Olvasónk Kelenföldről próbált utazni, mivel a kijelzőn csak 120 perc+ késéseket látott, megpróbált az információnál érdeklődni, alant olvasható, mekkora sikerrel:
A nagy vihar második kellett Komáromba utaznom, félve mentem ki az állomásra, fel voltam rá készülve, hogy a vonatok össze-vissza járnak.
A Kelenföldről 14.52-kor induló gyorsvonattal akartam menni, de 14.40-kor,mikor kiértem, még a déli vonatok voltak sorba kiírva a kijelzőre 120perc+ késésekkel.
Annyi vonat késett, hogy az én vonatom már ki se fért a kijelzőre, viszont Komárom fele nem láttam egyet se kiírva.
Felcsillant bennem a remény, hogy talán arrafele többé-kevésbé rendesen járnak, ezért beálltam az információs pulthoz a sorba. Egy ember volt előttem, az ablakos hölgy kedélyesen beszélgetett az előttem álló ismerősével,miközben mi vártunk mögötte-közben hallgatom a hangosbemondót, semmi infó Komárom fele,csak a 120perces késéseket mondja.Miután befejezték a heti élménybeszámolót,végre sorra kerültem. Megkérdeztem, hogy vajon mennyi fog-e a -papír szerint 3perc múlva induló vonat, vagy mennyit késnek a vonatok.
Ő széles mosollyal az arcán azt felelte, hallgassan a hangos tájékoztatót. Ok, de mondom kb mekkora késésre lehet számítani, elindult-e a Keletiből a vonat, jár-e egyáltalán azon a szárnyvonalon valami, vagy vezetékszakadás,fadőlés stb miatt nem jár semmi?
De,ő váltig állította, hallgassam a hangos...
Nagyon mérges lettem, megkértem, hogy legyen szíves megnézni,mekkora késés van azon a vonalon.
Hát ő azt ugyan nem tudja (figyeljem a hangost) neki azt senki se mondja.
Megkérdeztem,van-e a közelben internetkapcsolat. Felnevetett,hogy hát az őneki miben fog segíteni?
Hát mondom az elvira már olyan modern, hogy kiírja,hogy az adott járat hány perc késésben van épp.
A hölgy átült a szoba másik sarkában levő számítógéphez, navigálásom alapján megállapította, hogy a vonatom 13perc késésében van.
Megköszöntem, és kisiettem a vágányra.
Közben a hangos folyamatosan mondta a 120perc késéseket...És pár perc múlva tényleg megjött a vonatom:)
Én már csak azt nem értem,hogy az információs pultnál ülőket miért nem lehet ilyen egyszerű dolog használatára megtanítani, ezt az újítást elmondani nekik. Sokkal könnyebb lenne akkor azoknak az utasoknak is,meg neki is.
Oké,hogy nem hajszálpontos,ami a neten van,de még mindig jobb,mint a hangos saccolására várni:)
Eszti