MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Életveszély a gondatlan menesztés miatt

2010. október 14. - Ashi Valkoinen
 
Tisztelt MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat!
Ezúton szeretnék panaszt tenni a 6201 viszonylatszámú vonaton szolgáló kalauz ellen. 2010. szeptember 30-án, 21 óra 12 perckor Ferihegy megállóhelyről a kalauz úgy indította el a szerelvényt, hogy négy utas még a peronon tartózkodott. Közülük az egyik utas fél lábbal már a vonaton, fél lábbal még a peronon állt, míg a többiek közvetlenül mögötte felszállni készültek. A kalauz az utasokat látta, ennek ellenére hangjelzést adva, a szerelvényt elindíttatta, két utas biztonságát veszélyeztetve. Ekkor a lépcsőn álló utas kis híján a szerelvény alá esett, míg a hátsó két ember lemaradt a vonatról. Az érintett jegyvizsgáló a továbbiakban nem került elő, a ferihegyi automatából vásárolt teljes árú menetjegyet nem kezelte le.
Kérjük az eset mielőbbi kivizsgálását, és 30 napon belüli megtisztelő válaszukat. Jelen levelet
másolatként megküldöm a MÁV-figyelő blognak.
Tisztelettel: F.P.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr202366597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Giraffa 2010.10.14. 08:13:35

:(

Fogadjunk, hogy bizonyítékok hiányában nem fog történni semmi!

pbence 2010.10.14. 08:18:41

Már csak azért is érdekes a történet, mert elvileg egy ilyen vonaton (4 kocsinál hosszabb) minimum 2 jegyvizsgálónak kell egyszerre figyelnie a peront. A levélíró szerint csak egy jegyvizsgáló figyelte, ő is hanyagul.

Felmerül a kérdés, hogy minek két jegyvizsgáló egy ilyen vonatra, ha csak az egyik dolgozik. Miért kellett bevezetni ezt a 4-kocsis szabályt annak idején, amikor úgy látszik, semmi értelme nincs, hiszen magasról tesznek rá, és életveszélyes helyzetek állnak elő?

dzsaszper 2010.10.14. 08:49:37

@Giraffa: remény szerint a másik 3 utas olvassa ezt, és megosztják adataikat a panaszossal.

Neménvótam 2010.10.14. 09:09:34

Az M3-as metró 6 kocsival közlekedik, egy ember vezeti, önállóan tudja zárni az ajtókat és tud indulni. Nem értem, hogy 2-3 kocsiból álló vonatot, vagy egy szem BzMot (Székesfehérvár-Komárom) kocsit miért kell külön meneszteni.

pbence 2010.10.14. 09:17:53

@Neménvótam: Egy szem Bzmot-tal szerintem is meg lehetne csinálni, nem hinném, hogy a mozdonyvezető ne látna mindent a tükörből.

De már egy 2-3 kocsis vonat egészen más. Ha a vonat ívben áll, akkor már az abban a 2-3 kocsiban is törést okozhat, és mozdonyvezető legyen a talpán, aki egy ilyen vonatot végig belát.

A metróban az azért működik, mert elég kevés az ívben fekvő állomás, sok helyen tükör és kamera is segíti a metróvezetőt, ráadásul az ajtók elektromos záródásúak, nem engedik elindulni a metrót, amíg be nem záródtak (normális esetben). Vannak vonatok is, amelyeknek ilyen ajtajuk van (Stadler, Desiro, stb.): ott megint csak felmerülhet, miért van szükség a menesztésre.

rantottpatkany 2010.10.14. 09:19:47

Kis észrevétel: a peronon álló emberek személyek, a vonaton lévők utasok.

pbence 2010.10.14. 09:23:03

@pbence: Ja, az kimaradt, hogy a szóban forgó Ferihegy pont egy szép kis ívben fekszik, így a Budapest felé menő vonatoknál tényleg nehezen látható be a peron.

Természetesen ez nem mentesít senkit a felelősség alól, pont ilyenkor kéne fokozottan figyelni.

Adani 2010.10.14. 09:29:59

@pbence:

Az biztos, hiszen automata záródású ajtóknál már elég lenen az mint a metrónál ,h bimbamm szignál majd tessék vigyázni az ajtók záródnak, ajtók záródnak. HÉV-nél is így van, aki meg az indításjelzés után akar felszállni és odacsukják magára vessen. Persze ehhez ésszel kéne használni az indításjelzőt nem utasok sürgetésére mint ahogy a buszokon szokás, még ki se nyílt az ajtó már nyomják a berregőt. De pl. a kismetróban is elég hamar adják az ajtózárást.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.14. 09:36:09

@Giraffa: van térfigyelő az említett állomáson bár a firkákból és rongálásból ítélve nem sokat ér.

