MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Dohányzás vs. MÁV 2.0

2010. május 03. - Ashi Valkoinen

Korábban már téma volt, kérdezzük a hozzáértőket, hogy mit is lehet csinálni azokkal, akik olyan helyen dohányoznak, ahol tilos, de a jegyvizsgáló ezt elnézi nekik, vagy esetleg ő is dohányzik.

UPDATE: Közben befutott egy független, másik poszt is, ami kapcsolódik a témához, levél az első alatt!


 

Tisztelt Szerkesztőség!

Tavaly, 2009.09.17.-én lehoztatok egy cikket ill kérdést tőlem a máv kontra dohányzás témakörben.
Sajnos a helyzet változatlan, a "leszarok mindenkit típusú" tinik és az IQ bajnokok továbbra is dohányozgatnak a kalauzok meg mosolyogva elsétálgatnak mellettük és nem szólnak a nyilvánvaló utazási szabályszegésért. :(
A kérdésem, ha fotókkal, videofelvétellel bizonyítható lenne a kalauzok illetve utasok szabálysértése, akkor ezekkel nem lehetne valami módon fejlődést elérni ezen a téren a vasúti közlekedésben?
Mondjuk például ezt az egyértelmű "egészségügyi szabálysértést" és ahogy a cég ezt kezeli megszellőztetni valami médiában?
Vagy bármi?

Válaszukat előre is Köszönöm.

Üdvözlettel
Zs.

Második levél:

2010 Április 29-én csütörtökön Albertirsáról vonatoztam hazafelé Monorierdőre az utolsó vonattal, ami 23:06kor van kiírva Albertirsára.
A vonat néhány percet késett, de azt hiszem ez már hanyagolható, és én lennék a világon a legboldogabb ember, ha csak ennyi problémánk lenne a Magyar Államvasutakkal.
A történet nem nagy durranás, de engem akkor is felháborít az eset. A kalauz senkivel nem ordibált, nem volt bunkó, még 2 bliccelőnek el is nézte azt, hogy nem váltottak jegyet.
Tehát a történet. A vonat elindult Albertirsáról, a kalauz végigment az utastéren, s onnan kijött, hogy kezelhesse jegyeinket.
Nekem jegyem volt, a 2 másik férfinak viszont nem, nekik elnézte a szerintem nem egyszeri esetet.
A vonat beért Pilis állomásra, a kalauz indította a vonatot, majd megkért, hogy engedjem oda az ablakhoz. Nem értettem mit akar, nagyon naivan azt hittem, hogy rosszul van és friss levegőt szeretne szívni.
Ezután elővette a cigiét, és rágyújtott. Még arra sem vette a fáradtságot, hogy a wc-ben gyújtson rá, egyszerűen a szemem előtt tette mindezt. Ráadásul szinte még én tettem neki szívességet, hogy odaengedtem az ablakhoz.
Az esetet természetesen képpel is tudom igazolni, picit elmosódott, de nem akartam túl feltűnően csinálni. Jól látszik a kalauz szájában a cigi, be is karikáztam.
Rengeteg költői kérdésem lenne, de inkább fel sem teszem őket.
Köszönöm, hogy megoszthattam veletek!
Üdv,
Dávid.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr581970451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Gyula 2010.05.03. 09:40:57

@A Gyula: Ettől még a nem kijelölt helyen való dohányzásra nincs mentsége a kollégának. Abban igazad van, hogy legalább bemehetett volna a WC-be.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.03. 09:50:37

@A Gyula:
"Abban igazad van, hogy legalább bemehetett volna a WC-be. "

Nincs igaza, a WC-be se menjen be!
A nemdohányzó is szeretné elvégezni kis és nagydolgát anélkül, hogy a dohányfüsttől kapjon mérgezést...

A Gyula 2010.05.03. 09:51:25

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ha az utas bemehet sunyiban cigizni a kalauz is ugyanúgy megteheti, csak ne tegye ezen cselekedetét ennyire nyilvánvalóan.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.03. 09:52:47

@A Gyula:
Az utas se mehessen be...
Lényegtelen, hogy utas jegyvágó vagy maga a közlekedési miniszter, ha nemdohányzó egyik se dogányozzon.
Se a vonaton se a WC-ben se a peronon sehol.

Manyizga (törölt) 2010.05.03. 10:15:33

A MÁV-Startnak már küldtem javaslatot régebben, hogy ne azt mondják be, hogy "a vonat 2.osztályú nemdohányzó kocsikkal közlekedik", mert ebből sok hülyének az jön le, hogy a KOCSIKBAN tilos a dohányzás, de a "peronon" lehet.
Javasoltam a fenti szöveg helyett a "a vonaton tilos a dohányzás!" szöveget, de azt válaszolták, hogy az nagyon bonyolult. :)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.03. 10:24:27

@Manyizga:
Igazából tárgytalan a bemondatásos dolog, mert a feltételkönyv szerint 2éve tilos a nemdohányzást bemondatni :-((((

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.03. 10:30:48

@Manyizga:
Amúgy van olyan szöveg, hogy:

"Felhívjuk kedves utasaink figyelmét, hogy a Bz motorvonatok egészén, beleértve az előtereket is, tilos a dohányzás!"

A Gyula 2010.05.03. 10:50:48

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: A fentebb általam leírtak ellenére azért egyetértünk. Én is dohányos vagyok mégse gyújtok rá olyan helyen ahol nem szabad vagy ahol nem illik, de tudod jól nem lehet mindenki kezét fogni...

Adani 2010.05.03. 11:46:32

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Békéscsabán az Uzsgyikra azt mondja be, h a vonatok folyosóin és előterein tilos a dohányzás.

Nem baj az ha van dohányzó rész, de igen is akkor követlejék meg, h kaller utas, atyaúristen stb. csak ott bagózhasson és sehol máshol. Én is dohányos vagyok ,de ha nem lehet nem gyújtok rá és rossz üzenet az ha a maga kaller rágyújt mert onnantól az utas is úgy értelmezi ,h ha a kaller rágyújt akkor mindenkinek szabad.

A Gyula 2010.05.03. 12:40:56

@Manyizga: Nem tudom tilos-e vagy sem bemondani, de az való igaz, hogy jó egy éve nem hallani olyan bemondást, hogy "A vonat csak 2. osztályú nemdohányzó kocsikkal közlekedik." vagy, hogy "A személykocsik előtereiben és folyósóin is tilos a dohányzás.".

