MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Késéscsinálás

2011. június 28. - Vittore.

Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti után várakoztunk az épp csak elinduló vonattal és először még elhallgattuk, hogyan dudálnak egymásnak a mozdonyvezetők, később már eluntuk, s még később már kezdett meleg is lenni.

Ha valaki tudja, mi az oka a pályaudvar bejáratánál történő várakozásnak, kérem, ossza meg velünk! Íme a levél:

Tisztelt MÁV-Start Ügyfélszolgálat! Kedves Új Máv Blog Szerkesztők! Kedves Homár!

Egy olyan jelenségről szeretnék írni, amit szerintem jóformán mindenki átélt, aki igénybe vette már a MÁV-csoport "szolgáltatásait", aki pedig nap mint nap rájuk van utalva, az akár hetente többször is tapasztalhatja ezt.

Hogy miről is van szó? A fejpályaudvar előtti ácsorgásról. Én erre azt mondom, hogy ez az utasok legnagyobb fokú semmibe vétele.

Legutoljára ma délelőtt volt szerencsém a vonaton ücsörögni emiatt, és most jutottam el odáig, hogy klaviatúrát ragadjak. Úgy döntöttem ugyanis, hogy Rákos állomástól felszállok a vonatra, így gyorsabban jutok el a belvárosba, mint az egyéb járatokkal.

A Sülysáp felől érkező vonat MÁSODPERCRE PONTOSAN érkezett, és nem volt ez másképp Kőbánya felsőnél sem. Amikor a Keleti pályaudvar előtt megálltunk, még akkor sem kezdtem bosszankodni, ugyanis előfordul, hogy a forgalomirányítók elfeledkeznek néha bizonyos vonatokról, és 20-30-40 másodperc kell, mire szabad utat adnak a vonatnak - ennyi még talán bele is fér mindenki idejébe.

Viszont amihez ma volt szerencsém, minimum botrányos, legalábbis az én megítélésem szerint. A várakozás ezúttal mintegy 10 percesre rúgott! Ezalatt kiengedtek a pályaudvarról egy gödöllői személyvonatot, egy egri gyorsvonatot, egy Románia felé tartó EuroCity-t és egy RailJetet. Talán nem volt "lyuk", hogy "beslisszanjon" a vonat a pályaudvarra? Elfogadhatatlan!

Az az irányító, aki ezt megengedi magának, az egy óriási elégtelent érdemel; alkalmatlan a feladatra! Elképzelhetetlennek tartom, hogy ne legyen erre megoldás! Ez az utasok abszolút semmibe vétele.

És hogy szemléltessem, hogy egy városon belül utazónak mennyire kellemetlen ez: Rákos és Budapest-Keleti között 11 perc az út. Ez ebben az esetben lényegében megduplázódott! Nem ezért választjuk a vonatot, hogy játszanak az időnkkel! Arról nem is beszélve, hogy ha egy távolsági vonatra szerettem volna átszállni, és lekésem, senki sem kárpótol. Persze erre mindenki azt mondja, hogy eggyel korábbi járattal kell menni, stb. De könyörgöm, mennyivel előbb induljak el?

Már kezdjük megszokni, hogy minden vonalon napi egy biztosítóberendezési probléma kötelező, lassan így lesz ez a felsővezetékkel és a mozdonyokkal is. De ha véletlen pontosan közlekedik a vonat, annak mesterségesen kell késést generálni? Ez egy kötelezően követendő irányvonal? Amennyiben nem, szeretném, ha az ilyen dolgozókat elküldenék továbbképzésre, vagy egyszerűen lecserélnék hozzáértőkre, még ha erős rokoni szálak fűzik is valakihez.

A konkrét eset koordinátái: 2011.06.27., 3437 számú személyvonat (de számos ilyet lehet találni nap mint nap).

Üdvözlettel:
Zoli

  

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr283021880

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: XIX. század = XXI. század 2011.06.29. 13:56:35

150 éve indult be az a vasútvonal, ami a Balatont és az Adriát köti össze a magyar fővárossal, hisz a magyar nyaralóknak nem csak most ez a két kedvenc célpontja, hanem már akkor is az volt. Ennek kapcsán a balatoni vasútállomásokon kisebb kiállítás lá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.06.28. 14:37:34

A Keletinél szokás a százlábú híd előtt megtorpanni kicsit. Túlterhelt a pályaudvar és sokszor nem sikerül vágányutat állítani ill. keresni neki szabad vágányt, ahová bemehet. Legalábbis a kallerek szerint ez van, ill. néha elővársosiaknál megesik ,h a gumigyárban dolgozók vészféket rántanak vagy ha megáll a vonat leugrálnak.

@kukac@ 2011.06.28. 15:23:20

Én is szoktam néha az elővárosiakkal utazni, és - javítsatok ki, ha tévedek - de Kőbánya felső és Keleti között helytelen vágányon közlekednek a vonatok (elképzelésem sincs, hogy miért). És ha jó a tippem, pont emiatt nem bírják fogadni őket néha, mert keresztezné a kijövő vonatok útját. De lehet, hogy ez totális hülyeség... :) Akárhogyis, ez nem lehet mentség, mert biztos, hogy lehet úgy hozni, hogy ez ne legyen probléma. Ha ezen múlik, hozza a tizedikre, vagy ahova akarja, minden jobb, mint az értelmetlen ácsorgás.

@kukac@ 2011.06.28. 15:25:48

Ja, és sokszor ugyanez megy a Nyugatinál is... a Keletiből meg a menetrendváltáskor csoportosítottak át egy adag vonatot. A saját vágányaik meg rendelkezésre állnak mindig, meg kell nézni. Szóval ez a túlterheltség meg nincs szabad vágány szöveg HAZUGSÁG! Egyetértek, olyan embert kell odatenni, aki konyít hozzá és akkor nem lesz ilyen, vagy újra kell gondolni teljesen, hogy mi hova érkezik, ha ez így nem működik. Úgysem normális az sem, hogy az elővárosi, munkába siető emberek ücsörögnek sok pluszpercet emiatt a hülyeség miatt, aztán még sétálnak ötöt a kijáratig.

Adani 2011.06.28. 15:50:59

@@kukac@:

Volt egy időszak ,ami talán még ma is tart, mikor rendszeres volt, h beszart a bizt. ber Nyugati és Városligeti elág között ill. Városligeti elág és Zugló között így ott 15-el mentek egymás seggében a vonatok. Nekem áldás volt meg még pár fotósnak, akik mentek fényképezni a vonatokat, mert hirtelen sok jött sokfelől és volt idő mindenfelől körbefotózni, utasoknak kevésbé, bár a többség integetett meg mosolygott látva a fotósokat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.28. 17:25:05

@@kukac@:
tudtommal Keleti és Kőbánya között bal vágány a helyes vágány.

@Adani: Állítólag régen egy vonat lenézett az aluljáróba, azóta a bejárat állandóan tilos, hogy legyen egy biztonsági megállás.
A gépen utazó munkába jövő kollégát is ott kell lerakni.
Illetve kb 20 évvel ezelőtt a Balkán-Expressz Délegyháza magasságában a ködben birkanyájat gázolt, és a százlábúnál kisorozták a Szilit, és egy Bobo vitte be a vonatot. A Szilin ugyanis 2-3 döglött birka is lógott, a merő vérről nem beszélve.

Mind Frankfurt, mind münchen pályaudvarára úgy ért be a vonat, hogy egyszer csak bennt voltuk.

fővizsgáló 2011.06.28. 21:43:35

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Rákos-Kőbánya-felső(fenti pálya)-Keleti között a helyes megfogalmazás

A posztírónak válaszolva: a Keleti túl van terhelve, sok vonat alacsony kapacitás. A vonatszám alapján sülyi vonat a "szerencsés". A sülyiek az 1-4 vg-ra járnak be általában (1, 3-4 szokott lenni). A pályaudvar összes vágányára meg van tervezve, hogy melyik vonat érkezik-indul róluk. Egy példa: a szolnoki zónázók a 2-re érkezik, de oda járnak a hatvaniak is zömmel. Érkezik a zónás, de onnan ki kell járnia a hatvaninak, ami ha késve indul, addig a zónás a bejáraton dekkol. Ez többnyire pár percet jelent. Másik ok lehet, hogy a bejárati vágányútban tolatást végeznek, vagy egy másik vonat közlekedése érinti azt.Írta is a levélíró, hogy jött ki a román Ic,Railjet. A Rj nem zavart be, viszont a román Ic igen. Sajnos van az utasításban egy olyan pont, hogy vonatok fontossági sorrendje, eszerint az nemzetközinek előnye van, innen én így látom: nem akarták elverni. Igaz ami igaz, ha tényleg 10 percet állt, az sok. Lehetett műszaki ok....de ezek találgatás. Ha elküldte a Startnak is a panaszlevelet, át fogják adni a PÜ-nek, aki ki fogja vizsgálni az esetet. Egy biztos: elég tapasztal kollegák dolgoznak a keletiben, akik nem fogják meg a vonatot ok nélkül, szórakozásból

Aurum08 2011.06.28. 22:00:36

@@kukac@: "Ja, és sokszor ugyanez megy a Nyugatinál is... a Keletiből meg a menetrendváltáskor csoportosítottak át egy adag vonatot."

Ha ezt a Nyugatira érted, melyik vonatok? A 70-esen szaladgáló EC-ket lehetne egyedül átterelni a Nyugatiba, ami ésszerű is lenne. A szentesi IR? Azt hiszem eredetileg is ott volt. A kór-IC? Eleve a két pályaudvar közt volt.

Valóban vittek el vonatokat a Keletiből, ha jól tudom a pécsi IC-ket. De javíts, ha tévedek. Meg akkor is, ha nem a Nyugatira érted...

A Rákos-Keleti szakasz viszont a Pesten belüli vasút szégyenének is elmehetne...

pbence 2011.06.28. 22:52:35

@Tyky8:
Valóban csak a pécsi IC-ket vitték el a Keletiből. De az is valami azért.

Egyébként tényleg túlterhelt a Keleti, ez nem vitás, csak meg kell nézni a másik két fejpályaudvart, azok sem kihasználatlanok, de a Keletihez képest igazából semmi gond nincs velük. (Persze a Nyugatiban is rohadtul megérte elvenni azt a 3 vágányt a ***** kormányzati negyednek, aztán azóta gyönyörű gaz nő ott.)
Az egyetlen normális megoldás az lenne, ha Józsefváros működne. De valami "szakértő" idióta azt is bezáratta. Aztán most a Kunszentmiklós felől jövők mehetnek a festői Kőbánya-Kispestre, a Keletibe menők meg szívnak, mert túlterhelt a pályaudvar.
Az lenne az igazán szép, ha a 120a elővárosi és 150 teljes forgalma indulhatna Józsefvárosból, a Keletibe meg újra tömbösítenék az IC-ket és nemzetközi gyorsokat, mint régen. Persze erre esély nincs, mert hagyták az egészet pusztulni.
(Egyébként nyilván a legjobb megoldás a Keleti bővítése lenne, csak az lehetetlen.)

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.06.28. 23:05:28

Lefejezni Budapestet, igaz már késő :)
Nem volt egy épeszű tervező aki a Kelenföldig fúratta volna a metrót a Déli helyett és Kőbánya felsőig. Ma lenne két korszerű pályaudvar :) No majd ha kínai lesz a miniszterelnök :)

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2011.06.29. 08:46:36

"Tisztelt MÁV-Start Ügyfélszolgálat! Kedves Új Máv Blog Szerkesztők! Kedves Homár!"

Barack Obamának miért nem küdted el? Ő biztosan segítene a súlyos problémád megoldásában...

Peetee 2011.06.29. 09:05:29

Örülj neki ,holgy bemegy még a pályaudvarra a vonat.
Rá fognak jönni ,hogy évi 12 luxusautó árát megspórolhatja a felsővezetés, ha a vonat nem tesz i meg az utolsó 1.5km-t.
GYALOGOLJÁ, ez a MÁV jövőképe!

laci_52 2011.06.29. 09:13:03

@pbence: A Józsefváros felélesztése nem jó ötlet, mert nagyon rossz a városi közlekedés arrafelé, például nincs metró.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.06.29. 09:21:55

Én annak tenném a farkát a sínekre, aki kitalálta, hogy a legnagyobb forgalmú vonatokat tegye a kijárattól legmesszebb (1-2 vágány), amíg a középső közeli vágányok üresen állnak, vagy valami szénfűtéses ukrán vonat bűzölög rajtuk fél napokig.

Adani 2011.06.29. 09:25:22

@laci_52:

Nem lenne gond a Józsival se ha mondjuk Tram-Train rendszerben ott térne le a vonat és menne villamsoként tovább akár a Keletihez is. Persze a 24-es villamost se kéne eldugni egy mellékutcába meg a trolikat se hanem, ott kéne lenniük a közelben. Szégyen,h most mikor amúgy is szét van bombázva évek óta a pályaudvar előtt minden se gondoltak erre, pedig most viszonylag egyszerűen megléphető lenne.

brlv24 2011.06.29. 09:27:29

@pbence: Barmennyire is gondolod, hogy ertesz hozza, ne altasd magad, mert nem ertesz hozza;)

nekemirj 2011.06.29. 09:29:04

A Déli előtt is hasonló a helyzet. Ott is keresztbe közlekedtetik a vonatokat, pedig meg lehetne oldani, hogy ne úgy legyen. 2011 van és számítógéppel mindent lehetne szimulálni még a menetirányítókat is.
A MÁV-nak semmi problémája nem lenne a menetrenddel, csak a hülye utas utazni akar és ez okozza problémát. Mindig panaszkodik, hogy késik. :)

