MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Térképes megjelenítés

2011. október 25. - Vittore.

Az oldalmenünkben található az a link, mellyel megtekinthetőek egy térképes nézetben az MÁV vonatai, s ezeknek mozgása szerte az országban.

Már sok panaszt kaptunk arra, hogy ez az új térkép, szemben az elődjével, nem valós idejű adatokat mutat, hanem pár perces késéssel adja tovább az adatokat, aminek így nincs sok értelme.

András is erről írt levelet a MÁV-nak, amit továbbított nekünk is (Hadd kérjük meg itt is az olvasóinkat, hogy a válaszleveleket is továbbítsák nekünk, hiszen ha mi küldjük el az olvasó levelét a MÁV-Start-nak, akkor ők azt válaszolják, hogy köszönik, és meg is válaszolják azt az OLVASÓNAK az olvasó által beküldött címre, nem nekünk):

Tisztelt MÁV-Start!
 
Pórul jártam a szolgáltatásukkal, szerencsére csak pillanatnyi méreg, mindenesetre tanulságos, ezért szeretném megosztani Önökkel, illetve a MÁV blog olvasóival. Mivel most van 40 fölös percem.

 

A mai napon (2011.09.11) szeretném igénybe venni az Albertfalva-Tárnok szakaszon a szolgáltatást. Erre van is egy kiváló, ütemes menetrenddel közlekedő, európai színvonalú, és elvileg teljesen megbízható vonat.
Minden rendben is volt, amíg az ablakon kinézve 10:12 perckor meg nem láttam a 9:46-os vonatot.
Mivel az utazásom hossza (kb. 20 perc) összemérhető a késéssel (26 perc), úgy döntöttem, megnyitom a térkép nézetet, és figyelem, mikor indul a 4642-es vonat (10:36-kor indul). Jobban tettem volna, ha nem teszem :)
 
A következmények:
- bizonytalanabb vagyok a vasútban (inkább választom a BKV-t, biciklit vagy autót, mint annak a valószínűségét, hogy a Déliben derül ki, a vonatom 30 perc késéssel indul – gyakori eset, épp ezért már többnyire 47-es villamossal járok, pedig nagy szerelmem lenne a vonat, és még gyorsabb is, ha pontos)
- nagyon kicsi a bizalmam az (egyébként szép, és jó potenciállal rendelkező) térképes felületben. Jó kikapcsolódás egy forgalmas délután pár percig nézni, de komoly tervezésre csak távolsági vonatoknál alkalmas, azzal a figyelmeztetéssel, hogy 3-5 perces adatokat látunk. (Legalább a 60 perces késések, esetleges kimaradások látszanak.)
 
Javaslatok:
- Előfordul, hogy a menetrend-naplóban előre, vagy hátra változnak az időpontok. (Most is, bekerült a 4642-höz Tárnokról 11:13-as indulás, ami aztán eltűnt.) Ez inkább összezavar, mint segít. Ha nincs végleges adat, mondjuk legyen mögötte egy kérdőjel.
- Nagyon fontos lenne a felület frissessége, vagy egy figyelmeztetés. Most ment el az ablakom alatt (11:18) a 4647. A térképen még a Duna utca előtt van, a XXII. kerület feliratnál, azaz 3 teljes percet késik a megjelenítés. (És mozog, rajzolja, ahogy szépen jön Albertfalvára, és megáll. 11:21:40-kor rajzolja, hogy elment. Vagy épp a 854-es nagykanizsai, már elment Albertfalváról, de még csak most rajzolja, hogy elindult Kelenföldről.)
 
A korábbiakkal szemben a 4614 már 11:30-kor (:26) látszik a Déliben, a 4647 beérkezése előtt is. Ez jó, mert ebből tudom (remélem :)), hogy időben fog indulni.
 
Bízom benne, hogy az észrevételemből (sok másikkal együtt) le tudnak szűrni egy-két olyan tanulságot, ami javíthatja a szolgáltatást, és megítélését.
 
Üdvözlettel,
* András

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr933328088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.10.25. 09:50:54

Nekem eddig semmi bajom se volt vele, többször használtam már, és arra kiváló, hogy lássam, elindult-e már az állomásról vagy még bent áll. Volt mikor tudtam ,hogy tesóm melyik vonattal jön fel Bp-re és mikor már majdnem a Keletibe ért a vonat (kb. a százlábúnál volt a térkép szerint) felhívtam, hogy hol jár. mondta, h épp most készül leszállni már gurul be a vonat.

A trakciós IEMIG már nem is használható? Mostanában nem néztem, átálltam a STartosra.

Ahoj- 2011.10.25. 09:54:22

Trakcióssal össze lett vonva úgy tudom, ott nem látsz időadatot csak pöttyöt

Mozvez 2011.10.25. 17:16:16

pontosabb nem lesz ennel mert, az mfbről az adat túl sok helyen megy keresztűl, mivel az emig adatokat meg kell szürni, át kell adni a startnak stb. Ha a tisztelt posztolónak az a 3 perc számit akkor gáz mert 2-3 perc késés behozható. Ha meg csutkára vonat indulásra megy ki akkor meg ij. A mozdonyvezetőnek az mfb órája a mervadó, igazából értelme ennek 10percet meghaladó késésnél van.

karosszékely 2011.10.26. 13:56:32

@Mozvez: De régen akkor hogy sikerült az iEMIG-en pontosan megjeleníteni mindent? Ott volt vonatszám is, menetrend is, teljesen jó volt. Most az iEMIG-et lecsupaszították, kivették a menetrendi információt, így egy jól működő rendszerből lett két félig jól működő rendszer.

@Adani: Régen, amíg csak a trakciós volt, addig nekem sem volt gondom vele. Most, hogy van startos is, már a trakciós nehezebben használható (a startos meg késik). Nem nagy probléma persze, de azért bosszantó, hogy van két rendszer, ami különböző adatokat mutat.

Adani 2011.10.26. 14:06:55

@karosszékely:

Úgy vettem észre a startos felhasználóbarátabb, a trakciós meg inkább belső használatra való. A startosnál ugye jelzi melyik vonatról van szó honnan hová megy. A Trakciósnál meg azokat az állomásokat is írja ,ahol a vonat nem áll meg, jobban nyomon követhető, igaz ott csak a vonatszámot látod, meg nem mutatja azt se milyen mozdonnyal megy meg mennyivel.

karosszékely 2011.10.26. 14:45:35

@Adani: A kettő együtt használható jól igazán. A Starton meg lehet nézni a menetrendi adatokat, meg hogy melyik állomást mikor hagyta el a vonat, nagjyjából hol jár most, a Trakción meg azt lehet látni, hogy _pontosan_ hol jár most. Annyi csak a gond, hogy Trakción nem mindig egyszerű pontosan beazonosítani sűrűbb vonalon, hogy melyik vonat melyik is.

Egyébként az iemig már nem ír semmilyen állomást, semmilyen menetrendi adatot, csak műszaki adatokat a mozdonyról.

gcsabi 2011.10.26. 15:27:43

@Adani:
Nem írja azokat ahol nem áll meg, csak az adott pillanatnyi helyzetét. Időadatot csak a menetrend szerinti megállás helyenél ír. Az intranetes verzió most is ugyanúgy működik mint ezelőtt, csak az nem elérhető nyilvános hálózatrol. Nem tudom milyen oka van, hogy a nyilvánosat "lebutították", szerintem nyugodtan működhetne mind a kettő.