MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A pénztáros tévedett

2011. július 06. - Vittore.

Tékozló Homáros kollégáink által továbbított levelet kaptunk, melyben Marianna meséli el történetét. Egy átdolgozott nap után rohant volna a családja után Gárdonyba, de a pénztáros meggyőzte, hogy a kiszemelt vonatnál korábbi vonattal utazzon.

Hiba volt, ugyanis a korábbi gyors elvitte egészen Székesfehérvárig, ahonnan a férjnek kellett visszautaztatnia Gárdonyra Mariannát. Íme a levél:

Kedves Homár!

Honlapjukon olvastam egy pár bejegyzést többek között a MÁV-ról is. A következő történetet szeretném önöknek elküldeni:

A múlt héten szombaton utaztam vonattal, amikor is tulajdonképpen az ijedtségen, és némi benzinköltségen kívül nagy baj nem ért, azért a történet tanulságos, és nem kívánom senkinek hogy átélje azt amit én.

Családom leutazott autóval Gárdonyba, és miután nekem dolgoznom kellett még az nap, úgy döntöttünk, hogy én este majd vonattal utánuk megyek. Bevallom nagyon ritkán utazom vonattal így alaposak akartunk lenni, ezért reggel az interneten meg is néztük, mikor indul nekem megfelelő. Este 20 órakor zártam, a Déli pályaudvar pedig nincs messze a munkahelyemtől, így a 20 óra 46 perckor induló vonat, mely Gárdony állomáson is megállt az internet szerint, épp megfelelőnek bizonyult. Oda is értem 20 óra 20 perckor, beálltam az elenyésző sorba jegyért, és megnyugodva még azt is elterveztem, hogy iszok egy jó kávét az indulásig, mert még akár az is belefér az időmbe. Amikor sorra kerültem, a pénztáros hölgy ki is állította a jegyet Gárdony állomásig, és amikor kérdeztem ( csak hogy tényleg biztosra menjek), mikor indul, közölte, hogy 20.31-kor a Keszthelyi gyors juttat el célomig. Meglepődve mondtam neki, hogy az interneten 20óra 46 perc volt feltüntetve, személyvonatként, és nem is Keszthelyi végállomással. A hölgy idegesen siettetve közölte, hogy az nem úgy van és siessek mert lekésem. Mégiscsak ő tudja gondoltam én, és reggel óta akár közbe is jöhetett némi változás, úgyhogy rohantam. Ekkor volt 20.25.tehát volt kemény 6 percem megnézni, hogy a Keszthelyi gyors melyik vágányról indul, megkeresni a vágányt, és gyorsan felszállni. Ez is sikerült. Szépen elhelyezkedtem, elővettem aktuális olvasmányomat, és elégedett utasként utaztam, az immár robogó vonaton.

Aztán megjött a kalauz, én átadtam a jegyet és miután a férjem ki akart jönni elém a Gárdonyi állomásra, szépen megkérdeztem, hogy körülbelül mikor érünk oda. A kalauz közölte nagyon udvariasan, hogy oda semmikor, mert ez a vonat két helyen áll meg, és az első megálló, majd csak Székesfehérváron lesz. Azt gondoltam ez egy nagyon rossz vicc, de nem volt az. Ott ültem egy vonaton, éjjel negyed tízkor, egy végig dolgozott nap után, holt fáradtan, egy olyan vonaton ami jó messzire elvisz úti célomtól. Vissza Gárdonyig ( majd ha egyszer Székesfehérvárra érek) fogalmam sincs mikor indul vonat, indul-e még éjjel egyáltalán, és tulajdonképpen egy, egy órás út nekem, így most hány órába fog telni, arról nem is beszélve, hogy vehetek még egy jegyet.

Végül a férjem elautókázott értem Gárdonyból Székesfehérvárra, és több tortúra nem ért.

Három verzió áll fenn:

- a pénztáros hölgynek nem voltam szimpatikus, és így akart velem kicseszni ( kösz sikerült…)

- nagyon viccesnek gondolta ( hát ez nem sikerült)

- véletlenül félreinformált: ez esetben kérném, hogy ha nem biztos valamiben akkor inkább ne adjon információt.

Bizonyára én is hibáztam mert annyira siettem elérni a 6 perc múlva induló vonatot, hogy a táblán csak a pénztáros hölgy által közölt Keszthelyi gyorsra koncentráltam, így nem néztem meg tüzetesebben a többi vágányról induló vonatok adatait. Mentségemre szóljon, hogy olyan nagyon sürgetett a hölgy is, hogy ezt kell elérnem, hogy meg sem fordult a fejemben, más alternatíva.

A kalauznak pedig ez úton is köszönöm a kedvességét, azt hiszem több figyelmet érdemelnének. Fehérváron megkerestem őt és megköszöntem az udvarias velem való bánásmódot, amelyen meg is lepődött ( gondolom nem sokan köszönik meg a munkáját), és megkérdeztem, hogy nem kell-e fizetnem valamit, hisz sokkal több kiló métert utaztam, mint amennyiért fizettem ( Gárdonyig).

