Tamás jól megszívta a Bécsi utazásának hazafelé tartó részét, amikor az osztrák kalauz a magyar MÁV dolgozó hibájából megbüntette őt. Bár örök igazság, hogy reklamálni a pénztártól való távozás előtt kell, bevallom láttam én is már olyat, hogy például valakinek egy másik IC-re adtak helyjegyet és a kallerral kellett egyezkednie, önhibáján kívül - hogy az egyéb nyalánkságokról már ne is beszéljünk.
Tamás a MÁV-Start Zrt.-vel két hónapja levelezik, én az április 6-i állapotot látom, akkor jött tőle az utolsó levél, még a régi címre, a régi szerkesztőnek. Hát íme a részletek (Tamás, ha olvasod a blogot, informálj minket az esetleges részletekről!):
From: * Tamás [mailto:*@upcmail.hu]
Sent: Sunday, January 16, 2011 7:32 PM
To: 'eszrevetel@mav-start.hu'
Subject: reklamáció
T.Cím!
2011.jan. 4-én két jegyet váltottam Budapest- Bécs viszonylatban személyesen budapesti menetjegy irodájukban, a József Attila utcában.
A jegyet a bejárati ajtótól balra kb. a második eladási helyen, egy középkorú úrnál vásároltam, aki szerintem potenciálisan analfabéta, és sajnos ezt nem vettem időben észre!
Ebből következően komoly problémánk adódott feleségemmel a visszaúton Bécsből, január 11-én a vonaton.
A jegyre ui. munkatársuk az érvényesség kezdetét egyfajta macskakaparással , 5-re (9-e helyett, erősen félreérthetően) jelölte meg, ezért 11-én, amikor visszautaztunk, az osztrák kalauz szerint túlléptük a 4-napos érvényességi határidőt!
Vagyis, a határig, 2x24, azaz 48 EUROT kellet büntetésként fizetnünk; jegyeinket magánál tartotta és azt a váltó magyar kalauznak Hegyeshalomban átadta azzal, hogy a magyar szakaszon vele beszéljem meg a szabálysértést! Ezzel Hegyeshalomban egy nagyon kellemetlen, megalázó diskurzus vette kezdetét.
Mivel az osztrák kalauzzal nyelvi okokból nem tudtam szót érteni, a magyar kalauzt végül a bécsi szállodaszámlánkon szereplő jan. 9-11 dátumokkal, valamint a kifelé érvényes helyjegyen szereplő ugyancsak jan. 9-i dátummal sikerült meggyőzni, hogy a 4-napos érvényességen belül használtuk fel a jegyeinket.
Minden probléma az Önök trehány, gondatlan, potenciálisan analfabéta jegyeladójának köszönhető!
Szíveskedjenek tehát a hibát elismerni, és az osztrák szakaszra kirótt 48 EUR büntetést számunkra visszatéríteni. Ez egyszerűen munkatársuk primitív hibájából, hogy ti. nem tudja egyértelműen a 9-es számot leírni, az határozottan 5-nek látszik! Ez bukási ok az általános iskola II. osztályában is!
Várjuk sz. válaszukat:
* Zita és * Tamás (30 **** ***)
------------------------------
From: * Tamás [mailto:*@upcmail.hu]
Sent: Monday, March 28, 2011 3:07 PM
To: 'MÁV-START Zrt. (eszrevetel@mav-start.hu)'
Cc: 'fogyved kmf'
Subject: FW: reklamáció
Ma 2011-03-28-a van; vagyis a január 16-án küldött, alább idézett panaszomra 2 és fél hónapja nem kaptam választ!
Ezt Önök nem tehetik meg!
Be fogom perelni a MÁV-START-ot a fogyasztó megkárosítása okán!
------------------------------
feladó * Tamás *@upcmail.hu
címzett megintallunkvazzeblog@gmail.com
másolatot kap "MÁV-START Zrt." <eszrevetel@mav-start.hu>
dátum 2011. április 6. 7:15
tárgy FW: reklamáció
További 10 nap telt el válasz nélkül, azaz, 2010. január 16-tól nincs válasz!
Úgy tűnik a MÁV nem hagyja magát zavartatni holmi utas-panaszokkal!
Honlapjukon számos; nemegyszer nagyon durva esetet olvastam, ez inspirált arra, hogy megpróbáljak valamilyen választ, bocsánat kérést; ad abszurdum kártérítést, kicsikarni a MÁV-tól.
Ennél a cégnél megállt az idő! Feudális, „állam az államban” berendezkedés! Idegen test az EU tagállamok vasúti szolgáltatásainak összehasonlításában!
Üdvözlettel: * Tamás