Novi és barátai be szerették volna barangolni Észak-Kelet-Magyarországot, s mivel kerékpárral tervezték ezt megtenni, előrelátóan elkezdték megszervezni a bringák vonaton szállítását.
A vasutat felhívva, ott azt tanácsolták nekik, hogy rakják csak fel a 10 bringát a 8 helyre, majd persze később szinte semmi sem működött úgy, ahogy eltervezték volna.
Összegezve, bringát szállítani a vasúton még mindig iszonyú nagy tortúra, ami azért is szomorú, mert jómagam is tervezem a közeljövőbe, hogy két géppel és barátnőmmel elvonatozunk valamelyik túraképes tájra...
Íme Novi levele, csendben megjegyezném, hogy már megint pang a levelesládánk, így ha mindenki kinyaralta magát, talán megírhatná, mi is történt vele a vasúton:
Tisztelt Új MÁV Blog !
Noha a vasút nagyon szereti magát a kerékpározás nagy barátjának feltüntetni, a való életben ezt valahogy sok év után sem sikerült megvalósítania.
Szerettünk volna egy kisebb társasággal (8-10 fő) kerékpártúrát tenni az ország ÉK-i részén.Jó előre kinéztem a vonatot, de egy piktogram figyelmeztetett, hogy csak 8 kerékpár szállítható.Felhívtam a MÁV tudakozót, ahol gondolkodás nélkül rávágták, hogy rendes kocsi közlekedik azon a vonaton.Mikor szóltam az ügyfélszolgálatosnak a piktogramról,akkor javította ki magát.Önmagában nem lenne életbe vágó tévedés,de ha 10-en akarunk utazni,elég kellemetlen lenne 2 főnek lemaradni...
Tovább a MÁV csoportos foglalásokat intéző osztályához.Itt nagyon kedvesen és gyorsan elrendezték a foglalást és elintézték,hogy a Nyíregyháza-Vásárosnamény vonalon legyen kerékpárszállító kocsi. Bár nagyobb kerékpárszállító kocsit nem adtak, de saját felelősségünkre 10 kerékpárt nyugodtan felrakhatunk a 8 helyre...
Pár nap múlva hívtak,hogy 30-án vágányzár lesz Szerencs és Nyíregyháza között, ezért a 29-én (!) reggel 7.30-asvonaton nem lesz kerékpárszállító kocsi, csak a 9.30-ason.Elvileg a reggeli vonat kör IC lenne,ezért nem nagyon értettem,de ez van.
Ha tetszik az oldalunk, akkor kérjük, szavazz ránk a HVG Goldenblog 2011-es versenyén is. Kérd meg a barátaidat is erre! Itt elérhető a szavazás, a Hírblogok kategóriában indultunk! |
Nyíregyházától Vásárosnaményig egy "Piroska" vitt el minket, amin természetesen nem volt kerékpárszállító kocsi, helyette az egy cetli, hogy részünkre 10 ülőhely lefoglalva...
Haza Tiszaújvárosból indultunk.Legnagyobb örömünkre, a Miskolcig közlekedő személyvonaton volt kerékpárszállító kocsi, ahol elfért volna akár 15-20 gép is.Nyékládházáig mentünk és míg a Miskolcról érkező sebesvonatra vártunk, legalább 2 másik személyvonat is közlekedett hasonló kocsikkal. Meglepetésünkre a sebesvonaton nem volt ilyen kocsi, csak 2 olyan, ahol állva szállítható 2-2 kerékpár.Szerencsére itt már csak 4-en voltunk, de a következő állomáson újabb biciklisek érkeztek. 2-2 gépet még felengedtek az első és hátsó kocsikba,de a következő megállókban várakozó kb 10 biciklistát már nem,pedig érvényes jegyük volt. Az már csak hab a tortán,hogy az egyik állomástól kb 100 méterre 45 percet várakoztunk,véletlenül sem az állomáson...
Összegezve :
1. A kerékpárbarát vasútnál ha lefoglalod előre a helyeket,nem érdekes,hogy szabálytalanul több kerékpárt szállítasz,mint amennyi megengedett,de ha nem foglalsz,akkor a kaller nem enged fel,mert fél,hogy őt fogják megbüntetni.
2. A kerékpárbarát vasútnál,ha megígérik a kerékpárszállító kocsit,az nem feltétlenül azt jelenti,hogy lesz is,inkább azt,hogy a kaller engedni fogja,hogy 9 kerékpárt feltuszkolj a kocsikba...
3.A kerékpárbarát vasút sok év alatt sem tudta megoldani, hogy ne kerékpárjegy,hanem kerékpárhelyjegy legyen minden vonaton, amivel elkerülhető lenne,hogy 2 óra várakozás után ne férj fel a vonatra...
4. Budapestről Vásárosnaményba 7 óra alatt jutottunk el...
Üdv
Novi
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |