Bár én ritkán utazom az esztergomi vonalon, de a problémával már én is szembesültem, télen is, nyáron is, szóval nem egyedi vagy elszigetelt esetről van szó.
Kedves Donát! Kedves Blog!
Múlt héten olyannal szembesültem, amivel már többször, nevezetesen a Siemens Desiro motorvonat WC-je nem működött. Az hagyján, hogy víz nem volt, de még a vákuumos szippantó berendezés is elromlott. Vagyis minden összegyűlt a WC-kagylóban. Sajnos ez olyan vonat, ahol nem lehet vonaton belül átmenni a másik kocsiba, így kénytelen volt a sok utas a rossz WC-t használni. Szóvá tettem a jegyvizsgálónak, de természetesen ő sem tudott mit kezdeni a helyzettel, és hozzátette, hogy a baj az, hogy nem tisztították ki a tartályt és megtelt, ezért nem működik a szippantó.
Kérdésem, hogy ilyenkor az utas kérésére, lehet-e jegyzőkönyvet felvenni az esetről, hogy ilyen "hivatalos" papírral tegyek panaszt, és esetleg számíthatok-e ilyen esetben kártérítésre. Jogom van-e megtudni a felelősnek a nevét. Fizettem a szolgáltatásért, ők meg nem biztosították a megfelelő körülményeket, legalábbis nem jelezték előre, hogy a megadott kocsiban a WC működésképtelen.
A jegyvizsgáló közlése szerint EU-s szabvány, hogy "pottyantós" WC-vel már nem jöhet ki vonat a gyárból. Vajon az a látvány és élmény mennyire EU-s szabvány, ami egy ilyen WC-ben fogadja az utast? Sajnos ez már a sokadik ilyen esetem volt, pedig nem utazom túl gyakran ezzel a vonattal.
Üdv:
O.L.