MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Üvöltő mozdonyvezető, szemtelen vasutasok

2011. július 12. - Vittore.

F.-né mai levelében is a hétvégi tortúráról ír, s az ő történetében is van minden: ordibáló vasutas, tömött motorvonat, ájuldozó nyugdíjasok, bömbölő gyerekek...

Ráadásul a késésben lévő vonatra várakozóknak bemondta a hangosbemondó, hogy a beérkező vonatokra nem szabad felszállniuk. Bár F.-né nem írta meg, gondolom a késő IC-kre nem engedték felszállni a már felhergelt tömeget.

A levél végén azt is megkérdezi, hogy hogyan kaphat kártérítést a sok utas, sajnos azt már most leszögezhetjük, hogy kártérítés az nem lesz, felelős az nem lesz, a tanulságok levonása a következményekből szintén nem lesz.

Íme a levél:

Tisztelt Magyar Államvasutak!

A tegnapi napon több ismerősömmel -tekintettel az országos hőségriadóra- leutaztunk Agárdra.

Az odaúttal nem is volt probléma, ellenben a visszaút iszonyatos volt!

A 18 óra 06 perckor Agárdról induló vonattal szerettünk volna hazajönni.

Rengetegen vártak a késéssel érkező szerelvényre. Addig több vonat is áthúzott iszonyatos sebességgel úgy az állomáson, hogy semmiféle figyelmeztetést nem adtak erről.

Már ezt is igen veszélyesnek tartom, de a problémák igazán ezután kezdődtek!

Megérkezett a szerelvény. A régi típusú kocsikkal (műbőr ülések). Az ablakok mindenhol le voltak ugyan húzva, de a vonat tömve volt, még így is alig lehetett levegőt kapni!
Minden állomáson vesztegeltünk (addig araszoltunk) 10-25 percet.

Martonvásárnál már nagyon türelmetlenek és indulatosak voltak az utasok, miután senki semmit nem mondott arról, hogy miért is állunk, mi történt.

(Az utasoktól tudtuk meg, hogy nincs mozdonyunk, elromlott, s majd megoldják, de hogy mikor, azt senki nem tudta. A mozdonyvezető üvöltve, keresetlen stílusban válaszolt kérdésünkre, hogy mikor megyünk tovább).

Végül sok utastársammal együtt átmentünk a másik vágányhoz, hogy megvárjuk a következő szerelvényt.

Az meg is érkezett 1/2-1 órás késéssel.

A "kis piros", légkondicionált kocsikkal....

De nem működött a légkondicionáló!!!!!!!!!! És nem akkor romlott el, napok óta így járt a szerelvény!!!!!!

Holott így nem is járhatna, mert ezeken a vonatokon nem lehet másképp levegőhöz jutni! Ez közveszélyokozás!

Az utasok között többen rosszul voltak már addigra, pici babákkal is utaztak, s a személyzet itt is szemtelen volt!

Hogy lehetséges, hogy így közlekedtetnek szerelvényeket, s pláne akkor, amikor országos hőségriadó van elrendelve????????

Mi tovább vártunk az állomáson, mivel nem óhajtottunk a vonaton meghalni!

Jöttek is szerelvények, meg is álltak, de a hangosbemondó bemondta, hogy aki megpróbál felszállni ezekre a szerelvényekre, azt megbüntetik!!!!!!!

Hogy képzelik ezt?

Hisz fizettem a jegyért, nem is keveset! Nem kéne ilyen esetben mentesítő vonatokat indítani? S ha már nem indítanak, akkor nem lenne természetes, hogy az utasok felszállhassanak az ott megálló vonatra??????

Hova süllyedt a Magyar Államvasutak???????

Végül 21.40-kor értünk be a Déli pályaudvarra, azaz annak a levégére, mert előttünk még 2 szerelvény állt bent a vágányon.

Ilyen negatív tapasztalatok után miért is gonfdolják, hogy az utasok Önökkel fognak utazni?

Én is mennék még a Balatonra, de ezek után hogy merjek elindulni? (Az IC-k ugyanis szintén légkondicionáltak, s nem egyszer jártam már úgy, hogy hiba miatt nem működött, vagy éppen füst gomolygott, s nem lehetett abalkot nyitni!!!!!!!)

Kérem, írják meg nekem, hogy mit tettek ezeknek a komoly hibáknak a kiküszöböléssére, s hogyan kaphatok én és utastársaim kártérítést a tegnapi eset miatt?????????

Tisztelettel:
F.-né (egy felháborodott utas)
Budapest

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



A jobb felső sarokba kikerült az idei Goldenblog verseny ajánlója. Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, nevezd az Új MÁV Blogot a Goldenblog idei versenyére!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr183059883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.07.12. 11:09:22

Azt honnan tudta ránézésre az utas,h már napok óta rossz a klíma?

A felszállsz meg leszel büntetve meg röhejes elvégre mikor amúgy is tömegnyomor van a vonaton ember nincs, aki megmondja, hol szálltál fel, lehet oda se ér a kaller próbáljon megbüntetni ha tud. A szabály valóban az,h forgalmi okból álló vonatra tilos fel és leszállni ,de ilyenkor kivételt lehetne tenni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 11:23:26

"Rengetegen vártak a késéssel érkező szerelvényre. Addig több vonat is áthúzott iszonyatos sebességgel úgy az állomáson, hogy semmiféle figyelmeztetést nem adtak erről."
- Ne kelljen a vonatnak minden állomáson lelassítania azért, mert vannak a peronon.
Ugyanakkor valóban be kellene mondani, ha szerelvény halad.
Vagy visszatérni a régi korláthoz, és a bakter kinyitja a rácsot 2 perccel a vonat előtt.
Azt mondjuk nehezen hiszem, hogy nem is dudált az áthaladó szerelvények egyike sem.

"miután senki semmit nem mondott arról, hogy miért is állunk, mi történt."
- Szokásos dolog a MÁV-nál, az utasokkal is krumpliként bánnak, épp hogy nem dobálják őket. Tájékoztatni ugye a krumplit sem kell....

"És nem akkor romlott el, napok óta így járt a szerelvény!!!!!!"
- Rá volt írva?

"Jöttek is szerelvények, meg is álltak, de a hangosbemondó bemondta, hogy aki megpróbál felszállni ezekre a szerelvényekre, azt megbüntetik!!!!!!!
Hogy képzelik ezt?
Hisz fizettem a jegyért, nem is keveset! "
- Aki az IC-vel jött, még párszáz forinttal többet is fizetett, azért, hogy álló utasok ne lihegjenek a nyakába. Bocs, de ez van.

"Nem kéne ilyen esetben mentesítő vonatokat indítani?"
- Kérdés, lett-e volna mit. A másik dolog, hogy egy mentesítővonathoz a rengeteg MÁV vállalat közül hány helyen kellene azt megrendelni/engedélyezni/stb..

"S ha már nem indítanak, akkor nem lenne természetes, hogy az utasok felszállhassanak az ott megálló vonatra??????"
- Egyfelől igen, másfelől az IC-pótjegyet nem azért veszi az ember, hogy falujárón menjen.

