MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kutyáztam a vonaton

2011. április 30. - Vittore

Ma, amikor ezt a posztot olvassátok, én éppen Szolnokon ballagtatom el barátnőm húgát. Utána kaja, pia, stb, de nem is ez az érdekes, a mai poszt rólam, és a kutyámról szól.

Pénteken, a 14:15-ös zónázóval mentünk le Szolnokra, barátnőm, én és Lurdes, a kutyánk. Beültünk egy négyes helyre, belülre barátnőm és én, lábunk közé a kutya a pórázzal és a szájkosárral, míg kívülre az egyik ülésnek döntöttem a baromi nagy gurulós bőröndömet.

Jöttek sorba az emberek, a vonat telt meg, mikor is jött egy idősebb házaspár, akiken ünneplő ruha volt, valószínűleg ők is ballagásról jöhettek, és az öreg épp a két külső ülést pécézte ki magának.

Vicces volt, mert amikor a szokásos, "szabad az a két hely" kérdést feltette, én nem igent mondtam, hanem elnézést kértem, de a kutyát és a csomagot nem tudtam áttenni. Az öregnek nem nagyon tetszett, s után egy ideig csend is volt a környékemen, gondolom mindenki felháborítónak tartotta a dolgot.

Kérdezem tőletek, hogy ti mit tettetek volna? A csomagot nem tudtam feltenni a fejem fölé, mert nem fért fel, nekem, barátnőmnek és a kutyának is érvényes jegye volt, így még azt sem lehetett mondani, hogy a kutya ingyen utazik. A dolgot érdekesebbé teszi az is, hogy velünk szemben, a vonat másik oldalán viszont volt hely, az öreg viszont morgott, hogy oda nem ül, mert odasüt a nap ...

Végül is tovább mentek az öregék, és valószínűleg találtak máshol helyet, mert nem láttam többet őket. 5 perccel később, jött egy másik nő, neki az egyetlen szabad hely is elég volt, s végig mosolyogta, hogy a kutyámmal mit bohóckodom az úton.

Nekem csak az lenne a kérdésem, hogy akkor mit kellene csinálnom hazafelé a szerencsétlen kutyával? Mert a fejem fölé azért mégsem tehetem fel, mint egy kézipoggyázt .. s ha megint tele lesz a vonat?

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr962865444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Okos mackó 2011.04.30. 10:20:17

Én úgy tudom, hogy a fiatalabbnak illik átadni az ülőhelyét az idősebbnek, hogy ha van rá mód. Nyilván se a kutya, se a táska nem foglalt szó szerint ülőhelyet, tehát ez a helyzet inkább kölcsönösen problémás, mint sem a részedről hiba.
Én olyan a helyedben hasonlóan jártam volna el, azzal a különbséggel, hogy a problémát rá hárítottam volna azzal a mondattal, hogy: "... de ha van jó ötlete, akkor készséggel együttműködöm!"

mildi 2011.04.30. 11:01:01

@Okos mackó: illik, ha nincs máshol ülőhely. itt volt...
@Vittore, hááát, ezek a gurulós bőröndök nem vonat/busz kompatibilisek. legközelebb érdemes lenne két kisebb táskát vinni helyette, amik felférnek a csomagtartóra.
nem tudom, milyen kocsi volt, de nem fért volna el a bőrönd elfektetve az ülés alatt, vagy az ülések mögött? hülye kérdés, nyilván nem, különben odaraktad volna őket...:)
a kutya kettőtök lába között tökéletes helyen van.

fővizsgáló 2011.04.30. 16:05:00

hivatalosan annyi helyet foglalhatsz le, amennyi jegyed van-kutya nem számít. Viszont gyakorlatban meg ha van hely,mint esetedben is, akkor menjenek és keressenek másik ülést. Nálam hasonló esetben a mamika addig ragaszkodott a helyhez, míg a németjuhászom meg nem "szeretgette"-jó értelemben

