MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

E-ticket

2011. október 11. - Vittore.

Zsolt az interneten vette meg a bérletét, majd amikor át szerette volna venni, a kioszk nem adta ki az állomáson.

Több vasúti dolgozót is megkérdezett, akik a szokásos tanácsot adták: szálljon fel a vonatra, büntettesse meg magát a kalauzzal, majd ezt utána a MÁV ügyfélszolgálatán törtlik.

Zsolt így is tett, de amikor Kelenföld után a Keleti pályaudvarra irányították, ott kiderült, hogy a már kifizetett pénzét majd valamikor visszakapja, ráadásul kezelési költséget is levonnak.

Íme a levél:

Tisztelt MÁV-Start Zrt!

Alábbi levelemet Önökön kívül az Új MÁV Blog szerkesztőségének is elküldöm, elkerülendő a többi utastárs pórul járását.

Mielőtt részletezném a problémámat, engedjék meg, hogy egy véleményt megfogalmazzak: örülök, hogy van elektronikus jegyvásárlásra lehetőség, lassan több, mint két éve ezzel a módszerrel veszek bérletet, menet- illetve pót- és helyjegyet. Amikor viszont egy jól működő rendszert - javítási céllal - sikerül elrontani, azt nem tudom szó nélkül hagyni. Itt pedig át is kapcsolnék a problémámra.

2011. augusztus 14, 23:00 után nem sokkal én, mint gyanútlan utas félhavi diákbérletet vásárolok az Önök oldalán keresztül. A vásárlás megtörténik, sikeres, visszajelzés megérkezik, benne a kóddal.

2011. augusztus 15, 5:30 környékén győri vasútállomás, 1. számú kioszk. Kódot beütöm és várom a csodát, a gép kiírja, hogy erre a foglalási számra nincs nyomtatható menetjegy. Odafáradok az egyik pénztárablakhoz, elmondom a kolleginának a problémámat, mutatom neki a kódot és azt is, hogy mit ír ki a rendszer. A válasz: "Hát ilyenkor nincs mit tenni, tessék felszállni a vonatra, a kalauz úr fog írni egy büntetést, azzal be kell menni az állomásfőnökségre Kelenföldön és ott majd intézkednek, visszautalják a pénzt." Sajnos nem tudtam ennyiben hagyni, ezért a 2. számú kioszkot is kipróbáltam, hasonlóan nagy sikerrel. Megkérdezek egy másik kollégát, hátha ő mást mond, nem ez lett volna az első alkalom. Nagy tanácskozás, majd ők is arra jutnak, hogy büntettessem meg magam a Maguk hülyesége miatt és menjek be Kelenföldre, ahol majd elintézik. A dolog azért csak nem hagyott nyugodni, felhívom a MÁV Direkt telefonos ügyfélszolgálatát, elregélem ott is a problémám, kollegina 20 perc várakoztatás után közli hogy igen, a jegyet még nem vették fel (meglepő, nemde?) Kérdezem tőle, hogy mi ilyenkor a teendő, csak hogy megerősítsen, gondoltam ha már hárman ugyanazt mondják, akkor van valami igazságtartalma. Ő elmondja, hogy próbáljam meg felvenni Kelenföldön is a jegyet és a büntetéses történet is elhangzik ismét, hibajegyet felvette. Vonatút megtörtént, büntetést megkaptam - itt jegyzem meg, hogy a kalauz legalább korrekt volt és nem állt neki kötekedni meg fenyegetőzni -, Kelenföldön leszállok, megpróbálom felvenni a jegyet - nem sikerül. Irány az információ, ahogy a kollegina és a kolléga korábban mondta. Mutatom a - valószínűleg három diplomával rendelkező - ügyintézőnek a papírt és hogy mi a problémám. Ő lényegében elküld melegebb éghajlatra, hogy ő itt egy pénztár és hogy mit kéne neki ezzel kezdenie. Elmondom neki, hogy talán ha ennél a szerencsétlen vállalatnál olyan emberek dolgoznának, akik nem csak egyenként, de összességében is értelmes mondatokat képesek kiejteni a szájukon, aminek van valóságtartalma is, akkor én nem harmadszorra rohangálnék a jegyem után az Önök hülyesége miatt. (Mert azt úgy hiszem Önök is elismerhetik, hogy ha a kioszkok és az e-Ticket rendszer minősíthetetlenül rossz (és nem is írnám le más szavakkal), nem az én hibám, ugyanakkor mégis engem hurcolnak meg, ami finoman szólva is nonsense.)

A rendkívül képzett kolléga eligazítása után következő állomás a Keleti pályaudvari állomásfőnökség (ami ugyebár Ügyfélszolgálat és ha a többi kollégájuk kapásból ezt mondja, nem rohangáltam volna fél órát a semmiért.) Bemegyek, elmondom a kolleginának a problémát, mire ő közli, hogy rendben, akkor írjak egy panaszt (átadja a nyomtatványt), amire leírom pár szóban, hogy mi a probléma. (Azért azt érezzük remélem, hogy pár szóban ezt leírni nem lehet.) Ennek esetre megpróbálom, kijelenti, hogy rendben akkor intézkedni fognak és a büntetést nem kell kifizetni. Kérdezem, hogy nagyjából mikor fogják visszautalni a pénzemet. A válasz "Azt nem lehet tudni". Meg sem lepődök. Kérdezem, a kérdésben előre tudva a választ, hogy gyanítom nem a teljes összeget (4750 Ft) fogom visszakapni. Mire ő közli "Hááát igen a kezelési költség az levonásra fog kerülni."

Itt pedig bátorkodnék megjegyezni, hogy ez a pofátlanság felső határa. Az egy dolog, hogy a MÁV mindenért az utast hurcolja meg és arra gondolni sem mer, hogy ennél a vállalatnál képzetlen és eltévelyedett emberek dolgoznak. De hogy még a MAGUK hülyesége és hibája miatt az ÉN pénzemből vonnak le, azt felháborítónak tartom. Az eset után a minimum amit elvárok, az egy értelmes válasz (amit természetesen a fent említett blog is meg fog kapni), valamint egy bocsánatkérés. Azt meg sem merem említeni, hogy a teljes összeget követelem vissza, mert tudom, hogy ez nem fog megtörténni.

És ha még egy tanácsot megengednek, ha már ilyen nagy fejlesztősdibe kezdtek az e-Ticket rendszerrel: oldják meg, hogy ha nem működik a kioszk, akkor a pénztárból is kiadható legyen a jegy kód alapján, és ne kelljen annak az utasnak, aki tisztességesen kifizette a jegyet fél napot rohangálnia és alsó hangon egy büntetést begyűjtenie a maguk hibás rendszere miatt. Inkább erre kellene hangsúlyt helyezni és nem az e-számlára, lehet jobban működne a rendszer.

Várom válaszukat.

Üdvözlettel:
* Zsolt
 
 

És megérkezett Zsolt kiegészítése az azóta eltelt időre vonatkozóan:

 
Hello!

