Gyorsbeküldővel érkezett az alábbi levél, melyben a levélíró összefoglalja, hogy mi a baj a MÁV-val, azon belül is, az Ő Bécs-Budapest közötti szakaszán. Megemlíti a szokásos dolgokat: a késéseket, az utastájékoztatás hiányát, a rossz műszaki állapotokat.
Külön piros pont jár neki a Tesco-s, Intersparos észrevételért, én sem értettem évekig, hogy Tatabányát miért csak arról lehet felismerni, hogy egy baromi nagy Interspar felirat virít az állomás előtt.
Íme a levél:
Kedves Vittore,
immár 21. éve ingázom Bécs-Budapest között. Sok kedvezö változás történt ez alatt a hosszú idö alatt, a legfontosabbak ezek közül: felújitott, helyenként 160km/h sebességre alkalmas a pálya, fűtött váltók, új és egyre újabb kocsik, vonatok, mozdonyok. Túlnyomó többségük nem magyar gyártmány...
És most lássuk, mit tett mindezért a mi kedves MÁVunk?
Évekig a Taurus mozdony forgalomba állása után a vonatok rendszeresen bevészfékeztek a Hegyeshalom-Bp. szakaszon gyakran 5-ször, 6-szor, mert a mozdonyba beépített EVM120 MÁV szabványú biztosítóberendezés hibásan müködött.
Ugyancsak évekig a kedves - nagyrészben külföldi - utas nemigen tudta hol jár, ill. azt gondolhatta, hogy TESCO-ban (Komárom), vagy Interspar-ban (Tatabánya) van éppen, mert más kivilágított névtáblát nem láthatott.
Mindezek megkoronázásaképpen az utóbbi néhány hét eseményei:
Május 29-én az EN466 50 perc késéssel ér Hegyeshalomba, mert a biztosítóberendezés Kelenföld-Bicske térségében meghibásodott.
Jún. 5-én az EN466 2 óra késéssel ér Hegyeshalomba mozdony-meghibásodás, -csere miatt.
Jún. 19-én az RJ42-es 55 perces késéssel indul, mert a kiállított vonat nem tudott elindulni, mindezt pedig mintegy 15 perc elteltével sikerült bemondani a vonat utastájékoztatójának. Ezek után a késve elinduló vonaton sem elnézést nem kértek, sem semmilyen egyéb tájékoztatást nem adtak.
Rendszeresek a késések, úgy mondanám, hogy 10 vonatból 8 késve érkezik (itt a késést 10-15 perc felett értem) az idézett szakaszon a célállomásra iránytól függetlenül.
Kérdezem én, hogy akkor a menetrendet csak egy szórakoztató olvasmánynak, az IC pótjegyet pedig egy adójellegü köztehernek gondolta-e a MÁV?
Mindezeken felül még a ""vezetési stílusról"": a vonatok vagy gyorsítanak vagy fékeznek egész úton szinte, de nem csak az állomások miatt. Egyenletes haladásról nem hallottak még a tisztelt szakértő urak? Ez ugyanis a legenergiatakarékosabb és egyben legkellemesebb utazási mód is.
Ugyanezek a vonatok osztrák területen nem romlanak el, nem vészfékeznek be és nem is késnek rendszeresen 20-50 perceket valamint elég egyenletes tempóban haladnak.
Ja, és az állomásokat sem TESCO-nak, meg Intersparnak hívják ha besötétedik !
Üdv. minden kedves MÁV-rajongónak !
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |