MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ügyfélszolgálat

2011. június 21. - Vittore.

Alább Miklós levelét olvashatjuk, illetve levelezését a MÁV-val, aki már lassan kezd beletörődni abba, hogy az Esztergom-Budapest vonalon rendszeresek a késések. Amibe nem tud beletörődni, az az utastájékoztatás hiánya. De tényleg, miért nem lehet valamit odaböfögni az utasnak, hogy tudja, mi történik?

A levelezést olvasva pedig döntsétek el ti, hogy megéri -e az ügyfélszolgálattal levelezni:

Tisztelt új MÁV blog!

Gondoltam csak továbbítom Önöknek is levelemet, melyet már több személynek is elküldtem a MÁV-nál. Azt már lassan kezdem megszokni, hogy késnek a vonatok az Budapest - Esztergom vonalon, de hogy 0, azaz nulla tájékoztatás kapnak erről az utasok, azt már tényleg felháborítónak találom.

Lentebb olvasható levelem!

 

Köszönöm a megértést!

Tisztelettel:
* Miklós

---------- Forwarded message ----------
From: Mikee <*@gmail.com>
Date: 2011/6/15
Subject: Panasz
To:
panasziroda@mav.hu


Tisztelt Bősze Ágnes!

Gondoltam Önnek is továbbítom azt a levelet, melyet Vízkeletiné Májer Máriának írtam (vele már egy ideje levelezésben vagyok, s eddig egy levél kivételével mindre kaptam is válasz), mert már sajnos nem tudok hova fordulni a problémámmal, amellyel nyilván nem csak én küzdök. (sajnos a tehetetlenség néha olyan utakra vezet, hogy kénytelen vagyok egyszerre több helyre is elküldeni az üzenetemet, hátha egyszer meghallják az "egyszerű" utazó szavát.)

Megértését és türelmét köszönöm!

Tisztelettel:
* Miklós

---------- Forwarded message ----------
From: Mikee <*@gmail.com>
Date: 2011/6/15
Subject: Re: Válaszlevél. Gy.69-63507/2010.
To: "MÁV-START Zrt. (
eszrevetel@mav-start.hu)" <eszrevetel@mav-start.hu>


Tisztelt Vízkeletiné Májer Mária!

Sajnos újfent írnom "kell" Önnek egy levelet, melyben már megint észrevételeimet szeretném elmondani. (sajnálom, hogy legutóbbi levelemre semmiféle reakció nem érkezett). Tegnapi nap után viszont úgy döntöttem, hogy újfent "tollat" ragadok, s írok néhány sort, sőt nem csak panaszkodok, javaslatot is teszek, mellyel azt hiszem, hogy kicsit enyhíthetnék az utasok bosszúságát.

Először is szeretném leírni, hogy múlt héten sikerült megint (összességében) csak a hazafele utakon (Pázmáneum - Aquincum) 1 óra 20 perc késést összeszedni. Tarthatatlannak tartom azt, hogy minden áldott nap késik a vonat 20-30 percet. Ezzel már kezdek is lassan kibékülni, mert látom, hogy bármit is ír, tesz az ember, úgysem történik semmi.

Viszont egy nagyon fontos dologra hívnám fel a figyelmüket: a tájékoztatásra.

Sajnos az útjaim során (több mint 5 éve járok ki Piliscsabára vonattal nap, mint nap) egyszer sem tapasztaltam azt, hogy a vonaton utazva elhangzott volna az, hogy "elnézésüket kérjük a kellemetlenségért, de sajnos ez és ez történt, kérem szíves türelmüket".

A nagyon triviális ötlet a következő: ha jól tudom - de javítson ki, ha tévednék, hiszen nem vagyok mozdonyvezető - akkor a mozdonyvezetők kapcsolatban állnak a központtal vagy valamilyen diszpécserszolgálattal az útjuk során. Ergo tájékoztatni tudják őket arról, hogy mi is a probléma tulajdonképpen, illetve mennyi késés várható. Azt hiszem, hogy nagy mértékben kellemesebbé tenné az utazást az, ha a mozdonyvezetők út közben is tájékoztatnák az utasokat a helyzet jelenlegi állásáról (most nem arra célzok, hogy konkrétan mondják meg, hogy mi is a probléma pl. elromlott a sín), s arról, hogy mire lehet számítani, hiszen a legrosszabb ilyenkor a BIZONYTALANSÁG. S ez elképesztően dühítő is, mert egyszerűen nem tud sehogyan sem számolni az ember.


Megértését és türelmét köszönöm!

Válaszát várva!

Tisztelettel:
* Miklós

2011/1/10 MÁV-START Zrt. (
eszrevetel@mav-start.hu) <eszrevetel@mav-start.hu>

Tisztelt * Miklós!