Ehhez update annyi, hogy azóta törölték a dolgot (kerek 30 nappal az eset után felhívtak) és felajánlottak 6500 Ft értékű utazási utalványt, amit állítólag 1 héten belül megkapok. Azóta is várom. De ugye ezen nem is csodálkozom ezek után.

Üdv,

Zsolti

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!




Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr963295071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

názmin (törölt) 2011.10.11. 15:22:37

Azért tényleg nem egyszerü némely utas gondolkodása 4750 forintos bérletért fel ajánlanak neki 6500 forintos utazási utalványt és NEM TETSZIK NEKI,ez nonszensz már ne is haragudj!

Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2011.10.11. 15:38:44

@názmin: Olvass!!!
"felajánlottak 6500 Ft értékű utazási utalványt, amit állítólag 1 héten belül megkapok. Azóta is várom. "

vanek ur 2011.10.11. 15:47:36

Elképesztő, hogy 3 éve van internetes jegyvásárlás, és még mindig vannak olyan, utasokkal kapcsolatba kerülő vasutasok, akiknek halvány lila gőze sincs arról, mit kell tenni, ha nem lehet kivenni a kioszkból a jegyet.
A GYIK persze elég jól leírja: az utasleadási lapot az Ügyfélszolgálatra kell eljuttatni, személyesen, levélben, emailben vagy faxon.
Egyébként ha bérletet nem adta volna ki a rendszer, és inkább veszek egy másikat a pénztárban, akkor kezelési költség levonása nélkül kellene visszautalni a pénzt, mivel a MÁV hibázott. De én inkább az ügyfélszolgálaton azt próbáltam volna meg elérni, hogy varázsolják nekem elő a megvásárolt bérletet...
Már egy párszor volt arról szó, miért rossz ötlet az, hogy a pénztárban is át lehessen venni a jegyet. Először is az egész internetes jegyvásárlás arról szól, hogy ne a pénztárban álljanak sorba az emberek. Aztán: ha valaki pár perccel indulás előtt nem tudja átvenni a jegyét, annak már nem lesz ideje sorban állni a pénztárban. (Ebből a szempontból jobb megoldás a büntetősdi.)
És itt a blogon is volt már, hogy még az idén megoldják, hogy otthon is ki lehessen nyomtatni a jegyet, így a probléma okafogyott lesz.

Adani 2011.10.11. 15:58:05

@vanek ur:

Reméljük tényleg megoldják és akkor nem lesz probléma, otthon kinyomtatod és kész. Már az is haladás egyébként, h mailben és faxon is fogadják az utasleadásit, eleinte nem így volt vagy legalábbis nem volt róla szó.

nzdrukker 2011.10.11. 16:17:08

@vanek ur: azért arra kiváncsi leszek, hogy fogja a kalauz ellenőrizni az otthoni sufniba nyomtatott bérlet eredetiségét? van ötleted?

Vittore. 2011.10.11. 16:23:32

@nzdrukker: valószínűleg egy egyedi QR-kód lesz minden bérleten, jegyen, ennek leolvasásával értelmezheti a rendszer a valódiságot, mondjuk úgy, hogy lekérdi a központból azt

nzdrukker 2011.10.11. 16:29:47

@Vittore.: értem, és minden kalauznál ott lesz a qr kódolvasó? hát, nem tudom. nem nagyon hiszem én azt, hogy fel tudna nőni a máv ehhez a feladathoz, mikor elég megnézni egy szeged-bp IC-t, ami 25 éve, mikor sorkatonáskodtam kevesebb idő alatt tette meg azt a 170km-es ( máv léptékkel 200km.. :( ) távot, mint most. bár az tény, ugyanazok a kocsik futnak most is (ugyanabban az állapotban...) mint akkor. de ahogy mondják, a remény hal meg utoljára...

Vittore. 2011.10.11. 16:46:03

@nzdrukker: A QR-kód egy univerzális kód, akár egy mobiltelefonnal is le lehet olvasni én is használom. Példa itt: www.youtube.com/watch?v=E0lpdZZhFXA

nzdrukker 2011.10.11. 16:59:01

@Vittore.: tudom mia a QR kód (androidos telefonon nap mint nap én is használom) csak a szituációt látom teljesen életidegennek egy máv szintű szervezetben. ha nem értenéd, mit nem értek, akkor elmondom ismét: adott a máv, mint szocialista őskövület, amit a rozsda tart össze, és itt belép képbe a 21. századi technika, amit a kiváló máv kalauzoknak nap mint nap használnia kellene. persze, én is tudom, hogy tavaly (v. tavaly előtt) londonban a led zeppelin koncertre a mobiltelefonra küldött QR kóddal engedték be a népet, de ugye te sem gondolod, hogy egy szatymaz-cegléd szakaszon majd így ellenőrzik a jegyet? hetente járom a bp-szeged utat majd 10 éve, azért nagyjából képbe vagyok a mávos viszonyokat illetően, és a véleményem elég lesújtó. és ez nem csak a pénzhiányom múlik. na itt a vége részemről.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2011.10.11. 17:09:15

A mostani "friss" IC-magazinban írnak az otthoni nyomtatásról, a cikkhez mellékelt képen (lehet h csak illusztráció) látható jegyen ott a QR-kód. A cikkben "évvégi" bevezetésről írnak.

Adani 2011.10.11. 18:05:35

Kifejtettem már, h nem bonyolult a dolog. QR kód az egyszerű dolog egy otthoni fekete-fehér lézernyomtató (Tecsó gazdaságos is) lazán kinyomja. Leolvasáshoz és a központi szerverrel való kommunikációhoz meg untig elég, egy alap tudású Androidos teló, kerül a legolcsóbb mondjuk 20 ezer ft-ba. 1000 szám vásárolva nagy tételben mindegyik szolgáltató ad rá flottakedvezményt ez biztos, így pedig megéri nekik akár bontott tégla árban is adni a telefont. Egy középvállakozás is ha vesz mondjuk 50-60 telót flottában kvázi ingyen kapja a havidíj fejében meg egymást ingyen hívhatják, a vég is jól megél a pár ezret havidíjból, amit beszed a telók után.

QR kód olvasó app 12 egy tucat van, sok ingyenes is, nyílt forrású is, a MÁV-os rendszerbe se hiszem, h bonyolult volna integrálni.

A kallerek jegykiadó gépei amúgy is cserére érettek, hiszen nem mai technika, egy okosteló jóval többet és biztosabban működik és nem is olyan nehéz és nagy mint az a táska méretű cucc, amit magával hordoz most egy kaller.

vanek ur 2011.10.11. 19:05:20

@nzdrukker: "adott a máv, mint szocialista őskövület, amit a rozsda tart össze, és itt belép képbe a 21. századi technika, amit a kiváló máv kalauzoknak nap mint nap használnia kellene"

Miért feltételezed, hogy a jegyvizsgáló nem képes használni egy okostelefont? Miért feltételezed, hogy a MÁVnál mindenki őskövület, minden más munkára alkalmatlan szellemi fogyatékos, aki nem képes haladni a korral, aki még mindig a XIX. században érzi magát?

Mint a mellékelt ábra mutatja, kisebb dolgokban előre tudnak lépni. MÁVos léptékben kis beruházás (Adani számaival bőven 100 millió alatt van), erre senki nem harap, mert nem ebből lehet a nagy pénzeket lenyúlni. Ezért tud megvalósulni.

Visszatérve a telefonos jegyellenőrzésre: jv beszkenneli a kódot, a telefon meg kiírja, hogy valódi, és van egy gomb, hogy kezelje. Ha még okosabb a program, azt is kiírja, minek kell a jegyen lennie, így otthon nem lehet majd átírni sem.

Adani 2011.10.11. 19:58:24

@vanek ur:

Azért azt el tudom képzelni ,h közbeszerzésben még pár nulla odakerül a számla végére, ez már csak így megy, de való igaz 2-300 milliárdos költségvetésű MÁV-nál nem igazán nagy tétel ez.

És azért látni ,h ha lassan is, de képes a MÁV is átlépkedni a 21. századba. Ugyebár már lehet majdnem valós időben látni melyik vonat merre jár, GPS alapján, már néhány IC kocsiban van Wifi, lehet már most is jegyet venni a neten stb. Apró lépések, de mind közelebb visznek egy kicsit a modernizáláshoz.

Egy okostelefont pedig már egy általános iskolás gyerek is percek alatt megtanul kezelni, miért ne lehetne egy oktatás keretében betanítani rá a kallereket? Biztosan egyszerűbb kezelni mint a mostani jegykiadó masinát, és azt is sikerült valahogy megtanulni. Az őskövületek meg idővel úgyis kihalnak, még a vasútnál is, még felsőbb szinten is és előbb-utóbb csak jön helyettük valaki ,aki meri alkalmazni a máshol már bevált új dolgokat.

Hiszen pl .az ütemes menetrend is ilyen volt, az már az újabb generáció műve, talán hamarosan lesz emeletes vonat is ,amire egy begyöpösödött fejes azt mondta, h ez marhaság és ide ilyen nem kell, eddig is megvoltunk nélküle, mi az,h emeletes vonat, hülyeség.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.10.11. 20:50:30

Nekem nem kerek a történet. Miért akarta a posztoló a bérlet árát visszakapni? Hisz csak kicsit lassú volt a rendszer, másnap már át tudta volna venni. Csak annyit kellett volna intézni, hogy az utasleadási lapot leadja, hogy töröljék a büntetést és kész.

Egyébként hiába lesz nyomtatható jegy, az csak vonatra szóló lesz, tehát bérlet felejtős.

lyken 2011.10.12. 07:15:34

@názmin: "Azért tényleg nem egyszerü némely utas gondolkodása 4750 forintos bérletért fel ajánlanak neki 6500 forintos utazási utalványt és NEM TETSZIK NEKI,ez nonszensz már ne is haragudj!"

1. 57 napja ülnek a pénzén. Csak mert.
2. MÁV önhibájából lett megszivatva az utas.
3. Az utas készpénzt fizetett elektronikus úton.

Ha szerinted rendben van a dolog, akkor légyszíves adj kölcsön 5000 forintot minden kommentelőtársnak. Ígérem, hogy két hónap múlva 4000 ft-ot visszakapsz belőle. Vagy lehet, hogy kapsz helyette egy utalványt, amit a családi boltban levásárolhatsz. Majd valamikor küldjük.

@vanek ur:
1. Utasként tojik rá az ember, azért van a rendszer, hogy működjön.
2. Ha nem működik, akkor legyen pénztárból kiadható.

"Miért feltételezed, hogy a jegyvizsgáló nem képes használni egy okostelefont? Miért feltételezed, hogy a MÁVnál mindenki őskövület, minden más munkára alkalmatlan szellemi fogyatékos, aki nem képes haladni a korral, aki még mindig a XIX. században érzi magát?"

Mert a postban szereplőt kollektíve megszivatták egyes MÁV dolgozók hibája miatt?
Mert őt is megszivatták és 3 hónapra lenyelték a pénzét? homar.blog.hu/2011/10/11/1500_forint_14_perc_vonatozasert
Mert olvastunk már jó sok postot arról, hogy milyen sokszínű módon tudnak szarni a MÁV hibájából történt rendszerhibák miatt pórult járt utasra? Mi az, hogy megbüntetik és majd nem kell befizetni??? Pl. egy halál egyszerű megoldás: Felhív egy belső számot, ahol kiadják neki a kód alapján a jegykiállítás jogát. A kolléga meg a központban leüti, hogy Kovács Grizolda Győrben kiállította a jegyet.
Úgyhogy ja, amíg a MÁV hülyesége miatt az utas szív, addig fenntartjuk a véleményt, hogy szoci őskövület, gyógypedagógiai eset, aki max arra lenne alkalmas, hogy néma állódíszlet legyen egy Kusturica filmben.

lyken 2011.10.12. 07:19:20

@Peti817172M: A konkrét emlékeimből tudom, hogy én azért nem akartam, mert átültem kocsiba. Legalább még öt hozzám hasonló kocsira tért embert ismerek. Persze, ha adnak 6500 ft benzinutalványt, nyilván más tészta.

vanek ur 2011.10.12. 09:39:50

@lyken: "1. Utasként tojik rá az ember, azért van a rendszer, hogy működjön.
2. Ha nem működik, akkor legyen pénztárból kiadható."
AZ első pontban egyetértünk. A második pontban viszont nincs igazad. A második pont helyesen: Ha nem működik, az utast/ügyfelet ne érje kár.
Ezt meg lehet úgy is oldani, hogy pénztárból átvehető a jegy, de én személy szerint ezt hülyeségnek tartom. Az internetes rendszer nem arra van, hogy utána mégis a pénztárban tobzódjanak az emberek.
"Mi az, hogy megbüntetik és majd nem kell befizetni?" Inkább azt mondanám, hogy elfogadják bemondásra, hogy van jegyed (ez szerintem igen utasbarát megoldás), de fenntartják a jogot, hogy büntetést fizess, ha utólag kiderül, mégsem volt jegyed. A folyamaton annyit lehetne javítani, hogy nem az utas szaladgál, hanem megadja az adatokat a jegyvizsgálónak, és ez alapján a központban már automatikusan kivizsgálják, hogy valós vásárlás volt-e. Még egyszer: az, hogy minden további nélkül felszállhat a vonatra, ha mégsem minden úgy működik, ahogy kellene, az kifejezetten barátságos és előremutató szabály.
A konkrét esetben az ügyfélszolgálatnak kellett volna telefonálnia egy párat, és ott helyben a Keletiben elintézni, hogy a kioszkból ki lehessen venni a bérletet.
"Mert a postban szereplőt kollektíve megszivatták egyes MÁV dolgozók hibája miatt?"
"amíg a MÁV hülyesége miatt az utas szív"
Most akkor a "MÁV hülyesége", vagy "egyes MÁV dolgozók hibája?" Igen: Kelenföldön és a Keletiben nem tudták, mi a teendő ebben az esetben, és emiatt egy utas szívott. Kérdés ismét: _mindenki_ "szoci őskövület" és "gyógypedagógiai eset" a MÁVnál?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.10.12. 10:20:03

Zsolt az interneten vette meg a bérletét, majd amikor át szerette volna venni, a kioszk nem adta ki az állomáson.