Ákibard! 2010.10.14. 09:44:56

@rantottpatkany:
Kis észrevétel: Aki a peronon érvényes menetjeggyel vagy utazásra jogosító egyéb okmánnyal, és utazási szándékkal tartózkodik, az utas.

newcy67 2010.10.14. 09:56:56

Biztos a reptéri taxisok szponzorálták a kalauzt! Milyen utas az olyan, aki vonatra száll Ferihegyen? Repülőre van pénze a szemétnek, aztán képes vonatra szállni? Na, ezt meg kell akadályozni, ne csináljanak már belőle rendszert Magyarországon!

Külföldön többnyire van - nemcsak buszból álló - közösségi közlekedés a repülőtérről a városközpontba, legfeljebb kicsit felárasabb, mint a normál jegy. Itt legfeljebb akkor lesz metró a város felé, ha Edmont Dantes jogutódja kezd alagutat fúrni a Venyige utcából Vecsés felé. :-)

zsitva 2010.10.14. 10:04:09

Ferihegyet egy magaseszű úgy építette meg, hogy a kalauzok sehogyan sem látják végig a vonatot.
Ezért ha látni akar akkor ki kell sétálnia a kerítésig. Sokan meg is teszik. Onnan adják a jelzést. A jelzésre a mv. ajtót zár és indít. Emiatt havonata 1-2 kalauz (a kevésbé fürgébbje) ott marad és nélküle jön el a vonat.
Ha a kalauz jól végzi a dolgát akkor nem ér vissza felszállni a saját vonatához. Ha meg nem akar lemaradni akkor a jelzés után és az indulás közötti 5-15 másodpercben nem látja a vonatot végig és úgy indít a masiniszta, hogy sem Ő sem a kalauz nem látja, nem is láthatja, hogy milyen utas mozgás történik közben a (5+1-es szerelvény) 17 ajtajánál.

---------------

Ez a hülye divat (sajnos) terjed.
Több új állomást, megállóhelyet pozitív ívbe építenek. Lásd Győr Gyárváros illetve az új 25-ös vonal, szintén új megállóhelyei.
Ha nincs gondunk, csinálunk magunknak.
Egyenes, belátható állomások, megállók esetén ezek a problémák fel sem merülnek.
-------------
Erre szokták azt mondani, hogy a MÁV-nál sok olyan ember ül aki kiválóan meg tudja (majd) oldani azokat a problémákat, amik nélkülük fel sem merültek volna.

v2peti 2010.10.14. 10:47:13

Az ívben fekvő állomásokon egy-egy tükör jelentősen megkönnyíthetné a kalauzok dolgát. A HÉV-nél van ilyen, akkor miért ne lehetne a MÁV-nál is!

Na meg ott a hangjelzés, ha a kaluz kisétálva a kerítéshez jelzést ad, akkor a mv azonnal zár, majd kivár pár mp-et, amíg a kalauz felszáll, és bezárja a kézi csukásra átállított ajtót, ahol felszállt, majd indít.

Adani 2010.10.14. 10:48:46

@Ákibard!:

Aki áll a peronon az utasnak számít még a buszsofőr mondóka szerint is. :) Ugye, aki fut az sportol, aki integet az udvarias. :)

@newcy67:

De lehet,h nem repült hanem mondjuk kikisért valakit, vagy fapadossal repült az meg nem megfizethetetlen. Sokszor olcsóbb mint vonattal. Az mondjuk más tészta, h sokszor halálfasza+2 utcánál lévő reptérre mennek, onnan meg még akár órákat vonatozhatsz vagy buszozhatsz.

@zsitva:

Igen, azt is mondják,h jól őrzik a székházat nehogy bemenjen a logika. Meg ugye vigyük a gömböt és gurítsuk a kockát mentalitás.

newcy67 2010.10.14. 11:59:07

@Adani:

Eszembe sem jutott a fapados járat, amúgy csak arra szerettem volna rámutatni, hogy ez a félmegoldásnak sem mondható, megáll a vonat Ferihegy 1-nél dolog egyszerűen megalázó és nevetséges.

Aki utast kísér ki, annak ott van Ferihegyen a 200E-s járat, amúgy próbáljon meg bárki Ferihegy 1-nél leszállva a vonatról eljutni Ferihegy 2-re.