DePassant 2010.05.03. 12:55:19

Szerintem sokkal emberibb megoldás lenne ha lenne normális kijelölt hely/kocsi. Egyébként az általam alkalmazott módszer, hogy két kocsi között az átjáróban magamra csukom az ajtót és ott gyújtok rá. Senkit nem zavar, az utasok 90%-a nem mászkál a kocsik között, ráadásul pillanatok alatt kiszellőzik. Soha még egy jv sem szólt egy rossz szót sem. Nyilván még mindig jobb mint a budit telefüstölni.

Adani 2010.05.03. 13:24:09

@DePassant:

Az Uzsgyikon is a két ajtó között szoktak bagózni. Bzmotnál meg a pótkocsi végénél a panoráma ablaknál, bár ott is tilos ,de ott mégis kevés embert zavar.

rickyramirez 2010.05.03. 13:45:50

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Mondjuk én erre eddig nem is nagyon figyeltem, hogy két éve csak azt mondja-e Szalóczy Pál, hogy a vonat csak másodosztályú kocsikkal közlekedik, vagy hozzáteszi-e azt is, hogy nemdohányzó, mindenesetre ennek mi az oka? Ugyanis a menetrendben is jelölve van, hogy az adott vonat nemdohányzó, tehát még az előterekben sem lehet(ne) bagózni, illetve a Flirtökön is bemondja a kiindulási állomás után a női géphang, hogy a vonaton tilos a dohányzás. Ott be lehet mondani? És a WC-ben is ki van írva, hogy ne próbálja meg senki ott sem...
Hja, egy egyszerű utasnak sokszor követhetetlen a félkatonai szervezetként működő MÁV gondolkodásmódja. Viszont a hozzászólásaidból azt veszem ki, hogy ha nem is vagy vasutas, de mindenképpen valamilyen módon jól ismered az ottani belső dolgokat. Nos, akkor megkérdezném, hogy mit tanácsolsz ilyen esetekre, amikor a jv. elkezd bagózni egy nemdohányzó vonaton? Mert ilyen velem is történt, Győr és Celldömölk között a kerékpárszállítós részben én voltam egyedül utas plusz három(!) jv., és az egyikük egyszer csak elkezdett cigizni, és ezért én kénytelen voltam bemenni a kerékpárokhoz, és állva végigutazni az út hátralévő részét. Ezt egyébként korábban is leírtam ebben a blogban. Ilyen esetben mit lehet csinálni, már azon kívül, hogy szólok neki, de nyilván abbahagyni nem fogja... Van-e az utasnak valamilyen lehetősége, hogy bejelenti, és érdemben foglalkoznak is az esettel, és a fejére koppintanak az ilyen embereknek? Mert itt nem arról van szó, hogy jaj, meghalok, mert tíz percen át valaki dohányzott mellettem, hanem arról, hogy magasról teszek mindenre és mindenkire, aztán ha valami nem tetszik, kedves utas, akkor fogja magát, és szálljon le, vagy ne is utazzon többet vonattal, ami elfogadhatatlan!

rickyramirez 2010.05.03. 13:59:18

@DePassant:
Tegyük fel, hogy jön egy olyan vonat, amelyik egy db Bz motorvonatból áll (tehát csak a motorvonat alkotja az egész vonatot). Ott hogyan lehetne kijelölni dohányzásra helyet? Vagy ha plusz egy kocsit húz magával, akkor azt kijelölik cigizőnek, és az összes utas összezsúfolódik a nemdohányzó motorvonati részben, a plusz kocsiban meg van egy-két dohányzó ember, csak azért, mert egy-két állampolgárnak gondot okozt fél-egy-másfél óráig az, hogy megállja cigizés nélkül!
Ez az átjárós megoldás egyébként még talán-talán elfogadható is lenne (bár ha valaki állva kénytelen az előtérben utazni, akkor azért kap a füstből, mert az ajtó résein átszivárog valamennyi), de semmiképpen sem szabályos. És sajnos nagyon sokan nem az átjáróba mennek, hanem az előtérben csinálják. Nagyon sokszor volt már ilyen tapasztalatom, és ha pl. ott kell állva utazni, mert olyan sokan vannak, vagy leszálláshoz készülődik valaki, és kimegy ide, akkor ugye megkapja a maga adagját. Eddig nyeltem egyet minden ilyen esetnél, de komolyan mondom, ha még egyszer valaki ezt meri csinálni, és a felszólításra sem tesz le róla, meghúzom a vészféket, mert már nagyon-nagyon bosszant ez a teszek mindenre és mindenkire típusú hozzáállás.

petya.bacsi 2010.05.03. 14:57:17

Ó, ilyen rengetegszer van.

Kimennek a dohányos utasok előtérbe dohányozni, a jegykezelő meg nem szól nekik, holott az egész vonaton - beleértve az előteret is - tilos a dohányzás. De olyan is előfordul, hogy már a helyén rágyújt, és szépen végigcsámpázik a kocsin, amíg kiér az előtérbe. A kedvencem az, amikor leszállás előtt gyújt rá - lassít a vonat, és már remegve rakja a bagót a szájába, nem tudja megvárni, amíg megáll a vonat, és leszálljon. Én nem dohányzom, de környezetemben többen is: ők még a busz/villamos megállóban sem gyújtanak rá, hogy ne zavarják az ottani utasokat. Mikor beérnek/hazaérnek, akkor gyújtanak rá...

Viszont kérdezném Ákibardot, hogy a vonaton kereskedelmi tevékenység folytatható-e? - konkrétan dobozos sör árulásra gondolok személyvonaton...

Adani 2010.05.03. 15:37:02

@petya.bacsi:

Ez jellemző én is dohányos vagyok ,de tudok addig várni ameddig leszállok, én sem értem miért kell már leszálláshoz készülődve rágyújtani. Nem azon a pár percen múlik.

