MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A bunkó bringások

2011. október 07. - Vittore.

Nem irigylem Pretoryant, aki biciklijével utazott haza a MÁV segítségével. A baj ott kezdődött, hogy kimaradt a vonat, így mindenki csak a következővel tudott hazautazni, mely csak egyetlen Flirt-ből állt.

Sajnos a dühös utasok a Flirtben velük együtt szorongó három kerékpároson vezették le a feszülséget, akik a szabályoknak megfelelően elhelyezett kerékpárjukkal elfoglaltak egy üléssort is.

De mi ilyenkor a teendő? Sajnos élünk a gyanúperrel, hogy semmi, max. nyeljük a békát és hallgatjuk az utasok anyázását.

Íme a levél:

Tisztelettel köszönöm ma a MÁV-nak a csodálatos estémet.

A 15:28-kor NYPU-ból induló gyorsított személy 20 perc késést mutatott mikor kiértem az állomásra, ez ugye 15:48-at jelent a számok világában, de a MÁV-nál biztos hogy nem, hogy miért azt mindjárt kifejtem.

Tehát mivel igen igen siettem hazafelé, a kislányomat el kellett vinni az oviból, ezért felszálltam a 15:41-es vonatra ami megdöbbenésemre egy Flirt volt. Ez még nem is lett volna baj, de bringával voltam, és az előrelátó vasutasok egy (1) flirtet állítottak be a vágányra, tehát nem duplát, hanem egyet.

Ergo a 15:28 illetve a 15:41-es vonat összes utasa ezen a vonaton kellett volna hogy utazzon. Igen volna, mert képtelenség volt elférni. A bringaszállítóban a hangulat pattanásig feszülten, mert 3 bringás (köztük én is) volt pofátlan és elfoglalta a teljes ülés sort (tehát a bringaszállításra kijelölt területen lévő lehajtható üléseket, hogy teljes legyen a kép), mondjuk ha nem támasztjuk le rendesen a bringát akkor nagyobb bajt okoznánk, ezt meg kéne értenie a T. utazóközönségnek, ezenkívül valószínűleg több helyet foglalnánk el mint így, de nem is ez a gond, mert ezt a felháborodást még meg lehet érteni az utasok részéről, hiszen ki ne szeretne leülni egy fárasztó munkanap után.

Heti vita-posztunkban ma arról vitázunk, hogy járjon -e ingyenes vonatjegy az álláskeresőknek az adófizetők pénzén? (Ide kattintva elérhető a többiek véleménye, új ablakban nyílik meg!)

A gondom az hogy ismét szembeállítják az utasokat és a bringásokat egy olyan szituációban, amit józan ésszel is ritkán tud az ember normálisan elviselni, de egy felfokozott idegállapotban kifejezetten feszült volt a helyzet.

Út közben a gyorsított nem előzött le minket, úgyhogy élek a gyanúperrel hogy el sem indították, de jó hogy nem vártam rá, talán még mindig ott állnék.

Köszönöm még egyszer ezt az estét, mert rég voltam ennyire feszült, és ideges, köszönöm hogy a napi stressz adagomra még ráhúzott egy nagyot a szeretett vasút társaságunk...

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!




Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr943286007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SvenH. (törölt) 2011.10.08. 00:28:34

@hagyma: nem tudjuk biztosan hogy Budapest teruleten bringazott, az is elofordulhat hogy olyan helyen lakik ami 5 km -re van a vasutallomastol es o azt bringaval tudja csak megtenni

amugy lehet ámerikában van mindenkinek autozasra hely es lehetoseg, de itt kis hazankban az ajropai varosszemleletben nem igaz...
mindenkeppen kell a kerekparnak helyet biztositani a vonaton es kesz... sokkal szelesebb tomegnek teszik lehetove a tomegkozlekedessel valo bejutast, igy elmeletben fogyhat az autokra "raszorultak" mennyisege

SvenH. (törölt) 2011.10.08. 00:29:39

@Kis ember: 3 indok van hogy Svajban kepesek a kamionokat vasuton szallitani
1., pénz
2., pénz
3., pénz

2011.10.08. 00:37:30

Osszük már lécci a szatyros mamikat is, akik a metrónvillamosonvonaton felteszik az ülésre maguk mellé a retkes aljú cekkereiket.

2011.10.08. 00:42:41

@hagyma: Lehet vonaton biciklit szállítani? Igen. Akkor ezzel kész is.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.10.08. 01:12:26

Út közben, stressz adagomra, vasút társaságunk...

Ez igen! ;)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.10.08. 01:44:33

@SvenH.: Vonaton vinni a kamiont (főleg villanymozdonnyal) olcsóbb, mint lábon.

pbence 2011.10.08. 02:29:14

@Kis ember: @SvenH.:
Ti még nem láttatok Magyarországon RoLa-t?
www.trains.hu/gallery/albums/userpics/10068/IMG_20101103_0442-02.jpg
www.friweb.hu/hmsoft/20041024/20041024_acs024.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/M%C3%81V_1047_Kecskem%C3%A9t_%C3%A1llom%C3%A1son_egy_RoLa_vonattal.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/M%C3%81VCARGO_Ro-La.jpg
Ezek mind Magyarországon készült képek.

Amúgy meg érdekes, hogy elvonatkoztattatok a témáról. Kit érdekel, miért szállít biciklit? Nem kéne elsiklani afölött, hogy a MÁV megint olyan jól teljesített (kimaradás + rövid vonat).

záporjózsi 2011.10.08. 06:59:19

@Pszt!: Azért, hogy kerékpározhassanak. Vannak olyan, kicsit fejlettebb városok, ahol két, kb. 10 perces bringaút mellett fél órát vonatozik. A vonat átlagosan 40-60 km/h sebességgel közlekedik, míg a kerékpárral ezt nem fogja tudni elérni. Nem beszélve arról, ha közben sok emelkedő és lejtő van...

@SvenH.: Ott sincs. Ahol nincs, ott bizony vonattal, metróval, busszal közlekednek.

k.mu 2011.10.08. 07:33:19

Ámerikában a buszra is fel lehet tenni a bringát... A Flirt a nyár egyik legnagyobb csalódása volt. Kívülről nagyon szép, csicsás, gyalogosan lehet, hogy használható is. DE kerékpárral rettenetes. Többször próbáltunk Bp.-ről Velencére menni, mert ott szerettünk volna bringázni. Kényelmes és jó megoldás lett volna, kb. 45 perc menetidő, nincs autónk, hogy arra felszereljük, a Pest-Velence távolságot biciklivel nem vállaltuk volna be... Viszont: több utat szenvedtünk végig ugyanígy. A kerékpárszállításra kijelölt hely teljesen logikátlan, ha több bicajt szállítunk, az csak egymásnak döntve oldható meg (ha együtt vagyunk, egy helyen szállunk le, nem baj, de ha ki kell szabadítani...), az üléssor vörös posztó az utasok számára. Nem is értem, mi volt a koncepció? Az ülő utasokhoz támasztani a biciklit? Ha már ülnek ott, és mégis vagyok annyira tirpák, hogy eléjük tegyem a bringát, elállom a folyosót. És az egészre a koronát az teszi fel, hogy mindez a wc mellett van: egész úton wc-s nénit játszottunk ("tessék mondani, van bent valaki?") és persze ahhoz, hogy oda bejuthassanak, megint a bicikliket kell pakolgatni, mindenkinek kényelmetlen. Szóval elsőre csillog-villog, de használni csupa sztressz. Igaza van a levél írójának: az utasok egymást szidják egy rossz konstrukció miatt...

sdani 2011.10.08. 07:44:41

@hagyma: Nagyon orulunk, hogy ott delen megtalad a helyed a redneck-ek kozott, akik meg szarni is a pick-up-jukkal jarnak. Viszont kaliforniaba ne nagyon gyere, mert itt nem lenne jo neked. Itt egy kis video egy laza hetvegerol a Golden Gate parkban, ahol egy negyzetmeteren annyi bringa van, mint texasban es floridaban osszesen (elhizott emberekkel erdekes modon forditott a helyzet.):
www.youtube.com/watch?v=yOK0ZqfsI5I

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.10.08. 07:58:52

Kerékpárszállító egy FLIRT-en: www.benbe.hu/gallery/sbbflirt/pic11_noframe_hun.php

Ja, csak ez az SBB FLIRT-je, és azon két helyen is van ilyen kerékpárszállító. Ezt az opciót a MÁV nem kérte.