Köszönjük ismételt megkeresését, melyben elküldte a kért információkat.

Tájékoztatni szeretnénk, hogy észrevételét továbbítottuk az illetékes szolgálati főnökség felé, ahol a szükséges intézkedéseket meghozzák.

A kellemetlenségért újból szíves elnézését kérve, köszönjük jobbító szándékú megkeresését.

Üdvözlettel:

Vízkeletiné Májer Mária

ügyfélszolgálati szakelőadó

 

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr603002351

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elsők között: Vasútmodellek babaházból 2011.06.22. 10:38:27

Az utóbbi néhány poszt szegről végről kapcsolódott a vasúthoz, így híven az Elvarázsolt Kastély szellemiségéhez úgy gondoltam, ideje néhány a vasúttal kapcsolatos érdekességet feleleveníteni az oldalon. De ugyebár ez nem az Elvarázsolt Kastély lenne, h...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alensha 2011.06.21. 12:17:39

ez a legkönnyebb, továbbítani mindent a feljebbvalók felé, egy idő után kiköt az Úristennél, onnan meg várhatod a választ...

lyken 2011.06.21. 12:42:04

Ilyet én is csináltam annó, mikor még az egomi vonalon jártam be. Aztán beültem inkább kocsiba. Napi 2-5 óra megtakarítás. 2 alapjáraton, ha extrém késés van akkor 5 is megvan.
Már rég kocsival jártam, mikor megkerestek, hogy hosszabítsak startklub kártyát. Ekkor számszerűsítettem, hogy se anyagilag, se időben nem éri meg a vonat. Nagyon sajnálták, az észrevételeimet továbbitották az illetékeseknek(>dev0 gondolom, mert érdemi történés soha nem lett), további szép napot.
Miklósnak azt javaslom, amit anno mi is csináltunk 3 sráccal: összeültünk pool carba, szétdobtuk a benzinpénzt+kocsiamortizációt és közösen mentünk minden nap. Már 2 fővel is megérte. Kicsit kényelmetlen volt igazodni, meg a budapest bérletet se úsztuk meg, viszont kiszámítható volt az utazás és nem volt idegeskedés.

Sunnyboy1979 2011.06.21. 12:45:30

Ez így van sajnos...ami elég szomorú. Persze a felelősséget senki, soha nem fogja vállalni. Egyébként nem csak ilyen általános panasz mailcímre írtam meg, hanem mindenféle vezetőségi tagnak...ők meg persze annyit nem írnak vissza, hogy "bikkmakk".
Egyébként pont azért próbáltam valamiféle ötlettel előállni (hogy ne csak hőzöngjek) amivel enyhíthetnék a napi várakozásainkat, hogy legalább tájékoztassanak. (bár ez szerintem a minimum)
Max. értelmetlen dolgokat lehet művelni, telespammelni a fiókjukat, kb. naponta elküldeni ugyanazt a levelet.
Valakinek valamiféle ötlete?

Markos Miklós

Sunnyboy1979 2011.06.21. 12:47:23

@lyken: Igen, teljes jogos, amit írsz. Vicces, mert ha csak a kocsi amortizáció nélkül számolnánk a dolgot, nekem háztól házig egyedül a kocsiban egy árban lenne a vonattal. Valóban elgondolkodtató valami ilyesmi megoldás (sajnos kocsival nem rendelkezem jelenleg) Köszönöm a megjegyzést!

Nagymoli 2011.06.21. 14:21:29

Utastájékoztatás: Almásfüzitőn 40 perc ácsorgás, hideg fűtetlen váróba be sem mentünk, olyan büdös húgyszag volt télen... Vonat sehol, de ellenkező irányból megjelent egy BZ kocsi. Párommal kínomban nevettük, biztos ez jön majd visszafelé is. Hát bejött, mindenesetre egy órát késve indultunk hazafelé Esztergom irányába.. Átfagyva. Hangszóróból utastájékoztatás helyett csak egy kattanást hallottunk. Forgalmista kijött az irodából meneszteni a vonatot, megkérdeztem tőle, miért nem mondta be senki, hogy késve indulunk. Válasza: ő azt hitte, bemondta a gép... ehhh

Nagymoli 2011.06.21. 14:23:26

Hobbi utas vagyok, veszek majd megint Máv-start kártyát. Munkába esélyem sincs vonattal járni. 12 óra meló, meg kétszer 2 óra 20km/h vel döcögve.. Kinek kell az?

vanek ur 2011.06.21. 14:33:12

A tájékoztatás hiánya az nekem is régi panaszom. Legutóbb a múlt héten vártam egy ismerősömet az IC-vel Kökin. Én tudtam (mert megnéztem), hogy 40 percet késik a vonat. A munka miatt végül mégis úgy alakult, hogy nagyjából akkorra értem ki, amikorra a vonatnak érkeznie kellett. A 40 perc késés megvolt, de ez alatt egyszer sem(!) mondták be, hogy késni fog a vonat.