A repülőtéri közösségi közlekedésről hirtelen csak a bécsi reptér, Párizs (Orly és CDG), Amszterdam, Madrid jutott az eszembe, de Lisszabonban úgy emlékszem 4 buszjárat van, közeli metrócsatlakozással, Nizzában 4 eurós napi jegyet kell váltani az ottani tömegközlekedésre és 98 - 99-es busszal negyed óra alatt a centrumban vagy.

A fapadosok esetében tényleg gáz, ha a világ végén száll le és onnét órákig kell még utazni annyiért, mint maga a repülőjegy, de kinek a pap, kinek meg a papsajt. 43 euró volt nem túl régen 1 Madrid - Lisszabon járat indulás előtt 1 hónappal foglalva az Ibériával. Járulékos költségként a tömegközlekedés pedig tényleg elhanyagolható.

A vasút helyzete önmagában gáz az országban, igencsak megoldásra várna.

pbence 2010.10.14. 12:10:48

@v2peti: Igen, a megoldás erre a kézi vezérlésű ajtó lenne. De melyik vonatokon van ilyen?

A felújított Bhv-kon meg a halberstadtiakon van táv-ajtózárás kapcsoló minden ajtó mellett, négyszögkulccsal használható, használatakor a vonat összes ajtaja záródik, kivéve az az ajtó, ahol a jegyvizsgáló alkalmazta a zárást.

Na de továbbra is fennáll a probléma, hogy hogyan használja, ha még nem tudja, hogy használhatja-e (befejeződött az utascsere)?

Ha a mozdonyvezető zár, amikor kézjelzést kap, akkor a jegyvizsgáló ajtaját is bezárja. Ha vár vele, vagyis nem rögtön a jelzésre zár, akkor nem tudja pontosan, mennyit várjon, mikor szállt már fel a jegyvizsgáló. Ha túl sokat vár, az nem jó senkinek (mások is megkezdhetik közben a fel-/leszállást), ha túl keveset, az sem (lemarad a jegyvizsgáló).

Megoldás lehet az, hogy a mozdonyvezető kézjelzésre nem zár (így viszont a kézjelzés elveszíti a jelentőségét). Ekkor zárhatna helyette maga a jegyvizsgáló a táv-ajtózárással, mikor a vonathoz ér. (Sajnos itt is probléma, hogy közben új utasok is megkezdhetik a fel-/leszállást, de legalább a jegyvizsgáló nem marad le.) Kérdés még ebben az esetben, hogy a mozdonyvezető kap-e róla jelet, hogy az ajtók rendben bezáródtak. Ha nem, akkor ez sem jó.

Ezekből eléggé látszik, hogy nem könnyű kérdésről beszélünk. És még számításba sem vettük, hogy több jegyvizsgáló is lehet, ami az egészet tovább bonyolítja...

A jó megoldás tényleg a külön kézi vezérlésű ajtó lenne, amit a jegyvizsgáló(k) esetenként aktivál(nak), és nem záródik be a mozdonyvezető által. A Bhv-kon ez legfeljebb a vésznyitó, de azt nem erre találták ki... Hogy az új motorvonatainkon van-e ilyen funkció, nem tudom.

(A levélíró egyébként egy záhonyi gyorsvonatról ír, aminek manuálisak az ajtajai.)

2010.10.14. 12:13:21

Hát, de jópofa egy emberke ez... A jó múltkor én is majdnem így jártam Pécsett, pedig a pályaudvar nem ívben fekszik...
Ívbe építeni megállóhelyet, bazz... MEGAGIGALOL!!!

pbence 2010.10.14. 12:15:34

@newcy67: "Aki utast kísér ki, annak ott van Ferihegyen a 200E-s járat"
Ha valaki a belvárosból jön, és csak Ferihegy 1-ig megy, 100%, hogy vonattal ér ki gyorsabban és kényelmesebben. (És ha nincs bérlete, a legolcsóbban.)

"amúgy próbáljon meg bárki Ferihegy 1-nél leszállva a vonatról eljutni Ferihegy 2-re"
Simán meg lehet tenni, mert a 200E megáll a peron mellett is, Budapest felől érkezve is csak magán a vasúton kell átkelni, arra meg ott a felüljáró. (Lift is van, sajnos nem mindig működik, de kéne neki.)
De ha már benne van ez az átszállás, lehet, hogy tényleg nem gyorsabb, mintha Kőbánya-Kispestről a 200E-vel jönnénk.

