Csaba rendszeres szereplője a blog életének, A Facebookon is aktív. Most is az esztergomi vonalról ír, a beérkező panaszok és a Facebook-hozzászólások alapján úgy látjuk, az az egyik legproblémásabb vonal.
A vonalat nyáron mi is kipróbáltuk Párkányba menet, s meg tudjuk erősíteni, hogy nem egy nagy sebességű vonal...
Íme a levél:
Az írás címe nyugodtan lehetne a blog régi címe is: Megint Állunk Vazze... Ugyanis az esztergomi vonalon sokat állunk.
Az apróbb, “rendes” késések már szinte fel sem tűnnek: Állunk Óbudán, állunk Pilisvörösváron... várjuk a szembe jövő vonatot. Ami kicsit késik... és ha ez a késés kevesebb tíz percnél, jó napunk van :) De ezek miatt nem is keseregnék, nem írnék levelet.
Nagyobb a baj, ha elromlik egy szerelvény, és emiatt panaszkodom. Tudom, minden elromolhat, még egy vonat is. A viszonylag új Desiro vonatok is. Csak az a baj hogy az elmúlt két hétben ez többször előfordult, csak velem 4 alkalommal.
A négy esetből háromszor volt szerencsétlenségem a meghibásodott vonaton utazni – mindannyiszor hasonló hiba volt: az egyik kocsi hibás működése blokkolta a másik kocsit is (tudom, nem szakszerű a hiba leírása) és ezt a kocsik szétkapcsolásával tudták feloldani. Két alkalommal a végleges megoldás az volt, hogy a rossz kocsi utasai fáradjanak át a mások kocsiba.
Azt a tömeget el lehet képzelni! Múlt pénteken (szept 30) a 13.50-kor a Nyugati Pályaudvarról induló (helyesen 10 perc késéssel 14.00-kor induló) szerelvény eljutott Óbudáig (alig egy óra alatt :( ), ekkor a hibás kocsiból szálljanak át a kedves utasok a másik, működő kocsiba.... Hát ez nem sikerült maradéktalanul, nem fért fel mindenki....
Eközben a hibás kocsit a mozdonyvezető félreállította.... Úgy tűnt, önállóan, összekapcsolás nélkül működött... Milyen kár, h nem volt kéznél még egy mozdonyvezető.... És az is sajnálatos, hogy az Óbudáig tartó küzdelmes utazás során (közben már észlelhetők voltak a baljós előjelek) nem tájékoztatták az utasokat pl Újpesten, ahol könnyű lett volna esetleg alternatív közlekedési eszközre váltani, ha siet valaki... több, mint egy óra késéssel érkeztem haza (a menetidő normál esetben 1 óra 10 perc BP és Dorog között)
Sajnos a tájékoztatás nem erőssége a MÁV-nak: gondolok arra, hogy a Nyugatiban kedvesen biztat: szálljunk fel a vonatra! öt percen belül indul! Csak épp a vonat nincs a megadott helyen :(
Vagy késéssel indul ( mert még nem érkezett meg valahonnan) várunk... de a 30 perccel később induló vonat ilyenkor mindíg ott vár a másik vágányon! (nehezen érthető) A múlt heti három hasonló eset után kicsit sok!!!!!
És az a baj, hogy igazán nincs alternatíva.... a 10-es főút??
A legnagyobb baj, hogy a meglévő lehetőségekkel sem gazdálkodik jól a MÁV: az induló vonat nincs a Nyugatiban, késéssel indul, de a 30 perccel utána induló vonat már ott áll – miért nem lehet arra felszállni, és azt indítani?
Meghibásodás esetén (van ilyen) tájékoztatni az utasokat! nagy kérés? Van aki megteszi, nekik köszönet!
Ha elromlik egy szerelvény és nem mozdul, miért nem tudja egy dizelmozdony elvontatni egy állomásra, ahol az ellenkező irányba közlekedő vonatok ki tudnák kerülni?
Ha a két kocsi közül az egyik elromlik, “letiltja” a másikat, miért nincs még egy mozdonyvezető, aki szétkapcsolás után továbbhozza a másik kocsit?
Miért van ennyi meghibásodás????
Üdvözlettel:
Csaba
a panaszok ellenére még mindig elégedett utas