Szóló Bzmotnál lehetne az előtérbe kinevezni a bagóhelyet lehúzott oldalablaknál. Ha meg van pótkocsi akkor meg a pótkocsi vége kétoldalt lehúzott ablakok és szellőzik. Flirtnél és Uzsgyinál meg nincs bagó, bár való igaz járnak olyan vonalon is ahol 2 óra körüli menetidő van, pl. Szeged-Békéscsaba személy, de ott meg van több hely ahol megáll 5-6 percre kereszt miatt na akkor be is lehetne mondani ,h 5 percig állni fogunk aki akar egy gyors bagóra leszállhat.

Lehetne kitenni táblákat is, egy cukrászdában láttam egy ötletes táblát vmi ilyesmi volt rajta: Ha ön rágyújt akkor azt úgy vesszük ,h kigyulladt és ennek megfelelően fogunk cselekedni. Valamelyik Rendőrakadémia filmben is volt ilyen jelent ,h az utas szivart szívott a repülőn és hiába szóltak rá többen is nem oltotta el erre az egyik rendőrnő lefújta poroltóval.

petya.bacsi 2010.05.03. 15:41:03

@Adani: Rendőrakadémia :D :D Az a kis fekete csaj Hooks tizedes vagy ki volt, aki lefújta a szivaros fószert, nem? :D

Adani 2010.05.03. 17:46:23

@petya.bacsi:

Dede, a vékony hangú fekete csaj, és igen asszem Hooksnak hívták. Meg is nézem mindjárt megvan valahol mind a 7 rész.

VJV Man 2010.05.03. 19:45:35

Szerintem a vonaton való dohányzás nagyobb disznóság mint a bliccelés...
Már csak azért is, mert azon kívül, hogy figyelmeztetem semmit nem tehetek.
Én még a kollégákra is rászólok ha olyan helyen dohányzik, vagy eldobja a csikket...

Azt is rühellem, hogy ha a kijelölt fülkébe dohányzik, de az ajtót nyitva hagyja. Ma is volt ilyen problémám, ráadásul arcképessel utazott, és még fel volt háborodva, hogy miért egymást cseszegetjük...

Motorvonaton simán kizárom az utazásból... Ott nincs pardon. Amúgy ha olyan a vonat, hogy van rajta kijelölt dohányzó fülke, akkor oda irányítom, de a cigarettát azonnal el kell oltani, és nem végig sétálni vele a vonaton.

Szilveszterkor vagy 20 embert pakoltam le a Flirtről ilyen miatt, de ez azért nem általános.

Ha rajtam múlna kényszermunkával büntetném a tiltott helyen való dohányzást, és a csikkek eldobálását...
(lehetne vasutat építeni, kocsikat takarítani, szemetet szedni...)

Tavaly felreppent egy hír, hogy az egész vasút területéről kitiltják a dohányzást, de sajnos nem lett belőle semmi.

(politikusok helyett a dohányosoknak adnék alternatívát, hogy aki dohányzik, annak nem járna semmilyen egészségügyi ellátás és TB-t sem kellene fizetniük. Ezt kiterjeszteném az alkoholt fogyasztókra, majd az egészségtelen életmódot folytatókra. Pár év alatt mi lennék a legjobb ország a világon)

kicsit elragadtattam magam... :-)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.03. 21:19:25

@rickyramirez:
"Mondjuk én erre eddig nem is nagyon figyeltem, hogy két éve csak azt mondja-e Szalóczy Pál, hogy a vonat csak másodosztályú kocsikkal közlekedik, vagy hozzáteszi-e azt is, hogy nemdohányzó, mindenesetre ennek mi az oka?"

Igen, a 2008/2009-es menetrend bevezetésekor, 2008 decemberétől kell alkalmazni azt a szabályt, mely a hangos utastájékoztatás egyszerűsítésnek nevezett butítása... :-(
Többek között ennek esett áldozatul a dohányzási tilalom bemondása, az ajtóműködtetés a zöld gomb menyomásával szöveg, kocsiosztály megjelölései, kocsiszámozás, stb.
Ugye azt tudjuk, hogy szerencsére ezt a szabályozást nem tartják be maradéktalanul, a kocsiszámozást a legtöbb (vagy talán az összes?) állomáson mondják, de néhány helyen a dohánytilalmat is.

Mindez miért? Mert sok dunántúli állomáson panaszkodtak, hogy lehetetlen a sok közleményt bemondatni, és mindig beprogramozni. Nyilván ez nevettséges érv, de Magyarországon vagyunk na... A BKV is megszűntette az átszállások mondatását, mert állítólag az utasokat zavarta...

Meg említést érdemel a sok unatkozó turulmagyar idióta aki ráért olyanokkal foglalkozni, hogy Wient mond a hangos, és nem Bécs-et...! Aztán kitalálták, hogy jujj, ez mennyire sértő, és azóta mondatjuk Bécsnek. Ráadásul egy jóideig Bécs-Déli pályaudvarnak mondta, majd egy jobb képességű rájött, hogy ez marhaság, mert eki a südbahnhof és a déli pu közötti párhuzamosságot nem tudja feloldani annak nem segít a hangos.
Így lett Bécs-Westbahnhof. ÉS a turulmagyarok lelkét ismét elöntötte a melegség, jajjdejó... Nocomment.
Persze nem is zavarna az egész, csak az, hogy a vasűton a külföldi állomások nevét a külföldi állonmás nyelvén kell hazsnálni, ez nemzetközi egyezmény.
A jegyre is Wien Westbahnhof kerül és nem Bécs Westbahnhof...
Namindegy...

A FLIRT és a TALENT más téma, ott füstérzékelő van felszerelve, ami bagózáskor beriaszt, és tűzriadót jelent... A Talenten ráadásul a vészfékkel is össze van kötve, és a füstérzékelés vészfékezést vált ki. Ott ki is van írva, hogy egy ilyen esemény 6000 ft pótdíjjal jár, indokolatlan vészfékműködtetés miatt...
A railjeten ugyanez van, ott is tüzet jelez, és lekapcsolja a kocsiban az áramellátást...
Tehát ezeken a járműveken ezért mondatják be, s ezért van kiírva is.

Ha a jv bagózik?

Hát sokmindent tanácsolni nem tudok... Ugye a vonaton a jv a szolgáltató képviselője, gond esetén hozzá tudnál fordulni...
Ilyen esetben nincs más mint a panaszkönyv...
Vagy esetleg szólni neki, és ha nem hagyja abba akkor panaszkönyvezni...

