MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Rendszeresek a hibák az esztergomi vonalon

2011. november 13. - Vittore.

Csaba rendszeres szereplője a blog életének, A Facebookon is aktív. Most is az esztergomi vonalról ír, a beérkező panaszok és a Facebook-hozzászólások alapján úgy látjuk, az az egyik legproblémásabb vonal.

A vonalat nyáron mi is kipróbáltuk Párkányba menet, s meg tudjuk erősíteni, hogy nem egy nagy sebességű vonal...

Íme a levél:

Az írás címe nyugodtan lehetne a blog régi címe is: Megint Állunk Vazze... Ugyanis az esztergomi vonalon sokat állunk.

Az apróbb, “rendes” késések már szinte fel sem tűnnek: Állunk Óbudán, állunk Pilisvörösváron... várjuk a szembe jövő vonatot. Ami kicsit késik... és ha ez a késés kevesebb tíz percnél, jó napunk van :) De ezek miatt nem is keseregnék, nem írnék levelet.

Nagyobb a baj, ha elromlik egy szerelvény, és emiatt panaszkodom. Tudom, minden elromolhat, még egy vonat is. A viszonylag új Desiro vonatok is. Csak az a baj hogy az elmúlt két hétben ez többször előfordult, csak velem 4 alkalommal.

A négy esetből háromszor volt szerencsétlenségem a meghibásodott vonaton utazni – mindannyiszor hasonló hiba volt: az egyik kocsi hibás működése blokkolta a másik kocsit is (tudom, nem szakszerű a hiba leírása) és ezt a kocsik szétkapcsolásával tudták feloldani. Két alkalommal a végleges megoldás az volt, hogy a rossz kocsi utasai fáradjanak át a mások kocsiba.

Azt a tömeget el lehet képzelni! Múlt pénteken (szept 30) a 13.50-kor a Nyugati Pályaudvarról induló (helyesen 10 perc késéssel 14.00-kor induló) szerelvény eljutott Óbudáig (alig egy óra alatt :( ), ekkor a hibás kocsiból szálljanak át a kedves utasok a másik, működő kocsiba.... Hát ez nem sikerült maradéktalanul, nem fért fel mindenki....

Eközben a hibás kocsit a mozdonyvezető félreállította.... Úgy tűnt, önállóan, összekapcsolás nélkül működött... Milyen kár, h nem volt kéznél még egy mozdonyvezető.... És az is sajnálatos, hogy az Óbudáig tartó küzdelmes utazás során (közben már észlelhetők voltak a baljós előjelek) nem tájékoztatták az utasokat pl Újpesten, ahol könnyű lett volna esetleg alternatív közlekedési eszközre váltani, ha siet valaki... több, mint egy óra késéssel érkeztem haza (a menetidő normál esetben 1 óra 10 perc BP és Dorog között)

Sajnos a tájékoztatás nem erőssége a MÁV-nak: gondolok arra, hogy a Nyugatiban kedvesen biztat: szálljunk fel a vonatra! öt percen belül indul! Csak épp a vonat nincs a megadott helyen :(

Vagy késéssel indul ( mert még nem érkezett meg valahonnan) várunk... de a 30 perccel később induló vonat ilyenkor mindíg ott vár a másik vágányon! (nehezen érthető) A múlt heti három hasonló eset után kicsit sok!!!!!

És az a baj, hogy igazán nincs alternatíva.... a 10-es főút??

A legnagyobb baj, hogy a meglévő lehetőségekkel sem gazdálkodik jól a MÁV: az induló vonat nincs a Nyugatiban, késéssel indul, de a 30 perccel utána induló vonat már ott áll – miért nem lehet arra felszállni, és azt indítani?

Meghibásodás esetén (van ilyen) tájékoztatni az utasokat! nagy kérés? Van aki megteszi, nekik köszönet!

Ha elromlik egy szerelvény és nem mozdul, miért nem tudja egy dizelmozdony elvontatni egy állomásra, ahol az ellenkező irányba közlekedő vonatok ki tudnák kerülni?

Ha a két kocsi közül az egyik elromlik, “letiltja” a másikat, miért nincs még egy mozdonyvezető, aki szétkapcsolás után továbbhozza  a másik kocsit?

