MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Leállt az internetes jegyrendelés

2011. augusztus 25. - Vittore.

Nem működik a MÁV-Start internetes jegyvásárlása. A vasúttársaság közleményt adott ki, az interneten korábban jegyet váltóknak a vonaton utasleadási lapot állítanak ki a büntetés elkerülése miatt.

A jegyvásárlás oldalán jelenleg ez a szöveg fogad:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, you@your.address and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Néha az ember egy kicsit elgondolkodik azon, hogy a MÁV-Start informatikusai vajon direkt adnak -e fel ilyen magas labdákat, a hibaüzenetben található szöveg ugyanis arra szólít fel, hogy értesítsük a szerver adminisztrátorát a hibáról.

Ez eddig egy szabványos hibaüzenet, a vicces az, hogy az informatikusok első lépésben át szokták írni ezt az üzenetet, kicserélve a gyárilag beleírt you@your.address címet a valódira, teszem azt egy eszrevetel@mav-start.hu címre, vagy valami hasonlóra.

Reméljük a hibára minél hamarabb megoldást találnak! A MÁV-Start Zrt. közleménye:

 

Átmenetileg nem lehet az interneten vonatjegyet vásárolni

Frissítve, augusztus 25., 12:00 óra

A MÁV-START Zrt. internetes jegyértékesítési rendszere technikai okok miatt bizonytalan ideig nem elérhető, a www.mav-start.hu weboldalon keresztül megvásárolt jegyeket kiadó automaták az ország egész területén nem üzemelnek. A szakemberek jelenleg is folyamatosan dolgoznak a hiba elhárításán, mindent megtesznek annak érdekében, hogy minél előbb újra az utasok rendelkezésére álljon a teljes e-ticket rendszer.

Azok az utasok, akik már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra. Ehhez és a pótdíjazás elkerüléséhez mindenképp az együttműködésükre van szükség a vonat fedélzetén: a menetjegy megvásárlásának igazolásaképpen feltétlenül szükséges, hogy megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját, aki az alapján egy ún. utasleadási lapot tölt ki. Az így megadott, későbbi  beazonosításhoz szükséges dokumentumok átadását követően a vonat fedélzetén természetesen az utasoknak már nem kell menetjegyet váltaniuk. Az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatni a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06 1 511 2093), levélben (MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen.

A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg nemzetközi utazásukat, amit bármely nemzetközi pénztárban megválthatnak. Természetesen a regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja megjelölésével, és az eredeti jegy benyújtásával az Ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető az újonnan, pénztárnál váltott nemzetközi menetjegy kezelési költség levonása nélküli visszatérítése is. A MÁV-START szeretné a sajnálatos körülmények okán a lehető legkevesebb kényelmetlenséget és fáradságot okozni, ezért kérjük, hogy az át nem vett jegyeket utólagosan már ne vegyék ki a kioszkokból. Az Ügyfélszolgálat elérhetőségei, amelyeken keresztül kedves utasaink a visszatérítést kérhetik, a MÁV-START Zrt. honlapján megtalálhatók.

Az okozott kényelmetlenségekért az utasok elnézését kéri a vasúttársaság!

Budapest, 2011. augusztus 24.

MÁV-START Zrt.

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!





Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr363179648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vape81 2011.08.25. 14:25:52

Sajnos amíg működött sem volt a 21. századnak megfelelő...

1., Már a legócskább internetes webshop is tudja azt az opciót, hogy ha több terméket veszek, akkor egyesével tudjam törölni, ha mondjuk meggondoltam magam. Nos, a MÁV-nál jegyvásárlásnál ezt sem lehetett megvalósítani: tehát csak az összes kosárba tett terméket lehet törölni, szelektálni nem lehet (!). Eleve rühelltem ezt a virtuális kosarat, mivel nem lehetett normálisan kezelni.

2., Miért nem lehet normális felületet tervezni az internetes jegyvásárlásnál - az internetes boltoknál megszokott dolgokkal? Egy online marketinggel, vagy internetes kereskedelemmel foglalkozó szakember sírva fakad, ha megtekinti az oldalt. Az utasról nem is beszélve - aki nem rutinból használja, az bizony megvakarássza a buksiját, hogy hogy is kell használni a rendszert (nem utasbarát, nem látogatóbarát...).

