MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kerékpárfronton a helyzet változatlan

2011. augusztus 08. - Vittore.

Novi és barátai be szerették volna barangolni Észak-Kelet-Magyarországot, s mivel kerékpárral tervezték ezt megtenni, előrelátóan elkezdték megszervezni a bringák vonaton szállítását.

A vasutat felhívva, ott azt tanácsolták nekik, hogy rakják csak fel a 10 bringát a 8 helyre, majd persze később szinte semmi sem működött úgy, ahogy eltervezték volna.

Összegezve, bringát szállítani a vasúton még mindig iszonyú nagy tortúra, ami azért is szomorú, mert jómagam is tervezem a közeljövőbe, hogy két géppel és barátnőmmel elvonatozunk valamelyik túraképes tájra...

Íme Novi levele, csendben megjegyezném, hogy már megint pang a levelesládánk, így ha mindenki kinyaralta magát, talán megírhatná, mi is történt vele a vasúton:

Tisztelt Új MÁV Blog !
 
Noha a vasút nagyon szereti magát a kerékpározás nagy barátjának feltüntetni, a való életben ezt valahogy sok év után sem sikerült megvalósítania.

Szerettünk volna egy kisebb társasággal (8-10 fő) kerékpártúrát tenni az ország ÉK-i részén.Jó előre kinéztem a vonatot, de egy piktogram figyelmeztetett, hogy csak 8 kerékpár szállítható.Felhívtam a MÁV tudakozót, ahol gondolkodás nélkül rávágták, hogy rendes kocsi közlekedik azon a vonaton.Mikor szóltam az ügyfélszolgálatosnak a piktogramról,akkor javította ki magát.Önmagában nem lenne életbe vágó tévedés,de ha 10-en akarunk utazni,elég kellemetlen lenne 2 főnek lemaradni...

Tovább a MÁV csoportos foglalásokat intéző osztályához.Itt nagyon kedvesen és gyorsan elrendezték a foglalást és elintézték,hogy a Nyíregyháza-Vásárosnamény vonalon legyen kerékpárszállító kocsi. Bár nagyobb kerékpárszállító kocsit nem adtak, de saját felelősségünkre 10 kerékpárt nyugodtan felrakhatunk a 8 helyre...

Pár nap múlva hívtak,hogy  30-án vágányzár lesz Szerencs és Nyíregyháza között, ezért a 29-én (!) reggel 7.30-asvonaton nem lesz kerékpárszállító kocsi, csak a 9.30-ason.Elvileg a reggeli vonat kör IC lenne,ezért nem nagyon értettem,de ez van.

Ha tetszik az oldalunk, akkor kérjük, szavazz ránk a HVG Goldenblog 2011-es versenyén is. Kérd meg a barátaidat is erre! Itt elérhető a szavazás, a Hírblogok kategóriában indultunk!

 

Nyíregyházától Vásárosnaményig egy "Piroska" vitt el minket, amin természetesen nem volt kerékpárszállító kocsi, helyette az egy cetli, hogy részünkre 10 ülőhely lefoglalva...

Haza Tiszaújvárosból indultunk.Legnagyobb örömünkre, a Miskolcig közlekedő személyvonaton volt kerékpárszállító kocsi, ahol elfért volna akár 15-20 gép is.Nyékládházáig mentünk és míg a Miskolcról érkező sebesvonatra vártunk, legalább 2 másik személyvonat is közlekedett hasonló kocsikkal. Meglepetésünkre a sebesvonaton nem volt ilyen kocsi, csak 2 olyan, ahol állva szállítható 2-2 kerékpár.Szerencsére itt már csak 4-en voltunk, de a következő állomáson újabb biciklisek érkeztek. 2-2 gépet még felengedtek az első és hátsó kocsikba,de a következő megállókban várakozó kb 10 biciklistát már nem,pedig érvényes jegyük volt. Az már csak hab a tortán,hogy az egyik állomástól kb 100 méterre 45 percet várakoztunk,véletlenül sem az állomáson...
 
Összegezve :

1. A kerékpárbarát vasútnál ha lefoglalod előre a helyeket,nem érdekes,hogy szabálytalanul több kerékpárt szállítasz,mint amennyi megengedett,de ha nem foglalsz,akkor a kaller nem enged fel,mert fél,hogy őt fogják megbüntetni.

2. A kerékpárbarát vasútnál,ha megígérik a kerékpárszállító kocsit,az nem feltétlenül azt jelenti,hogy lesz is,inkább azt,hogy a kaller engedni fogja,hogy 9 kerékpárt feltuszkolj a kocsikba...

3.A kerékpárbarát vasút sok év alatt sem tudta megoldani, hogy ne kerékpárjegy,hanem kerékpárhelyjegy legyen minden vonaton, amivel elkerülhető lenne,hogy 2 óra várakozás után ne férj fel a vonatra...

4. Budapestről Vásárosnaményba 7 óra alatt jutottunk el...
 
Üdv
Novi

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr913133143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.08.08. 13:38:34

Magyarország én így szeretlek.
@ Vittore: Hamarosan megyek Ausztriába, és ehhez Svájcban vonatot fogok használni, majd megírom, hogy is mennek ezek arrafelé, csak az összehasonlítás kedvéért.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.09. 21:58:24

" Budapestről Vásárosnaményba 7 óra alatt jutottunk el..."

Ez már majdnem biciklis idő.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.08.10. 00:11:52

Én ezt nem vállaltam volna be - addig megyek vonattal, amíg probléma nélkül el tud juttatni kavarás nélkül, és onnan kezdődik a túra. (más kérdés, hogy ha az ember kifizeti a jegyet hogy A-ból B-be jusson akkor jó lenne, ha ez összejönne...)

Vasárnap Szarvasról tekertem vissza Szegedre. Nomármost Orosháza magasságában kezdett feltűnni, hogy a 27km/h-s széllel szemben hátul sátor-hálózsák cucmóval nem lesz túl kellemes az utazás. Node a Békéscsaba-Szeged vonalon éppen pályafelújítás van és pont Vásárhely-Algyő szakaszon van buszoztatás. Szóval zötyögtem még jó három órát hazáig :D Szóval a keró-vonat kombinálásnál jobb résen lenni.

tellybooksah 2011.09.02. 14:22:37

Mekkora lúzerek!
Tömegével vállalnak fuvart kényelmes, kerékpártartókkal fölszerelt kisbuszok, a MiértÁllunkVazze' ZRT árainak _KEVESEBB MINT FELÉÉRT_ ! akkor indul, amikor akarjátok, az út kb 3-3,5 óra!
MÁV? Hát ki az a hülye aki _ÖNKÉNT_ választja ezt a kőkorszakból ittragadt elmebajt?