MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Terrorizmus: meghiúsult merénylet a vasúton, az elkövetőket elkapták

2011. május 02. - Vittore.

Terroristák szereltek ki 83 rögzítőcsavart a hétvégén a Karcag és Tiszafüred közötti vasútvonal kunmadarasi szakaszán. A merénylet meghiúsult, mivel a MÁV vonalgondozója észrevette a szabotázst. A terroristákat a Nemzeti Nyomozóiroda kommandósai még aznap elkapták, s bizonyítékul néhány rögzítőcsavart is megtaláltak.

Ugye milyen hír lenne ez? Terrorizmus Magyarországon? Terrorcselekmény a vasútvonalak ellen? Pedig majdnem ezt történt. Elnézést a címért, nem hatásvadászatból készítettem, hanem csak azt szerettem volna kifejezni vele, hogy aki a vasúti pályáról kilopja a csavarokat, legyen bár "megélhetési bűnöző", szerintem ugyanúgy terrorista, mintha fekete csuklyás kommandósok csinálták volna ugyanazt. A végeredmény is megegyezik, egy 130-cal közlekedő IC, vagy modern motorvonat jó pár kilométeren szétszórta volna a szerelvény darabjait, borítékolva jónéhány súlyos sérülést, vagy akár halálos sérülést is.

Szerencse, hogy a vonalgondozó észrevette a csavarlopásokat. Szerintetek az ilyen vasútbiztonság ellen elkövetett lopások, rongálások kimerítik -e a terrorizmus fogalmát? Hogyan kellene büntetni az ilyet? Mi lenne elrettentő, visszatartó erejű?

És akkor a hír:

A vasúti sínpár mindkét oldalából összesen 83 rögzítőcsavart lopott el a hétvégén két fiatalkorú a Karcag és Tiszafüred közötti vonal kunmadarasi szakaszán; baleset nem történt, mert a MÁV vonalgondozója vasárnap még időben észlelte a bűncselekményt - közölte a Szolnok megyei rendőr-főkapitányság sajtószóvivője hétfőn az MTI-vel.

Tettükkel az elkövetők nagymértékben veszélyeztették a vasúti közlekedés biztonságát - tette hozzá Szabó Zita őrnagy. 

A két fiatalkorút még a bejelentés napján megtalálták a rendőrök, és a tolvajoktól kilenc csavar elő is került.

 

Forrás: MTI

--------------------------------------------

És ismét szolgálati közlemény: Még mindig nem küldtök leveleket nekünk. Tudom, hogy Ashi azért hagyta abba a szerkesztést, mert a kutya sem küldött be posztot, de nálam ez csak annyit jelent, hogy több hír kerül fel az oldalra, mert azért mindig történik valami a MÁV háza táján. Ha neked van ötleted, véleményed, vagy történeted a MÁV-val kapcsolatosan, küldd el nekünk az ujmavblog@gmail.com címre, és kikerül ide!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr882872457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.05.02. 21:38:06

Színes fémtolvajok már megint. De persze egyenruhás bűnözés az van C bűnözés meg nincs ugyebár.

Mellesleg pár éve volt már baleset csavarlopásból Dombóvár környékén.

Ott egy ívből szedték ki a csavarokat és emiatt vetődött ki a sínszál. Annyi eszük nem volt Kolompáréknak, h csak minden második csavart vegyék ki.

martinasz 2011.05.02. 22:09:18

@Adani: T.ADANI TESTVÉR! Ez a blog nem a Kurucinfo...ez egy vasuti blog....legalábbis eddig az volt!....

Vittore. 2011.05.02. 22:27:09

@martinasz: még mindig vasúti blog :)

Adani 2011.05.02. 22:31:30

A tények attól még tények és nevén kell nevezi a gyereket.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2011.05.03. 08:50:29

130 km/h-val közlekedő IC? Hol? :)

Adani 2011.05.03. 11:54:57

@Ibigoo:

Max. a hegyeshalmi vonalon, ott van csak 160-as pálya ill. van már máshol is ,de csak ott van engedélyezve annyira.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2011.05.03. 11:58:36

@Adani: tudom, köszi. a kérdéssel csupán a bulváros hangulatkeltésre utaltam.

Vittore. 2011.05.03. 13:36:32

@Adani: @Ibigoo: Lol. Azért néha kibukik, hogy én merre jártam IC-vel, nem igaz? :)

Adani 2011.05.03. 13:49:43

Én a 120-n szoktam járni és ott is 120 a vmax, az már majdnem 130. A Szili amúgy alapból 120-as, de 130-at lazán tud menni ha kicsit sarkantyúzzák, egy mozdonyvezér mondta,h 140 se kottyan meg neki csak jó hosszú egyenes kell hozzá. De talán ha majd jön még pár Traxx vagy raknak Taurust egy IC élére akkor majd száguldozhatunk 160-as tempóval Szajol-Gyoma között az átépített pályán.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:53:35

Durván 40 méteren szedték fel a csavarokat.

