Zsuzsanna mai levelében arról ír, hogy rendszeresen késnek a vonatok, de ami a legdurvább, hogy legutóbb azt a tájékoztatást kapta, hogy a nyárfa szálló szöszei miatt késik a vonat.
Emellett több dolgot is megemlít, s ő sem érti, miért indulnak a Balatonra olyan vonatok, amik már az induláskor tele vannak. Mondjuk ezt én sem értem, s hagyján még a Balaton esetében, de ugyanez igaz a Velencei tó felé közlekedő szerelvényekre is..
Zsuzsanna írásával holnap még találkozhatunk, akkor arról lesz szó, hogyan szopatja a MÁV a saját nyugdíjasait. De addig is, íme a mai levél:
Tisztelt Új MÁV blog!
Egy ideje már tervezem, hogy írok én is a vasúti élményeimről, de most elszántam magam.
Egy "vicces" történetet szeretnék először elmesélni az egyik utazásomról. Azt hiszem május 24-én történt, amikor Esztergomból Budapestre szerettem volna utazni, miközben ballagtam a vonathoz, még eszembe is jutott, hogy lehet, hogy jobb lenne busszal jönni. Mivel sok cuccom volt, mégis a vonatot választottam. A mi vasútállomásunkon nem lehet jegyet venni, ezért ahogy kiértem az állomásra, el is indultam a peronhoz, hisz 1-2 percen belül jönnie kellett volna a vonatnak. De... 1 percen belül jött az állomás munkatársa, hogy üljek le nyugodtan, mert nem jön a vonat. Indokként pedig elmondta, hogy egész nap késések vannak a vonalon a nyárfákról származó szálló szösz miatt. Az Esztergom-Budapest út körülbelül 1 óra 20 perc, a vonat amivel jöttem 1 órát késett. Esztergom egy elővárosi vonal, tömegével járnak az emberek vonattal dolgozni. Nem magam miatt, hanem a dolgozó emberek miatt tartom felháborítónak az ilyen késéseket. Ennek kapcsán el is gondolkodtam, hogy merném-e vállalni a bejárást...
Mostanában egész sokat utaztam vonattal, és sajnos a késések rendszeresek, nem értem miért. Ha tél van, azért, ha nyár van, azért. Ha esik, azért, ha száll a szösz, akkor azért. Érdekes, tudtommal ez a probléma idén jött elő először, pedig a nyárfaszösz minden évben száll. :)) Mindegy. Úgy érzem a MÁV-nál már természetes, hogy késünk.
Múlt hétvégén Balatonra volt "szerencsém" utazni. Időben érkeztünk a Délibe, a hosszú sor ellenére egész hamar sikerült jegyet venni, szerencsére lett ülőhelyünk is, mert hát 3,5 órát állni ennyi pénzért.... Igaz, azok akik Budatétényben szálltak fel, már nem voltak ilyen szerencsések. A lényegre térnék:
1., Osztálykirándulások vannak, egy évben körülbelül 2-3 hétvégén, a Máv végre eljutott oda, hogy külön kocsit biztosítson az azt igénylő diákcsoportoknak, le is zárták szépen a legelső kocsit, de nem írták ki a kocsira, hanem odaállítottak egy szerencsétlen kalauzt, aki mindenkinek egyesével elmondhatta, hogy hova, miért nem lehet felszállni, ha meg épp úgy sikerült, akkor üvöltött az utasok után, hogy oda ne szálljanak fel. Mennyivel lett volna bonyolultabb 5 db A/4-es oldalra kinyomtatni az információt, és kiragasztani?? Esetleg angolul is, hogy sokat mondjak.
2., Eljött a jó idő, józan paraszti ésszel kikövetkeztethető, hogy hétvégente sokan utaznak a Balatonra, mégis annyi vagonnal indít vonatot a MÁV, hogy már a Déliben alig volt ülőhely, de Kelenföldön az a kevés is elfogyott. Nem értem. Rugalmatlan a hozzáállás, de a vonatjegy igen drága. Két felnőtt esetén már nem éri meg vonattal utazni, mert kocsival olcsóbb, ja és persze kényelmesebb, nincs tömeg, és mindig van ülőhelyed. :DD Csak kár hogy ez nem vicces.
3., Ezen az úton is összeszedtünk 10 perc késést.
Visszafelé ugyanez volt. Tömeg, indokolatlan késés, ráadásul Székesfehérváron, ahol át kellett szállnunk, a papírra kiírt menetrend nem egyezett meg a benti tábláéval, a vonat nem a kiírt vágányra érkezett. Tehát be kellett vándorolnunk a váróba, hogy megnézzük valóban hová is érkezik a vonat. És azt, hogy nem helyes a papírra kiírt infó, véletlenül hallottuk meg egy másik utastól. Egy külföldi turistának esélye sincs, ha elhiszi azt, ami ki van írva, márpedig, ha nem tudja, hogy nem szabad hinni a Mávnak...
Van még egy megfigyelésem. A Balaton déli partján igen kevés közvetlen vonat van, ami a kis állomásokon is megáll, egy nyári pénteki napon összesen 3. Most nyáron jobb ugyan a helyzet, legalább van közvetlen vonat. De fontos, hogy ha átszállással akarunk utazni, akkor néha akár másfél órát is kell várni, még most, nyáron is. Nem vagyok egy logisztikai szakember, de nem hinném, hogy erre nem lehetne megoldást találni. Lehetne például - nem úgy mint most - hogy elosztják a vonatok között a kis állomásokat, így nem minden vonatnak kellene mindenhol megállni, hanem minden vonat csak néhány plusz megállót kapna, így nem növekedne jelentősen a menetidő, de a kis állomások utasai számára is több lehetőség lenne.
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! |