MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Utasbarát MÁV menetrend

2011. június 23. - Vittore.

Tuti becenevű olvasónk a MÁV utasbarát megoldásaira hívja fel a figyelmet, melyben arról ír, hogy az IC-k még véletlenül sem várják be egymást, hiszen az átszállási lehetőséget biztosító IC a beérkező másik IC előtt 3 perccel elindul. Így a kedves utas várhat .

Én nem tudom, ki találta ezt így ki, mindenesetre ajánlanék neki egy bizonyos fajta korbácsot, melyet az "f" betűvel kezdődik és internetes körökben jól ismert...

Tuti azt ígérte, rendszeres beküldő lesz - én ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy hajrá!, ha kell, akkor lesz egy Tuti-rovat is külön :) Hát íme a levél:

Érdekes dologra lettem figyelmes a közelmúltban: mit is ért a MÁV az utasbarát menetrenden.

Kiváló példa erre a Ferihegy - Békéscsaba közötti utazás.

Példa:

Ferihegy - Szolnok -> 07:37-08:37 Bereg IC
Szolnok - Békéscsaba -> 08:34-09:38 Traianus IC
Szolnok - Békéscsaba -> 10:34-11:38 Pannónia IC

Tehát 3 perc miatt a kedves utas lekési a Traianus IC-t és várnia kell 1 óra 57 percet.

A Traianus IC és a Pannónia IC között más eljutási lehetőség Szolnokról Békéscsabára nincs.

Egy pillanatra tételezzük fel azt a MÁV-nál lehetetlen esetet, hogy késik a Traianus IC. A kedves utason ez sem segít. Reggel 9 óra előtt nincs jegypénztár Ferihegyen, nem tud helyjegyet venni a Traianus IC-re. De nem is adnának, mert menetrend szerint nincs csatlakozás.

Amennyiben a kedves utas helyjegy nélkül szállna fel a Traianus IC-re, akkor büntetést kellene fizetnie. De a MÁV gondoskodik arról, hogy ez a lehetőség egyáltalán ne fordulhasson elő. A Bereg IC ugyanis a 3. vágányra érkezik, a Traianus IC pedig a 10. vágányra. Csomagokkal lépcsőn le, futás az aluljáróban, csomagokkal lépcsőn fel: esélytelen.

Miért nem érkezik a két IC közös peronra? Akkor túl könnyű lenne az átszállás? Az utasok emiatt nyilván háborognának.

Csak megjegyzem, hogy Szolnokon az átmenő fővágányok mellett nincsen peron, azaz minden vonat kitérőbe jár be. Innentől kezdve teljesen mindegy lenne, hogy hányadik vágányra járnak be a vonatok. Csak oda kellene figyelni egy kicsit arra, hogyan tudnának segíteni az utasoknak.

Amennyiben bárki is úgy gondolja, hogy ez a véletlen műve, akkor nagyon téved. Ez tudatos. Ez abból derül ki, ha megnézzük az ellenkező irány csatlakozási lehetőségeit.

Békéscsaba - Szolnok -> 14:18-15:25 Transsylvania IC
Szolnok - Ferihegy -> 15:22-16:17 Szabolcs IC
Szolnok - Ferihegy -> 16:22-17:17 Kamilla IC

Tehát ismét 3 perc miatt a kedves utas lekési a Szabolcs IC-t. Az egyetlen előny, hogy a Szolnok - Ferihegy viszonylatban az ütemes menetrend óránként ad IC vonatot, így a várakozás "csak" 57 perc.

Tisztelettel
Tuti

A közeljövőben lesz még néhány észrevételem.Én ugyanis gyárilag hülye vagyok, imádok vonatozni (ellentétben a MÁV vezetőkkel).

Na akkor egy kis újdonság, a blog olvasóinak. Új partnerünk ajánlataiból személyesen kiválogattam azokat a linkeket, melyek nem hitellel, gyorskölcsönnel, porszívóügynökséggel foglalkoznak, hanem mondjuk kedvezménykuponokkal, lakástakarék-pénztárral és más nem ügynöki dolgokkal. Ha téged érdekelnek ezek az ingyenes dolgok, akkor itt megtalálható a rendszeresen frissített lista. A lista alatt a kommentekben lehet véleményezni, esetleg új kedvezményt ajánlani.