Az ügyfélszolgálatok védelmében (és ez minden cég ügyfélszolgálatára igaz): azért lássuk be, nem az ő feladatuk a probléma megoldása, sőt, nagyon kevés olyan ügy van, amit saját hatáskörben el tudnak intézni. Akár panasz kivizsgálásáról van szó, akár tényeleges intézkedésről, ők többnyire csak a postások, a közvetítők a panaszos, és a téma felelőse között.

Az esztergomi vonal meg eleve egy külön állatfaj. Egyvágányú, viszont ehhez képest sűrűn járnak a vonatok. Ha bármi miatt nem tudja csak 1 vonat tartani a menetrendet, onnantól kezdve aznap az összes vonat késni fog...

Mozvez 2011.06.21. 15:09:37

@vanek ur: Ott a pont, kicsit túlterhelt a vonal, és ki van hegyezve a menetrend. Egyébként a tisztelt levélíró valamelyest téved: igen van a mozdonyvezetőnél mobiltelefon, de nincs kapcsolatban az irányítóval. Utastájékoztatást a mozdonyvezető akkor tud adni, ha a saját vonatával történik valami. Ha a másikkal történik valami akkor a kalauz/vjv és a forgalmista többet tud.

lyken 2011.06.21. 16:54:07

@vanek ur: "Ha bármi miatt nem tudja csak 1 vonat tartani a menetrendet..."
Amikor hajnalban az első vonaqt késve indul, azért valljuk be, hogy ez igen sanszos.

@Sunnyboy1979: Én anno az illetékes államtitkárt is megkerestem. A válasz azóta is érkezik...

Pretoryan 2011.06.21. 17:12:01

@vanek ur: "Ha bármi miatt nem tudja csak 1 vonat tartani a menetrendet, onnantól kezdve aznap az összes vonat késni fog..."

Szánalmas, de komolyan! Mikor a feleségemmel 10 éve házat néztünk a BP vonzáskörzetében, akkor nézegettünk pilis felé is. Szerencsére a kocsink akkortájt erősen betegeskedett így vonattal voltunk kénytelenek utazni... Hál istennek, hamar levágtuk, hogy erre a környékre csak akkor fogunk költözni ha kétvágányos lesz a vasút.

@Mozvez: "Egyébként a tisztelt levélíró valamelyest téved: igen van a mozdonyvezetőnél mobiltelefon, de nincs kapcsolatban az irányítóval. Utastájékoztatást a mozdonyvezető akkor tud adni, ha a saját vonatával történik valami. Ha a másikkal történik valami akkor a kalauz/vjv és a forgalmista többet tud."

Szégyenkezem, de komolyan! A XXI. században élünk a GPS a mobil internet korában, és a MÁV nevű őslelet még mindig nem fedezte fel magának ezeket az érdekes új találmányokat, amivel megkönnyítené saját munkáját. Neeem! Inkább szivassuk az utasokat, a sok birka elviseli.

A levélírónak, meg csak drukkolni tudok remélem ezúttal lesz valami hatása is a dolognak! (sajnos két lábbal élek mo. földjén úgyhogy nagyjából sejtem hogy ennek is csak annyi lesz a hatása mint a légfrissítőnek a férfiöltözőben)

Mozvez 2011.06.21. 17:44:24

@Pretoryan: a baj, hogy másra használják azt a mobilt... És tudod a problémák okát nem a vasúton belül kell keresni, mert a dolgozók egymás között amit lehet megoldanak. Itt a probléma akkor kezdődik mikor megnézed, hogy a jármű a 2-es vonalon a MÁV-START-é, amire mozdonyvezetőt bérel a MÁV-Trakciótól, azonban így még nem mehet el a vonat... ehhez engedély kell a Vasúti Pályakapacitás Elosztótól, ezek után tud a MÁV forgalmi részlege a vonatnak számot adni. És miután a vonat a MÁV-Starté az utastájékoztatás a vjv köteles elvégezni.

lyken 2011.06.21. 18:08:18

Ideálisabb volt anno az URH rádió. Legalább lehetett mindent hallani ami történt. Ez a mai duplex specializált kommunikáció ezen a módon használhatatlan.