Adani 2011.04.30. 16:52:04

Egy hülye miatt ne érezd magad rosszul. Az öreg pampogott, mert nincs jobb dolga, rövidre kell zárni azzal,h ott az üres hely üljön oda. Sokszor pont az ilyen vén hülyék tudnak a legtaplóbb módon viselkedni. Múltkor a buszon kiabált egy hasonló vén marha mikor felfurakodott egy dugig tömött buszra egy megállóval a végállomás előtt és nekem szólt be, h zúzzak már beljebb nem látom ,h táskám miatt nem fér fel. Csak annyit mondtam neki, h hátul nincs szemem nem látom egyébként meg hová menjek ha egyszer dugig a busz, különben is minek száll fel ha látja, h tele van? Még neki állt feljebb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.30. 23:40:34

"Nekem csak az lenne a kérdésem, hogy akkor mit kellene csinálnom hazafelé a szerencsétlen kutyával? Mert a fejem fölé azért mégsem tehetem fel, mint egy kézipoggyázt .. s ha megint tele lesz a vonat?"

Ne a kutyát tedd fel, hanem a táskádat (ha sikerül).

kerdesek05 2011.05.01. 22:41:57

süt a nap vazzeg!!!!!

süt érted?! süt!!!!!

karosszékely 2011.05.02. 11:37:03

Mennyi időre mentél, hogy baromi nagy gurulós bőröndre volt szükség?

Vittore. 2011.05.02. 13:38:28

@karosszékely: 3 napra mentem, de sok cuccot kellett levinni.

belekotyogok 2011.05.04. 09:28:44

@Vittore.: őszinte leszek: nagyon utálom az olyan utastársat, aki a csomagját az ülésen utaztatja - jelentős zsúfoltság esetén is. vagy oly módon, hogy ne lehessen elfoglalni az ülést.
azon a véleményen vagyok, hogy mindenki akkora csomaggal menjen, amit még fel tud tenni a csomagtartóra egyedül. - ha mégis úgy alakul, hogy túlvállalta magát, akkor kérjen segítséget. a tapasztalatim alapján a legtöbb ember szívesen segít.
nagyon dühítő, hogy egy tömött vonaton is meg kell kérni az embereket, hogy ugyan, rakják már el a csomagokat az ülésről.

csoki2 2011.05.05. 22:02:25

@Vittore.:

Kutya édes!

Egyet kell értsek belekotyogok-kal, a csomag nagy volt.
Én rendszeresen utazok a vizslámmal, hátizsák, esetleg még egy táska. Egymásra rakásolható, sőt, úgy pakolok, hogy esetleg arra ülök a peronon. Én sajnos mindig olyan kalauzokba botlottam, akik kitessékelnek a peronra, ha az utastársak közül valakinek nem tetszik, hogy kutyával utazok. Ezt nem tudom, hivatalosan hogy van, de kalauzzal nem veszekszem. (Azt azért szeretném már megtudni, hogy mire jogosít fel a jegy, engem és kutyámat.)

Vittore. 2011.05.06. 07:00:12

@csoki2: na ez jó kérdés, engem is érdekelne...

MySei 2011.09.02. 15:15:43

A kiírás szerint, 20 kiló alatti kutya akkor vihető be a fülkébe, ha mindenki beleegyezik aki ott van. Szóval, ha te elsőként ültél be, megváltott jegyekkel, nem vagy köteles kimenni a folyosóra, ha egy tapló be akar menni, és nem tetszik a kutya. De nem értem, h miért kell a folyosóra száműzni, mikor ott abszolút semmi hely, és jönnek-mennek percenként a WC-ző taplózók. Vagy menjünkki a WC elé a vonat végébe riogatni? Akkor nekem is olcsóbb jegyet adjanak!

MySei 2011.09.02. 15:17:58

Még üzletszabályzat sincs a a kalózoknál, nemhogy a 20 kilót leellenőrző mérleg.
süti beállítások módosítása