MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Már a Desiro sem működik

2011. augusztus 06. - Vittore.

A Siemens vezére biztos a haját tépné, ha azt látná, hogy az általuk szállított Desiro vonatok már most rohadásnak indultak. A kérdés jó, vajon ez a Siemens hibája, vagy a MÁV nem bír rendesen karban tartani?

Zoltán a levelében arról ír, hogy felszállva egy esős napon a Desirora, ott teljes erővel ment a légkondi. Ezután a kalauzt megkérve, nem lett változás, s a vonat vezetője pedig azzal hárított, hogy ő nem tudja ezt szabályozni. A hab a tortán, hogy az új vonat már beázott, s a segélyhívó sem működött rajta. A takarítást már meg sem említeném, Zoltán úgyis meg fogja, így átadom neki a szót. A bejegyzésben található képek alatti megjegyzések szintén a beküldőnktől származnak (és a képek kattintásra sokkal nagyobbak lesznek!):

Tisztelt cím!

2011. június 2-án a 17.09-kor Esztergomból Budapest-Nyugati pu-ra tartó vonattal utaztunk.

Azon a napon többször is esett az eső, nem is kevés, ennek ellenére a 6342-026 sz. Desiro motorvonaton a légkondícionálás a vonat beérekzésekor működött. Ez még nem is lett volna probléma, de a vonatvezető ezután nem kapcsolta ezt ki, holott ésszerű lett volna, hiszen aki a vonatállomásra érkezett - potom 50 gyerek és még ki tudja hány felnőtt, valószínűleg mind megáztak és nem igazán tesz ez jót az egészségünknek. A vonat elindulása előtt megkértem a jegyvizsgálót, hogy szóljon a vonatvezetőnek, hogy kapcsolja ki a klímát.

Elinduláskor, illetve a vonat fékezésekor pedig az adott kocsi szélső ülésein utazók nyakába ömlött a víz! A klíma kikapcsolása pedig nem történt meg, ezért Dorog állomáson előre mentem a vonatvezetőt kérdőre vonni, mert a vészhívó sem működött. Válasza az volt, hogy a klíma szabályozását maga a vonat végzi automatikusan, és ő ebbe „nem szólhat bele”. A vonat beázásával kapcsolatban pedig megrágalmazott minket, hogy kinyitottuk az ablakot és ezért ázik be, ezután pedig rám csukta az ajtót. Na most, ha esős időben,  ~ 18°C fokban a klíma oly erősen, ahogy működik, sőt, magától, akkor azzal baj van! Ha pedig a vonat beázik, az végképp! Az ablakok kinyitásával való megrágalmazást pedig kikérjük magunknak, ugyanis nem vagyunk hülyék, hogy esőben kinyitogassuk az ablakot! (Mikor a jegyvizsgáló a csoportunkhoz ért, még ő is megrágalmazott minket, hogy kinyitottuk az ablakokat…….)

Toalettre indulván és ott végezvén, a kézmosásra felkészülve tapasztaltam, hogy a csapból egy csepp víz sem folyik, ugyanígy a folyékony szappan tartójából a folyékony szappan sem. Az Esztergomban tevékenykedő takarítóbrigád pedig egy másik csatolt képen látható, mellékhelyiségbe nem illő, elfogyaszott étel csomagját nem tüntette el onnan, ugyanígy a tageket a tükörről. Bár a tagek bizonyosan nem Esztergom felé tartván kerültek föl, ezért annak eltávolítása már rég meg kellett volna, hogy történjen!

A jegyvizsgáló mikor újból a csoprtunkhoz ért, felajánlotta, hogy átmehetünk a másik motorvonatba, vagy amin utazunk, azt Solymáron lekapcsolja. Na most, nem hinném, hogy egy műszakilag hibás motorvonathoz egyáltalán nekünk kéne igazodni, mikor annak a forgalomban sincs helye!

Azt pedig még meg sem említettem, hogy sem a hangosbemondás, sem pedig a kijelzős utastájékozatás nem; világítás viszont egész út alatt működött.

