MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Potenciálisan analfabéta jegyeladó

2011. május 07. - Vittore.

Tamás jól megszívta a Bécsi utazásának hazafelé tartó részét, amikor az osztrák kalauz a magyar MÁV dolgozó hibájából megbüntette őt. Bár örök igazság, hogy reklamálni a pénztártól való távozás előtt kell, bevallom láttam én is már olyat, hogy például valakinek egy másik IC-re adtak helyjegyet és a kallerral kellett egyezkednie, önhibáján kívül - hogy az egyéb nyalánkságokról már ne is beszéljünk.

Tamás a MÁV-Start Zrt.-vel két hónapja levelezik, én az április 6-i állapotot látom, akkor jött tőle az utolsó levél, még a régi címre, a régi szerkesztőnek. Hát íme a részletek (Tamás, ha olvasod a blogot, informálj minket az esetleges részletekről!):

 

From: * Tamás [mailto:*@upcmail.hu] 
Sent: Sunday, January 16, 2011 7:32 PM
To: 'eszrevetel@mav-start.hu'
Subject: reklamáció

T.Cím!

2011.jan. 4-én két jegyet váltottam Budapest- Bécs viszonylatban személyesen budapesti menetjegy irodájukban, a József Attila utcában.

A jegyet a bejárati ajtótól balra kb. a második eladási helyen, egy középkorú úrnál vásároltam, aki szerintem potenciálisan analfabéta, és sajnos ezt nem vettem időben észre!

Ebből következően komoly problémánk adódott feleségemmel a visszaúton Bécsből, január 11-én a vonaton.

A jegyre ui. munkatársuk az érvényesség kezdetét egyfajta macskakaparással , 5-re (9-e helyett, erősen félreérthetően) jelölte meg, ezért 11-én, amikor visszautaztunk, az osztrák kalauz szerint túlléptük a 4-napos érvényességi határidőt!

Vagyis, a határig, 2x24, azaz 48 EUROT kellet büntetésként fizetnünk; jegyeinket magánál tartotta és azt a váltó magyar kalauznak Hegyeshalomban átadta azzal, hogy a magyar szakaszon vele beszéljem meg a szabálysértést! Ezzel Hegyeshalomban egy nagyon kellemetlen, megalázó diskurzus vette kezdetét.

Mivel az osztrák kalauzzal nyelvi okokból nem tudtam szót érteni, a magyar kalauzt végül a bécsi szállodaszámlánkon szereplő jan. 9-11 dátumokkal, valamint a kifelé érvényes helyjegyen szereplő ugyancsak jan. 9-i dátummal sikerült meggyőzni, hogy a 4-napos érvényességen belül használtuk fel a jegyeinket.

Minden probléma az Önök trehány, gondatlan, potenciálisan analfabéta jegyeladójának köszönhető!

Szíveskedjenek tehát a hibát elismerni, és az osztrák szakaszra kirótt 48 EUR büntetést számunkra visszatéríteni. Ez egyszerűen munkatársuk primitív hibájából, hogy ti. nem tudja egyértelműen a 9-es számot leírni, az határozottan 5-nek látszik! Ez bukási ok az általános iskola II. osztályában is!

Várjuk sz. válaszukat:

* Zita és * Tamás (30 **** ***)
 

------------------------------

From: * Tamás [mailto:*@upcmail.hu] 
Sent: Monday, March 28, 2011 3:07 PM
To: 'MÁV-START Zrt. (eszrevetel@mav-start.hu)'
Cc: 'fogyved kmf'
Subject: FW: reklamáció

Ma 2011-03-28-a van; vagyis a január 16-án küldött, alább idézett panaszomra 2 és fél hónapja nem kaptam választ! 

Ezt Önök nem tehetik meg!

Be fogom perelni a MÁV-START-ot a fogyasztó megkárosítása okán!
 

------------------------------

feladó * Tamás *@upcmail.hu 
címzett megintallunkvazzeblog@gmail.com
másolatot kap "MÁV-START Zrt." <eszrevetel@mav-start.hu>
dátum 2011. április 6. 7:15
tárgy FW: reklamáció

További 10 nap telt el válasz nélkül, azaz, 2010. január 16-tól nincs válasz!