Még Ro-Lák: www.benbe.hu/tags.php?sor=&psz=&lo=1&hi=9997&t1=Ro-La&t2=undefined&t3=undefined&num=50&order=one&onesearch=Ro-La

Az elővárosi bringaszállítással ezzel együtt nem tudok egyetérteni. Hollandiában például csúcsidőben tilos is egyes vonatokon. Hogy mit csinál a nagy kerékpáros nemzet ehelyett? Természetesen parkolóházat épít a bicikliknek!
www.youtube.com/watch?v=BlvLOfab4qs

Így aztán a vonatról leszállva úgy pattanhatnak kerékpárra, hogy nem kell foglalniuk a helyet az emberek elől a vonaton és a peronon sem éreznek késztetést a végigtekerésre.

Ugyebár egy utas tízszer annyit fizet, mint egy kerékpár, aztán mégis egy bicikli 4-5 ember helyét veszi el. Úgyhogy azért, ha kerékpáros lennék, igyekeznék óvatosabban fogalmazni!

nullanullahét 2011.10.08. 08:09:25

Faszba az összes bringással, csak a baj van velük folyamatosan!

fidesz = házmesterek pártja 2011.10.08. 08:11:10

@Pszt!: sose értettem anyádat... minek kellett neki gyerek, ha csak egy darab szart "nevelgetett"?

fidesz = házmesterek pártja 2011.10.08. 08:13:41

@hagyma: mi lenne nyilaskám, ha nem ugatnál olyasmibe, amihez semmi közöd? Esetleg elmehetnél végre egy nyelvtanfolyamra, hogy megtanujjj kitsit mádzsár bezsélllnyi! :D

záporjózsi 2011.10.08. 08:17:08

@Benbe: Normális helyen az utasok az elővárosi közlekedésben is csak igen rövid utak esetében kényszerülnek állóhelyes utazásra. Ennek az a következménye, hogy a kijelölt helyeken a kerékpárok, a babakocsik, a nagy csomagok és a kerekesszékek békés egymás mellett élésben utazgatnak. Pl. a német és francia emeletes, elővárosi kocsikon az alsó szinten van ilyen hely, ahol mindenki elfér, aki nem akar/tud ülni, de ha mégis, van lecsapható ülés. Többek között erre is való az emeletes kocsi - már ahol hajlandók bevezetni...

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.10.08. 08:31:09

És ez így lesz amíg világ a világ, amíg lesz MÁV, lesz autós és lesz kerékpáros. Mária országa? Szeretet: kacagnom kell.

Gatinho 2011.10.08. 08:31:59

Jajj már, történt egy kis kellemetlenség, kurva nagy kaland. Mindenki túlélte nem?
A tisztelt MÁV utazóközönség meg úgyis mindig rinyál valamiért (általában joggal persze), most a bringások voltak soron.

phaszfej 2011.10.08. 09:16:32

bicikli vagy sem, édesmindegy. senki sem szeret nagy csomagokat kerülgetni se buszon, se vonaton. az, hogy egyesek bálványként imádják a biciklijüket és nélkülük egy senkinek éreznék magukat, inkább sajnálatraméltó, de más kérdés. tömegbe jóérzésű ember nem visz be nagy tárgyakat, ilyen olajos, koszos, kiálló éles vasdarabokkal teli egoprotézist meg pláne nem. egyetek szart!

phaszfej 2011.10.08. 09:25:17

Egyébiránt a biciklisek között a legnagyobb a látens homik aránya. Mint ez a bárdosis faszkalap, aki annyira hülye, hogy még reklámozza is, hogy hülye. Ezek csak azért bicikliznek, mert tele vannak ideggel. Azt lesik, hol anyázhatnak teljes erővel valami hülye sérelmükön, más tulajdonát rongálják, mert valaki nyomott egy dudát és sorolhatnám. Én mondom, a biciklisek nagyra nőtt, agresszív óvodások.

dpthrt 2011.10.08. 10:55:59

@Modor Tibi: na de mester, ezt meg észre sem veszi?
"ez ugye 15:48-at jelent a számok világában,"

Pretoryan 2011.10.08. 11:18:02

@hagyma: szoktam végigtekerni, csak van amikor nem kelnék hajnali 5-kor hogy beérjek 8-ra én már csak ilyen lusta vagyok, nyilván te 5-kor kelsz hogy ne kelljen a dugóban ülnöd.

@Benbe: "Ugyebár egy utas tízszer annyit fizet, mint egy kerékpár, aztán mégis egy bicikli 4-5 ember helyét veszi el. Úgyhogy azért, ha kerékpáros lennék, igyekeznék óvatosabban fogalmazni!"

Őőő én fizetem a bérletem személyt is és a bringásat is tehát én fizetek X+Y mennyiséget ráadásul dolgozó bérletet. A bringaszállító részlegen ugyan vannak ülések de felhajthatóak hogy a bringások le tudják támasztani. 4 helyet foglal el a bringám ülésekből ami nem állandó ülés hanem lehetőség, tehát helyet konkrétan nem veszek el, de mennyivel veszélyesebb lenne ha nem támasztanám le hanem fognám végig és még egy helyet elvennék és még veszélyeztetném is az utazó közönséget, ráadásul az ülő utasok legalább 2 álló elől elveszik a helyet azon a részen.
Nem jó ez így de szerintem nem velem van a gáz!

@phaszfej: A feleségem fetreng a röhögéstől, és miattad ma egész nap látens hominak fog csúfolni, és még csak büntetni sem tudom mert terhets a 3. gyerekemmel.

"Ezek csak azért bicikliznek, mert tele vannak ideggel." ezért is, de leginkább azért hogy levezessem az ideget, és borzaszóan olcsó az auto/BKV kombóhoz képest, igen garasos vagyok, mert inkább vacogok a bringán hogy tudjak kaját adni a gyerekeimnek. Erről szól nálam a bringa.

"Én mondom, a biciklisek nagyra nőtt, agresszív óvodások." Hát ezért most megmondalak az anyukámnak!!

"ilyen olajos, koszos, kiálló éles vasdarabokkal" - hát nemtom! én tisztán tartom a gépet és vas még mutatóban sincs rajta nemhogy él, biztos nem kombájnra gondoltál?

mement 2011.10.08. 11:30:34

@Benbe: Ugyebár egy utas tízszer annyit fizet, mint egy kerékpár, aztán mégis egy bicikli 4-5 ember helyét veszi el. Úgyhogy azért, ha kerékpáros lennék, igyekeznék óvatosabban fogalmazni!

Megprobalok ovatosan fogalmazni:

Te idiota demgagog faszparaszt kocsog, a sajat jegyemen tul ki kell fizetnem a bicikli viteldijat is, ugy hogy eleve tobbet fizetek mint a legtobb utas.

Remelem kielegitoen diszkret voltam.

mement 2011.10.08. 11:33:35

amugy a Flirt vonatok eszmeletlenul jok, de kerekparszalitasra valoban alkalmatlanok, szomoru, mert pont az aglomeracios kozlekedoknek lenne nagyon jo, ha kulturaltan lehetne szalitani biciklit.

PonDrow 2011.10.08. 11:38:45

Tényleg, mennyivel klasszabb lenne, ha nem csak bringaszállító vagonok, hanem autószállítók is lennének. :) Reggel feláll az ember a vonatra az autóval, alszik a célig, ott legördül vele... :D

Pretoryan 2011.10.08. 11:42:15

@mement: ne légy már ilyen sokkal egyszerűbb levezetni:

1 A bringát fix helyen lehet szállítani a vonaton, a kijelölt szállító területen, a vonat első utolsó kocsijában ha nincs az előbbi. ha nem itt szállítom megbüntetnek.
2 Az utas választhat hogy hova ül/áll, én nem.

Adani 2011.10.08. 11:43:26

@Gerusz:

Hozzátéve, hogy a Rola itt is létező dolog, Kiskundorozsmából rendszeresen megy Rola Ausztriába. Olcsóbb áthúzni vagy 20 kamiont villanygéppel az országon, de van ennek a fuvarozásnak hátránya is, pl. maga a kamion feleslegesen utazik holt tömegként. Újabban inkább (főleg Svájcban) inkább a konténeres szállítást használják, a kamion elviszi a teherpályaudvarra a cuccot ott gépekkel átrakják a konténert tehervagonokra és az viszi tovább a teherpályaudvarra, ahol ismét leveszik a konténert. Kombinált fuvarozásnak hívják a dolgot, sőt lehet kisvasútról, nagyvasútra is átpakolni.