- Hanyadik ilyen poszt?

lyken 2011.10.12. 10:46:03

@vanek ur: "Az internetes rendszer nem arra van, hogy utána mégis a pénztárban tobzódjanak az emberek."
Függetlenül attól, hogy mit tartasz hülyeségnek, az utas nem szórakozásból vesz jegyet. Azért teszi, mert utazni akar. Ha nem biztosította kioszk zavarmentes működése, akkor érdektelen, hogy te mit gondolsz a pénztár tehermentesítéséről. Az ügyfél fizetett (előre), tehát legyen kiszolgálva. Ahelyett, hogy büntetést kapna, meg utasleadásit, meg ki tudja még mit. Csak hogy stresszeljen, hátha elfajul valami drágább büntetéssé, ha valaki a történtek során elrontja az adminisztrációt és a végén vele fizettetik ki.

"Inkább azt mondanám, hogy elfogadják bemondásra, hogy van jegyed (ez szerintem igen utasbarát megoldás)"
Nem, nem az. Az utasbarát megoldás az, ha működik a kioszk. Ha meg nem, akkor leellenőrzi, hogy érvényes-e a kód.(Hahó, 21. század, számítógép?) Ha érvényes akkor kiadja.

"Kérdés ismét: _mindenki_ "szoci őskövület" és "gyógypedagógiai eset" a MÁVnál?"

Ismered a leggyengébb láncszem kifejezést? Innentől kezdve ugyanis tökéletesen irreleváns a kérdés. Itt van ez a post, a kommentemben ott a link.Ennek a postnak az eseményeit nyugodtan lehetett volna rendezni annyival, hogy egy telefonos megerősítés után a pénztáros kiadja a jegyet, a központban meg rácsapnak a kiadva gombra és átflag-elik a kódot.
A linkben szereplő sztorira meg csak ennyit: ha én a bookline-ról rendelek könyvet, a gls kihozza, majd felhívom a bookline-t, hogy bocsi, de nem áll módomban átvenni, akkor 4 nap múlva a számlámon van a pénz. Nem teszenek rá 20% "kezelési költség"-et. Az egészet visszaadják. És legközelebb ugyanúgy kiszolgálnak. A bookline-t nem dotálják államilag, nem használják kiöregedett pártfunkcik melegedőjének, nincsenek benne őskövületek és antiszociális alkalmazottak sem. Versenyszférás cég. Edigital ugyanez. 220volt.hu ugyanez. De felsorolhatunk még pár céget, aki interneten forgalmaz és távollevők közt kötött szerződéssel napi szinten nagytételben forgalmaz.

Mindenféle értelmezéstől függetlenül elmondanám, hogy az utas miért utazik és mik az elvárásai:

- A pontból B pontba haladó szerelvényen szeretné leküzdeni a távolságot, a menetrend szerinti időpontok szerint.
- Ha utas megveszi az utazás jogát, akkor nem érdekli, hogy a MÁV ennek ellenőrzését hogyan oldja meg a belső rendszereiben. Kifizette, részéről ezzel a történet lezárult.
- Ha MÁV az utazás jogát nem képes biztosítani, akkor azonnal térítse meg a már befizetett utazás költségét. Nem a 80%-át, hanem az egészet.
- Vis major esetekre lehet nagytételes biztosítást kötni.

Ezekre lehet úgy reagálni, ahogyan fent vannak reakciók - "6500 forintos utazási utalványt és NEM TETSZIK NEKI,ez nonszensz már ne is haragudj!"
-"Elképesztő, hogy 3 éve van internetes jegyvásárlás, és még mindig..."
- "én inkább az ügyfélszolgálaton azt próbáltam volna meg elérni..."

Ezek (meg a történtek) miatt gondolja azt az ember, hogy a MÁV csupa idiótát foglalkoztat.

Ismétlem: Ha utas megveszi az utazás jogát, akkor nem érdekli, hogy a MÁV ennek ellenőrzését hogyan oldja meg a belső rendszereiben. Kifizette, részéről ezzel a történet lezárult.

Vittore. 2011.10.12. 13:14:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Remélem ezt nem arra értetted, hogy mindegyik témából közöljünk le egy levelet, majd zárjunk is be utána... amúgy meg az utazások nagy száma alapján nagyobb számú hiba is várható. A kérdés már csak az, hogy kinek mennyi a sok?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.10.12. 13:19:05

@Vittore.:

Nem arra értettem.

Ugyanakkor észre kell venni, hogy a netes jegyhez hozzájutás problémás, sőt! visszatérően problémás dolog a MÁV-nál.
A netes jegykiadás során előforduló hibákat kezelő utasítások nem utasbarátok, rugalmatlanok, a valóságtól teljesen elrugaszkodottak.

Valószínűleg nem minden megtörtént eset kerül a blogba, éppen ezért illett volna már a MÁV-nak valamit tenni, mondjuk a második ilyen publikált esetnél.

Az, hogy sorozatosan történnek ilyen esetek illetve születnek belőle panaszok, azt jelzi, hogy a MÁV finoman fogalmazva is szarik az utasokra.

simplyboci 2011.10.12. 13:43:05

Mint a post beküldője, hadd reagáljak pár meglátásra, mert a levélben nyilván nem írtam le mindent. Legelőször felhívnám mindenki figyelmét, különösen azokét akik sérelmezik hogy vissza akartam kapni a pénzemet, hogy mikor vettem a bérletet. Na a felvétel napja hétfő volt, a MÁV pedig még azon a héten jelentette be hogy elpusztult az eTicket rendszer mögül az infrastruktúra. Tehát nemhogy egy nap után nem tudtam volna felvenni a jegyemet, de két hét után sem.

Ad1: a pénztárból való felvételt úgy értettem, hogyha beszarik a kioszk (amiből Győrben kettő van és egyik sem működött), akkor én bemondom a pénztárosnak a jegyfoglalási számot, ő meg kinyomtatja a jegyet és azt mondja hogy nesze paraszt vigyed.
Ad2: nyilván örülök hogy 6500 Ft értékben kapok utazási utalványt, a probléma ezzel az, hogy lassan egy hónap telt el az ígéret óta, miszerint a hét végéig megküldik - és azóta sem jött meg. Ehhez némi háttérinfó, hogy tegnap felhívtam a MÁV Direktet, ahol megmondtam az illető úr nevét, akitől kaptam ezt az ígéretet, mire ők azt mondták hogy ő nem a MÁV Direkthez tartozik hanem a MÁV Start Zrt. ügyfélszolgálatához (kérdem én: a kettő nem egy és ugyanaz? A kérdés jogosságához annyit, hogy a fent említett úr aláírásánál a telefonszám a MÁV Direkt száma.) E-mail címként személyes e-mail címet nem adnak ki (holott nem egy ügyfélszolgálatossal volt dolgom, hanem valami magasabb beosztású szakelőadóval), így írhattam megint az eszrevetel@mav-start.hu címre, hogy majd 30 napon belül válaszoljanak.