3., Otthon miért is nem lehet kinyomtatni a megvásárolt jegyeket? Rengeteg helyen működik ez - igen, már idehaza is! -, a MÁV-nak is olcsóbb volna szerintem.

4., Miért nem tudja a jegykezelő a vonaton ellenőrizni a jogosultságot?

5., Miért nem lehet PayPallal, mobiltelefonnal fizetni az utazásért?

Ezek mind olyan dolgok, amiket szinte mindenhol működik. Kivéve persze a MÁV-ot. És amit - mellesleg - nem is nehéz megcsinálni.

karosszékely 2011.08.25. 16:18:45

@vape81: A legtöbbről már volt szó itt (is) korábban, hogy miért nem lehetséges (jelenleg/egyelőre).

vanek ur 2011.08.25. 17:30:17

@vape81:
1. Az utoljára kosárba tett tételt már elég régóta lehet törölni. Ez még messze van attól, amit te írsz, de legalább egy korrekciót megenged. A kosárkezelésen tényleg javítani kell.

2. "Egy online marketinggel, vagy internetes kereskedelemmel foglalkozó szakember sírva fakad"
Ha szakember, akkor tudja, hogy egy vonatjegyet másképp vásárol az ember, mint könyvet vagy akár repülőjegyet. Más szempontok vannak, más paramétereket kell figyelembe venni. Inkább más vasutak jegyvásárlási rendszerével hasonlítsd össze, azoktól ugyanis nem nagyon tér el...
Ja, és nem fejet kell vakarászni, hanem el kell olvasni a tájékoztatót arról, hogyan is kell jegyet venni. Aki ezt teszi (nemcsak itt, bárhol), azt nagy meglepetés nem érheti.

3-4. A kettő összefügg. A mostani gép nem alkalmas rá, egy új gép (ami alkalmas lenne) pedig többszázmilliós beszerzés.

5. Ha kell ezeknek jutalékot fizetni (márpedig kell), akkor bizony közbeszerzés. Annak pedig csak 1 nyertese lehet, tehát egy újabb fizetési mód egy újabb közbeszerzés.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.25. 18:14:46

@vanek ur:
A mobiltelefonos fizetés egyéb elszámolás jellegű problémákat is felvet, bővebben a Közszolgáltatási szerződésben lehet kutakodni.
Igaz, teljesárú jegyet lehetne fizetni, azt nem érintené. Kérdés, csak a TÁ jegyekre lekorlátozva érdemes-e?

vidor 2011.08.25. 18:27:23

1) Hétfőn vettem neten menettérti jegyet, amivel aznap utaztam ide, pénteken fogok vissza. Felvételkor az automata egy krikszkrakszokkal teli "üres szelvény"-t nyomtatott ki. Második próbálkozásra közölte, hogy már kiadta a kódhoz tartozó jegyet. Felszálltam vele, elmeséltem a kallernak, aki egy óra alatt tudta kideríteni, mi van ilyenkor (amúgy udvarias és segítőkész volt). Megírta az utasleadási lapot, szerintem minden rajta van, ami kellhet, még le is fényképezte a jegyet :) Azt nem tudom, hogy a hibás jegynek volt-e valami köze a későbbi leálláshoz.
2) Kedden eszembe jutott, hogy meg kéne nézni, az Elvira szerint mi a jegy státusza, ott látszik-e, hogy gond volt, vagy csak azt hiszi, hogy kiadta a gép, mint máskor. Ehhez be kell lépni. Lehet, hogy hülye vagyok, de ezt csak úgy tudom megcsinálni, hogy jegyvásárlásba kezdek, egyébként nem találok Belépés linket vagy akármi ilyesmit, úgyhogy lekértem valami menetrendet és rányomtam az egyik járat jegyvásárlás gombjára. Üres oldal jött be. Kedd délelőtt többször próbáltam több különböző böngészővel, mindig ugyanaz.
3) A MÁV szerint az online jegyvásárlás szerda este állt le.
4) ????