Én egyébként már évek óta mondom, hogy teljesítmény alapú fizetést kell bevezetni. Amíg éves szintem bármely vonalon előfordul egynél többször 5 percnél nagyobb késés nincs év végi jutalom senkinek.
Másrészt 5 percen felüli késés esetén a szolgálatot teljesítő dolgozók nettó fizetésének annyi %-al történő csökkentése ahány percet a vonat késik. Akivel ez egy éveben háromszor előfordul az a főnökével együtt el van bocsátva.
Továbbá aki havijegyet (30 napos vagy félhavijegy is) kap mellé egy kupon füzetet a viszonylattal és a jegyszámával együtt és ebbe bejegyzik a mindenkori aktuális késést. A következő havijegy váltásakor annyival kevesebbet fizet %-ban ahány perc késése az előző időszakban összejött. 100 percen felül az ingyenes jegy mellé a fennmaradó percek átvezetésre kerülnek a következő hónapra.

blah 2011.06.29. 09:46:25

Ez a legveszteségesebb állami cég, a szolgáltatás színvonala nulla, egy pénznyelő. Vajon miért ragaszkodhat hozzá az állam... :)

blah 2011.06.29. 09:52:29

@nekemirj: na persze... az egyik haverom mondta, hogy az IC-knél fél óra késés után adják vissza a helyjegy árát (ez valszeg csak nekem új, amikor én utoljára utaztam még csak 15 perc volt) amikor a Budapest Miskolc viszonylatban ahol utazni szokot a gyorsvonattal elvileg 20 perccel tartana tovább az út. Ki érti ennek a logikáját...?

Eltona 2011.06.29. 10:00:23

Kár, hogy a posztoló nem mehet be egyszer a Keleti pályaudvar "irányító helységébe". Akkor megtudná, miért késnek a vonatok a pályaudvar előtt.

naxosz 2011.06.29. 10:01:44

@@kukac@: Szerintem azért hülyeség mert a 80a és a 120a vonal egybe forr és mikor ráfordulnak a Keletire akkor az 1-es vonalat közöli, azaz 2 bal és 2 jobb vágány van :). Mivel az utasok elvárják, hogy a vonatok mindig ugyan onnan induljanak és érkezzenek egy Sülysápit nem hozhat 11 vágányra mikor az 2-5 ig szokott indulni. Ilyenkor keresztbe járatja és bizony a sok tolatás miatt ( felszabaduljanak a vágányok) késések lehetnek. Az egész egy dominó elv. Mivel 5 perc is gondot jelent indul a lavina. 95-98% a leterheltsége a Keletinek azt hiszem. Ha Déli bezár 100% fölé fog menni ez a szám mert az oda futó IC-k és Gyorsok is Keletibe mennek majd! Ennyi

SarahConnor 2011.06.29. 10:11:41

Valaki vágjon pofán. Jól látok? Tíz perc miatt sír a posztoló? Meg 20-30 MÁSODPERCES késéseket tart nyilván? Öööö, szép, de bazzeg, hogy cserélnék vele! Én ingázó vagyok, naponta kétszer járom meg a papíron 25 perces utat (régebben tényleg ennyi volt), ma ez a duplájára nőtt. Van, hogy 50-60 perc alatt SE jutok haza. Még sose sírtam sehol (hivatalosan), ez persze lehetne az én bajom, de hogy valaki a 20 másodperces eltolódást figyelje, az szerintem betegség, és kéne rá egy pofás kezelés. Vagy csak én adagoltam túl a "lesz@rom"-tabit.

feco42 2011.06.29. 10:15:02

@Fenimore: A posstolónak az a baja hogy ahol felszállt (és ami 10 percre van a keletitől) még pontos volt, és a keleti előtt szedte össze a 10 perc késést. Ami ugyanúgy duplázás mint a te esetedben

Terézágyú 2011.06.29. 10:28:01

@nekemirj:
"Én egyébként már évek óta mondom, hogy teljesítmény alapú fizetést kell bevezetni."

Nálatok is ilyen van?

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2011.06.29. 10:34:57

A múlt héten Abony állomás előtt álltunk 5 percet. A 4 vagy 5 vágányos állomás tök üres volt. Ennek mi értelme vajon???

esef 2011.06.29. 10:37:23

@naxosz:
a kínai 'barátaink' megkapják a Délit, Keletit, Nyugatit (a területét), cserébe felhúznak a mostani Józsefvárosi pu. helyett egy központi pályaudvart a nyolcker közepére. remek lesz az is, nem is tudom hogy gondolták.

ValakiX 2011.06.29. 10:51:23

MÁV-os ismerösöktől tudom, ha a szerelvény túlhalad az állomáshoz tartozó bejárati jelzőn, akkor ők már megérkezettnek tekintik, így statisztikailag sehol sem jelenik meg a késés. Ez a "kiskapu" pedig tökéletesen alkalmas az időigényesebb technológiai műveletek elvégzésére.

feco42 2011.06.29. 11:05:57

@ValakiX: Ez tök jó akkor már csak a bejárati jelzőt kell elég messze tenni az állomástól, és sohase késik a vonat :)
(Statisztikailag)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.06.29. 11:11:34

Az érem másik oldala: én meg azon háborodok fel mindig, ha jövök haza Bécs vagy Prága felől, és képesek egy elővárosi vonat miatt megfogni a nemzetközit. Meg sokszor látom, hogy az esti sülysápi miatt késik mindig a bukaresti EuroNight indulása. Amúgy ehhez kapcsolódóan:

@newtehen: A nemzetközi vonatnak is kellően nagy a forgalma, ráadásul ahhoz az utasok hatalmas csomagokkal érkeznek. Most azt trógerolják ki a fenébe? Ja, és ők nem annyit fizetnek egy utazásért, mint amennyit az ingázó napi bontásban, hanem annak a többszörösét. Meg nekik van választásuk, hogy inkább repülővel meg busszal mennek - ha szart kapnak, akkor tehát elpártolnak a vasúttól, míg az elővárosban nincs más alternatíva (autózni horror, a busz meg ugyanaz pepitában).

Egyébként a sülysápi vonat mindig óra 10-kor érkezik menetrend szerint. Románia és Bécs felé pedig szintén óra 10-kor egyszerre indulnak a nemzetközi vonatok. A bajok már jóval előbbről eredhettek, ha az egészkor induló egri gyors és az óra 5-kor induló gödöllői személy is még ott volt a sülyi érkezésekor. Egy forgalmas útkereszteződésben is előfordul, hogy valaki még bement a zöldbe, de a túloldalon megfogja a dugó, aztán útban lesz a keresztforgalomnak. Most ezt ültesd át vonatra azzal a fenntartással, hogy csak akkor engedheted útjára a másik vonatot, ha az előző teljesen eltűnt a képből.

A Keleti vágányhálózata olyan szempontból szerencsétlen, hogy a karbantartó bázis az 1. vágány mellett van, így ha onnan be kell rakni egy vonatot a belső vágányokra, az megfogja az egész rendszert. Meg van elég tolatás is, ahogy ki kell húzkodni az érkezett vonatokat, néha kocsikat kell cserélni, meg más vonatokra átrakni, ezt is csak a vonatok indulása közé lehet besuszterolni. Ha viszont késik valami, akkor annak a tolatása is boríthatja a technológiát. A biztosítóberendezés kapacitása pedig véges, pont az infrastruktúra miatt.

Circus 2011.06.29. 11:11:55

No.
Két hete rendszeresen járok Rligetről Keletibe + vissza, és a fent jelzett ÖSSZES problémát szinte napi szinten tapasztalom.

Ha időben ér befelé Rligetre, akkor Rákoson, Felsőn, vagy a Keleti előtt áll. Miután menetrend szerint 17 perc alatt ér Keletibe (amit autóval csak az éjszakai órákban lehet elérni), tökéletes választás - lenne. Napi átlagban (!) 10 perc késéssel sikerül ezt a 17 perces utat megtenni, így talán érthetőbb a felháborodás. Ja, valamelyik nap egy befelé haladó teher ment el mellettünk Felsőn, nem igazán tudom, hová, de elengedtük.

@newtehen: teljesen igaz! Jó poén lehet, persze, hogy egészséges a gyaloglás, de miután itt nem az egészséges életmód, hanem a gyors rá/kihordás a lényeg, nem igazán értrem, miért kell több száz embert gyalogoltatni a Keletin keresztül.

Keresztbe közlekedtetés - igen, ez is így van, én is néztem, hogy mi oka lehet. Mármint mi normálisan IS megérthető, nem pedig vasutasnyelven megfogalmazott és bizonygatott érdek...

Az a baj, hogy ezzel a hozzáállással alávágnak egy csomó embernek, aki úgy döntööt, hogy bármilyen okból, de lecseréli az autóját valami gyorsabbra és olcsóbbra. Ez így nem gyorsabb, és ha az így eltökölt időmet hozzászámoljuk, nem biztos, hogy olcsóbb is.

Netuddki. 2011.06.29. 11:23:54

Sok mávos nem csinálja meg a munkáját. Aztán amikor külföldi kézbe kerül, mint pl. Szombathely környékén, már előre megy a sírás-rívás, hogy a legtöbbjüket ki fogják rúgni.
Ezek szerint túl sokan vannak és egymástól nem férnek oda a munkához. De mint tudjuk mindig a fejétől bűzlik...

Circus 2011.06.29. 11:32:41

@no-night:
Megértelek, hogy zavar a csomagokkal mászkálás (nyilván én sem örülnék neki), de a másik oldalon meg ott vagyok én, akit naponta zavar - kétszer!

A szélső vágányokról a parkolók felé ki lehet menni oldalt a parkolóba és/vagy a taxikhoz, persze, ha tömegközlekedsz a 6 bőrönddel, akkor megértem, hogy zavar... de talán csak van valaki, aki segít.

Másik - melyik vonatnak legyen elsőbbsége?
Ez megint egy érdekes kérdés, mert ha arányosan nézzük, akkor a sokórás tranzitidejű nemzetközi által az állomáson összeszedett + 5-10 perc késése messze nem egyenlő az elővárosi 10-20-30 perc menetideje alatt összeszedett, majdnem duplázó értékű késésével.
Továbbmegyek.
Felteszem, mindketten megvettük a jegyünket. Ennek ellenére a MÁV veszteséges (a miértet ITT most hagyjuk), a veszteségeket az én adómból is fedezzük, tehát duplán fizetek. Magyar állampolgárként nyilván Te is, de a külföldi az nem...
Félreértés ne essék, nagy rajongója, és ha tehetem okozója vagyok a pozitív országimázsnak, de ha lehet, azért magunkat NE toljuk már hátrébb...
Nem egyszerű, de át kellene gondolni mielőbb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.29. 11:37:40

@Eltona: Én már voltam bent, és az alapján nem értem miért késnek.

Többször voltam ott, nyugi volt mindig.

shushu2 2011.06.29. 11:42:20

Régebben volt szerencsém egy ilyen megálláshoz a keleti előtt, olyannyira megálltunk, hogy 40 percet vártunk, ugyanuis a mozdony már nem tudott újra indulni. A csere mozdonynak is kb 30 percébe telett míg a keletiből a keletihez jutott :D
(mondanom se kell az utasok anyáztak, mert ha tudjuk akkor mindenki leszáll és 10 perc alatt bentvagyunk sétálva libasorban).

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.06.29. 11:49:46

@Circus: Az ingázónak max egy félig tömött sporttáskája vagy hátizsákja van általában, akár dolgozni jön, akár tanulni.

A legtöbb nemzetközi vonat elég hosszú ahhoz, hogy ne lehessen a szélére tenni, max csak az 1. vágányra, az pedig elég messze van mindentől. Meg ha ott a sokszínű nemzetközi vonat a központban, az a legjobb reklám ezeknek az utazásoknak.

Sok esetben pedig nem 5-10 percet szednek össze ezek a vonatok, hanem jóval többet, és ha az ember kintről jön haza, akkor mindig sokat utazott, amit kint csinált, az is kiveszi az energiáit (még akkor is, ha nyaralni volt :-) ) és minél előbb haza akar már érni - így még nyűgösebb lesz, ha még tovább várakoztatják. Persze megértem a másik oldalt is, hogy korán kelni rossz dolog és hogy kevés a toleráns főnök...

A külföldiek lehet, hogy az adót nem fizetik, de azért képesek nagyobb pénzt idehozni és elkölteni. De csak akkor, ha kap valamit érte. Mindent a hazai erőforrásokra építeni egy hatalmas vastüdő - ilyen pl. az üdülési csekk is.

Circus 2011.06.29. 12:26:28

@no-night:
"Sok esetben pedig nem 5-10 percet szednek össze ezek a vonatok, hanem jóval többet" erről beszéltem, az a + 5-10 perc már nemtökmindegy 1,5 órás késésnél? :) (persze, elmentem demagóg irányba) Te +10 perccel érsz később haza, én meg naponta a, kések a munkából, ami nem játék vagy b, fél órával korábban kelek, hogy legyen biztonsági tartalékom...

Egyszerűsítsük a kérdést: külföldi évente/életenként 1x, Te mondjuk havonta 1-2x, vidéki ingázók hetente 1-2X szívNA emiatt, míg én meg naponta kétszer szívOK. És míg naponta 1-2 nemzetközi vonat parkol adott vágányon, addig óránként 3-4 vonat cserélődik az elővárosin - MELYIK ESETBEN MOZOG TÖBB EMBER? ÉN sokkal többen vagyok, mint Ti, a demokrácia pedig miről szól... :)

Akárhogy nézem, még mindig magamat (ingázó dolgozó) sajnálom jobban, mint Téged, meg a külföldit :)

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2011.06.29. 13:13:36

@Eltona: Ki a faszt érdekel, hogy miért késik a vonat. Aki ott ül az irányító pultnál az dolgozzon, ne a tökét vakargassa. Az utas csak azt akarja, hogy pontosan közlekedjenek a vonatok. Az legyen a máv magánügye, hogy hogyan oldja meg, hogy a vonatok ne késsenek.
Az meg kibaszottul bosszantó, hogy a túristák vonatát berakják a keletiben a belső vágányra, aki meg sietne a munkába azoknak a vonatát megkirakják a legkülsőre, had sétáljon a parasztja. Korbáccsal verném aki ezt kitalálta.

Disys 2011.06.29. 13:15:59

Üdv!

Alapvetően a Keleti Pu. bújtatás nélküli irány szerinti elrendezése továbbá az üzemi pályaudvarával való szoros összeépülése, a korszerűsítést akadályozó helyhiány a probléma gyökere.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2011.06.29. 13:19:09

@no-night: Ha nem elég a belső vágány akkor építsék át, ha nem elég hosszú a peron akkor mikor hosszabitják meg. A turista ráér sétálgatni de aki dolgozni megy az nem. Kiszámolta már valaki valaha, hogy nemzetgazdasági szinten mekkora veszteséget termel a cégeknek a munkából elkéső emberek tömege? Szerintem nagyságrendekkel többet veszít az ország mint amit a te kedvelt turistáid.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2011.06.29. 13:23:01

@no-night: Én rajtad kezdeném a korbácsolást, mert egy elbaszott logikát védesz. Talán pont temiattad késnek a vonatok mert most is internetezel ahelyett, hogy beengednéd őket a keletibe?

Circus 2011.06.29. 13:27:02

@kgl: hőőőő.... nemár

Budafoki 2011.06.29. 13:29:35

Mindenki figyelmébe ajánlanám: 8 óra a Keleti pályaudvar életéből.

www.youtube.com/watch?v=yMDM0EiX0Fs

Nem unatkoznak az irányítók.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.06.29. 14:02:03

@kgl: Nos, a saját önös érdekeink és nézőpontjaink védésén nem érdemes vitatkozni. De ezen a mondásodon igen:

"Kiszámolta már valaki valaha, hogy nemzetgazdasági szinten mekkora veszteséget termel a cégeknek a munkából elkéső emberek tömege?"

Szerintem semennyit. Talán a cégeknek is jobb lenne, ha nem ragaszkodnának egységesen a Szent Hajnali Nyolc Órás Munkakezdéshez, hanem meg tudnák oldani, hogy mindenki máskor kezd, így nem egyszerre zúdul az a vonat- és utastömeg a hálózatra. Különben is azon munkamorál mellett, ami az egész magyar gazdaságot áthatja, még az se jelentene semmit, ha mindenki mindennap elkésne. Néhány idióta főnök és menedzser miatt szív mindenki, nemcsak a bejárók. Ezen miért nem gondolkozik el senki?

osze 2011.06.29. 14:02:19

@newtehen: +1! A MÁV valószínűleg a napi ingázók sportosságát tartja szem előtt. :-) Ha nem a népegészségügy miatt csinálják, akkor szimpla szivatás. Nagy élvezet a Keleti bejáratától egy jót rohanni a szélső vágányokig... hogy rohangálnának ők naponta.

osze 2011.06.29. 14:07:31

@Circus: És ne feledd, hogy a MÁV bevételei jórészt az elővárosi forgalomból származnak. Kicsit jobban is megbecsülhetnék ezeket az utasokat.

sanyix 2011.06.29. 14:12:55

az a gáz hogy a forgalomirányító rendszer kb kőkorszaki. Ma már számítógépekkel kis felügyelettel megoldható lenne minden. lásd openttd pedig az csak egy játék, nem tud mindent amit kéne (hogy xy vágány legyen az elsődleges), de nagyon durva dolgokat csinál, magától csak célállomást megadva.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2011.06.29. 14:15:23

@no-night: "Különben is azon munkamorál mellett, ami az egész magyar gazdaságot áthatja, még az se jelentene semmit, ha mindenki mindennap elkésne. "

Na látod pont itt van a baj a gondolkodásoddal, ezen kellene változtatnod de nagyon sürgősen.

Circus 2011.06.29. 14:27:32

@sanyix: bár ugye életekkel nem játszunk, a példa tökéletes. Csak mindjárt kiderülne, hogy mennyivel kevesebb emberre lenne szükség...

Amúgy, jó, hogy szóltál, vagy két hete nem indítottam a TTD-t :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.29. 14:46:27

@osze: igen a sportosságot duplán is elősegíti a MÁV, ugyanis ha nem a legelső kocsi legelső ajtaján szállsz le, és nem rohansz azonnal, mint egy etióp sprinter, akkor eléd kerül kétszázhatvannyolc ember, akiből kétszáznegyvenhét azonnal rágyújt, te pedig mögöttük-közöttük, szabadulásra esélyed se lévén, szívhatod a mögöttük úszó cigifüstöt a kijáratig.
Szóval utazás előtt rohansz az első kocsihoz, utána meg iszkolsz a cigizombik támadása elől :D
@newtehen: +1!

Circus 2011.06.29. 14:52:57

@Réka ‎: Na, ezt nem is írtam, de mondjuk utas/embertársaink taplósága az nem a MÁV bűne... Miért nem lehet az egész állomáson, mint a bkv megállókban, betiltani?

pbence 2011.06.29. 15:35:46

@laci_52:
Tudom, de akkor mégis, mi lehet a megoldás? A 3 budapesti pályaudvar nem igazán elég a jelenlegi forgalom ellátására, bővítésük nem megoldható. És a vonatforgalom optimális esetben csak nőni fog, mert reménykedjünk, hogy fejlesztések lesznek az elkövetkező években. Tényleg tudom, hogy ez egy kényszermegoldás, de nem tudom, mi mást lehetne csinálni.

@brlv24:
Köszönöm a beletrollkodást :) (Gondolom a nap 24 órájában trollkodsz, azért ez a neved. Ha mégis úgy gondolod, hogy tudsz valami értelmeset is hozzátenni, akkor ne tartsd vissza magad!)

Zöldövezeti 2011.06.29. 15:45:23

@Réka ‎: El vagy maradva már több brossúrával. Már nem nagyon gyújtanak rá amikor a vonatról leszállnak !
Tudom, kétnaponta arra utazom.

Circus 2011.06.29. 15:46:50

@Zöldövezeti: ma reggel hárman álltak meg előttem a Keletiben, miközben a tömeg hömpölygött kifelé.

Zöldövezeti 2011.06.29. 15:50:43

@no-night: Ez is ál probléma. Már kb. 30 éve kitalálták a rugalmas munka kezdést , sőt sok helyen alkalmazzák is.
Viszont tény, hogy a keleti előtt mindig áldogálnak a vonatok - pár percet. Ez még rendbe is lenne , viszont az már nem, hogy pl. Rákoscsabáról, Rákosligetről ha nem is mindig, de néha egy - másfélperccel előbb indulnak - ez pedig pofátlanság - főleg ha tudják kár a nagy sietség mivel a végén úgyis megállítják !!

Zöldövezeti 2011.06.29. 15:52:13

@Circus:
Azért attól még tüdőrákot nem fogsz kapni !!

hegylako01 2011.06.29. 15:54:51

www.youtube.com/watch?v=ogXwPntIgho
(Így működik a Keleti pályaudvar)

mintha a technikai felszereltség a keletiben kőkorszaki lenne...

Circus 2011.06.29. 15:59:43

@Zöldövezeti: nem, de utálom a szagát és én sem szarok elé a megállóban, plusz azt írtad, már nem nagyon gyújtanak rá, ezért gondoltam cáfolni.
De a csikket azt a földön tapossák el.