  

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr883007192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Giraffa 2011.06.23. 07:32:58

Ez se szándékos szívatás, ugye? :)

Ahogy az se, hogy ma reggel a szolnoki zónázón teljes erővel működött a fűtés. :) (szóltam a jegyvizsgálónak, aki lekapcsolta. De vajon FEL ki és miért kapcsolhatta fel, ha nem az utasok szívatása miatt?)

shushu2 2011.06.23. 09:13:16

Nem kapcsolódik szorosan a témához, de van egy érdekes jelenség, évek óta vannak vidéken nagyobb fesztiválok minimum 6 hónappal előre bejelentbe, a máv természetesen mint se tud arról a plussz néhány ezer emberről akik rejtélyes módon megszállnak 1-1 gyorsvonatot az év azonos időszakában, természetesen nem indítanak mentesítő kocsitat. Tavaly Voltra kellett úgy utazon mintha metrón lettem volna. A kedves mávos konstatálta azzal a tömeget, hogy " takaródj már arrébb nem tudom lekezelni a jegyeket".
Megérkeztünk győrbe, a GYeseves forgalmista kinézett az ablakon és hírtelen +5 kocsit toltak a vonathoz, máris szinte mindenki le tudott ülni.
Szóval a mávnak ilyen dolgokra is kellene figyelnie.

Szpájk 2011.06.23. 09:18:33

A nem IC-k viszont nekem bevárták 1mást, mázlim volt.
Az más kérdés, hogy amit bemondott a hangos, ott általában nem állt meg a vonat, ahol meg megállt, azt nem mondták be.
Mondjuk azért nagyon ez sem zavart, csak mulattatott.

Alsep 2011.06.23. 09:23:03

shushu2
Győr személyben nincs gyseves forgalmista.

Alsep 2011.06.23. 09:26:52

A többiben persze igazad van,meglepetésként éri a céget a rendkivüli utasforgalom.

domeq 2011.06.23. 09:30:22

Ehhez is komoly szaktudás kell. Hogyan legyen logikátlan az egész...

gertan 2011.06.23. 09:34:59

Én amióta a jegyelővételnél 24 órával az indulás előtt át kell(ett) venni a jegyet, nem utazom a MÁV-val, de tegnap a Keletibe, ma reggel a Nyugatiba kellett mennem. Interneten vettük meg a jegyet, amelyet a pályaudvaron kellett kinyomtatni.
Gyorsan ment, de minek. Ha a repülőre, hajóra, konertre, általában bárhová úgy lehet neten jegyet venni, hogy azt otthon nyomtatjuk ki, ez csak fölösleges költség, gépek, karbantartás, összesítve: értelmetlen pazarlás!

Megdöbbentett az az elhanyagoltság, a sok éves mocsok, a büdös és a rengeteg lézengő MÁV-os. A Keletiben felállított három ellenőrzési ponton szerencsére kérdés nélkül mentünk át, az ott ácsorgó összesen 8-10 emberen, azért szerencsére, mert feleségem külföldről sok és nagy csomaggal érkezett, természetesen a legtávolabbi, legkülső vágányra, miközben a csarnokban lévő négy sínpárból csak kettő volt foglalt. Hordár már nincs, nem tudom, hogy vonszolta volna el a csomagjait a taxiig/ kocsiig/ tömegközlekedésig az utolsó kocsitól az utolsó vágányról.

A nemzetközi hálókocsi

Én úgy látom, hogy a MÁV mára egy megreformálhatatlan óriás konglomerátummá vált, ahol az egyéni és politikai érdekek, a tomboló korrupció, a pofátlan fizetéseket kapó vezetés, a dologtalan munkavállalókkal kart- karba öltve költik az adófizetők pénzét.

