Persze, forgalmi okok miatt előfordul, hogy a "helytelen" vágányon megy a vonat, na de erről azért az utasoknak is kellene szólni!
Kedves Blogger!
Ma reggeli élményemet szeretném veled megosztani. A MÁV 4217 Dunaújváros-Budapest vonattal utaztam. A vonat 8:40-kor érkezik Barosstelep megállóhelyre menetrend szerint, ma ezt néhány perc késéssel tette meg. Emiatt még nem is írtam volna neked, ez azért előfordul. Az viszont már ritkábban, hogy a vonat a két vágány közül nem a Budapest felé, hanem a Pusztaszabolcs felé tartó oldalon állt meg. Utastársaimmal (lehettünk vagy 15-en) felmértük a helyzetet, majd egy elrobogó intercity-t követően a síneken keresztül átmásztunk a ránk várakozó szerelvényre. Azért kellett a síneken keresztül mennünk, mert az egyik oldalról a másikra legalább 2 percig tart az átjutás, és semmi garancia nem volt arra, hogy megvár minket az ilyenkor már óránként közlekedő vonat. A kötött pályából adódóan a "rossz" oldalon folytattuk utunkat, szépet rohantak az utasok Budatétény állomáson is, itt gyalogos felüljárót lehet mászni, az is jó sport reggel. Budafok-Belvárosban hasonló volt a helyzet, ott a menetrend szerinti peronon várakozóknak esélye sem volt, hogy elérjék a vonatot. Körülményes Budafokon a peronok közötti összeköttetés, így néhány 3-4 utas le is marad a vonatról.
Az utastájékoztatás szokott módon a helyzet magaslatán állt, semmilyen információt nem kaptunk. Barosstelepen a felszerelést követő első félévben rongálták meg a digitális menetrendi tájékoztató táblákat, visszahelyezésük nem történt meg. A hangosbeszélő sem működik. Nem hiszem, hogy mindennek örült költségei lennének, inkább az odafigyelés hiányzik. Azt nem is kell mondanom, hogy semmilyen formában nem kért elnézést az állami vasúttársaság az okozott kényelmetlenségek miatt.
üdvözlettel: K.M.