Mindazonáltal, ne kanyarodjunk má' el ennyire a témától :)

bioLarzen 2011.06.29. 16:01:57

@olvasóink írták:
"A múlt héten Abony állomás előtt álltunk 5 percet. A 4 vagy 5 vágányos állomás tök üres volt. Ennek mi értelme vajon??? "

Szia,
nem lehet, hogy - bár ez a MÁV esetében nehezen elképzelhető :) - előbb érkeztetek oda a menetrend szerinti időpontnál, azért vártatok?

Bár, még ha ez is volt az ok, miért nem lehetett volna az ezt állomáson megtenni, az jó kérdés...

bio

Circus 2011.06.29. 16:06:24

@hegylako01: megnéztem.

Évekkel korábban többször is megfordultam főirányítóéknál, ismertem is néhányukat, a klip sok újat nekem nem mondott.
Már akkor is bőven látszott, hogy sokkal több a vasutas, mint kellene, és pont a kőkorszaki felszerelés mögött. A probléma, mint már több helyen is ki lett vesézve, hogy SENKINEK nem érdeke, hogy ezen változtatások történjenek.

Circus 2011.06.29. 16:07:46

@Circus: kőkorszaki felszerelés MIATT (bocs)

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2011.06.29. 16:09:40

@bioLarzen:
Késtünk már akkor is. Szolnokon lehalt a gép, utána meg Abonyban is álltunk 1 órát...

hegylako01 2011.06.29. 16:24:03

@Circus: Amíg nagy állami mamut vállalat marad a Máv addig nem is fog ez változni.

Adani 2011.06.29. 16:26:53

Az abonyi ácsorgás lehet,h azért volt, mert újabban elég gyakran lopják a színes fémgyűjtők a bizt. ber kábelt. Múlt héten is volt emiatt fennakadás.

qccoss 2011.06.29. 16:32:07

a keleti már rág több vonatot fogad, mint amennyit bírna, elöregedettek a váltók, az összes műszaki berendezés és a vonatok is. Pestnek már rég szüksége lett volna +1 pályaudvarra!

lorinczagoston (törölt) 2011.06.29. 17:06:29

Beszélhetnénk itt arról is, hogy a manóba lehetséges, hogy a Keleti P. - Nyugati P. kör IC-k mindig, de mindig késnek minimum 10 percet. Előre nem látható okok miatt, mondja a bemondó, a pályaudvaron meg mindenki csak röhög kínjában...

Akkor módosítsanak menetrendet, ne kelljen kismillió embernek ott szobrozni az állomáson. És ez a 10 perc tényleg csak a minimum.

Mylady 2011.06.29. 17:39:21

10 perc miatt?
Basszus, egyszer Szeged előtt megállt a vonatom, pedig percre pontosan érkeztünk volna. 10 percet álltunk. Ezalatt a 10 perc alatt megszemlélhettük, ahogy a Pestre tartó IC (amihez mi voltunk a csatlakozás) kihúz Szegedről. Eredetileg 5 percünk lett volna az átszállásra, így 2 óránk lett. Azaz végül 2 teljes órával később értem haza.
Hozzáteszem: Szegedről két pár sín jön ki: az egyik keletre, a másik északra. Én a keletin ültem és az északin akartam továbbutazni. Ez a két vonat volt csak forgalomban. Hogy miért állítottak meg minket, sosem fogom megtudni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.29. 17:42:55

@hegylako01:

"országszerte 2500 vasutas irányítja a fogalmat"

Most nem találom róla a videot, de a BNSF központjában cirka 150 ember irányít, ugyanakkora hálózatot, mint Magyarországé.

laci_52 2011.06.29. 17:49:40

@pbence: A pálya és a biztosítóberendezés korszerűsítése után valamint jobb forgalomszervezés mellett a jelenlegi pályaudvarok képesek lennének a mostaninál nagyobb forgalom lebonyolítására is. Ez pénz és szervezés kérdése.

Commandante Jayasuriya 2011.06.29. 17:50:22

Tegye fel a kezét az, aki utazott már indiai vasúton.:)

Adani 2011.06.29. 17:51:01

@Mylady:

Ugyanez az élmény megvolt Cegléden is párszor 3 év alatt.

Ott úgy van, h befut egy vágány Kecskemét felől mellette fut ki kettő Szolnok felé. Megfogják a vonatot és lehet integetni a másik vágányon Szolnok felé elhúzó csatlakozásnak.

Zöldövezeti 2011.06.29. 17:51:05

@Circus: Tán csak nem R.ligetről ?

Ott jó vonatok járnak.

Én kb . 3 éve kaptam rá a vonatozásra, a lányom javaslatára.
Van ott egy csoda parkoló, talán 30 kocsi ha elfér.
A lényeg : már vagy 3 éve ott vót a parkoló, amitől a peron megközelítése csak két oldalról volt lehetséges. A szabvány Máv betonelemes kerítés akadályozta a szabad - a praktikus közlekedést.
Na mondom mit szerencsétlenkedik ez a sok vonatozó. Egy este - ősszel elő a nagykalapács - a Samú be a kocsi csomagtartójába- és meglett a harmadik, a praktikus kijárat.
Csak 3 csapás kellett !!!

Zöldövezeti 2011.06.29. 17:54:28

@Mylady:
Bizonyos állomások előtt azért fogják meg a vonatokat, mert egy, esetleg kettő bent áll és biztonság szempontjából nem praktikus még egy vonat beengedése - elcsaphat esetleg valakit !!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.29. 18:06:50

Tök mindegy, a forgalmisták hogy akarják csinálni a munkájukat, ha szar a biztber, fasz az irányító, továbbá az utasítás lehetetlenül túl van biztosítva, ami miatt nem lehet tartani a menetrendet. A legszebb a vonatok sorrendje, tényleg simán kirakják a pontos személy elé a biharkeresztesi IC-t ami szolnokra rendszeresen 3 perccel korábban indul. Csak mert az a zíccé.

Csak van ám abban a szerencsétlen utasításban olyan rész is, hogy késett vonattal más vonatot megkésetni nem szabad... de láthatóan ez a végében van valahol :D

Azt kéne csinálni, hogy a menetvonalán közlekedő vonat speciális eseteket leszámítva elsőbbséget élvezzen. Speciális eset lehet az is, ha a kevesebbet késő vagy pontos vonat nem fordul vissza hirtelen, a másik viszont fordulna (vagy netán már fordulnia kellett volna) valamibe, vagy a személyzetnek lenne valahol dolga. Jó példa erre pl. az Ady Endre NGy: ha pontos, 8:20-kor érkezik a Keletibe, lehúzzák a szerelvényt, a mozdony kimegy a fűtőházba, mozdonyvezető másik mozdonyt nyit (ez önmagában 25 perc!), kijár a vonatra, fékpróbázik, és a Bihar IC-vel megy vissza 9.40-kor. A gebasz akkor van, ha a Corona 1+ órát késik, és a határon bizony szokott...