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.25. 18:44:08

@vidor:
"Lehet, hogy hülye vagyok, "

jegyvasarlas.mav-start.hu

Ezt kell beírni a belépéshez, majd ha működik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.25. 22:59:30

zen blog olvasgatása közben óhatatlanul az a benyomása támad az embernek, hogy az internetes jegyértékesítés nem erőssége Hazánk vasútjának.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.25. 23:23:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ettől a komoly hibától eltekintve, mert ez tényleg fatális hiba.
eddig több százezer jegyet adtak el sikeresen a rendszeren, és ebből elenyésző százalékban volt átvételi vagy egyéb probléma.
Ez egy panaszblog. Ide csak a panaszos esetek jutnak el, ezért soknak tűnhet a számuk.
De ha minden nap mindne ügyfél írna köszönőlevelet, dícséretet, aki sikeresen megveszi átveszi és leutazza a jegyét rögtön látható lenne az arányaiban jóval kisebb szám.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.25. 23:31:51

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

Először is emlékezzünk meg arról, hogy a neten vett jegyhez hozzájutni sem egyszerű.

"Ez egy panaszblog" - És a MÁV-nak az lenne elemi érdeke, hogy ne éljen meg. Ne legyen panasz.

Killyourself 2011.08.25. 23:42:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Azért egyszerűbb mint hagyományos jegy esetén.

Viszont nagyon remélem, hogy holnapra rendbejön a dolog, ugyanis utolsó vonattal haza kell jutnom, de a munkám miatt így is csak 10 perccel a vonat indulása előtt érek ki, nincs időm sorban állni..

pbence 2011.08.26. 01:15:23

Tapasztaltam ezt a hibát tegnap...
Naivan azt hittem, á, semmi gáz, de nem, elég nagy problémák vannak az ilyen eset kezelésében.
Írtam is egy levelet ezzel kapcsolatban, remélem, megjelenik.

Metál -e a bimetál? 2011.08.26. 08:36:44

több napja ez megy, versenyszférában nemhogy kirúgták volna őket a fenében, hanem ilyen mértékű kieséskor perelne is az alkalmazó.

megérne egy próbapert terrorizmus vádjával, hiszen szabotálják több ezer ember utazását azzal, hogy a csövesekkel és közveszélyes rablókkal teli pályaudvaron kell jegyet venniük... :(

pbence 2011.08.26. 11:34:26

@Metál -e a bimetál?:
Amúgy ja, mi az, hogy már 3. napja nincs netes jegyvásárlás?
Meg nem értem, hogy képzelik, hogy azt írják, "bizonytalan ideig nem elérhető". Ez nem valami szolgáltatás? Akkor meg? Mindenki megértene egy kisebb hibát, mondjuk pár órás kiesést, de miért érzem azt, hogy a MÁV-START-nál most a kényelem uralkodik, és kb. szarnak az egészbe? Azt ugyanis nem hiszem el, hogy a "szakemberek" dolgoznak egy informatikai jellegű hibán már 3. napja.

petya.bacsi 2011.08.26. 12:26:31

Kíváncsi vagyok, hogy ennek a kis leállásnak mennyi az SLA-ja.

Az biztos, hogy pl. egy banknál már az egész informatikai osztály repült volna, ha napok óta nem menne az egyik szolgáltatásuk - nyilván ha rajtuk kívül álló okok miatt nem megy, akkor nem.

vanek ur 2011.08.26. 12:55:03

@pbence: "Meg nem értem, hogy képzelik, hogy azt írják, "bizonytalan ideig nem elérhető". "

Legalább beismerik és nyilvánosan széttárják a kezüket, hogy fogalmuk sincs, mikorra javul meg. Még mindig jobb, mintha félnaponta-naponta jelenne meg újabb határidő.

Egy ilyen hosszú leállás a bizonytalan ideig elhúzódó javítással elég komoly összeomlást sejtet.

pbence 2011.08.28. 12:33:56

Na megint megy a rendszer!
Ami kicsit érdekes, hogy nincs benne a 24-i vásárlásom. Gondolom elvesztek az adatok bizonyos ideig visszamenőleg...
Ez ugye azt jelenti, hogy az elmúlt 4 napban ingyen lehetett utazni vonattal.

petya.bacsi 2011.08.28. 16:16:10

Itt is a hír: www.fn.hu//belfold/20110828/mav_ujra_lehet_interneten_jegyet/

Gratula a srácoknak!

És erről érdekes még nem olvastam semmit sem a MÁV honlapján...