A Siemens vezére biztos a haját tépné, ha azt látná, hogy az általuk szállított Desiro vonatok már most rohadásnak indultak. A kérdés jó, vajon ez a Siemens hibája, vagy a MÁV nem bír rendesen karban tartani?
Zoltán a levelében arról ír, hogy felszállva egy esős napon a Desirora, ott teljes erővel ment a légkondi. Ezután a kalauzt megkérve, nem lett változás, s a vonat vezetője pedig azzal hárított, hogy ő nem tudja ezt szabályozni. A hab a tortán, hogy az új vonat már beázott, s a segélyhívó sem működött rajta. A takarítást már meg sem említeném, Zoltán úgyis meg fogja, így átadom neki a szót. A bejegyzésben található képek alatti megjegyzések szintén a beküldőnktől származnak (és a képek kattintásra sokkal nagyobbak lesznek!):
Tisztelt cím!
2011. június 2-án a 17.09-kor Esztergomból Budapest-Nyugati pu-ra tartó vonattal utaztunk.
Azon a napon többször is esett az eső, nem is kevés, ennek ellenére a 6342-026 sz. Desiro motorvonaton a légkondícionálás a vonat beérekzésekor működött. Ez még nem is lett volna probléma, de a vonatvezető ezután nem kapcsolta ezt ki, holott ésszerű lett volna, hiszen aki a vonatállomásra érkezett - potom 50 gyerek és még ki tudja hány felnőtt, valószínűleg mind megáztak és nem igazán tesz ez jót az egészségünknek. A vonat elindulása előtt megkértem a jegyvizsgálót, hogy szóljon a vonatvezetőnek, hogy kapcsolja ki a klímát.
Elinduláskor, illetve a vonat fékezésekor pedig az adott kocsi szélső ülésein utazók nyakába ömlött a víz! A klíma kikapcsolása pedig nem történt meg, ezért Dorog állomáson előre mentem a vonatvezetőt kérdőre vonni, mert a vészhívó sem működött. Válasza az volt, hogy a klíma szabályozását maga a vonat végzi automatikusan, és ő ebbe „nem szólhat bele”. A vonat beázásával kapcsolatban pedig megrágalmazott minket, hogy kinyitottuk az ablakot és ezért ázik be, ezután pedig rám csukta az ajtót. Na most, ha esős időben, ~ 18°C fokban a klíma oly erősen, ahogy működik, sőt, magától, akkor azzal baj van! Ha pedig a vonat beázik, az végképp! Az ablakok kinyitásával való megrágalmazást pedig kikérjük magunknak, ugyanis nem vagyunk hülyék, hogy esőben kinyitogassuk az ablakot! (Mikor a jegyvizsgáló a csoportunkhoz ért, még ő is megrágalmazott minket, hogy kinyitottuk az ablakokat…….)
Toalettre indulván és ott végezvén, a kézmosásra felkészülve tapasztaltam, hogy a csapból egy csepp víz sem folyik, ugyanígy a folyékony szappan tartójából a folyékony szappan sem. Az Esztergomban tevékenykedő takarítóbrigád pedig egy másik csatolt képen látható, mellékhelyiségbe nem illő, elfogyaszott étel csomagját nem tüntette el onnan, ugyanígy a tageket a tükörről. Bár a tagek bizonyosan nem Esztergom felé tartván kerültek föl, ezért annak eltávolítása már rég meg kellett volna, hogy történjen!
A jegyvizsgáló mikor újból a csoprtunkhoz ért, felajánlotta, hogy átmehetünk a másik motorvonatba, vagy amin utazunk, azt Solymáron lekapcsolja. Na most, nem hinném, hogy egy műszakilag hibás motorvonathoz egyáltalán nekünk kéne igazodni, mikor annak a forgalomban sincs helye!
Azt pedig még meg sem említettem, hogy sem a hangosbemondás, sem pedig a kijelzős utastájékozatás nem; világítás viszont egész út alatt működött.
Ha a vészhívót pedig tényleg vészhívásra kellett volna használjuk, mi történt volna??
A képek itt egyben letölthetőek, ha megosztanád Facebook-on, vagy elküldenéd barátaidnak.
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!
Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket! |