Megértő és sajnálkozó tekintettel azt mondta: „- Elég nagy büntetés ez magának…” Szerintem Ő megér egy pozitív „homár”t.

Üdv.

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr163043209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

záporjózsi 2011.07.06. 06:22:07

A pénztáros elcseszte ezen nincs mit szépíteni. A kalauz pedig szabálytalanul járt el, viszont csak reménykedni lehet, hogy nem kap ezért semmi retorziót. Az utast meg tessenek nem ekézni, az utas utas. Ráadásul még egész normálisnak is tűnik.

A pénztáros akár régebbi vagy más vonatra is gondolhatott és mivel az átépítés miatt ott megy a hajcihő, lehet, hogy valamikor igaz is volt/lesz az, amit mondott. Ilyenkor ha a pénztáros türelmetlen, akkor inkább ne mondjon semmit, ha meg segíteni akar (szerintem ez volt), akkor csak azt mondja, amiben biztos. Pláne vágányzárnál.

fővizsgáló 2011.07.06. 07:56:20

Teljesen igaza van az előttem szólónak. Sajnos azt kell tanácsolnom, hogy legközelebb kérdezze meg a kedves utas a jegyvizsgálót is/ vagy ha mást nem, őt biztosan-tanulva a kárán. A kollega nem volt szabályos, de pótdíjazza+ jegykiegészítés? Ezt ilyenkor nem alkalmazza egy kollega sem, vagy ha igen, hmmmm....ezt nem írom le. És figyelni a hangost is... :-)

Adani 2011.07.06. 08:26:30

@fővizsgáló:

A kaller moshatja kezeit ha azt mondja, h nem találkozott vele, mert későn ért oda, egyébként miért is szabálytalan? Ha nem hajlandó pótdíjat fizetni tudtommal le kell raknia a következő állomáson, ott meg úgyis leszállt volna.

Egyébként hasonló esetekre ha (némileg jogosan) úgy gondolja erre az utas, h kibaszás esete forog fenn akkor az ugyebár társas játék, én tuti meghúztam volna a piros kapaszkodót Gárdonynál és leszállok. Még az is előfordulhat,h a büntetéssel együtt is jobban megéri így, ha pl. több 100 km-t kéne visszajönni. Érdemes a kallert is megkérdezni néha tud segíteni egyik kolléga pl. egyszer mesélte,h rossz vonatra szállt és csak ott jött rá, h ez bizony Vecsésen nem áll meg, majd legközelebb Cegléden, a kallernek elpanaszolta a bajt és egyezség lett, h ad neki egy ezrest és ő meghúzza Vecsésnél a vészféket.

záporjózsi 2011.07.06. 08:52:26

@Adani: A vészfék vészhelyzet elhárítására való. Működtetése után utasbaleset is lehetséges, így nem véletlen, hogy azzal megállítani ott a vonatot, ahol nem kellett volna megállnia súlyos szabálysértés. Lehet azt mondani, hogy az 5 By a Szilivel amúgy is rosszabbul fékez, mint mondjuk a FLIRT, ezért nem lesz a vonaton utasbaleset, de mivel ez veszélyes üzem, ezért faék szabályok kellenek. Mellesleg amikor a By-os vonat épp megállni készül, akkor nagyot lehet zakózni, meg ha csomag leesik, abból is lehet utasbaleset. FLIRT-en meg voltam vészfékpróbán. Brutális.

Az utasleadás más kérdés, akkor a vasút utólag pótdíjazza meg.

denem 2011.07.06. 09:22:36

Nem csak a félretájékoztatás, de a félreértés is nagy probléma! Aláírom, hogy sok esetben adnak olyanok információt akiknek nincs birtokukban pontos adat, de gyakran előfordul az is, hogy az utas ért félre (vagy nem akar érteni) infókat! Megtörtént eset: az utas x helyre kívánt utazni, én közöltem vele,hogy ez a vonat nem oda megy (én azon a vonaton dolgoztam :)), Ő mégis felszállt, majd kb félóra múlva megkérdezte, mikor állunk meg x helyen? Én ismét mondtam neki, hogy nem arra megyünk. Ekkora már Ő is gyanút fogott( valszín ismeretlen volt a táj), és jött a b....! A dolog vége az lett, hogy a következő állomáson leszállt, és az ellen vonattal visszautazott eredeti kiinduló állomásához. Rengeteg időt és persze sok pénzt pazarolt arra, hogy nem hitt a vonat mellett álló kalauznak! Egyébként nem adtam neki jegyet, lekezeltem az eredeti( km-be jó volt), és mondtam, hogy vegye meg újra! nem volt olcsó mulatság!