Sajna ilyen esetem nekem is volt már, kijött az előtérbe, kérdezte, zavar ha rágyújt, mondtam igen mert nem dohányzó az előtér. Elhúzta a száját és átment a másik végébe, és ott rágyújtott... No comment...

Én nem dohányzom, de rühellem a bunkó bagósokat... Akik a pofádba fújják a füstöt, nekik áll feljebb ha szólsz...
Mert nekik káros szenvedélyeik vannak...
Egyszer megkérdezném mit szólna, ha közölném, nekem sajnos az a káros szenvedélyem, hogy mások arcába szellentek, sajnos el kell viselnie, ez is káros szenvedély, de nem tuok róla leszokni, viselje el ő is ahogy én a bagózását...Ő lenne felháborodva...

Hát sajnos a nyugattól messze vagyunk ebben a tekintetben is...

Adani 2010.05.03. 22:08:22

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Igazad van a dohányzáshoz hozzá tartozna a kultúra is, és ugye alap dolognak kéne lennie, h mielőtt rágyújtok megkérdezem, h zavar-e vkit. Én még egy füstös kocsmában is meg szoktam kérdezni ha nem 100%-ban ismerősök ülnek az asztaltársaságomban és ha azt mondja valaki ,h őt zavarja nem gyújtok rá akkor sem ha amúgy van kitéve hamutál és egyébként lehet. Ahogy nem bagózok kocsiban, megállókban az esőbeálló alatt sem még szakadó esőben sem. Ha nagyon kell akkor inkább ázok az esőbeállón kívül. A csikket sem a földre kell dobni hanem ha van a közelben kuka abba. A megállók nagy részében azért van szemetes nem telik semmibe elnyomni a földön majd beledobni. Ha nincs az persze más akkor én is eldobom. Ha pedig van kijelölt dohányzó hely akkor alap, h oda megyünk bagózni és nem máshová.

Ritkán fordul elő ugyan, de sokszor a nemdohányzók is paraszt módra viselkednek. Azért el kel ismerni a bagósok között több a bunkó. De a nemdohányzók is megérik néha a pénzüket pl. beül a dohányzó vagonba és panaszkodik ,h zavarja a füst. Vagy a kijelölt dohányzó helyre megy és kikéri magának, h füstöljenek. De ez tényleg ritka dolog sokkal több bunkó bagós van ezt el kel ismerni. Hülyét tudok kapni az olyanoktól ,akik egy pincehelyiségben lévő szórakozóhelyen ahol vágni lehet a füstöt bemászik cigivel ugrálni a tánctér közepébe szarva rá kinek a ruháját égeti ki a cigivel. Szívja el a bagóját a tánctéren kívül aztán menjen be táncolni, ne cigivel.

Ashi Valkoinen 2010.05.03. 22:45:25

@Adani: meg lehet nézni tetszőleges vasútállomás vágányait. Tele vannak csikkel. Azt hiszem, erről is lesz majd poszt.

DePassant 2010.05.03. 23:27:46

A vasút a füstölők utolsó mentsvára. Ezt minden dohányos tudja, ezért is van az, hogy mindenhol rágyújtanak.

Egyébként abba senki nem gondol bele, hogy talán azért 'bunkók' a dohányosok, mert egyszerűen nincsenek meg a körülmények/feltételek a kulturált dohányzáshoz. Gondoljunk csak bele mekkorát fordul a világ. '60-70-es években ritkaságszámba mentek az olyan helyek ahol ne lehetett volna rágyújtani (nyugaton is). Akkor is sok nemdohányzó ember élt, mégsem volt tőlünk hangos az utca, hogy mennyire büdös, káros, stb. Ez a mai dohányzásellenesség a 80-90-es évek 'találmánya'. Én nem kételkedem abban, hogy a dohányzás káros, de szerintem elértük azt a pontot ahol már túlzásba visszük az ijesztgetést/tiltást.
Ami pedig a szemetelést/csikkdobálást illeti, igen egyszerű a megoldás: nagyon sok kuka kell. Németországban még a nagyvárosok eldugottabb negyedeiben is egymást érik a kukák, gyakorlatilag ha szemeted/csikk termelődik max 30 mp alatt találsz egy kukát és oda dobod. Tudom ez morál kérdése is, de az első lépés mégis az infrastruktúra. Mert ha már ott az a nyüves kuka akkor mi értelme eldobálni? És így szép lassan kialakul a megfelelő hozzáállás.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.04. 00:32:22

@DePassant:
"Mert ha már ott az a nyüves kuka akkor mi értelme eldobálni?"

Erről kérdezd meg a dohányos parasztokat, akik a kukával-hamutartóval felszerelt buszmegállókban is az útra pöckölik a csikket. Mert az menő...

Erősen kétlem, hogy az infrastruktúra hiányozna innen...
Sokkalinkább a nyugati gondolkodásmód, szemlélet...

Ahhoz nem kell infrastruktúra, hogy ne fújja más pofájába a füstöt, szimplán nem kellene bunkóparasztnak lennie...

Manyizga (törölt) 2010.05.04. 08:03:12

Csak egy-egy megállóba kellene kiállni és büntetni a csikket eldobókat. 5-5000 forintra. Videóval szépen rögzíteni előtte a szabálysértést, mert egyébként letagadja. :)
A bevétel meg mehetne takarításra.

Adani 2010.05.04. 08:29:34

@DePassant:

Anno még 10-12 éve Békésen ezt csinálták. Kis műanyag kukákat tettek minden forgalmas utcára kb. 50 méterenként. Eltelt pár hét, a nagy része szétverve, felgyújtva, összetörve, kiborogatva.

Innentől meg 22-es csapdája. Nem rakunk ki kukákat, mert a vandálok összetörik. Nem dobjuk a csikket a kukába mert nincs. Szingapúrban amúgy sikerült a kérdést megoldani. Van kuka tényleg mindenhol a legeldugottabb helyeken is és ha eldobod az utcán a szemetet meg a csikket akkor elég izmos bírságot kapsz ott helyben. Nincs is szemét az utcán meg eldobált csikkek.