lyken 2011.06.21. 18:35:35

@Mozvez: "a jármű a 2-es vonalon a MÁV-START-é, amire mozdonyvezetőt bérel a MÁV-Trakciótól, azonban így még nem mehet el a vonat... ehhez engedély kell a Vasúti Pályakapacitás Elosztótól, ezek után tud a MÁV forgalmi részlege a vonatnak számot adni. És miután a vonat a MÁV-Starté az utastájékoztatás a vjv köteles elvégezni."
LOL?
Ajánlom mindenki figyelmébe a 3-as képkockát: flood.blog.hu/2009/12/03/vezessunk_be_uj_vallalatiranyitasi_rendszert

Pretoryan 2011.06.21. 19:11:43

@Mozvez: a tartalommal mélyen egyetértek, és azt látom hogy a vasutasok többsége próbál normálisan dolgozni, nem is rólatok beszélek, tudom hogy szét van darabolva abnormális módon a MÁV, és hogy a fej nem tudja mit csinál a kéz, de ez nem megoldás lássuk be.

"És tudod a problémák okát nem a vasúton belül kell keresni"

De ott kell, legbelül! Nem a dolgozókon legkívülebb, hanem az adminisztrátorokon, a szervezőkön, főleg a vezetőkön! Tőlük még soha nem láttam semmilyen megbánást vagy részvételt a munkában. SOHA!

lurkó 2011.06.21. 20:49:02

@Mozvez: "És miután a vonat a MÁV-Starté az utastájékoztatás a vjv köteles elvégezni."
Ez annak tudatában sajnálatos hogy a motorvonatokban a vezetőálláson van meg a lehetőség az utastájékoztató berendezésen keresztül néhány gomb megnyomásával előre felmondott szövegek bemondatására. Csak hát megint Trakció/Start "elszámolási" vita miatt.. hmm nem is értem mintha nem két államilag támogatott cég lenne. De ha a Starté a jármű miért nem Startos a mozdonyvezető is rajta annak meg ha azt mondja hogy ez a feladatod akkor azt csinálja. Áhh érzem én is hogy ez túl egyszerű lenne.

Mozvez 2011.06.21. 21:34:36

@lurkó: egy típusú utastájékoztató tudja, a másik nem. Esztergom felé nem lehet maximum kiíratni, már ha működik. Tehát egyes esetekben ha akarják sem tudják bemondani a vonaton.
Másik pedig, ha van is utastájékoztatás néha az emberek is érthetetlenek... a bizonytalan ideig című mondatra, megkérdezik az mennyi?

lyken 2011.06.21. 22:29:20

@Mozvez: "ha van is utastájékoztatás néha az emberek is érthetetlenek... a bizonytalan ideig című mondatra, megkérdezik az mennyi?"
A hülye emberek már csak ilyenek. Szeretnének információt. Egyszer, mikor pilisvörösvár után kocsi zuhant a sinekre előttünk, ugyanez a "bizonytalan ideig" a pályán fogunk állni szöveg volt. A kocsi a mozvez elmondása szerint kb 200 méterre volt tőlünk, mikor elénkbukfencezett. Mivel a mentés gyakorlatilag mellettünk folyt, így az egyik élelmes utastárs kiszállt, odaballagott egy csapat tűzoltóhoz és megtudta, hogy a mentés előreláthatólag 2-3 órát fog igénybe venni. Előtte a jv is beszélt velük, mégis csak annyi maradt meg benne, hogy bizonytalan ideig.
Az esetnél egyébként kissé visszanyertem az emberiségbe vetett hitemet. Az utasok ugyanis a pontos szopási idő ismeretében telefonálgatásba kezdtek és kb 15 emberért eljöttek kocsival. Ezek kb 40 utastársat is elvittek maguktól.
Szomorú, de a MÁV-nál senkinek eszébe sem jutott, hogy esetleg mentesítő buszt küldjön.

lurkó 2011.06.21. 23:02:56

@Mozvez: Nincs a Desirón mikrofon? Én ugy emlékszem hogy van a vezető pulton. Infot meg hidd el hogy elöbb kap a mozdonyvezető mint a jegyvizsgáló. Nagyon sajnálatos de ez igy van!
És igen néha nagyon durvákat tudnak kérdezni az utasok. De ez nem mentesit a rendelkezésre álló információ átadásától.

Sunnyboy1979 2011.06.22. 09:13:04

Érdekes olvasni a hozzászólásokat! :D
Tegnap megkaptam a választ a MÁV-tól, igencsak hosszú, így elküldtem a blog tulajdonosának is, ha gondolja szerintem majd kiteszi. Ha nem, akkor beírom ide kommentbe.

Azt hiszem, hogy jómagam nem tartozom az érthetetlen utasok körébe, s a tapasztalatom a következő a tájékoztatással kapcsolatban:
- nem tudom, hogy milyenek pontosan a Desiro vonatok, de gondolom, hogy van mikrofon a vezetőnél, mert volt olyan, hogy a vezető bemondta pl., hogy szíveskedjenek másik ajtónál is felszállni, mert nem csak egy ajtó van a szerelvényeken, ergo tuti van ilyen szerkentyűje.