Kelenföldön ugye a rendkívül értelmes INFORMÁCIÓban ülő úriembertől megkaptam a kioktatást, hogy interneten nem lehet bérletet venni csak jegyet, ezt meg így ebben a formájában azért egy irdatlan baromságnak tartom, legalább az tudja már, mit beszél, aki a MÁV-nál dolgozik. És a bérlet jelenleg ugyanúgy néz ki, mint egy jegy, csak 2 sorral több szöveg van rajta, ilyen logika mentén haladva pedig ha én otthon kinyomtatom a bérletemet egy A/4-es papírra, akkor az ugyanúgy bérlet lesz, maximum én szívok vele folyton, hogy ötször akkora mint a régi jegy. De legalább nem az lesz, hogy mások szerencsétlenkedése miatt én szívok.

A bérlet árát pedig azért nem utalták vissza, mert 30 nappal a levelem beérkezése után már havi zárás volt, ezért csak utalvány formájában lehet megoldani a kifizetést. Amit mégegyszer mondom: nem bánok, sőt. Csak akkor történjen is meg, ne ígérgessünk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.10.12. 13:50:47

@simplyboci: Ez a havi zárás duma olyan avitt.

Attól, hogy lezártak egy hónapot, még a jövő hónapban ki lehet fizetni. Elvégre feltalálták már az áthozat fogalmát.

názmin (törölt) 2011.10.12. 16:03:37

Egy dolgot felejt el a kommentezök többsége hogy a SZÁMITOGÉPES RENDSZERT NEM MÁV-START,NEM MÁV- DIREKT üzemelteti hanem az INFORMATIKAI kft és ott van sokszor a hunyás!!!!!!Ha ezt én rosszul tudnám akkor elnézést kérek a kommentelöktöl!

lyken 2011.10.12. 16:45:27

Szeretném felhívni az érintettek figyelmét arra, hogy bankkártyás fizetés esetén, amennyiben nemteljesítés történik, a pénz visszahívható. Minden kártyacégnél létezik ugyanis a nemteljesítés fogalma. Nem árt, ha van egy levélvéltásunk a MÁV-al, ahol leírják, hogy rendszerük működésképtelensége miatt nem ment a dolog. Innentől nyert ügyünk van.

Ajánlanám figyelmetekbe: etkt.blog.hu/2010/12/30/meg_mielott_vasarolnank_a_bankkartya_hatalma

Idézet a cikkből:

"Mindkét kártyacég nemzetközi szabályzatában precízen meg van határozva, milyen esetekben lehet megreklamálni egy tételt. Ezekből nekünk a legfontosabb a „nem teljesített szolgáltatás” és a " megadott (minőségtől) eltérő" nevű témakörök."

MÁV esetében nem teljesített szolgáltatás címszóval kell a panaszt benyujtani.

"A tételek (vásárlás) megreklamálásakor a bankunk átnyálazza az általunk benyújtott dokumentumokat, hogy totálisan hülyék vagyunk-e/totálisan hülyére akarjuk-e venni őket; ha nem, akkor továbbítják a cuccot a kártyacégnek, akik kötelezik az eladó bankját, hogy utalja vissza a pénzünk, és terhelje meg az eladó számláját az összeggel. Ha az eladó nem ért egyet az eljárással, akkor benyújthat egy ellenkezést a bankjához, amit azok kivizsgálnak, majd utolsó lépcsőként elküldhetik a kártyacégnek, aki a végső döntést meghozza (újfent borzasztó egyszerűsítés zajlott)."

názmin (törölt) 2011.10.12. 17:22:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Látod te is ugy irod hogy a mávnak semmi dolga?Erre a válasz hogy semmi köze az egészhez ugy mint máv!!!!Van a sok kiszervezett kft,zrt ugye ez a dolog mint irtam máv-informatika anyagi rész máv-start és ami a leglényegesebb HOGY FELELÖS AZ SOSINCS SEMMIÉRT CSAK A SZEMÉLYTELENSÉG ez a legnagyobb baj!!!!!!

lyken 2011.10.12. 17:23:52

@názmin: Re,élem nem felejtetted el, hogy a MÁV cégek feladata a hálózat zavarmentes üzmeltetése. Az meg, hogy a Start a Trakciót hibáztatja mindenért, vagy a menetrendet készítő céget, vagy a felsővezeték karbantartó kft-t, vagy éppen mindenki közösen az informatikát, az hagy ne az utasok problémája legyen. Lehet látni a versenyszférában bőven példát arra, hogy külön cégek olajozottan dolgoznak együtt. Közösen. Profitért. És itten van az eb elhantolva. Láttam már olyat, ahol egy megrendelő cég igényeit négy kft szolgálta ki. A havi fizetések úgy épültek fel, hogy fizetés 30%-a prémiumból állt. Ha elmaradt az eredmény, mert valaki megakasztotta a rendszert, akkor hirtelen hiányzott a fizetés majdnem harmada. Nem is volt túl gyakran probléma.

názmin (törölt) 2011.10.12. 17:45:51

@lyken: Jól irtad hogy ugy lenne helyes de a mávnál mindaddid ez SAJNOS IGY FOG MARADNI AMIG NINCS KONKURENCIÁJA!!

karosszékely 2011.10.12. 19:46:08

@simplyboci: Írták már feljebb, hogy ha lesz is otthoni nyomtatás hamarosan, bérletet akkor sem lehet majd otthon nyomtatni, úgyhogy nem lesz ilyen gondod, hogy A/4-es lapokkal kell mászkálnod.

vanek ur 2011.10.12. 22:56:02

@simplyboci: "a pénztárból való felvételt úgy értettem, hogyha beszarik a kioszk (amiből Győrben kettő van és egyik sem működött), akkor én bemondom a pénztárosnak a jegyfoglalási számot, ő meg kinyomtatja a jegyet"

Az alábbiakban megpróbálom levezetni, miért jobb megoldás az, amit a MÁV most javasol (mármint szállj fel a vonatra, és a büntetést utólag elrendezik), mint a pénztárost zaklatni.
Ha nem kapod meg a jegyet a kioszkból a hiba 3 helyen lehet:
1. A szerverben. Ez volt nálad is. Ilyenkor hiába mész a pénztárhoz, onnan sem kapod meg a jegyedet...
2. A kioszk-szerver kommunikációban. Ha szerencséd van, a pénztár tud kommunikálni a szerverrel, tehát az esetek egy részében megkapnád a jegyedet.
3. A kioszkban. Itt a jegy pénztári előállítása attól függ, vajon a szerver felé ment-e vissza olyan hibajelzés, hogy a jegyek nem álltak elő. Ha nem ment, az egyrészt hibás működés, másrészt viszont a pénztárban nem fogod tudni átvenni a jegyeidet, mert a szerver szerint a jegyeket már kinyomtatták...
Összefoglalva: a pénztár nem minden esetben tudja kiadni a jegyet, hiába nem tudtad a kioszkból kivenni.
Emellett valóban elég 5-15 perccel a vonat indulása előtt kiérni ahhoz, hogy át tudd venni a jegyeidet. Vajon mi az esélyed arra, hogy ennyi időn belül sorra kerülsz a pénztárban?
Mindenkinek sokkal jobb a "szállj fel a vonatra, és mondd, hogy interneten vetted a jegyet".

vanek ur 2011.10.12. 23:04:43

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ugyanakkor észre kell venni, hogy a netes jegyhez hozzájutás problémás, sőt! visszatérően problémás dolog a MÁV-nál."