@záporjózsi:

Igazad van emeletes vonatokat kéne itt is venni ,de ugye mikor egyszer bemutatóban járt erre egy akkor kijelentették ,h ide ez nem kell, mert felesleges és minek az. De elővárosi vonatokon be lehetne vezetni a poggyászkocsi intézményét lenne egy poggyászkocsi a vonaton és akkor oda ,ehet minden, ami nagy és a helyet foglalja, bicikli, banyatank, meg minden, ami nagy és helyet foglal. Vagy akár egy teljesen bicikliszállításra berendezett kocsi, amiben sok akár 20 biciklit is lehet rögzíteni.

exxlex 2011.10.08. 11:47:33

@al kotmány aláiro álamfö: Te mindenaron bizonyitani akarod, hogy valoban az atlagnal tobb a gyoker, a bringasok kozt?

MCock 2011.10.08. 11:52:46

Legközelebb mondd meg a bunker utasoknak, hogy állva többen elférnek, mint ülve. Ilyen tömegben a felhajtható üléseket felhajtva kell tartani.

sélliagrav 2011.10.08. 11:55:53

Hihetetlen, civilizálatlan duma. Én is minden nap küzdők ezekkel az ülésekkel. A tisztelt utastársaknak pár dolgot illene tudni:

(1) A kerékpár szállítása egy szolgáltatás, amiért én fizetek a személyjegyen felül.

(2) Tehát nekem is jogomban állna ülve utazni, de

(3) a cangát az utazási feltételek miatt a kijelölt helyen szállíthatom csakis és kizárólag. Ezekre piktogramok is útmutatást adnak mindenkinek.

(4) Mindez azért van, mert ha nem rögzítem az ott kialakított övvel a cangát, akkor egy hirtelen fékezésnél, netán balesetnél a gépem elszabadul és éppen annak a fejét találja el, aki ott ül. Jobb esetben azonnal szörnyethal, rosszabb esetben csak tolókocsiba kényszerül élete hátralévő részében.

Tehát, összefoglalva: fizettem érte, oda kell tennem, és ez a többiek érdeke is.

A tanulság egyébként az, hogy ez a szállítási mód nem alkalmas ennek a balkáni népnek. Le kell szerelni az üléseket, illetve jobb lenne, ha ez nem a wc-nél lenne, s inkább a hátsó kerékre állított, kampós módszert kéne preferálni. Arra nem akarna ráülni más. A tapasztalat úgyis az, hogy ez a 4 db hely/szerelvény lassan kevés az elővárosi forgalomban.

phaszfej 2011.10.08. 12:03:59

@Pretoryan: Jól van, nem kell magadra venni. Vannak normális biciklisek is. Miért vehetted magadra ezt a látens buzi dolgot? Kérdezd meg a nejed, ő biztos tudja a választ, utána meg, hogy kitől van a gyerek.

phaszfej 2011.10.08. 12:06:28

@Pretoryan: Még az is lehet, hogy tőlem.

phaszfej 2011.10.08. 12:07:58

Egyébként már én is röhögök. Jót tesz a szívnek.

Pretoryan 2011.10.08. 12:08:23

@phaszfej: "Miért vehetted magadra ezt a látens buzi dolgot?"

Olvasd el még egyszer a szöveget és értelmezd (tudom hogy óvodás vagyok de te is megakadtál általános iskola 3. osztályánál ezek után)!

Köszönöm!

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.10.08. 12:17:57

Szerintem a Flirt 4 (2x2) bicikli szállítására tökéletes. Na most akkor mindenki hülye csak én vagyok helikopter? :)
Kezdjük ott, hogy szóba lehet állni az emberekkel. Én is szeretek az Auchan személyzet nélküli automata benzinkútján tankolni, meg a Tesco önkiszolgáló pénztárában kifizetni a cuccaimat, de azért nem halok bele egy kis kommunikációba sem. Meg lehet dumálni, hogy ki megy távolabb, azé lesz alul/hátul, nekidöntve a másik, a biztonsági övvel lefogva, semmi baja nem lesz egyiknek se. Ha valaki utánam száll fel, odaóbégatok, hogy meddig megy, ha tovább mint én akkor felállok, és kicseréljük a bringákat. A budiajtó mellé meg egyáltalán ne rakjunk bringát, ott nem fér el. Vagy a WC, vagy a felszállóajtót foglalja el.
A következő probléma a magyar emberekkel van. Széket lát akkor neki ODA kell leülnie. Ha 10 méterrel odébb van szabad hely (a négyes blokkban hárman ülnek nálam szabad helyet jelent, ezzel szerintem kilógok a tömegből), akkor is. Mindenkinek, de a nyugdíjasnak főleg, mert gyenge meg nem tud állni, és amúgy is kifáradt abban, hogy a 20 kilós cekkerrel sprintelt 150 métert a vonat után. Amúgy ezt javaslom olimpiai számként bevezetni, tuti lenne pár aranyunk. A Flirt esetében még nem is olyan vészes a helyzet, mert sok ülőhely van, és ha épp van bringás, vagy a lehajtható helyeken is ülnek, még akkor is marad elég állóhely. De megemlíteném a 412-es Ikarus buszokat. Tudjátok, amiben gyakorlatilag nincs állóhely, kivéve a középső ajtóval szemben, mellesleg ez az egyetlen olyan hely a buszon ahol elfér egy babakocsi. A tervezők úgy gondolták, hogy milyen jó ötlet, ott egy nagy állóhely csúcsidőben sok ember elfér. Aztán este, vagy hétvégén amikor kevesen vannak, akkor éppen le is lehetne ülni, nosza rajunk be oda még 4 lehajtható széket. Mit csinál erre az egységsugarú magyar utas? Csúcsidőben az első 4 ember aki felszáll, egészen biztosan azzal kezdi, hogy ide ül le, (nyilván, hisz legalább 30 centivel közelebb van az ajtóhoz mint a többi) és akkor sem emelné meg magát, ha már utaslemaradás van... A BKV tesztelt egy buszt (nem tudom melyik volt ez, és lusta vagyok utána nézni) amiben szintén voltak ilyen ülések, egy elektromágneses zárral, amit a sofőr kezelt. Csúcsidőben le lehetett tiltani az ülések lehajtását. Állítólag egy idő után nem merték használni, mert a sok barom két kézzel tépte a széket, hogy "Mé' nem nyílik le ez a szar?". A körülbelül fél négyzetméter figyelmeztető/magyarázó matrica mintha ott se lett volna...
Tehát maradjunk annyiban, hogy érdekes módon én még mindig tudtam biciklit szállítani, Flirt-ön is, a sokkal szarabb HÉV kocsikon is, a többi bringással megbeszélve, hogy hogy helyezzük el. Csúcsban nyilván kicsit küzdeni kell a trollokkal, de nem megoldhatatlan, és még olyan emberek is előfordulnak akik rájönnek, hogy nem azért viszem vonaton a cangát, hogy vele szúrjak ki, ráadásul nekem sem túl kényelmes így.

Netuddki. 2011.10.08. 12:22:34

@sélliagrav: GYP-seknek hiába magyarázod. :(

phaszfej 2011.10.08. 12:33:46

@Pretoryan: Terhes a nejed, nem idegellek tovább. De csakis őmiatta!

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.10.08. 12:38:10

@Benbe:
Az SBB-s Flirt-ök S-Bahn vonatok, több ajtóval, több állóhellyel, több lehajtható üléssel. Bár gondolom neked ez nem új. :) Ami a képen van, azt úgy oldották meg, hogy a WC modul el van tolva. Mindkét vonaton 3 lehajtható szék és egy WC van a 2 felszállóajtó között. (Az egyik oldalon, a szembe falon mindkettőn 8 lehajtható) Az a különbség, hogy a MÁV-os gépeken a WC ajtó előtt vannak a székek, az SBB pedig pont fordítva rendelte, a WC blokk merőleges hátfalánál vannak sz ülések, és ide van felszerelve a kampó is. Tényleg jobb megoldás, de ez is ugyanúgy megkívánja, hogy oda ne üljön senki. Mellesleg ugye a letámasztásos módszer is ugyanúgy megvan egyrészt a szembe oldalon, másrészt a WC nélküli másik betétkocsiban. (Az ajtó mellett, ahol nálunk végig 2+2 székezés van, náluk ott hiányzik két 4-es blokk rendes ülés helyette van 4-4 lehajtható a falon.)