- a jobb arc kalauzoktól is úgy kell kérdezgetni, hogy mi is a helyzet, mi is történt valójában, de azt hiszem, hogy ennek automatikusnak kellene lennie. úgy gondolom, hogy ez rengeteg többletmunkát adna a kallereknek, hiszen kb. 5 méterenként el kellene mondania újra, meg újra, s magyarázkodnia kellene, ezért gondoltam, hogy igazán egyszerűen bemondhatná a vezető, technikai akadálya ennek nem hiszem, hogy van (ld. fentebb)

Vimi 2011.06.22. 09:19:21

1 even at harcoltam es leveleztem a Mav-val ugyanezek gondok miatt a Bp-Vac vonalon, aztan atultem kocsiba.

Dk Gyartelepen sokszor fajult konfliktussa, hogy meg arra sem vettek a faradsagot, hogy felhivjak Dk allomast, hogy miert kesik a vonat

Kesik
Nem mondanak semmit
Megsertodnek

Tisztelet a kivetelnek, a legtobb MAV dolgozo, meg nem vette eszre, hogy vege a cocializmusnak, es nem is fogja.

Udv,
Egy adofizeto

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.06.22. 09:23:44

Én még a XX. század végén jártam rendszeresen vonattal a Bp-Vác vonalon, most a feleségem teszi ugyanezt. Felháborító, hogy a XXI. században megoldhatatlan az, hogy a MÁV betartsa a saját maga által készített menetrendet. A gond az, hogy ő készíti, tehát annak tudtával teszi ezt, hogy mit tud vállalni és mit nem, és ennek ellenére sem akarja/tudja ezt betartani.

Terézágyú 2011.06.22. 09:24:54

Hétfőn is az volt a Budapest-Hatvan vonalon, hogy Aszódon félórát állt a vonat...
Természetesen infó semmi, pedig van hangosbeszélő a vonaton, sőt a kalauz se mondott semmit - merthogy nem is láttuk egész úton :) Jegykezelni sem jött :)

Valandil 2011.06.22. 09:40:31

Miért, van olyan vonat ami pontosan indul/érkezik? Egy új vasúti társaságnak több értelme lenne, mint a mostanit ebben a formában fenntartani, vagy akár csak toldozgatni.
Az új céghez tilos lenne exmávost felvenni, a máv jogutód nélkül szűnjön meg, a két cég között semmilyen kapcsolat ne legyen(még elvi szinten sem)!

AndOr 2011.06.22. 09:42:05

@lyken: Szerintem mire a vasút letárgyalja a dolgot Volánnal és annak van is épp szabad busza, sofőrje, mire kiér, a vonat már elment.

KolompárRómeó 2011.06.22. 09:45:20

Akkor mostantól a menetrend szerinti menetidő plusz 40 perc. Ha netán hamarabb beér a vonat, akkor örül az utas. Ha nem, akkor pontos volt a vonat.

Tisztelettel: MÁV-STOP

ICLaci 2011.06.22. 09:45:37

Az utastájékoztatás nem a mozdonyvezető feladata hanem a vezető jegyvizsgálóé(kalauz)! Sem az MV sem a VJV nem kap semmi infót a késés okáról ha nem érdeklődik! Illetve sokszor téves infót kap. A Máv leányai Start,Trakció egymás ellen és nem egymásért dolgoznak! Jelenlegi technikai szint melett Desirok karbantartás(?) pálya ,bizber állapotok kész csoda h. közlekednek a vonatok...Ennyi!

Attila8401 (törölt) 2011.06.22. 10:00:16

Csatlakoznék az előttem szólóhoz! Én VJV vagyok (vezető jegyvizsgáló) és azt kell mondjam, mi sem tudunk tájékoztatást adni az utasok felé sokszor a késésekről, hiszen mi sem kapunk semmilyen infót, miért is áll a vonat. Le nem szállhatunk nyílt pályán, mert jön az elmarasztalás, így nem tudunk elmenni, megkérdezni sem. Marad tehát a megnyugtatás az utasok felé, ami sokszor hatástalan marad, hiszen hiába mondom egy laikusnak, hogy lassúmenetet kaptunk, vagy feszmentes egy szakasz és jön a Csörgő áttolni... Esetleg helytelen vágányra készített vágányzári menetrend szerint közlekedünk... csak néznek és nem értenek semmit, amitől még dühösebbek lesznek. Én pedig tehetetlen.

Pálinka-fan 2011.06.22. 10:02:16

Egyszerűen nem értem, miért nem jönnek rá a kézenfekvő megoldásra: ÍRJÁK ÁT A MENETRENDET!