karosszékely 2011.07.06. 09:26:20

Elvira szerint is 20.31-kor indult múlt szombaton a vonat a Déliből Gárdonyba, nincs 20.46-os, úgyhogy itt valami nem stimmel.

pampapam 2011.07.06. 10:55:28

Pályamunka Bp.-Székesfehérvár /2011.05.17-2011.06.17/
Személy a Déliből indul: 20:46 /18748/
Gyors a Déliből indul: 20:31 /1868/

Az eset a fent említett időkeretben történhetett mivel a levél nem tartalmaz dátumot.

lyken 2011.07.06. 19:27:23

@pampapam: Így van, juni 9-et beállítva például látszik a járat. A pénztárosnak szívesen kívánna az ember valamit, de tapasztaltam párszor, hogy miközben tájékoztattuk az ügyfelet, a menedzsment változtatott valamit és lehetett visszahívni őket, hogy sorry, de... Szóval nem biztos, hogy fekete-fehér ez az egész.

názmin (törölt) 2011.07.06. 21:56:43

Én már régota tudom hogy a pénztárosok sok helyen nem megfelelő informáciot adnak ezért nem is kérdezek tőlük semmit!Ennél sokkal érdekesebb a MÁV-DIREKT na ott lehet ám nagyon félre vezető infot kapni ami elméletileg a máv hivatalos informácioja!!!!!Ott olyan emberek vannak tőbbségben hogy vasutat max maketten láttak,amit az informatikai kft feltesz ők azt mondják ami ha BAROMSÁG IS AKKOR IS MONDJÁK EZ TŐBBSZŐRI TAPASZTALAT!!!!!!!!!!!!!!

názmin (törölt) 2011.07.06. 22:01:14

@lyken: Remélem te nem direktes vagy!!!!!!!!

Adani 2011.07.07. 09:27:50

@názmin:

Ha nekem a MÁV-Direkt azt mondaná, h ezzel és ezzel a vonattal és eljutok oda és az a vonat nem állna meg én biztos a piros kapaszkodó után nyúlnék, elvégre ha valahol meg kéne állnia a vonatnak és nem áll meg az már indokolt használata a vészféknek. És hát a vasúttól tájékoztattak úgy,h az nekem jó lesz, tehát meg fog állni.

záporjózsi 2011.07.07. 10:30:32

@Adani: Ha a vonat nem áll meg ott, ahol kell, a jegyvizsgáló megteszi a szükséges intézkedést. Ezért meg kell kérdezni, hogy miért nem állította meg.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.07.07. 10:37:42

A gyorsvonat nem is áll meg Gárdonyban, csak a sebes. A gyors Tárnokon áll meg (hogy az mitől jobb, mintha Gárdonyban állna meg, nem tudom)

lyken 2011.07.07. 19:31:59

@názmin:
1. Közöd?
2. Sajnos kevés vasúti makettem van, viszont H0-ás modellből egész szép készlettel rendelkezem.
3. Nagy betükkel kommunikálni meg sok felkiáltojelet használni már 10 éve is a komolytalan netprolik kiváltsága volt.
4. Tisztában vagyok a mai pénztárosok felhozatalával, de azt is tudom, hogy milyenek a munkakörülményeik és hogy mennyire tudják szivatni őket felülről.
5. Ha direktes alatt arra célzol amire gondolom, hogy célzol, akkor nem nyert. Nem vagyok se vasutas, se magyarországi illetékességű.

názmin (törölt) 2011.07.08. 17:08:00

@lyken: Nem értem a felháborodásod de te tudod,szerintem rolad semmi rosszat nem irtam,a direktesekről meg csak egy példa:megkérdeztem hogy lehetséges szombathely-bük távolságot ami 20 km hogy teheti meg a vonat 6 perc alatt? A válasz a kővetkező volt nem 20km hanem 24km és miért ne tehetné meg az a vonat mert intercity!Erről várom a véleményed!!

Adani 2011.07.08. 17:22:04

@názmin:

Ha 24-el megy akkor ugye 1 óra lenne az út. Ha 10x gyorsabban vagyis 240-el akkor lenne 6 perc. Így tényleg necces, és még azzal nem is számoltam, h fel is kell gyorsítani, le is kell lassítani stb.

názmin (törölt) 2011.07.08. 19:33:25

@Adani: Kőszi hogy egyetértesz velem,csak lykennek szerettem volna szemléltetni a máv-direkt munkáját hozzáértését tudnák több dolgot is irni de nem akarok azaz igazság hogy az egész máv-start fő jellemzője a személytelenség és a dolgoknak nincs felelőse!!!!

lyken 2011.07.08. 20:24:22

@názmin: Nem háborodtam fel, csak megosztottam a véleményemet.

"az egész máv-start fő jellemzője a személytelenség és a dolgoknak nincs felelőse!"
Ebben egyetértünk, bár ez inkább úgy igaz, hogy a MÁV cégeire ez általánosan igaz.
süti beállítások módosítása