MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Szabad ülőhelyek mellett állni...

2010. június 03. - Ashi Valkoinen

Szia!

Remélem megérkezik ez a levél az illetékesnek!
Most ebben a pillanatban ülünk a Bp.-Szeged járaton, vagyis inkább állunk. Hely az lenne az intercity kocsiban, de nem adtak ki rá jegyet. Ugyanis a pénztárnál nem tudtak róla, hogy két ilyen kocsi közlekedik. Még nem is lett volna nagy baj, mert mindenki tévedhet, de hogy a kalauz sem engedi meg hogy beülhessünk, az már felháborító. City szerda lévén még fizetni sem kellene érte, sőt a pótdíjat is kifizettük volna, de ő ragaszkodik a helyjegy megvételéhez. Most kettő és fél órát állunk, mert valaki hibázott több tiz ember kárára, valaki ezt helyrehozhatta volna, meg volt rá a lehetősége és az esélye, de a fafeje miatt ezt nem tette. Remélem jót fog aludni, megint sikerült az utasokat hülyének nézni. Gratulálok! Ez volt az utolsó eset, hogy vonattal közlekedtem, marad a busz ott legalább ülhetünk ugyanennyi pénzért.
Tisztelettel:  dr. M.É. Hódmezővásárhely

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr552052666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mildi 2010.06.03. 09:25:41

wtf
sg-bp ic mindig 2 ilyen kocsival megy. egyébként mi az, h a pénztárban nem tudtak róla és nem adott ki helyjegyet? beütöm a gépbe a helyjegyet, és legfeljebb kiírja, h elfogyott a hely...

Adani 2010.06.03. 09:25:42

A buszon se mindig, ott is lehet teltház akkor meg esélyed sincs leülni, és még mozogni se nagyon.

Norris 2010.06.03. 10:11:17

Abszurdisztán, vazze

Ashi Valkoinen 2010.06.03. 10:57:13

Ha az úton végig volt szabad hely, akkor a kalauz miért nem hagyta őket leülni? Hiszen a pótdíjat kifizették volna azért, mert helyjegy nélkül szálltak fel.

@kukac@ 2010.06.03. 11:33:36

Nem lehet, hogy arról van szó igazából - elnézést kérek a feltételezésért, ha mégsem - őszintén: nem lehetséges, hogy a levél írója abba a hibába esett, amibe sokan mások szoktak, hogy kinézte, hogy most CitySzerda van, akkor IC-zünk, és meg sem próbált rá pót- és helyjegyet váltani, gondolván, ingyen van, akkor nem kell. Lévén nem rendelkeztek ezzel a kiegészítő jeggyel, a kalauz nem engedte őket leülni oda, bár ők mondták neki, hogy "najó, akár fizetünk is akkor a pótjegyért, csak ülhessünk le" viszont ő ilyet nem tehet, legfeljebb talán pótdíjjal együtt, az meg már úgy természetesen sok, majdnem olyan, mintha kétszer fizettek volna az egyébként sem olcsó utazásért.

@kukac@ 2010.06.03. 11:38:19

Mindenesetre ha netán tényleg ilyet követett volna el a pénztáros, egy panaszkönyvi bejegyzést vagy hasonlót mindenképpen megér a dolog, legalábbis szerintem.

vanek ur 2010.06.03. 11:39:46

@Ashi Valkoinen: Az, hogy végig van (lett volna) szabad hely, csak az út végén (pontosabban a végállomás előtti utolsó megállás után) derül ki...

kinki 2010.06.03. 12:09:33

Ez hülyeség. Mindig van több kocsi is IC azon a vonalon. A pénztáros beüti és látja, van-e hely vagy nincs. Sztem ez a sztori sántít. Erősen. A dr. M. É. meg még sznobi is (de minimum elitista). Meg amúgy is, most nyár van, le lehet ülni a biciklifölaggatós kocsiban is (a rendes neve nem jut eszembe most).

hoppáM.É. 2010.06.03. 13:55:20

Köszönöm a hozzászólásokat, valóban kreatívak és egyik-másik hozzáértő, sokat segített.
1. a pénztárban kaptuk azt a választ, hogy elfogyott a helyjegy, és "sznob" létemre (ja, és a dr.-ért elég sokat tanultam és úgy érzem ezt a tudományos fokozatot meg is érdemeltem) felszálltam erre a vonatra.
2. a kalauz közölte, hogy most orvosolják a hibát, valószínűleg Kecskeméttől már lehet venni jegyet, ami rajtunk már nem segíthetett.
3. "kinki"-nek pedig azt üzenem, hogy a biciklifölaggatósban valószínűleg ő sem utazott még azért nem tudja a nevét, de sznobként és 50 évesként mire vegyek pótjegyet, ha nincs biciklim? Vagy csak úgy beüljek nagyokos?