Adani 2010.10.14. 15:19:21

@newcy67:

Bp. még istenesen járt a Ferihegy 1-el a fapadosoknak máshol nem ilyen jó a helyzet.

@pbence:

Lehetne úgy mint a HÉV-nél vagy a metrónál. Bimbammozás vagy vinnyogó mint a HÉV-nél ami azt jelenti már tilos le és felszállni, ajtó záródik.

Azt a vezér is kezelheti ha kapott menesztést.

Arilian 2010.10.14. 15:45:54

@zsitva: Engem Rákosrendezőn csuktak így ide bringástul.... Ott is kurva kanyarban áll meg a vonat.

phaszfej 2010.10.14. 15:59:52

A vonat elavult fos. Nagy, nehéz, koszos. Teljesen alkalmatlan az utazásra.

pbence 2010.10.14. 16:06:36

@phaszfej: Azért arra kíváncsi lennék, hogy szerinted mi alkalmas utazásra.

Jelfogó 2010.10.14. 16:15:37

"Már csak azért is érdekes a történet, mert elvileg egy ilyen vonaton (4 kocsinál hosszabb) minimum 2 jegyvizsgálónak kell egyszerre figyelnie a peront."

A 70-es vonalon ennél sokkal hosszabb vonatokon is egy jv van szinte mindig.

"De már egy 2-3 kocsis vonat egészen más. Ha a vonat ívben áll, akkor már az abban a 2-3 kocsiban is törést okozhat"

Erre lenne megoldás az ajtózárás-visszajelentés. Szégyen, hogy a startnak van még egyáltalán olyan járműve, amin nincs még ilyen. Szinte minden buszon, minden autóban, minden metrókocsiban, villamosban, mindenben van ilyen. Csak vonatban nincs, természetesen. Ezért kiváló a következő komment:

"A vonat elavult fos. Nagy, nehéz, koszos. Teljesen alkalmatlan az utazásra."

Ez pontosan így van. Teljesen nonszensz, hogy emberek szállítására ilyen óriási tömegű, lassú, nehezen gyorsítható, nehezen megállítható dobozokat használunk, amikor lennének erre sokkal jobb megoldások is, és nem is feltétlenül drágán. Nagyon, de nagyon komoly átalakításokra lenne szükség, mert az egész vasút, úgy, ahogy van, simán kukaérett. Felszántás, újratervezés, újjáépítés. Csak így fog menni.

pbence 2010.10.14. 16:35:34

@Jelfogó:

"A 70-es vonalon ennél sokkal hosszabb vonatokon is egy jv van szinte mindig."

Távműködtetésű ajtós vonatokon elég egy is. Azt én sem értem, miért, mert nem látom be, hogy mennyivel balesetveszélyesebb egy régi Bhv, mint egy új.

Amúgy gyakran előfordul, hogy nem távműködtetésű ajtós vonatokon is rendszeres, hogy csak 1 jegyvizsgáló van. Ez teljesen szabálytalan. Úgy látszik, erre a szabályra csak akkor hivatkozik a MÁV-START, amikor kocsiszámot csökkentenek.

(Lajosmizsei vonalon a 2008-ban volt egy csökkentés: 5 kocsiról 4 kocsira. Az utasszám egyáltalán nem indokolta, másnaptól úgy álltunk, mint a heringek. Azóta az utasszám alkalmazkodott a kocsiszámhoz, már csak néha van durva zsúfoltság, ülni viszont továbbra sem tud mindenki a reggeli vonatokon. Erre írta a MÁV-START, hogy a 4-kocsis szabály miatt... Azóta sem tudtak normális választ küldeni.)

"Erre lenne megoldás az ajtózárás-visszajelentés."

Pontosan. Sajnos ilyen csak a legújabb motorvonatainkon van. Még a felújításkor (Bhv) sem gondolnak ilyen alapvető dolgokra.

"Ez pontosan így van. Teljesen nonszensz, hogy emberek szállítására ilyen óriási tömegű, lassú, nehezen gyorsítható, nehezen megállítható dobozokat használunk, amikor lennének erre sokkal jobb megoldások is, és nem is feltétlenül drágán."

Vannak olyan vonataink, amik nem annyira nehezek. Ezek ugyanazok az új motorvonataink, amiről az előbb írtam. Sajnos nem sok van belőlük. Az általad idézett szöveg viszont egy általánosítás volt, ami szerintem nem igaz.

