MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Lerobban a vonat, ahogy jósolták

2010. július 30. - Ashi Valkoinen

Kedves Megintállunkvazzeg!

Tegnap(2010.07.27) betelt a szaros vödör. Az, hogy nem képesek kommunikálni az utasokkal a Kallerek, és mozdonyvezetők, azt megszoktuk. Azt, hogy mindegyik Vasutas piás, azt is.
De azt, hogy egymás között megbeszélik a 18:50-es Nyugati-Esztergom járaton, hogy Óbuda után bármikor lerobbanhat a vonat az már sok. Megbeszélik, és tovább mennek. A vonat pedig 5 km-re a az Óbudai állomástól természetesen le is robbant. Motor leáll, 45 perc néma csönd. Csöndet néhány zúgolódó hölgyemény veri fel, aki le akar szállni. Alapvetően nem tudnak, mert az ajtó nem működik. Ám segítő kezet nyújtottam, és vésznyitóval szabad utat engedtem az embereknek. Másfél méter magasból ugráltak le az emberek, és még a Kallernek állt feljebb, hogy ezt "hogy merik?"! Mertük, aztán kimentünk az Ürömi úthoz. Itt megvártuk a Sárga Volánt, és már hasítottunk is hazáig.

A nők magassarkú cipő problémáiáról, kisgyerekek sírásáról, idősek nehézkes közlekedéséről...és még sok mindenről akkor ne is beszéljünk! És persze nem ez volt az első, és utolsó! 
Jó lenne már, némi kompenzáció, és tisztelet egyszer a MÁV-tól!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr352184669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Giraffa 2010.07.30. 08:44:30

Előre betervezett lerobbanás? Ez inkább szabotázsnak tűnik. ;)

Aurum08 2010.07.30. 10:36:26

'nem képesek kommunikálni az utasokkal a Kallerek, és mozdonyvezetők, azt megszoktuk. Azt, hogy mindegyik Vasutas piás, azt is.'

Mindegyik piás? Gyakran utazok vonattal, és nem csak ingázásból, de én vagyok a hülye hogy még egy részeggel sem találkoztam?

Az utastájékoztatás nem érdemel magasztalást. Úgy sz@r ahogy van. Bár ezt is rá lehet fogni a szétszervezésre...

MagyarZizzi (törölt) 2010.07.30. 10:42:24

Legalább megpróbáltak továbbmenni a vonattal, még akkor is, ha tudták, hogy le fog robbanni. Díjazzuk legalább a próbálkozást! Egyébként meg az egész MÁV elhúzhat melegebb éghajlatra (oda legalább a menetrendet sem kell betartani).

sütöde 2010.07.30. 12:13:02

Részeg az anyád picsája ! Buzi görény elmebeteg utazó.

Ákibard! 2010.07.30. 12:34:41

Ashi, ennyire nincs post, hogy az ilyen tuskó állatok leveleit is ki kell tenni?
Akkor inkább semmit...

Légnyomásos Gyuri 2010.07.30. 12:41:15

Persze,az utasok meg mind seggtúró parasztok!Mi jogon veszed a bátorságot,hogy általánosíts,te gyökér?Az volt a baj,hogy anyád megellett egy ilyen nyomorékot!Gondolom ugyanígy ugattál volna ha el sem indul.Vegyél kocsit és járj azzal!

Légnyomásos Gyuri 2010.07.30. 12:43:34

Ha meg hallottad,hogy le fog robbanni,miért nem szálltál le?Ja,hogy agy meg nincs?

siófoki35 2010.07.30. 13:26:12

ÉN is mondtam már, hogy szétesik a bézé, mégsem esett szét. siofok35.blog.hu/2010/07/27/bzmot_313_no_comment

_Totty_ 2010.07.30. 13:28:02

akik kommenteltek azok napi rendszerességgel utaznak az esztergomi vonalon??? kétlem.... mert akkor már ők is váltottak volna, mikor iskolaidöben a 14:20on valahanyas vonat, tehát amivel a diákok hazajárnak egy darab desirobol állítják ki,már a nyugatiban állnak rajta és 14:45kor még midnig a nyugatiban áll a vonat és ez minden héten 3Xor elöfordul...teljesen emgértem a posztolot az a vonal úgy katasztrofális ahogy van.A mentrendbe nem indulási idő kéne hanem követési... csúcsidöben 20-40 hétvégén 50-70 perc mert ennek ami most megy semmi értelme nincsen

GhostBusters 2010.07.30. 15:37:11

Valamit nagyon kéne már csinálni a Desirokkal, mert nagyon sok a fekvemaradás. Más országok sokkal nagyobb rendelkezésre állási mutatókkal üzemeltetik, mint mi, ami csak és kizárólag az elmaradt karbantartások miatt lehetséges.
Miért nem lehet rendesen szervizelni nálunk ezt a típust? (Az az indok, hogy nincs rá pénz, nem lehet racionálisan gondolkodó ember érvelése.)