Valóban? A Homáron és itt évente összesen 4-5 alkalommal jön fel a téma. Még tavaly volt valami sajtóközleményben, hogy havi 10-20000 vásárlás van. Havi hány esetnél visszatérő probléma, ha nem tudja átvenni a jegyét? 30? 50? 100? 1000? Vajon ezek mind ugyanarra az okra vezethetők vissza? Az egyes okok elhárításának költsége hogy áll arányban a hibás átvételek számának csökkenésével?

"A netes jegykiadás során előforduló hibákat kezelő utasítások nem utasbarátok, rugalmatlanok, a valóságtól teljesen elrugaszkodottak."
Odaáig teljesen jók a szabályok, hogy nyugodtan szálljon fel a vonatra. Ami kevésbé utasbarát, hogy az utasnak kell majd utólag az ügyfélszolgálathoz rohangálnia (bár lássuk be: egy email elküldése az adatokkal nem egy nagy dolog). Ehelyett lehetne a, hogy az utas megadja a jv-nek az adatokat (persze nem a kódot), és ő küldi be a nap végén az ügyfélszolgálatra, akik pár napon belül kiküldik emailben, hogy a vásárlás valós, a büntetés semmis.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.10.12. 23:28:15

@vanek ur:
Amíg a 4-5 esetből egy sem a tied, addig nem sok.

Fenntartom, hogy a netes jegyvásárláshoz a MÁV még nem nőtt fel.

vanek ur 2011.10.12. 23:30:47

@lyken: "Nem, nem az. Az utasbarát megoldás az, ha működik a kioszk."

Olvass már! Én is azt írtam, hogy a rendszer alapértelmezetten működjön. Azonban én még nem láttam olyan műszaki eszközt, ami folyamatosan hibamentesen működött volna az év 365 napján napi 24 órában. Hibák lehetnek. Kérdés, hogy a hiba miatt éri-e az ügyfelet kár.
Két hozzászólással fentebb leírtam, hogy a pénztári átvétel nem jó tartalékmegoldás, mert nem minden esetben működik.
"Ha meg nem, akkor leellenőrzi, hogy érvényes-e a kód.(Hahó, 21. század, számítógép?) Ha érvényes akkor kiadja." A jegyvizsgálónak jelenleg nincs olyan eszköze, amivel ezt meg tudja tenni. Telefonálni menet közben meg elég nehéz, két város között simán nincs térerő...
A lehetőségekhez képest a legjobb megoldás, hogy szálljon fel az ember a vonatra. A többit lásd az előző hozzászólásomban.

"Ennek a postnak az eseményeit nyugodtan lehetett volna rendezni annyival, hogy egy telefonos megerősítés után a pénztáros kiadja a jegyet, a központban meg rácsapnak a kiadva gombra és átflag-elik a kódot."
Mint kiderült, ennek a postnak az eseményeit nem lehetett volna így megoldani, mivel a központi szerver szállt el... Általánosságban véve igazad van, csak nem a pénztárba kell küldeni az utast, mert míg ezzel az eggyel foglalkozik, a mögötte álló 50 utas szépen meglincseli a szerencsétlent, aki csak a jegyéhez szeretett volna hozzájutni. Az ügyfélszolgálat viszont pont erre való.
"Ezek (meg a történtek) miatt gondolja azt az ember, hogy a MÁV csupa idiótát foglalkoztat." "A bookline-t nem dotálják államilag, nem használják kiöregedett pártfunkcik melegedőjének, nincsenek benne őskövületek és antiszociális alkalmazottak sem. Versenyszférás cég."
A Homáros bejegyzések alapján a fél magyar versenyszférára rá lehetne mondani, hogy csupa idiótát foglalkoztat. Az összes magyarországi bankra, telekom cégre, Ferihegyet használó légitársaságok többségére, utazási irodákra, kereskedelmi cégekre (élelmiszer és nem élelmiszer egyaránt). (Annyiban igazad van, hogy rövid keresgélés során Booklineos bejegyzést nem találtam. Lehet, hogy ők az üdítő kivétel a nagy magyar posványban, nekik sikerült megtalálni azt az 50 normális, munkaképes korú embert, aki ma Magyarországon él...)
"Ha utas megveszi az utazás jogát, akkor nem érdekli, hogy a MÁV ennek ellenőrzését hogyan oldja meg a belső rendszereiben."
Ma nagyon divatos azt mondani, hogy "nem érdekel, hogyan, de oldja meg". Egy kis gondolkodás azért nem ártana. Ugyanis előfordulhat, hogy tényleg megoldja, de te meg a gatyádat is ráfizeted... Szóval utasként lehet, hogy igazad van, de akkor adófizetőként pedig lásd be: "a nem érdekes hogyan, de oldja meg, hogy mindig minden tökéletesen működjön" kategória bizony nem évi 250 milliárdba kerül, hanem 750 milliárdba...

A Homáros történetre: a Homáron elég gyakori, hogy a történet sokak igazságérzetét zavarja, viszont a cég eljárása jogszerű. Szerintem itt is ez volt a helyzet, a MÁV a hatóság által jóváhagyott üzletszabályzata (általános szerződési feltétele) szerint járt el. Jogszerűtlen kitételeket a hatóság nem hagyhat jóvá. Igazságos? Nem biztos. De jogilag rendben van, márpedig bármilyen további panasz esetén ez számít.

vanek ur 2011.10.12. 23:32:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nekem eddig még mindig rendben működött a rendszer, amikor jegyet vettem és vettem át.
Más posztokban egy pár "póruljárt" leírta, hogy egész korrekt volt az ügyintézés, amikor meghalt a kioszk.

simplyboci 2011.10.13. 09:16:09

@vanek ur: én kérek elnézést az értetlenségemért, így valóban jogos az, amit mondasz

simplyboci 2011.10.13. 09:18:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ezelőtt egyszer sem volt problémám a netes jegyvásárlással, pedig több, mint két éve így utazok a vonaton; az más kérdés, hogy a MÁV Informatika egy kalap napon érlelődött szar ha nem képesek redundáns módon biztosítani a háttérrendszert (mert az azért kiderült az eset után hogy igazából minden fellelhető infrastruktúra elem elszállt); bízzunk benne, hogy ilyen nem lesz mostanában

lyken 2011.10.13. 11:24:12

@vanek ur: "Olvass már! Én is azt írtam, hogy a rendszer alapértelmezetten működjön. Azonban én még nem láttam olyan műszaki eszközt, ami folyamatosan hibamentesen működött volna az év 365 napján napi 24 órában. Hibák lehetnek. Kérdés, hogy a hiba miatt éri-e az ügyfelet kár."
Emiatt nem önállóan vannak a kioszkok telepítve. Az infirmatikai háttérnél meg a 100%-os rendelkezésre állás közel sem lehetetlen. Redudancia. Ez az amit a versenyszférában csinálnak, a MÁV-nál meg nem. Lett is belőle adatvesztés, meg volt 2 nap amíg imádkoztak, hogy fel tudják állítani a rendszert.