Szerintem szimpatikus lenne és megkímélnék magukat a sok panasztól, ha bevallanák, "Igen, kedves utasok nem tudjuk tartani az "A" kategóriás irodahelyiségekben kellemes környezetben megírt menetrendet, Budapest-Déliből nem ér le 2,5 óra alatt a gyorsvonat Balatonfüredre (Megj.: 150 km)!"

Ennyi.

laci_sk 2011.06.22. 10:14:02

a MÁV Europa szégyene. néha utazom velük pozsony fele, a Budapest-rákospalota szakaszt, ami 8 km, 24 percig tart megtenni. EuroCity vonattal. Ez aztán a minőség. Néha az az érzésem, ha lovak húznák a vonatot, gyorsabban menne, nem csak andalogna. Ha SK-felől jön a vonat, akkor párkányig semmi késés, amint átért Magyarországra, máris összeszed legalább 15-20 perc késést. A kb. 70 km-es szakaszt ugyanis nem tudja megtenni 85 perc alatt, az Eurocity. őrület! arról már ne is beszéljünk, hogy a nemzetközi jegyet még mindig kézzel, rajzolják a pénztárban ülő nénik...

Sunnyboy1979 2011.06.22. 10:18:25

@ICLaci: Nade pont ezen kellene változtatni, hogy NE a mozdonyvezetőnek, meg a jegykezelőnek kelljen infóért kutakodnia.

Nem hiszem el, hogy nem lehet megoldást találni arra, hogy tájékoztassák a mozdonyvezetőt (nem az őskorban vagyunk), a jegyvizsgálót, aki így majd tájékoztatni tudja az utasokat, akik azt hiszem (de lehet, hogy csak magamból indulok ki) nyugodtabban tudnák elfogadni a kellemetlenséget.

siófoki35 2011.06.22. 10:19:51

Az egomi vonalon még mindig a vonat a legjobb, az ürömi lámpa annyira megfogja a 10-es út forgalmát.

egerészölyv 2011.06.22. 10:25:50

Miklóskám, a saját nevedet kicsillagozod, a MÁV munkatársaiét meg benne felejted? Nem érzel valami furcsát ebben?

Sunnyboy1979 2011.06.22. 10:50:11

egerészölyv: a levélben, amit a blog tulajdonosának küldtem benne volt a nevem, valószínűleg ő szedte ki.
Dehogy megnyugodj itt a nevem: Markos Miklós

Jimbo75 2011.06.22. 10:56:12

@egerészölyv:

Ha elolvasod a topikot, akkor láthatod, hogy feljebb Ő is hozzászólt teljes névvel, felesleges ezen vergődni, nem ez a probléma, amit meg kellene oldani, vagy inkább oldanotok?

newcy67 2011.06.22. 11:13:48

Győrben és környékén általában tájékoztatják a késésről az utasokat. Persze itt sem tökéletes minden.

Barátnőm tegnap délután Kapuvárról igyekezett Győrbe. A pénztárban trónoló úriember először elkérte a start-klub kártyáját, ami szokatlan volt ugyan, de valószínűleg olyan előírás, amit nem szoktak alkalmazni. (Több éve van kártyám, de tőlem eddig csak a kalauz kérte még el.)

Ezt követően visszadobta a kártyát azzal, hogy májusban lejárt. Ha az érvényesség kezdetét nézte lejáratnak, akkor igaza volt, de tudom, hogy akkor (egy hónapja) került hosszabbításra egy évre a kártya.

Miután kiderült, hogy valószínűleg sok kártyát még nem látott az ember, ezért tévesztette és keverte meg a rajta lévő sok évszám (az érvényesség kezdete és vége) még azt sem sikerült mondania, hogy elnézést.

A vonat egyébként nem késett.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2011.06.22. 11:16:07

Halihó! Jöttünk haza Drezdából hétfőn. A vonat kb. 5 perc késést szedett össze e pár száz kilométeres út alatt. Mindenhol bemondtak mindent, németül, angolul, csehül. Mindenhol elmondták a késést, elnézést kértek.

Beértünk az országba, innentől kezdve kb. ennyi, vagy még ennyi sem volt a tájékoztatás:

"Következő megálló Visegrád."

Ugye máv szinvonal. Aztán beértünk kőbánya felsőre és megálltunk. Úgy 20 percre 3-5 km-re a Keletitől, ami végállomás volt. Semmi tájékoztatás, csak Megint Állunk és Várunk... Közben vagy 7 vonat elment mellettünk, köztük lepukkant személyszállító ingázó vonatok is.

Így sikerült a végére a mávnak összehozni 25 perc késést. Persze senki nem mondott semmit, semmiről nem tudtunk. Volt olyan, aki leszállt a vonatról és elindult gyalog ki a városba.