Miért van ennyi meghibásodás????

Üdvözlettel:
Csaba
a panaszok ellenére még mindig elégedett utas

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr163374357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.11.13. 21:24:48

A 2-es vonal vicinálisként épült meg anno, vonalvezetés, sebesség stb. most fővonal lett nagy forgalommal, csoda ha nem bírja? Hamarosan ha minden igaz fel lesz újítva, és akkor kevesebb baj lesz remélhetőleg. Két vágány a forgalmasabb helyekre, így nem kell keresztre várni. Térközös bizt. ber, hogy több vonat mehessen a vonalon egyidőben (nem csak akkor indíthatnak másik vonatot, ha már szóltak ,hogy átért a következő állomásra). A Dezsőkkel nem tudom mi lehet a baj. De vajon miért nem lehet vontatni a működő egységgel? Egyébként a Dezsőkről pár szentesi járműjavítós elég érdekeseket mondott,t egy időben rendszeresen mentek az Uzsgyik onnan segélyezni ,mert a Dezsők nem bírták a nyári meleget az orosz meg igen. Olyanokat is csináltak a Dezsők, hogy úgy robbant le, hogy a számítógép behúzta a fékeket aztán csak szerszámmal lehetett kioldani, így vontatni se lehetett. Még jelentéktelen elromlott a kávégép szintű hibáknál is.

Az Építész 2011.11.13. 22:31:29

Jogos a panasz. Az esztergomi vonal mai formájában alkalmatlan a megerősödött forgalom ellátására. A vonal felújításáról itt lehet tájékozódni:
www.nif.hu/hu/hirek/Nagyberuhazas_kereteben_fejlesztik_az_elovarosi_esztergomi_vasut
Sajnálatos tény viszont, hogy villamosítás továbbra sem szerepel a napirenden.
A Desiro-k műszaki állapota a MÁV hozzáállását tükrözi. Könnyelműen nem betartani a kezelési, karbantartási utasításokat, szervizperiódusokat kitolni "megy ameddig megy alapon". Ez felelőtlenség. Egyrészt az utasokat bizonytalanságnak teszi ki, a személyzetet problémákkal állítja szembe, valamint a járművek műszaki állapotának romlásához vezet, akár súlyos szerkezeti károsodást is okozva. Tehát karban kellene tartani, előírás szerint, valamint ellenőrizni kell, hogy ez megtörtént-e és követelni a szerződésben rögzített műszaki állapotot.
Miért nem működik együtt, külön-külön meg igen? A szinkron üzemben a két motorvonat számítógépe egymással folyamatosan kommunikál. Lehet ebben volt hiba.
Miért nem tudja egy dízelmozdony elvontatni egy állomásig? Mert ahhoz kellene a közelben lennie tartalék dízelmozdonynak. Ez nem mindig akad, mert kevés a hadra fogható kohószökevény már. Ha lenne is, ahhoz külön adapter kellene, mivel a Desiro központi ütköző-vonókészülékes és nem rendelkezik hagyományos ütközőkkel, mint a dízelmozdony. Mozdonyvezetőt meg nem tudom hogyan lehetne az adott állomásra csakúgy teremteni...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.14. 08:06:26

"de a 30 perccel utána induló vonat már ott áll – miért nem lehet arra felszállni, és azt indítani?"
- A vasútüzemben vannak kötelező pihenőidők (ahogy pl a tgk vezetőknél is), a 30 perccel később induló vonat személyzete esetleg pihenőjét tölti. Nem tudom, csak tippelem.

@Adani:
"De vajon miért nem lehet vontatni a működő egységgel?"
- Lehet, nem bírja el?

Adani 2011.11.14. 08:59:20

@Az Építész:

A villamosítást én se értem, szükség lenne rá, mert nagy a forgalom, a MÁV-nál mióta nem volt villamosítás? A Gysev meg minden átvett vonalát villamosítja, Sopron-Szombathely és Szombathely-Szentgotthárd vonal is már villamosítva van.

záporjózsi 2011.11.14. 12:11:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
www.youtube.com/watch?v=NCfcPVI-3ew
A személyzet nem biztos, hogy onnan jön hozzá. Azt nem tudom, hogy Lajos felől forognak-e be, de az is kérdés, hogy onnan és oda lesz-e személyzet.
A Deziroszok a korábbiakkal mennyire képese együttműködni? Nem elméletileg...
Sajnos a MÁV-nál ezeket a folyamatokat még nem tudták úgy gépesíteni, hogy a döntési helyzetbe helyezett (ilyen sem igazán van) vasutas valóban megalapozott döntést hozhasson.