Na jó, lehet, hogy ez így kicsit érthetetlen volt, itt lehet megnézni:
www.stadlerrail.com/media/uploads/factsheets/FLIRT_MAV_H.pdf
www.stadlerrail.com/media/uploads/factsheets/FLIRT_SBB_S-Bahn_Basel_e.pdf

Figyelmetekbe ajánlanám még az ülőhelyek, a lehajtható székek és az állóhelyek számát. Ez utóbbit ráadásul a svájciak 3 helyett 4 fővel számolták, de maga a vonat ugyanakkora.

sélliagrav 2011.10.08. 12:42:21

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Igen. Igazad van. Sajnos nem mindig működik. És - bár nem vagyok sem kutató, sem pszichológus - kicsit vizsgálom a szituációt. Az esetek felében szólok, a másik felében nem. Ha nem szólok, csak eléjük teszem a cangát, akkor 100%-ban nem állnak fel, kb 5%-uk szól, hogy hogyan képzelem ezt, 50%-uknak csak az arcán látni, hogy nagyon helyteleníti a jelenlétemet, a többi fa arccal néz tovább maga elé, mintha nem imbolyogna egy gép az orra előtt 10 cm-re. Az esetek másik felében a tőlem telhető legudvariasabban jelzem, hogy "elnézést, szükségem lenne a kerékpártárolóra ... lenne szíves 2 székkel arrébb ülni ... igen, köszönöm, nagyon kedves". Az eredmény 5% ugyanúgy morog (néha nem is hajlandóak arrébb ülni vagy felállni), 50%-uknak csak az arcán látszik a méltatlankodás, a többi fa arccal átül.

Néha (annál az 5%-nál) adódik alkalom arra, hogy elmagyarázzam: fizettem a szállításért, nekem sem kellemes így utazni, ez a kijelölt hely, ott a matrica is, ha meg fékezünk, akkor a Maga nyakába borul a kerékpárom. Pont ennél az 5%-nak teljesen reménytelen ezt elmagyarázni, ragaszkodnak saját álláspontukhoz. Viszont a beszélgetést kábé másik tucat utas is hallja, így rájuk talán hatással van az eset.

sélliagrav 2011.10.08. 12:50:03

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Igen, ez jobb megoldás. A WC társítása a mozgáskorlátozottal egyébként is elmeháborodott ötlet: miért kárhoztatja a MÁV a kerekesszékeseket arra, hogy utazás közben a WC ajtajában utazzanak? Ezek az ajtók általában kanyarban maguktól ki is nyílnak, így egyenest ráláthat a csészére. Sértő. Látszik, hogy a svájci megoldás erre is ad megoldást.

És még egy nagy különbség: a szerelvény vége és a kerekesszékes-kerékpáros ajtó között a magyar változatban nincsen több ajtó. Azaz indokoltan és több gyalogos is használná ezt az ajtót, ellentétben a többi ajtóval, mert ott sűrűbben vannak az ajtók. Tehát a konfliktusok száma is magasabb. A svájci megoldásnál ezen a szakaszon van még egy ajtó ...

terrormaci 2011.10.08. 13:52:11

szeretném én is megragadni a szót és elmesélni a saját történetünket. Külföldi biciklitúránkra szépen megvettük oda-vissza a jegyeket, a kötelezően váltandó biciklis jegyeket és biciklis helyjegyeket. Ljubljanába (Szlovénia) utaztunk, odafele a 40-50-es magyarországi tempón kívül (egy nemzetközi gyors miért áll meg 10 lelket számláló tanyáknál?) minden rendben zajlott, viszont visszafele akadtak gondok. Mi naívan úgy gondoltuk, hogy ha meg vannak váltva a kerékpáros helyjegyek (16€), akkor számíthatunk arra, hogy a bringánknak foglalt helye van. Ebben az is megerősített minket, hogy a csapatunk egyik tagja később vette volna meg a jegyét, de a MÁV úgy tájékoztatta, hogy ELFOGYOTT az adott szerelvényen az összes kerékpáros helyjegy. Gondoltuk is, hogy legalább számontartják a kiadott jegyeket, szokatlan a MÁV-tól. Aztán amikor visszafele kinn álltunk a peronon és begördült a vonat (amúgy menetrend szerint, de ez inkább a szlovén kollégák érdeme). Azonban hiába kerestük, kerékpáros vagon sehol. Ha nem mentem volna be személyesen a mávinformhoz az utunk előtt, hogy tutira minden klappoljon és nem kérdeztem volna rá mindenre 2-3x, akkor nem lettem volna olyan mérges, de így érthetetlen. A probléma ott adódott, hogy hét bringát kellett felzsúfolni, majd utána a tetemes csomagmennyiséget, amit az első sokk után fénysebességgel hámoztunk le és szó szerint dobáltunk felfele láncba állva. Na végülis sikerül fele csapatnak legelöl, másik felének leghátul. Ezután elfoglaltuk a jegyen szereplő helyünket egy félig első, félig másodosztályú kocsiban. A szám szerint az első osztályra szólt a jegyünk, ezért oda ültünk le. Nem mintha olyan nagy komfortbeli különbség lett volna (folyosón nem linóleum, hanem szőnyeg volt, kb. ennyi). Jött a kalauz, rögtön mondta, hogy mégis mit keresünk az első osztályon?! Mutatom, hogy ez van a jegyen, néhány perc gondolkozás, krízishelyzet. Üljünk át a másodosztályra. Oké, habár az első osztály teljesen üres volt, de nekünk teljesen mindegy. Cuccokat 3-4 fordulóval átpakoltuk 4 fülkével hátrébb. Megfelel? Igen. Utazgatunk, 2 óra eseménytelenül. Következő kalauz mondja: ugye nem gondoljuk azt, hogy ott a biciklik jó helyen vannak?! Mégis hova a jó istenbe tegyük? Lenne szíves megmutatni a kerékpáros vagont, ami a kiírásban is szerepelt, a mávinformos hölgy is megerősítette és nem mellesleg kifizettük rá a felárat? Hát akkor tegyük be őket az elsőosztályra a fülkékbe, betettük és innentől az út végre eseménytelen volt. :) Számomra felfoghatatlan, hogy hogyan lehet ezt eljátszani, ráadásul úgy, hogy elméletileg nyilván van tartva, hogy hány kerékpáros fog utazni, hiszen egyikünknek már nem adtak ki bringás helyjegyet.

Virgo1975 2011.10.08. 14:42:38

@Pszt!: tán azért, mert mondjuk nem lakik/dolgozik közvetlenül a munkahelye mellett, és csak a vasútállomástól a munkahelyéig teker. ami lehet több kilométer is.
amúgy, képzeld, olyan is előfordulhat, hogy mondjuk egy miskolci akar balatoni bicajtúrára menni. nem Miskolc-Balaton túrára, hanem balatoni bicajtúrára. tehát, odáig valahogy el kell juttatni a bicajt.

Virgo1975 2011.10.08. 14:46:34

@Lángharcos: ennél már csak az a jobb, mikor (mnkatársaim) elmennek az edzőterembe, de a kocsit közelebb kell vinni hozzá, nem jó az, ahol amúgy parkolnak, a munkahelyhez közel. az edzőterem a munkahelytől kemény tízperces sétára van...kicsit vicces, mikor egész nap arról beszél, hogy megy edzésre, de tíz percet sétálni már nehezére esik.

Virgo1975 2011.10.08. 14:48:24

@hagyma: tudtommal fizet a bicajért is, plusz ugye, saját jegye. a biciklitárolós rész meg nem "az utasok helye". azért van ott, hogy a biciklit legyen hova rakni.

Virgo1975 2011.10.08. 14:51:23

@k.mu: nekem UK-ben úgy sikerült a bringát elszállítanom csekély 300 kilométeres távolságra (ne mondja nekem senki, hogy ezt le kellett volna tekernem), hogy a vonaton nem is volt biciklihely. így a csomagtérben ültem mellette a földön..igen, a vécé is ott volt mellette. többórás utazáshoz remek volt. csak, hogy ne higgye senki, hogy csak Magyarországon van ilyen...

Adani 2011.10.08. 14:56:06

@Virgo1975:

Hát igen ez magyaros dolog, amit amcsiból vettek át. Kocsival menni még a WC-re is. De már Amcsiban is kezd kimenni a divatból, hiszen már drága a benzin és már ott is egyre többen cserélik le a benzinzabáló nagy kocsikat valami kisebb étvágyúra.

