MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Káosz Vácott és Dunakeszin

2011. november 10. - Vittore.

Gábor a Facebookon küldött nekünk fényképes beszámolót a váci és a dunakeszi állapotokról. A képek mellé képaláírások is érkeztek, ezeket is közreadjuk. A fényképek nagyobbak lesznek, ha rájuk kattintanak. Íme:

 Emberek várnak a késő zónázóra Vácon.

 

  Emberek várnak a késő zónázóra Vácon.

 

 Teljesen tömve a zónázó Dunakeszin, amiből személyvonatot csináltak.

 

 Full hering járat Dunakeszin.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr993369567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.11. 08:43:43

Ez nem csak vasúti, és nem csak váci-dunakeszis sajátosság.

ZBR 2011.11.11. 15:15:27

Hát így van ez. A vonatok késnek. Az emberek meg sokan vannak. Már csak azt nem értem, hogy miért kell ezt három mobilos képpel illusztrálni.

Egyébként, amikor Budapest-Vámosgyörk távot álltam végig, az sokkal rosszabb volt. De gyanítom, volt, aki Miskolcig állt.

lyken 2011.11.11. 16:18:44

@ZBR: "Hát így van ez. A vonatok késnek."

Ez egy MÁV-os tézis. Aztán mikor határon túl élő vonatuser elmondja, hogy náluk márpedig alig vagy egyáltalán nem késnek a vonatok, megy a hitetlenkedés.

ZBR 2011.11.11. 21:01:09

@lyken:
"Aztán mikor határon túl élő vonatuser elmondja, hogy náluk márpedig alig vagy egyáltalán nem késnek a vonatok, megy a hitetlenkedés."

Megy bizony. Álltam én már eleget német és osztrák peronokon, vonatokon. Késés miatt is, meg tömeg miatt is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.11. 21:52:19

@ZBR:

Viszont vegyük észre, hogy ott sokkal kissebb eséllyel, míg itt a késés az alapból esélyes.

pbence 2011.11.11. 22:29:25

@ZBR:
Most el akarod bagatellizálni a dolgot? Vagy mi volt a célod ezzel a kommenttel? Igen, az is nagyon sajnálatos, hogy hosszabb távokon is sokszor állni kényszerül az ember. Nekem nem egyszer kellett már a Balatonról hazajövet, az sem egy kellemes dolog... (Nyilván valami 5-6 kocsis vonatot kell küldeni a vasárnapi csúcsban.) Hallottam olyan történetet, hogy a Venezia EN-en végig állni kellett, mert valami hiba csúszott a számításba a MÁV-START részéről. Természetesen a zsúfoltság mellé a késés is kijár.
Amúgy meg mondjuk egy-egy hosszabb távú ácsorgás talán nem is olyan rossz ahhoz képest, mint hogy az embernek rendszeresen, de rövidebb távon kell állnia.
Azzal mondjuk egyetértek, hogy ehhez nem lett volna olyan fontos képet is beküldeni, én is csak simán panaszlevelet szoktam írni a START-nak ilyen esetekben (volt már pár száz levélváltás).

ZBR 2011.11.11. 22:59:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Én pontosan ugyanúgy számítok késésre ott is, mint nálunk. Ha nem számolok rá, csúnyán megszívhatom ott is, ez a lényeg.

petya.bacsi 2011.11.12. 09:10:28

@ZBR: na, az ilyen szemlélet miatt olyan a MÁV amilyen.

A vonatok késnek. Miért? Most nem a rekkenő hőség, hanem most a köd meg a hideg a ludas?

Télen remélem megint meglepődnek a cégnél, hogy esni fog a hó, és hogy ez milyen váratlan télvíz idején. Eddig - emlékeim szerint - a közelmúltban mindig ez történt. Meglepődés. Káosz. Meg ilyenek.

Hál' Istennek már csak néha utazom a MÁV-val. Elég volt belőlük. Ráférne a cégre egy 21. századnak megfelelő szemléletváltás.

lyken 2011.11.12. 18:25:27

@ZBR: Ez tiszta terelés. Ha objektív hasonlítás történne, egy nagyságrenddel eltérés lenne a következőkben: ha késik akkor mennyit késik, ha késett akkor mennyit hozott be a célig, összes járatból mennyi késik, összes egységből mennyi hibásodik meg menet közben.
Ideje lenne elfelejteni a szocialista szemléletet meg azt, hogy senki nem nyúl semmihez, mert a változás rossz.

lyken 2011.11.12. 18:28:22

@petya.bacsi: Úgy emlékszem, hogy itt az alapprobléma az, hogy alulméretezték a váltófűtőket, ráadásul abból is a töredékét rendelték és azt sem tartják karban. Kis narancssárga teherautók járnak körbe párfős brigádokkal télen és ők kapargatják a váltókat. Nonszensz.

ZBR 2011.11.12. 21:13:01

@pbence:
@lyken:
@petya.bacsi:
Tegyük tisztába a dolgokat! A vasút késései, üzemzavarai, problémái egész Európában jelen vannak. Aki letagadja, hogy valamely oszágban ez probléma lenne, az egyszerűen hazudik.Eurómilliókat ülnek EU-s finanszírozású kutatásokba, pl. a vezetékes rendszerek kiváltására, hogy a vasutat ne lehessen kábellopásokkal szabotálni. Nem csak magyar szokás ez sem!

Ami meg a magyar helyzetet illeti... Hogy miért több a késés, miért nagyobb a mértéke, satöbbi. Egyrészt, statisztika, kimutatás nincs ezekről konkrétan, nyíltan és összehasonlíthatóan. Az okok nincsenek elkülönítve. De, a helyzet az, hogy, ha lekésed a csatlakozásodat, ha nem érsz oda időben... Akkor mit számít, hogy csak 15 percet késett a vonat (mondjuk Németo.) vagy 45-öt (Mo.)? Nem sokat. Mindkét esetben megszívtadés mindkettő elkerülésére ajánlatos jócskán előretervezni, ráhagyni időt, stb. Ami a késések behozását illeti: tudok bármikor laza menetrendet alkotni, bárhová. Képes vagyok rá. Mindenkinek lehet napi öt perccel hosszabb a menetideje, cserébe késés, gebasz esetén öt percet le tudunk dolgozni? Hova jutottunk? Sehova.

Magyarországon a Nyugati pályaudvarban 2011-ben kézzel állítják a váltók tetemes részét. Milyen 21. száadi szemléletváltás, meg szocialista szemlélet elhagyásáról beszéltek?! Ez nem szemlélet, hanem a mocskos valóság kérdése. És ha már a szemléletet felhoztátok, az 50-es években fekvemaradás=szabotázs volt az eljárás. Mit mondjak, ezekután az életveszélyt is lazán bevállalták, hogy ne legyen fekvemaradás. Ugye nem akartok veszélyben utazni? Ugye? Vagy, kicsit odébb, a 70-es években Moldova sem véletlenül írta a könyvében: "A forgalomnak mennie kell!" Ez milyen szemlélet? Nem jó? Miért nem? Mi a baj vele?

ZBR 2011.11.12. 21:16:28

@lyken:
"Úgy emlékszem, hogy itt az alapprobléma az, hogy alulméretezték a váltófűtőket, ráadásul abból is a töredékét rendelték és azt sem tartják karban. Kis narancssárga teherautók járnak körbe párfős brigádokkal télen és ők kapargatják a váltókat. Nonszensz."

Van, amire nem lehet méretezni, pl. hófúvás. Egyrészt. Másrészt, sok helyen egyáltalán nincs is váltófűtés. Na, ez tényleg nonszensz. Azt mondtam már, hogy sok helyen ellopták a váltófűtésre szolgáló gázpalackot? Csak mert az is nonszensz.

lyken 2011.11.12. 23:09:11

@ZBR: "Aki letagadja, hogy valamely oszágban ez probléma lenne, az egyszerűen hazudik."

LOOOLLLL Ok, próbálok így utólag a múlt heti öt utazásba beleszuggerálni késést. De nem megy. Úgyhogy jah, hát hazudok inkább tovább. (Annyira tipikusmávos-békávés szokás, hogy azt mantrázzák, külföldön is szar, hogy az már röhej.)

"Milyen 21. századi szemléletváltás, meg szocialista szemlélet elhagyásáról beszéltek?!"
A friss postban épp arról van szó, hogy a kaller azért büntet, mert a bérlettulajdonos Hajdúnánás-Vásártéri megállóban száll fel, de Hajdúnánáson lakik. A sztori tartalmaz überokos pénztárpst is. Sőt egy kommentben egy hasonló mentalitású ellenőrt is említenek. Nyilván az ő értelmi szinvonaluk is mind a biztosított technika hiányában keresendő. Véletlenül sem fakocka egyszerűeségű idióták akik picike hatalmat tudhatnak a sajátjuknak amivel vissza is élnek. Szóval itt lehetne szemléletváltás. Hogy fizető utas, meg szolgáltatás. Tényleg ideje lenne elhagyni ezt a 30 évvel ezelőtt divatos mentalitást, ahelyett, hogy felháborodtok már a felvetésétől.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.12. 23:19:49

@ZBR:
" Ami a késések behozását illeti: tudok bármikor laza menetrendet alkotni, bárhová. "

Régen ilyenek voltak a menetrendek. Lazák. A szolgálati menetrendben, ami a mozdonyvezetőnél volt, két oszlopban volt a pálya alapsebessége megadva. Az egyik a normál üzemi körülmények esetén, a másik késés esetén.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.12. 23:35:56

@ZBR: "Azt mondtam már, hogy sok helyen ellopták a váltófűtésre szolgáló gázpalackot? Csak mert az is nonszensz."

Hülye is, aki palackosat tervez. Szerintem már Mozambikban sem használnak olyat.

raftery 2011.11.13. 05:26:10

@pbence:
nono...

a venezia euronighton nem allhatsz pajtas...havonta ketszer leutazom a tavot oda-vissza,es bar telthaz volt mar,allo utas soha...leven helyhez kotott a jegy...az mas kerdes,hogy van,aki ennek ellenere helybiztositas nelkul felszall a bp-gyekenyes vonalon es megy a hirig,ha nincs helye,de a hatar utan a bakter siman levag a vonatrol,ha nincs helyjegyed...csak mondom...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.13. 16:42:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Szerinted. És itt ez a lényeg.
Én viszony Ausztriában is jópár helyen láttam palackos gázzal üzemelő váltófűtő berendezést.
Alapjaiban véve egy készülék nem szar azért mert a lakosság számára értékes elemeket is tartalmazhat...

lyken 2011.11.13. 20:24:39

Láttam már váltófű gázpalackját. Saccra másfél méter átmérőjű böszme cucc. Az ilyet mégis hogy lopják el? Meg miért? Ha lopják akkor miért nincs rajta riasztó? Egy darab rezgésérzékelő meg bekötni a hálózatba nem egy drága dolog...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.14. 14:10:47

@lyken:
Többsége háztartási PB palackkal megy.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.14. 14:18:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Egy szezonmt kibírnak egy garnitúrával. Szezonon kívül nincsenek a palackok kirakva. Így nagyon a cseréjük sem jelent gondot.

ZBR 2011.11.14. 16:27:40

@lyken:
"Annyira tipikusmávos-békávés szokás, hogy azt mantrázzák, külföldön is szar, hogy az már röhej."

A válaszomban pont azért írtam, amit, mert tipikusutas szokásként azt kezdte el itt valaki mantrázni, hogy bezzeg külföldön. Szólok, hogy bezzeg külföldön vagyok, tegnap vasárnap volt és a zárt pályás villamos 5-7 percet késett délelőtt 11-kor, amikor itt még mindenki alszik, meg este 7-kor is. Vasárnap!