Ennek a tétele legyen 40 év!

lurkó 2011.05.03. 21:03:04

@Adani: www.kbsz.hu/dokumentumok/2008-335-5_zj.pdf

Itt elolvashatod mik okozták a csibráki siklást. Hála istennek sincsavarok eltünése nem jött szóba. De kurucinfon én is olvastam. :-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.05.05. 12:42:08

Szerintem egyszerűen csak kéne a MÁV-hoz egy jó ügyvéd, aki a legapróbb kábellopásnál is automatikusan nyújtja be a keresetet közszolgálati feladat veszélyeztetésért és előre megfontolt szándékkal történt, csoportosan nyereségvágyból elkövetett veszélyeztetésért. Amikor már a 160. ilyen per fut párhuzamosan, akkor az annyira rontaná a statisztikákat, hogy muszáj lenne csinálni valamit.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.05. 20:44:27

@newtehen: Miért az okozaton rugózunk? Az okot kellene megszüntetni, de minimum a megelőzésre áldozni.

belekotyogok 2011.05.05. 23:02:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ha nem síncsavar, akkor felsővezeték.

de hogy várható el a lopás megelőzése a mávtól, amikor a gyakolrlatilag heti rendszerességgel megtörténő felsővezetékszakadásokat se tudja kiküszöbölni... ld pl ceglédi vonal.

Vincenzo90 2011.05.06. 01:59:43

@martinasz: A tény az meg tény. A vasúti eszközök rendszeres eltulajdonítása márpedig szerintem kapcsolódik a vasúthoz. Ennek a megoldása pedig nem a MÁV feladata, nem is lenne képes rá. Viszont ha mégis megoldást akarunk találni, akkor feltétlen muszáj megvizsgálni a kriminológiai és szociológiai körülményeket, amihez hozzátartozik az elkövetők származása, ez ugyanis az elkövetési formára jellemző, így a megoldás is speciális kell, hogy legyen. Nincs ebben semmi rosszindulat a becsületes romák iránt, de ettől még tény, hogy c**ányok loptak, ahogy az általában lenni szokott.

Itt meg ilyen értelmetlen cenzúra van? Nem lehet kiírni egy népcsoport nevét?

Vittore. 2011.05.06. 07:02:27

@Vincenzo90: természetesen ki lehet írni

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.06. 10:56:32

Eddig is voltak ilyen hírek. Pár évvel ezelőtt vicces gyerkőcök kövekkel dobták be a vonatok ablakait.

Hogy a némileg off nemrégi hírre is figyeljünk: egy panelház sokadik emeletéről fejbe dobtak egy kislányt egy pezsgősüveggel. Állítólag véletlenül.

Az emberi hülyeség végtelen...

Adani 2011.05.06. 11:52:38

Persze, véletlenül a vonatot is véletlenül dobálják kövekkel. Le se merem már írni kiknél nemzeti sport az ilyesmi. volt már olyan is mikor köveket raktak a sínekre mindkét oldalt. Előfordulhat,h kisiklatja a vonatot igaz erre tényleg kis esély van de arra már elég nagy,h ha kidobja oldalra a kerék eltalál valakit.

ZBR 2011.05.07. 20:16:18

@Adani:
Így van Danika! Néven kell nevezni. A te neved seggfej. Ez az ország pedig sokszorosan hátrányos helyzetben van, mert akárhogyan próbálnak egyesek disztingválni bűnöző és bűnöző között (egyenruhás-e, bőrszíne milyen), a probléma azzal van, hogy ezek mind bűnözők és itt vannak és bűnöznek.

Adani 2011.05.07. 20:58:30

A Te neved meg troll, már itt is kezded az ámokfutást? Ignore lista frissítve.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.18. 18:21:23

Komolyan nem tudom, hova tarunk. Aki ellop "pár csavarocskát" mert "kinek fog hiányozni" az bele se gondol, hogy ha jön egy vonat, akkor az elég nagy eséllyel kisiklik, és akkor ott érdekes dolgok történhetnek. Én például azt sem hittem volna el, hogy vasúti átjáróban történhet olyan, hogy a mozdony "húzza a rövidebbet" (hehe), pedig ilyenre is volt példa nem is olyan rég, Kiskunlacházánál: www.delmagyar.hu/bacskiskun_hirek/durva_baleset_kiskunlachazanal_-_meghalt_a_mozdonyvezeto/2184657/