Én is ismerek olyat, aki a gyalog kb. 100m-re a lakástól lévő sportcsarnokba is kocsival megy meccset nézni, pedig ha azt nézzük, hogy kapu kinyitás, garázsajtó kinyitás, kocsikulccsal odasétálni a kocsihoz kiállni a kocsival az utcára, kaput becsukni. És akkor még egy métert se ment, de mire ennek a műveletsornak a végére ér annyi idő alatt lazán gyalog is átért volna.

fidesz = házmesterek pártja 2011.10.08. 15:27:45

@exxlex: ezt nem kell bizonygatni, elég csak a járdákon körülnézni. De hogy jön ez a témához? Ettől még a hivatkozott szarcsimbók nem lesz emberibb. Ha egyáltalán tud biciklizni, le merném fogadni, hogy rendszeresen járdázik, átmegy a piroson stb.

Mozvez 2011.10.08. 22:44:41

Igen meglepően sok a bunkó kerékpáros (tisztelet a kivételnek). Az aki nem érti meg, hogy a FLIRT-en miért nem lehet az első ajtónál kerékpárt szállítani, majd megkérdezi mi az a piktogram...
Pretoryan az a FLIRT a vésztartalék szerelvény volt, ha már hétköznap az van a 70-esen akkor nagyon nagy gáz van. Ilyenkor a kerékpárosok saját felelősségre szállhatnak fel kockáztatva, hogy esetleg valamelyik utas a ruházatának beszennyezése miatt kártérítés kérhet tőle és nem vasúttól.

Pretoryan 2011.10.08. 23:23:36

@Mozvez: "Pretoryan az a FLIRT a vésztartalék szerelvény volt, ha már hétköznap az van a 70-esen akkor nagyon nagy gáz van."

Ezt nagyon gyorsan levágtam, de az is elég gáz hogy tartalék szerelvényt kellett beállítani 2 vonat helyett. Bár azaz igazság, hogy pont aznap reggel láttam egy flirtet közlekedni ha jól értelmeztem akkor zónázóként Vácra meg is lepődtem.

"Ilyenkor a kerékpárosok saját felelősségre szállhatnak fel kockáztatva, hogy esetleg valamelyik utas a ruházatának beszennyezése miatt kártérítés kérhet tőle és nem vasúttól."

Ezt nem értem. Tehát ha a kijelölt helyen szállítom a kifizetett bérlet ellenében a menetdíjat, és nincs kint nagy piros táblákkal hogy a saját felelősségem az utasok ruhájának tisztasága, akkor milyen jogon kér tőlem bárki is kártérítést? Akkor kérhet tőlem bárki bármit ha nem megfelelően szállítom a gépemet. De meg kell mondjam, hogy a mai napon jöttem rá hogy a Flirten kocsinként 2x2 bringát lehet szállítani, ez azért is furcsa, mert az elmúlt időszakban szombat délutánonként olyan Flirttel mentem általában amint kocsinként 8-10 bringa volt, és a kaller simán menesztette a vonatot, és amúgy szerintem ez sincs kint sehol, de majd jól megolvasom legközelebb a Flirten az esetleges tájékoztatót, csak tudnám hova függesztik ki.

"Igen meglepően sok a bunkó kerékpáros (tisztelet a kivételnek). Az aki nem érti meg, hogy a FLIRT-en miért nem lehet az első ajtónál kerékpárt szállítani, majd megkérdezi mi az a piktogram... "

Az ilyet le kell szállítani nem is kérdés!

záporjózsi 2011.10.09. 07:23:09

@Pretoryan: Sajnos a magyar jog produkál érdekességeket. Ha nincs külön leírva, hogy a kerékpár szállítására kijelölt helyeken szállított kerékpár okozta károk nem terhelik sem a vasúttársaságok, sem pedig a kerékpárt fuvaroztatót, akkor rád tudják verni.

@Adani: A kettő között mintegy 50-60 centi a különbség. Fölfelé. Persze jobb, mint a semmi, csak nálunk a vasút is legtöbbször nyűgnek érzi a drótszamarat. A FLIRT-ben sem azért olyan a kerékpáros hely, mert a MÁV-osok nagyon gondoltak a megfelelő kialakításra, hanem mert ilyet lehetett kapni. Azért lenne szükség beszerezni egy rakás emeletes kocsit, mert a rövidebb vonatok esetében a megállóhelyeken a megállás helye a rövid vonatok esetében kitűzhető lenne a buszforduló közelébe, így csökkenne a rágyaloglás és elgyaloglás ideje. A P+R szempontjából már nem olyan jó, mert a rövidebb vonat mentén kevesebb az elhelyezhető autó. De aki az adott faluból jön, legyen kerékpártárolója, annyi kerékpárt úgysem használnak, ahány ember ott felszáll.

Pretoryan 2011.10.09. 08:07:15

@záporjózsi: és mi van akkor ha a MÁV okoz nekem (a bringámnak) kárt? Már előfordult hogy a remek bringa akasztó a BDt-n leesett egy erősebb fékezésnél és küllőm tört el nyolcasom lett tőle, vagy BDv-n volt már hogy a kampóról az alatta lévő utasra esett két bringa, ott ki a felelős?

Virgo1975 2011.10.09. 11:36:32

@Adani: nem magyarok a munkatársaim, angolok. és volt olyan is, aki kocsival ment a gyalog kb. tíz percre lévő munkahelyére, holott a) állandóan azon sírt, hogy fogynia kéne b) gyalog rövidebb ideig tartott volna neki, mert kocsival kerülnie kellett...

Virgo1975 2011.10.09. 11:39:17

@Pretoryan: ezt a ruha beszennyezést én sem értem. ha a drágalátos utas nekidől a bicikli kerekének, akkor én fizessek az ő hülyesége miatt, vagy mi? és ha ő rúg meg engem a sáros lábával, bőröndje koszos kerekével (nem kell hozzá bicikli), akkor én kérhetek kártérítést? valami azt súgja,hogy nem...

SvenH. (törölt) 2011.10.09. 13:53:18

@Virgo1975: ezeket en se tudtam sose megerteni, de jo haver amugy, most meg minek kurogassam?

en amikor BMV -zek, akkor a setalast nem szoktam beleszamolni igy nagyon sokszor gyorsabb is vagyok mint az auto :)))

záporjózsi 2011.10.09. 17:25:28

@Pretoryan: Ha szabályosan volt feltéve, akkor elő kell keríteni a jegyvágót és bejelenteni, hogy kárt okozott a nem megfelelő műszaki állapotú kocsi. Ha nem együttműködő, akkor fényképpel tanúkkal dokumentált hivatalos beadvány.

@Virgo1975: Alapvetően a zsíros biciklilánccal van a gond. Azzal tényleg nagyon maradandó kárt lehet okozni egy ruhában. A sima utcai sár mindenkinél egyformán van jelen, ezért nem tartják számon.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.10.09. 17:50:40

@Virgo1975: Nekem egy drága bringás egyszer végigtolta a bringáját a három napos táskámon, azóta is kimoshatatlan zsírnyomot hagyva rajta, mivel csak a kerék szélességében gondolkodott haladáskor, eszébe sem jutott, hogy van például lánc a biciklin, nekem meg a bringa észlelésétől számítva nem fog sikerülni egy másodpercen belül fölkapnom a táskát.

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: A kampós módszernél egy álló bringa kb. egy álló utas helyét veszi el. A budinál a lehajtható ülésnek támasztott bringa 4-5 álló utas helyét veszi el, akik fejenként 2-3000 ezer forintot fizettek, a bringás a sajátján felül a bringáért meg kb. 500-at.

Én azt gondolom a bringaszállításról, mint a 65 éven felüliek csúcsidei három várossal odébbi piacozásáról: akkor lehessen, ha bőven van hely. Aki meg otthonról a vasútig és a vasúttól a melóig tekerni akar, az tartson két bringát.

Én is nagyon szívesen bringáznék melóba: Óbuda vá. 5 perc bringával, 20 perc gyalog, de ha megjelennék a 6:17-es vonatnál, hogy akkor most én ide fölszállok, akkor engem az első nap fölpofoznak, a negyedik napon a törzsutasok már a májamat etetik a Sas-hegy keselyűivel. Szeretném, ha mások is belátnák, hogy amikor az ember nem tud elutazni a helyhiánytól, akkor nem a modern hippik világmegváltó bringázgatós hobbija kellene, hogy elsőbbséget élvezzen!