hoppáM.É. 2010.06.03. 13:57:34

@vanek ur: Szegedig üres volt, ugyanis addig utaztam. Nem a holnapi járatról írtam!!!

vanek ur 2010.06.03. 14:20:04

@hoppáM.É.: Nem vitatom azt, hogy lett volna hely az IC kocsiban. Csak azt mondom, hogy a jegyvizsgáló nem tudhatja, hogy nem jön-e valaki az adott helyekre egészen a végállomás előtti utolsó állomásig. (Jelen esetben csak Szatymaz után lehet biztos abban, hogy nem jön olyan utas, akinek van helyjegye.)
Ha Budapesten azt mondják, hogy elfogyott a Budapest-Szeged helyjegy, az nem azt jelenti, hogy Budapesttől Szegedig végig telt ház van. Viszont az útközben le- és felszállók úgy alakulnak, hogy Budapest-Szeged hely már nincs.

Killyourself 2010.06.03. 14:25:22

@vanek ur: Apropó szerintetek mennyi az esély arra, hogy a közeljövőben megoldják ezt a hibáját a rendszernek? (mindenki tudja mire gondolok szerintem.)

hoppáM.É. 2010.06.03. 14:33:34

@vanek ur: a kalauz a vonaton már közölte, hogy hiba történt a rendszerben, tudnak róla és korrigálják. Máskor is lehet venni a vonaton helyjegyet pótdíj ellenében. Ez most is lehetséges volt. A pótdíjat ki is fizettük volna.

Killyourself 2010.06.03. 14:36:42

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Arra - hogy ha jól tudom - hogy a rendszer nem képes kezelni azt, hogy ki meddig megy. Hanem hogy ha valaki csak egy megállót megy IC-vel, akkor is úgy kezeli a rendszer, mintha végig ment volna, így le van foglalva az a hely végig. Tehát aki későbbi állomáson akar jegyet venni - hiába van valójában hely - a rendszer szerint foglalt.
De javítsatok ki, ha tévedek:)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.03. 15:13:59

@Killyourself:
Tévedsz :-)
Ha van egy hely, amin utazik egy utas Nyugatitól Ceglédig, azt Ceglédtől mondjuk Debrecenig megint eladják.

Killyourself 2010.06.03. 15:25:25

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Akkor jó!:)
Pedig ezt már több jegyvizsgáló és pénztáros is mondta nekem.
Vagy várjunk csak....a pótjegyekkel is így van, ugye?
Gondolom, de azért megkérdezem.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.03. 15:28:03

@Killyourself:
Tudom, éjn is hallottam már de ez hülyeség.
Természetesen a pótjegyeknél ugyanez a helyzet, azonos rendszer kezeli.

Adani 2010.06.03. 16:05:34

Azt viszont mondhatja a kaller, h ok üljenek le, de ha valaki helyjeggyel jön ami oda szól akkor fel kell állni. Ezt néha meg lehet beszélni egy normálisabb kallerrel nekem is sikerült már eddig kétszer. Egyszer jöttek is, helyet átadtam az utasnak előmelegítve az út többi részén álltam ,de legalább nem a teljes úton csak az utolsó 10-20 percen.

Törzsgyökeres szentesi 2010.06.03. 19:35:21

@kinki: kerékpárszállító kocsi a neve.

Törzsgyökeres szentesi 2010.06.03. 19:38:54

@hoppáM.É.: Nem csak kerékpár lehet ott felaggatni, hanem a fél vagonban rendes ülőhelyek vannak.
A buszon végülis jobb utazni, végülis akkora tömegnyomor van, hogy ki tudom olvasni a mellettem ülő Nemzeti Sportját.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.06.03. 22:48:23

A pótdíj 500 Ft lenne, ami +OO-szerese az ingyenhelyjegy árának :)

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2010.06.04. 00:35:54

Milyen meglepő dolgok, már szerdán is? Eddig csak péntek-vasárnap volt állóhelyes az a vonal...

lurkó 2010.06.04. 09:04:50

@hoppáM.É.: Helyjegyet nem lehet a vonaton venni csak ha az adott állomáson pénztárszüneteltetés van. Gondolom most nem volt. A pótjegy+pótdíj kombináció csak az IC-n való tartózkodásra jogosít ülőhelyet nem biztosít. Tehát ha az ülőhely jogos birtoklója megérkezik akkor állhatott volna a fizetés ellenére is.
Ha a sztori valóban így történt akkor pénztárostól panaszkönyv elkér és beír! Mert amíg csak a dolgozók írnak a problémáról a MÁV-Start részére az nem is létezik.

