Pont tegnap írtam, hogy nem küldöm el a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatának a blogra érkező olvasói leveleket, erre ma jött a válaszuk egy korábbi levélre.
A múltkori levélben éppen Orsi elmélkedett azon, vajon miért is nem lehet a vonatokon bankkártyával jegyet venni? Hódi Richárd, az Üfsz. szakértője válaszolt. A választ örömmel vettem, hiszen fontos egy magára valamit is adó vállalatnak, hogy kezelje az ügyfélpanaszokat, felvetéseket. Én meg azért viszem ezt a blogot, hogy a MÁV mindig jobb és jobb legyen...
Hát íme, itt a hivatalos válaszlevél:
Tisztelt * Viktor!
Köszönjük, hogy a járataink fedélzetén történő bankkártyás fizetéssel kapcsolatos javaslatot megküldte részünkre. A felvetett kérdéssel kapcsolatosan Társaságunk álláspontjáról a következőkben tájékoztatjuk:
Előjáróban szeretnénk jelezni, hogy a bankkártyás fedélzeti fizetés lehetősége a partner közlekedési Társaságok esetén sem megoldott még, így sem a BKV, így sem a HÉV, sem a VOLÁN járatokon nem lehetséges az jellegű szolgáltatás igénybevétele.Mindazonáltal a MÁV-START Zrt. természetesen törekszik szolgáltatásainak folyamatos fejlesztésére, így a bankkártyás fizetés lehetőségének a vonatok fedélzetére történő kiterjesztésére is szerepel fejlesztési céljaink között. Jelenleg zajlik jegyértékesítési rendszerünk megújítási programjának előkészítése, mely az állomási jegyértékesítés korszerűsítése mellett, középtávon a fedélzeti jegykiadó rendszereink fejlesztését is megcélozza. Ennek keretében nyílik majd lehetőség olyan adatátviteli rendszerek és kapcsolatok létrehozására, melyek lehetővé teszik majd a fedélzeti bankkártyás fizetést is.
Ugyanakkor jelezni szeretnénk, hogy ez olyan magas költségigényű beruházás, melynek megvalósulását Társaságunk jövőbeni gazdasági lehetőségei nagyban befolyásolják.
Itt szeretnénk megjegyezni, hogy bankkártyás fizetés alternatív fizetési szolgáltatás, melynek hiánya, esetleg pillanatnyi működésképtelensége nem teszi semmissé utasaink azon Üzletszabályzatban meghatározott kötelezettségét, hogy az utazás megkezdésekor érvényes menetjeggyel szükséges rendelkezniük, amennyiben a felszállási állomáson a menetjegy megváltásának lehetősége biztosított.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a Társaságunkkal kapcsolatosan megjelenő híreket, véleményeket természetesen folyamatosan nyomon követjük, így az Önök blogján megjelenő tartalmakat is figyelemmel kísérjük, melyeket igyekszünk hasznosítani, utasaink észrevételeit a vállalati működés során figyelembe vesszük
Ugyanakkor jelezzük, hogy Társaságunk az Ügyfélszolgálatán keresztül utasaitól közvetlenül beérkező panaszok megválaszolására törekszik, a blogjukon megjelenő tartalmak kommentálása megítélésünk szerint az ott megjelenő és a tartalmat elérő magánszemélyek véleménynyilvánítási lehetősége.
A fentiek alapján tisztelettel kérjük, hogy a bejegyzéseket tevő utasokat tájékoztassák, hogy amennyiben észrevételeikre választ, panaszaikra megoldást várnak, úgy közvetlenül forduljanak Társaságunkhoz. Természetesen, ebben az esetben is lehetőségük nyílik arra, hogy utasaink döntése nyomán a válaszlevelünket Önök is leközöljék.
Megkeresését, támogató segítségé ezúton is köszönjük.
Itt szeretnénk figyelmébe ajánlani hírlevél szolgáltatásunkat, amelynek segítségével elektronikus levél formájában személyre szabott információkat kaphat legújabb akcióinkról, menetrendi módosításainkról. Hírlevél szolgáltatásunkat a következő hivatkozásra kattintva érheti el: http://hirlevel.mav-start.hu/.
Üdvözlettel:
Hódi Richárd
ügyfélszolgálati szakértő