MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Képtelenség a vasútvonal mellett élni

2011. július 21. - Vittore.

Imre a gyorsbeküldőn írta meg nekünk a panaszát. Őrbottyánban lakik 10 méterre a vasúttól. Nyilván hozzászokott már a vonatokhoz, az ezzel járó zajhoz, de most kivágtak egy darabot a sínből, hogy a dilatációs hézagot módosítsák.

A sínek is, mint a legtöbb anyag, a nagy melegben egy kicsit megnyúlnak, hidegben összehúzódnak. Így nem lehet fixen összehegeszteni csak a síneket, mert a melegben nagy feszítőerők lépnének fel benne, erre találták ki a fent említett megoldást. A munkavégzés érthető is, a kérdés csak az, hogy a Magyarországon megszokott alibi munkavégzés miatt került -e Imre családja ilyen helyzetbe?

Őrbottyánban lakunk tíz méterre a vasúttól. Évek óta zökkenő mentes együttélésről beszélhetünk.

Tavaly nyáron módositottak a diletációs hézagon, azaz egy jókora darabot kivágtak a sínből, hogy kánikulában ne feszüljön az ív. Azóta nem lehet élni a házunkban. Naponta 50 vonat megy el, ez valóságos földrengést okoz.

Jeleztem Veresegyházon az úrnak aki ezt a munkát végezte társaival, kértem, hogy hegesszék össze ulu. thermittel, vagy korrigálják ezt a dilettáns munkavégzést.

Kérem, legyenek szívesek intézkedni, mert nem akarok pereskedni a MÁV-val, csak ha nem megy másképp.

Helyszin: a 02218 számú oszlopnál található.

Tisztelettel:P. Imre.

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr193086088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.07.21. 14:16:24

Szegény Imre! Sok sikert kívánok neki, gondolom nem lesz egyszerű meccs ezt lezongorázni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.21. 18:46:24

Még a bezzeganémetvasút mellett sem lehet sok helyen élni.

És rengés ellen a zajvédő fal sem sokat ér.

Nm tudom, mit lehet tenni.

Ellensúly 2011.07.21. 20:55:40

Az Árpád hídon 1-2 éve cserélték a dilatációs elemeket, és az új tízszer annyira odab'sz a kocsi futóművének, mint a régi.

humániákus 2011.07.21. 21:59:41

Részvétem szegény Imrének... Engem is nagyon zavar minden zaj, de különösen a hirtelen, erős hangok. Ezért nem értem, hogy ha autóknak tilos, akkor városon belül miért szabad a vonatoknak dudálniuk. Veszettül erős kürtjük van, az ember majd lefordul a székről, amikor akár 100-200 méterről is belebődülnek a csendbe. Ráadásul ez nem is műszaki kérdés. Tudom-tudom: balesetmegelőzés a célja, de hát a vasúti átjárók amúgy is védettek.

MikroHenry 2011.07.21. 22:27:17

@humániákus: "Tudom-tudom: balesetmegelőzés a célja, de hát a vasúti átjárók amúgy is védettek."

Hülyék ellen nem.

Imre, részvétem, hajrá, bár amekkora gányhulladékfostalicska az egész MÁV...

Mozvez 2011.07.21. 22:37:19

Egy ici pici kérdés amit ilyen esetben fel szoktam tenni:
Mi volt hamarabb? A ház vagy a vasút?
Ha a vasút az illetőnek számolnia kell a kellemetlenségekkel, ha ott a háza.
Drukkolok, hogy sikerüljön neki elérni amit szeretne, de nehéz meccs lesz.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.07.21. 22:38:24

Ööö... izé... már réges rég feltalálták a dilatációs hézag nélküli sínpályát, úgy hívják, hogy hézagmentes vágány... csak gondolom drágább, mint kivágni egy darabot a sínből.

esef 2011.07.21. 22:39:53

@auth.gabor:
nem drágább. sokkal drágább... :)

esef 2011.07.21. 22:40:44

@Mozvez:
nyilván senki nem annyira elvetemült, hogy nekiáll építkezni 10 méterrel a vasút mellett. pláne olyan helyen, ahol bőven van egyéb hely...