Úgy tűnik a MÁV nem hagyja magát zavartatni holmi utas-panaszokkal!

Honlapjukon számos; nemegyszer nagyon durva esetet olvastam, ez inspirált arra, hogy megpróbáljak valamilyen választ, bocsánat kérést; ad abszurdum kártérítést, kicsikarni a MÁV-tól. 

Ennél a cégnél megállt az idő! Feudális, „állam az államban” berendezkedés! Idegen test az EU tagállamok vasúti szolgáltatásainak összehasonlításában!

Üdvözlettel: * Tamás
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr942883623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asdf 2011.05.07. 10:26:56

En csak annyit mondok, hogy aki(k) miatt a nemzetkozi jegyeket meg mindig KEZZEL toltik ki a mavnal, az(oka)t azonnali hatallyal elbocsatani a budos francba. Alkalmatlanok munkajukra. Partizmilliot talan le lehetett volna csippenteni a sok ertelmetlenul elkoltott/lenyult love kozul valami ertelmesre is.

ekat 2011.05.07. 10:51:07

Az a baj, hogy manapság minden nagy céghez intézett levelet ügyfélszolgálatra felvett, a cég tevékenységével / termékeivel / szolgáltatásaival amúgy semmilyen kapcsolatban nem álló, és arról semmit nem tudó emberek kapnak meg. Előttük van az ÁSZF meg valami ügymenet, amit egyébként bármilyen 100 IQ-val és nettel rendelkező ember is megtalál a honlapon, és ha a panasz/kérdés bármilyen ezekből ismert szót tartalmaz, akkor írnak rá egy azt a szót tartalmazó, amúgy teljesen irreleváns mondatot. Ha egyéb szavakat tartalmaz, az pech, mert akkor soha nem jön válasz. :-)

Öreg Sam 2011.05.07. 11:00:03

Fiatalka lehetsz kedves barátom!
MÁV-Posta-APEH Bermuda háromszögben csak vesztes lehetsz!
Kár erölködnöd,bebuktad... :D

Bruno 2011.05.07. 11:18:08

Szerintem is bebuktad. Sajnos időnként én is erre a tetű bandára vagyok utalva, de minden tollvonásukat azonnal ellenőrzöm. Sz.rok arra, hogy hányan állnak mögöttem. Nekem speciel múlkor rossz IC helyjegyet akartak adni, mad persze nem akart azonnal visszavenni. Ezt követően a főpénztárossal üvöltözem egy jóizűt mire kicserélte az isten barma a jegyet.

Mint Lenin is mondtavolt: elvtársak fő a bizalom, de ennél is fontosabb az ellenőrzés. Egyébként kézzel írt dokumentum nem dokumentum.

Ahoj- 2011.05.07. 11:26:59

Az a vicc b..meg hogy SZLOVÁKIÁBAN a P.CSÁNYI kis falucska állomásán kultúrált váróterem fogad, és GÉPPEL KITÖLTÖTT CARD-ot kapsz jegyként. Mégegyszer írom egy szimpla kis FALUSI állomáson!

Itt bakker még Hároson is tépkedik a tömbjegyet meg tollal írogatnak rá dolgokat, ill a nemzetközi jegyet is tollal töltik ki ahány pénztár annyi ára van egy nemzetközi útnak. VICC!

belekotyogok 2011.05.07. 11:29:13

Az a baj, hogy ennél egyszerűbb feladatok elvégzésére sem képesek, pl pár hónapja képtelenek voltak egy dunántúli kisvárosból jegyet adni egy alföldi kisvárosba. A jegypénztáros nagyon sok percet töltött azzal, hogy a kiderítse, hogy vajon mely vonalon is lehet a városka, mert ő nem tudja, fogalma sincs...holott nekem laikusként úgy tűnik, hogy csak el kéne kezdeni bepötyögni a város nevét...

hattyú 2011.05.07. 11:51:42

:D szerintem nincs még egy ország, ahol ily sok tömegközlekedési panasszal foglalkozó blog van, ahol hosszú éveken keresztül elkeseredett, vélt vagy valós panaszkodás folyik...ez vicces, de úgy tűnik, hogy Magyarországon inkább erre a fajta önsajnálós, panaszos, kesergős írogatásra van szükség, mert megoldás úgysem lesz még 50 év múlva sem :D

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.07. 12:02:03

A tipikus allami fekete lyuk aldozata van.
Orulj neki, hogy nem tepett szet es szippantott magaba.