"A friss postban épp arról van szó, hogy a kaller azért büntet, mert a"
Namost, egyrészt maradjunk ennél a posztnál. Másrészt, hol képezi az a szocialista örökség részét, hogy márpedig a vonatok késnek és az úgy jó. Senkinek se jó. Vedd már észre. Akkor se volt jó. A szegény hülye vasutas is vonattal jár(t) haza, szerinted egy 12 órás szolgálat után (sőt, utazóknak régebben volt az hosszabb is) ki a fene akar még a késő vonat miatt később hazaérni?!
Jó, szolgáltatás, meg szolgáltassunk. Aha. Az utasoknak meg pont ennek a szemléleten kéne kicsit visszavenniük. Nagyon sokan azt hiszik, hogy a 300 Forintos jegyért úgy beszélhetnek bárkivel, mint a kutyájukkal, bármilyen elvárásaik lehetnek, és bármit hazavihetnek, tönkretehetnek.
És hogy vannak emellett bunkó vasutasok. Ja. Én is utaztam már vasúttal, láttam már. Meg hülyéket is. Nem is egyet. De ez nem szocialista szemlélet kérdése, hanem egyéni képességek helyzete. Mert a Tescoban is vannak ugyanúgy antiszociális, idióta, szabályokat nem ismerő dolgozók. Bár fontos különbség, hogy a felettesük mindig az áruház valamely részében van és így nagyon gyorsan tudnak konfortálódni, ezért visszavesznek. A MÁV-nál nincs mindig mindenhol ott a felettes. Ez sajnos a tevékenység természetéből adódik. Ja és a MÁV-nál mindigis szarrábonyolítottak voltak a szabályok. Ki lehet próbálni, meg lehet tanulni kívülről az összeset. Van, akinek sikerül. De a többségnek nem. Ezen a szabályalkotóknak kell elgondolkodnia... És úgy, hogy a jegyvizsgálókat próbavásárlókkal kóstoltatják, a pénztárosoknak )és jv.-knek is) anyagi felelősségük van a témában, az, hogy ragaszkodnak a szabályokhoz (akár rosszul tudják azokat, akár nem) na, az nem csoda.

vanek ur 2011.11.14. 19:35:33

@ZBR: "a jegyvizsgálókat próbavásárlókkal kóstoltatják"
A versenyszférában ez teljesen hétköznapi. A kereskedelemben, a gyorséttermekben, a bankokban rendszeresen vannak próbavásárlók, akik nagyon sok mindent figyelnek, főleg persze a kiszolgálás minőségét. Sok helyen a dolgozó prémiuma múlik azon, hogy a próbavásárló hogyan értékeli a teljesítményét - miközben szegény dolgozó sohasem fogja megtudni, hogy mikor találkozott próbavásárlóval.
Másik fontos különbség, hogy ha valakire túl gyakran érkezik negatív értékelés, a versenyszférában simán megköszönik a tevékenységét.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.11.18. 22:20:11

@vanek ur:
"Másik fontos különbség, hogy ha valakire túl gyakran érkezik negatív értékelés, a versenyszférában simán megköszönik a tevékenységét. "

Az is fontos különbség, hogy ez a vasútnál is így történik sokszor, csak egy általános sztereotípia létezik miszerint a vasútnál mindenki mindent megtehet bűntetlenül...........

vanek ur 2011.11.21. 07:39:47

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Tudomásom szerint a próbavásárlók feladata elsősorban az, hogy a zsebre dolgozó jv-ket lebuktassák. Őket ennek hatására ki is rúgják, és a bizonyítékok olyan erősek, hogy eddig még a szakszervezet sem talált rajta fogást.

Ugyanakkor nincs olyan fajta vizsgálat, mint mondjuk egy bankban, hogy figyelik az udvariasságot, a ruházat állapotát, a kiszolgálás minőségét, gyorsaságát, az utastájékoztatást, stb. Ehhez kellene még egy olyan - a szakszervezet által is elfogadott! - értékelési rendszer, ami bünteti azt, aki rosszul szerepel ezeken a teszteken, és végső soron akár ki is lehetne rúgni, ha a negatív értékelés rendszeres. (Megjegyzem: a próbavásárlós céget nem a negatív eredmények, hanem az elvégzett vizsgálatok száma után fizetik, eredménytől függetlenül, vagyis nekik semmilyen érdekük nem fűződik ahhoz, hogy a valóságtól eltérően töltsék ki az értékelő lapokat.)

"egy általános sztereotípia létezik miszerint a vasútnál mindenki mindent megtehet bűntetlenül"
Ismerőseim szerint több oka is van annak, hogy olyanok is még mindig a vasútnál dolgoznak, akiket a versenyszférában már rég kirúgtak volna:
1. a szakszervezet igencsak megnehezíti azt, hogy bárkivel szemben is ezt a retorziót alkalmazzák;
2. a kirúgott ember nehezen pótolható, mert többhónapos tanfolyam elvégzése után állhat csak munkába az új ember;
3. a "vízfejben" pedig az van, hogy a főnök hozza a sleppet, akik addig maradnak, amíg az a főnök is ott van (ismét csak függetlenül a munka minőségétől).
süti beállítások módosítása