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.07.21. 22:45:03

@esef: Gondoltam, de például lakott területen lehetne ilyet alkalmazni, kinn a pusztában meg lehetne annyival több dilatációs sínpár, költségben ugyanott lenne a MÁV, de élhetőbb lenne a vasút melletti terület, mert a csattogás nem áll meg 10 méternél, hallani azt száz méterekről is.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.07.21. 22:49:02

@esef: Mondjuk lehetett bakterház is akár... :)

Egyébként megfigyelhető dolog, hogy amikor egy városban túl nagy lesz az átmenő forgalom, akkor építenek egy elkerülő utat. Az elkerülő út mellett persze olcsó a telek és ott az infrastruktúra, ezért elkezdenek ipari dolgokat felhúzni. Aztán elkezdenek az ipari dolgok mellé lakóházakat felhúzni, hogy a munkásoknak ne kelljen sokat utazniuk a munkába, aztán lesz ott kisbolt, nagybolt, posta, orvos, és egyszercsak elkezdenek a lakosok panaszkodni, hogy túl nagy a zaj, a forgalom, ezért építenek újabb még jobban elkerülő utat, ahol újra lejátszódik az egész... :)

Van ilyen vasúttal is gondolom, legalábbis sok városban vannak fel nem szedett gazos sínpályák, amelyek valamilyen rejtélyes oknál fogva lakóparkba vezetnek... :)

Kovacsla 2011.07.21. 23:07:16

@Mozvez: Én is akartam kérdezni, mégis mire számított ez a derék Imre, amikor odaköltözött. Mondhatnám, hogy lakjon inkább halgazdaság mellett, mert azok csendes állatok, de halgazdasági vasútról is tudunk :) hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6m%C3%B6rk%C3%A9nyi_Halgazdas%C3%A1gi_Vas%C3%BAt

tomtyi 2011.07.21. 23:12:37

Hát, én összességében 26 évet éltem a Déli Pu. rendező része mellett. (Avar utca, ha mond ez valakinek valamit. De meg lehet nézni a Google Maps-en.) Ott ugyan nem száguldanak a vonatok, de azzal együtt, hogy 10 méterre sincs légvonalban a Déli Pu-ról ki, és az oda bevezető forgalomra használt 2 sínpár, még magasabban is van. Egész pontosan a sínek azok szintjéből felfelé indulva mellett van egy pár méter magas töltés, majd az utcaszint, ahonnan pár méter (egy kis földsáv és egy keskeny járda) után a 3-4 emelet magas házfalak. Így gyakorlatilag mint a görög színházakban mindenféle erősítés nélkül lehet hallani nemhogy a zakatolást, de éjszaka azt is, mikor az 50-60 méterre lévő forgalomirányító helyiség mellett beszélgetnek az emberek. Ehhez képest 15-20 percemként megy ki-be szerelvény, illetve ki-betologatják azokat a rendező részről. Nyáron volt olyan (több évben is), hogy szerelték, javították, talán cserélték a sínek egy részt. Persze, éjszaka, mert nappal akadályozta volna a forgalmat. És persze, hogy éjfél után. Néha rendes nagykalapáccsal püfölték fél-egy óráig a sínt. Mindezt a fenti opciókkal (görög színház, nyár) nyitott ablak mellett kellett elviselni. Volt olyan, hogy ezt a fajta munkát éjjel fél egykor kezdték el, és egykor már be is fejezték. Csak az nem volt érthető, hogy ha 6 előtt úgysem indul vonat, akkor miért kell félbevágva elbaszni néhány ezer ember éjszakáját, miért nem lehetett hajnalban, amikor lassan úgyis felkel a többség.
A vasút előbb volt ugyan, de azok a házak sem most épültek. Amiben mi laktunk, az azt hiszem 1904-ben. És a Déli ilyen-olyan átalakításáról, befedéséről, bezárásáról, a metró Kelenföldig való kivezetéséről "csak" évtizedek óta van szó.
És a dilatációs hézagok ide, dilatációmentes sínek oda, itt mindig is lesz kattogás, csattogás, zaj, mert tele van váltókkal, a rendező rész miatt.

