Átadták a villamosított Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal legutolsó, Szombathely-Szentgotthárd közötti szakaszát. A teljes beruházás mintegy ötven milliárd forintba került, s ennek köszönhetően az eddigi 60 kilométeres haladási sebesség 120 kilométeresre nőtt.
A folytatás előtt azonban egy saját történet: én személy szerint épp Szentgotthárd környékéről származom, s innen kerültem fel Budapestre. Számos alkalommal vonatoztam az 1990-es években Szengotthárd és Szombathely között, és az akkori állapotokra jellemző volt, hogy egy-egy kis piros Studentkával tehettük meg ezt a hatalmas, 54 kilométeres távolságot, 70-80 perc alatt. Még egy extra, a vonat, mint azt egyszer egy velünk utazó vasutastól megtudtam, azért zökkent, hintázott folyamatosan, mert ezen a szakaszon kispórolták a sínek összehegesztését, így minden sínpár csatlakozásakor ugrott egyet a vonat.
Ezután átvette a vonatlat a GySEV. Ekkor már Budapestről jártam haza, Szentgotthárd mellé, akkoriban még rendszeresen. Az átvétel után feltűntek a sokkal tisztább és modernebb osztrák szerelvények, az első Siemens Desiro-k és jó párszor utazhattam emeletes vonaton is.
Ezt a folyamatot koronázta meg az a felújítás, amely a mostani átadással végződött, s melynek köszönhetően a haladási sebesség megduplázásával 24 perccel rövidebb lett a menetidő.
Most erre mit lehet mondani?
Mintaszerű vasút-korszerűsítés Nyugat-Magyarországon
Jelentősen gyorsulhat a közlekedés a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon annak villamosítása után. Völner Pál államtitkár mintaprojektnek tartja a beruházást.
Csaknem félórával rövidült a vonatút Szombathely és Szentgotthárd között. A GYSEV ugyanis a Sopron - Szombathely szakasz után villamosította ezt a vonalat is.
A GYESEV vasúttársaság októberben vette át a MÁV-tól több nyugat-dunántúli vasútvonal működtetését. A 110 kilométeres Sopron-Szombathely-Szentgotthárd szakasz villamosítása azonban már 2006-ban megkezdődött. A közel ötvenmilliárd forintos beruházás révén lehetővé vált 60 helyett 120 kilométeres sebességgel közlekedni, így Szombathely és Szentgotthárd között 24 perccel rövidült a menetidő – mondta el az ünnepségen Dávid Ilona, a GYESEV vezérigazgatója.
„Már megvalósult a villamosvontatás, a központi forgalomirányítás, a felsővezeték távvezérlése, a biztonságról pedig a korszerű elektromos biztosító berendezés gondoskodik. Emellé autóbusz és gépkocsiparkolókat, kerékpártárolókat, modern utaskiszolgáló helyiséget építünk, a Volánnal közös utastájékoztatási rendszert, közös jegypénztárakat tervezünk” – mondta Dávid Ilona.
Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár avatóbeszédében kiemelte: a személyforgalom mellett a teherforgalomban is szerepet szánnak a villamosított vasúti közlekedésnek. „Nagyon jó lenne, hogy ha a következő ciklusban jól előkészített projektek alapján, brüsszeli jóváhagyással ezen a vonalon is majd ki tudnánk alakítani egy olyan észak-déli árufolyosót, ahol a 86-os útnak a közúti teherforgalmát, például, mérsékelni lehetne” – mondta a kormányzati tisztségviselő.
Az államtitkár hozzátette: mind tervezésben, mind kivitelezésben mintaprojektnek számít a Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal villamosítása.
Forrás: Híradó.hu
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
|