Ha a vészhívót pedig tényleg vészhívásra kellett volna használjuk, mi történt volna??

 

a képen a szerelvény többcélú tere látható, melynek padlóján áll a víz; az ott lévő üléseket pedig le sem fotóztam, mert felesleges lett volna.Egyrészt nem látszódott volna olyan jól az ázott ülés, másrészt egyértelmű, hogy az ülés is vizes.

 

  _fcksavedurl=

a képen látható a nem működő utastájékoztató és a felesleges utastér-világítás

 

  _fcksavedurl=

a képen a leömlő víz egy része látható

 

  _fcksavedurl=

 

  _fcksavedurl=

a képen a széttagelt tükör és az esztergomi takarítás után otthagyott termék látható

 

  _fcksavedurl=

a képen ama kis vízmennyiség látható, ami lefolyt, ahonnan nem kellett volna

 

  _fcksavedurl=

a képen a nem használható vízcsap látható

 

  _fcksavedurl=

a képen a nem használható folyékony szappantartó látható

  _fcksavedurl=

Látható a különbség vizes és száraz ülésrész között!!

 

 

a képen a nyakunkba ömlő víz egy pillanata és az út nagy részén felesleges világítás látható

 

 A képek itt egyben letölthetőek, ha megosztanád Facebook-on, vagy elküldenéd barátaidnak.

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr983129381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.08.06. 09:07:18

A WC nincs bekamerázva naná, h azt firkálják össze egyesek.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.08.06. 14:46:12

@Adani: Csak tudnám, mi a jó a taggelésben...

Adani 2011.08.06. 17:26:03

@SomyTomy:

Semmi olyan rimitív dolog ez mint mikor a kutya lepisál minden fát, h megjelölje a területét.

pbence 2011.08.06. 18:04:59

@Adani:
A Desiron még semmi nincs bekamerázva... Sajnos.

A "poén", hogy ezeken a képeken a 2 éve szállított és belülről teljesen felújított görögországi Desirok láthatók. Ahhoz képest nincsenek túl jó állapotban.

lyken 2011.08.06. 22:16:39

Tetszik amikor a vezető leszúrja az utast. Nyilvánvaló lekoptatás. Ha ablakot nyitnak, akkor a nyitásérzékelő letiltja a klímát. Mi is így szabályoztuk anno, mert muszáj volt. A takarítást viszont nem értem, egy éve még volt rendes brigád rá mindkét végén. Bár karbantartás akkor is alig-alig volt.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.06. 22:49:22

Hivatalosan -10 és 35 fok közötti külső hőmérséklet esetén nem lehet hidegebb az utastérben, mint 20 fok, és nem lehet melegebb, mint 30 fok.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.06. 22:59:59

Egyébként a monitoron ki lehet kapcsolni, és a kívánt üzemmód is kiválasztható. Az automatika csak a hőfokot szabályozza. Persze azóta már változhatott a szoftver, mióta kiadták a nekem meglévő leírást, ráadásul az az első adag desiróhoz való.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.06. 23:01:56

A világítást szintén a monitoron keresztül kell kapcsolni, így a lustább mv-k inkább végig világítanak.

Mozvez 2011.08.07. 09:55:56

@lyken: Az utasnak nincs keresni valója a vezetőálláson. Az utas és a vezér között a kommunikációs csatorna a vezetőjegyvizsgáló.

@Peti817172M: Peti nem tudom melyik üzemmódról beszélsz, mert kettő van: ki és be. És a be üzemmódnak van egy ráfűtéses üzemmódja.
Világítás is

Tisztelt Utas!
A mozdonyvezető NEM kapcsolhatja ki a klímát, mivel azt a START szolgáltatja. Ilyen esetben a kalauznak meg kell szavaztatni a klíma kikapcsolását. A legtöbb problémát tényleg az utasok által kinyitott ablak jelenti, mivel megbolondítja a klímát.
A takarítóknak nincs eszközük Esztergomban a tagek eltávolítására, mivel általában FESTÉK filccel szokták csinálni.
Az utastájékoztató egy rendszeren van a vészhívóval: ha olyan alkatrésze megy tönkre akkor egyik sem működik. www.gsp-berlin.de

Mozvez 2011.08.07. 09:57:38

@Mozvez: Bocsánat lemaradt: a világítás is szolgáltatás...

pbence 2011.08.07. 12:30:36

@Mozvez:
Hát nem tudom, de ha tényleg csak ki és be opció van... Az kicsit gáz, főleg úgy, hogy ez sem túl intelligens.
Egy biztos: a Desiro klímája nem sok mindenre jó. Érdekes, a FLIRT-re is azt mondják, hogy nem lehet szabályozni, de ott mégis mindig ideális a hőmérséklet.

Az már meg megint csak érdekes, hogy a Desirok jó részén hibás a klíma. És ugye a Bhv-n sincs klíma, de legalább "parasztklíma" van, vagyis le lehet húzni az ablakokat.
Ha a MÁV-START szarik bele a klíma karbantartásába, akkor oké. De akkor ne rendeljenek nyithatatlan ablakos vonatot, vagy ha mégis, akkor a felelősök dögöljenek meg az 50 fokban.

banpepe 2011.08.07. 15:05:01

@Mozvez: Az utasnak nincs keresni valója a vezetőálláson. Az utas és a vezér között a kommunikációs csatorna a vezetőjegyvizsgáló.

Ahhoz képest olyanról is tudok, hogy a mozdvez lusta, és a haverja vezeti a flirt-et. Vagy pl a haverjával beszélget.

hegylako01 2011.08.07. 16:16:55

@Mozvez: Azért az nevetséges, hogy a takarítóknak nincs egy falakon hígítójuk, le szedjék a taget az üvegről. Ebből látszik, hogy akik a vasutat irányítják még éltünkben vonat közelében se voltak.

zozo6296 2011.08.07. 17:10:30

Ehh, micsoda nyilakat rajzoltam xD
Amúgy jött egy frenetikus és hasznavehetetlen válasz is, majd bemásolom, ha lesz kedvem.

@lyken: Nyitásérzékelő? Ez jó lehet, csak kéne egy kulcs, amivel ki tudom nyitni az ablakát. :Đ

@Peti817172M: Szóval ki lehet, fasza.

@Mozvez: Lehet, hogy nincs ott keresnivalóm, de ~18°C-ban sem kéne mennie a klímának és nem kéne beáznia a vonatnak!
"A mozdonyvezető NEM kapcsolhatja ki a klímát, mivel azt a START szolgáltatja." => Ez hogy folyik?
"Ilyen esetben a kalauznak meg kell szavaztatni a klíma kikapcsolását. " =>Tessék?? Mi az, hogy meg kell szavaztatni, nyit egy szavazóhelyiséget? Nevicceljenmár. Ki az a hülye, akinek jól esik, hogy a kinti ~18°C és elázás után klíma alatt üljön?

@banpepe: Volt is cikk, hogy a martoni FLIRT-ön egy csapat kölök volt a vezetőálláson.

hegylako01 2011.08.07. 19:10:58

@zozo6296: "A mozdonyvezető NEM kapcsolhatja ki a klímát, mivel azt a START szolgáltatja." => Ez hogy folyik?"
Ugye olyan, hogy MÁV elvileg már nem létezik. Van Start, Trakció stb.
Maga a Desiro a Start tulajdona és "bérel" egy Trakciós munkatársat, hogy valaki irányítsa is a szerelvényt.
Az más kérdés, hogy normális helyeken nem ettől függenek a dolgok.

bizsergefa 2011.08.07. 19:58:20

@Mozvez: Szerintem az utas által leírt szituációban elég egyértelmű, hogy nem szükséges a szavaztatás és az ázott utasok telibeszarják hogy a start és a trakció hogyan keverték meg egymás közt a moslékot. És itt jön képbe a logikus gondolkodás, rugalmasság, ha pedig mégsem kapcsolja ki a klímát, akkor megegyezünk egy jegyzőkönyvben miszerint én előre megfontolt aljas szándékkal betörtem a vezetőfülkébe és hidegvérrel kikapcsoltam a klímát.

banpepe 2011.08.07. 23:25:13

@zozo6296: Én mondjuk nem arra gondoltam, de az a lényeg, hogy vonalszámot, ill a "segéd"vezető nevét nem akarom közzétenni, csak vicces, hogy valaki lusta dolgozni, és egy olyan vezet helyette, aki azt sem tudja, hogy pl egy vészféknél mit kell tenni. Sőt, volt hogy aludt a mozdvez, a gyerek vezette addig a vonatot. Köszi, de inkább olyan vonatra nem ülnék fel.

Adani 2011.08.08. 08:21:38

@banpepe:

Ez már felelőtlenség, nem hiszem,h ezt sok vezér bevállalná. Max. azt,h a lelkes vasútbarátot engedi vezetni, de azért figyel a háttérből és szükség esetén beavatkozik, pl. vészfékez

Mozvez 2011.08.08. 09:30:48

@banpepe: Akkor elmagyarázom: vezetek nincs mellettem senki. Te rám "rontasz" én nem tudom Te mit akarsz, rácsapok a piros gombra. Majd magyarázkodhatsz a rendőröknek, hogy mit is csináltál ott.
Mellesleg tudod a fámák szerint van egy rakás 424-es a keleti alatt:). Lehet a haverod is így vezetett....

@zozo6296: @bizsergefa: akkor sem kapcsolhatom ki, mert Te bejösz és jelzed, hogy hideg van. A Flirten sem állítgathatom a hőfokot csak úgy ahogy kedvem tartja, mert ott a dinamikus alapjel mellett +/- 5 fokot tudok állítani.

@hegylako01: ha megnézed nem alkoholos filc... a hígító nem igazán szedi le a festékfilcet. A tagek vagy KARCOLÁSSAL vagy FESTÉKFILCCEL készülnek.

banpepe 2011.08.08. 11:51:34

@Adani: de azért figyel a háttérből és szükség esetén beavatkozik, pl. vészfékez

Hát amikor alszik a vezér, nem hinném, hogy tud vészfékezni:)

@Mozvez: Én elhiszem, hogy te nem engeded át másnak a vezetést, főleg nem olyannak, aki bármikor rosszul lehet, mert nem 100 %-os az egészségi állapota ennek az embernek. Nekem nem haverom, hanem csak tudom, hogy ki az:) Ő nem ráront, hanem jóba vannak, és átengedi minden gond nélkül a vezetést neki. Röviden ennyi:)

Adani 2011.08.08. 12:08:32

@banpepe:

Ha így csinálja akkor elég könnyelmű, mert eleve már azzal az állásával játszik a vezér ha bárkit beenged, akinek nincs ott semmi keresnivalója. Egy kisebb vicinálison könnyebben megteszik ,mert ott kicsi a kockázat, de az,h aludjon miközben rábízza a vezetést, azt nehezen hiszem. Hiszen bármi szabálytalanságot csinál ő megy miatta a szőnyeg szélére. És ugye bármikor jöhet váratlan helyzet is, amire nem készülhet fel egy laikus és akkor megint csak baj van.

banpepe 2011.08.08. 13:21:36

@Adani: Ebben teljes mértékben egyetértünk. FB-n van is fent fotó, amikor az álmozdonyvezető vezeti a vonatot, amin utasok is ülnek. Amúgy a mozdvez-eket senki nem ellenőrzi, vagy esetleg tudják, hogy mikor van ellenőrzés? Igen, vasútbarát az ember, de soha semmilyen munkát nem kaphat a Máv-nál, mert van betegsége, ami kizáró ok. Tényleg alszik, és nem kitalálom, hanem biztos helyről tudom. Ettől függetlenül nem azt mondom, mielőtt valaki félre érti, hogy az összes mozdvez ilyen. Vannak nagyon rendesek, nem 1-el találkoztam már én is. Minden tiszteletem az övéké, hogy egész nap ugyanazt a monoton munkát csinálják, semmi változatossággal. Csak fura, hogy ilyen megtörténhet a mai világba.

Adani 2011.08.08. 14:12:21

@banpepe:

Valszeg tudják is, de sokszor az is elég ha valaki kiszúrja, h vannak még a vezérálláson és felnyomja akár egy utas akár egy vasutas pl. a forgalmász az állomáson. Kisebb viciken azért is bátrabbak ilyen szempontból és engednek be vasútbarátokat, mert ott kicsi a kockázat. Mikor engem beengedett egy vezér a végállomás előtt mondta,h most menj ki nehogy valaki meglássa, h itt voltál és persze ne reklámozd. Mellesleg szokásuk a spicliknek olvasni a fórumokat és valszeg ezt a blogot is olvassák. És hát volt már rá példa,h egy hülye leírta,h ekkor és ekkor erre a vonatra felengedte a vezér és köszöni, mert micsoda élmény volt. Egy forgalmas fővonalon a lebukás veszélyes is nagyobb és hát egy mozdonyból nehezebb kicsempészni az oda nem való embert mint egy motorkocsiból, ahol észrevétlenül ki lehet tessékelni a vezetőfülkéből. Még azért is kaphat a fejére egy vezér ha álló helyzetben enged fel valakit pl. fényképezni.

banpepe 2011.08.08. 15:05:29

@Adani: Ez pont egy forgalmas vonal. Azért sem írom le, hogy ki az álvezető, és melyik vonal, mert nem vagyok spicli, hogy itt reklámozzam a vezért, ill az álvezetőt. Csak az a vicc, hogy megvan az oka, miért nem vezethet vonatot, illetve jogsit sem kaphat semmire, és a vezér meg átengedi neki a vezetést.

Adani 2011.08.08. 18:11:47

@banpepe:

Volt ugye egy hülye is, aki még az újságokba is bekerült a meg a TV híradóba mint álmozdonyvezető, párszor bekéredzkedett és vezette is a mozdonyt legalábbis ő ezt állította a Trakció meg azt, h sosem vezethetett max. a vezetőfülkébe ülhetett. Annyi biztos,h volt olyan madár ,h betelefonált párszor fűtőházakhoz meg pályaudvarokhoz,h nincs-e mozdony, amit el kell vinni a Fradiba/Keletibe, mert úgyis arra megy, elvinné. Egyszer meg csapdát csináltak neki ,h oké gyere vigyed, talpig egyenruhában meg is jelent és jelentkezett szolgálatra akkor bukott le. Később volt a TV-ben és ott is akkora marhaságokat mondott, h egyértelmű, h egyedül biztos nem vezetett mozdonyt, ahogy azt állította.

Azt bírtam még mikor mondta,h de jó dolog, a végtelenbe érő síneken száguldani meg micsoda szabadságérzet meg milyen jó. De hát akkor miért nem ment mozdonyvezetőnek? Ha mindennap ezt kéne csinálni akár 12 órás szolgálatokkal, akkor is mikor az emberke többsége pihen pl. hétvégén ünnepnapokon (karácsony, szilveszter) úgy már biztos nem annyira vonzó dolog.
Annyi biztos,h olyan tuti nem volt,h besétált az utcáról egy pályaudvarra és fogta az egyik vonatot és elvitte.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.08. 20:08:28

@hegylako01:
Gondolkodni nem bűn, és pénzbe sem kerül.
Ha összehigítózol egy kocsit akkor hogyan ültetsz bele utast? Nem gond hagy ájuldozzanak nem?

A tagek eltakarításának megvan a maga helye, T2 takarításr minden szerelvény megy átlag naponta, ott van idő és lehetőség rá.

Persze az obszcén, sértő tageket igyekezni kell mihamarabb letakarítani de kocsit ezért nem illdomos kivenni a szerelvényből hacsak nem fog...