A MÁV már régen nem az utazókért van, egy önmaga létezését fenntartó kollektív bűnszervezetté vált.

belekotyogok 2011.06.23. 09:35:58

@Alsep: de ha "rendkívüli utasforgalom" előre szól, hogy lesz és vagont foglal pl. egy amúgy is zsúfolt zónázóra, akkor sem raknak fel új kocsit. Rohadt kellemes a folyosófalhoz préselődve a meló után zónázni, miközben az üléseken vihorászó-üvöltöző tinik rajcsúroznak és fel-alá mászkálnak a "barikhoz" a szomszéd fülkébe.

lyken 2011.06.23. 09:40:32

Első munkahelyemen szoftverfejlesztéssel foglalkoztunk. Szép, méretes cég, 200 dolgozó, 30.000 ügyfél. Kötelező volt havonta 1 napot ügyfélkörnyezetben tölteni. Tehát kint, ügyfélnél, problémamegoldáson. Fejlesztőknek, tesztelőknek, menedzsereknek, projektmenedzsereknek, szerkesztőknek. A cél az volt, hogy az ügyfél ne egy elvont valami legyen, hanem egy kézzelfogható dolog.
A MÁV-nál se ártana, ha a topmenedzser hölgyek meg urak feladatba kapnák, hogy havonta egyszer jussanak el pestről nyíregyházára, debrecenbe, pécsre, bivalybasznádra. Kapnak egy menetrendet, meg egy 10-es bkv gyüjtőjegyet, hogy átérezzék a helyzetet. Csapatépítés keretében egy politikust is hozzájuk lehetne csapni közös feladatvégrehajtásra.

csárli hárper 2011.06.23. 09:44:54

jó lenne már ha mindenki megértené az utas csak zavaró tényező a nagybecsű mávnál...

belekotyogok 2011.06.23. 09:45:32

Hogy a poszthoz is hozzászóljak: Tuti, miért nem mész be inkább Pestre és ott szállsz fel a Békéscsabára induló IC-re?

lyken 2011.06.23. 09:46:59

@Alsep: "A többiben persze igazad van,meglepetésként éri a céget a rendkivüli utasforgalom."
Egyetlen rohadt felhívás kéne, hogy jelezzék a szervezők, mikor lesz valahol fesztivál vagy nagy tömeget vonzó esemény.
Utána kéne egy kontakt aki rögzíti a beérkező jelzéseket és kielemzi, honnan fog áramlani a tömeg. Ennek megfelelően szervez plusz szerelvényeket. Egy ember bérköltségébe fájna az egész, PR szempontból viszont állati jól mutatna.

@gertan: "ez csak fölösleges költség, gépek, karbantartás, összesítve: értelmetlen pazarlás!"
Ez nem teljesen igaz. Aki kenőpénzt kapott, hogy működtessék azokat a gépeket, annak megéri.

M_R 2011.06.23. 09:47:25

Én már rég eldöntöttem: ha Magyarisztán/Bohócisztán -szigorúan autóval. Igaz talán drágább, de a kényelem/gyorsaság/pontosság ennyit megér. Akkor megy amikor én akarom, nem kell két órát várni mert valami ungarische überbalfax úgy találta ki a menetrendet, stb.
Bár ha a Miért Állunk Vazzeg így rágyúr az utasbarátságra, akkor sokan inkább mennek gyalog -vagy páran összeállnak és akkor már olcsóbb is kocsival menni.

K3!uS 2011.06.23. 09:49:37

Olyan kevés pénzért amit a MÁV fizet, nem gondoljátok, hogy értelmes ember fog oda menni dolgozni!?

belekotyogok 2011.06.23. 09:52:39

@lyken: egy csomó fesztiválra (nem csak zeneire) lehet kedvezményes menettérti jegyet váltani, ezért gondolom a szervezők szólnak. Nem tudom, hogy tavaly lehetett-e, de az idén van ilyen lehetőség a VOLT-ra is.