"Két hozzászólással fentebb leírtam, hogy a pénztári átvétel nem jó tartalékmegoldás, mert nem minden esetben működik."
Miért nem? Központba betelefonál a hitelesített vonalon. Vagy belefejlesztik a funkciót a számítógépébe, hogy ki tudja adni. Akarat kérdése. Első megoldás akár most is megoldható lenne. Második megoldás igényelne kb 10 millió ft-ot(plusz mutyidíj).

"A jegyvizsgálónak jelenleg nincs olyan eszköze..."
Ok, de egyenlőre jegyvételnél tartunk, tehát pénztárosra írtam. Jv-t ne keverjünk ide. Térerőt se.

"A lehetőségekhez képest a legjobb megoldás, hogy szálljon fel az ember a vonatra."
Nem. Ha emberünk kifizette a jegyét, akkor a lehetőségekhez képest a legjobb megoldás, hogy a MÁV kiadja neki azt amit kifizetett. Akkor is, ha ehhez a pénztárosnak telefonálni kell, a központban meg jóváhagyni. Ha nincs rá protokoll, alakítsák ki.

"Mint kiderült, ennek a postnak az eseményeit nem lehetett volna így megoldani, mivel a központi szerver szállt el..."
Bankokban is alkalmazzák a megoldást: 3 unit, 2 storage, 2 betáp, mindkettőn szünetmentes, szakadásmentes kapcsolási lehetőségként dízelgenerátor. Előző munkahelyemen is így volt. Az egész miskulancia a dízelgenerátorral együtt 22 millióból kijött. 4 év alatt nem állt 2 percet sem. Mikor gépcsere volt 3 év után, egyesével cserélték a unitokat és a háttértárakat. Mikor felállt az új unit, lecseréltek még egy régit.

Bookline: normális pénzért, normális embereket foglalkoztat, akiket KÉPEZ. FOLYAMATOSAN. És jó munkahelyi légkört teremt. Ehhez van egy rendkívül ügyfélbarát rendszere. Mondjuk futottam már bele abba, hogy 8 napon belül nem szereteik ha könyvet akarsz cserélni, az ezt illető emailes tájékoztatásuk egyszerűen katasztrófa. De minden mást rendkívül ügyfélbarát módon kezelnek.

"Ma nagyon divatos azt mondani, hogy "nem érdekel, hogyan, de oldja meg". Egy kis gondolkodás azért nem ártana. Ugyanis előfordulhat, hogy tényleg megoldja, de te meg a gatyádat is ráfizeted..."
A probléma az, hogy már így is ráfizettük a gatyánkat(állami dotáció, magas jegyárak). És nem oldották meg. A pénzt beletolták amiből kijött volna a stabil rendszer bárhol máshol, de elvárások és tervezés, eredményesség, üzembiztonság - akarat - az nem volt.

"a Homáron elég gyakori, hogy a történet sokak igazságérzetét zavarja, viszont a cég eljárása jogszerű. Szerintem itt is ez volt a helyzet, a MÁV a hatóság által jóváhagyott üzletszabályzata (általános szerződési feltétele) szerint járt el."
Ez lehetséges, de eticket blogról linkeltem a postot, ahol kitárgyalják, hogy a nem teljesített szolgáltatás bizonyított volta esetén tojhat rá az ember, mert a kártyacég visszaadja a pénzét, amit aztán bevasal a MÁV-tól. És működik. Felesleges a MÁV-al szívni. Pénztárból kell egy jegyzőkönyv, hogy nem adja ki xyz sorszámú regszámra a jegyet, annak ellenére, hogy a kioszk nem működik. Melléteszed a vásárlásról szóló emailt kinyomtatva, bemész a bankba, kérsz egy VISA panaszbejelentőt, leírod a történteket, csatolod a doksikat és hanyatdőlve várod a pénzedet. A MÁV-al meg szkanderozzan az akinek hat anyja van.

Hogy értsd: nekem nem veled van problémám. Mindössze arról van szó, hogy láttam mit költöttek el erre a romhalmaz rendszerre, látom hogy működik. És ugye láttam, hogy versenyszférában mi mennyi és hogy az üzemeltetés hogyan zajlik, ha van profitorientációs nyomás és emiatt akarat arra, hogy optimálisan üzemeljen a rendszer.

vanek ur 2011.10.13. 23:12:54

@lyken: "Miért nem? Központba betelefonál a hitelesített vonalon. Vagy belefejlesztik a funkciót a számítógépébe, hogy ki tudja adni."
A te javaslatod szerint ez történne, ha bármi miatt nem tudnám átvenni a jegyemet:
Kb. 10-15 perccel indulás előtt kiérek a pályaudvarra, megcélzom a kioszkot, beütöm a kódot, majd nem kapok jegyet. Rohanok a pénztárhoz, befurakodok a sor elejére(!), hiszen mindjárt megy a vonatom. Elregélem a pénztárosnak a problémát, megadom az adatokat, mire ő elkezd bőszen telefonálgatni. (Zárójelben: kell a másik végére egy 0-24-es helpdesk, megfelelő létszámmal és szakértelemmel.) A másik oldalon elkezdik vadul tanulmányozni a logokat, és ha megtalálják a hibát, leküldi a kódot a pénztárgépbe, hogy ott nyomtassa ki. Ha szerencsém van, ez olyan 5-10 perc alatt le is zajlik, és még éppen elérem a vonatomat, más ha a mögöttem sorban állók (akik elé befurakodtam) nem ütnek agyon, hiszen az ő vonatuk is megy. Képzeld el, ha valamilyen kommunikáció zavar miatt velem együtt még 5-10 másik ember is jelentkezik a pénztárban... Képzeld el, ha a logban nem találnak hirtelenjében hibára utaló jelet, mert valami olyan hiba történt... Képzeld, ha megint leáll a szerver, és nem tudnak intézkedni... Képzeld, ha áramszünet van az állomáson...

Az én változatomban ha nem kapom meg a jegyet, felszállok a vonatra. Ha jön a jv, szépen megmondom, hogy interneten váltottam jegyet, de hiba történt, megadom az e-mail címet és hogy mikor vásároltam. Ő erről kiállít egy igazolást, amin aláírom, hogy ha mégsem mondtam igazad, akkor jegy nélküli utas vagyok, és minden pótdíjat is ki kell fizetnem. Nap végén az egészed leadja, az bekerül az Ügyfélszolgálatra, ott alaposan kivizsgálják (van idő mindent átnézni), majd 1 héten belül küldenek egy levelet, hogy minden rendben volt, tényleg a vasút hibázott.

Szerintem az én változatommal mindenki jobban jár.

"Nem. Ha emberünk kifizette a jegyét, akkor a lehetőségekhez képest a legjobb megoldás, hogy a MÁV kiadja neki azt amit kifizetett."
Megint nem jó oldalról közelítesz. Ha már nem működik a rendszer, akkor a lehetőséghez képest az a legjobb megoldás, hogy elutazhatok, ha már kifizettem a jegyet.