Kopi3.14 2010.05.04. 10:03:15

@DePassant: azért az, hogy ne tudj elmenni egyetlen szórakozóhelyre sem, mert midnenhol késsel vágható a bagófüst nem elfogaható. utcán lehet normálisan is dohányozni, de még nyugaton is a sok istenbarma fogja magát, beáll a megálló legbelsö zugába, pár csepp esötöl, soktól, midnegy, aztán fújja lelkesen. A többi szerncsétlen meg választhat, ázik, vagy büdösödik...

Kopi3.14 2010.05.04. 10:04:31

Aztán buszmegállóban még a feljutást is akadályozza az utolsó slukk miatt, csikk repül ahova repül, a levegö kifújára pedig már a jármüvön mindenki boldogságára történik. Kívánom nekik ne vegyenek levegöt a leszállásig.

Adani 2010.05.04. 10:53:46

@Kopi3.14:
Ettől szoktam én is a falra mászni dohányosként is. Vonaton leszállás előtt fél perccel rágyújt a peronon meg a villamosra felszállás előtt ( Combinon sűrűn látni) még egy utolsó slukk majd dobja a földre és már fent a vilin fújja ki a füstöt.

Füstös kocsmák meg léteznek, viszont lehetne olyan szórakozóhely vagy étterem nyugodtan, ahol nem lehet bagózni ,de ezt döntse el a tulajdonos, ahogy azt is ,h legyen-e külön dohányzó és nemdohányzó rész. Persze ha nincs a kettő külön légtérbe ajtóval elválasztva semmit sem ér mert a füst nem válogat átszáll a nemdohányzó részlegre is. Az úszómedencét is fel lehet osztani belehugyozós és nem belehugyozós részre, de pont annyit ér mint kettéválasztani egy termet dohányzó és nemdohányzó részre.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.04. 11:08:54

@Adani:
"de pont annyit ér mint kettéválasztani egy termet dohányzó és nemdohányzó részre. "

Azért ez nem feljesen van így...
Megfelelő légserélővel, és keringetési rendszerrel ajtó nélkül is megoldható, hogy ne menjen át a füst.

Adani 2010.05.04. 13:59:00

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Igen, ez igaz, de általában letudják azzal, h kimondják ,h az a 4 asztal ott a sarokban dohányzó. Semmi egyéb. Ennek meg épp annyi értelme van mint a medencés strandon kijelenteni ,h a medence bal felső sarka belehugyozós.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.04. 14:00:03

@Adani:
Igen...

Ettől független ugye ezt a belehugyozós ""poént"" már nem sütöd el többet?

Adani 2010.05.04. 14:29:57

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Nem, majd keresek vmi jobb hasonlatot, meg hát már felesleges hiszen ki lett tárgyalva a bagós-nembagós dolog. Összegezve elmondható ,h mindkét táborban vannak parasztok, és a bagósok között van több.

lurkó 2010.05.05. 01:51:30

És akkor mi legyen azokkal akik rá szeretnének gyújtani egy Dombóvár-Kecskemét távon az uzsgyin?? Meg amugy bármelyik vonaton. Nem az lenne a legjobb megoldás ha kijelölnénk nekik egy dohányzóhelyet. Mert mint megint kiderült meg lehet oldani a rágyujtást a tilalom ellenére is. Diák koromban is megoldottuk most is megy.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.05. 07:57:51

@lurkó:
Aki rá akar gyújtani Ud-Km távon, az
a) Oldja meg az állomásokon, a peronon, akár több részletben
b) Bírja ki, az 5 órás repülőút alatt sem száll le a gép, hogy kibagúzhassa magát a buzi fajtája
c) Dugja fel magának a cigit

Megint ott tartunk, hogy a nyúl viszi a puskát, mert ő ohányos, és jogai vannak.
Ilyenjkor jövök elő a más pofájába fingásos káros szenvedélyemmel :-) Azt sem lehet kibírni ilyen hosszú távon :D

Adani 2010.05.05. 07:59:38

@lurkó:

Jó módszer lenne, h mikor keresztre várva megáll a vonat mondjuk 5 percre bemondanák ,h na most lehet leszállni bagózni, mert 5 percig állunk.
Uzsgyin nem megoldható a bagózó körlet, mert azt a vonatot eleve elővárosi forgalomra tervezték, max. 50 km-es távra és biztos úgy gondolták annyit még ki lehet bírni bagózás nélkül. Az, h a MÁV járatja 100-120 km-es távokon és több mint 2 órás úton az más dolog.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.05. 08:01:35

@Adani:
AZ elővárosi forgalom 100 km hatósugár nagy általánosságban, tehát úgy számolj.
Ehhez képest 120 -140 km-en járatni nem ördögi dolog.
Ki kell bírni. Ennyire nem lehet mentálisan szegény egy ember, hogy 2 óra utazásnál már remegő kézzel vérben forgó szemekkel gyújt rá...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.05. 08:03:04

@lurkó:
Pont a te példád mutatja be, hogy jobb is, ha nem vezetik be a teljes nemdohányzást.
Ha a kalauz is az utastérben dohányozna, ki a lófasz tartatná be a szabályt?!
Szégyen hogy itt tartunk...
Aki a szabályt betarttatná, pont az vét legsúlyosabban a szabály ellen...
...és még büszke is rá...

Grat.

Adani 2010.05.05. 08:06:52

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ez is igaz, azért 2-3 óráig ki lehet bírni annyira én se vagyok erős dohányos, h ne bírjam ki. Meg ugye vannak távolsági buszok is, ahol bagózni szintén nem lehet és van olyan járat, ahol akár 4-5 óra is lehet a menetidő, ott meg ki se lehet számítani hol áll meg hosszabb ideig, mert ha sok utas van max. akkor megáll 3-4 percig ami elég egy gyors cigire, de ha nincs akkor nem áll egy helyben.