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.06.23. 09:58:27

Nem tudom miért csodálkoztok ezen. a Bp-Szolnok-Békéscsaba volna az egyik legszarabb minden szempontból. Majd pont azokra lesznek tekintettel akik Ferihegyről csatlakozva jönnek amikor vasárnap esti csúcsban Csabára kettő kocsival küldenek vonatot.

belekotyogok 2011.06.23. 09:59:30

@M_R: köszönjük. csak vagyunk páran, akinek ez nem választás kérdése.

Bigf00t 2011.06.23. 10:00:36

Amíg földművelő és könyvtárszakos vagy mezőgazdaságit végzett embereket ültetnek be oda topmanagernek....addig min csodálkoztok?:D
Értenek hozzá vastagon....ez ma a vasút!:D
Akik értettek hozzá, már nyugdíjasok, vagy kirugták őket:P

shushu2 2011.06.23. 10:02:58

@Alsep: Akkor valaki más volt ,de +5 gyeseves kocsit kaptunk :D ( keletiben miért nem lehetett megcsinálni ezt ? )

redlebellista 2011.06.23. 10:06:09

A héten lezárták Kökit a metró elől. Erre mindenki aki a zónázóval jár, egyel korábbi vonatra kényszerül, mert az utazás tovább tart. Persze mit csinál a máv? Rövidebbek lettek a vonatok, hogy nehogymá' rászokjon az ember, hogy le tud ülni és nehogymá' elszokjon a hétköszi tömegtől.
A csapatépítős téma jó ötlet, de vizet nem vihet magával, hadd élvezze a 60 fokot abban a nyüves kupéban, ahol minden második ablakot lehet csak lehúzni nyáron! Mert aki kitalálja ezt az elb@szott menetrendet, az klímás audival, meg passzáttal jár és elszokott a nagybetűs ÉLETTŐL. Régen még volt redőny, vagy ilyesmi, most már lóf@sz sincs, csak üdvözlő nyálas szöveg a hangszóróból, mert itt is csak addig kedves az utas, amíg kifizeti a jegyet, utána már büdös paraszt, örülj, hogy elvisznek.
Mocskos topmenedzsment van a mávnál is, akik lesz@rják a melóst, ha meg valaki beszól a pénzhiányra fogják, nem a szagértelmetlésügkre.
És nem olcsóbb az autó, mert annyiba kerül a benzin is mint amennyiért a máv hajlandó elvinni egyik faluból a másikba teljes áron, mert ugye: melózok, bevételem van, tehát, ha arrébb akarok menni fizessek mint állat, és kussoljak.
És csak azért dühöngök, mert dilettánsok vannak nagy pénzért ennél a mamut cégnél is!

shushu2 2011.06.23. 10:06:35

@belekotyogok: Igen lehet idén is kedvezményes jegyet venni, szóval a mávpénztárban tudnak a +több ezer főről, csak a menetrend tervezők vannak szabin az év 360 napján.

M_R 2011.06.23. 10:08:17

@belekotyogok: Ja, ez világos. Szerencsére általában volt kocsim - ha meg csak turistaként jár ide a "zember" akkor meg inkább autót bérelni mint a máv kisbüdöse. Kb. egy éve elkövettem azt a hibát hogy a Ferihegy megállóhelyen (eddig azt hittem ilyen mocskos állomás maximum Bangladesben lehet) vonatra szálltam - két órán keresztül szenvedtem abban a pottyantós pöcegödröket megszégyenítő tömény húgyszagban. Soha többé...

shushu2 2011.06.23. 10:13:05

@redlebellista: "És nem olcsóbb az autó, mert annyiba kerül a benzin is mint amennyiért a máv hajlandó elvinni egyik faluból a másikba teljes áron"

Pécs-Budapest 228 km IC 2,75 óra, gyors kb 4 óra teljes árú 2. osztály oda vissza kb 9 ezer/fő , mondjuk szüleim és én megyünk máris 27 ezer , autóval 11-12 ezer(oda vissza) kb 1,5-2óra 2 embernél már megéri háromnál pedig gondolkodás nélkül autó.
Sajnos ez a baj a mávval hogy maximum a lovaskocsival versenyezhet :(

