Ádám a mai levelében a vasúti átjárók biztosításáról, illetve nem biztosításáról szól. Teljesen igaza van, mind Budapesten, mind vidéken én is számos esetet fel tudnék sorolni, amikor régóta nem használt vasúti vonal mellett villog fényjelző, míg ahol tényleg megy a vonat, ott nincs jelzés.
Aztán ha meghal valaki, mert nem volt ott legalább egy szaros félsorompó, vagy fénysorompó, akkor meg húdegyorsan kiépítenek egyet. Pont erről van szó a levélben, melyet ráadásul Ádám nagyon sok képpel is illusztrált:
Tisztelt MÁV Blog!
Régi olvasótok vagyok. Szerencsére nem kell mindennap igénybe vennem kedvenc hazai vasúti személyszállító vállalatunk szolgáltatásait, mivel vagy kétkerekűvel vagy BKV-val bonyolítom az utazást.
Viszont van egy téma, ami régóta nem hagy nyugodni, és ez a vasúti átjárók biztosítása.
Budapest 18. kerületében, ahol lakom, több helyen, ahol vonatközlekedés van az átjáró nincs fényjelző készülékkel és/vagy sorompóval biztosítva, ellenben ahol már 10 éve még csak egy hajtány sem járt, ott rendületlenül villognak a fénysorompók. Konkrétan a 18. kerületi iparvasút vonaláról van szó, keresztezi többek között a Sallai imre utcát, a Száva utcát és a Halomi utat, továbbá a Péterhalmi utat is. Itt üzemelnek a berendezések.
Ellenben Szemeretelep vasúti megállóhely átjárójánál egy sorompó van, amit valami bakter üzemeltethet, mert 10 percen túl is zárva tartható. Ezt elég gyakran szokták alkalmazni, elég nagy dugót és balasetveszélyes helyzetet teremtve a Ferihegyi reptérre vezető úton.
Meg jó hangulatot az autósnak, motorosnak, biciklisnek aki csak áll az átjáróban és kiváncsian nézi, hogy mikor jön már a vonat. A másik ilyen hely, ahol nincs automata berendezés, a Nagykőrösi úton található, egy újonnan épült bevásárló központ szomszédságában. A szomorú az, hogy itt már halálos baleset is történt. A szemeretelepi és a Nagykőrösi úti átjárónál az a közös, hogy a fényjelző berendezéseket már kb. egy éve kiépítették (Szemeretelepnél olyan vágányhoz is ami nem is folytonos) és ott állnak letakarva. Elég gyakran szerepel a tévében, hogy mennyi vasúti átjárós baleset van, miért nem képesek azért tenni, hogy legalább a biztosító berendezések rendben legyenek? Ahol nem közlekedik vonat, onnan már régen el kellett volna vinni, ahol meg van vasúti közlekedés, miért nem lehet automatizálni? A rendszerek telepítése, karbantartása és üzemeltetése egyébként a MÁV feladata? Bár, olvasva a többi posztot, nem csoda, hogy ez sincs rendben. Csatolva látható néhány fotó is, hogy lehessen látni, miről van szó.
Üdvözlettel:
Ádám
Iparvasút:
Nagykőrösi:
Szemere telep:
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! Kérlek töltsd ki egyperces kérdőívünket az olvasói levelekről! Szeretnénk még jobbá tenni az oldalt! |