Gy. levelében arra hívja fel a figyelmet, hogy szerinte a Kelenföldi pályaudvar vágányait nem megfelelően használják ki. Észrevette, hogy az esetek 80%-ában csak két vágányra irányítják a vonatokat, a többi meg kihasználatlanul marad.
Gy. fel is teszi a kérdést, vajon miért nem használják többet a többi vágányt? Szerinte ezzel elkerülhetőek lennének a torlódások és ezáltal kevesebb utas bosszankodna:
Immáron több éve, naponta vonattal ingázó utasként írom levelemet a kelenföldi pályaudvar rossz forgalomirányításáról.
A személyvonatok a Déli pályaudvar felől / felé csak a 3-6. vágányokra járnak ki / be sajnálatos módon eléggé egyenetlen arányban. A Déli pályaudvarról csúcsidőben, menetrend szerint 5 percenként indul és 5 percenként érkezik vonat. Ez azt jelenti, hogy Kelenföldön átlagosan 2 és fél percenként indul vagy érkezik egy-egy vonat. Ez óránként 24 vonatot jelent, ami elosztva a 3-6. vágányok között, vágányonként 6 vonat óránként. A gyakorlatban azonban ez nem így van. Az 5-6. vágányokra irányítják a vonatok 75-80%-át, a 3-4. vágányokra a maradék 20-25%-t.
Mindezt azzal magyarázza a MÁV, hogy a Déli és Kelenföld között helytelen (azaz balos) közlekedés van, ezért eleve célszerű az 5-6. vágányokra irányítani a vonatokat. Ez azonban azzal jár, hogy Kelenföld állomás kezdő és végpontján lévő bejárati jelzőknél elég gyakran megállítják a vonatokat nem egyszer több percre, mindaddig, amíg felszabadul az 5. vagy 6. vágány.
Vajon miért nem használják többet a 3-4. vágányokat? Akkor talán kevesebb lenne a nyílt pályán várakozó vonat, nem beszélve a késések miatt mérgelődő utasokról!
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |