MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ezért késik a vonat: Jó poén a sínen álldogálni

2011. július 27. - Vittore.

Egyik olvasónk küldte be ezt a YouTube videót, amin az látszik, hogy két fiatal egyfajta bátorságpróbának tartja azt, hogy kiáll a sínekre, és minél később ugrik el a vonat elől.

Mint az a videón is látszik, az egyik személyvonat meg is áll, mert a vezetője nem akarja elcsapni a vicces kedvű fiatalt, s mi meg tudjuk, ha egyszer egy vonat megáll és késik, akkor szinte láncreakció szerűen késnek a vonatok a fél országban. Íme egy újabb ok, amikor nem a MÁV a hibás.

Nekünk csak annyi kérdésünk lenne, van az ilyen önkényes vonatmegállítgatásnak következménye? Törvényileg szerintünk lehet, a kérdés, hogy a vasúttársaság mit lép. Ezt meg is kérdeztük az ügyfélszolgálattól, addig is itt a videó:

  

A fenti videó itt letölthető: Fasza gyerek vok (Bátorság próba)

 

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr573103595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oolajtoo 2011.07.27. 11:07:49

közfeladatot ellátó személy feladatának ellátásának szándékos akadályozása ?

ennek nincs büntetőjogi tétele? hihetetlen lenne. a srác névvel vállalja, gondolom ennek lesz következménye. (fókuszban is volt tegnap ?)

2011.07.27. 11:33:37

Krikettütővel kéne szétbaszni a fejét.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.07.27. 11:39:26

Erre passzolna elvileg a közérdekű üzem működésének megzavarása, mely 5 évig terjedő börtönnel büntetendő, de a posztolóval ellentétben nem vagyok biztos, hogy egy ilyan pár perces megállástól van elkúrva a magyar vasúti közlekedés menetrendje. Márpedig a tényállás tartalmazza a "jelentős mértékben" kitételt is, így csak abban az esetben lenne büntethető az idiótája.
A megoldás az volna, ha az alapeset nem tartalmazná a "jelentős mértékben" kitételt, cserébe mondjuk 2 évig terjedő börtönbüntetéssel büntetné ezt a cselekményt, míg a jelentős mértékben történő zavarás minősített eset lenne.

2011.07.27. 11:47:32

Nem kell megállni, és megoldódik a probléma. A természetes szelekció munkáját felesleges akadályozni.

mikka 2011.07.27. 11:51:11

Remelem a rendorsegen olvassak a az irast de ha nem akkor en most segitek nekik.Most elsetalok feljelentest tenni ezen az alapon:

A vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetése egy bűncselekmény, amelyet a Büntetőtörvénykönyv határoz meg, megadva a büntetését is:

184. § (1) Aki közlekedési útvonal, jármű, üzemi berendezés vagy ezek tartozéka megrongálásával vagy megsemmisítésével, akadály létesítésével, közlekedési jelzés eltávolításával vagy megváltoztatásával, megtévesztő jelzéssel, közlekedő jármű vezetője ellen erőszak vagy fenyegetés alkalmazásával avagy más, hasonló módon a vasúti, légi, vízi vagy közúti közlekedés biztonságát veszélyezteti, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

"185. § (1) Aki a vasúti, a légi vagy a vízi közlekedés szabályainak megszegésével más vagy mások életét vagy testi épségét veszélyezteti, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés

a) öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény súlyos testi sértést,
b) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást, vagy tömegszerencsétlenséget,
c) öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
d) öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halálos tömegszerencsétlenséget okoz.

(3) Aki az (1) bekezdésben meghatározott bűncselekményt gondatlanságból követi el, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel, a (2) bekezdésben meghatározott esetekben az ott tett megkülönböztetéshez képest, két évig, három évig, öt évig, illetve két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(4) A büntetés korlátlanul enyhíthető – különös méltánylást érdemlő esetben mellőzhető – azzal szemben, aki a veszélyt, mielőtt abból káros következmény származott volna, önként megszünteti."

es csapjuk hozza ezt is:

Pirotechnikai anyaggal valo visszaeles

Fizessen vagy uljon ez a kocsog, vannak torvenyeink, tartassuk be oket.

Tapogatott Kukorica 2011.07.27. 11:52:46

Néhány országban az ilyen melléktermékeket elküldik háborúzni, ott kiélhetik magukat, addig se zavarják a társadalom többi tagját. Javaslom Szomáliába, Líbiába vagy tetszőleges más afrikai országba küldeni rendfenntartani ezeket az egyedeket, ha elhullik, hát eggyel kevesebb, ez van. Nekem megérne pár forintot az adóból.

Más megoldás lehet még a magyar földben lévő pár köbméter szén megtalálása és kibányászása egy darab lapát segítségével, esetleg kőfejtés vagy 5-21 óráig földművelés valahol. A lényeg, hogy kár az ilyeneket beengedni a civilizációba, lehetőleg minél messzebb kellene őket küldeni. Persze ez nem európai meg izé, de most forradalom van, mindent lehet. Én ezt szeretném.

Közben látom, hogy van második része is, megnézem ezeket az amőbákat, mit sikerült ott véghezvinniük. Remélem abban már a vonat győz.

bldo 2011.07.27. 11:52:48

Biztos ami biztos, én most elkezdem mentegetni ezeket a videókat, hátha ez a gerincoszlop hirtelen törölné őket.

szajberpiraty 2011.07.27. 11:54:26

Azért azt nem árt tudni, hogy ilyenkor a mozdonyvezető pulzusa az egekbe szökik. Ő felel a vonatért, a vonaton utazók életéért. A vasúton számtalan vészhelyzet előfordulhat, mesterségeset csinálni poénból bűn. Számomra egyenértékű az eset azzal, mint amikor pilóták szemébe lézereztek poénból.

Vajon mennyire lett volna poénos a videózó haveroknak, ha valamelyik vonat elüti a kölköt, és ezt végig kell nézniük, valamint még sokat álmodni az esettel?

mikka 2011.07.27. 11:56:08

@Lesből Támadó Szárítókötél:

184. § (1) Aki közlekedési útvonal, jármű, üzemi berendezés vagy ezek tartozéka megrongálásával vagy megsemmisítésével, akadály létesítésével, közlekedési jelzés eltávolításával vagy megváltoztatásával, megtévesztő jelzéssel, közlekedő jármű vezetője ellen erőszak vagy fenyegetés alkalmazásával avagy más, hasonló módon a vasúti, légi, vízi vagy közúti közlekedés biztonságát veszélyezteti, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

A veszelyeztetes eleve megall ebben az ugyben
ugyanis egy vonta megallitasa nyilt palyan alapvetoen veszelyes az utasokra es a szerelvenyre nezve is.

A megtevesztes is megall, hiszen valami tablat mutogatott a paraszt, tehat ra akarta venni a mozdonyvezetot hogy megalljon.

Ezt a faszkalapot el lehet itelni ezert a cselekmenyert. Le kell ultetni vagy 1 evre, senki masnak nem lesz kedve ilyen ostobasagot csinalni ujra es foltenni a netre.

newnt55 2011.07.27. 12:02:34

és még adják is a lovat az ilyen fasz alá amikor riportot készítenek vele, ugyanúgy amikor jimmy jump ott ugrált a tv2 időjárásjelentésében

m_balage 2011.07.27. 12:04:34

@mikka: zsír. majd ha szerez egy nem 100%osan impotens ügyvédet, akkor a 185/4 alapján kimossa a balhéból és szépen "korlátlanul enyhíteni" fogják a büntetést.

Tapogatott Kukorica 2011.07.27. 12:08:36

A harmadikban meg ráugrik egy buszra, azt is mentsd le, és kerüljön bele a feljelentésbe az is! A többi annyira nem nagy dolog, csak megissza a saját húgyát, ez normális ennél a fajtánál.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:10:41

Kicsit elferdítve ...
A tészta nem étel, a sör nem alkohol, a vonat nem játék.
Azthiszem jobban járunk mindannyian, ha az ilyen genetikai selejt nem szaporodik.
Pontosan mi történne a vonattal, ha lassítás nélkül tovahaladna? Egyrészt megsérülne a homogén porréteg az ütközőn, másrészt véres lenne az alja. De ezen kívül?

a videón szereplő baromarcnak (hátha bekukkant):
te egy igen komoly érv vagy az abortusz melett.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:12:41

@Tapogatott Kukorica: abból relatíve sokat kell innia, hogy baja legyen.
Szerintem sokkal menőbb lenne, ha mondjuk sósavat inna, aztán utánnaküldene vmi lúgosat. Aztán vagy sikerül vagy nem :)

newnt55 2011.07.27. 12:14:01

A buszra ugrás egyszerű rongálás.
De úgy megnézném a fejét ennek a fasznak ha egy ilyen buszos akció után leesne és tolószékben végezné.
Akkor mit mondana? Megérte?

mikka 2011.07.27. 12:16:08

@m_balage:

Nem valoszinu, hisz szandekosan idezte elo a helyzetet. Ez azert nyilvanvalo mindenki szamara.Pontosan olyan helyzet amire nem tud esszeruen elfogadhato indokot produkalni. Biztos buntetes.

newnt55 2011.07.27. 12:16:29

A mozdonyvezető nem mehet tovább lassítás nélkül, tökéletesen csinálta hogy megállt. Nem tudhatja hogy miért áll ott valaki, akár vészhelyzetet is jelezhet a síneken álló ember.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.07.27. 12:17:01

@mikka:

Én itt egyáltalán nem látom a vasúti közlekedés biztonságának veszélyeztetését. Ezt én azzal tudnám elképzelni, ha azzal szórakozna, hogy látva a robogó vonatot amikor az kb. 50 méterre van, kiugrik a bokorból és átrohan előtte, mely valószínűleg vészfékezésre kényszerítené a mozdonyvezetőt; itt viszont jó messziről látszik a cserépedény, a mozdonyvezetőnek van ideje felkészülni a megállásra.

A tábla jelen esetben irreleváns, mert nem azért áll meg a vonat, mert a cserépedény valami táblát lóbál, hanem azért, mert mindezt a sínen teszi. Állhatna ott letolt gatyával, nem a csupasz kuki a probléma abban az esetben, ha ezt szerelvény által használt sínpár közt teszi.

Mellesleg úgy látom, te összemostál két bűncselekményt, a közlekedés biztonsága ellenit, illetve a vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetését. Namármost ez utóbbi 100%, hogy nem húzható rá, mivel az elkövetési magatartás az, hogy "más vagy mások életét vagy testi épségét veszélyezteti". Márpedig ha a vonat normál fékezéssel megáll, az nem veszélyezteti senkinek a testi épségét.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:20:33

@newnt55: akkor küldjön a máv néhány orkot a mozdonnyal is. Megálnak a baromarcú előtt, leszálnak, megkérdezik wtf, majd amikor kideül, hogy csak buziskodott, feldugják a kameráját jó mélyen a seggébe (nagyrészük más munkára am is alkalmatlan). Természetesen bekapcsolt állapotban, had rögzítse a folyamatot :)
Erre aztán polírozhatja a bohócot élete végéig

ajatrollah 2011.07.27. 12:20:49

uh, szegény mozdonyvezető...

m_balage 2011.07.27. 12:21:36

@Lesből Támadó Szárítókötél: ja, és én is sz.rul írtam, mert ő a 184/1-et követte el (akadály létesítése), a 185/4 pedig csak a 185/1 elkövetésének büntetését enyhíti. Szóval 3évig kaphat vmit.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.27. 12:23:42

Hihetetlen milyen állatok vannak, a legdurvább, hogy még meg van sértődve, hogy a vonat megállt, és nem csapta el ("b**dmeg, mér kell megállni").
@newnt55: Elvileg a hivatalos nemtudommilyen ajánlásban benne van, hogy ha a vasúti átjáróban ragad egy autó/busz/kamion, akkor két irányba el kell indulni a sín mellett, és integetni a vonatnak, ha jön (illetve lehetőleg értesíteni a legközelebbi állomásokat, akár úgy is, hogy mikor odaérsz, szólsza forgalmistának).

mikka 2011.07.27. 12:30:46

@Lesből Támadó Szárítókötél:

Egy vonat megallitasa nyilt palyan megfelelo indok nelkul mindig veszelyeztetes

$pi$ 2011.07.27. 12:35:33

@Tapogatott Kukorica: "Néhány országban az ilyen melléktermékeket elküldik háborúzni, ott kiélhetik magukat, addig se zavarják a társadalom többi tagját."

OMG! Mert a háború nem szokta zavarni a társadalom többi tagját! Nooormális?!

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.07.27. 12:35:58

@m_balage:

Az akadálylétesítés nekem is eszembe jutott, de én nem nevezném akadálynak azt a valamit a síneken, mely a saját döntése alapján el tudja hagyni a pályát. Akadály alatt inkább olyasmiket kell érteni, minthogy követ vagy ilyesmit raknak a sínre.

newnt55 2011.07.27. 12:39:21

@SomyTomy: természetesen
2 irányban elindulni és biztonságban a sínek mellől körkörösen integetni

2011.07.27. 12:42:11

Most az itt tárgyalt tartalomtól függően jól érzem, hogy ez a srác nem 100-as? Nem úgy hogy lökött, hogy ilyen baromságokat csinál, hanem lightosan is, de fogyi???

tovabb a jezsovi uton 2011.07.27. 12:44:20

láttam tegnap a csávót a tv-ben beszélni, egy sötét ultraprimitív retardált fasz, remélem nemsokára beledöglik valamelyik mutatványba, nem lesz kár érte.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.07.27. 12:44:31

@mikka:

Lehet, hogy így van, én laikusként nem látom, hogy a fényjelzővel biztosított szakaszon miért jelent veszélyhelyzetet a megállás. Ha ez valamilyen szabályzat formájában is megjelenik, az még jobb.

titan 2011.07.27. 12:52:39

izé, értem én az iróniát, de a címválasztás se itt, se az index címlapon nem a legelőnyösebb.

Tapogatott Kukorica 2011.07.27. 13:01:00

@$pi$: Te, neked mond valamit a "rendfenntartani" szó, vagy csak muszáj volt valamibe belekötnöd?!

Szerintem inkább legyen valahol rendfenntartó (pölö Szomáliában, ahol gyakorlatilag a '90-es évek óta folyamatos polgárháború van), ott csak jót tehet az ilyen balul elsült fogantatásból eredményezett élőlény. Ha ott nem tér észhez, azt már a saját bőrén tapasztalja meg és nem kell a világ szerencsésebb felén élőknek elviselni a hülyeségeit. Ha meg észhez tér és túlél, akár még hasznos tagja is lehet pár év múlva a társadalomnak. Enélkül viszont addig fogja folytatni, amíg tényleg valaki megsérül a "menősködése" miatt. Reméljük, nem te leszel az.

nevem_senki 2011.07.27. 13:04:49

@mikka: támogatom. Börtönben a helyük. Az lesz az igazi bátorságpróba.

Fergabor1 2011.07.27. 13:11:50

Remélem, egyszer a másik irányból jön a vonat, mint ahogy várta.

$pi$ 2011.07.27. 13:19:16

@Tapogatott Kukorica: Azért abba a mondatba nem volt nehéz belekötni, ezt még te is beláthatod.

És igen, mond valamit a "rendfenntartani" szó, mint ahogyan a "háborúzni" szó is. Nem gondolnám, hogy szinonímák lennének, de te majd biztos elmagyarázod. ;)

Silent Bob 2011.07.27. 13:19:34

De durva, tényleg ezért késnek a vonatok?

kéne 1 nick 2011.07.27. 13:20:31

Szerintem a vonat megállása után hagyni kéne az utasokat önbíráskodni.

10-ből 1 vonaton csak van pár olyan sportos férfi, aki egyrészt futásban utoléri, másrészt a szivacsos állapot eléréséig fejbe rugdossa őket.

Tapogatott Kukorica 2011.07.27. 13:30:58

@$pi$: Tehát elismered, hogy pusztán hobbiból kötözködtél... :> OK.

Ehelyett inkább felkutatnád ezt az egysejtűt és jútyúbra feltennéd, ahogy szétkened a bakancsoddal az arcát... Na az lenne jó. Én leszek az operatőr és majd röhögök közben nagyokat :D

deeed 2011.07.27. 13:39:58

Azért jellemző erre a fasztarisznyára, hogy olyan helyen állt be a vonat elé, ahol be lehet látni és a vonatnak van ideje megállni. Annyira azért nem faszagyerek hogy, mondjuk egy ívben, nagysebességű pályán, netán ködben.....
Azért a vonatszemélyzet helyében utánaküldtem volna néhány utast hogy, ezért állunk. Azok talán elintézték volna a kis szarospöcsű fartúrót. Pár éve volt hasonló eset a vasúton. Ott nemfizető, balhézó maréknyi patkány volt a tettes, és a hajnali melóba igyekvő melósok intézték el őket...-:))))))

deeed 2011.07.27. 13:41:19

@Silent Bob: Is.....Ha megáll, mire elindul, kap néhány percet, és ha nem a helyén van, akkor őt teszik félre, vár a többire, és a késés csak göngyölődik...

mizrolist 2011.07.27. 13:41:51

@Tapogatott Kukorica: már feljelentették a buszos eset kapcsán, rongálás miatt.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.27. 13:46:14

@mizrolist: édeskevés. Nem vagyok az erőszak híve, de ezt a faszkalapot addig kellene ütögetni egy baseball ütő keményebb végével, amíg lélegzik. :(

rickyramirez 2011.07.27. 14:07:24

Nekem egyből a 2006. őszi budapesti zavargások jutottak az eszembe, hogy milyen érdekes a jog és ahogyan a jogszabályokat alkalmazzák. Mert ott ugye mi történt? Nagyon sok ember összeverődött a Kossuth tér környékén, elállták a villamossíneket és emiatt a villamos nem tudott közlekedni. Na most: ha egy-két-három ember most odaállna a sínekre (és emiatt persze ugyanúgy nem tudna a villamos menni), akkor mi történne? Rövid időn belül megjelenne a rendőrjárőr, bevinné azt az egy-két-három illetőt, aztán várna rájuk a fentebb már több hozzászóló által is említett szankciók valamelyike (mert megzavarták a közérdekű üzem működését, veszélyeztették az utasok biztonságát, stb...). De amikor több százan álltak ott, akkor azt következmények nélkül lehetett (lehet) megtenni, hiszen mindenkit nem tud elvinni a rendőr, és egyébként is ha egyet-kettőt elvinne, jogosan mondaná, hogy kérem szépen amikor én odaálltam, akkor már több százan voltak ott, ugyan miért velem szemben intézkednek?
Az itteni videóban bemutatott eset is hasonló. Egyvalaki csinálja, sőt, még fel is ismerhető, és az is vitathatatlan, hogy szabálysértést minimum elkövetett ezzel. De ha többen állnak oda, akkor mi van? Mondjuk nyolcan-tízen? Márpedig akkor ugyanúgy megtörténik a közérdekű üzem működésének megzavarása.

Adani 2011.07.27. 14:17:29

@donfuligjimmy:

Az egyik videóban tökön rúgják, hátha azzal a szaporodás kérdését elintézik. Ha lehet is rá jelentkezni mehetnénk páran, szerzünk sícsizmát, meg acélbetétes bakancsot.
Valaki írta, h nem kell megállni, egyetértek. Még a gyerek is úgy kommentálja "bazdmeg, miért kell megállni". Inkább csapta volna el a 3.14csába. Csak a vezért sajnálnám akkor is.

vauvauvau 2011.07.27. 14:24:00

Legalább 500.000 Ft-ra megkéne büntetni, a videó feltöltőjével együtt.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 14:40:17

@Adani: nekem spec. nem okozna problémát egy ilyen genetikai selejt forgalomból történő kivonása :)
De mint arra @newnt55: rávilágított, lehet más oka is annak, hogy ott áldogál vki (bár az valószinüleg integetne, füstjeleket eregetne, szóval jelét adná, hogy valamilyen helyzet van), szóval érthető, hogy megált. Ugyanakkor mehetne tovább, amikor kideül, hogy csak egy ilyen szarrágóról van szó. Vagy tényleg az utasokra kéne bízni a helyzet kezelését (esetleg a vonaton unatkozó orkokra, ha vannak)
A tökönrugásban én is segédkezdék, jobban járna a világ ha nem szaporodna :D

Démonmac1 2011.07.27. 14:40:25

A pénzbuntetésnek nincs visszatartó ereje.
Sittre vele.

Adani 2011.07.27. 14:48:39

@donfuligjimmy:

Ha valaki okkal akarja megállítani az nem áll mint fasz a lakodalomban a vágány kellős közepén, hanem pl. rohan a vonat felé és mondjuk elemlámpázik vagy integet, hadonászik. Ha pl. autó van a síneken vagy hasonló dolog van.

EnTeO 2011.07.27. 14:49:42

Én, még ha siető utas is lennék, elfogadnám, ha amiatt késünk másfél órát, és kell adófizetőként hozzájárulnom a helyszínelés stb. költségeihez, mert egy ekkora barmot elüt a vonat. Ő akkor többet nem fogja feleslegesen megállítani, és többet más kellemetlenséget sem okoznak. Csak a mozdonyvezető pszichéjére gondolva nem kívánom mégse, hogy elüssék őket.

Hajrá jogász kollégák, a bizonyíték itt van a videón, mi kell még?

titan 2011.07.27. 14:51:17

@donfuligjimmy: a videó nem mutatja, hogy mennyi idő múlva indult el újra a vonat, de tudtommal egy vészfékezés után egy kis ideig eltart, míg sikerül ismét elindulni. A mv. meg nem hóhér, hogy eldöntse, hogy átmegy-e rajta vagy sem. Mondjuk egy kürtöt kaphatott volna, lehetőleg úgy, hogy közvetlen előtte van.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 14:55:50

@titan: nem vagyunk egyformák. Aki az életét kockáztatja egy ilyen mutatvánnyal, számoljon azzal, hogy nem fog megálni a vonat előtte (elég ha csak utánna 5m -el). Mint írtam _nekem_ nem okozna problémát.
De én autóval járok, így legfeljebb autópályán találkozhatnék ilyen istenbárányával. A sz@rt kiverném belőle, ha meg kellene álnom a feltünési viszketegsége miatt.

Adani 2011.07.27. 15:05:10

@donfuligjimmy:

Szép lett volna ha a vezér kipattan a fülkéből és nevelő célzattal jól megpofozza. Esetleg pár utas.

titan 2011.07.27. 15:19:30

@Adani: és @donfuligjimmy: csak az a baj, hogy annyit kapna a vezér vagy az utas érte, mint egy rendes emberért...

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 15:20:51

@titan: dehogy :P
Vannak elegen, szerintem mindenki tanúsítaná, hogy magát verte össze. Esetleg ráesett egy zongora. Vagy már eleve úgy érkezett oda ;)

taurus 2011.07.27. 15:46:00

Természetesen van büntetőjogi következménye. A bűncselekmény neve "közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény", Btk. 184.§

Bonaparte 2011.07.27. 15:46:06

@Lesből Támadó Szárítókötél:

A vonat nem autó, hogy 50-70 méteren megálljon. Amikor 500-700 tonna vas megy 120-as tempóval, azt nem lehet csak úgy megállítani. Általában 1000 m a hivatalos fékútja. Gyorsfékkel megáll 700-on is, de akkor potyognak a bőröndök és az utasok.
Tudod, mit lehet látni 1000 m-ről? Hogy mintha valami lenne a pályán. Még 700-ról sem látod, hogy egy nagyobb kartondobozt fújt oda a szél, egy elkószált nagyobb testű állat van ott, vagy egy hülyegyerek unta el az életét. De lehet az a valami egy 2 mázsás betontömb is. Szóval nincs variálás, gyorsfék. Az pedig az előbb leírtak miatt mindig veszélyes.

Attila8401 (törölt) 2011.07.27. 15:48:24

Egyébként a késésben benne vannak az utasok is vastagon, többek között, mikor rohangásznak a vonat után induláskor, és később lehet csak meneszteni a vonatot... persze ha nem várja meg őket, akkor is megy az utaspanasz, ügyfélszolgálat... ha megvárja, akkor legalább 40-60 mp késés, és ezt állomásonként számolva (átlag 12) már 12 perc min. ... szóval tessék kicsit azért megfontolni a mondandót, nem csak vagdalkozni, avagy oda lehet ülni és lehet csinálni jobban...

Snake 2011.07.27. 15:53:28

@Lesből Támadó Szárítókötél: A mozdonyvezető gyorsfékezett, ezzel az üzemi fékezésnél intenzívebb megállást ért el (üzemi fékezésnél a megállás "lágysága" érdekében a folyamat végén már megkezdik a fék feloldását, ez itt nem történik meg), mely fokozottan utasbaleset veszélyes. Magyarra fordítva az utasok borulnak, mint a krumplisszsák.

pallee 2011.07.27. 15:55:53

@Adani: Mindkettőre volt már precedens. Nem legális, de igen hatásos módszer...

Adani 2011.07.27. 16:00:10

@Attila8401:

40-60 mp késést még be is lehet hozni rövidített menetidővel, meg azért van ennyi lazaság a menetrendben. Egy forgalmas állomáson lehet kicsit többet áll ,de egy kisebben akár előbb is indulhat ha késésben van. Meg ugye ha keresztre kell várnia rendesként 5 percet akkor 3-4 perc késést ott behozhat.

sacman 2011.07.27. 16:12:08

Az egészben az a zavaró, hogy ez a görény a kertv-kben elég nagy nyilvánosságot kapott. Mindkettőn, este főműsoridőben. Nem kéne az ilyen tetveket futtatni, de lehetőleg a videokra sem kéne kattintani. Ha le se szarja senki, előbb vagy utóbb érdeklődés hiányában kimúlnak, de amíg a tv-be lehet kerülni ezekkel a faszságokkal (planking, baglyozás, stb..., addig biztos vagyok benne, hogy lesz néhány hozzá hasonló szellemi toprongy követője, aki úgy gondolja, hogy ez a tuti dolog. És amikor eléd áll be egy ilyen gyík, döntsd el, hogy az autódat akarja, bátorságpróbázik, vagy tényleg baj van és segítségre van szüksége.

ben2 2011.07.27. 16:34:01

@sacman:

Nem csodálkoznék, ha ez a fasz a legközelebb sztárvendégként bukkanna fel a Való Világban és Alekosszal turnézna. A bulvár már csak ilyen: eleinte "fénykorában nívós, később elkurvult" színészeket, sportolókat, énekeseket futtattak, aztán jöttek a pornósok és a luxusribancok, mára sikerült leküzdeni magukat a noname retardáld balfaszokig.

Don Quixote de la Ferko 2011.07.27. 16:45:10

Autókba építenek nitro rendszereket.
Valami hasonló kéne ide is, a Tajgetosz gomb megnyomásával olyan gyorsulás, hogy a zseninek esélye ne legyen elugrani.

Oszt jónapot.

É2I 2011.07.27. 16:58:09

Na ide is elért a jackass nemzedék.
Ha majd az jut eszükbe, hogy bézból ütőtől mennyi ütést bírnak ki, én szívesen jelentkezek ütőnek.

Ja pöcsök! Egyébként az kunszt csak, ha a seggetekbe dugva robbantjátok fel a petárdát: addig pitiáner kenderszívók vagytok csak! :P

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.07.27. 17:03:23

Asszem Faszagyerek elnézte az országot.

Adani 2011.07.27. 17:31:58

@Páneurópai Harci Kos:

Megnéztem a Kókusz riportját. Hát nem túl értelmes az biztos.

Pláne,h 22 évesen érettségizett és még meg is bukott egy tárgyból. Holott már évtizedek óta egy sánta kutyát is át tudnak rugdosni az érettségin, ahhoz, h valaki megbukjon vagy nagyon flegmának vagy nagyon hülyének kell lenni.

gerakos 2011.07.27. 18:23:37

Ahogy már @Bonaparte is leírta a vonat nem autó nem lehet vele olyan könnyen megállni főleg 120 km/h-ról. Vészfékezésnél is nem 700 hanem inkább 800-900 méterre van ehhez szükség, és az már tényleg olyan hogy ami nincs lerögzítve az úgy repül mintha légüres térben volna. EZ FOKOZOTTAN BALESETVESZÉLYES! Arról nem is beszélve hogy a gyorsfék feloldás igénybe vesz legalább 1-2 percet, illetve az hogy a vonat újra visszakapaszkodjon 120ra, a következő állomásra legalább 10 PERC!!! késéssel érkezik be. Úgyhogy egyáltalán nem valóságtalan az a cím hogy "ezért késik a vonat"

Adani 2011.07.27. 18:29:26

@gerakos:

Vezérek szokták mondani, mikor azt krédezik miért nem álltak meg hamarabb (hihetetlen ,de pl. bíróságon is elhangzott a bírótól is ,h miért nem állította meg azonnal mikor észrevette az embert a vágányon), h uram ez nem talicska, h ahol,eldobom ott megáll.

Légnyomásos Gyuri 2011.07.27. 18:36:41

Egy pársoros módosítással a BTK-ban terrorcselekménnyé kellene minősíteni az ilyen eseteket.Jobbhelyeken az ilyen gyökereket,árammal kínoznák.

Törzsgyökeres szentesi 2011.07.27. 19:53:07

@Légnyomásos Gyuri:
Az nem úgy megy, ez csak akkor vád, ha a nomenklatúra valamelyik tagját fenyegeted meg, hogy szavazzon úgy, ahogy neked tetszik.
Amúgy mélységesen elítélem, hogy a kereskedelmi TV-k ennyire reklámozzák ezt a retardált gyereket. Nem hiszem el, hogy a rendőrség ennyiből még mindig nem azonosította be a gyereket, és nem beszélgetett el már egy kicsikét vele.

Nagymoli 2011.07.27. 20:27:37

Az a baj, hogy ezt a pár gyereket már nem lehet (jobban) hülyére verni!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.27. 21:36:02

15-20 éve a hazafele vezető úton, a szomszéd faluban egy lejtő aljában, ahol mindenki 70 körüli tempóval gurult le, hasonlóképpen szórakoztak a kölykök.
Egyszer egy Ford Transit megállt, kipattant belőle pár ember, és jól megraktak három gyereket.

másnap hallottam, hogy kerestek engem is, vegyek részt az akcióban, de nem értek el. Kár, mert azóta is bánom, hogy kimaradtam belőle.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.07.27. 22:09:44

A konkrét helyzet ismerete nélkül, mi van, ha hátulról belecsapódik egy másik vonat, mint Kínában?
Aknaszedés közmunka az ilyen idiótáknak. A tvknek meg bünti, veszélyes ideál szándékos terjesztése.

Adani 2011.07.27. 22:19:32

@nomad:

Öcsödnél meg a helyi eszkimók azzal szórakoztak egy időben ,h egy utcában felgyorsulva full gázzal ki a 44-es főútra oroszrulett jelleggel. Csak a véletlenen múlt,h nem lett baleset.

Budafoki 2011.07.27. 23:44:26

A mozdonyvezetőnek KÖTELESSÉGE fékezni = a lehető legtöbbet megtenni azért, hogy meg tudjon állni a pályán lévő ember vagy tárgy előtt. Nem teheti meg, hogy fékezés nékül elüt bárkit. Mit fog kérdezni tőle a bíró egy esetleges per során? "Mit tett a baleset elkerülése érdekében?" A mozdonyvezető nem tudja, ki és milyen célból áll a pályán, és azt sem, hogy elugrik-e vagy sem. Nem mérlegelhet, meg kell próbálnia elkerülni a balesetet. Sőt, akkor sem ítélkezhet más életéről, ha éppen tudja, ki áll előtte!

A gyereket bíróság elé kell állítani, mert másokat is veszélyeztet a tetteivel azon kívül, hogy zavar. Nem a tévében kéne mutogatni, még valaki utánozni próbálja.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.28. 09:02:49

Persze még mindig jobb, mint ha egy bevásárló csarnokban kaszabolnák az embereket. Én a vezető helyében kihívnám a rendőrséget!

De minek kellett a tábla?

Adani 2011.07.28. 14:41:39

@TrueY:

Hiába hívnád ki, mire egyáltalán elővennéd a telefont már árkon-bokron túl járnak.

Spilett 2011.07.28. 19:17:07

@luciferko:
XDDDD Ezen a "tajgetosz gomb"-on szakadtam. Zseniális ötlet XD Lelki szemeim előtt meg is jelent a kép... :DDDD

Adani 2011.07.29. 08:32:36

@Spilett:

De az igazi úgy lenne, h Taigetosz gombnál a mozdony elejéből kijön gombnyomásra egy hegyes 2-3 méter hosszú lándzsa, arra felszúródik szépen így nem kell miatta megállni se meg arra várni, h összekanalazzák, majd leszedik a következő állomáson neki meg már úgyis mindegy.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.07.29. 09:09:18

@Budafoki:A mozdonyvezetőt a hosszú fékút mentesíti a valós megelőzéstől, száz fölött amit lát, azt el is üti. Utána az alvó barom részeget keresik a hatodik IC kocsi alatt és még mindig alszik :) Romániában eredetileg tilos volt nyílt pályán megállni, ha elütött valakit,csak rádión kellet jelenteni a szelvényszámot. Követendő példa!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.30. 09:34:21

@Adani: Persze, ez nyilvánvaló. De ha soxor megcsinálják, akkor oda állíthatnak egy posztot, hogy kapja el a vicces fiúkákat.

TRAVEU 2011.07.30. 12:48:35

AZ EGYIK MUTATVÁNYÁBAN SZAKADNA LE NEKI A F....

balint114 2011.08.03. 00:14:03

Hú de tökön plusz képen vágnám a két uraságot!!! részvétem a két vezérnek!!

balint114 2011.08.03. 00:15:20

@newnt55: tökéletesen igazad van

márta)) 2011.08.03. 00:54:14

Na.Igen. Nagy az Isten állatkertje.
Ebben sokszor nincs is nagy tévedés. Megáll a vonat a nyílt pályán egy ilyen barom miatt.
Aztán esetleg egy másik vonat, belerohan, és kész a tragédia.
Mehetnének az ilyenek gátatépíteni, hogy az ilyenfajta szórakozástól elmenjen a kedvük.

menőmano 2011.08.03. 00:57:39

Totálisan egy hatalmas, nagy IDIÓTA.
Ennyi.

ScaryLook1 2011.08.06. 22:16:21

egyszer az kéne, hogy várja a vonatot jobbról, nem néz a háta mögé, aztán egy másik meg elüti balról. :D
süti beállítások módosítása