MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Pozitív élmény

2011. június 13. - Vittore.

Géza nagy vasútrajongó, így amikor mellette cseréltek ki egy egész angol kitérőt, akkor belevetette magát a sűrűbe és lefotózott mindent. Nagy köszönet neki, remélhetőleg másnak is ennyire tetszeni fognak a képei.

Géza nem mellesleg elmeséli azt is, hogy a pályamunkások mennyire barátságosak voltak vele, s ez számára is kellemes meglepetés volt:

Kedves Vittore!


Az elmúlt napokban két éjszakát is kint töltöttem az állomáson. Vágányzár volt egyik éjjel és kíváncsi voltam miért. Gyermekkorom óta lenyűgöz a vasút monumentalitása így nem sokat teketóriáztam, mikor kiderült, hogy gyakorlatilag a házunktól 200m-re cserélnek egy teljes angol kitérőt, néhány talpfát meg pár sínelemet. 
Amikor odaértem, a kutyát nem érdekelte ki vagyok, mindenki dolgozott. Az építésvezető is többször elment mellettem szó nélkül. Hazamentem fényképezőgépért, mert éreztem, hogy lesz pár olyan dolog, amit szerintem érdemes megörökíteni. Mikor visszaértem, az építésvezető rögtön odajött, bemutatkozott és kérdezte, hogy kitől jöttem fotózni.:D

Furcsa módon le kell vonnom azt a következtetést, hogy a vasúton bunkó emberek csak a pénztárosok és a kalauzok között vannak. Mindegyik munkás barátságosan lekezelt, érdeklődött, hogy vasutas vagyok-e, vagy még csak tanulom-e a szakmát.:D 
A biztonsági ember is csak annyit mondott, hogy szeretné, ha szereznék egy láthatósági mellényt és akkor utána tényleg senkit nem fog érdekelni, hogy mit csinálok ott. 
Mindent készségesen elmagyaráztak. Most már tudom mi az a Kitcse (kitérő cserélő) és tudom hogyan hegesztik a síneket. Szerintem egy éjszaka alatt többet fejlődött a szókincsem, mint első osztályos koromban és meg kell mondjam, hogy a trágár beszédnek a legkisebb nyomát is alig tapasztaltam. Szinte teljesen kultúrált emberekről van szó, pedig többségük igen idősödőnek, megviseltnek látszott. Ami egyedül zavart, az a folyamatos dohányzás. 

Ami igazán különleges esemény volt, az az egyik váltószerelő és köztem lezajlott beszélgetés:
- Szintén kolléga?
- Nem, még csak tanulok...
- Akkor tanuljon is, hogy ne kelljen azt csinálnia, mint nekünk. 

Szerintem ez kiváló szakmai kritika és bármennyire is érdekes és különleges, amit csinálnak, szerintem tényleg tanulni fogok.

* Géza Pál

u.i.: küldjek képeket?
 
Erre válaszoltam:
 
Szia!
Persze, várom a képeket!

Üdv,
Vittore
 
És meg is jöttek a már említett képek, melyeket a könnyebbség kedvéért feltöltöttem az Indafotóra.
 
Kedves Vittore!

Csatoltan küldöm a képeket a munkálatokról. Nyugodtan válogasson belölük, mert 400-ből is sok ez a 26:)

Jó képnézegetést kívánok!

* Géza Pál
 

  

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Kérlek töltsd ki egyperces kérdőívünket az olvasói levelekről! Szeretnénk még jobbá tenni az oldalt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr152979721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VJV Man 2011.06.13. 10:29:42

"- Szintén kolléga?
- Nem, még csak tanulok...
- Akkor tanuljon is, hogy ne kelljen azt csinálnia, mint nekünk. "

Ezt a tanulós szöveget a kisgyerekeknek szoktuk elnyomni. Látom másnál is működik.

"Szinte teljesen kultúrált emberekről van szó"
Ezt meg téged minősít...
kultúrált = kulturált

lyken 2011.06.13. 12:47:59

@VJV Man: Szerintem semmi meglepő nincs abban, hogy a sok hegyimedve stílusú pénztáros után a srác rácsodálkozik, hogy nem mindenki idióta troll a cégben.

Okos mackó 2011.06.13. 16:11:52

@VJV Man: Valóban helytelenül írtam le a szót. Elnézést, hogy szúrtam vele a szemét, de az utalószó helytelen ragozása viszont az enyémet szúrja. 1:1

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.13. 19:32:53

Nyilván a MÁV sem a végrehajtó állomány miatt olyan,amilyen. A fejétől bűzlik,...

@kukac@ 2011.06.14. 15:15:01

VJV Man egyértelműen emiatt sértődött meg: "a vasúton bunkó emberek csak a pénztárosok és a kalauzok között vannak". Csak éppen ahogy reagált, az állítás helyességét támasztotta alá. Annak ellenére írom ezt, hogy szerintem sem lehet ezt kijelenteni, mindössze arról van szó, hogy velük találkozunk a legtöbbet. Vagy tegye fel a kezét, aki szokott naponta mondjuk mozdonyvezetőkkel, vagy forgalomirányítókkal beszélgetni. Meggyőződésem, hogy kb. ugyanolyan arányban vannak közöttük is normálisak és bunkók. Az utca emberével mérve sem lenne jelentős eltérés. A baj csupán ott van, hogy a jegyvizsgálóknak és a pénztárosoknak nem szabadna ezt megengednie magának. Még akkor sem, ha sokszor tényleg arról van szó, hogy az utas bunkózik, mert közöttük is pont ilyen arányban vannak bunkók. Ha csúnyán akarnék fogalmazni: nekik lehet, pénztárosnak, jegyvizsgálónak nem. A legeslegnagyobb baj az, hogy valaki még büszke is a bunkóságára.
És ha már írok: nagyon tetszett a post, remélem, lesz még sok hasonló (persze tudom, hogy a beküldőkön múlik), de jó ilyenekkel is találkozni a sok (többnyire jogos) kritika mellett! :) Hajrá!!!

lyken 2011.06.15. 10:32:53

@@kukac@: "nagyon tetszett a post, remélem, lesz még sok hasonló"
Ezzel csak egyetérteni tudok.

gerakos 2011.07.21. 22:50:12

Azért ők a "legbunkóbbak" mert velük találkozol legtöbbször, de általában az utast sem kell félteni ha egy kis trollkodásról van szó
süti beállítások módosítása