Nagy öröm volt ismét itthon lenni, látni milyen fos ez a máv, és tudni, hogy miért nem utaznak ezzel az emberek.

Sunnyboy1979 2011.06.22. 11:22:26

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Pontosan ezért próbálom felhívni a kedves MÁV figyelmét a tájékoztatás fontosságára, mert talán egy kicsit könnyebb elfogadni ezeket a bosszúságokat. S azért nem értem ezt az egész maradiságot ezzel kapcsolatban, mert 3 mondat bemondása nem kerül semmibe (nyilván ehhez ki kell alakítani a megfelelő kommunikációs csatornákat)

dzsaszper 2011.06.22. 11:27:49

Vívtam én is a MÁV-Start ügyfélszolgálatával egypárszor. Feladtam. Itt a nyár, jó idő, inkább két keréken közlekedem -- és nem veszek bérletet, hiába fizetné a munkáltatóm.

Arra a színvonalú szolgáltatásra, amit a MÁV-Start nyújt, teljességgel értelmetlen bérletet venni.

Amúgy korábbi vívásaim kapcsán a következők körvonalazódtak:
1. a MÁV-Start mintegy messiásként tekint a vonatok GPS-szel való felszerelésére vagy egy egy pályafejlesztésre, ami majd minden problémát magától meg fog oldani.
2. noha a fentiek tényleg fontosak, sokszor az alkalmazottak, a vasúttársaság hozzáállása is kívánnivalót hagy maga után -- sebaj, ezekkel addig nem kell foglalkozni: a személyvonatok félreállításának gyakorlatának, utasításainak felülvizsgálata, vagy az utasok minimális informálása...
3. Ehelyett időnként olyan agyament ötletekkel kísérleteznek, mint Vácon a Szobról érkező vonat nem vár csatlakozásra -- amik érdemi javulást persze nem hoznak, csak kiszúrnak a mellékvonalakról érkező utasokkal...

nekemirj 2011.06.22. 11:27:57

A Győr- Budapest szakaszon sem jobb a helyzet.
Rendszeres a 20-30 perces késés bizonyos vonatoknál. Van amikor csak akkor mondja be, hogy késik 10 percet mikor az már eltelt és persze onnan indul a bemondott 10 perc.
ma 15 percet késett. Kérdem a kalauzt most mi az oka, mire azt mondja nem tudja mert ő most kezdett nem a végállomáson. Ez elfogadhatatlan. Írtam a panaszirodának, hogy 2011-ben mikor mobil telefon meg minden van ez nem megengedhető. Következő késés után megy a levél a minisztériumnak és a közlekedési hatóságnak bár azok ilyennel nem foglalkoznak mert nem vonattal járnak.
Egyébként tettem javaslatot a panaszlevélben és kértem a Máv start vezetője válaszoljon rá.
A javaslatok a következők voltak:
1. Ha a késés a Trakció pályavasút vagy ezek miatt következett be, akkor 5 perc felett minden megkezdett percért 1 millió forint kártérítést adjanak. Csak megfelelő szerződés kérdése
2. Ha a Máv Start dolgozójának a hibájából, akkor 5 perc késés felett annyival csökken a dolgozó és főnöke nettó fizetése %-an amennyit a vonat késett. 3. alkalom után a főnökével együtt ki van rúgva fegyelmivel.
3. havijegy, félhavijegy, 30 napos esetén adjanak egy gyűjtő füzetet is a jegy mellé (ráírva a viszonylatot és a jegy számát is) és minden késést írjanak bele vonatszámmal. A következő vásárláskor annyi % kedvezmény van, ahány perc késés összejön az adott időszak alatt. 100 % felett a következő gyűjtés a 100 perc feletti késéssel indul.
Persze ebből semmi nem lesz, de ha bevezetnék, akkor összekapnák talán kicsit magukat.

Bummer 2011.06.22. 12:19:37

A Volánnál is ez van. Bár ott nincs diszpécser, hanem a vezetők mobilon egymás között megbeszélik, hogy mi van. Egy ilyen alkalommal tanúja voltam, hogy a vezető megbeszéli a kollégájával, hogy 2 km-rel odébb teljes útzár van, és 45 perces késésre lehet számítani. De az utasoknak nem szólt.

lyken 2011.06.22. 13:08:43

@Vimi: "Tisztelet a kivetelnek, a legtobb MAV dolgozo, meg nem vette eszre, hogy vege a cocializmusnak, es nem is fogja."