Adani 2010.06.04. 10:55:25

@lurkó:

A szegedi vonatokban vannak gyorsvonati kocsik is. Elvileg pótdíj nélkül is utazhatott volna azokban.

lurkó 2010.06.05. 01:00:01

@Adani: Akkor igy már nem értem az egészet. ...???... Biztos bennem van a hiba... :-(

A Gyula 2010.06.05. 09:32:53

@Adani: Utazott is vagy csak én értelmezem rosszul a postot?

A Gyula 2010.06.05. 09:36:04

@hoppáM.É.: "ja, és a dr.-ért elég sokat tanultam és úgy érzem ezt a tudományos fokozatot meg is érdemeltem" - Sok esetben semmit sem jelent, örüljön neki, hogy a szüleinek tellett a taníttatására viszont a diploma mellé nem jár automatikusan az intelligencia és a mások - akiknek esetleg alacsonyabb az iskolai végzettsége, nem mindenki lehet és nem is kell mindenkinek diplomás értelmiséginek lennie - iránti tisztelet.

A Gyula 2010.06.05. 09:38:31

@hoppáM.É.: "50 évesként mire vegyek pótjegyet, ha nincs biciklim? Vagy csak úgy beüljek nagyokos?" Itt is megmutatkozik mennyit ér a diplomája meg a magasabb iskolai végzettsége, logikus gondolkozásnak híre-hamva sincs. Ha ott van szabad ülőhely, leül és oda még pótjegyet sem kell váltania, mivel az a vonat gyorsvonati része.

VJV Man 2010.06.05. 10:35:48

@hoppáM.É.: hogy dr. valaki vagy csak egy melós nem oszt, nem szoroz, mert a vonaton csak utasok vannak + személyzet. Annyira gáz ezzel érvelni. (amúgy minden elismerésem, és tiszteletem)

A vonaton helyjegyet nem lehet venni. Soha. Soha és soha.

Pótjegyet meg ki kell adja a jv ha kérik. (persze + 500 ft)
Ha az utas nem rendelkezik pótjeggyel akkor meg nem is tartózkodhat abban a kocsiban.
Sem ülve, sem állva.

lurkó 2010.06.05. 17:32:48

@VJV Man: De,de,és de!!
Nálunk elég sűrűn előfordul hogy kapunk kontingenst amit csak mi tudunk kiadni a vonaton. Szentlőrinctől és Szakály-Hőgyésztől Bp-ig. De a gonoszok megveszik elővételben :-((
Tehát a kontingensbe tartozó helyek megmaradnak nekem és ott kényelmesen elférek :-))

VJV Man 2010.06.05. 21:59:31

@lurkó: Meg kell valljam, fogalmam sincs mi az a kontingens...
Helyjegyet meg azért nem tudsz kiadni a vonaton, mert honnan tudhatnád, hogy melyik hely nincs eladva, hisz a gép ilyen infót nem tárol.

Utazgatóó 2010.06.07. 00:21:58

Dr-Dr vagyok...Nagyon karcsú érv.Az intelligenciát nem így mérik.És itt a fent vázolt helyzetben abszolút nem fontos ez a tény szerintem.Én meg pékmester vagyok.Egyébként meg a biciklis kocsinak csak kb az 1/3-része ténylegesen kerékpárszállító rész.
Az IC-kocskba meg bárhol felszállhatnak, pl csoport is,azt meg előre senki sem mondja meg szerintem a személyzetnek,hiszen helyjegyes a vonatrész,nincs csoportos elhelyezés cetli sem.

lallern 2010.06.16. 11:22:57

Ic szerdán ahogy írtátok kötelező jegyet venni 0ft-ért, ha nincsen nem utazhatsz a vonaton.
De a bp-szeged vonalon úgy nevezet "hibrid" vonatok járnak tehát van 3kocsi ic, ami hely jeggyel vehető igénybe és van még 4-5 "gyors" kocsi ahova a jegy elég. A kedves utas nem tudom miért nem foglalat ott helyet, hangos bemondó el szokta mondani, de máshol én se halottam róla.
Másrészt tényleg létezik tudomáson szerint ezen a vonalon az a anomália, hogy a Ceglédig és a Szegedig szóló hely jegy ugyan annyiba kerül, nem úgy, mint más vonalakon. Hogy le is van foglalva a hely végig, azt már nem tudom. Máv tehetne azért ellene valamit mivel aki Kecskeméten száll fel (ahogy tenni szoktam) nem fizetek plusz 340 ft a 900 (50%)ft jegy mellé, hogy ic kocsiba utazzak....
süti beállítások módosítása