Lyken nemzetközi jegyet szeretett volna venni a Keletiben, szerintem nem mondok el újdonságot, hogy rá is faragott erre. Végül is ő a hibás, hiszen tudvalevőleg aki jegyet akar, az menjen ki napokkal korábban, nemzetközi jegypénztárnál esetleg már hetekkel korábban - de itt most nem is ez a fő probléma..
Mindig azt hittem, hogy a BKV ellenőrei a fő országimázs Magyarországon, hát a fenét! A MÁV nemzetközi pénztára odabasz még nekik is. Íme a levél (halkan teszem hozzá, hogy ezért jók az olvasói levelek, úgyhogy csak küldjetek minél több levelet!):
Szia!
Megosztanám veled utolsó utazásom történetét, ha arra érdemesnek találod, tedd ki.
Üdv:
lyken
------------------------------
A karámajtókon bemenni csak jeggyel lehet. Tehát kerülő körbe az állomás peremén lévő (csövesekkel dugig levő) aulákon át. Nemzetközi pénztár csarnokába beérve fogadott a következő hidegzuhany. Először akkor, mikor a sorszámosztó masina kinyomta a cetlit amin megláttam, hogy mennyien vannak előttem. (Mikor az OTP-t megrohanják krach idején a betétesek, kevesebben szoktak lenni) Másik akkor, mikor tapasztaltam, hogy 4-5 percenként mehet új ember pénztárablakhoz. Vonatindulásig ekkor még 35 perc.
Utazási iroda: Szuper, összesen 5 ember, van remény! Aztán 10 percig egy bácsikát halgattunk, aki május eleje lévén, julius 23-ra akart kedvezményes jegyet nemtudom már, hogy hova. De hát akkorra nincs. Akkor legyen 22-re. Vagy 24-re. Bácsika végez, beesik egy zokogó, idegösszeomlás szélén álló csaj. 6 perc múlva indul a vonata Németországba, 40 perce nem jut pénztárhoz. Ismerős érzés, mindenki előreengedi. Közben kiderül, hogy a pénztáros csak makog angolul(de akkor jóindulatú voltam). Nagyszerű. Előttem egy holland, és két angol. Inkább nem vártam meg a Vidám szinpad következő felvonását.
Meg kell jegyeznem, hogy miközben a pénztárak közt cikcakkoltam, összesen 6 kurvaanyázó magyarral és 4 idegösszeroppanásos külföldivel találkoztam akik két dolgot szerettek volna mindössze: jegyet, meg feljutni időben, indulás előtt a vonatra(volt ott még kb 60 enervált szerencsétlen külföldi is akiken látszott, hogy már minden mindegy nekik, csak egyszer kerüljenek sorra). Külföldi barátaim is jártak így, többen magyaráztak már erről, de sose értettem, hogy miről beszélnek. Mikor 12 évvel ezelőtt utoljára használtam a külföldi pénztárat, még működött. A személyzet kedves és segítőkész volt, a kiszolgálás pedig villámgyors. Volt hogy Velencébe menet a vonatindulás előtt 5 perccel értem oda és simán kiadták a jegyet.
A vonat tiszta volt, jó állapotú(pedig nem volt mai darab) a régi jó utazás illattal teli. A magyar kalauz is udvarias volt. A Keletin(vagy inkább vadkeleten) kívül minden zökkenőmentes volt.
Nehéz mit mondani a történtekre. Felháborító, undorító az a balkáni közömbösség ahogy a nemzetközi utasokat kezelik. Lehetne azt mondani, hogy ugyanmár, a belföldiekkel is ugyanezt csinálják. De nem. A külföldiekkel való bánásmódhoz képest az kismiska. Arról nem is szólva, hogy mi van, ha egy magyarul nem tudó kiszolgáltatott külföldiről van szó?
Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted! * * * * * Na vajon mikor lesz meg a Facebook-csoportunk 100. kedvelője? Ha tetszik a blogunk, lájkolj minket itt oldalt, vagy keress fel minket a Facebookon! |