Légnyomásos Gyuri 2010.07.30. 16:14:45

@_Totty_: Amikor Bz-k jártak a vonalon,mindenki tüntetett ellene így lett a Desiro!Lehet,hogy nektek vacak,meg ótvar a vonal,de hidd el máshol megmaradtak a 40 éves kocsik,és azzal kell beérni.

Légnyomásos Gyuri 2010.07.30. 16:18:09

@GhostBusters: "Ungarishe Kókány",ez a csapásvonal a MÁV-nál,sőt garanciás kocsiknál,vont.járműveknél is ez a trendi jó ideje.

GhostBusters 2010.07.30. 16:21:49

@Légnyomásos Gyuri: Pedig olyan jó kis vonat lehetne (az üléseit leszámítva). Nem is fogyaszt sokat, normális pénzügyi keretek között lehetne üzemeltetni, de ha nem költünk rá, hogy műszaki színvonalát tartani tudja...

Légnyomásos Gyuri 2010.07.30. 18:47:25

@GhostBusters: Így van,de a MÁV csoportnál senki nem vállal felelőséget semmiért.A pályafelújítástól kezdve,a járműbeszerzésekig csak azt szolgálja,hogy sok döntéshozónak tele legyen a zsebe.Sajnos már rég nem szakemberek döntik el,hogy mi lenne jó akár az utazóközönségnek,akár magának a vasútnak.

Rabbeleben 2010.07.30. 19:45:35

"Ám segítő kezet nyújtottam, és vésznyitóval szabad utat engedtem az embereknek."

Gratulálok!
Néhány hete egy másik vonalon hasonló hősies vésznitőzás után bokatöréssel szállítottak korházba egy hölgyikét.

Egyébként nagyon gyenge post!

Ákibard! 2010.07.30. 21:04:41

@Rabbeleben:
De ezt magyarázd el a sok idiótának, aki nem érti meg mért nem lehet leszállni a 2m töltésre :(

Törzsgyökeres szentesi 2010.07.31. 00:20:21

@GhostBusters: A Desiroknak talán most lett hivatalos hazája, Istvánteleken. Ott végzik a napivizsgát, meg a kisebb javításokat. A B vizsgát már Szentesen végzik, a B vizsgánál meg magasabb szintű javítást meg Szolnokon. Szentesen kb. kéthavonta tudnak egy B vizsgát elvégezni. A többi már a többi javítóbázison múlik.

Edömér 2010.07.31. 08:03:32

"Motor leáll, 45 perc néma csönd."

Azért a tisztelt kommentelőknek erre is felhívnám a figyelmét.
Lehet, hogy balesetveszélyes ilyen esetben a leszállás, de ezt könnyen el lehetett volna kerülni, ha megfelelő tájékoztatást kapnak az utasok.

Mozvez 2010.07.31. 09:50:11

Utastájékoztatás sokszor azért nincs, mert a személyzet a hiba elháritásával van elfoglalva.
A másik pedig, hogy lehet még nagyobb kárt okoz az ajtó megvésznyitózása.

VJV Man 2010.07.31. 11:34:03

Szerintem eddig ez a post a blog legalja.

Ettől függetlenül:

1, A jv-nek tájékoztatni kellett volna az utasokat. (legalább abban a kocsiban ahol tartózkodik.) Persze ha két szerelvény van és a másikban nincs kollega, az szívás, mert átmenni nem lehet.

2, Ha kinyitod vésznyitóval a nyílt vonalon az ajtót kapásból rendőrt hívok. Azután mehetsz panaszra ahova akarsz. Ha egy utas elesik, keze lába törik vállalod a felelősséget? Dehogy vállalod. Nem is tudod, hogy mi az.

A többi észrevételed meg kritikán aluli. Ha a szüleid a kocsma helyett a neveléseddel foglalkoztak volna, biztos tudtál volna rendes postot írni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.07.31. 14:16:45

@VJV Man:
"Motor leáll, 45 perc néma csönd."

És ha meghalt a mozdonyvezető? Tudom abszurd, de 45 perc alatt már lehetett volna valamit kezdeni, hogy az utasok megnyugodjanak.

Ha pl 300 ember ül rajta, és kitör a pánik?

A legnagyobb bűn nem a lerobbanás, amit előre tudtak, nem a vésznyitás, és utána a rendőrrel fenyegetés, hanem az, hogy a vonatszemélyzet az utasokat krumplizsáknak nézte, és nem kommunikált velük.