Ugye szidják sokan az Uzsgyit meg a Dezsőt is, h mennyire kényelmetlen hosszabb távon ,de hát ugye nem is arra készült, az egy dolog ,h pl. Békéscsaba-Szeged 97 km majdnem 2 óra vasúton, erről nem tehet az Uzsgyi. Arról sem, h kritikán aluli a pályaállapot és rázza a hátsóját mint egy szambatáncosnő nyikorog a csukló, dobál a vonat, és megy 40-60 km/h között.

lurkó 2010.05.05. 22:02:04

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Sajnálom nem igy ismertelek meg. Nem tudtam hogy egy gestapós náci bújt el benned. Tudod csak az a hibám hogy egy káros szenvedély rabja vagyok szeretem és élvezem. Szeretném ezt kultúráltan eme szenvedélytől undorodó emberektől elkülönitve tenni. És nem hiszem hogy a világ jobb lenne nélkülem (nélkülünk) de ha igy gondolod akkor gyere vágd át a torkom vagy vigyél gázkamrába.

lurkó 2010.05.05. 22:11:04

@Adani: @Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Dombóvár - Kecskemét távolság 227km a menetidő 4 óra 16 perc. Menetrend szerint. Az uzsgyi nem igazán alkalmas rá. Sem kényelem sem zajterhelés szempontjában.

Adani 2010.05.05. 22:27:44

@lurkó:

Mikor először beindult ez a járat akkor Kiskunhalasig Szili volt onnantól Csörgő és már akkor rebesgették ,h mehetne Uzsgyi is végig, de akkor jött az ,h ugyan drót alatt dízel az nem éri meg. Ezek szerint mégis. De valóban az már tényleg sok idő Uzsgyin már 2 óra is sok, nem erre tervezték. A Flirtnek se örülne az ember sztem ha ilyen távon járna, az is elővárosi forgalomra lett tervezve és kényelmetlen lenne biztosan néhány óra után.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.05. 22:33:24

@lurkó:
EZt a nácis szöveget remélem nem gondoltad komolyan, főleg annak fényében, hogy egy korábbi (ahogy látom már törölt) kommentedben a saját kollégádat kívántad felakasztani csupán azért mert nem osztotta a nézeteidet...

Mégis hogy gondoltad a kultúrált megoldást? Mi a kultúrált megoldás? WC zugbagó? Önkényesen kijelölt dohányzószakasz? Vezérlőkocsit kijelölöd dohányzónak?
Azokat a helyeket, amelyeket alapvetően nembagósnak építettek, azokat értelemszerűen szeretné majd nemdohányzó utas is használni, így itt máris összeomlott a rendszered...
Nagyon megható ez a káros szenvedélyes szöveg, én is megírtam fent az én fiktív káros szenvedélyem. Örülnél ha az arcodba szellentenék egy kövéret, és mikor vöröslő arccal felháborodsz ezen, közölném: Sajnos egy káros szenvedély rabja vagyok, sajnos el kell viselned, nekem is jogaim vannak? Mit szólnál?

Ezt a gázkamrás - 10 éves gyerek agyi szint megsértődést hagyjuk már, én sem ilyennek ismertelek...
Igazából pont ezért nem lesz soha megoldás erre, mert álandó acsarkodás tárgya a dohányos-nemdohányos ellentét, akárcsal AMD-Intel, vagy Windóz-Linux... Nincs igazság.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.05. 22:34:31

@lurkó:
Kényelmetlen, ez tény. De jelen témánk nem ez.
Amúgy tapasztalatból konvergál a 0-hoz a "faltól-falig" utazók száma.

Adani 2010.05.06. 13:23:40

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Biztos van az úton olyan hely, ahol kicsit több ideig áll a vonat pl. kereszt miatt. Azt lehetne reklámozni jobban ,h pl. bemondják ,h "5 percet állunk" ennyi elég aki akar meg leszáll és bagózik. Szeged-Békéscsaba között pl. Orosházán, Vásárhelyen, Rókuson és Telekgerendáson is áll a vonat kb. 5 percig. Egy gyors bagó belefér.

A Gyula 2010.05.06. 13:29:44

@Adani: A csikk meg repül be a vágányok közé, mert annyi idő meg biztos nincs, hogy elvigye a kukába.

Ashi Valkoinen 2010.05.06. 15:51:38

@A Gyula: Amúgy is minden 100 csikkből 99 a vágányokon végzi...

VJV Man 2010.05.06. 21:38:36

@Ashi Valkoinen: Persze tegyük hozzá, hogy elég kevés a kuka is. Nem is értem... sokszor van, hogy az indulásra várunk, és a zsebkendőm nem tudom kidobni csak a vonaton, mert lent nincs szemetes.
Persze ha meg lenne az első alkalommal felgyújtanák...
Ördögi kör...

Ezért kéne már az állomások, megállók területén is megszüntetni a dohányzást.

lurkó 2010.05.07. 00:04:17

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Az első hozzászólásom egy pont aznap történt sztori után irtam. Egy Dombóvár - Kecskemét távon utazó és egy Kaposvár - Jánoshalma viszonylaton utazó nem józan utassal kaptam hajba uzsgyindohányzás miatt. Határozottan megtiltottam nekik mondjuk az volt az első válaszuk hogy "lopni sem szabad..."

Erre te:

"Aki rá akar gyújtani Ud-Km távon, az
a) Oldja meg az állomásokon, a peronon, akár több részletben
b) Bírja ki, az 5 órás repülőút alatt sem száll le a gép, hogy kibagúzhassa magát a buzi fajtája
c) Dugja fel magának a cigit

Megint ott tartunk, hogy a nyúl viszi a puskát, mert ő ohányos, és jogai vannak.
Ilyenjkor jövök elő a más pofájába fingásos káros szenvedélyemmel :-) Azt sem lehet kibírni ilyen hosszú távon :D"

Hát én is egy kicsit elragadtattam magam. Megoldást lehetne találni de csak ha mindenki akarja.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.07. 00:09:05

@lurkó:
Értem. Ettől függetlenül határozottan fenntartom továbbra is a beillesztett állításaimat.
Tőlem lehet akármilyen szenvedélye, ha azzal nem zavar mást, akinek mondjuk a nemdohányzás a szenvedélye...

lurkó 2010.05.07. 00:12:01

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Melyik kommentre gondolsz? Milyen témában?
A kulturált megoldás a különválasztás. Egy dohányzószakaszban ülő dohányzó utas ugyanazt a szolgáltatást kapja mint egy nemdohányzó szakaszban ülő nemdohányzó utas. Csak ne keveredjenek. :-))

lurkó 2010.05.07. 00:17:48

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem azt akartam beilleszteni .
Bocsi!
Tehát:
"Pont a te példád mutatja be, hogy jobb is, ha nem vezetik be a teljes nemdohányzást.
Ha a kalauz is az utastérben dohányozna, ki a lófasz tartatná be a szabályt?!
Szégyen hogy itt tartunk...
Aki a szabályt betarttatná, pont az vét legsúlyosabban a szabály ellen...
...és még büszke is rá...