"Én is mennék még a Balatonra, de ezek után hogy merjek elindulni?"
- Kocsival, ha nincs akkor busszal. Előre szólok, kocsival is kalandos időnként, és a busz se népünnepély, de a posztoltaknál csak jobb lehet. Kommunikáció szempontjából biztosan.

fairenc 2011.07.12. 11:43:01

Ugyan ez Volánra vonatkozó megjegyzés, de tanulságos: Egerbe lefelé menet (6.15-ös jósvafői járat, 2011.07.11.) a vezető induláskor ellenőrizte a klímát (külön az üléseknél a szabályozót is), figyelt az elővételes jegyesekre. Bunkók csak egyes utasok voltak (külön posztot megérne a "bunkó utas" kategória, aki egy normális utastársnak tuti agyára megy)... A busz kicsit előbb érkezett Egerbe. Vissza szintén korrekt volt az út. Ilyen is van, igaz ez nem strandjárat :) Bocs az "off"-ért :)

Adani 2011.07.12. 11:49:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Busznál és kocsinál a dugó a probléma. Egyikkel se mész semmire ha dugóba kerülnek. Valamint a buszok is rendszeresen késnek az is lerobbanhat, ott is mehet klíma nélkül. Tájékoztatásban jobb, mert ott a sofőr kéznél de ha ő nem tud semmit akkor ő se mondhat pl. ugye ha dugóban áll a akkor a nem tudna gyorsabban menni kérdésre csak az a válasz,h tudnék,de a buszt nem hagyhatom itt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 12:36:34

@Adani: Én Balaton fele sosem kerülök dugóba.

- Tudom, mikor kell menni.
- Nagy melegben (=nagy forgalom) nem ragaszkodom az M7-hez, sőt! el is kerülöm.
- Nagy melegben tudok 1-2 órával később indulni, ne legyen annyira meleg.

Dugóban meg elviselem a dolgot, mert megy a klíma, illetve tudok kerülni, nem úgy mint a busz vagy vonat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.12. 12:50:07

"Én is mennék még a Balatonra, de ezek után hogy merjek elindulni? "

Autóval.

Amúgy mit várunk? A MÁV olyan, mint az ország :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.12. 12:53:11

@Adani: Na de, a vonat nem kerül dugóba (elvileg :) ) és mégis késik :)
A vonat késik tavasszal, ősszel, télen, és nyáron is...

Szárnyati Géza Malacra 2011.07.12. 12:57:55

"Ilyen negatív tapasztalatok után miért is gonfdolják, hogy az utasok Önökkel fognak utazni?"
Nem gondolják.
Nem érdekled őket.
Majd az állam – azaz te az adóddal – kisegíted a MÁV-ot évről évre, lett légyen is bármily szemtelenül szar, pofátlanul pazarló, iszonyat igénytelen, minősíthetetlenül mocskos.

Ez van, magyar ember az emberhez méltó életkörülményekért, tisztességes munkamorál megköveteléséért, színvonalért, igényességért nem ragad vasvillát. Tűr mindent, mint a boci, a magukat zsírosra hízlaló fejesek meg röhögnek a markukba a sok birkán, aki mindent lenyel.

(MÁV-osok kedvéért: tudom, a MÁV-nál csak odaadó, kiváló szakemberek dolgoznak, akik mindent megtesznek az utasért. A látszat csal, és különben is, nyilván az UFO-k okozzák.)

Thorwald 2011.07.12. 13:07:54

Jáj...
A hetvege elbaltazott volt a mav reszerol nem kicsit. Mi is ICvel mentunk szolnokrol pestre... oda is vissza is masfel oras kesessel... mondjuk az ICken volt legkondi.
A nem legkondis vonatokon tuti szivas volt ezerrel.
Azon csodalkoztam, h nem osztottak vizet, mert ilyenkor szoktak... gondolom a hetvege miatt nem. Ugyanis ilyenkor sokkal tobbet kell fizetniuk a foglalkoztatottaknak.
Amugy meg a regi jarmupark miatt van ez az egesz. Lerobbannak a vonatok ha jon a meleg/hideg. A mozdonyvezeto is emberbol van raadasul ott aztan tenyleg meleg van... A kalauz szinten. Nem legiutaskisero es nem boltos, persze tudom neki is kellene egy kis (?) udvariassagot tanulnia, de 800 fokban o is ugyanugy szenved csak meg egyenruhaban is kell flangalnia...
A tajekoztatas meg... ugyan hagyjuk. A MAV direkt azt mondta, hogy a nyugati elott biztosito berendezeseket cserelnek, kozben meg ahogy lattam felkaptak a sineket...
Nevetseges.

De ahogy egy szemfules kommentelo is irta: a feldarabolasnak koszonhetoen sokkal tobb embernek kell engedelyezni, ha potlovonat inditasarol van szo. Lassabb a folyamat.

Nagymoli 2011.07.12. 13:09:06

Ha már úgyis késik,megállhat, fel lehetne szállni, IC, és egyéb pótdíjjat meg eltörölni, amíg a technikai gondokat meg nem oldják, szerintem ez lenne a helyes. Dolgozzanak azon, hogy minden vonat a lehető legkevesebbet késsen, az emberek pedig felszállhassanak mindre, ami mozog jó irányba. Úgyis késni fog az IC, és minden más is. Erre kellene valami ideiglenes megoldás. de mire kitalálnak valamit, és végigpapírozzák, már rég vége az évnek is...

Szárnyati Géza Malacra 2011.07.12. 13:15:30

@Nagymoli:
Persze, lehetne egy RAKÁS megoldást találni. Már ha bárki is akarna.
De hát ahhoz dolgozni kéne! Vagy legalább gondolkodni! Ajaj!

Adani 2011.07.12. 13:18:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Kivéve ha pályán kerülsz dugóba, akkor se előre se hátra. De még pályán kívül is járhatsz így egy teljes pályás útlezárásnál, pl. kamion fordul keresztbe. Szintén kerülhetsz ilyen helyzetbe.

Megy a klíma az is iga,z de egy idő után vagy leállítod a motort és akkor nincs klíma vagy elpöfékelsz egy csomó drága benzint.

Szelid sunmalac 2011.07.12. 13:19:26

Nem lehet kinyitni az ablakot 40 fokban, a legkondi meg rossz? Szolni a kallernek, hogy a nala levo speci kulccsal nyissa ki, ha meg nem, akkor a fejevel kinyitni az abalakot. De az biztos, hogy legkozelebb berugom az osszeset!

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.07.12. 13:27:11

Honnan tudja, hogy rossz a klíma? Például megkérdezte a kallert, mit lehetne tenni, az mondta, hogy semmit, már napok óta rossz.

Miért ilyen hülyeségeken kell lovagolni? Írjon ki mindent, hogy melyik infót kitől hallotta?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 13:31:37

@Adani:

Mint írtam: tudom, mikor kell elkerülni a pályát.

Most hétvégén oda is, vissza is a pálya elkerülésével jöttem, 90 körüli ÁTLAGGAL.

KawaBazsy 2011.07.12. 13:35:48

Én vasárnap motorral mentem Velencére. Jó választás volt, visszafelé a 7-esen Baracskától állt a sor, az autósok rendesek voltak, mindenhol lehúzódtak, tudtunk haladni.

Nagymoli 2011.07.12. 13:36:02

Nyugi, ha napok óta nem megy a klíma, akkor is azt fogják mondani, hogy épp most romlott el.

Nagymoli 2011.07.12. 13:40:44

@Szárnyati Géza Malacra: Sajnos nagyon nagyrészt igazad van, tényleg elég, ha kapják a pénzt, többivel nem foglalkoznak, csak nyaralnak a MÁV nyaralóiban a Balcsin a pénzünkből.. És persze autóval mennek oda is. Mármint az illetékes elvtársak, nem pedig, akik a tűző napon a síneket cserélgetik... Mellesleg egész évben nincs turistaforgalom, de pont arra van időzítve a karbantartás, amikor utasok is lennének, ha már a Balaton...

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.07.12. 13:41:51

A Volán se különb Bp-Veszprém tegnap délben. Klíma semmi csak nyitott ablakok. A végén a sofőr elnézést kér, mert túllépte az üzemanyagfogyasztási normát, ezért nem akarta, hogy fogyasszon még a klíma is.

Páneurópai Harci Kos 2011.07.12. 13:42:43

"s hogyan kaphatok én és utastársaim kártérítést a tegnapi eset miatt?????????"
sehogy, költözz el Agyarországból jó messzire.

Hiperlajhár 2011.07.12. 13:43:34

Az egész MÁV-ot úgy,ahogy van, meg kéne szüntetni, vagy hagyni csődbe menni. A szakemberek az új vasútnál találnának állást. El kéne adni a japánoknak :-) :-)
A vízfejet meg nem sajnálom.....
Egyébként nyári gumi kéne az IC-re....

dr. trafik nomac 2011.07.12. 13:44:01

Ehh, mar 20 eve ez van, nem tudom miert lepodtok meg meg mindig ezen ?! Az egesz csak az allami penzek lopasara van, semmi tobb, az utas csak plusz gond. Nekem egy nyaron osszejott 50% meghibasodasi arny (keses >15, nem keses talan 1 volt), ugy 60 utazasbol, azota soha nem jarok vonattal, csak kulfoldon, ott viszont ajanlom barkinek. Bar kulfoldon a busz is sokkal jobb, de meg itt is jobban mukodik mint a MAV.

Csülök 2011.07.12. 13:44:51

Hát...
Minden esetre nem okos dolog ilyen kánikulai hétvégén a Balatonról, vagy akár Agárdról délután hatra időzíteni a hazautazást, még autóval sem, de vonattal biztosan.

dr. trafik nomac 2011.07.12. 13:44:56

blogmotor nagyon mondjon le !!!

Nagymoli 2011.07.12. 13:45:00

@Adani: De legalább van választási lehetőséged... Sokan fizetnének, csak menjen a klíma. Ehh, miket beszélek, fizettek is érte. Csak nem megy sem a klíma, sem a vonat.@chipanddale74: Legalább elnézést kért... Bár inkább lépje túl a normát, a túlfogyasztás miatt meg fájjon a főnökei feje, nem az utasok tehetnek róla... :-D

Sir Nyű 2011.07.12. 14:00:25

Szombaton az esztergomi desiré is légkondi nélkül ment. Tényleg hogy adhatják ki forgalomba az ilyet?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.12. 14:01:22

Távol álljon tőlem, hogy ekézzem a posztolót, nálam jobban senki nem utálja a MÁV-ot, de a saját magunknak szerzett bosszúság jó részét meg lehetne takarítani egy kis előrelátással, körültekintéssel, szervezéssel. Kicsit olyan, hogy nem megyek a plázamoziba Vin Disel-filmet nézni fizetés utáni napon este nyolckor, ha nem szeretném villogó mobilkijelzőkkel, vihogó tinédzserekkel és rágcsáló embertömeggel tarkítani a moziélményt.

KovA 2011.07.12. 14:12:39

Hát, ha nem megy a légkondi - ki kő nyitni egy ablakot. Kalapáccsaaaa! Hátha akkó legközelebb előbb mögjavitják !

citrix 2011.07.12. 14:13:39

Légkondícionált(nyitható ablakokkal nem rendelkező) kocsit szerelvénybe sorolni hibásan szerintem felér több emberen felelőtlenségből elkövetett veszélyeztetéssel,kínzással.De a MÁV erényei közé nem tartozik felelősségtudat,pontosság,előzékenység és a tisztaság is ritka vendég.Sokat vonatoztam,a Balatonra is nyári csúcsidőben.Fehérvárra rendszeresen késve(és tömve) érkezett a szerelvény,ezt a késést a mozdonycsere csak tovább rontotta.Tikkasztó meleg,ülőhely nulla,állóhelyért se érdemes küzdeni,sokszor a WC előtti peronon utaztam néhány vállalkozó kedvű fiatallal.A WC-t ugye nem kell bemutatni.Visszafelé Füredtől anarchia,20-50perc késés,tömeg,kornyadozás a tűzforró aszfalton.Ennek már pár éve,azóta autóval járok le.Az kényelmes,gyors,nem drágább a vonatnál és várni sem kell.Ám a 71-es út visszafelé rémálom,Fűzfőtől lépésben araszolás az Aligai felhajó dugulása miatt.Sakk-matt.Azért természetesen az autó sokkal előnyösebb.

KovA 2011.07.12. 14:15:30

"Hisz fizettem a jegyért, nem is keveset!"

Mihez képest ?
Sajnos ez nagyon relatív - ha majd annyit fizetsz mint kb. Németországban - lesz leégkondi és talán nem lesz veszteséges a MÁV.
Csak neked nem telik majd vonatra ülni. :-(
Amúgy igazad van.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 14:19:01

@Nagymoli: Fizetéskor lehúzzák a pénzéből a túlfogyit, azt a gyerekei meg nem esznek.

Szárnyati Géza Malacra 2011.07.12. 14:25:42

@KovA: hét csak azt ne hidd, hogy a MÁV annyival olcsóbb, mint amennyivel balkánibb! Sőt, egyes esetekben konkrétan drágább. (7 évet éltem Nyugat-Európában, ismerem az árakat.)

KovA 2011.07.12. 14:36:51

@Szárnyati Géza Malacra: Ja én is 7-et én is ösméröm az árakat. 50 kilométer 3000 Ft körül.
Az elszámolást viszont nem ismerem, hogy mennyivel az annyival.

De tudod népet is kéne nevelni mer' arrafelé nem szokás a villanykörtéket kihajingálni az ablakon és élvezni hogy pukkan. Meg az üléseket se felhasogatni.
Szóval megtoldhatjuk - anniyval is drágább és szarabb itt amennyivel több a bunkó embör...

zgabi 2011.07.12. 14:37:03

Milyen puhány lett mára a magyarság. 30 évvel ez előtt minden vonat tömve volt télen-nyáron, mégis bírtuk a gyűrődést. Itt meg mindenki sír, hogy így, meg úgy. Mi lesz velünk, ha ennél sokkal komolyabb problémák merülnek majd fel az élet számtalan más területén? Dunának megyünk? Rinyálást abbahagyni, kondíciót javítani!

KovA 2011.07.12. 14:39:57

@zgabi: Ja de régen le tudtad húzni az ablakot - vagy épp be se tudtad csukni.. :-)
De fulladoznod nem köllött, hacsaknem a bagófüstben...

LiberAll 2011.07.12. 14:41:58

A MÁV valasza, meg kb. ez lesz : Kedves utas, vegyen autót, és ne utazzon velünk , nekünk sincs kedvünk dolgozni melegben.

Amúgy én támogatnám a MÁV végleges felszámolását, mert nem örülök, hogy erre költik a pénzemet.

GGG77 2011.07.12. 14:42:53

Egyértelműen kocsival megyünk ilyen hétvégékre.

Ez a Budapest-Agárd oda-vissza 4400 Ft lenne kettőnknek. Ez kb 12 liter benzin. A kocsink 7,5 körül fogyaszt, klímával legyen 8,5. Miről beszélünk!? Ha pedig 3-an vagy 4-en ülünk a kocsiban csak tovább javul az arány.

GGG77 2011.07.12. 14:44:48

@LiberAll: "Amúgy én támogatnám a MÁV végleges felszámolását, mert nem örülök, hogy erre költik a pénzemet."

Nem hülyeség. A MÁV-ba az elmúlt 20 évben öntött pénzből simán ki lehetett volna utalni családonként egy ötajtós Swiftet.

GGG77 2011.07.12. 14:46:45

Ha pedig a levélírónak nincs kocsija:

www.oszkar.com/

zgabi 2011.07.12. 14:49:41

@GGG77: Előbb gondolkozni, aztán írni! Mit fog kezdeni a többség az autójával, ha pár éven belül duplájára emelkedik a benzin ára? Örülni fog, ha az emiatt ( is) egekbe szökő árú élelmiszerekből elegendőt tud majd vásárolni. Márpedig így lesz, mert Kína és India minden pénzt meg fog adni a kőolajért, az azt birtoklók pedig annak fogják eladni, aki többet fizet érte. Nem adok 20 évet, s ismét eljő a vasút aranykora ( egyébként példát kéne venni Svájcról, mert ott igen jól működik a vasút, holott mindenkinek van minimum egy autója).

zgabi 2011.07.12. 14:52:23

@KovA: Amíg volt pia, nem számított a többi. De anélkül is bírtuk a gyűrődést. Sokszor úgy érem, azért tart ott ez az ország ahol, mert állandóan nyafogunk minden jelentéktelen probléma miatt, ahelyett, hogy megoldanánk azokat. Persze, nyafogni könnyebb.

záporjózsi 2011.07.12. 14:56:32

@LiberAll: Mit értesz a MÁV alatt. A vasúti pályát vagy a személyszállítást?

Pálya: gondolom szívesen fogod végigvárni az utakon hirtelen megjelenő pár ezer kamion csordában vonulását.
Személyszállítás: gondolom szívesen fogod látni az újságban, hogy a személyszállításnak évente adott összegeket most a pálya kapja meg, viszont aki eddig vonatozott az körülötted tanyázik a dugóban vagy egyszerűen nincs munkája, mert nem tud oda eljutni.

A levélíró biztos nagyon dühös. Megértem. Ettől még nem kell hülyén hülyeségeket írni. A tények elég ütősek voltak ezen a hétvégén maguktól is.

shushu2 2011.07.12. 14:57:10

Mennyit is kap a máv nemsokára? (300 milliárdot :D adópénzből :D )

tede 2011.07.12. 15:01:36

Kis pénz, kis vasút.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.07.12. 15:02:37

Mi a probléma? A szárnyvonalak újra szárnyalnak!

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.07.12. 15:06:53

A MÁV árai valóban nem alacsonyak, de az utasok nagy része különféle kedvezményekkel utazik...
Szerintem a BKV sokkal rosszabb állapotban van. Szállj fel pl. a csepeli hévre, aztán csendben leszel, hogy elromlott a légkondi? (vagy ahogy te írod: ????????????????)

KovA 2011.07.12. 15:08:03

@GGG77: Nagy eszek vagytok - ha mindazt amit a MÁV mozgat átteszed közutakra fizetheted a közútjavítást, nagyságrennddel megnő a levegőszennyezés, repednek a házfalak és megfősz a dugókban.

Nem felszámolni kell a MÁV-ot hanem rendberakni - atomatizálni - maga a technológia gazdaságosabb és hatékonyabb tud lenni mint a közúti szállítás.

Az a hülye piaclibsi felfogás, hogy valami rosszul működj - akkó meg kell szüntetni.
Persze - aki beteg - agyonlőni.

elég kemény feladat egyébként - sokak munkaképessége lóg a MÁV-on alacsony jövedelem mellett - értsd: a munkahelyek Budapesti túlközpontosítása miatt kénytelen ingázni de az alacsony bére miatt csak ilyen alacsony viteldíj mellett.
Az se megoldás, hogy beköltöztesd pestre - igy is fulladoztok már...
No hát akkor lehet elgondolkozni, hogy hol fogsz hozzá az efféle komplex probléma megoldásához, hogy senki se nyomoruljon meg miatta.
Se a munkahelyet nem tudod kitelepítődésre bírni - lévén magántulajdon, se a dolgozó bérét nem tudod emelni, hogy a MÁV kifizetődő legyen se beköltöztetni nem tudod a szerencsétlent.
És ingyen swifttel se lesz kifizetődő az ingázás.
El van ez kúrva ahogy kell - de abban igazad van - el kell kezdeni valahol - de nem úgy hogy megszüntetem. Ráadásul kapsz egy valag munkanélkülit - az lesz aztán igazi veszteség...
na ?

KovA 2011.07.12. 15:09:49

@zgabi: ja ott állunk a budi ajtó előtt, hónunk allatt a guriga kzünben a kulcs oszt mégis befosunk.
Így megy ez nekünk !
Fő, hogy mindig meg tudjuk magyarázni magunknak :-)

KovA 2011.07.12. 15:16:57

@metalheart: No ez az egyik ahol el lehet kezdeni a javítást: a kedvezmények utalványozása - nem korlátlan számú utazási kedvezmény mindenkinek, hanem havi vagy éves kvóta.
Unokát látogatni havonta kétszer ingyen OK - de vonaton tölteni a napot - mer' ott télen fűtenek az túlzás - meg ingázó járatokon nyugdíjaskedvezni se túl szerencsés: ki dolgozni jár szeretne nem állva utazni pl. árubemutatókra csődített nyugdijasok miatt.

Mille38 2011.07.12. 15:19:01

@zgabi: Ja és Svájcban van pár svájci bank... Ha nálunk lenne "svájcibank" meg évszázados semlegesség, itt is lenne alpesi hegyoldalban futó mesevasút.

ertelmetlensegi 2011.07.12. 15:21:42

Ha egy vágányú szakaszon egy irányban egy óra követésű vonatok lennének. Ha két vágányú szakaszon egy irányban fél óra követésű vonatok lennének. Kevesebb vonat, több kocsival jobban tervezhető és behozható a késések.
Sajnos erőltetik a sűrűbb vonat követést (főleg az elővárosi forgalomban, ami kihatása van a vasútvonal további szakaszára).
A mostani Zugló megállóhely környéki hiba is bizonyította, hogy az elővárosi szerelvényeket első intézkedés keretében leállították.
Már sokszor írtam az utazóközönségnek: a vasutasnak hosszú a munkaidő beosztása, hová is rohanjon, 5-20 perc késés számukra mindennapos dolog és belefér a munkaidőbe.

Mille38 2011.07.12. 15:24:18

@zgabi: Ja és Svájcban van pár svájci bank... Ha nálunk lenne "svájcibank" meg több évszázados semlegesség, itt is lenne alpesi hegyoldalban futó mesevasút.

cicmen (törölt) 2011.07.12. 15:29:12

A tegnapi napon több ismerősömmel -tekintettel az országos hőségriadóra- leutaztunk Agárdra.

Nem is tudtam, hogy a hőségriadó azt jelenti, hogy utazz le Agárdra!

Meg az, hogy:Az meg is érkezett 1/2-1 órás késéssel.

Most nem tudod, hogy mennyit késett?
Te hülye Fné!

deeed 2011.07.12. 15:41:15

A buszon a sofőr ellenőrizte a klímát, sőt külön az üléseknél található befúvót....Rendben, szép.
Viszont a mozdonyvezető hogy ellenőrizze a kocsikét, főleg ha több kocsi van, ill a klímás kocsi valahol messze a mozdonytól van?
A klímás motorvonatoknál, ha indulás előtt nem jó, akkor el sem idul (hat), hacsak el nem rendelik neki. Ha menetközben döglik be, akkor sajnos ez van. Ha meg félúton valahol, mert szar lett a klíma, akkor mi lett volna ha kihajtották volna az utasokat ? No, akkor lett volna ajvékolás...)

mruniverzum 2011.07.12. 15:42:59

Mi is jól megszívtuk a Cegléd-Szolnok vonalon. Mikor megállt a zónázó mondtam is az ismerősömnek, hogy azonnal le a vonatról, mert itt fogunk megdögleni. Bent állt egy IC és átszálltunk rá, mint a zónázó utasainak legalább fele.