"a nem teljesített szolgáltatás bizonyított volta esetén tojhat rá az ember, mert a kártyacég visszaadja a pénzét, amit aztán bevasal a MÁV-tól. És működik. Felesleges a MÁV-al szívni. Pénztárból kell egy jegyzőkönyv, hogy nem adja ki xyz sorszámú regszámra a jegyet, annak ellenére, hogy a kioszk nem működik. Melléteszed a vásárlásról szóló emailt kinyomtatva, bemész a bankba, kérsz egy VISA panaszbejelentőt, leírod a történteket, csatolod a doksikat és hanyatdőlve várod a pénzedet."

Csatold még hozzá azt az igazolást, hogy nem utaztál el, vagy a pénztárban vásárolt másik jegyet is. Ekkor van esélyed arra, hogy hátradőlve várhasd a pénzed.

"Mindössze arról van szó, hogy láttam mit költöttek el erre a romhalmaz rendszerre, látom hogy működik."

Mit tudsz, mennyit költöttek rá? Milyen hibaszázalékkal működik? Hány vásárlás van egy évben, ebből mennyit nem sikerül átvenni? Volt-e a mostani 5 napos szerverleálláson kívül más, komolyabb probléma is?
Mennyire fontos értékesítési csatorna a bevételi részesedés alapján? Tudomásom szerint jóval 5% alatt van az internet részesedése a jegyértékesítésben. Vajon a versenyszférában mennyire kezelnek prioritásként egy ilyen jelentőségű csatornát/célcsoportot?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.10.13. 23:41:34

@vanek ur: Szerintem az én változatommal mindenki jobban jár.

- A te változatod hogy működik egy Budapest-Düsseldorf vonaton?

lyken 2011.10.14. 12:47:04

@vanek ur: Megint írtam egy 40 soros kommentet, de inkább töröltem a francba, mert nics értelme beküldeni. Szerintem a rendszernek működnie kellene, különben az utast kényelmetlenség éri. Szerinted meg jó minden így, ahogy van, max a kallerrel papírozunk. Olyan meg nincs, hogy valaki a MÁV-nál félreadminisztrál, vagy valakit nem elégít ki a magyar jv jogköre. Mondogasd tovább nyugodtan a MÁV minden utascumiztatására, hogy ez minden világok legjobbika, jobban nem is történhetne, ha már így alakult. Legalább passzol majd Szarvas úr azon nézetéhez, hogy nem kell a nyugati szinvonal, elég ha jobb mint a balkáni.
Köszöntem az eszmecsere lehetőségét, komolyan egy élmény volt.

vanek ur 2011.10.14. 22:17:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A te változatod hogy működik egy Budapest-Düsseldorf vonaton?" Hegyeshalomig egész jól... Igazad van, a nemzetközi jegyekkel ez nem járható út. Viszont ettől a pénztárban ugyanúgy meglesznek a konfliktusok.

vanek ur 2011.10.14. 22:43:02

@lyken: "Szerintem a rendszernek működnie kellene, különben az utast kényelmetlenség éri."
Ahogy ezt már korábban is írtam, ebben maximálisan egyetértünk.
"Szerinted meg jó minden így, ahogy van, max a kallerrel papírozunk."
Ilyesmit viszont nem írtam. Konkrétan ezt írtam: "Hibák lehetnek. Kérdés, hogy a hiba miatt éri-e az ügyfelet kár." Építhetsz atombiztos szervert, többszörösen redundáns kommunikációt, simán előfordul, hogy egy banális hiba miatt nem kapod meg a jegyed, pl. begyűrte a nyomtató a papírt, a másik nyomtatóból meg 2 órája fogyott le a papír (mert redundánsra építjük a kioszkot, ezért van benne 2 nyomtató). Kérdés: ebben az esetben mit teszünk?
Te azt mondod, jusson az utas a jegyéhez, amit kifizetett. Én azt mondtam: jusson az utas a _szolgáltatáshoz_, amit kifizetett (vagyis: tudjon elutazni). Kérdezd meg a főnökeidet, mi a különbség a kétféle megközelítés között.

"Szerinted meg jó minden így, ahogy van"
Kérdezd meg a főnökeidet, milyen rendelkezésre állást várnak el egy olyan értékesítési rendszertől, amin keresztül a bevétel kevesebb mint 5%-a jön be. Borítékolom, hogy egy 95% és 98% közötti értéket fog mondani. (Ettől persze még működhet a rendszer gyakorlatilag folyamatosan, csak ezt nem várják el tőle, és nem lepődnek meg, ha mégsem működik, valamint van terv arra, hogy az ügyfeleket ne érje kár.)
Egy rendelkezésre állási elvárásnak költségei vannak. 99%-nál x, 99,9%-nál kb. 10x, 99,99%-nál kb. 100x. Ugyanis a költség nemcsak abból van, hogy redundanciát építesz a rendszerbe. Az üzemeltető ügyeletet ad, bespájzol tartalék alkatrészekből, stb.

Továbbra sem válaszoltad meg, hogy milyen hibaszázalékkal működik a rendszer, vagyis egy év alatt hány vásárlás van és ebből mennyit nem tudnak átvenni az emberek. Továbbra sem válaszoltad meg, hogy a mostani 5 napos szerverleálláson kívül volt-e más olyan probléma, ami egyszerre sok embert érintett.

Jó az, ha az utas valamilyen oknál fogva nem jut a jegyéhez? _Nem._ Jó az, ha ilyenkor az utas különösebb idegeskedés nélkül mégis el tud utazni? Szerintem jó. Jó az, ha ilyen hibák gyakran előfordulnak? Attól függ, mi számít "gyakran"-nak. 1% feletti hiba biztosan nem jó. 0,5% alatt pedig csak akkor gond, ha az esteek több mint fele ugyanarra a hibára vezethető vissza, ekkor a hibát ki kell javítani.

lurkó 2011.10.15. 09:06:58

E-ticket pozitív történet! Pár nappal ezelött Kaposvár Bp.Déli viszonylatban közlekedő vonat indulás elött néhány másodperccel szalad oda valaki hogy nem tudta átvenni az interneten vásárolt jegyét. Elmondtam neki hogy nem tragédia van ez az utasleadási, ügyfélszolgálat, stb. lehetőség Úgyhogy száljon csak fel nyugodtan! Aztán eszembe jutott hogy Dombóváron 10 perc tartozkodása van a vonatnak és mi lenne ha az ottani kioszkból megpróbálnánk előcsalogatni a jegyeket. Később kiderült hogy még ketten jártak ugyanígy mindenkit megkérdeztem hogy ragaszkodnak-e az utasleadásihoz vagy jó lesz Dombóváron is a jegyátvétel. Nem meglepő módon mindenki a dombóvári kioszkot választotta. Hát szépen mind a négyen berobogtunk a csarnokba Dombóváron és láss csodát mindenki megkapta a jegyét az egyiket számlával együtt! Mindenki örült és mosolygott!
süti beállítások módosítása