MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vasúti átjárók biztosítása

2011. június 11. - Vittore.

Ádám a mai levelében a vasúti átjárók biztosításáról, illetve nem biztosításáról szól. Teljesen igaza van, mind Budapesten, mind vidéken én is számos esetet fel tudnék sorolni, amikor régóta nem használt vasúti vonal mellett villog fényjelző, míg ahol tényleg megy a vonat, ott nincs jelzés.

Aztán ha meghal valaki, mert nem volt ott legalább egy szaros félsorompó, vagy fénysorompó, akkor meg húdegyorsan kiépítenek egyet. Pont erről van szó a levélben, melyet ráadásul Ádám nagyon sok képpel is illusztrált:

Tisztelt MÁV Blog!

Régi olvasótok vagyok. Szerencsére nem kell mindennap igénybe vennem kedvenc hazai vasúti személyszállító vállalatunk szolgáltatásait, mivel vagy kétkerekűvel vagy BKV-val bonyolítom az utazást.

Viszont van egy téma, ami régóta nem hagy nyugodni, és ez a vasúti átjárók biztosítása.

Budapest 18. kerületében, ahol lakom, több helyen, ahol vonatközlekedés van az átjáró nincs fényjelző készülékkel és/vagy sorompóval biztosítva, ellenben ahol már 10 éve még csak egy hajtány sem járt, ott rendületlenül villognak a fénysorompók. Konkrétan a 18. kerületi iparvasút vonaláról van szó, keresztezi többek között a Sallai imre utcát, a Száva utcát és a Halomi utat, továbbá a Péterhalmi utat is. Itt üzemelnek a berendezések.

Ellenben Szemeretelep vasúti megállóhely átjárójánál egy sorompó van, amit valami bakter üzemeltethet, mert 10 percen túl is zárva tartható. Ezt elég gyakran szokták alkalmazni, elég nagy dugót és balasetveszélyes helyzetet teremtve a Ferihegyi reptérre vezető úton.

Meg jó hangulatot az autósnak, motorosnak, biciklisnek aki csak áll az átjáróban és kiváncsian nézi, hogy mikor jön már a vonat. A másik ilyen hely, ahol nincs automata berendezés,  a Nagykőrösi úton található, egy újonnan épült bevásárló központ szomszédságában. A szomorú az, hogy itt már halálos baleset is történt. A szemeretelepi és a Nagykőrösi úti átjárónál az a közös, hogy a fényjelző berendezéseket már kb. egy éve kiépítették (Szemeretelepnél olyan vágányhoz is ami nem is folytonos) és ott állnak letakarva. Elég gyakran szerepel a tévében, hogy mennyi vasúti átjárós baleset van, miért nem képesek azért tenni, hogy legalább a biztosító berendezések rendben legyenek? Ahol nem közlekedik vonat, onnan már régen el kellett volna vinni, ahol meg van vasúti közlekedés, miért nem lehet automatizálni? A rendszerek telepítése, karbantartása és üzemeltetése egyébként a MÁV feladata? Bár, olvasva a többi posztot, nem csoda, hogy ez sincs rendben. Csatolva látható néhány fotó is, hogy lehessen látni, miről van szó.

Üdvözlettel:

Ádám

Iparvasút:

 

 

Nagykőrösi:

 

 

 

Szemere telep:

 

  

  

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Kérlek töltsd ki egyperces kérdőívünket az olvasói levelekről! Szeretnénk még jobbá tenni az oldalt!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr772974592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.06.11. 09:54:30

A szemeretelepi sorompónál azért nincs még beüzemelve, mert az NKH nem engedélyezi. Az indoklás az,h mivel 30 méteren belül kereszteződés van ,oda lámpát kell tenni összehangolva a fénysorompóval. Ez kb. annyi ,h mikor a vonat elmegy és átvált fehérre akkor a lámpa is legyen zöld. A közútkezelő viszont nem akar oda lámpát rakni mondván lassítaná a forgalmat feleslegesen.

Budaőrsnél is van egy szellemvasút, fénysorompó villog mindkét oldalon közben a vágányt már rég elbontották csak az aszfaltban maradtak benne a sínek. Szintén az NKH nem engedi leszereltetni valamiért. A bürokrácia malmai őrölnek lassan valami engedély vagy mifene kell és ülnek rajt az aktatologatók.