Mozvez 2011.08.08. 23:00:24

@banpepe: Én most nem a Te példádról beszéltem spec.:).
A lényege: más az ha én beengedem és más az ha menetközben rányit az emberre.

zozo6296 2011.08.09. 16:56:08

@hegylako01: Vagyis bonyolult, okk.
@bizsergefa: Köszönöm! :Đ
@banpepe: Hát arra én sem!
@Mozvez: Na ez itt a bajos, hogy nem lehet kikapcsolni! Ki találta ezt ki egyáltalán? A Siemens, a görögök, mávék?
Akkor állítsa be úgy, hogy melegebb levegőt fújjon, köszönöm!

zozo6296 2011.08.09. 17:00:24

@Adani: Ama csávó telefonos beszélgetését épp hallottam még anno a Danubiuson. Azt mondta, a legmesszebb, ahova eljutott, az Bécs volt. Mettalica koncertre ment. :Đ
De volt vele igazi mozdonyvezető is! :Đ

Adani 2011.08.09. 20:10:21

@zozo6296:

Előadta magát a Fábry showban is, de a vasutas fórumokon egy perc alatt kiderült, h hazudik mint a vízfolyást. Azt is mondta, h volt,h jelentkezett szolgálatra és vitt egyedül is mozdonyt, ez pedig teljesen lehetetlen, max. felkéredzkedett mozdonyra a vezér meg rendes volt felengedte és max. hagyta, h vezesse egy darabon. mondott olyat is ,h Hegyeshalomnál szétszakadt a vonat és mivel nagy vasútbarát rögtön tudta mit kell csinálni és meg is csinálta. A baj az ,h nem volt már régesrég vonatszakadás arrafelé pláne akkor nem mikor mondta.

Adani 2011.08.09. 20:11:23

@Adani:

Azt is mondta,h aukciós oldalakról vásárolta össze az egyenruhát, ami lehet igaz is, elvégre lehet ott ilyesmiket venni. Vasutas közmondás még az is ,h ha egymás mellett áll egy egyenruhás és egy civil pólós ember akkor az igazi vasutas nem az egyenruhás lesz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.09. 21:39:07

@Mozvez:

A hideget mag a MÁV TÉLI VASÚT adja kedvezményesen.

Víz azért nem volt, mert a Vizivasút nem küldött, a Szappanosvonat Rt meg elfelejtette utántölteni a nedűt.

Gondolom észrevehető, hogy az utasokat nem érdekli, hány darabra szabdalták a vasutat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.09. 21:40:07

@zozo6296:

"Amúgy jött egy frenetikus és hasznavehetetlen válasz is, majd bemásolom, ha lesz kedvem."

Úgy lenne korrekt, h kedv nélkül is bemásolnád.

zozo6296 2011.08.10. 01:38:32

@Adani: ehhhh... Azért én a bécsi sztorit elhiszem. :đ
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Gondolom észrevehető, hogy az utasokat nem érdekli, hány darabra szabdalták a vasutat.
Nem hát! Itt most épp Desiroról van szó, azon nincs mozdony, tehát a trakciónak nincs köze hozzá. Igaz, Siemens Desiro, de Siemenses ember még ezekhez nem is nyúlt hozzá. Ha meg dülöngél a pályán, akkor meg a pályavasút hibája. Még jó, hogy nem megy ki Sopronig GYSEV vonalra.....
Elküldtem Vittore-nak, de akkor kirakom, percek kérdése.