Teszt.Elek 2011.06.23. 10:24:12

"Sajnos ez a baj a mávval hogy maximum a lovaskocsival versenyezhet :("

Azzal is csak sebességben :) minőségben nem nagyon, de valszeg árban sem. :P

Amúgy sok okot el tudok képzelni, ami miatt ilyen a menetrend. Kezdve a forgalmi indokokkal (ugyebár kötött pályás járműveknél azért kell némi szervezés, hogy ki mikor és meddig használja az adott szakaszt), egészen olyan prózai okig, hogy ha 3 perccel előbb kihúz az IC az állomásról, akkor be tud állni a helyére a másik. Ez persze lehet a valóságban nem így néz ki, de ettől még lehetett szempont.

sncf 2011.06.23. 10:38:07

@belekotyogok: Ferihegyről a Nyugatiba mennek a vonatok, a békéscsabaiak meg a Keletiből indulnak, szóval azon túl, hogy kb. 600 Ft-tal többe kerül a jegy, még BKV-jegy is kell hozzá. Ráadásul a 3 perccel lekésett IC 27 perccel azelőtt indul a Keletiből, mint amikor Ferihegyről a Szolnokig menő.

ICLaci 2011.06.23. 10:45:46

Németben 5 en utaztunk 1 napra 21 euroért adott régióban, minden vonatra, korlátlan számban és persze az összes tömegközlekedési eszközre...Iskolának vége ,ezért gondoltak egyett és kevesebb kocsival járnak az elővárosi vonatok,persze h. az ingázok száma nem csökkent az senkit sem érdekel, különben is kell a kocsi a balatoni oldalra...oda meg sosem elég! Én azt mondom jelenlegi állapotában kész csoda h. még müködik a vasút! Itt is kupleráj van! Ki fog rendet tenni?

belekotyogok 2011.06.23. 10:52:58

@sncf: Ja, igaz, most már utánanéztem.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.06.23. 11:04:12

@ICLaci: MÁVot sóval beszántani, éljen a GYSEV.

gigabursch 2011.06.23. 11:22:01

A MÁV dolgozók ~80%-a alkalmatlan bárminemű munkára. z igaz a kaller, az utastájékoztató, a karbantartó, vagy épp menetrendfabrikálók szintjén. VAgy épp a vazetés szintjén.,

Hülyék és alkalmatlanok.

Ennyi.

Csak tudnám, vajon a GySEV-nél miért nem így néz ki a történet?
(Költői kérdés)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.06.23. 11:35:27

"Reggel 9 óra előtt nincs jegypénztár Ferihegyen,"
Ez miért baj, ha 8:37-kor már Szolnokon van és nem Ferihegyen? Vagy 7:37 előtt tudja, hogy egy óra múlva késni fog a vonat Szolnokon?
Amúgy meg miért nincs közvetlen járat Bp-Megyeszékhelyek között?

Civitas Fidelissima 2011.06.23. 12:05:24

Tavaly Sziget -1. napjára mentünk le Sopronból. Az 50%-os menettérti jegyet a helyszínen lévő máv-os konténernél kellett volna lepecsételtetni, de természetesen nem tudtak semmiről. Annyit javasoltak, hagyjuk fent a karszalagot, úgy talán elhiszi a kaller, ott voltunk.

8Gbit 2011.06.23. 12:10:05

@Alsep: Itt nem erről szól a dolog, hanem arról,h a GYSEV-nek nem probléma +5 kocsi ha kell, a MÁV-nak igen.

Nem a forgalmistának a döntése a +kocsik felcsatolása. A nevében is benne van,h a forgalomért felel. Az szerelvények összeállítása másik pozíció :)

lobster thermidor 2011.06.23. 12:20:30

Mit gondolnak magukról azok a beképzelt utasok...!?
A MÁV-ot sokkal magasabb szempontok mentén működtetik. Ezeket a megoldásokat általában kevesen értik meg, de majd a jövő megmutatja, hogy kinek van igaza. Különben is ebben a háborúban egy kis késéstől nem dől össze a világ. Ha a finnyás utazók teljesen leszoknak a vonatozásról, akkor megszűnik a MÁV vesztesége, és ez jótékony hatással lesz az államadósságra.