Grat."

Szóval ezt akartam beszúrni. Bocsi de nem régóta van firefoxom és még tanulom.

Ashi Valkoinen 2010.05.07. 10:17:13

A dohányzó szakaszokkal is az a baj, hogy a dohányos is a nemdohányzó szakaszba vesz jegyet egy IC-n, aztán amikor bagózhatnékja van, átmegy a dohányzó kocsiba, ott elfüstöli, (esetleg olyanok kárára, akik már csak oda kaptak jegyet!), aztán visszamegy a saját nemdohányzó helyére.

Adani 2010.05.07. 17:05:25

@Ashi Valkoinen:

Ha a nemdohányzóban bagózik büntessék meg, ha meg bagózni átmegy és aztán visszamegy és nem ott bagózik az miért baj? Erre amúgy se lehetne megoldást találni. Erre jó lenne a kijelölt dohányzóhely a vonaton ami lehetne akár egy fülke is mondván ott szabad és csak ott máshol nem. Ahogy középületekben is van kijelölt dohányzóhely, ahol rá lehet gyújtani.

Biztos van olyan is, aki hosszabb útra épp azért választja a vonatot repülő helyett, mert a vonaton rágyújthat.

Ashi Valkoinen 2010.05.08. 11:10:48

@Adani: Azért baj, mert a bagós a nem dohányzó helyre vesz jegyet, és esetleg egy nem bagós meg emiatt csak a dohányzóba kap jegyet... és ő fogja szívni a füstöt egész úton, nem az, aki termeli...

DePassant 2010.05.08. 13:54:28

@Ashi Valkoinen: Ha zavar nem kell a dohányzóba venni jegyet. Mehetsz későbbi/korábbi vonattal vagy megveheted a helyjegyed korábban. Talán az egyik legszánalmasabb az amikor a dohányzó kocsiban fintorognak meg csúnyán néznek a dohányzó utasra, mert rágyújt. De volt már arra is példa, hogy beszóltak emiatt (nem nekem, de fültanúja voltam). Ami pedig végképp a legeslegundorítóbb amikor kisgyerekekkel ülnek le a dohányzóban, mert nem volt máshova jegy. Most mondd meg, lehet ilyenkor lelkiismeret furdalás nélkül rágyújtani?

Ashi Valkoinen 2010.05.08. 15:43:42

@DePassant: De ha a kedves dohányzó utas a dohányzó szakaszba venne jegyet, akkor meg is oldódna ez a probléma, mert lenne hely a nemdohányzó szakaszban... Persze, nem szabadna fintorogni a dohányzó részen, de az a kérdés, amit most én feszegetek, nem is ez.

VJV Man 2010.05.20. 11:54:27

Nemrég egy vasutassal volt egy vitám a vonaton.
Szolgálatban voltam, és indulás előtt látom, hogy kint a folyosón (I.o) dohányoznak többen is.
Odasétálok és szólok, hogy fáradjanak be a dohányzó fülkébe, csukják be az ajtót, és lehet dohányozni. Vagy még indulás előtt van annyi idő és le is lehet szállni.
Mindenki megértette és bevonultak a fülkékbe, csak egy utas maradt, hogy ő kifújja a folyosó ablakon a füstöt.
Hiába mondtam, hogy a folyosón tilos dohányozni, úgy értelmezte, hogy ha kifújja, akkor ő a peronon áll lent. Nagy nehezen megértettem vele, márpedig az a folyosó.

Lent odahív, előveszi az arcképest, és megjegyzi, hogy 40 éve vasutas, és neki még ezért senki nem szólt, és ehhez tartsam magam.
Mondtam, hogy ha 40 éve vasutas, akkor illene tudni mik a szabályok és betartani őket és ott hagytam.
erre utánam kiállt, hogy az is szabály, hogy ne lopjak. (mármint én)
Kicsit eldurrant az agyam, mert sok utas volt, de mivel nem állhatok le egy utassal vitatkozni ráhagytam.
Indulás után meg jött, hogy mióta tilos, meg ő 40 éve van itt és ő vasutas és én egy takony vagyok. Be fog jelenteni ha meglátja, hogy leülök...
Felhívtam a figyelmét, hogy ő itt nem vasutas, meg ne jöjjön a kollegalitással, mert itt ő egy utas, és a szabályok rá is vonatkoznak, ráadásul én udvariasan szóltam mire elkezdett személyeskedni és bejelentéssel fenyegetőzni. (persze bánja a kánya ha bejelent)
Próbáltam megmagyarázni neki, hogy van kijelölt dohányzó, ott azt csinál amit akar, de senkit nem kényszeríthet arra, hogy szívja a cigaretta füstöt.
Példaként említettem neki, hogy ott Wc ami arra van kijelölve, hogy ott végezze a dolgát és ne a fülkébe, ne folyosó, hanem az arra kijelölt helyen.
Vége annyi lett, hogy szépen átjárt a dohányzófülkébe dohányozni (aztán vissza jött, mert ott büdös van - nem tudom vajon mitől...), és megmarad a bejelentés ígérete.
Csak azért nem jelentettem be az antsz-nek, mert a felesége nagyon kedves és udvarias volt és megértette, hogy ez a szabály.
Az úr egy darabig koslatott utánam (gondolom valami okot keresett, hogy én betartom-e a szabályokat.
A bejelentésről azóta még nem jött hír...

chachi 2010.05.20. 14:11:21

Én téged tartalak a leghiggadtabban érvelő jegyvizsgálónak.Már az is piros pont volt,hogy a 2.oszt.arcképessel rendelkezőket átirányítod az 1.osztályról.Az előző kommented pedig pont az i-n.