zozo6296 2011.08.10. 01:41:36

A Desiro motorvonatok klímaberendezésének működtetése a vezetőállásról történik, a berendezés a szervizműhelyben beállított paraméterek alapján üzemel. Az utastér levegőcseréjét is a klímaberendezés biztosítja, ezért annak működtetése ebből a szempontból is fontos. Természetesen előfordulhatnak műszaki meghibásodások, amelyeket csak a karbantartó honállomás műhelyében háríthatnak el, mivel a motorvonatok számítógép-vezérlésűek. A hűtő/fűtő víz keringetésének meghibásodása, illetve a hőntartó elektronika zavarai okozhatják az Ön által tapasztalt kellemetlen jelenségeket. Mivel a meghibásodott szerelvények javítása a szervizben történik, sajnálatosan kapacitáscsökkenést idézhet elő a forgalomba helyezhető szerelvények tekintetében. A mosdóhelyiségek takarítását, vízzel történő feltöltését és kiszerelését (WC papír, szappan, kéztörlő) a Nyugati pályaudvaron végzi a külső partner cég, amelynek munkáját a MÁV-START munkatársai rendszeresen ellenőrzik. Sajnálatosan a felelőtlen, rossz szándékú, személyek az álló szerelvény mosdóját használják a pályaudvaron, több esetben eltulajdonítva a kiszerelést, megrongálva a berendezéseket, tetemes károkat és bosszúságokat okozva Társaságunknak és utasainknak.

A fentiekben, általánosságban tájékoztattuk kifogásaival kapcsolatosan és szíves türelmét kérjük a konkrét vizsgálat alapján összeállítandó végleges válaszlevelünk megérkezéséig

zozo6296 2011.08.10. 01:44:58

"Sajnálatosan a felelőtlen, rossz szándékú, személyek az álló szerelvény mosdóját használják a pályaudvaron"

Ezt most nézem, ezmiez. Mintha nem lehetne a zárt rendszerű Desiron állás közben pisolni. Meg gondolom másfél óra alatt elfogyott a víz és a folyékony szappan a tartályokból. Ja, nem, biztos a felelőtlen, rossz szándékú, személyek lecsapolták......

pbence 2011.08.10. 01:56:25

@zozo6296:
Jaja, kilopják a vizet. Ezt egyszer nekem is megírták. Megmagyaráznak mindent, csak szolgáltatni ne kelljen.
Ja és igen, marha nagy felelőtlenségre és rossza szándékra utal az, ha álló helyzetben használom a WC-t.

Amúgy jó hosszan ragozzák azt is, hogy miért nem jó a klíma. De ezek is csak üres szavak, mert ellenpélda nem nagyon van a Desiron. Vagy nagyon hideg van, ha kint sincs jó idő, vagy baromira meleg van, mert kint is meleg van. De ezt is, mint mindent, meg lehet magyarázni.

Mozvez 2011.08.10. 17:24:41

@zozo6296: Na ezt én is szeretném tudni:). Mellesleg a legnagyobb -utas szempontból-, hogy nem lehet egységenként kezelni a klímát. Ez azért gáz, mert ha az egyikben kikapcsolom és a másikon is. És ott lehet pont jó időt csinál.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.10. 21:48:53

"Sajnálatosan a felelőtlen, rossz szándékú, személyek az álló szerelvény mosdóját használják a pályaudvaron, több esetben eltulajdonítva a kiszerelést, megrongálva a berendezéseket, tetemes károkat és bosszúságokat okozva Társaságunknak és utasainknak."

A Nyugatiban, ahol peronzár van, hogyan hugyintanak rajta?
Esztergomra nem jellemző, hogy olyan hatalmas tömegek mennének be a pályaudvarra vizelni.

Adani 2011.08.10. 22:03:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A Keletiben már én is csináltam ilyesmit mikor már nagyon kellett és még sok volt a vonatig. Bent áltl egy Flirt, még volt pár perc az indulásig, bementem elintéztem a folyóügyeket és ki, vártam tovább az én vonatomat.

Az csak legenda szerintem ,de aranyos történet, h egy focicsapat várt a vonatra és az edzőnek nagyon kellett már ezért felszállt egy ott parkoló vagonra, de ugye állókocsinál nem lehet használni, de a csapat segített rajta, tologatták addig, ameddig elvégzi a dolgát. :) Egy focista lehet edzett meg erős ,de nem hiszem, h 11-en képesek tologatni egy vasúti kocsit, megaztán ritkán hagynak ott csak egyet a vágányon egy szerelvény meg áll legalább 3-4 kocsiból azt már bajosan, tologatják.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.10. 22:06:34

@Adani:

De egymagad tele tudtál kakilni egy Flirtet? Mert a levélben a MÁV arra hajaz.