A korábban közlekedést meg be kell jelenteni, szeretik érte basztatni a mozdonyvezetőket amúgy. Az Elvirán pontos adatok vannak aznap reggelig visszamenőleg az érkezési/indulási adatokról, a mozdonyvezetők ráadásul azon adatbázis alapján vannak elszámolva. A lényeg, hogy indulást akkortól számol, hogy a vonat már 3 mp-e mozog, valamint 30 mp-től felfele kerekít. Így ha egészkor megy a vonatod, de óra 59:27-kor elindul, azt már pontosnak jelzi.
A keletiben a százlábú híd alatti megállás érkezésnek jelölését tudtommal már javították.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.29. 18:16:28

@Zöldövezeti: ez is igaz, pl. Rákoson nem visznek be egyszerre a 2. és 3. vágányra vonatot (szép is lenne, azon a keskeny peronon), vagy pl. Háros is ilyen, de a Keleti esetében ez nem áll.
Akik azt hiszik, a budapesti fejpályaudvarok forgalmistái a pöcsüket vakargatják, próbáljanak belehallgatni egy napi rádióforgalmukba. Nem véletlen, hogy 4 óránál többet nem dolgozhatnak egy huzamban, annyira koncentrációigényes.

Szar a pályaudvar meg az egész Rákos-Kőfelső-Keleti szakasz felépítése, az utasítás meg minimális szabad kezet enged csak a rendkívüli helyzetek kreatív kezelésére. Menetrendváltáskor talán történik majd valami változás (új utasításokról, sok ésszerűsítéssel csiripelnek a madarak), addig elkerülhetetlenül marad ez.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.29. 18:18:49

@Zöldövezeti: erre még válaszolnom kell, és befogom.

Rákoscsabán és Rákosligeten nem véletlenül vannak ezek a "szabad és praktikus közelekedést" akadályozó betonelemek. Érdemes megnézni a tavalyi vasúti baleseteket, mennyi arányaiban a gázolás:

www.kbsz.hu/hu/vasuti-koezlekedes/hirek/1233

Gyakorlatilag minden napra jut egy.

Circus 2011.06.29. 23:07:38

@Zöldövezeti: Te csináltad? Áldassék a neved! :)

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: igen, nem véletlenül van, de akkor értelme se sok van, ha közel 300 métert kell körbegyalogolni, hogy odaérjek az autótól 10 méternyire... én is tébláboltam sok éve Józsi környékén, de minden sínen úgy mentem át, hogy kétszer megálltam előtte. Nem mentegetem magam, csak mondom, hogy legalább fokozottan figyeltem, saját érdekemből kifolyólag.
Csakhogy egyrészt az öngyilkolókkal nem tudsz mit tenni, meg azokkal sem, akik agyatlanul mennek át a síneken, a tilosban, toronyiránt. Tán Hofi mondta - minek sorompó - ha jön a vonat, úgyis elzárja az utat!

Circus 2011.06.29. 23:11:47

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: az, hogy a technika vacak, nem újdonság, mindenki tudja. Alapból senki nem gondolja úgy szerintem, hogy tökvakarászást végeznek a forgalmisták, de a MÁV túlzottan parancsuralmi rendszerben működik, ahol, mint írtam, SENKINEK sem érdeke a bármiféle változtatás (lásd korábbi heves ellenállás az ütemes menetrend ellen, a szárnyvonalak körüli mizéria, stbstb).

Ez utóbbi miatt vagyunk többen kiakadva, meg egyre többet jár az állampolgár külföldre, és tapasztal...

gcsabi 2011.06.29. 23:26:36

@Circus:
A technika nem igazán az "ellenállás"-tol vacak, hanem a pénz hiány miatt. Az az ütemes menetrend, amelyik nem a reális lehetőségekre, műszaki háttérre és kapacitásokra épül, önmagában az ütemességtől még nem lesz jó. Az a menetrend ami permanens késéseket generál nem lehet jó, akár ütemes akár kínálati.

Circus 2011.06.29. 23:36:22

@gcsabi: a pénzhiány az általános jelenség manapság, épeszű ember/cég ilyenkor megnézi, mit lehetne tenni, változtatni. No, a MÁV nem ilyen... illetve sikerült szétdarabolni, hogy még átláthatatlanabb legyen az egész katyvasz. Érdemi változás szinte semmi...

Tudod mit, ritkítsuk a vonatokat, csak járjon pontosan és legyen tiszta!

názmin (törölt) 2011.06.30. 11:14:03

Szeretem az ilyen okos embereket,végűl is IGAZAD VAN engedte volna a forgalom irányitó tovább a vonatod és akkor most nem kéne itt irnod!!!!!!!!!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.30. 11:23:34

@gcsabi: a menetrend külön történet, a direkt elcseszett csatlakozások nem újkeletűek. Ezek nyilvánvalóan az utasok elszoktatásáról és az adott vonal bezárásáról szólnak, lásd pl. Eszergom-Komárom a bezárás előtt.

bioLarzen 2011.06.30. 14:03:43

@olvasóink írták: Aha. Akkor Tleg passz... :)

bio

Sokatutazó 2011.07.01. 14:44:56

Minimum 10 perc késés. Ez nálunk vidéken megszokott. De ha csak 10 perc lenne? Hajajj. Örülnénk neki.
Észrevételem a következő:
Páran említették előttem, hogy valamelyik vonat -pl: a kör IC- rendszeresen késik 10 percet. Itt a Balaton partján állandóan késnek a vonatok. Nem 10 perceket. Miért? Elmondom én mit szoktam látni:
-Diákcsoport. Lefoglalt kocsi a vonat elején. Csoport természetesen hátul áll meg. Mire odaérnek? 1-2 perc. Mire felszállnak? 2-3 perc. És ez csak egy csoport. De akkor legyen mondjuk kerékpáros csoport is. Mire felpakolják a bicikliket?
Vegyük figyelembe: aki egyszer felszáll, annak le is kell szállni. Ez csoportoknál több idő. Birkamód meg még több.
-ÉSzrevettük már a kedves pedagógusokat, akik a dupla ajtós halberstadti kocsiknál csak az egyik ajtót nyitják ki? De nem csak csoportnál jellemző. Ez rendszeres probléma. Birka módra közlekednek az emberek.
Aztán: a Balaton déli partján egy vágány van. Hoppá! Ha az egyik vonat késik, akkor valamelyiket el kell verni a forgalomirányítónak nem? Végülis a vidékieknek ez is mindegy. Csak akkor a budapestiek nyáron ne legyenek felháborodva, -jogtalanul- hiszen nekik az elővárosba majdhogynem óránként, vagy még gyakrabban vannak vonatok.
Más: én is utaztam már 220 kilométert 8 óra alatt, lekésett csatlakozás miatt. És? Mit panaszkodjak? Változik valami? Ettől függetlenül jobb lesz a vasút? Az embereknek lesz mentalitásuk? (Ne szemeteljenek a vonaton, a wc-be és ne mellé végezzék el a dolgukat.) Nem változik semmi. Először is: a fejekben kellene rendet rakni, aztán utána minden másnál. (Ez természetesen nem csak a MÁV-ra igaz.)