GhostBusters 2010.07.31. 15:46:24

@Törzsgyökeres szentesi: Értem, és köszönöm. Remélem, ezzel sok minden pozitív irányban fog változni. Tényleg nem lennének rossz vonatok ezek, csak távolsági forgalomra alkalmasabb verziót is beszerezhettünk volna...
Sokszor olvasom az Index fórumon a hozzászólásaidat egyébként, és sokkal többet tudok a vasútról neked (is) köszönhetően.

pbence 2010.07.31. 23:38:41

@Rabbeleben: @Ákibard!: Valószínűleg én sem szálltam volna le, főleg nem vésznyitóval, de meg tudom érteni azokat, akik 45 perc után kezdenek türelmetlenek lenni...
A Combinon is ajtót nyitnak, ha valamilyen okból nem tud tovább menni, nem tarthatják egy járműbe zárva az utasok órákig... Persze, villamosról kevésbé veszélyes megállón kívül leszállni, mint egy vonatról, de ha van fizikai lehetőség, akkor miért kéne visszatartani az utasokat?

@VJV Man: "Ha egy utas elesik, keze lába törik vállalod a felelősséget?"
Ha valaki úgy dönt, hogy le akar szállni a vonatról, miért kéne érte vállalni a felelősséget? Elvileg értelmes, felnőtt ember, tudja, hogy mit csinál. Nem vállalhat érte más felelősséget... Amúgy az az érdekes, hogy egy "manuális" ajtós vonatnál most miről lenne itt a téma? Ugyanúgy veszélyes leszállni, csak nem lenne egy bűnbak, akinek volt képe 45 perc után kinyitni az ajtót...

"Persze ha két szerelvény van és a másikban nincs kollega, az szívás, mert átmenni nem lehet."
Akkor miért nem használják a hangos utastájékoztatást? A Desironak ez egy nagy előnye... Vagy motor nélkül az sem megy?

Egyet tudok érteni a levélíró felháborodásával. A stílusával és néhány valótlan, sértő megjegyzésével viszont én sem.

AndOr 2010.08.01. 09:01:01

@Tyky8: Biztos vak vagyok én is, hogy nem látom a sok piás vasutast. Esetleg nem ismerem fel a tüneteket? Megkérdeztem asszonypajtást is, akinek jobb látása (szimata?) van az ilyesmihez :D , és 3 évig ingázott, de azt mondta, nem találkozott piás vasutasokkal, annál inkább piás utasokkal.

Ákibard! 2010.08.01. 12:41:07

@pbence:
Ha van fizikai lehetőség, senki nem fogja visszatartani őket. Ha a peron mellett hakl meg a motor, akkor ajtó kinyit aki akar menjen.
De ahogy a levélben is szerepel, 1,5 magas töltésre ugráltak le...
Azt hiszem erre nem mondható, hogy a fizikai lehetősége megvolt a leszállásnak...

pbence 2010.08.01. 15:44:19

@Ákibard!: Oké, de azt hiszem (ahogy az előbb is írtam), egy értelmes, felnőtt embernek tudnia kell(ene) mérlegelni, hogy még mekkora magasságból képes biztonságosan leugrani. Senki más nem vállalhat érte felelősséget... Értem én, hogy nem helyes, hogy vésznyitózott, de a türelmetlenséget is meg tudom érteni. 45 perc azért mégis 45 perc, és másnak nem okoztak azzal kárt, hogy ők úgy döntöttek, leszállnak. (Az ajtóban keletkezhetett valamilyen kár, de ez szerintem minimális.) Én nem csináltam még ilyet, de leginkább azért, mert nekem nincs más lehetőségem hazajutni, csak a vonat, így értelme nem lenne. De ők hazajutottak másképp...

Ákibard! 2010.08.01. 16:10:44

@pbence:
Ez sajnos csak a te elméletedben van így.

Onnantól, hogy az utas a vasút területére lépett, a MÁV felel érte. (1-2 kizáró esetet kivéve pl. az utas szándékosan gondatlan magatartása, vagy épp öngyilkossága/öngyilkossági kísérlete)
Épp ezért van az, hogy ha a vasút területén baleset ér, és ott érvényes menetjeggyel tartózkodtál, akkor a biztosító fizetni fog neked, és nem azt mondják: Ember, felnőtt ember vagy, vigyázz magadra, nem láttad, hogy ott van egy lyuk? Minek estél el, törted el a lábad? Nem mondja ezt hanem a biztosító fizet.
Itt ugyanez van, a vasút az utasáért felelősséget vállal, és ha a vasút helyszínen lévő képviselője (jelen esetben a jegyvizsgáló) nem tesz meg mindent azért, hogy te biztonságban legyél, akkor az esetlegesen bekövetkező baleset az ő felelőssége lesz.
Nyilván olyan helyen, ahol nincs peron fokozottan balesetveszélyes leszállni, főleg úgy, ha ezt 1,5m töltés is tetézi.
Lehet, hogy egy fiatal srácnak semmiség az a 1,5 méter, de utána már menni fog a gyerek, az idős, az anyuka, a nagycsomagos... És baktatnak végig a töltésen nyakukat törve, vagy épp leszállnak a másik oldalon a vágányokra, ahol jön szembe a vonat... (Ugyanis az utasnak a szája rettentően nagy, de gondolkodni már nem igazán tud, tisztelet a kivételnek.)