Nagymoli 2011.06.11. 12:48:09

@Adani: Ülnek rajta az aktatologatók... És rakják zsebbe a pénzünket. totalcar.hu/magazin/kozelet/szellemvasut/?full= <---jó kis cikk, vajh történt azóta valami? Leszámítva az illetékesek vagyoni gyarapodását? NKH? Metróink műszakiztatói? És társai? Autósokat kétévente sarcolják, hihehetlen rozzant buszokra, rég elavult metrókra simán rábólintanak, csak pénz kérdése. Nem lenne ekkora bürokrácia, sokkal élhetőbb lenne a világ. Csak akkor dolgozni is kellene több embernek.

Nagymoli 2011.06.11. 12:58:00

totalcar.hu/magazin/velemeny/szellemvas2/ <---van folytatás. Kíváncsi lennék, azóta történt -e valami?! Ahová nem kell, onnan nem lehet elbontani, ahová kell, oda akkor raknak, amikor már késő.

Adani 2011.06.11. 16:05:14

Ráadásul 2007-es cikk és azóta is ott a szellemvasút. Ami érdekes az az ,h még 2009 végén viszont a 152-es és a 153-as vonalnál több átjárónál leszerelték a fénysorompókat és maradt sima András kereszt. Ezeken a személyszállítást megszüntették, és gyanúsan mikor elkezdte a Fidesz mondogatni ,h felül kell vizsgálni és ahol csak lehet újra kell indítani eltűntek a jelzőberendezések meg a fénysorompók is. Állomás felszedések is voltak szép számmal még üzemelő vonalakon is, amivel továbbrontották a vonal kapacitását, ráadásul felszedni drágább mint üzemeltetni még pár évig sőt még személyzet nélkülivé alakítani is olcsóbb lett volna.

Ugye a 152-es vonalnál sok fénysorompót leszereltek, ha újra akarják indítani a személyszállítást (teherszállítás van a vonalon a 153-as testvérét emiatt fel is újították akár 80-al is mehetne ott a Bz 40-50 helyett) akkor vagy vissza kell építeni a fénysorompókat vagy lassújelet kell elrendelni, mert az NKH nem engedélyezné másképp olyan átjárókban ,ahol menetrend szerinti buszközlekedés van.

Ez is egy másik dolog ami miatt előállhat a posztban is említett jelenség, h adott egy iparvágány, ahol szökőévente megfordul egy tehervonat, de kell fénysorompó mert menetrend szerinti autóbusz megy át rajta. Van ilyen Muronyban is, egy falujáró busz megy be arra a pár tanyára. A közúton közlekedéők mérgelődnek olyan miatt, amit az ő védelmükben hoztak.

Egyébként a véleményem az, h jegyezze meg mindenki a vonat az erősebb és akár van jelző akár nincs sínek előtt megállni és szétnézni jön-e vonat. A vonat nem tud megállni a közúton közlekedő igen. A sorompó csak őt védi, de sorompó nélkül is meg lehet állni, lehet azt mondani ,h csak a baleset után raktak fel sorompót micsoda dolog lásd. pl. Siófok 2003, de fényjelző villogó piros jelzése is azt jelenti ,h állj meg bakker mert jön a vonat. Ha pedig megállsz nem fog elütni a vonat.

siófoki35 2011.06.11. 21:14:36

@Adani: A siófoki sztori az úgy volt, hogy már a 80-as években is volt ott egy buszgázolás, meg kb. kétévente személyautó-gázolás. A második buszgázolás után rájöttek, hogy kéne az a nyamvadt félsorompókar is.

siófoki35 2011.06.11. 21:14:36

@Adani: A siófoki sztori az úgy volt, hogy már a 80-as években is volt ott egy buszgázolás, meg kb. kétévente személyautó-gázolás. A második buszgázolás után rájöttek, hogy kéne az a nyamvadt félsorompókar is.

Adani 2011.06.12. 08:41:34

A félkar az utolsó védvonal ha csak mazsola autósról vagy elbambult sofőrről van szó, de egyeseknek az se lenne akadály ha betonfal lenne az átjáróban. Sokszor hiába van félkar azt is megkerülik.

