Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti után várakoztunk az épp csak elinduló vonattal és először még elhallgattuk, hogyan dudálnak egymásnak a mozdonyvezetők, később már eluntuk, s még később már kezdett meleg is lenni.
Ha valaki tudja, mi az oka a pályaudvar bejáratánál történő várakozásnak, kérem, ossza meg velünk! Íme a levél:
Egy olyan jelenségről szeretnék írni, amit szerintem jóformán mindenki átélt, aki igénybe vette már a MÁV-csoport "szolgáltatásait", aki pedig nap mint nap rájuk van utalva, az akár hetente többször is tapasztalhatja ezt.
Hogy miről is van szó? A fejpályaudvar előtti ácsorgásról. Én erre azt mondom, hogy ez az utasok legnagyobb fokú semmibe vétele.
Legutoljára ma délelőtt volt szerencsém a vonaton ücsörögni emiatt, és most jutottam el odáig, hogy klaviatúrát ragadjak. Úgy döntöttem ugyanis, hogy Rákos állomástól felszállok a vonatra, így gyorsabban jutok el a belvárosba, mint az egyéb járatokkal.
A Sülysáp felől érkező vonat MÁSODPERCRE PONTOSAN érkezett, és nem volt ez másképp Kőbánya felsőnél sem. Amikor a Keleti pályaudvar előtt megálltunk, még akkor sem kezdtem bosszankodni, ugyanis előfordul, hogy a forgalomirányítók elfeledkeznek néha bizonyos vonatokról, és 20-30-40 másodperc kell, mire szabad utat adnak a vonatnak - ennyi még talán bele is fér mindenki idejébe.
Viszont amihez ma volt szerencsém, minimum botrányos, legalábbis az én megítélésem szerint. A várakozás ezúttal mintegy 10 percesre rúgott! Ezalatt kiengedtek a pályaudvarról egy gödöllői személyvonatot, egy egri gyorsvonatot, egy Románia felé tartó EuroCity-t és egy RailJetet. Talán nem volt "lyuk", hogy "beslisszanjon" a vonat a pályaudvarra? Elfogadhatatlan!
Az az irányító, aki ezt megengedi magának, az egy óriási elégtelent érdemel; alkalmatlan a feladatra! Elképzelhetetlennek tartom, hogy ne legyen erre megoldás! Ez az utasok abszolút semmibe vétele.
És hogy szemléltessem, hogy egy városon belül utazónak mennyire kellemetlen ez: Rákos és Budapest-Keleti között 11 perc az út. Ez ebben az esetben lényegében megduplázódott! Nem ezért választjuk a vonatot, hogy játszanak az időnkkel! Arról nem is beszélve, hogy ha egy távolsági vonatra szerettem volna átszállni, és lekésem, senki sem kárpótol. Persze erre mindenki azt mondja, hogy eggyel korábbi járattal kell menni, stb. De könyörgöm, mennyivel előbb induljak el?
Már kezdjük megszokni, hogy minden vonalon napi egy biztosítóberendezési probléma kötelező, lassan így lesz ez a felsővezetékkel és a mozdonyokkal is. De ha véletlen pontosan közlekedik a vonat, annak mesterségesen kell késést generálni? Ez egy kötelezően követendő irányvonal? Amennyiben nem, szeretném, ha az ilyen dolgozókat elküldenék továbbképzésre, vagy egyszerűen lecserélnék hozzáértőkre, még ha erős rokoni szálak fűzik is valakihez.
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! |