MorgenStern 2011.10.09. 18:04:21

a biciklis kifizeti a a bringa után a szállításért az extra költséget, bezzeg a kövér ember meg egymaga foglal el 1 jegyért 2 helyet, a nagy csomaggal, szatyorral, táskával rendelkező utazók meg lusták a fejük fölé, ölükbe, ülés alá berakni a csomagjukat, persze azok nem fizetnek felárat.

természetesen egy normális országban nem lennének olyan idióta megnyilvánulások egy ilyen témával kapcsolatban, amelyek a biciklisek ellen szólnak.

kész szerencse, hogy elköltözök külföldre, ott legalább nem lesznek ilyen f@szfejek, mint a fentebb megnyilvánuló bicikli ellenesek...

mement 2011.10.09. 18:10:28

@Benbe: te teljesen el vagy varazsolva es tevedve, nehogymar en legyek a problemas elem, mikor egy szolgaltatast veszek igenybe plusz penzert. Szapuld a MAVot, es ne bringast, aki ha koveti a MAV utasitasait, szabalyosan helyezi el az uleseknel a bringajat.

Vagy lehet neked tenyleg az kene, leszerelik azt az ulessort es akkor nem fajna hogy valaki plusz penzert ott szallitja a bringajat, cserebe akkor se ulhetnel le mikor nincs ott bicikli.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.10.09. 18:15:49

Továbbra is elfoglalt 4 állóhelyről beszélek, és arról, hogy pénz ide-pénz oda, az EMBER még mindig fontosabb, mint a bringa.

kela-bá 2011.10.09. 18:17:32

Igaza van mindenkinek, jó egészséget Emberek !

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.10.09. 18:19:15

@MorgenStern: Szerencse, hogy például pont Hollandiában tilos egyes zsúfolt vonatokon bringát szállítani, és Hollandia nagyjából külföld. "It is not possible to transport bicycles during rush hours (before 9am and between 4.30pm - 6pm). This does not apply to
weekends (Saturday and Sunday) and summer period (July and August)."

Lépes Elek 2011.10.09. 18:25:20

Így végigolvasva a hozzászólásokat ... szerintem a marhavagonok rendszeresítése megoldás lehetne. Ott mindenki elférne.

mement 2011.10.09. 18:28:37

@Benbe: Viszont ez nem Hollandia, ha az lenne en sem szallitanam a keletiig a bringam Pecelrol, hanem bebringaznek a kenyelmesen, az erre kialakitott hibatlan es biztonsagos bicikli uton, amig ez nincs igy, vagy amig a MAV ezt a szolgaltatasat arulja, es en ellentetelezem, neked egy kibaszot szavad nem lehet felem, csakis a MAV fele, ha ugy erzed igy te az elvarhato minoseg alatti szolgaltatast kapod.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.10.09. 18:28:51

@Lépes Elek: Valószínűtlen. A MÁV-nak több ezer személykocsija van, marhavagonja ellenben egy sem.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.10.09. 18:31:28

@mement: A MÁV-ról is megvan a véleményem, ezzel együtt azt gondolom, hogy a bringások "Nekem mindenhez jogom van!" arcából is vissza kellene venniük. Megpróbálhatnának például belátással lenni utastársaik igényeire, és ha nem muszáj, akkor nem cipelni a bringát is minden nap oda-vissza. A hollandok sem tekernek egész úton, ők is vonatra szállnak, csak a bringát nem viszik magukkal.

mement 2011.10.09. 18:35:39

@Benbe: Nyilvan nem viccbol cipelem oda vissza a bringam, hanem okkal, de tovabb megyek, ha lenne egy kb nulla forintbol kiallakitott bicikli tarolo a fobb palyaudvarokon, amire neha ranez az ott szolgalo rendorcsoport, akkor sem szallitanam vonaton hanem lekotnem.

De egyenlore meg mindig ott tartunk, hogy fizetek azert hogy a bicikli a vonaton utazzon.

`Megpróbálhatnának például belátással lenni utastársaik igényeire`

Miert, te talan belattasal vagy ?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.09. 18:41:51

@k.mu: persze a busz elejere kivulre:)@sdani: eszem agaban sincs a nyugati partra menni@al kotmány aláiro álamfö: kos vagyok nem nyilas@Pretoryan: nem gondoltam, hogy ennyire komolyan vesz mindenki, de jo olvasni:)

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.10.09. 18:44:03

@mement: >te talan belattasal vagy ?

Igen, ezért nem bringa+vonat kombinációval járok dolgozni, pedig napi egy órát spórolnék vele. Csakhogy Óbudán vagy nem férnék föl a vonatra, vagy súlyos kellemetlenséget okoznék az egyébként is heringként álló utasoknak, és úgy érzem, hogy havi 2110 forintért nincs jogom még jobban összenyomorítani pár tucat embert. Hangsúlyozom, az én szememben egy EMBER kényelme ezerser többet ér, mint bárki bármilyen használati tárgya. Bringa és másoknak való kényelmetlenség okozása nélkül is be tudnál menni dolgozni, így viszont önzés, hogy 4 embernyi helyet elfoglalsz a drótszamaraddal.

mement 2011.10.09. 18:50:46

@Benbe: Nekem a sajat biztonsagom sokkal fontosabb mint az utastarsaim kenyelme. Ha biztonsagosan be lehetne tekerni onnan ahol en lakom a belvarosba, akkor betekernek,ha le lehetne kotni a belvarban biztonsagosan akkor lekotnem.

Tehat csak hogy tisztazzuk ezt a belatas kerdest: Te eleve nem feltetelezed hogy indokal viszem a biciklit, eleve nem lehetsz belatassal semmire mert negativan allsz hozza, a sajat kenyelemdet, az en biztonsagom ele helyezned egy laza csuklomozdulattal.

Bonuszkent en meg fizetek is erte, hogy biztonsagosabb legyen az utam.

Neked a MAVot kene csesztetend es nem rajtam szamonkerned miert elek, egy regota szeles korben ismert es hasznalt vasuti szolgaltatast.

mement 2011.10.09. 18:52:46

@Benbe: dehogy a nyakatekert elrugaszkodott logikad tovabbvigyem, egy evvel ezelott nem volt problema a tomeg, mert felennyien nem hasznaltak a flirt vonatokat, amiota megy felfele a benzinar azota hasznaljak egyre tobben, miert nem kered rajtuk szamon hogy ha idaig kibirtak vonat nelkul, most akkor miert nem birjak ki, miert helyezik sajat anyagi boldogulasukat a te kenyelmed ele?

Pszt! 2011.10.09. 19:45:44

@Lángharcos: Bocs, lemaradt a szmájli a mondanivalóm végéről.

Puch Cavette 2011.10.09. 20:26:31

Akárhányszor posztot olvasok itt, sose értem, miért nem dózerolják le az összes vasútállomást és pályaudvart. Ha a helyükön parkolót alakítanának ki, az emberek le tudnák rakni a kocsijukat, és tudnának tovább menni a helyi tömegközlekedéssel a munkahelyükre. Okafogyottá válna a blog.

Jofiu 2011.10.09. 20:29:07

Nem lehetne átírni a cikket, csak hogy a témánál maradjon a 'beszélgetés'?
Legyen bicaj helyett babakocsi a sztoriban.
Akkor csak nem terelődik el a téma, mondjuk hogy minek neki gyerek, hogy sok a bunkó anya, és különben is, tolhatná is a helyett, hogy a vonaton foglalja a helyet, meg ilyesmi.

Mylady 2011.10.09. 20:56:28

Ugyanmár! Engem valamelyik reggel majdnem meglincseltek a munkatársaim, mert nagy volt a tömeg a liftnél és nekem volt pofám az 5. emeletre lifttel menni. 10 emberből 4 ugatott emiatt.
Pont, mintha ők kiszállnának 5 emelettel lejjebb, csak azért, hogy a többit gyalog tegyék meg...

taxi546 2011.10.09. 21:31:58

Tessék felemelni a bringát a fej fölé, és hangosan kiabálni.-Csak egy ötlet.(láttam már ilyet):)

MorgenStern 2011.10.09. 21:32:08

@Benbe: nem érted a lényeget! ami szabad az szabad, ami tilos az tilos! és ha valami szabad, akkor nyugaton nem ugatnak bele, hogy milyen alapon viszed a biciklidet felárért, ha erre lehetőséged van! na erre a szintre nem fog ez az ország eljutni!