Circus 2011.07.01. 15:10:13

@Sokatutazó: NAPI szinten és látszólag megmagyarázhatatlan ok miatti menetrendszerű késés (munkába menet) az hetente közel egy óra, ha inkább a félórával korábbi vonattal megyek az már 2,5.
Néha hazafelé is ugyanez, plusz a többi, említett kín.

Van némi különbség a havonta/évente egyszeri megszívás, meg a rendszeres között, remélem, egyetértünk?

Sokatutazó 2011.07.01. 15:22:16

@Circus: Természetes. Bár szeretnék egy példát is említeni Önnek. Az említett 8 órás utazásom a lakhelyem illetve az egyetem között volt.
Mivel nyáron dolgozom, ezért kénytelen vagyok a vasutat választani. Így én is átérzem azt a helyzetet, amiben Ön van. Megjegyezném: én az említett dolgokat látom itt a Balaton déli partján. Továbbá abban is egyetértünk, hogy a munkaidő lejárta után mindenki szeretne hazamenni. (Nekem a munkaidőm 11 órán át tart.) És memgondom őszintén felháborítónak tartom azt, hogy sok ember hülyesége miatt késnek plusz további 5-6 perceket a vonatok. Ami valljuk be: nagy távon nem csak 5-6 perc. Ellenben volt, amikor időben hazaértem.
Amit szeretnék mondani: nem minden esetben a vasút dolgozói a hibásak.

Circus 2011.07.01. 15:36:48

@Sokatutazó:
a szeg miatt a patkó, patkó miatt a ló, a ló miatt a király, a király miatt a csata, a csata miatt az ország elveszett... nem az adott öt perc, hanem a csatlakozások és a többi járulékos okozat, ami rárakódik.

Nem is arról van szó, hogy csak a vasút dolgozói, ezt már kibeszéltük.
Sok helyen kőkorszaki a technológia + erőszakszervezet (=egyenruhások) néha agyatlan de kötelező rugalmatlansága és sajátos logikája mely több tízévvel elmaradott + dolgozók hozzáállása + néha az utasok maguk + az, hogy senkinek nem érdeke a változás (politika). As sorrend nálam ugyanez, kivéve az utolsó pontot.

Zöldövezeti 2011.07.01. 22:45:54

@Circus:
Köszönöm. Tegnap is és ma is voltam bent a városban.
11 perc a ligeti vasút, 18 perc a vonat - a keletinél jó a felszini közlekedés, szép az élet !!
Egyre kevesebbet buszozok.

ZöldszemM 2011.08.19. 18:02:30

Látom halott a topik/blogg pedig tegnap volt egy nagatív élményem !!
A lényege : a vasutasok töketlen - bürokraták. Ez igaz kétszeresen is mivel a töketlen egy kalauznő volt !!

Vittore. 2011.08.19. 18:31:05

@ZöldszemM: Már hogyan lenne halott? Küldd el a történeted az ujmavblog@gmail.com címre, és kitesszük!

ZöldszemM 2011.08.21. 13:24:32

Miért, ide nem lehet ?
kérdés oda találok é?
Tehát a múlt héten tán csütörtökön, igen akkor, egy ismerős egy viszont segítés keretében eljött hozám dolgozni jó másfélórát, kemény munkát. Este hét 20-tól 8 ó 50ig, majd befejeztük és mondom kapja össze magát még pont elérjük a 9 35 -ös hatvani vonatot , kényelmes gyors pillanatok alatt ott vagyunk a Keletiből Rákoscsabán. Minden klappolt, de egy lámpa hosszabb lett, így is elértük a vonatot, de jegyváltásra mán idő nem volt - vagy jegyetváltunk és akkor egy órával később utazhatunk, vagy megyünk jegy nélkül, ill. csak az ismerős mert nekem van bérletem.
Szóval szép udvariasan még lent a peronon szólók a jegyvizsgáló assszonykának, hogy mi az ábra.
Tudna é jegyet adni, mondja igen de 2300 pótdíj + a 340 ft jegy ár. Na az anyád gondoltam. itt ez a szegény ismerős dolgozott reggel 6 -tól este majd 9 ig és most buszozzon vagy a napi keresetét, ami szűken 4000 ft dobja ki. Hát elkullogott és hazajött bussszal én vonattal 36 percel hamarabb.
De nem fér továbbra sem a fejembe, hogy nem lógni akartunk, hanem gyorsan kultúráltan utazni, amiből semmi nem lett. Az szerencsdétlen jegyvizsgáló is érthető - neki aszabályokhoz alkalmazkodni kell - csakhogy nem kötelező munkát vállalni egy begyöpösödött vaskalapos cégnél aki ugyan hirdeti, hogy az utasokért van, de az ábra mutaja, hogy nem. Tényvannak lógósók, de tény vannak szorult helyzetüek is és ilyenkor jő elő a túlszabályozás hátulűtője. Mert a MÁv ugyan harcol a lógosok ellen, de közben meg elveszíti a fizetős utasait. Egyébként a pótdíj mintmásnap megtudtam nem is 2300 hanem 2600 ft és miért kell azt képmutatóanpótdíjnak nevezni - nem tiszteségessebb lenne kedves mávosok megtorlásnak nevezni ?? ennyi erővel lehetne 15 eft is, mindig akad aki lépre megy !
szegény csaj amit tőlem kapott, de megérdemelte, miért vállal munkát a MÁVnál.
Ja másnap a szíparcú Orsikát puhítottam az információnál, mert mellébeszélt sőt hülyeségeket mondott, ilyeneket, hogy lehet interneten előre venni jegyet. kérdem hogy afaszba egy nem tervezett utazáshoz, na erre az Orsika hallgatott.
aztán kérdeztem miért dugják el a picsába hátra az automatát, mondja nem tudja , mondám nekie , de ön is a Máv alkalmazottja.
A történet még folytatódik - remélem nem törlik.

ZöldszemM 2011.08.21. 13:38:57

@ZöldszemM:
Mostmán törölhetik , mentve van !
Tehát a lényeg . Előfordulhat olyan élethelyzet, amikor az ember ha akarna se tudna jegyet venni, sok okból. Ahol 15 --20 percenként közlekednek a vonatok, ott köp egyet az ember és megvárja a következőt.
De este 9 után 12 órai munkával a hátamögött, csak nem vár egy plusz órát.
A megoldás nagyon egyszerű lenne - a legutólsó kocsiba száll a delikvens és azonnal jelzi a kalauznak, hogy nem holmi potyázó. Az ilyen esetben még egy méltányos kezelési költség is belefér, esetünkben 5 -600 ft-ot nyilván nem sajnáltunk volna.
De nem 2600 ft megtorlási díjat, és miért ilyen képmutató a MÁV, miért nem nevezi a nevén a dolgokat ?
Ezután érdemel még udvariasságot ?

Na ha van MÁV -os itt, tegye a kezét a szivére és válaszoljon őszintén - vagy a vaskalaposság miatt nem lehet erre.
És az automatát miért olyan helyre teszik ahol nem találja az ember ??