Netuddki. 2011.05.07. 12:31:53

Azt írtad bepereled őket. Hol tart az ügy?

Netuddki. 2011.05.07. 12:41:21

@Ahoj-: Ez itt azért van,mert a máv 20 éven keresztül párt kifizető kasszaként működött.
Majd ha kezd a helyzet javulni akkor tudni fogjuk, hogy megszűnt a pártkassza.

Nabi Sirius 2011.05.07. 12:53:12

@belekotyogok: Arra ugye nem is gondolsz, hogy egy gráfban (jelen esetben az ország vasúthálózata) két pont között több út is lehet, amelyek eltérő hosszúságúak és mások az érintett csúcsok? (középiskola, nemtom hanyadik osztály...).

Tőlem is kérdezték már meg pár perces keresés után, hogy akkor pontosan hol is szeretnék átszállni, mert többféleképpen is el lehetett jutni oda, ahova szerettem volna. Bármennyire meglepő, de a pénztárosok sem nyomjál fejből az összes vonal összes állomását/megállóját a rajtuk közlekedő vonatok menetrendjével együtt...

A posztolónak egyébként teljes mértékben igaza van, de a stílusán azért lenne még mit javítani

Jokerpofa 2011.05.07. 13:02:44

@Nabi Sirius: elvira.hu, biztos bonyolult
beirod A es B pontot, nem biztos hogy kozepiskola, szerintem inkabb altalanos

KariKa 2011.05.07. 13:05:56

A kifejezés, amit keresel, az a

"funkcionális analfabéta".

Százmilliós utasszámnál egy-egy elégedetlen ügyfél simán belefér, ettől persze még illett volna kezelniük a panaszodat.

sorica123 (törölt) 2011.05.07. 13:12:32

Szerintem továbbra sem az a baj, hogy kézzel töltik ki a papírokat, hanem, hogy magasról, cikkcakkban tesznek a munkára. Az már nagyobb baj: az, aki összecsapja, nemérdekli, mindegy, csak hagyjam békén, az géppel is képes elcseszni. Lehet, hogy bunkó dolgot fogok most mondani, de ez ilyen típusmagyar dolog, hogy gép, meg csilivili meg hájtek meg nyugat kell, attól majd minden fasza lesz. Mer könnyű a gazdag nyugatiaknak, azoknak csak megszületni volt nehéz töttörö, valamint nem vagyunk Románia (bizonyos értelemben sajnos, jegyezemmeg, bár az se egy bezzegország, tökéletes ország ugyanis nincs, Románia meg aztán főleg nem az. Aztán tessék...). Szóval nem, a gép nem talizmán és nem fog helyetted gondolkodni. Bár sokat segít, ha valakinek menthetetlenül olvashatatlan az írása.
Amúgy Pest-Nyíregy között nekem spec semmit nem szoktak ráirkálni, de lett már majdnem a 6:23-asból 9:23, még jó, hogy meg akartam nézni, hanyas helyen ülök... hála a jó égnek, személyvonatra szóló jegyet nem rontottak még el nekem, az lett volna a szép sütemény, félúton rájönni, hogy hülyeség áll a jegyemen.

pink ninja 2011.05.07. 13:14:10

@Öreg Sam: basszus pont ez jutott eszembe nekem is :)))

ehh öreg vagyok :)

bodecsabi 2011.05.07. 13:16:02

Tamás, vegyél legközelebb jegyet interneten (Bécsbe lehet), kiiktatva a humán faktort a feladatból.

Fransisco Miranda 2011.05.07. 13:28:26

Igazat adok az előttem szólónak, amelyik jegyet a neten meg lehet venni, azt csak ott szabad. A gép nem kötözködik, nincs rossz napja, tud írni-olvasni, nem felejt el visszaadni. Egy egyszerű logika mentén kiismerhető, kiszámítható, teszi a dolgát.

kermi 2011.05.07. 13:36:44

Repülőjegyét fater otthon netről szokta megvenni. Kinyomtatja és kész, lehet beszállni. Ugyanez a rendszer működhetne vonattal is. De itt nálunk ez is csak úgy működne, hogy sorba kelljen állni fél órát, mindegy milyen indokkal.

belekotyogok 2011.05.07. 13:41:28

@Nabi Sirius:
a mi városunkból közvetlenül vagy Pestre mész, vagy Szombathelyre. (Bp-Szhely vonal)
Utasaink bevetették a "pesti átszállás" kulcsszót is.
Persze lehet menni pestre úgy is, hogy cell-győr-bp, de ez nem épp idő- és pénztárcakímélő...(1 v 2 átszállás, 2x annyi idő, 100-zal több km).

szóval nem arról van szó, hogy a lehetséges átszállásokat kellett volna latolgatni különösebben.
aztán pénztáros azt kezdte el hajtogatni, hogy cegléd előtt vagy után van-e a hely, én ekkor kapcsolódtam be, és azzal sem segítettem, hogy elárultam, hogy lajosmizsei vonal. (azaz ceglédhez annyi a köze, hogy a dunának azonos oldalán van mindkét város.)ekkor az utasok már feladták, és vettek pestig jegyet (tekintve hogy érkezőben volt a vonat már.)

Én nem várom el, hogy betéve tudja mindenki a komplett vasúthálózatot, de kb 15 perc után pillantson már rá egy térképre.

kermi 2011.05.07. 13:44:20

Minden frinc-franc vegyesbolt képes a gépi nyugta mellé gépi számlát adni. A máv meg 'őrzi a hagyományokat', és kézzel rajzoltatja. Ha Mari néni, a varrónő megy hazafelé cérnavásárlásból, és számlát kér a jegyéről, akkor a mögötte állók tutira lekésik a vonatjukat.

Mirko 2011.05.07. 15:33:54

"A gép nem kötözködik, nincs rossz napja, [...]"
Milyen igaz! A múltkor a Nyugatiban vettem jegyet Romániába, a szöszi homár jegyeladó éppen csak le nem köpött (szerencsémre üvegfal van ott is), amikor félénken meg mertem érdeklődni, hogy tudok-e kártyával fizetni, illetve hogy miért kell majdnem kétszer annyit fizetnem, mint amennyi az Elvirán volt ár.
A vak meg a hülye is én voltam: nem vettem észre a terminált valamint a matricákat, és azt sem tudtam, hogy a kedvezmény csak négy napos retúrra érvényes. Ettől még azt a pikírt, enyhén hisztibe hajló stílust, amit a fiatalember megengedett magának...nos, mondjuk úgy: nem tartom helyénvalónak az ügyféllel szemben.

Alensha 2011.05.07. 15:50:06

marginálisan kapcsolódó, de az IC-k nevét SOHA ne használjátok jegyvásárlásnál, csak úgy mondjátok, hogy „a fél ötös pesti IC”. Ellenkező esetben teljesen kiszámíthatatlan, melyikre kaptok helyjegyet...

noirA 2011.05.07. 17:13:24

@Alensha: sőt a legjobb, ha az elviraról lenézett vonat számmal kéritek a jegyet.

Anti Anyag (törölt) 2011.05.07. 17:18:27

Ha én a netszolgáltatómnak küldök egy mailt, azok sem mindig válaszolnak, pedig ők még azt sem mondhatják, hogy nincs net.

A gond az, hogy csak ők vannak, mint ahogy a MÁV-nál is alapvetően ez a gond.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.05.08. 07:22:49

"potenciálisan analfabéta"
Most vagy az, vagy nem :D De az eset valahogy nem lep meg, meg a hozzáállás sem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.08. 09:39:38

@kermi: Angliában is sorba kell állnod a terminálnál, ha vonatjegyet veszel, vagy választhatsz, hogy kipostázzák neked.

atl · http://vonalfelett.blogspot.hu/ 2012.06.25. 12:05:59

Ha beírsz a vásárlók könyvébe (ln: panaszkönyv), akkor legalább reagálnak valamit, mert erre jogszabály kötelezi őket.
(Én még máshogy nem értem el a MÁV-nál semmit...)