Nem érdekelt, hogy mit helyeztek kilátásba ezért. 30.000 Ft körül van a havi bérletem és az IC ugyanott állt meg, mint a zónázó. Nem értem hogy lehet ennyire rugalmatlan a máv. Változás pedig nem lesz, amíg csak elájul valaki. Majd ha meghal valaki a melegtől az egyik járaton, akkor talán.

Ez egy ilyen ország.

sncf 2011.07.12. 15:43:31

"Az utasoktól tudtuk meg, hogy nincs mozdonyunk, elromlott, s majd megoldják, de hogy mikor, azt senki nem tudta. A mozdonyvezető üvöltve, keresetlen stílusban válaszolt kérdésünkre, hogy mikor megyünk tovább"
Ha nem volt mozdony a vonaton, akkor a mozdonyvezető mit keresett ott? Elszaladt a mozdony a mozdonyvezető nélkül?

VándorLélek 2011.07.12. 15:58:08

@Thorwald: "Azon csodalkoztam, h nem osztottak vizet, mert ilyenkor szoktak..."
Ezt mondjuk nem értem. Ha tudjuk, hogy hőségriadó van, miért várjuk el, hogy osszanak vizet? Rengeteg helyen lehet vásárolni, vagy vigyél otthonról. Ezzel nem tudok egyetérteni.
Ellenben a posztolóval egyetértek abban, hogy ami jár az jár... a MÁV egy rakás k@ki, az még akkor is késik, amikor semmi oka nincs rá. Sőt, saját időszámítása van! Amikor késik 19 percet, akkor azt mondják, hogy 10 perc késés... egyedülálló módon lefelé kerekítenek... 0-9 percig nem számít késésnek, 10-19 percig 10 perc késés, 20-29 percig 20 perc késésnek (...) könyvelik el.
Igen, autóval is lehet dugóban ülni, de kicsit más, mint levegőtlen vonaton állni, nyomorogni.

Ahoj- 2011.07.12. 16:03:14

Hamár Agárdot átépítik mi a francért nem lehetett a felvételi épületet kitenni valamelyik vágány oldalára, tök veszélyes ez a közép - szűkperonos megoldás mégis ezt építették vissza. Noooormális?

Ahoj- 2011.07.12. 16:04:53

ha nem megy a klíma akkor vésznyitóval kinyitod az ajtót vagy kirúgod az ablakot. az ÁLLATOKAT AZ EU-ban kultúráltabb körülmények között szállítják, mint a MÁV az embereket

Ahoj- 2011.07.12. 16:05:40

BALATONRA VOLÁNBUSSZAL!!!!

Ahoj- 2011.07.12. 16:06:18

@KawaBazsy: Azért azt a kib..szott martonvásári lámpának is nekimennék egy Kamazzal. Nemigaz hogy így kell sz..patni a Velencére tartó népet hogy Érdtől meg Baracskától áll a sor vége.

Peredhil 2011.07.12. 16:13:58

@cicmen: Ezt a bejegyzést kár volt megírni, kis barátom...
1.) Ha nagy meleg van, az emberek szeretnek vízpartra menni. Pl. Agárdra. Pihenni, hűsölni, élvezni a napot, a fényt.
- Nem -- a szádba rágom a választ együgyű kérdésedre -- a hőségriadó NEM azt jelenti, hogy le KELL menni Agárdra, de miért ne tehetné meg bárki, aki erre vágyik, méghozzá európai körülmények között? (te persze le ne gyere vízpartra hőségriadó esetén, ott szakadj szét a kánikulában, ahol vagy, a lelketlenségeddel együtt.
2.) A vonat pontosan 47 percet késett. (1/-1 óra) Megnyugodtál? Most már érted, miről van szó?
3.) Gonosz, szívtelen, intoleráns, érzéketlen volt a kommented. MI a francért írtad.
Hülye cicmen.

záporjózsi 2011.07.12. 16:24:08

@KovA: Azért az erős, hogy probléma lenne az ingázókat beköltöztetni. Az ingázók egy része ha törik, ha szakad, autóval fog járni. Egyrészt akinek munkaeszköze, másrészt akinek mindegy, mennyi a benzin és mekkora a dugó, mert nem arra jár. Kellene kb. 2 év, pár vállalkozó jól megszedi magát és kiürül kb. 200.000 környéki ház. Ezek egy része eladható, más része egy ideig hétvégi házként funkcionál, utána talán el lehet adni, de szép számmal fognak a természet erejétől lakhatatlanná válni. El lehet dönteni, hogy ez kinek/kiknek lenne jó.

@Ahoj-: Autópálya? Kerülőút?
Agárd érdekes dolog, mert ha lenne megfelelő aluljáró, ott el lehetne helyezni (+4 automata), a peronon meg 4 vagy 6 automata.
Vésznyitó: az érdekes lesz, mert még a végén rád vernek egy vasúti közlekedés szándékos veszélyeztetése c. bűncselekményt.

@mruniverzum: Miért, mi lesz, ha valaki meghal? Azt fogja mondani az ombudsman, hogy irgumburgum? Lefolytatnak egy vizsgálatot, megállapítják, hogy szabálytalanul adták ki a kocsit, megdádázzák a legkisebb vasutast, akit lehet, ami után kb. fél évig még kevesebb kocsi fog közlekedni, a vasutasok pedig a legkisebb hibával is kisorozzák a kocsikat - simán generálva félórás késéseket.

@Mille38: Ezek a <tiltott kifejezés> svájciak a vasutat takarékosan építik, hogy legyen pénz fenntartásra is. Most képzeld el. A mi üzletünket így is rontják... Szerintem támadjuk meg. 4-2 borítékolható.

KawaBazsy 2011.07.12. 16:25:07

@Ahoj-: Meg lehetne azt oldani sztem egy forgalomfüggő lámpahangolással is, vagy ha az bonyolult, akkor rendőri irányítással. Az érdi első körforgalomban már ez történt, a rendőrök - nagyon helyesen - beálltak a körforgalomba, s úgy zárták le, h a Balaton felől érkező kocsisor haladhasson folyamatosan, s akkor nyitották ki, amikor már sok volt a várakozó a többi irányból..

zsoci 2011.07.12. 16:45:55

szerintem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
esetleg ????!!!!

Amúgy aki légkondicionáltan akar utazni az üljön be az autóba és kapcsolja be. Én is ezt teszem. A balatonra nincs értelmesen más alternatíva.

Az meg ugye csak vicc, hogy a másik, nyilván tele vonat ami itt nem állna meg az azért álljon meg, hogy az azon utazók ne férjenek el, és még késsenek is.

Sokat segít, ha nem a csúcsidő közepén akar valaki utazni. pl ha nem 6 kor délután, hanem mondjuk kicsit késöbb 8 kor megy? akkor már hideghebb is van és marad még két óra fürdeni...

hiénaf1 2011.07.12. 16:52:20

Egészen egyszerűen nem készültek fel a mindenki számára előre látható helyzetre (B. Sound + kurva meleg hétvége = millió utas). Emiatt nem a mávot kell szidni, elég csak a máv startot. Ha az utazóközönséget meg szeretné fogni a vasút, akkor legalább az ilyen csúcsidőszakokra felkészülhetnének jobban. Persze nincs pénz talonba tartani mentesítésre pár szerelvényt, mozdonyt, mozdonyvezetőt, meg kallert, de így nem is lesz jegybevételből, ha az utasoknak csak negatív élményekkel tudnak szolgálni. Pláne, hogy két emberrel már olcsóbb az autó.

hiénaf1 2011.07.12. 16:52:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Fizetéskor lehúzzák a pénzéből a túlfogyit, azt a gyerekei meg nem esznek."

Vagy műszak után megdörzsöli a tenyerét és leszipkázza amit a klímán megspórolt.

Peetee 2011.07.12. 16:54:18

Bele tudnék taposni Kocsis főf@szfej orcájába sok-sok tízwezer sorstársammal együtt!!!!

Törzsgyökeres szentesi 2011.07.12. 16:58:09

Én a közveszélyokozásos mondatán nevettem egy jót...

recommented 2011.07.12. 17:08:59

Kedves "F.né"!

Hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy gratuláljak a stílusához, ez alapján nem meglepő, hogy szemtelenkednek Önnel a MÁV-osok (de valószínűleg sokan mások is).

Fel szeretném hívni a figyelmét arra, hogy nyáron általában meleg van, és ha meleg van, a hétvégék utolsó napján (értsd: vasárnap) sokan indulnak vissza Budapestre. Mivel több mint 30 éve nyaralok a Balatonnál és a Velencei tónál, kijelenthetem: ez legalább több mint 30 éve így történik. A műbőr ülések több mint 30 éve kényelmetlenek, a vonatokon pedig több mint 30 éve tömeg van, és nagy melegben általában sebességkorlátozásokat rendelnek el, ami késéshez vezet (tudja, fizika, ha kevesebb a sebesség, több idő az út).

Mivel volt időm ezen gondolkodni, csak egyet javasolhatok: ne utazzon olyan helyre, ahol nagy melegben sokan vannak. Maradjon a kényelmes lakásban, döntsön le egy sört, és figyelje méla kárörömmel azokat az idiótákat, akik a víz mellett próbálnak hűsölni. Ha mégis utaznia kell, ajánlom az autót, gyors, pontos, lehet bele légkondícionáló berendezést rendelni extraként, esetleg az autóbuszt.

Ha mégis a vasútat választaná, akkor bátorkodom ajánlani a 14 óra előtti és a 20 óra utáni vonatokat, és egyúttal szeretném felhívni a figyelmét, hogy a vasúti szerelvény általában több kocsiból áll, nem muszáj középen megállni a balf... azaz birkával, elöl és hátul általában több a hely.

Megjegyzem: mostanában autóval megyek, és - nyilván valamilyen fatális véletlennek köszönhetően - vasárnap délután az autópálya is elképesztően zsúfolt. Nem tudom felfogni, miért.

Kérem figyelembe venni az itt leírtakat, különben a valós sérelmei ellenére is azt kell vélelmeznem, hogy Ön tulajdonképpen egy hisztis picsa, aki kicsit talán még butuska is.

Üdvözlettel

hiénaf1 2011.07.12. 17:23:54

@recommented: F-né valóban keveri a mozdonyvezetőt a légi kísérővel, ugyanakkor te sem érted a fő problémát. Pedig kimondtad. "30 éve.." Igen, 30 éve ugyan ott tartunk, sőt, azóta sokat amortizálódtunk. :) Mikor karácsonykor kimentem Bécsbe railjettel, akkor annyira nagy volt a tömeg, hogy 10 perces késéssel utána indítottak még egy szerelvényt. Másképp fogalmazva azonnal reagáltak a helyzetre. Igaz, ez a Keleti-pu-ról indult, és az osztrák vasúttársaságról beszélünk, de akkor is. A mentesítő szerelvényt tőlünk rendelték. Fehérvárról leküldeni egy szerelvényt Agárdra jó szervezéssel max fél óra. F-nének abban tökéletesen igaza van, hogy 2011-ben ettől azért egy picivel profibb szervezést vár az ember.

Mozvez 2011.07.12. 17:24:46

Meglep a mondat, hogy a "kispiroson" nem működött a klima, mivel a hölgy által igénybe vett vonalon a Stadler Magyarország által szervizelt(!) járművek közlekednek, aminél ez fatális hibának számít ergo el sem indulhat vagy a szerviz azonnal neki esett volna.

qurvadis 2011.07.12. 17:25:54

Azért kíváncsi lennék hogy hány % fizet teljes árú jegyet ! Amúgy már két embernek olcsóbb az autó igaz a dugót meg lehet szívni. Mi vasárnap ebéd után szoktunk hazahúzni, így nincs gondunk.

záporjózsi 2011.07.12. 17:44:37

@hiénaf1: Szerintem a főmenet és egyéb felsőbb irányítók a Zuglónál kialakult, ennél súlyosabb helyzettel voltak elfoglalva, így egyszerűen nem volt elegendő ember vasárnap délután a helyzet ésszerű kezelésére. Amúgy sincsenek elegen, néhányan amúgy sincsenek szakmailag a topon (a nagy része viszont jól irányít), két ilyen horderejű zavar már több embert igényelne - csak mivel minden áll, oda sem tudnak jutni, ahol segíthetnek...
Ha van kocsi, gép, személyzet, menetvonal, akkor persze hogy tud mentesítőt küldeni. Nemzetköziben. Ráadásul a foglalások alapján számít is rá.

@zsoci: De lekési az esti mesét (Híradó).

@Mozvez: Igaz, nem mehet ki. Akkor kiadunk egy mozdonyvezetőt és gy vjv-t, aztán cipeljék a hátukon boltot. Ha valaki azt rendelte el, hogy klíma nélkül közlekedjen, akkor azt vállalta fel, hogy legyen mivel utazni akkor is, ha nem teljes értékű a vas. Nem láthatta előre, hogy balhé lesz. Volt már szerencsém fekve maradt balatoni vonathoz csúcsban, nem szép látvány. Az is igaz, hogy az utazószemélyzet profin kezelte a helyzetet, mindenkit tájékoztattak élőszóban.

utastárs 2011.07.12. 18:19:38

@recommented:
Ön így gondolja, de azok, akik velem utaztak, valószínűleg nem.
Nem probléma.

Kívánom, hogy Önnek is legyen efféle "élményben" része.
Amúgy egyáltalán nem vagyok hisztis, csupán felháborít az, hogy milyen körülmények vannak.
Látnia kellett volna a pánikoló, levegő után kapkodó, félmeztelenre vetkőzött utasokat a légkondicionáló nélküli kocsikban, akkor talán másképp gondolná!

Bár lehet, hogy Ön csak saját magára tud gondolni,ezzel Önnek kell elszámolnia.

utastárs 2011.07.12. 18:24:02

@zsoci:
Félreértettél kedves hozzászóló:

Nem más vonatnak kellett volna megállni ott, de ami megállt amúgy is (forgalmi okokat mondott az állomáson szolgálatot teljesítő vasutas), arra miért nem lehetett felszállni?

hiénaf1 2011.07.12. 18:26:33

@záporjózsi: Kétlem. Zugló a balparton van, Agárd meg a jobbon. Nincsen hatással a kettő egymásra sem műszaki, sem logisztikai szinten.

utastárs 2011.07.12. 18:30:47

@KovA:

A magyar fizetésekhez és a szolgáltatás színvonalához képest sok az ár.
S a szolgáltatásba az is beletartozik, hogy ha probléma van, akkor tájékoztassanak.

utastárs 2011.07.12. 18:40:33

@Kiszámoló:
Kérésedre a válasz:
A szenvedő utasok, s ezután a keleuz is mondta.
Szóval innen az info.

Amúgy nem tartottam fontosnak mindent szó szerint idézni, mert nem ide szántam eredetileg a levelem, de ha már így alakult, nem bánom.

Mikor megkérdeztem a kalauzt, hogy nem lehetne valahogy mégis valami ablakot nyitni, azt válaszolta
"Miért? Mit csináljak? Üssem ki az ablakot?"

Igen, ha másképp nem megy, akkor tegye ezt.Ha már elindult így a szerelvény (amiről tudom, nem ő tehet, valószínűleg ezért is volt ingerült -miután másképp nem ismerem-).