Elmeséltem már itt a történetet, amikor mentünk Győrből Bp-re, és Komáromban a váltókörzetben felvette a vöröset, és leoldott az éberségi. A töltés, fékoldás alatt az utasok minden szó nélkül elkezdtek mindkét oldalon lepotyogni a váltókörzet közepére. (Tehát olyan helyre, ahol IQ20 felett azért észreveszi, hogy üzemi terület, a peron még 3-400 méterre). Nagy nehezen kivártuk azt az időpontot, amikor épp nem szállt le senki, és hosszas kürtölések közepette elkezdtünk előrecsorogni. Ezt a csorgást meglátva a peonon várakozók nagy része ész nélkül elkezdett szaladni felénk, nemtudom, gondolván, hogy megvolt az utascsere a váltókörzeten, és majd otthagyjuk őket...? És ugráltak fel-le a mozgó vonatról-vonatra...

Tehát egy szó mint száz, akármennyire felnőtt, vagy nem felnőtt, a vasút területén a vasút felelős az utasaiért.

Ákibard! 2010.08.01. 16:11:12

@Ákibard!:
Jah, szemből meg jött az EC, de ez cseppet sem zavarta őket...

Ákibard! 2010.08.01. 16:18:18

Amúgy amikor Tatán gázoltunk, úgy álltunk meg, hogy 1 kocsi volt a peron mellett. Akkor is csak az első kocsin át szabadott leszállni.
De utastájékoztatásra rátérve: Ott is elgázoltuk, megálltunk, állunk, 2 perc múlva gyalogolt hátra a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló épp telefonon mondta, hogy Tata bejáraton gázolt, most mennek hátra. Mindketten mentek hátra megkeresni, hát 160-nal mentünk, gondolható, hogy több mint 1 km-re sétáltak el.
Akkor sem az utasok voltak az elsők, de nem elégedetlenkedett senki, 2-en voltak, akkor nekik az elsődleges feladatuk a gázolt személy megtalálása volt, és nem az, hogy 300 utasnak egyesével elmagyarázzák mi történt és miért.
Olyan 40 perc volt mire visszaértek, és megjöttek a mentők, utána konzultálták meg, hogy mi lesz, jön-e valami egyáltalán, (A rendőrségtől meg keleltt várni az engedélyt, hogy a másik vágányon nincsen semmi darabja az áldozatnak, így folyhat rajta a forgalom) utána találták ki, hogy csak az első kocsin át szállhatunk le, és megáll majd a Gyorsvonat és felszed minket. Olyan 50-60 perc után volt először utastájékoztatás, de akkor 3 nyelven is. (Nemzetközi volt.)

Tehát simán elképzelhető, hogy ilyen hosszan nincsen semmi infó, mert a személyzet épp a hibát igyekszik elhárítani.

Ashi Valkoinen 2010.08.01. 16:18:22

Emberek, a poszt stílusa tényleg valóban a legalja, ugyanakkor a tartalma mellett mégsem lehet elsiklani. Ezért került ki, egyébként volt már ennél messze legaljább is, azokat újrafogalmazásra visszaküldöm a feladónak...

Ákibard! 2010.08.01. 17:24:44

@Ashi Valkoinen:
Szerintem ezt is bátran visszaküldhetted volna...

Man0o 2010.08.01. 19:45:48

Azt egyébként hozzá kell tenni az esethez, hogy 2-esen mindig borul a menetrend, ha bedöglik valamelyik vonat. Azon felül, hogy a Desirok eléggé érzékenyek minden kis huppanóra, még kevesebb is közlekedik az egomi vonalon mint pár éve, mert a Balatonra is küldtek belőlük az AP miatt. A kedves pilisi önkoermányzatok meg nem akarják engedni, hogy "alacsonyabb komfortfokozatú" vonat (is) közlekedjen arra. Tehát ha valamiért nincs Desiro, akkor inkább legyen a semmi... Ez pedig nem a Start hibája...

pbence 2010.08.02. 01:21:17

@Ákibard!: "...az utas szándékosan gondatlan magatartása..."
Szerintem ebben az esetben pont erről van szó.
"...és ha a vasút helyszínen lévő képviselője (jelen esetben a jegyvizsgáló) nem tesz meg mindent azért, hogy te biztonságban legyél..."
Fizikai kényszert nem alkalmazhat, rászólhat (és a levél szerint rájuk is szólt), rendőrt hívhat, nagy hatása nem lesz, mégis mindent megtett.
Vagyis összességében szerintem elmondható, hogy az utas jogilag is átvállalta magára a felelősséget. De javíts ki, ha tévedek...