@Adani: A MÁV-nál most fejeződött be egy villamosítás az Őrségben.

Pretoryan 2011.11.14. 17:17:37

"de a 30 perccel utána induló vonat már ott áll – miért nem lehet arra felszállni, és azt indítani?"

Blaszfémia, égessük meg!!

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"- A vasútüzemben vannak kötelező pihenőidők (ahogy pl a tgk vezetőknél is), a 30 perccel később induló vonat személyzete esetleg pihenőjét tölti. Nem tudom, csak tippelem."

Tehát van 1 vonat ami nem indul ismeretlen okokból, aminek van egy személyzete ~3 fő van egy bent álló vonat aminek a személyzete ~3 fő, DE a pihenőjét tölti és a vonatot nem lehet elindítani... az eszem megáll komolyan!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.14. 18:05:21

@Pretoryan:

Van egy vonat, aminek a személyzete pihen.

Van egy vonat, mely úton van, személyzete vezeti.

Ahhoz, hogy a pihenőt töltő személyzet vonatát el lehessen indítani, ahhoz egy plusz garnitúra személyzet kellene.

Bezzeganémetvasúton láttam olyat, hogy a nemzetközi vonat csak ment, ment, haladt. Két perces állomási tartózkodás alatt váltottak a gépészek.

Adani 2011.11.14. 20:07:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nem kell ahhoz bezzegvasút sem, a bp-i metróban is láttam sokszor, hogy az Örsön vált a személyzet, sőt a Gödöllői HÉV-en is Cinkotánál szokott a váltás lenni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.11.14. 22:38:45

@Adani: Sőt, volt olyan, amikor már a Kökiig jártak a vonatok, de a tartózkodó még nem volt átadva, akkor a Határ úton váltottak, majd váltás után ment tovább Kökire a vonat.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.11.15. 06:16:15

A villamosítás igazándiból csak fokozná a hibákat. A mai dízel motorok már rendkívül megbízhatóak. Az egy vasút - egy ütköző rendszer feladása még fog hozni áldozatokat.
A BZ-Dácia beszerzése óta nincs egységes vasúti jármű koncepció és ez már így is marad, mivel Baross már nem igen fog feltámadni, pedig ő is ügyvédként kezdte.

kennyking 2012.02.19. 16:48:22

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn:
Nem a pihenőidővel van gond, hanem a menetengedélyekkel, stb. Sajnos a liberalizálás ilyen abszurd helyzeteket teremt.A forgalmista nem dönthet egy ilyen egyszerű kérdésben ( sem), mert egy másik vonatot meg kell rendelnie a start-nak, még akkor is, ha kéznél van, a start pedig nem emgedélyezi, mert ez pénzbe kerül.A liberalizáció előtt egy ilyen probléma megoldása durván két percet vett igénybe, ma megoldhatatlan feladat.És nem azért, mert hülye a vasutas.

kennyking 2012.02.19. 16:54:26

@Az Építész:
Régen, amikor még csörgők jártak Bhv kocsikkal, akkor még nem volt fedélzeti számítógép, nem követte két egymástól független GPS rendzser a vonatokat, nem volt Trakció, meg start meg a tököm tudja mi, hanem elindult a vonat, aztán megérkezett a végállomásra, általában menetrendszerüen.Ma nagyon modern és digitális minden, csak a vonat nem jut el, ahova el kellene neki.Vannak országok , ahol a modernizálás jót tesz a vasúti közlekedésnek (általában a világon mindenhol), valahogy nálunk ez nem működik.Én tudom miért, de szerintem mindenki tudja, még az is, aki ezen változtatni tudna, de nem érdeke.Az egyszerű utas meg le van szarva.Abból nem lesz kalács kenyér helyett, ha az utas olcsón és pontosan utazik.