Persze azt is hozzáteszem, hogy a meleg ellenére akadt normális vasutas is. Martonvásáron. Ő normálisan válaszolt, s mindent bemondott. Így is lehet.
(Kapott is érte sok mosolyt)

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.12. 18:57:47

@utastárs:
"A szenvedő utasok, s ezután a keleuz is mondta.
Szóval innen az info."

Ne haragudj, de ezt már én sem tudom kattintás nélkül hagyni.
Ebből a "kis pirosból" 60 darab van. Az egységsurgarú utasnak darab-darab, ha téged most jól megkérdezlek mi volt a pályaszáma, te sem tudod megnomdani.
Na pont annyira tudta megmondani a maradék többi utastársad is, hogy már napok óta rossz...
Vagy esetleg mindegyik utastárs az agyába beépített SZVÖR-rel rendelkezik, kapcsolatban áll a puszatszabolcsi bázissal, és pontosan tudta hogy amin ti ültetek, az már napokkal korábban melyik vonatokba forgott be. Ugyebár nem...

A kalauzra szintén ugyanez vonatkozik, neki végképp nem kellett ezt az infót tudnia...

Amúgy én erősen kételkesem ebben a nem ment benne a klíma sztoriban, mert a máv nem küldi el klíma nélkül, a pusztaszabolcsiak pedig a mávnak nem adják át klíma nélkül...
(Persze megértem én, hogy a sok felháborodás a soksok !!!!!!!!!!!!!!! és ??????????? nyomatékosítására írtad, csak az egész üti a technológiákat. Namindegy...)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 19:04:26

@Ahoj-:

Eredetileg ott nem volt lámpa, de a martoniak ajvékoltak, hogy nem tudnak átmenni a túloldalra.
Akkor lett lámpa, az lett a baj, hogy sokat kell állni a pirosnál.
Utána azon ment a rinya, hogy áll a sor mindkét irányban a lámpától - azért, mert rövidebb ideig volt zöld a 70-es útnak, mint a keresztútnak.

Az a lámpa jó, csak normálisan kellene működtetni. Esetleg nem félni a hosszú ciklusidőtől.

Hozzáteszem, a környező utcákat is úgy egyirányúsították, hogy képtelenség kikerülni.
Igaz, megy is a rinya, hogy nagyokat kell kerülni.

utastárs 2011.07.12. 19:04:58

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

nem fogok vitatkozni.
Nem volt klíma és ennyi.
Aki akkor azon a vonaton utazott az tudja, én nem óhajtok meggyőzni senkit.

Leírtam a negatív élményeimet, s ennyi.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 19:08:59

@hiénaf1: Egyre kevesebb lehetőség van szipkázni. Nagyjából 5% körül. A buszok 5%-ból.

Bence004 (törölt) 2011.07.12. 20:02:01

A Flirtökön mindig megy a klíma. sose tapasztaltam az ellenkezőjét. szóval én sem hiszem.

Kapitányság 2011.07.12. 22:40:54

Az nem lehetséges, hogy ha tele van emberekkel a Flirt akkor nem érződik a klíma, mégha be is van kapcsolva?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 22:45:42

@Kapitányság: ahhoz, hogy erre választ tudjak adni, ismerni kellene a klímájának a paramétereit.

Annyira még emlékszem, hogy egy utast egy 100W teljesítményű fűtőtestnek kell tekinteni.

Adani 2011.07.12. 22:48:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nana, arról nem volt szó, h Justin Bieber is ott volt a vonaton :)))) Vagy esetleg Fluor Tomi és SP is? :)

Bence004 (törölt) 2011.07.12. 22:56:51

igen erős klíma van benne, néha képes 16-17 fokot csinálni az utastérben 35 fokról, egyszer amiatt volt utaspanasz, mert meglehetett fagyni a vonaton, annyire levették egyes mozdonyvezetők... szóval ezt valahogy nem tudom elhinni, amit most itt állítanak. (ebből a levélből egyébként árad, hogy az illető semmit nem ért műszakilag a vasúthoz, mégis okoskodik - nekem ez a véleményem. a panasz részint jogos, mert állandóak a késések, de a többi..)

Kapitányság 2011.07.12. 23:26:39

@Bence004: Hm...akkor mostmár végképp nem tudom elképzelni ezt az egész esetet amit a posztoló leírt.:D

zozo6296 2011.07.12. 23:36:47

www.vonatosszeallitas.hu/30vonal_nyar.html
Éééérdeks, hogy az említett 4511 sz. vonat FLIRTnek is van írva, meg BHV-nak is..

Amúgy most az a rohadtaszar, hogy az Érd alsón át Martonvásárig járó ingák aug. végéig csak Érd alsóig/tól járnak, szóval Bp-ről indulván a fehérvári vonatokon egy darab ülőhely sincs már Budatétényben sem, és most egy hétköznapi napról beszéltem.

Ha pedig a FLIRTön nem megy a klíma, akkor a Stadlert kell igen erőteljesen felelősségre vonni!
Ha a Desiron nem megy, akkor a MÁV egyik al-al-al-alvállalkozóját.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.12. 23:49:22

@zozo6296:
"Ha pedig a FLIRTön nem megy a klíma, akkor a Stadlert kell igen erőteljesen felelősségre vonni!
Ha a Desiron nem megy, akkor a MÁV egyik al-al-al-alvállalkozóját."

Az utas a MÁV-val kerül nexusba, nem az általad felsoroltakkal.

zozo6296 2011.07.13. 01:07:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igaz! De a FLIRT-höz a MÁV ilyen szempontból nem nyúl(hat) hozzá.

LiberAll 2011.07.13. 10:51:52

@záporjózsi: Mind a kettőt, a jelenlegi formájában semmi szükség a MÁV-ra , ha csak azt nem vesszük, hogy pár alkesznak van állása, hol is látta ilyet, jah az átkosban, ezt hívták rejtett , munkanélküliségnek.
Rá kéne már ébredni, hogy a MÁV nem szociális intézmény. Rahedli pénzt fizetünk bele, de semmi látszatja. Inkább adjuk el olyan cégnek, aki tudja, hogy miként kell a vasutat működtetni, a jelenlegi MÁV vezetés és az éppen aktuális kormány alkalmatlan erre ahogy a mellékelt ábra mutatja
index.hu/belfold/2011/07/13/nem_csak_hetvegen_jar_a_pokolvonat/

KovA 2011.07.13. 11:03:11

@LiberAll: Nem vagyok híve a privatizálásnak újabban :-(
Max az üzemeltetést adnám gebinbe - azzal hogy ki lesz rúgva a vállalkozó, ha veszteséges - viszont meg lesz hagyva a lehetősége, hogy tisztes nyereséget produkáljon magának.
De az, hogy egy vasúthálózat tulajdonjogát átruházzam és azzal monopolhelyzebe hozzak valami társulatot rossz ötlet - meglehet liberallisoknak mindenre ez a receptjük - ám az elmúlt 20 év megmutatta: (köz!)gazdaságilag és erkölcsileg is bukta - meglehet egyesek jól megtollasodnak az ilyesmiből.
Egyébként meg az érdekeltségek törvényi átalakításával megoldható, hogy közösségileg is jól működjenek dolgok.
A vezetők fizetésének nagy részét a gazdálkodás eredményességének függvényében kapja - illetve, ha a vállalt célokat nem éri el, automatikus felmondással jár.

lyken 2011.07.13. 11:13:51

@zozo6296: A MÁV-nak kö-te-les-sé-ge gondoskodni arról, hogy karbantartott szerelvények közlekedjenek. Az, hogy ezt a Lali végzi a szerelőcsarnokban, vagy az alvállalkozó, az egy tökéletesen irreleváns részletkérdés. Mindent meg lehet szervezni.