A szocializmusban a 80-as években a MÁVTI meg a Főosztály közt töltöttem a délutánjaimat az Andrássy úton családi kötődés folytán. El kell mondanom, hogy rohadtul nem az volt a jellemző se a vezetésre se az alóbb szintű dolgozókra ami ma. Ha kiadtak egy menetrendet, akkor attól volt NÉHA max 1-2 perc differencia. Akkoriban a MÁV remekül működött, demagóg dolog azt mondani, hogy a mai morál 20+ éves örökség.

lyken 2011.06.22. 13:24:38

@siófoki35: Ha reggel 6-kor mész be és délután 3-kor mész haza akkor nem. :) Nekem engedte a főnök, lehet, hogy ez nem mindenkinek működne. Mindenesetre volt már olyan, hogy 1 óra alatt jutottam át rajta, viszont 30 perc alatt szinte mindig megvan. Ha ezt hozzáteszem, akkor még mindig gyorsabb a kocsi, mint a máv+bkv használat.

@egerészölyv: A post alatt beírta a nevét. Te is oda mered egerészni, ha már ekkora a csőröd? Csak hogy láthassa mindenki, hogy hívják a madarat aki ekkora öngólt lőtt a saját kloákájába?

@newcy67: "A pénztárban trónoló úriember...
...Miután kiderült, hogy valószínűleg sok kártyát még nem látott az ember, ezért tévesztette és keverte meg a rajta lévő sok évszám (az érvényesség kezdete és vége) még azt sem sikerült mondania, hogy elnézést."
Hasonló mentalitású úriemberbe én is belefutottam. Másnap visszamentem az illetőhöz és 3 hónapra előre megvettem nála 63 jegyet. Üdülési csekkel. Alacsony címletekkel. Nem fogta fel az ok-okozat közti összefüggést, úgyhogy időszakosan újra meg újra megjelentem nála, hogy feldobjam a napját tömeges jegyvásárlással.

E123456 2011.06.23. 16:25:16

@ICLaci: Bocsi, de flirt, talent és desiro motorvonaton a mozdonyvezető feladata, mert nàla van a hangosítás, ha nem müködik, akkor hagyományos módon kalauz jön. Àllomáson a forgalmistának kell közölni a tültartózkodás okát.

vanek ur 2011.06.23. 16:31:22

@ICLaci: @E123456: Ezért ilyen vacak az utastájékoztatás a MÁV-nál: a szétszedett cégek dolgozói egymásra mutogatnak, és egyik sem érzi magáénak a feladatot.

E123456 2011.06.23. 16:42:41

Bocsi, túltartózkodás idejét

E123456 2011.06.23. 16:54:33

@vanek ur: Én nem másra mutogattam, hanem a kommentekben leírtakra reagáltam. Ez nem zárja ki azt, hogy valaki magáénak érezze. Én általában azt tapasztalom az egomi vonalon, h a forgalmista bemutatja az időt a mozdonyvezetö meg bemondja, hogy forgalmi vagy műszaki okból ennyit állunk. Én, ha tehetem a vonat mellé állok,sétálok mellette. Ha hosszabb távu az állás idő elmondom, h mi az oka. Amennyiben a mi vonatunkkal van baj, akkor kicsit lassabb, mert részt veszek a hiba elhárításában és természetesen a telefonon logok, mert mindenki kérdez, h mi van. Ezzekkel a dolgokkal nem csak én vok így, hanem még jó néhány kollégám is.

Skuzzy 2011.06.23. 20:11:57

Én csak Ürömig/től járok. Ez az egyik a két megállő közül a vonalon, ahol nem minden, csak minden második vonat áll meg menetrend szerint, azaz óránként. Az a legtutibb, mikor a vonalon összeszednek már pl. 35 perc csúszást. Minden más megállóban az utas csak azt látja, van 5 perc késés, én azt, hogy 5 perc késéssel jön a vonat és teljes sebességgel áthúz a megállón.... Természetesen semmi tájékoztatás, mert hangosbeszélő sincs a megállóban.

E123456 2011.06.24. 14:07:07

@Skuzzy: pár évvel ezelőt voltunk 1 meetingen vagy valami hasonlón, ott felírták az összes olyan megállót ahol nincs hangos, szerintem az átépítésig nem is lesz.

kennyking 2011.10.08. 10:09:45

@Sparhelt: Nem a MÁV készíti a menetrendet, hanem a VPE ( vagy mi a rák) kft.És hihetetlen, de ott is üveggolyóért dolgoznak a rabszolgák.( Állítólag jót tesz a versenyképességnek.)

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.10.08. 15:25:54

@kennyking: Ezek szerint nincsenek beszélőviszonyban sem egymással?

kennyking 2011.10.08. 20:52:09

De, vannak.Csak hát a tulajdon viszonyok....Az állami nagy cég megrendel a korábban kiszervezett kis kft-től...
süti beállítások módosítása