Bence, aki amúgy állhatatos kommentelőnk és törzslátogatónk is egyben, a saját e-ticketes történetéről írt nekünk levelet. Mivel az interneten előrendelt jegyét a gép nem adta ki, ezért elvileg jött volna a már nálunk is ezerszer kibeszélt procedúra: a kalauztól utasleadási lapot kellett volna kapnia, amit aztán be kellett volna vinnie a MÁV-Start-hoz valamilyen úton.
Elég érdekes, hogy valószínűleg ezen blog összes olvasója ismeri már ezt a procedúrát, a vasút alkalmazottjai meg még mindig nem tudják, mi ilyenkor a teendő.
Volt egy kis probléma az e-Tickettel kapcsolatban, gondoltam, elküldöm a blogra!
Ma, augusztus 24-én reggel Kőbánya-Kispesten azzal szembesültem, hogy egyik jegykiadó automata sem adja ki a néhány órával korábban vásárolt jegyeimet. Nem baj, gondoltam, velem még úgysem esett meg ilyen, most meglátjuk, milyen szakszerűen kezelik ezt a helyzetet a MÁV-START emberei.
Először is nagyon érdekes volt, mert amint az ott lévő vasútőr meglátta, hogy ismét be akarom írni a kódot, rögtön szólt, hogy ne is próbálkozzak, mert rossz az automata, és a pénztárakhoz tessékelt. Nem igazán értettem, hogy miért, mert tudtommal a pénztárban nem sokat tudnak ezzel kapcsolatban tenni. Ki is derült, hogy tényleg nem, és csak elmondták, hogy a jegyvizsgálók már tájékoztatva vannak, nyugodtan szálljunk fel a vonatra, de a kódot ne adjuk ki.
Fel is szálltunk, és hát ez a tájékoztatás egyáltalán nem látszott. Mondtam, hogy mi a probléma, erre ő kérdezte meg, hogy most mit kell csinálnia. Mondtam, hogy utasleadási lapot kellene írnia. Mondta, hogy felhív valakit, és megkérdezi. Megkérdezte, de utána is erősködött, hogy a kódot szerinte fel kellene írnia a lapra, én viszont mondtam neki, hogy azt nem adhatom meg.
Elkezdte írni a lapot, de ugye négyen voltunk, közben meg nem utaztunk túl sokat, csak a Kőbánya-Kispest - Dunavarsány viszonylaton. Szóval mire odaértünk, kettővel el is készült, de az egyikre azért felírta, hogy összesen 4 főről van szó. Amit még nem értettem, hogy miért írta a lapot teljes viszonylatra, amikor Budapest Bérletünk volt, de azzal korrigálta, hogy a megjegyzéshez odaírta, hogy "BKSZ".
Összességében az a véleményem a jegyvizsgálóról, hogy nagyon korrekt és segítőkész volt, tényleg látszott az igyekezete, viszont a tájékozatlanságot nem tudom mire vélni. Én azt gondoltam, hogy ezt az esetet minden jegyvizsgáló ismeri az országban, és tud vele mit kezdeni. Ezek szerint valami nagyon nagy probléma van!
Mivel a jegyeink menettérti jegyek voltak, ugyanezt a játékot visszafelé is el kellett játszanunk. Jött a jegyvizsgáló (egy másik), akinek szintén előadtam a problémát. Ő azzal jött, hogy mondjam el a kódot, és abból majd kitalálja, hogy igazat mondunk-e (?). Aztán mondtam neki, hogy nem adom meg, írjon utasleadási lapot, mutattam is neki, amit odafelé kaptunk, hogy olyat. Azt kivette a kezemből, és elment vele, miközben folytatta a munkáját. Közben már kissé kezdtünk feszültek lenni, hogy mégis mit képzel, egyszer el is haladt mellettünk, és vigyorogva közölte, hogy nemsokára visszaadja a lapokat.
Meglehetősen érdekes volt a stílusa.
Aztán végre arra került a sor, hogy elkezdte írni, ő háromszoros menetdíjat és pótdíjat írt fel a papírra (közben már csak hárman maradtunk), és mindhármunk nevét felírta rá. Ezúttal csak Dunavarsány - Soroksár viszonylatra töltötte ki, tehát számításba vette a BB-t is. Nagynehezen megkaptuk a papírt, mindenkivel aláíratta, és tovább állt.
Nagyon érdekesnek tartom ezt a helyzetet, mert én tényleg azt gondoltam, hogy ezek a dolgok probléma nélkül menni fognak. Amikor hazaértem, megnéztem a MÁV-START oldalát: kiderült, hogy országos hiba van, és még mindig nem megy a rendszer, új jegyet sem lehet venni. (http://mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14e5555c6168b3)
Ami érdekes még ebben a leírásban, hogy kiemeli, hogy adjuk meg az e-mail címet és a vásárlás pontos idejét a jegyvizsgálónak. Ez a GYIK-ban és sehol máshol nem szerepelt eddig, most hallok ilyet először.
A másik dolog, hogy ha országos hiba van, akkor még jobban elvártam volna, hogy a jegyvizsgálók tájékozottabbak legyenek.
Szóval azt mondom, kissé kellemetlen volt így az utazás, de túl lehetett élni. A lapokat majd szépen beszkennelem, és elküldöm nekik pár napon belül egy hasonló kísérőszöveggel, remélhetőleg nem lesz egy év múlva semmilyen százezres csekk a postaládámban.
De azért nagyon elkeserítő, hogy ezt a dolgot nem lehetett egyszerűbben és rugalmasabban megoldani, és igazából senki sem tud semmit.