LiberAll 2011.07.13. 11:37:28

@KovA: Én mondjuk megszüntetném a MÁV-ot a jelenlegi formájában, lenne egy állami cég, ami a vasúti pályát, meg az állomásokat tartja fent, s a vállalkozók szolgáltatást nyújtanak ezen az infrastruktúrán. Lásd autópálya-kezelő és busztársaságok, szállítmányozó cégek. Abban gondolom egyetértünk, hogy a jelenlegi rendszer fent tartással minden perccel netto pénzkidobás és a magyar adófizetők lerablása.

Bence004 (törölt) 2011.07.13. 11:53:42

@zozo6296: nem bizony, a karbantartást a Stadler végzi. és nem, sosem szoktak klíma nélkül kiadni szerelvényt.

záporjózsi 2011.07.13. 15:52:07

@LiberAll: Sajnos ezzel elkéstél, mert a MÁV pályavasút épp az a cég, amely az állami pályát kezeli. Az állomások már összetettebbek, mert részben pálya, részben ingatlan, részben forgalom, részben árufuvarozás, részben személyszállítás, stb.

@hiénaf1: Ha valóban az adott helyzetben így volt, az elég nagy baj.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Jól emlékszel. Kutya 20-50W.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.07.17. 07:55:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Balatonra kocsival a hétvégén nagyon durva dolog. Vonattal pedig tömegnyomor. A busz "sem népünnepély", de a távolsági buszokra előre megvett jeggyel előre engednek. (Feltéve, ha a sofőr ezt betartja.)
Ilyen hőségben a Velencei tó amúgy is tömegnyomor. Egyszer voltam Velencefürdőn autóval és a visszaút azzal sem jobb mint vonattal. Délegyháza talán még jobb, nem minden strand nudista.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.07.17. 08:03:51

@Ahoj-: +1650Ft az M7-esen. Amúgy egy körforgalom talán segítene a helyzeten.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.07.17. 08:04:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
És most nem megy a rinya, hogy nyaranta a kocsisor telefüstöli a falut ? :D

Adani 2011.07.17. 11:41:53

@csabapayne:

Egyáltalán Bp-n van valami normális szabadstrand, ami olcsó vagy ingyenes? Ez a nagy baj, h a fizetős épített strandok borzasztóan drágák, az olcsóakat az elmúlt 20 évben kicsinálták sokat hallottam pl. a cinkotairól, h jó volt olcsó volt stb. vagy Újpesten a Tungiról (Tungsram strand), azt is kicsinálták.

gerakos 2011.07.22. 00:18:52

Kedves F-né! Ön tipikusan az az utas akit a munkájukat elvégezni próbáló dolgozók rühellenek. Egy minden lében kanál, okoskodó, SZEMTELENKEDŐ utas.

1. Hol van az előírva hogy a vonat nem közlekedhet régi típusú kocsikkal?

2. Bármikor megtörténhet hogy a mozdony elromlik. Gondolom ekkor nekiállnak a személyzetnek hogy miért nem megyünk, mint a többi utas...nekem ez felfoghatatlan...az utasok szerint a személyzetnek érdeke hogy a vonat ne menjen???? vadbarmok

3. A hangosbemondó azért mondta be hogy tilos felszállni, mert tele volt a vonat, és azt próbálják elkerülni hogy ilyen vadrománok mint maga felszálljanak, és kár okozzanak a saját testi épségükben, úgy hogy rosszul lesznek vagy leesnek a vonatról. Persze ebben az esetben is ön lenne felháborodva.

4. A vasút honnan vonjon el szerelvényeket, hogy magának mentesítő vonata legyen????

És végszóra megint csak az tapasztalható hogy minden a dolgozókon csattan, mivel ők "szemtelenek", de abba már nem tud belegondolni hogy esetleg én is hibás vagyok.

Vasútbarát vagyok, mindenkit próbálok a vasúton való utazásra ösztönözni, de kérem önt SOHA TÖBBÉ NE SZÁLLJON VONATRA!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.22. 08:26:53

@gerakos:

"Bármikor megtörténhet hogy a mozdony elromlik."
- Régebben az ilyet a V1 - V2 - V3 - V4 - V5 - V6 vizsgálatok és nagyjavítások tervszerű és ütemes elvégzésével meg lehetett hiúsítani.

" Gondolom ekkor nekiállnak a személyzetnek hogy miért nem megyünk, mint a többi utas...nekem ez felfoghatatlan...az utasok szerint a személyzetnek érdeke hogy a vonat ne menjen????"
- ??? Mit akarsz mondani? Hiányzik az állítmány.

"vadbarmok"
- Szerintem simán utasok.

"3. A hangosbemondó azért mondta be hogy tilos felszállni, mert tele volt a vonat, és azt próbálják elkerülni hogy ilyen vadrománok mint maga felszálljanak, és kár okozzanak a saját testi épségükben, úgy hogy rosszul lesznek vagy leesnek a vonatról. Persze ebben az esetben is ön lenne felháborodva."
- Az utas nem írta meg, milyen az állampolgársága, találgatni meg nem illő. Találgatni kellene, akkor a tied bivalybaszóbantu lehet.

"A vasút honnan vonjon el szerelvényeket, hogy magának mentesítő vonata legyen????"
- Elég baj, hogy nincsenek tartalékok.

"Vasútbarát vagyok, mindenkit próbálok a vasúton való utazásra ösztönözni,"
- Nos engem pont eltántorítasz a vasúton való utazástól a stílusoddal. Mellesleg magam is vasútbarát vagyok, és kérlek tégedet, SOHA TÖBBÉ NE NEVEZD MAGADAT VASÚTBARÁTNAK mert csak lejáratod a valódi vasútbarátokat. A szökött pávián a stílusod alapján jobban illik rád.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.22. 08:29:17

@gerakos: Átnézve az eddigi kommentjeidet, nem vasútbarát vagy, hanem MÁV alkalmazott. Esetleg munkaköri kötelezettség ide kommentelni?

gerakos 2011.07.22. 12:26:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Rendben abban igazad van, hogy a megfogalmazásban kicsit elvetettem a sulykot, elnézést, ideges voltam.
Először is az említett vizsgálatok sem tudnak minden műszaki hibát kivédeni remélem ezt ön is elismeri.
Másodszor, meglátásom szerint ön keveset volt még hasonló szituációkban, amikor elromlik valami és nem megyünk sehová. Az utasok 99%-a ennek okát úgy próbálja megtudni hogy "mér nem megyünk b@zdmeg", és fel vannak háborodva ha a személyzet ugyanilyen stílusban válaszol.
Harmadszor a tartalékok...örülök ha épp van annyi működőképes jármű, ami a napi kötelező feladatokat el tudja látni.

Az a legkönnyebb hogy a MÁV a hibás és még inkább a dolgozók a hibásak, pedig egy kis toleranciával és józan ésszel be lehetne azt látni hogy én is lehetek hülye.

Nem vagyok MÁV alkalmazott. Egy egyszerű ember vagyok aki nap mint nap látja a MÁV alkalmazottak lesajnálását, leb@szását és kiszolgáltatottságát. Ha zavar a vasútbarát jelző akkor inkább MUNKÁSBARÁTNAK hívom magam.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.22. 23:07:15

@gerakos: Ez utóbbi stílus sokkal szimpatikusabb. méltó egy vasútbaráthoz.

Vittore. 2011.07.22. 23:14:36

@gerakos: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Üdv mindkettőtöknek/mindkettőjüknek itt, az eddigi hozzászólások alapján remélem a továbbiakban a szakmai hozzászólások megmaradnak (a többi nem szükséges) :)
süti beállítások módosítása