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.10.09. 21:45:21

@MorgenStern: Te nem érted. Attól, hogy szabad, még nem biztos, hogy mindenkin átgázolva, mindenáron meg is kell tenned! Ugyanúgy mehetnél például gyalog tovább a vasúttól, mint mindenki más.

A nyugattal kapcsolatos illúziókat meg tessék már levetkezni - Ausztriában, ha a motorvonatra fölszáll egy diákcsoport, amikor kezd tele lenni a vonat, egyszerűen leszállítják a csoportot, ha nincs a kezükben egy fax igazolás, hogy értesítették a csoport érkezéséről egy nappal előre az ÖBB-t. Hollandiában egyáltalán nem szállíthatsz kerékpárt csúcsidőben. Svájcban 1-2 kerékpárnak van csak hely a vonatokon, ha az megtelt, akkor legfeljebb útipoggyászként adhatod föl, aranyárban. A német vonatokon tilos az alkoholfogyasztás. Igenis nagyon sok helyen, marhára belepofáznak, hogy mit, hogyan csinálj, még akkor is, ha neked föl sem tűnik. És azok az országok attól működnek rendesen...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.09. 21:47:02

@Mylady: legkozelebb mondd meg nekik, OK setalj fel az otodikre, ott en ki Te be, mindenkinek lesz helye es egyformat gyalogol...

rednyull 2011.10.09. 21:55:58

@Benbe: ...így hát egy se ment oda meg is szűnt az iskola...

SAndris 2011.10.09. 21:59:37

Benbének abban igaza van, hogy nyilván nem a bicikli ide-oda szállítása a megoldás, hanem az állomásokon való biztonságos tárolása. Gondolom, egy ilyen Flirt árából évekig lehetne működtetni őrzött biciklitárolót a Nyugatiban. Késések, vonatkimaradások mindig voltak és lesznek,Hollandiában és Németországban is van; a baj az, hogy nincs biciklitároló.

namkuzu 2011.10.09. 22:29:54

@Benbe: összekevered a saját kényelmedet mások kényelmével, meg sztem tekerni se tucc

Pretoryan 2011.10.09. 22:30:43

@Benbe: "Igen, ezért nem bringa+vonat kombinációval járok dolgozni, pedig napi egy órát spórolnék vele. Csakhogy Óbudán vagy nem férnék föl a vonatra, vagy súlyos kellemetlenséget okoznék az egyébként is heringként álló utasoknak,"

Óbudáról hova jársz dolgozni? Én elég sokszor járok arra Dél-Pestről, értem én a vívódásodat, de szerintem járj simán bringával nem kell a vonat. Napi 1 óra az rohadt sok idő, szerintem érdemes lenne belevágnod!

" és úgy érzem, hogy havi 2110 forintért nincs jogom még jobban összenyomorítani pár tucat embert."

Nnna igen! De itt nem 2110 HUF-ról van szó vagy az én szemszögemből nézve 3990-ről! A MÁV-os dolgozó bérletemet mivel rendszeresen járok be dolgozni fizeti a munkahely a BKV-t nem. A plusz költségem a BKV-val 10k+ HUF a vonaté 4k, namost a különbözetből származó 6000 HUF az egy erős bevásárlás havonta két gyerekkel, vagy máshogyan számolva 1 havi pelenka adag! Tecc érteni? Nem elvből járok bringával hanem anyagi megfontolásból, és kitartok mellette. A MÁV vonatain lehet bringát szállítani, akkor én szállítom is.

"Hangsúlyozom, az én szememben egy EMBER kényelme ezerser többet ér, mint bárki bármilyen használati tárgya."

Egy BDt vonaton reggelenként állva de be tudom úgy szállítani a bringámat, hogy egy-két apró nüansztól eltekintve (pl. hogy az EMBER kényelme miatt a bringa szállító keréktartó részére telepednek jobb hely híján) nincs sem nekem sem az utasoknak gondja. Mikor a Flirtet (Desirot) venni szándékoztak akkor miért próbálták meg szembeállítani az utasokat a bringás utasokkal? Amúgy a bringa amellett hogy használati tárgy, inkább közlekedési eszköznek minősíteném. Méghozzá ilyen városban mint Bp. nagyon kiváló.

"Bringa és másoknak való kényelmetlenség okozása nélkül is be tudnál menni dolgozni, így viszont önzés, hogy 4 embernyi helyet elfoglalsz a drótszamaraddal."

Nem foglalok el négy embernyi helyet. A bicikli szállító részlegen az ülések opcionálisak, lehet rájuk ülni ha nincs ott bringa. Ez a helyes felfogás, mivel én nem vagyok nemtörődöm oda teszem. Ha nemtörődöm volnék akkor nem tenném oda, hanem fognám a kezemben amivel veszélyeztetném az utasokat. Viszont 8 ülő ember azon a vonalon elveszi a bringások helyét, és 16 álló ember elől a helyet, a fenti helyzetben szerintem nem mindegy.

Önző vagyok? Igen! Aki ezt tagadja önmagáról az hazudik. De van az önzésen kívül más is ami éltet, pl. a családom, akikért néhány éve vállaltam hogy bringázni fogok és igen magamért is mert eléggé le voltam pukkadva. Manapság sokkal jobban vagyok és ezt javarészt a bringának köszönhetem. Megalomániás önző vagyok? Nem hiszem. Szerintem a MÁV biciklis politikája a hibás nem én!

záporjózsi 2011.10.09. 22:44:16

@SAndris: Az ottani és az itteni bringázás között jelentős különbség van.

flimo13 2011.10.09. 23:50:37

@mement: és, attól még 1,1 jegyért kapsz öt helyet :)))

flimo13 2011.10.09. 23:52:15

@mement: de komolyan szólva nehogy már szenté avassunk, mert kifizeted az igénybe vett szolgáltatást.

flimo13 2011.10.09. 23:59:02

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: egyet kell értsek, a Combinon is vagy pöffeszkedés van a lehajthatón, vagy rituálisan körbeállják a fix helyeket, mert éppen ki a tökösebbet játszanak. De sorolhatnám még nappalig, miért böszme a magyarok 95%-a bármiféle közlekedéshez.

sélliagrav 2011.10.10. 00:04:50

No, akkor kérem a külföldi példa. Még csak nem is frissek. A sok cáfolónak szeretettel küldöm a linket:
www.wassonweb.com/trips/trains.htm

flimo13 2011.10.10. 00:07:34

@Pretoryan: aha, ha én meg veszek a harcikutyámnak jegyet, akkor nyugodtan lerághatja a karod, és még kártérítés se kérhetsz? Hogyafaszba teccett ezt gondolni?

tra lala 2011.10.10. 00:51:12

Sok vonathoz ki van írva elvirán, hogy van kerékpár szállító vagon, de a valóságban mégsincs, mert hiba miatt nem kapcsolták fel, lefelejtették, stb.. (ez a hivatalos indok). Ettől még a pénztáros azt mondja, hogy lehet kerékpárt szállítani és jegyet is ad rá. Aztán, ha nem jön a vagon, attól még menni kéne tovább. Úgyhogy ilyenkor a hagyományos kocsiba kell felszállni, akár tetszik akár nem. Felháborodni így sem, úgy sem kéne, mert kerékpárt szállítani lehet a vonaton. Ráadásul ki is van fizetve. Persze a kerékpáros mehetne bicajjal is vonat helyett. A gyalogos meg gyalog. Vagy autóval, vagy bicajjal ;)
Egyébként meg ha én sem hőbörgök, mikor az 50 egyetemista beeszi magát a kerékpárszállító vagonba és alig férek fel bicajjal, akkor ne hőbörögjön a hagyományos utas sem, amikor a kerékpáros a KERÉKPÁRSZÁLLÍTÓ vagonba merészel felszállni a biciklijével. Már csak azért sem, mert külön fizet érte és mert ott kell utaznia.

tra lala 2011.10.10. 00:58:38

@PonDrow: méghogy autó szállító.. már kamion szállító vagonok is vannak, ha csak ez a probléma :)

Mozvez 2011.10.10. 01:34:29

@Pretoryan: Szóval az nem két vonatot volt hivatott pótolni:). Az egyet. Közben ledöglött egy másik bár ez szerény számításom szerint 10.04-én történt, tehát nem ledöglött, hanem a fent említett 15:28-kor induló gyorsított szerelvénye a 14:57-kor érkező ceglédi zónázó vonat szerelvénye, ami felsővezeték szakadás miatt nem érkezett meg.
Hogy értsd: a kerékpár szállítási prioritása a legalacsonyabb a szállítási ranglétrán. Ha a vjv úgy dönt ilyen esetben kizárható az utazásból. De mivel mindegyik ilyen esetben kerüli a balhét, ezért nem szól. Én mellesleg undorítónak tartom amikor látja a t. kerékpáros x. állomáson, hogy a vonatra a már semmit nem lehet feltenni, de ő még feltuszkolja magát a biciklijével együtt. Ha a maximális követési idő nem 30 perc lenne akkor azt mondom megértem... de így, hogy 13 és 19 óra között xx:11, xx:28, xx:41 így nem. Ha van hely jöjjön.