Nagymoli 2010.05.22. 21:21:23

Néhány éve leszoktam róla, hogy szórakozóhelyekre járjak, mert utálom a cigifüstöt, és ha dohányosok vannak ott, be se megyek. Oké, vannak jogaik, dohányozzanak. de nekem is van, ne fújják rám a füstöt, ne dobják elém a csikket, mert undorító. Tesóm megoldotta a csikk-kérdést elegánsan. Haver dohányzott a garázsunknál, eldobta a csikket. Öcsém rászólt, de nem sok reakció volt rá. Másnap megint repült a csikk, tesóm csak mosolygott magában. Aztán mikor összejött egy marék csikk, beszórta a srác kocsijába, hogy tied vazze, neked gyűjtöttem, vidd haza! :-D Először azt hittem, bunyó lesz. (Nem az öcsém féltettem ;-) ) Srác vörösödött, és azóta nem dobja el a garázs előtt. Szerintem némelyik dohányosnak a zsebébe kellene beszórni az eldobott csikket, vagy a szobájába. Osztrákok miért tudják a csikkeket kultúráltan eltüntetni?

boyler 2010.06.05. 22:11:49

@VJV Man:

Nagyon elgondolkodtató az írásod!
Sajnos nagyon csőlátású vagy. Miért van az, ha egy dohányos leakar szokni, akkor fizetni kell érte, holott Ő minden szál után keményen adózott.
A drogfogyasztók, csak a feketepiacot támogatják, és ők minden egészségügyi támogatást megkapnak! Van nekik tű csere program, ahol automatából cserélhetik a tűt. Egy darab tűnek a cseréje 12 ezer forintba kerül, jól írtam tizenkét ezer!! A patikában talán még húsz forintba sem kerül.
Velük mit tennél? Na ezen gondolkozz el, mert ide a te adódból is sok megy.

Az hogy szilveszterkor annyi embert lepakoltál dohányzás miatt, az csak kamu.

VJV Man 2010.06.05. 23:31:52

@boyler: Félre értés ne essék, nem kellene tb-t fizetni a dohányosoknak, alkoholistáknak, drogosoknak, viszont nem is kapnának semmilyen ellátást. Az adót azért fizetni kell, mert takarítani kell utánuk, utakat, járdát használják, gátra nekik is szükségük van, oktatásban azért részt vesznek, stb...

A drogosokra van más ötletem is, de azt nem írom most le...

Utazgatóó 2010.06.07. 00:47:34

Nem tudom,sokszor a dohányzó fülkékbe miért ül be a nemdohányzó utastárs egy olyan vonaton,ahol amúgy is kevesen utaznak és lenne hely a nemdohos fülkékben is..És vérig van sértve,hogy a dohányos márpedig dohányzik.
Jómagam nem dohányzom,de pár ilyen vitát végighallgattam. A kulturáltan dohányzó utas is fizető utas,őt is megilleti a kényemes utazás.Ez a véleményem.

AndOr 2010.07.03. 22:17:53

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Hát a fingásra van egy hely, ahol elintézheted a többiek zavarása nélkül. Füstölésre meg az is tilos.
Bagós vagyok, de ezt magánügynek tartom. Nem akarom más arcába fújni a füstöt, sőt.. De lehetne egy kis zug, ahol a többiek zavarása nélkül füstölhetek. Ahogy ez a fingásra már megvan.
Ja, simán kibírom az utat cigi nélkül, ez csak elvi kekeckedés!

lurkó 2010.07.09. 12:34:37

Az új üsz-ben végre konkrétan létezik a tiltott helyen dohányzás. 8000 Ft ha a helyszinen fizeti a "kedves"utas. Ha nem akkor jóval több.

DePassant 2010.07.09. 14:21:58

@lurkó: :) aki kapott már életében 8000 büntit tiltott helyen dohányzásért, az utasleadási lap ellenében vendégem egy sörre. jv-k általában megkérik a rossz helyen dohányzó utast, hogy ne tegyék, esetleg büntetést helyeznek kilátásba, de hogy konkrétan valaki kapott volna már ezért ilyen kemény büntit, na olyat még nem láttam.
Talán rá kellene jönni, hogy nem feltétlenül a büntivel fenyegetőzés a leghatékonyabb módszer.

lurkó 2010.07.09. 23:44:49

Julius elsejétől van érvényben a dohányzás pótdíja tehát várj türelemmel és itt nálunk /dél dunántúl/ lesz sok jelentkező!
Egyébként a legtöbb esetben igenis elég ha elmondom hogy mivel jár ha fojtatja a tevékenységét.

Adani 2010.07.10. 00:23:45

@lurkó:

Elég nagy függő lehet, aki a 8000 ft-ra azt mondja, h leszarom, írja a csekket és bagózok tovább. De miért pont 8 ezer? Szép lenne ha 10 lenne, elképzelném, h a szenvedélyes dohányos a kaller orra elé csap egy 20-ast, h márpedig ezt elszívom. A kaller meg nem tudna visszaadni, a bagós meg rágyújtana még egyre. :)

Trvtko írt a könyvében egy hasonló sztorit mikor messzire mentek repülővel és a kollégája már nagyon rá akart gyújtani és végül megboltolta a személyzettel, h vmi eldugott részben bagózhat, 2x akkora címlet volt nála és nem tudtak visszaadni így hát még egy cigit elszívott.

acidx 2010.11.08. 12:26:38

Két éve még én is utáltam a bagósokat, de azóta egyetemre járok, és jött a cigis korszak. nem tudok leszokni, és nem is akarok. rengeteget vonatozok, dohányzóba ülök, ha van, és leszarom, ha nem tetszik valakinek, ha egymás után gyújtom a cigiket, mert az a dohányzásra kijelölt hely. oké? máshol nem gyújtok rá, de ott nekem nem szólhat be senki. amúgy meg, aki életében nem gyújtott még rá, az ne dumáljon, fogalmuk sincs egyeseknek, hogy egy dohányosnak hogy működik az agya.

pbence 2010.11.09. 12:15:57

@acidx:

Ha kijelölt helyen gyújt rá, akkor semmi gond, tényleg senkinek nem lehet egy szava sem.

De máshol ne gyújtson rá, semmiképp! Teljesen mindegy, hogy működik az agya, az nem érdekel senkit egy ilyen szituációban. Ennyi erővel azt is mondhatom, hogy a kedden reggel 6 órás vonattal utazóknak baromira másképp működik az agya, szóval aki nem ilyen, az nekem ne szóljon be.
süti beállítások módosítása