Sajnos itt van már egy ideje ez a fránya 21. század, s hát elvárná az ember, hogy ha már nagyon sok boltban fizethet a bankkártyájával, akkor a vonaton is megtehesse ezt. Az ilyen mobil kártyaleolvasó nem az ördögtől való, külföldön működik, sőt! Magyarországon hosztesz ismerőseim Budapest utcáin szaladgálnak egy kézi készülékkel, és ha a turista megveszi a városnézésre a jegyet, akkor csak lehúzzák a kártyáját a hordozható leolvasón és kész a fizetés. De lássuk Orsi levelét (még március 14-ről, bocsi!)
Szia Donát!
Fura mű-dezsavűm ma a Rákoshegy - Keleti vonalon, vonaton.
Kis problémánk volt a kallerrel: kártyával akartam fizetni a vonaton, tekintve, h a jegypénztárnál (megint) nem dolgozott senki.
De kártyával - istenbizony nem tudtam! - nem lehet. Mondtam neki, hogy az ICén lehet.
Végül kiokosított, hogy nem, és megengedte, h jegy nélkül utazzak (45 forint volt nálam) a Keletiig.
Ezt nem hiszem el - puffogok magamban - és rögtön megkérem a google-t, hogy mondja meg, tényleg nem lehet a MÁV vonatain (legalább az ÍCén) kártyával fizetni? És az első két találat: megintallunkvazze.blog.hu - utazási panaszok... ez már nem az első ilyen volt, hogy konstruktív megoldást (vagy válaszokat) kerestem, és olyan oldalakat találtam, ahol hozzám hasonlóan megszívatott emberek írnak az én esetemhez hasonlókról.
Akkor a villamosról ugrottam le jegyet venni - hogy legyen pénzük utaztatni engem. Az automata nem működött, kerestem, h milyen számot hívhatok bejelenteni. A szám le volt kopva, na de google it - csak mert kibaszott konstruktív vagyok, és segítek megoldani a problémákat - végülis honnan tudnák, ha MI nem szólunk nekik? (bocs, egy kicsit most is begurultam...) és mit kapok? panaszok, hogy igen, tényleg nem működik a 4-6 vonalán túl sok. Akkor ehhez: kívülről is rájuk fér a renoválás. A közérzetemnek legalábbis jót tenne, ha látnám rajta az infókat.
Egyébként a mávos kallerrel pozitív volt a tapasztalat annyiban, hogy tudtunk normálisan beszélni. (megkockáztatom, hogy ezt akkor is így gondolnám, ha végülis - mert ez is, ugye, szóba került - megírta volna a 8000-es bünticsekket.)
én is úgy gondolkodok, ahogy Te: értelmes párbeszéddel legalább a kisebb problémákon, konkrét eseteken lehet segíteni.
Nem lehetett egyszerű neki, hogy komolyan vegyen, miközben két rózsaszín macifül áll ki a pulcsim kapucnijából...
De megtette. Oké, nem mondom azt, hogy nem kezelhette volna profibban a problémát, de nem volt ingerült, nem volt lekezelő, határozott volt.
Sokszor nehéz, mivel már alapból ki vagyunk akadva az egészre, rossz tapasztalatok, meg minden, de sztem az is fontos, h az utas se legyen paraszt, hanem kezelje úgy a konfliktust, ahogy azt a másiktól is elvárja.
Egy dolog piszkál már csak: tényleg nem lehet vonaton kártyával fizetni? Istenbizony, fizettem már. Vagy az gysev volt? vagy a hév??? vagy öbb? vagy csak kitalálom??
Üdvözöl, és jó blogozást kíván:
Orsi