Nagymoli 2011.06.12. 09:16:42

@Adani: ezt hívják evolúciónak... :-D Az élhetetlen kihal. Sztori: Komáromnál 3 vágányos vasút és út keresztezi egymást. Keresztezés után becsatlakozik egy mellékút a főútra. Sorompó le, jön legalább egy, de akár 3 vonat is egymásután. Sorompó fel kocsisor elindul, és egy autós megáll a sorompó után, hogy kiengedje a mellékútról az autót/buszt. Persze mögötte aki épp a sínen áll, kissé idegesen tekintget körbe, mert se előre, se hátra nem tud jönni. Ha jól emlékszem, amíg az első autó nem hagy helyet, hogy a következő átférjen, addig a sorompó közé be sem lenne szabad hajtani. Na de az emberek sietnek... Vonat meg bármikor jöhet, ebből még lehet baj. Legszebb az volt, mikor streetracer srác átment egy rakás piros lámpán, a kanyarodósávokat használva előzésre, és a lecsukódó sorompó mellett is áthúzott. Sorompó túloldalán örömmel nétük, ahogy sápad, és magyarázkodik a rendőröknek. Váltóműszakos srác mesélte, hogy egy órával később még ott volt a rendőrökkel együtt... Hülyék mindenütt akadnak.

Mozvez 2011.06.14. 16:15:07

Emeberek mindenki olvassa el a KRESZ mit ír a vasúti átjárókról, ha villog, ha nem megfelelő figyelemmel kell azt megközelíteni.
A nagykőrösi úton lévő átjáró igen balesetveszélyes és nem amiatt, hogy nincs jelzés, hanem amiért a tisztelt autós társadalom az andráskeresztet sem veszi figyelembe. Erre tegnap a Nagytétényi útátjáróban láttam a legjobb példát: körültekintés nélkül átment a vonat előtt, majd az első autó -kétvágányú pályáról van szó- közvetlen a vonat után átment az átjárón. Meg sem várta, hogy esetleg a másik vágányon jön e valami.
Érdekes egyébként a szabály az átjáró megszüntetéséről, fénysorompó kikapcsolásáról esetleg eltávolításáról, volt korábban az RTL-en is egy riport, mivel a rendőrök kihasználva, hogy arra nem járt vonat ott fotóztak:). Mivel átjáró működött így aki nem tartotta be az átjáróra vonatkozó szabályokat mindjárt kapta a csekket.

Adani 2011.06.14. 17:31:17

@Mozvez:

Elképzelhető szokás a sünöknél az is ,h rég készen lévő útjavításnál is a kintfelejtett 30-as táblánál fotóznak és megy a csekk mindenkinek ,aki arra jár ,mert próbálj csak 50-el menni itt 30 helyett akkor is tolnak le az útról.

Pár éve viszont a KRESZ módosításnál kikerült a konkrét sebességhatár vasúti átkelőknél csak az van írva, h az áthaladás veszélytelenségéről meg kell győződni és lassítani kell, de nem írja mennyit. Meg már egy ideje a KRESZ szerint a villogó fehér is szabad jelzést jelent, nem csak azt, h üzemel a berendezés.

Egyébként a legtöbb autós ha átmegy és karambolozik a vonattal, akkor mindig megpróbálja a fényjelzőre fogni ,h nem működött, ugyebár elmegy zavarba 10 perc után, de ugye a zavarba menést is regisztrálják és meg tudják mondani mikor volt meg ha vannak szemtanúk akkor nem megy ez se, mert ők megmondják ,h működött és piros volt.

Varga Zoltán 2012.02.29. 13:19:17

A legfrissebb információk szerint egyes vasúti átjárókat be fognak kamerázni . Magából a jelző rendszer sajátosságából adódóan , egy csomó vitatható helyzetre kell számítanunk .

Velem már sokszor előfordult , és nyilván nem vagyok egyedül , amikor behajtottam a fehér jelzésnél , az engem követő autó pedig megállt .

Elképzelhető hogy a jelzés éppen váll magasságban váltott pirosra . A hátsó rendszám még a lámpa előtt van de én már nem látom a jelzést .

Ez a pozíció nagyon jó alkalom lehet a fotózásra .

Adani 2012.02.29. 13:28:41

@Varga Zoltán:

Épp ideje volt már. Egyébként egy pár mp-es késleltetés ezt is megoldaná, vagyis pl. a pirosra váltás után még 5 mp-ig nincs kamera. Egyébként ahogy a közúton is vasútnál is át kell menni a piroson ha már nem tudsz biztonságosan megállni. Ha egy méterrel előtted vált át pirosra értelemszerűen nem kell satuféket nyomni. Nem véletlenül van 12 mp késleltetés a sorompó leengedése és az első piros megjelenése között, ennyi idő alatt még egy szénásszekér is el tudja hagyni az átjárót.

A bekamerázás pedig nagyon helyes, lehet majd osztogatni a sok 300 ezres csekket, mert ugye fényjelzőn átmenni nem szabad. De nyilván az is rajta lesz a felvételen, hogy hol járt mikor pirosra váltott, ha közel volt akkor el lehet engedni a büntetést ill. utólag lehet reklamálni.