- Rendi - 2011.06.23. 12:23:48

@Civitas Fidelissima: Akkor minek voltak egyáltalán ott?

Civitas Fidelissima 2011.06.23. 12:29:40

@- Rendi -: ez a legszebb, ott se voltak. Legalábbis nekem nem sikerült velük találkozni. Tulajdonképp "csak" 40.000 fő szórakozott aznap, mit számít ennyi ember a mávnak?

Civitas Fidelissima 2011.06.23. 12:32:44

@Civitas Fidelissima: a karszalagos megoldást végül a Szigetes információs helyszínnél sikerült megtudni, többszöri érdeklődés után.

sncf 2011.06.23. 12:44:21

@Yooha: Bp-Békéscsaba között van, csak nem Ferihegy felé. Ahogy a győri vonatok sem mennek el Ferihegyre.

lyken 2011.06.23. 13:43:36

@gigabursch: "A MÁV dolgozók ~80%-a alkalmatlan bárminemű munkára."
Egyszer halgass meg egy zenekart, aki egy órán át karmester nélkül játszik. Utána beszéljünk erről a 80% alkalmatlan dumáról mégegyszer.

DePassant 2011.06.23. 16:52:50

Most az jutott eszembe, hogy ha nincs nyitva a pénztár ferihegyen, és én olyan helyre akarok utazni, ahová az automata nem tud jegyet adni, akkor A) veszek jegyet valameddig és a jv ki tudja egészíteni pótdíj nélkül B) jv-nél tudok venni jegyet pótdíj nélkül C) vennem kell jegyet valameddig és csak ott tudok másik jegyet venni a további útra?
Már csak azért sem mindegy, mert két 150km jegy az nem egyenlő egy 300 km jegy árával...
Tuti volt már ez a kérdés, csak nem emlékszem a válaszra. köszi

vanek ur 2011.06.23. 16:59:26

@poszt: Szolnokon az a gond, hogy ott csak Budapest felé ágazik el a két vonal. A Békécsaba vagy Debrecen választás Szajolnál (2 híddal, és 10 km-rel arrébb) van. Egy irányba pedig 3-5 perces követési távolsággal mehetnek a vonatok. Így tehát Szolnokon olyan átszállást biztosan nem lehet csinálni, hogy ott van mind a két vonat egymás mellett az állomáson. Azzal lehetne játszani (különösen Ferihegy kiszolgálása miatt), hogy a vonatok sorrendjét a fentiekhez képest felcserélik.

@ +5 kocsi a GySEVnél: Vajon volt nekik tartalékban, vagy aznap néhány vonat kevesebb kocsival járt?
A MÁV-START-nak nem sok kocsija van tartalékban, és azok sem feltétlenül ott vannak, ahol éppen szükség lenne rájuk. Ha viszont át kell küldeni valahova máshova, akkor az - hála a szétdarabolásnak - százezer forintos tétel. Vajon lesz-e annyi plusz utas, ami behozza ezt a költséget?
Más kérdés, ha a rendezvény szervezőjének fontos, hogy vonattal is mehessenek a népek oda, mert akkor leül a MÁV-val, és megállapodik vele, sőt, fizet azért, hogy legyen plusz kocsi. Pl. Balatoni rendezvényeknél sokszor írják, hogy melyik vonatokon van több kocsi, meg nagyobb bringás kocsi.

karosszékely 2011.06.24. 10:39:45

@Benyeszke: Mikor utaztál utoljára azon a vonalon? Milyen más vonalon utaztál mostanában?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.06.25. 02:35:39

@Giraffa: Ha posta Bhv volt, akkor valszeg a gépi szellőzés miatt kapcsolták be, csak meghülyült a termosztát, és nyomta a fűtést is.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.06.25. 02:41:30

@belekotyogok: Mert ott is ugyanazt a vonatot érné el :) A Traianus 7:10-kor indul a Keletiből, ő meg 7:37-re ment ki Ferihegyre.
süti beállítások módosítása