tomtyi 2011.07.21. 23:15:44

@Macibb:
És a többiek, akik értetlenkednek azzal kapcsolatban, hogy miért költözött oda "Imre", mire számított:
Még egyszer (esetleg többször) el kellene olvasni a cikket! De segítek, mire gondolok:
"Őrbottyánban lakik 10 méterre a vasúttól. Nyilván hozzászokott már a vonatokhoz, az ezzel járó zajhoz, de most kivágtak egy darabot a sínből, hogy a dilatációs hézagot módosítsák."
"Őrbottyánban lakunk tíz méterre a vasúttól. Évek óta zökkenő mentes együttélésről beszélhetünk.

Tavaly nyáron módositottak a dilatációs hézagon..."

pekinskap 2011.07.22. 00:04:53

@tomtyi: Nemcsak a MÁV, a hév is ilyen. Nem elég, hogy napközben zajos, éjjelente meg kopácsolnak rajta. Mivel a bkv-nál, akárcsak a hasonszőrű máv-nál csak a munkavállalók hulladéka dolgozik, ezek a munkák jó sokáig tartanak, a csökkent szellemi képességű melósaik meg üvöltenek hajnali kettőkor is, mint a sakál.
Nem elég, hogy a szemét máv és bkv az adózó polgárok nyakán élősködik, évente milliárdokkal kell támogatni, településeket vág félbe, akadályozza a forgalmat, még el is lehetetleníti sokak nyugalmát.

zsoci 2011.07.22. 00:36:53

A vasúti felépíményben NINCS dilatáció. A felépímény heggesztett, folyamatos. A sínt amúgy csak az un. semleges sínhőmérésklet közelében ( ez nálunk 17 fokC ) szabad heggeszteni .Ha valaki belevágott egy " dilatációt " az kontár volt és dilletáns !

A másik gondom, hogy 50m nél közelebb nem lehet építmény a vágánytengelytől. Ez a ház hogy áll ott ?

eneme 2011.07.22. 01:04:57

2 ötlet:

1.: Jó lenne megtudakolni a MÁV-tól (legközelebbi állomás forgalmi irodáján elvileg meg tudják mondani, hogy ki tudja ezt az infót, elvileg a főpályamester), hogy ez ideiglenes megoldás csak, vagy úgy gondolták, hogy ez így jó lesz hosszabb távon. Ha nem sikerül beszerezni ezt az infót, vagy az alapján reménytelen, hogy változzon a helyzet, akkor jön a 2. pont. Csak azért nem azzal kezdtem, mert szerintem idegesítő rögtön a jogászkodással kezdeni, mikor lehet, hogy van gyorsabb, jobb megoldás is, esetleg nem hülyék és maguktól is csinálnak valamit (ez nem biztos, de nem is kizárt).

2.: Ajánlott olvasmány értelmezése (ha kell, segítséggel), majd ez alapján a hatóságnál a szükséges mérések, intézkedések kezdeményezése:

284/2007. (X. 29.) Korm. rendelet a környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól

( http://jogszabalykereso.mhk.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=111216.157381&kif=zajv%C3%A9delem*#xcel )

3. § (3) A 4. §-ban kijelölt környezetvédelmi hatóság (a továbbiakban: környezetvédelmi hatóság) a zajvédelmi követelmények ellenőrzése érdekében mérést, számítást, vizsgálatot végezhet vagy végeztethet, illetve mérés, számítás végzésére kötelezheti a zajforrás üzemeltetőjét. - jelen esetben a MÁV-ot.
Tehát első lépésben a másodfokú környezetvédelmi hatóságot, a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség ügyfélszolgálatát kell keresni, akik további útmutatást adnak (1072 Budapest, Nagydiófa u. 10-12., ügyfélfogadási időben a 06-1/478-4402 számon, kdvktvf.zoldhatosag.hu/?menu=zoldpont&page=ugyfelfogadas).
Lehetséges, hogy nem a felügyeletnél kell intézni, bár a rendeletet én így értelmeztem. Ha nem náluk, akkor az elsőfokú környezetvédelmi hatóságot, mely a kistérség székhelye szerinti települési önkormányzat (Őrbottyán a veresegyházi kistérséghez tartozik, tehát Veresegyház jegyzője - Garai Tamás, jegyzo@veresegyhaz.hu, 06-28/588-627).
A két hely valamelyikén biztosan fognak tudni adni további tanácsot, hogy mi is az eljárás pontosan, mik az esélyek. Ha megalapozottnak tartják (remélhetőleg) a panaszt, kimennek valamikor mérni a helyszínre, azt kielemzik, annak függvényében kötelezik esetleg a MÁV-ot, stb. Valószínűleg nem két hét lesz, inkább hónapokban mérhető, de legalább a remény él addig is. Emiatt volt az első tanácsom az, ami, hátha maguktól is megoldják, ha nem akkor jön a B verzió.
Kitartást hozzá, nem teljesen reménytelen felvenni a harcot a bürokráciával, talán apró változásokat el lehet érni. A jogszabályok megvannak, csak sajnos ki kell harcolni az alkalmazásukat. Már ha valaki a kitartó küzdelmet választja a beletörődés helyett.
Egy próbát megér szerintem!

pocokpocok 2011.07.22. 03:52:55

a vasúti síntől 10 méterre lévő ház ezer százalék szolgálati lakás, vagy az volt, és mikor a máv eladja, olcsón,- merthát tényleg nem vagyonokról beszélünk, a piaci ár negyedéről, mondjuk,- akkor aláíratják a papíroson, hogy:
- Jóska Pista, ugye tetszik tudni, itt megy a vasút: bármilyen ebből fakadó gondból, állagromlásból kifolyó panaszával menjen a pi.ába.És a tulaj aláírja, mert jó az olcsó kecó ám!
Most meg nyarvík van: amúgy részvétem, én is így élek.
de élhető: csak edzeni kell az idegrendszert.
;)

esef 2011.07.22. 06:59:58

@auth.gabor:
Debrecenben volt, hogy a város szépen lassan ráépült a tiszalöki vonalra. Ennek ellenére a sajtó (vagy 20-25 évvel ezelőtt, de mindenképpen régen, mert '96 nyarán költöztem el onnan) úgy írta, hogy "a várost kettészelő vasútvonal". Na nem mintha a záhonyi fővonal nem szelné ketté a várost, sőt...

@tomtyi:
Csak pár évet kell kibírni és csend lesz.A Délit úgyis be fogják zárni (kicsit értékesebb terület, minthogy állomás üzemeljen rajta), a területre meg épül valami csilivili Nemzeti Valami... :)

Semper Fidelis 2011.07.22. 07:24:49

@Mozvez: Hátrébb az agarakkal!

Az én házam HÉV mellett van. Soha nem volt probléma. Tavaly felújították a síneket, azóta csörömpölnek a lámpák, van, akinek a háza meg is repedt. Állítólag itt is rossz módon alakították ki a dilatációt. Most az lett egy pár napja, hogy 5 km/h-val mennek a HÉV szerelvények.

Hát köszönöm! Volt egy vonal, a maga szintjén csendes. Jöttek a hozzáértők, "felújították", majd miután szétrázta a fél utcát, ezután lassújelet tettek ki.

