Zoltán az IC-kről írt levelet. Egyrészt örül annak, hogy a 3G-s IC-kocsikon már van Wifi, csak kevesli a számukat, s azt kérdezi, nem lenne -e értelmesebb ezeket a kocsikat vegyesen közlekedtetni a régi szerelvényekkel?
Másrészt pedig, amivel mi is egyetértünk, az IC-k utastájékoztatását teszi szóvá, hiszen a régi mp3-as felvett szövegű tájékoztatót mostanában a kalauzok csinálják élőszóval, kedvük szerint.
Íme a levél:
Kedves Új Máv Blog,
Örömmel olvastam a közelmúltban, hogy a MÁV-Start Zrt. egyes járművein is elindult a vezeték nélküli internet szolgáltatás (Wifi). Elsőként ezzel kapcsolatosan lennének észrevételeim. A harmadik generációs IC kocsik alacsony számának köszönhetően csak elvétve lehet lehetőségünk igénybe venni ezt a szolgáltatást. Ez viszont lehetne másképp. Ha nem egész vonatokat állítanának ki ilyen kocsikból, hanem egy InterCity-re egy ilyen kerülne, akkor egy adott időben mondjuk tíz különböző járaton lenne lehetőség igénybe venni ezt a szolgáltatást. Persze ebben az esetben jelezni kellene a helyfoglaló rendszerben, hogy melyik az, és az utas igény szerint kérhetné külön arra a helyjegyét.
Természetesen a legideálisabb az lenne, ha minden IC kocsiban bevezetésre kerülne a szolgáltatás; tudomásom szerint különösebb technikai akadálya nincs. Kíváncsi vagyok, hogy ezzel kapcsolatban vannak-e konkrét tervek, és ha igen, mik azok.
Szomorúan tapasztaltam egyúttal az elmúlt hónapokban (években), hogy míg az elővárosi vonatokon szép lassan európaivá válik az utastájékoztatás, addig az InterCity járatokon minden eddiginél rosszabb a helyzet. Itt arra gondolok egészen pontosan, hogy néhány éve egy automata rendszer segítségével magyarul, angolul és németül is tájékoztatták az utasokat a következő állomásokról. Ez azonban teljesen megszűnt, és esetlegessé vált a tájékoztatás - csak abban az esetben van, ha a jegyvizsgálónak olyan kedve van. Azonban hiába van olyan kedve, az élőszavas tájékoztatás minősége meg sem közelíti az automatáét. Miért állítottak le egy kitűnően működő rendszert?
Bízom benne, hogy a levél eljut a MÁV-Start Zrt.-hez is, akiktől azután érdemi válasz is érkezik a blogon keresztül (lehetőleg nem betanított kommunikációs dolgozóktól, hanem az ügyben illetékes szakemberektől).
Üdvözlettel:
Zoltán