pbence 2010.08.02. 01:49:49

@Ákibard!: Szerintem azért egy gázolás jóval súlyosabb eset egy lerobbanásnál. Ezt az utasok is tudják, ezért jóval megértőbbek. Biztos ti is tudtatok legalább annyit, hogy gázolás volt. Ha nem, akkor az ugyanakkora hanyagság, mint ennél az esetnél. Csak van legalább olyan ember az állomáson, aki közölje a tényt (nem többet, hiszen egy ilyen esetben elég nehéz tervezni). Nem kell egyesével mindenkinek elmondani, lehet használni különböző technikákat. Ha jól tudom, arrafelé többnyire olyan vonat jár, amin eleve van hangos utastájékoztatás. De ha nincs is, akkor is elég kocsiszakaszonként elmondani. Végigjár valaki, és kész.

pbence 2010.08.02. 01:58:30

@Man0o: Nem is értem, igazán, miért kell arrafelé annyira elkényeztetni a lakosságot. Miért épp oda kerültek ezek a vonatok, és miért jut más helyekre alig? Pl. Lajosmizse felé mostmár jár néhány, de nyilván ez Esztergom rovására nem mehet. (Még azt a 8 motorvonatot sem a 142-es kapta meg, ami nemrég jött Görögországból, pedig egy napi menetrendhez 6 szerelvény kell, amiből kettes csatolást feltételezve 4-et Desirok válthatnának ki.) Szerintem az is nagyon helyes, hogy nyáron lemegy egy pár a Balatonra, oda nagyobb szükség van rá az idegenforgalom miatt, mint Esztergom vagy akár Lajosmizse felé...

Man0o 2010.08.02. 08:25:11

@pbence: Ezzel a 2-en utazók többsége egyetért. Alapvetően nem jó arrafelé a Desiro, mert kicsi a kapacitása. Én az egyetemre járok vele, ha a 7:21-es véletlenül csak két egységgel közlekedik, Újpestnél már úgy kell az utasokat bepasszírozni. De a legjobb, hogy nyáron a balatoni kiadás miatt kevés a kocsi, ezért az egy egységből álló 10:21-esen már a Nyugatiban sincs ülőhely kb. 10 perccel indulás előtt. A kalauzok, a mozdonyvezetők, sőt a hallgatók többsége is azon a véleményen van, hogy célszerűbb lenne arra 4 kocsis Bombardier ingákat közlekedtetni. Csakhogy nekünk nincs szavazati jogunk a Pilisben...

Fakofferes 2010.08.02. 13:00:27

Hohohohóóó! Látom megszólalt egy-két Ájkúbetyár vasutas is!;-) Sajnos pechemre évek óta vonattal közlekedem, nem csak az említett szakaszon, hanem pesttől tovább Pécsre is. Ha azt mondom a magyar vasúti közlekedés úgy szar ahogy van, akkor marha finoman fejeztem ki magam. Mondhatni majd minden utazásban benne van a garantált szívás. És ennek engedtessék meg hogy megállapítsam, már csak nem az utas az oka, hanem esetleg a kedves MÁV dolgozók, és minden pozícióra értem. Ha sztrájkolni kell, akkor bezzeg mindegyik felpörög, az kurvára megy. Lehet buzdítani itt a népet, hogy ha nem tetszik a rendszer lehet menni busszal vagy autóval, de elárulok valamit a kistáska vasutasoknak. Ha utas nincs, te sem vagy öreg;-)

banpepe 2010.08.02. 13:40:10

@_Totty_: Egyszer megkérdeztem egy kalazt, hogy a pénteken, 13:50-kor nyugatiból induló mindig 1 kocsi e. Mondta, hogy nem, de 95%-ban igen. Szóltak folyamatosan, hogy Újpesten nem lehet már felszállni, emiatt késések vannak, Óbudán meg 7-8 perc az, hogy a tömött vonatra még felpréselje magát 40-50 ember. Ott van utána Vörösvár. Iskola van ott is. Pázmáneum. Iskola ott is akad. Piliscsaba. Ott kezd el kiürülni. A MÁV nem tesz semmit, szerintük elég az 1 kocsi. Ha legközelebb megyek vele, csinálok képet iskolaidőbe. Bárnem hiszem, hogy meghatja őket, mivel egyik sem utazik vonaton, akik kiadják a kocsikat. Ráadásul elég sok Desiro pihen Nyugatiba kint a vágányon. De a legjobb, amikor bejön Nyugatiba 2 kocsiként, és lekapcolnak belőle egyet. A paraszt meg nyomorogjon fel a bérlete/jegye áráért, vagy oldja meg ahogy akarja. A késésekről meg már nem is beszélek. Nincs a világon még 1 ország, ahol az elővárosi vonat napi szinten késik. És nem 1-2 percet, hanem súlyos 10 perceket. Utolsó vonaton klíma, napközbe semmi. Ez is elég gyakori szitu. Jobban jár az ember, ha átszokik erről a vonalról a Volánra.

banpepe 2010.08.02. 13:42:41

@pbence: Barátnőm pont az utána jövővel jött be Pestre, Semmi konkrétat nem mondtak, csak hogy állnak. Ennyi erővel be is mondhatat volna, hogy gázolás van, aki siet, menjen busszal. Leányváron 2 perc séta a buszmeg, Dorogon 5. Ja, klíma persze nem ment, minek az a parasztoknak.