Másrészt viszont nem csak nálunk vannak nehéz vonatok. Nem ritka ez külföldön sem. Mégis szinte az összes európai országban sokkal jobban működik a vasút, tehát nem hiszem, hogy ebben kell keresni a hibát.

Ákibard! 2010.10.14. 17:03:00

@Selkath, Bloemfontein díszpolgára:
Miután a megagigalollal kiröhögted magad szeretnék kérni egy értelmes, és megvalósítható ötletet Győr-Gyárváros 10/11-es vonal melletti peronjának kialakítására úgy, hogy ne ívben legyen.
Amíg erre nem tudsz megvalósítható ötletet adni, azt hiszem nincs jogod kritizálásra.

Ákibard! 2010.10.14. 17:09:58

@pbence:
"Még a felújításkor (Bhv) sem gondolnak ilyen alapvető dolgokra."

Ezt gondold át újra.

pbence 2010.10.14. 17:18:47

@Ákibard!: Van visszajelzés? A mozdonyvezető látja a vezetőállásban, ha van még nyitott ajtó?
Ha igen, akkor elnézést mindenkitől, de erről nem tudtam.

Ashi Valkoinen 2010.10.14. 18:27:54

@Ákibard!: Őőő, mi lett volna, ha az ív belső oldalára teszik a peront, és nem kívülre? :)

Persze, akkor meg át kellene kelni azon az íves vágányon, de egy fénysorompós gyalogos átjáróval még megoldható lenne ez is.

@Jelfogó: Persze, azért járnak vonatok Európában mindenhol, mert kukaérettek... még elég sok országban nincsenek mindenhol visszajelentős rendszerű vonatok, mégis elmegy valahogy. Ez nem az ajtó hibája, hanem trehányság (vagy a kalauzé, vagy azé, aki szervezte a fordát, építtette a megállót).

Kétvágányú pályánál is jobb lenne kicsi ívkorrekcióval széthúzni a vágányokat, hogy mindkét peron a belső oldalon legyen. Így megszűnik a probléma is.

pbence 2010.10.14. 19:58:46

@Adani: Végül is csipog az ajtó hármat, mielőtt bezáródik... És ha belegondolok, Ferihegyen az új utasok a mozdonyvezető felől jönnek (Budapest felé persze, de eleve csak ott érvényesül a közlekedés "helyi" jellege, vagyis hogy az emberek többsége nem időre megy ki, és ha meglátja a vonatot, még megpróbálja elérni), tehát ő látja őket, valószínűleg senkire nem fogja direkt rácsukni az ajtót.

pbence 2010.10.14. 20:08:29

@Ashi Valkoinen:

Ez az ív belső oldala tök jó ötlet... Esküszöm, nekem eszembe sem jutott volna, pedig tényleg ez lenne a megoldás. Ezek a külső oldalra épült megállók csak a problémát hordozzák...

Ferihegyen meg egyszerűen érthetetlen, miért éppen oda épült a megálló. Ha párszáz méterrel közelebb épült volna Budapesthez, akkor nem lenne ott semmilyen ív, ráadásul a Google Maps-et nézegetve magához a terminálhoz is közelebb lenne (tényleg, kifejezetten ideális helyen).

Valaki nem tudja esetleg, hogy van-e rá valami racionális magyarázat, miért a jelenlegi helyére épült?

De mindettől függetlenül tényleg a jegyvizsgáló hibázott, aki ráadásul egyedül dolgozott (ugye csak akkor nagyon fontos ez a 4-kocsis szabály, ha az utasokkal kell kitolni). Ebben az ügyben pedig elektromos záródású ajtókról szó sincs.

martinasz 2010.10.14. 20:09:36

Jó Estét kívánok! Érdeklődeni szeretnék ,hogy nem e tetszenek tudni valami érdemlegeset a T.GASKÓ KARTÁSRÓL?...mintha mostanában már nem lenne olyan fontos a drága kincsemnek a MÁV TRAKCIÓ PRIVATIZÁCIÓJBOL az a fejenkénti 150 ezer a vasutas dolgozóknak....mióta Orbán rezsim van valahogy nagyon kussol a lelkem!...azé nem mindenki hülye ám! hiHiHi

pbence 2010.10.14. 20:12:07

@martinasz: Ez itt azért eléggé OFF, de nem a MÁV TRAKCIÓ-t, hanem a MÁV CARGO-t adták el, és nem 150, hanem 250 ezret akartak.
De ne is emlegesd ezt a hülyeséget, valószínűleg (hála a jó égnek) soha nem kapják meg azt a pénzt, és nagyon remélem, többet nem kezdenek bele a sztrájkba ez ügyben.