Pretoryan 2011.10.10. 09:28:13

@Mozvez:

"Hogy értsd: a kerékpár szállítási prioritása a legalacsonyabb a szállítási ranglétrán. "

Óh ezt én értem, tapasztalom is ne aggódj :-) Amúgy nem értem, főleg a melegebb évszakokban a bringásokat már alig alig bírja elszállítani a MÁV, és az üzemanyag árának emelkedésével ez a helyzet csak rosszabbodni fog. Tudom ördögtől való ötlet, de lassan meg kéne célozni a bringásokat mint célközönséget.

"Én mellesleg undorítónak tartom amikor látja a t. kerékpáros x. állomáson, hogy a vonatra a már semmit nem lehet feltenni, de ő még feltuszkolja magát a biciklijével együtt"

Ebben maximálisan egyetértünk, de ez kb. ugyanaz a baromság mint mikor az utas egy csontra tömött vonatra próbál felszállni, és üvöltözik az ajtóban állókkal hogy menjenek beljebb.

"ha a maximális követési idő nem 30 perc lenne akkor azt mondom megértem..."

Igen, de mit csinálnál akkor ha ott van a kezedben a bringád Budapesten a kislányod meg Gödön az oviban, ami 4-kor de legkésőbb fél 5-kor bezárnak és csak te tudsz érte menni?

@flimo13:" aha, ha én meg veszek a harcikutyámnak jegyet, akkor nyugodtan lerághatja a karod, és még kártérítés se kérhetsz? Hogyafaszba teccett ezt gondolni?"

Mégis mit? Ha lerágja a harci kutyád a kezem a vonaton, akkor tuti szabálytalanul szállítottad (pl szájkosár nem volt rajta) ezenkívül bezárnak a börtönbe a kutyát meg elaltatják, de mi köze ahhoz amit én írtam? Gyógyszert bevetted, vagy még részegen írtad a postot?

"és, attól még 1,1 jegyért kapsz öt helyet :)))"
Ha Flirtről beszélünk, akkor nem kapok öt helyet, hanem szabály szerűen beállítom a bringámat az arra kijelölt helyre és lerögzítem. Ha ezt nem teszem meg azzal veszélyeztetem az utasokat, és megbüntethet a kaller. Ezeket már mind leírtam, de azt is, hogy míg az utas eldöntheti hogy hova ül/áll én nem.

vargailles.archi.hu/images/phocagallery/kerekpar/thumbs/phoca_thumb_l_kerekpar_010.jpg

Látod ezt a képet? Ez így helyes? Az inkriminált vonaton nem így történt. Én a WC-nél álltam a géppel, ahol mögöttem még 1 ember elfért, ha ültek volna végig az emberek akkor minimum 16 helyet foglalnak el, így pedig több tudott utazni, ezenkívül ha ültek volna akkor is elfoglalok 5 állóhelyet a bringámmal. Ha mind a három bringát kézben fogjuk akkor az 15 + 8 ugye (8-an ülnek, 16 helyet foglalva el) az 23 állóhellyel kevesebb van a vonaton és a bringások veszélyeztetik az utazókat. Az már azért számít nem?! És mi van a kerekes székesekkel vagy a babakocsisokkal?

@sélliagrav: A képet köszi, a cikkedből szedtem!

mement 2011.10.10. 12:04:43

@flimo13: Johogy nem:) Alap hogy ha igenybe veszek valamit azt kifizetem. Sot tisztaban vagyok hogy sokszor probelmas a biciklit szallitani a vonaton, eppezert kifejezetten elozekeny, udvarias es tiszteletudo vagyok a tobbi utassal, annak ellenere hogy az utasok 90 szazaleka Benbe fele dogolj meg mentalitast kepviseli, kulonbozo szinteken.

Ami a problema, hogy ha te fizetsz valamiert es ugy erzed kevesebbet kapsz mint az elvarhato, azzal ne hozzam fordulj, hanem a szolgaltatohoz, mert nekem semmi kozom nincs hozza, ugyanugy csak fogyaszto vagyok.

sorica123 (törölt) 2011.10.10. 19:45:26

@Benbe: de következetesen pofáznak bele, és az esetek többségében szokta tudni a jobb kéz, mit csinál a bal. Tehát például ritkább az, hogy megveszem a biciklis helyjegyet egy vonatra, és ott derül ki, hogy nincs is rajta biciklitároló (régebbi sztori, túrázni voltunk, nem napi használatban van a bicaj). Vagy ez, hogy egy vagonba gondolnak kétvagonnyi embert, amiből van pár bringás is lehetőleg, meg szerencsétlenjei abban voltak, hogy a Flirt az pont úgy van kitalálva (tehát Benbe drága, pont azzal szálltak fel, hogy nem fognak senkin átgázolni, hanem frankón elférnek, mint minden más normális ember). És főleg nagyon ritka, hogy miután becsúszik egy ilyen hiba, még az utas érzi magát hülyének. Nyilván az utas-oldali arcoskodás se old meg semmit, de tényleg bénán van rengeteg dolog megszervezve (vagy évtizedek óta leszarva) a MÁV-nál. Nekem már az haladás, hogy fülig retkes az egész szerelvénypark, hanem vannak fokozatok, meg van az IC, ami kifejezetten nett (azzal szoktam menni, nem is a tisztaság, hanem az idő miatt, Nyíregy-Bp között nem mindegy, hogy négy óra vagy három). Viszont ez a porcelán IC is úgy késik néha, ahogy nem szégyell, hol mert meleg van, hol mert hideg, hol mert megy a masinisztabácsi hasa...:)

sorica123 (törölt) 2011.10.10. 19:47:27

@sorica123: 'Nekem már az haladás, hogy fülig retkes az egész szerelvénypark, hanem vannak fokozatok, meg van az IC, ami kifejezetten nett (azzal szoktam menni, nem is a tisztaság, hanem az idő miatt, Nyíregy-Bp között nem mindegy, hogy négy óra vagy három). Viszont ez a porcelán IC is úgy késik néha, ahogy nem szégyell, hol mert meleg van, hol mert hideg, hol mert megy a masinisztabácsi hasa...:)
Válasz erre
' - az haladás, hogy _nem_ fülig retkes, valamit javítottam benne, és ezt is kiszedtem. De a hanem benne is maradt.

somlai64 2011.10.10. 21:49:02

A bringások sajnos sokszor tényleg elég bunkók. Máskor meg mások azok, szóval nem lehet általánosítani.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.10.11. 12:06:44

@somlai64: Ááá, hülye vagy te, nem értesz hozzá. :) Magyarországon mindenkit kategorizálni kell, lehetőleg valami teljesen barom szempont alapján, pl hogy mivel közlekedik. Aki képes felülni egy biciklire az genetikailag bunkó, és direkt keni össze más ruháját. Mert nyilván biciklivel a seggén született. :) Mint "az autós", aki mint tudjuk agresszív, nem érdekli a környezetvédelem, biztos, hogy nem sportol, és utálja "a biciklist". Szegény pirézeket meg az egész ország utálja, már ez is kiderült egy felmérésen. :) Na mindegy, szerintem hagyjuk a fenébe, ahogy a művelt spanyol mondaná (mivel tud angolul): Don't feed the trolls.

sélliagrav 2011.10.11. 23:06:23

A helyzet az, hogy kerékpárosként sokkal bunkóbb vagyok, mint amikor autót vezetek. Gyalogosként kifejezetten előzékeny, empatikus lény vagyok. De igazán kiállhatatlan akkor vagyok, amikor tömegközlekedek. Ez alól csak a menetrend szerinti folyami hajózás a kivétel ... ott valamiért állítólag tök terézanya vagyok ...
süti beállítások módosítása