Utazgatóó 2010.08.02. 14:44:42

Hogy jön ide,hogy ki a piás és ki nem?
A tisztességes többség nevében visszautasítom ezt a hangnemet!!

Légnyomásos Gyuri 2010.08.02. 16:06:07

@Fakofferes:Az,hogy a MÁV szar,valós megállapítás!A vasutasok többsége is inkább dolgozna csili-vili technológiával,de hidd el nem mi visszük haza a "kistáskánkban".Az pedig már rég nem igaz(legalább 30 éve)hogy az utasok hoznák a nagy pénzt a MÁV-nak.Egy 400m-es vasércvonat több bevételt hoz,mint ugyanekkora személyvonat.De a MÁV mint szolgáltató,valóban kritikán aluli.

gcsabi 2010.08.02. 16:35:57

@Fakofferes:
Te meg valószínüleg ahhoz a réteghez tartozhatsz, akik több évtizedes, munkával, a valós életben szerzett tapasztalataid és szakmai rutinod felvértezettségével sommássan meg bírod állapítani, hogy egy olyan apró, egyáltalán nem bonyolult és könnyen átlátható rendszer-mint a MÁV-működési zavaraiért a dolgozók a felelősök:)
A valóban sokszor fellépő zavarokhoz ezenkívül szinte semmi köze a több évtizedes finanszírozási deficitnek, az elavult infrastruktúrának, műszaki feltételek elégtelenségének stb....
Még szerencse, hogy vannak ilyen nagy tapasztalatokkal és tévedhetetlenséggel felruházott szakértők ebben az országban!

bgirl 2010.08.02. 22:40:43

Végre valaki, akinek volt ideje cikket írni arról, ami ezen a vonalon megy.
Ha lesz egy kis időm én is fogok, mert ami ezen a vonalon megy napi szinten az undorító.
A klíma napközben amikor kánikula van akkor néha néha megy, jobb esetben 40 fokban fűt is, persze az ablakok nem nyithatóak, mert minek?!
De amikor este jön haza az ember, akkor a kalauznak kell könyörögni, hogy ugyan kapcsoltassa már le.
A legjobb, hogy én is hallottam már párszor mikor átadják a mozdonyvezetők egymásnak a vonatot, hogy ja ez és ez a baja, nem biztos h elmegy a végállomásig.
És valakinek reagáljak a hozzászólására: jobb ha inkább ilyen esetben nem jön vonat, mint utána 3-4 órára megborul a közlekedés.
A késések napi szinten 10-20-30 percesek, ennél kevesebb ritka. Tényleg felesleges erre a szakaszra menetrend, elég lenne csak, hogy 20-30-50-70 percenként követik egymást.
Nyáron ott csökkentik a kocsiszámot, ahol tudják, de ez még érthető, az viszont nem tolerálható szerintem, hogy mikor az ember suli időbe suliba, munkába menne, akkor nem fér fel a vonatra reggel vagy ép haza nem jut, mert képesek 1 kocsit küldeni.
És a cikk írónak igaz nem kellett volna általánosítani, de van ezen a szakaszon 1-2 olyan kalauz, aki rendszeresen alkohol mámorosan dolgozik ....
És múlt héten egyik nap lerobban, ezért áll a forgalom, majd rá 2 napra nem jutsz el reggel dolgozni, mert gázol a vonat.
Igen előfordul, hogy gázol, de akkor oldja meg pótlóbusszal és mondja azt, hogy azért ér be a vonat ekkora késéssel. Amúgy is szerintem elég durva, hogy 40 km-t általában másfél óra alatt tesz meg. De hát ez a MÁV.
És nagyon sokan átszoktak már az autóra és a buszra, és még nagyon sokan fognak is....

Ákibard! 2010.08.02. 23:11:33

@bgirl:
Nem hiszem, hogy túl sokan fognak buszra szokni, ugyanis ott ugyanilyen a helyzet, ha nem xarabb...
Volt osztálytársaim is régen buszoztak, de átszoktak a MÁV-ra, a két rossz közül a kisebbik rosszat választották...
A ilis térsége jelelneg közlekdés szempontjából 100%-on megy, a busz sem tud több embert elvinni.
Jah, pótlóbusz:
Már ezerszer kitárgyaltuk, de íme mégegyszer:
Egyetlen buszos cég sem várja többtíz járó motorú, személyzettel ellátott busszal, hogy a MÁV hívja őket, indulás van.
Ez sehol nincs így.
Főleg olyan térségben nem, ahol a volán a saját utasait is nehézkesen tudja elvinni.
Ilyenor az van, hogy a Start hívja a volánt és azt mondja, tud ani 2 buszt 2 óra múlva... Ki van segítve? Nincs.

banpepe 2010.08.02. 23:54:06

@Ákibard!: Volános pótlót még nem láttam, max pitatoursost. "A ilis térsége jelelneg közlekdés szempontjából 100%-on megy, a busz sem tud több embert elvinni" Buszon még nem volt olyan, hogy a 3.-ik megállóba nem fért fel az utas, és heringes doboz feeling volt. Tudom, hogy te mávos vagy, és védened kell, nem érdekel, de szállj fel uszra csúcsidőbe, meg a céged által ibndított vonatra, és te is meg fogod látni, hogy a buszon elférsz, míg a vonaton nem. Én elhiszem, hogy véded a munkahelyedet( ne mondd, hogy nem vagy mávos, mert senki nem hiszi el), de ennyire nem kéne... Mindenki tudja, hogy milyen a máv. Pont ezért akarják két vágányosra rakni a vonatot, hogy színvonalba utolérje a volánt.

Ákibard! 2010.08.03. 00:46:59

@banpepe:
Akkor neked is elmondom, szépen lassan, tagoltan, érthetően:
Nem dolgozom a MÁV-nál. Győri egyetemista vagyok. Stimm? :-)

Tudom milyen a helyzet a buszon és a vonaton is.
Nekem mindent elmond az is, hogy a MÁV-ot zsigerből utáló volt osztálytársaim is átszoktak a vonatra... :)

Ákibard! 2010.08.03. 00:49:32

@banpepe:
AMúgy ez a duma is hülyeség, hogy valakinek a munkahelyét kéne védenie.
A munkájából senki nem netezik a vasútnál (az egyszerrű emberek közül) otthonról pedig mindenki azt mond amit akar. Nem tudok olyan rendelkezésről, ami előírná a vasút védelmét az internetes fórumokon, otthonról.
Itt is rengeteg vasutas ír, és leírják a valós problémákat, többek között ebben a postban is.
Vagy ők jujj nem védik a munkahelyüket? :-))))

GH 2010.08.03. 14:45:56

A vasutasok ma már nem nagyon isznak szolgálatban, állandó a szondáztatás. Kb. 10 éve még más volt a helyzet, de én csak egyszer láttam kicsit italos jv-ket az esztergomi vonalon. Kb. 40 fok meleg volt, június elején, a sínek bedagadva, a BZ (akkor még az volt) késett majd 40 percet. A két srác megivott egy-két sört. Akkor még rendszeresen dolgoztak zsebre a kallerok, a Pázmáneum-Budapest út az akkori diákjeggyel volt kb. 100 Ft, ha nem kértél jegyet, 50-ért megszámították, sőt sokszor ki is találtak valamit, hogy "nem fog a tollam, vagy később, h. rossz a gép"...:)) Na, a két srác olyan matt részeg volt, hogy aznap akciósan, 5, 10 Ft-ért lehetett utazni. Nem csináltak semmi galibát, de az egyikük majdnem kiesett, amikor menet közben megpróbálta feltépni a BZ egyik ajtaját...:))

Azok még szép idők voltak, most már vannak a karámőrök, meg a repülő kommandók stb. Így múlik el a fiatalság:))

gcsabi 2010.08.03. 17:28:59

@GH:
Aki iszik szolgálatban az idióta hülye.
A MÁV-nál a pia az, amit nem nagyon lehet megúszni! Láttam szemrebbenés nélkül kirúgni 30-éves munkaviszony után, pár évvel nyugdíj előtt, pia miatt! Aki ilyet leír, hogy:"mindegyik Vasutas piás" az elgondolkodhatna, hogy milyen alapon sért meg több ezer embert!
@banpepe:
Szerintem sokan azért írünk-MÁV-os létünkre-,mert a :"Mindenki tudja, hogy milyen a máv" kijelentés nagyon nem igaz! Rengeteg tájékozatlanságból adódó "butaságot" lehet a hsz-ek egy részében olvasni. Részemről azért szoktam írni, hogy akit érdekell, annak legyen reálisabb képe. Persze aki csak bunkó, részeg vasutasozni akar, annak hiába....

Kopi3.14 2010.08.03. 19:04:47

@bgirl: Na, akkor kicsit bezzegvasutazok: D-Bahn, Solingen hbf-Wuppertal hbf. RB47-tel, Remscheiden keresztül valami húsz km, egy óra menetidő. Ablak még annyi sem nyitható, mint a Desiron.

banpepe 2010.08.03. 20:19:30

@Ákibard!: Győri egyetemista vagyok. Stimm? :-) Hány éve? Először voltál Ákibard!, majd lettél vörösbeejtett, majd megin Akibard. Ez eléggé egyértelmű. Elég gyanús, hogy azóta, amióta megy a blog, még amikor Misi csinálta, Egyetemre jársz. Az meg van vagy 6 éve legalább, de 5 tuti. Ennyi idő alatt el lehet végezni. Abban az esetben, amennyiben kiderül a fórumozó kiléte, átáll a másik oldalra, és az ellenfelet szídja, akkro is, amikor igaza van. A levélíróval abban egyetértek, hogy b@sznak sokszor bármit is bemondani, de levél stílusa az minősíthetetlen számomra. Napi szinten használtam az egomi vonalat, de busz sokkal jobb. Hidd el.

banpepe 2010.08.03. 20:23:36

@gcsabi: Amint látod, Ákibardnak is leírtam, hogy a levél stílusa minősíthetetlen. Ha esetleg lenne olyan vasutas, aki részegen dolgozik, vagy bármilyen munkás, írok egy levelet, akkor megfogalmazom kultúráltan. Pl nem részeget írok, hanem ittast. Bennem van ennyi a levélíróval ellentétben. Minden munkahelyen van olyan ember, akire valamilyen kifogást lehet találni.
"Részemről azért szoktam írni, hogy akit érdekell, annak legyen reálisabb képe" Ez teljesen korrekt dolog, mindkét fél vélemnye érdekel, csak van olyan, aki tulzásokba esik, és soha nem ad igazat az utasnak, még akkor sem, ha igaza van.

charlie 2010.08.05. 17:16:17

@gcsabi: elővárosozáson azért megy az iszogatás (persze nem durván), de ott ugye az odavezényelt ellenőr senki.

Ákibard! 2010.08.05. 20:00:20

@banpepe:

Az a bibi, hogy komoly időzavarban szenvedsz.
Misi a BKVfigyelőt idestova 3 (három) éve indította, tehát a MÁVfigyelő is max 3 éve lehetett a kezében, ha egyszerre indította. De nem, a MÁVfigyelőt 2008.10.17.-én indította, pontosabban akkor jelent meg az első postja.
Tehát picit több mint 1,5 (másfél) éve, és nem 6... :-)
Én pedig 2 éve vagyok egyetemista, 2008 szeptemberének első napjaiban kezdődött a jogviszonyom, éb bár a blognak nem témája megjegyzem, 1,5 év múlva végzek, az egyszerűség kedvéért ez 2+1,5=3,5 év, azaz 7 félév.

A kilétem eddig is tudvalévő volt, soha nem titkoltam, hogy Vörösbe esett fedezőjelzőre előelzést adó főjelző néven is én kommenteltem. Sőt, azt sem rejtettem véka alá, hogy arra a nickre azért volt szükség, mert Misi kicsit önérzetesebb volt a kelleténél, és egyszer mikor bíráltam a blogjának bulváros felhangját inkább kitiltott. Ennyivel (is) jobb volt Georgejr Misinél, ő legalább megvédte magát ha nem értett egyet az ellenvéleménnyel, és nem a tiltás gombot nyomogatta.
Persze végül privát mailben megbeszéltük Misivel a dolgot, de akkoriban ismerőseimmel annyit mosolyogtunk azon a nicken, hogy megtetszett, és megtartottam.
Most viszont, mikor megjelent az eTicketes panasz, igyekeztem a levélküldő segítségére lenni, és jó útra terelni a dolgot, szerencsére az azóta megjelent post már tudatta, hogy sikerrel jártunk ;-)
Na de ezt a segítségemet gondoltam nem egy vasúti nyakatekert szakszöveg nickjeként írom meg, hanem a saját nickemen, ugyanis itt sokan már megszokták, hogy az eTicket panaszokkal kapcsolatban igyekszem itt is segíteni a panaszosoknak, szerencsére a Start részéről is ügyfélbarát hozzáállással párosul, így eddig mindig pozitív végkimenetele volt a dolgoknak.

Summa summarum, mit szeretnél tőlem, mire vagy kíváncsi?
Elképzelhető, hogy negatív vélemény alakult ki benned rólam, ez önmagában nem baj, nem lehet mindenkinek megfelelni, és ez nem is célom.
Sajnálom, ha az a kép ragadt meg benned rólam, hogy "mindig a postoló a hülye" hisz ez nem igaz, ismét élő példának mutatnám az utolsó előtti postot, ami sajnálatos módon 0 azaz NULLA külső érdeklődő kommentet kapott :( Ebből is tükröződik az, hogy az embereket sajnos nem érdeklik a pozitív végkimenetelű dolgok, és sokan részben dühöngésre, agressziójuk kinyilvánítására használják ezt a blogot is. Ezt az is alátámasztja, hogy sok ide író embert látok viszont más-más blogokban, csak akkor épp nem a MÁV-ot szidják, hanem a BKV-t, vagy épp Győzikét...

eml 2010.08.05. 22:31:53

@pbence: A 2-es vonalon azóta van utas, amióta Desiro.

eml 2010.08.05. 22:38:06

Külön címzés nélkül:

Pilis-Budapest viszonylat

Busz vagy vonat?

Nagy dilemma. Valahol mindkettő szar!

A busz araszol, a vonat megbízhatatlan, de ha jön, akkor halad.