Magyarország, 2011. Szégyen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.22. 08:01:32

@esef: @auth.gabor:

Én az esztergomi vonaltól kb 15 km-re lakom. Éjjel nálunk lehet hallani a vonatkürtöt. Igaz, nálam már nem zavaró a dolog ekkora távolságból.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.22. 08:04:15

@tomtyi:

"ezt a fajta munkát éjjel fél egykor kezdték el, és egykor már be is fejezték. Csak az nem volt érthető, hogy ha 6 előtt úgysem indul vonat, akkor miért kell félbevágva elbaszni néhány ezer ember éjszakáját,"

Ha utolsó pillanatban kezdik, és eltörik a kalapácsnyél, akkor reggel nem tud megindulni a forgalom.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.22. 08:06:08

@zsoci:

"A másik gondom, hogy 50m nél közelebb nem lehet építmény a vágánytengelytől. Ez a ház hogy áll ott ? "

Lehet az épület még azelőtt készült, hogy az 50 méteres szabályt meghozták?

okostojgli (törölt) 2011.07.22. 08:07:21

@Mozvez: "Egy ici pici kérdés amit ilyen esetben fel szoktam tenni:
Mi volt hamarabb? A ház vagy a vasút?"

Nem kurvára mindegy?

Egy ici-pici kérdés, amit hülye kérdések esetén fel szoktam tenni.

Énbagoly 2011.07.22. 08:19:53

@zsoci: @pocokpocok: Vasúti síntől úgy 10 méterre áll az a ház, amiben lakom. Egy egész lakóteleppel együtt. Az 1950-es években épültek a házak. Ezeket a méterhatárokat szartak betartani.

Ha utazol is vasúttal, akkor látod, hogy nagyon sok helyen úgy vannak a házak, hogy a családi ház kertjének a végében van a töltés. És nem egy-két háznál, hanem egy fél falunál. Vagy csak nézd a vasútvonalat a Balaton körül.

okostojgli (törölt) 2011.07.22. 08:31:54

@zsoci: "Ez a ház hogy áll ott ? "

Még stabilan. Egyelőre.

Szűcslaci 2011.07.22. 08:40:40

@zsoci: először is: olyan szó, hogy "heggesztés" - nem létezik, ahogy a "fahéjjas", meg a "kátránnyos" sem. Spórolj a betűkkel.
50 méter pedig biztosan nem lehet a tiltott zóna, annál sokkal közelebb léteznek mindenféle épületek, tereptárgyak.

zsoci 2011.07.22. 08:43:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem hinném. Azkot kisajátították, kb 30 éve.

@Énbagoly:
Azok a kertek többnyire szabálytalanul használják a vasúti területet. Volt ezzel már rengeteg gond. Mikor valami építés van sokan frlháborodnak, hogy lebontják a gyümölcsöst, pajtát stb, merthogy eddig nem volt gond...
Lakóingatlan nem lehet 10 m semmilyen szabályozás szerint, ott valami nem stimmel.

Énbagoly 2011.07.22. 08:58:38

@zsoci: Akkor az országban nagyon sok helyen nem stimmelnek a dolgok. De tényleg. Komolyan, csak a Balatoni nyomvonalat nézd meg.

Hiperlajhár 2011.07.22. 09:00:55

Üzenem az írónak: vágjon ki ő is egy darabot a sínből és a probléma megoldva.
1. a fénysorompó akksiját úgyis ellopták.
2. a sineket is lopják már.
3. Mozdonyt még nem loptak, kíváncsian várom, hogy ki lesz az első...

lyken 2011.07.22. 09:17:58

@auth.gabor: "de élhetőbb lenne a vasút melletti terület, mert a csattogás nem áll meg 10 méternél, hallani azt száz méterekről is."

Tudom, hogy perverz állat vagyok, meg minden és mindjárt ki leszek kiáltva zöldfasisztának is, de ez van, megpróbálok együttélni vele.
Szóval. Az embereknek valóban élhetőbb lenne, de a zöldkörnyezetre miért nem lehet gondolni? A Tüskevár hatszázezredik átolvasása óta él bennem a vágy, hogy ne csak én lássak ilyet, hanem majd még az unokám is. Miért jó az, hogy zajszennyezéssel tönkretesszük az élőhelyüket?

pitonkigyo 2011.07.22. 09:28:24

Nem kell pereskeni (még) menj el a KVVM-be a "284/2007. (X. 29.) Korm. rendelet
a környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól" 14. § (2)-re hivatkozva, talán sikerül beindítani a hatósági fogaskerekeket.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.07.22. 10:16:03

@lyken: "Az embereknek valóban élhetőbb lenne, de a zöldkörnyezetre miért nem lehet gondolni? [...] Miért jó az, hogy zajszennyezéssel tönkretesszük az élőhelyüket?"

Ugye vasút kell? Ha kell, akkor az is előfordul gyakran, hogy lakott területen megy át, ugye? Olyan is előfordul gyakran, hogy iparterületen, mezőgazdasági területen megy át, ugye? A lehető legritkább esetben megy át vasút természetvédelmi területen vagy láposon, de kérlek, cáfolj meg.

"A Tüskevár hatszázezredik átolvasása óta él bennem a vágy, hogy ne csak én lássak ilyet, hanem majd még az unokám is."

Szóval nem értem, hogy hogy jön ide a Tüskevár. Persze, nyilván szüntessük meg az összes technikai és környezetet megváltoztató ember által készített dolgot, de ugyanakkor legyen mindig meleg (hús)étel este az asztalon? A kettő nem fér össze, ne tessék sötétzölden gondolkodni.

driopios 2011.07.22. 10:51:27

Hát, a vasút feldarabolása után ez egy megoldhatatlan helyzet lesz, mert "hatáskör hiányában" mindenki hárítani fog. A pályavasút, ugye azt mondhatja, hogy márpedig a sín maga nem zörög, ha nem megy rajta a vonat. A vonat pedig nem az övé, azzal nem tud mit kezdeni. A másik (másikak, mert ugye személy és teherszállítás külön) szintén nem illetékes, mert ugye a vonat nem zörög, csak amikor arra a bizonyos részre ér, erről pedig ők nem tehetnek. é.í.t.
És persze a végső érv, hogy a hézag megszüntetésével súlyosan veszélyeztetnék a forgalom biztonságát, amit biztonsági okokból sajnos nem tehetnek meg, mert első a biztonság.

lyken 2011.07.22. 11:52:56

@auth.gabor: Bármily meglepő, de élőlények nemcsak a tájvédelmi körzetben élnek. Ahogy emberek sem csak a városban élnek.

"Ugye vasút kell?..."
Itt és az ezt követő mondataidnál megéretettem, hogy emlékezetkihagyásod van és nem tudod, hogy mit írtál le. Kérlek olvasd el, értelmezd:

"...de például lakott területen lehetne ilyet alkalmazni, kinn a pusztában meg lehetne annyival több dilatációs sínpár..."

Ha elolvastad, értelmezted és megértetted, akkor gondold át, hogy tényleg akarsz-e sötétzöldezni. Köszi.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.07.22. 12:00:31

@lyken: "Bármily meglepő, de élőlények nemcsak a tájvédelmi körzetben élnek. Ahogy emberek sem csak a városban élnek."

Ez így igaz.

"Itt és az ezt követő mondataidnál megéretettem, hogy emlékezetkihagyásod van és nem tudod, hogy mit írtál le."

Pontosan emlékszem rá, hogy mit írtam.

"Ha elolvastad, értelmezted és megértetted, akkor gondold át, hogy tényleg akarsz-e sötétzöldezni. Köszi."

Átgondoltam és megértettem már akkor, amikor leírtam. Továbbra is úgy gondolom.

Egy kérdés: milyen távol van a lakóhelyedtől a legközelebbi vasútvonal?

lyken 2011.07.22. 13:28:40

@auth.gabor: "Átgondoltam és megértettem már akkor, amikor leírtam. Továbbra is úgy gondolom."
Tényleg? És akkor hogy sikerült magadban megszülni a kommentet?
Én azt sérelmeztem, hogy miért akarsz több kattogós sínt kitenni a pusztába. Merthogy ez zajszennyezést okoz x övezeten belül és elhajt az élőhelyéről bármilyen állatot. Te erre kitaláltad, hogy akkor én biztos zöldbuzi vagyok és minden technikát fel akarok égetni, beleértve a vonatpot. Brilliáns logika.