Vittore. 2011.08.10. 22:18:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ah, na ez megkapta a nap hozzászólása címet! :)

zozo6296 2011.08.11. 03:35:18

@pbence: Ugyehogyugye?! Szánalmas.
És ja.
@Mozvez: Nem tudom, mennyire olvastad el a levelem, de írtam, vagy legalábbis körülírtam, hogy az első kocsiban nem ment a klíma. Jó mi?!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ha másik vonaton vagy, akkor át tudsz menni,de ha protekciód van, vagy etnikum vagy, akkor be is a kapun.

Adani 2011.08.11. 07:51:19

@zozo6296:

Nem kaki volt hanem pisa, nem tudom mekkora szarkonténer van egy Flirtben, de nem hiszem,h egy ember tele tudja rakni, esetleg ha előző életében víztorony volt. :)

pbence 2011.08.11. 08:53:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A peronzáron csak az nem megy át, aki nem akar.
Budapest Bérlettel meg aztán végképp egyszerű.
Én is olykor megteszem, mert még mindig a Desiro WC-je a legkulturáltabb, és inkább ott, mint a Bhv-n, amin még az indulást is meg kellene várnom.
Ellenben nem hiszem, hogy ezt tömegesen csinálnák az emberek, meg ugye ennyi erővel az is egy rohadt szemét, aki menet közben használja a WC-t.

Adani 2011.08.11. 10:14:27

@pbence:

Sőt veszel egy 90%-os jegyet pl. Rákosrendezőig és passz, van jegyed át kell engednie, nem nézheti jogosult vagy-e rá. Esetleg lobogtesz egy regisztrációsat.

Adani 2011.08.11. 10:15:01

Sőt általában ha megkéred, h engedjen át akkor is át fog ha pl. vonat jön a vágányra és azt mondod vársz valakire.

jack o'neill 2011.08.11. 10:42:17

@Mozvez: "egy rakás 424-es a keleti alatt"
Eddig nem NoHAB-okról volt szó??? :))):P

Adani 2011.08.11. 12:58:38

@jack o'neill:

Ha ott nincs is és nem igaz a legenda, Rákosrendezőn túl Istvántelek felé van egy vonattemető, ott gőzösök is vannak.

Mozvez 2011.08.11. 22:01:16

@zozo6296: De igy érted már miért is nem szabad kikapcsolni:)?

pbence 2011.08.15. 00:03:17

@Mozvez:
Na most az a gáz, hogy az egy teljesen abnormális dolog, hogy a vonat egyik felében nem megy a klíma. Mostanában egyre több ilyen Desiroval találkozom, és ez nem gyárilag beépített dolog, hanem az a gond, hogy b@sznak a karbantartásra. A rosszabbik eset, hogy az egyik felében sem megy a klíma, de ez az előbbitől nem megkülönböztetett.
Szerintem ha egy klímás vonatnak rossz a klímája, akkor utast nem szállíthat. Állítsanak be helyette egy másik szerelvényt. Ha kell, hogy Csörgős ingát. De aki klímahibás Desirot elindít nyáron, azt én egész nap ott utaztatnám, hogy tapasztalja meg, milyen jó érzés ez.
Érdekes, hogy amikor Németországban klíma nélkül ment a klímás vonat, akkor nemzetközi balhé lett belőle. Magyarországon meg ez a mindennapos, és semmi nincs, a sok dilettáns vezető még a prémiumot is felveszi ilyen minősíthetetlen színvonal után.

Persze ez más kérdés, nem pont ide tartozik. Az igazi gáz az, hogy már az is gondot okoz, hogy a klímát egy elfogadható hőmérsékletre állítsák be, amin automatikusan dolgozik. De még azt sem sikerül megoldani, hogy alkalomadtán kikapcsolják, mert a MÁV Hideg Kft. engedélye kellene, amit a MÁV Meleg Kft. kér, hogy a MÁV xyz alkalmazottja megtehesse.
süti beállítások módosítása