martinasz 2010.10.14. 20:27:29

@pbence: Igazad van,valóban Cargó! abban is igazad van ,hogy off....na de azért ugye az emberben csak benne van,hogy most mán nem kőll a kétszázötvenezer fejenként a T.GASKÓ KARTÁRSNAK ...mostanában nagyon kussol....kilátszik ám a lóláb,csak úgy mint a T.ÉGERNÉL.vagy a T.CSERNÉL!...HiHiHi

pbence 2010.10.14. 20:33:03

@martinasz: Persze, nyilván politikai háttere is volt a dolognak, de annyira felbassza az egész dolog, hogy inkább annak örülök, ha egyáltalán nem is hallok az egészről. Mert ezeknek volt pofájuk olyan dologért sztrájkolni, amihez közük nincs, ugyanerre a pénzre én is igényt tarthattam volna... Ráadásul egyik óráról a másikra kezdték el sokszor, ami a már a pofátlanságon is túlmutat...
Na de ez tényleg OFF.

martinasz 2010.10.14. 20:44:24

@pbence: Nem vitatkozom veled,teljesen igazad van! Én csak azt kérdezném ,hogy miota a T.ORBÁN REZSIM van azóta mán nem köll ez a pénz?...annyira átlátszó ez az egész!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.10.15. 03:22:27

@pbence: Flirten biztosan nincs. Hiába reteszeli nyitott állapotban a szolgálati kapcsolóval, ha a vezér megnyomja a záró gombot, akkor vezár az az ajtó is.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.10.15. 03:24:48

@Peti817172M: Viszont azt meg tudja tenni a jv, hogy jelzést ad, masiniszta zár, majd jv. szolgálati kapcsolóval visszaszál (mv-nél elmegy majd visszajön a zárt állapot jelzése, ebből látja, hogy a jv. felszáll), majd amikor visszajelezte a vezetőnek, hogy minden ajtó zárva, akkor elindul. (Nyitott ajtóval nem is tud)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.10.15. 03:26:53

@Peti817172M: De mondjuk Flirten nem is tudod odacsukni az utast, tehát ha minden ajtó becsukódott, akkor biztonsággal el lehet indulni.

VJV Man 2010.10.15. 18:16:06

A menesztésnél nagyon kell figyelni, mert tényleg nagy lehetősége van egy balesetnek.
Én mindig várok + időt, mert nem egyszer jártam úgy, hogy mindenki leszállt, ajtók becsuk, fütty, jelzés, vonat megindul, ajtó nyílik, repül a csomag, majd az utas...
Kevés dolog tud kihozni a sodromból, de a mozgó vonatról fel és leszállás az nagyon...

@martinasz: Pláne ha hozzá tesszük, hogy az említett személy közelebb áll az mszp-hez, mint horn gyula...
Persze tipikus, hogy csak az orbán lehet ilyen elnéző a régi komcsikkal szemben...
(az meg külön vicc, hogy az mszp egy régi szocialista vívmányt, a szakszervezeteket és sztrájkot tekintett fő ellenségnek)

Törzsgyökeres szentesi 2010.10.25. 19:50:39

@Adani: Az osztrákoknál nincs ilyen, hogy fél óráig szól a "sziréna". Elhangzik németül a vonat indul felhívás, majd az ajtók záródnak, és go.

2010.10.27. 21:00:43

@Ákibard!:
"Ashi Valkoinen · ashi.web.elte.hu/ 2010.10.14. 18:27:54
@Ákibard!: Őőő, mi lett volna, ha az ív belső oldalára teszik a peront, és nem kívülre? :)"

Hm, hoppá, hoppá? :DDD Egyébként nem vagyok közlekedésmérnök, vagy mi a szar, de Ashi-nak teljesen igaza van. Okos mérnökök, OLDJÁK MEG! Azért kapják a kurva magas fizetésüket! Ja, hogy a "létesítmény" nem az ív belső oldalánál van? Aluljáró, vágod? Mi a szarért kell mindent túlbonyolítani, kedves Ákibard? Ja, hogy az a MÁV. Így már értem. Amúgy imádom, ahogy bájosan oltogatod a kommentelőket, nélküled szegényebbek lennének a vasúti blogok. Ezt most pozitív értelemben mondom! :) Győr-Gyárvárosi kuplerájt pedig ismerem, még jó, hogy felszállnom nem kellett soha onnan.
süti beállítások módosítása