"Egy kérdés: milyen távol van a lakóhelyedtől a legközelebbi vasútvonal?"
Nem mindegy? Trolléknál bármit válaszol az ember, gyártanak rá egy indokot, hogy az adott válasz miért a saját igazát támasztja alá. Egyenlőre maradnék annál a kérdésnél, hogy:

"...de például lakott területen lehetne ilyet alkalmazni, kinn a pusztában meg lehetne annyival több dilatációs sínpár..."

Szerintem ha nem muszáj, nem kell ellehetetleníteni semmilyen élőhelyet. Se emberit, se állatit. Sajnálom, hogy ezt egyesek másként látják.

"...költségben ugyanott lenne a MÁV, de élhetőbb lenne a vasút melletti terület..."
Most nem használ annyit a MÁV, hogy a lakott területeket akár szignifikánsan lefedje vele. Akkor hogy is származik ebből a költségek megtartása az adott szinten? Ha a viziódat komolyan vesszük, az eszközbeszerzést és költségnövekedést jelent.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.07.22. 15:41:56

@lyken: "Szerintem ha nem muszáj, nem kell ellehetetleníteni semmilyen élőhelyet. Se emberit, se állatit. Sajnálom, hogy ezt egyesek másként látják."

Ideális világban igen, de...
...tegyük fel, hogy vasút közelében laksz, ahol vannak dilatációs hézagok, a vasútnak lesz x millió forintja, amiből pár kilométernyi hézagmentes vágányt tud kialakítani. Hol cserélje ki a vágányt csendesebbre, a lakóhelyed közelében vagy pár kilométerre a lakóhelyedtől a kukoricatáblák között?

"Merthogy ez zajszennyezést okoz x övezeten belül és elhajt az élőhelyéről bármilyen állatot. Te erre kitaláltad, hogy akkor én biztos zöldbuzi vagyok [...]"

...mert az egyátalán nem zavar, hogy a zajszennyezés x övezeten belül elhajt a lakóhelyéről bármilyen embert... milyen távol van a lakóhelyedtől a legközelebbi vasútvonal?

Átlagos ember azt mondja, hogy inkább a lakóhelyén legyen csendes a vasút. Átlag zöld ember azt mondja, hogy jó lenne, ha mindenhol csendes lenne a vasút, törekedni kell rá, de ha nem telik rá, akkor a lakóhelyén legyen csendes. Sötétzöld azt mondja, hogy - ugyan ő nem lakik vasút közelében - de a kukoricatáblák mellett legyen csendes a vasút.

Bocsánat, hogy a lelkivilágodba gázoltam, de tipikus sötétzöld attitűdöket mutattál, és most is ilyesmit mutatsz.

Ahoj- 2011.07.22. 19:55:31

Más vonalon hegesztve van a pálya aztán nem nyiklik nyaklik. Itt ez miért lehetetlen?

Más: veszel purhabot vagy valami folyékony fém ragasztót aztán éjszaka kitöltöd a hézagot vele, talán kevésbé fog csattogni :)

Mozvez 2011.07.22. 23:32:21

@Ahoj-: Az a baj, hogy a vonalon túl nagyok az ivek.
@okostojgli: A kérdédre a válasz: nekem mindegy:D
@Semper Fidelis: hát igen ha ilyen nemü probléma van az kártérités köteles.
@Hiperlajhár: Tévedés:) Már loptak...

gyöngyöm10 2011.07.25. 22:53:42

Ez csak hiszti. 1982-ig 22 évet laktam kb. 5 méterre a vasúttól, nyugodtan lehetett aludni.

gyöngyöm10 2011.07.25. 22:59:54

@Hiperlajhár: Már loptak mozdonyt is, csak ellett tusolva, hogy nem igaz.
süti beállítások módosítása