MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Keleti pu pénztárak - ünnep idején miért nincs több nyitva?

2010. április 22. - Ashi Valkoinen

Talán tavaly vagy tavalyelőtt, egyetemről hazafelé tartva Kelenföldön furcsa emberkékbe botlottam - kézi jegykiadó készülék volt náluk, s a nyitva lévő összes pénztár mellett olyan embereknek adtak ki jegyeket, akik nem bérletet/helyjegyet/pótjegyet akartak venni. Ilyen akciót nem lehetne tartani forgalmasabb napokon (ünnepek előtt/után) a Keletiben is? Olvasónk készített pár képet is a kialakult sorokról.


Hello!

A MÁV-ot ismét váratlanul érte az aktuális, egész országot érintő ünnep. A jelek szerint nemigen számítottak rá, hogy húsvét előtt, nagypéntek délutánján jelentősebb mennyiségű ember szeretne vonatra szállni.

A Keletibe érve a lenti pénztáraknál olyan sor fogadott, hogy egy pillanatig veszélyben láttam az egész utazást, biztosra véve, hogy lekésem a vonatomat (végül elértem, mert rutinosan fél órával korábban érkeztem). A csatolt fotók azt hiszem önmagukért beszélnek. A várakozók a pénztáraktól kígyóztak - a lépcsők felé vezető utat keresztezve -  egészen a szemben lévő falig.

A pénztáraknak mindössze csak a fele működött, szám szerint 7 ablak volt nyitva a 14-ből. Kiváncsi voltam, ennek mi lehet az oka, megkérdeztem egy zöld mellényes információs lánykát, aki elárulta, hogy "az éjszakai műszakban mindig ennyi ablak van nyitva". Mondta ezt 18:30-kor, nagypénteken. Röhej!

Üdv:
Rob

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr711932296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2010.04.22. 10:45:29

Sajnálatos a dolog. Soha nem kellett ilyen hosszú sorban állnom, pedig 13+ éve naponta vonatozom.
Amióta van internetes jegykiadás, csak a kioszkkal kell szóba állnom, nem a "jajjnincskisebb?!" pénztárossal...

Adani 2010.04.22. 11:09:21

@Manyizga:

Való igaz én is neten veszek jegyet ahol csak lehet így nincs ezzel gond. Mivel még kevesen jöttke rá, h így is lehet ezért a kioszk előtt nincs is sor soha, néha még ma is néznek mint a moziban mikor a kioszkból veszek jegyet, kb. mintha ufót látnának.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.22. 11:11:30

@Manyizga:

"Soha nem kellett ilyen hosszú sorban állnom, pedig 13+ éve naponta vonatozom. "

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy ez a sor, nem egy hanem az összes pénztárhoz tartozik!
Tehát a teljes sor a szokásos sebességnél 5-6-7-8-n szer gyorsabban halad, hisz egy sorból küldik az embereket egy épp felszabaduló ablakhoz.
Ha az embereket szétosztanád a nyitvatartó minimum 5 pénztárhoz (ennyi látszik minimum a képen) akkor már csak a szokásos méretű sorok lennének.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.22. 11:18:26

Sőt mivel a 4-es világít a kijelzőn az egyik képen, így minimum 7 pénztár nyitva volt a képek alapján.

petya.bacsi 2010.04.22. 11:38:24

Azért a MÁV is halad lassan, nagyon lassan a civilizáció felé. Ezt a máshol évtizedek óta működő módszert is sikeresen honosította :)

Manyizga (törölt) 2010.04.22. 13:06:32

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Ha az embereket szétosztanád a nyitvatartó minimum 5 pénztárhoz (ennyi látszik minimum a képen) akkor már csak a szokásos méretű sorok lennének. " Ja. Akkor megfogalmazom másképp: nekem még hetedekkora sorba sem kellett beállnom soha. :) Havonta egyszer veszek bérletet, 13+ éve. :D

rickyramirez 2010.04.22. 13:06:54

@Adani:
Szerintem nem azért vesznek csak nagyon kevesen neten jegyet, mert nem jöttek rá, hogy így is lehet. Egyszerűen az emberek gondolkodásában kell keresni a megoldást. Hiába van lassan két éve ez a lehetőség, az - általam is várt - felfutás nem történt meg, szánalmasan kevesen vesznek így jegyet azok közül is, akiknek pedig lenne erre lehetőségük. Ez Kelet-Európa, önmagában a bankkártyás fizetésben sem történt áttörés az elmúlt tíz-tizenöt évben. Valami "mocorgás" volt, de ez nem kis részben az olyan hitelkártyáknak volt köszönhető, amelyek csak fizetésre voltak alkalmasak, így az öreg nénike is kénytelen volt használni.
Egyébként ha a kioszknál sor is lenne, az nagyon gyorsan lefogyna, hiszen egy jegyátvétel sokkal rövidebb ideig tart, mint a "hagyományos" jegyvásárlás, egyébiránt én sem tapasztaltam egyszer sem (!), hogy bárki lett volna előttem a jegyátvétel alkalmával.

rickyramirez 2010.04.22. 13:17:01

"Fedezőjelzőnek" igaza van, valóban gyorsabban megy így a sor, ezt figyelembe kell venni.
Viszont az utasok is gondolhattak volna arra, hogy ezen a napon sokan fognak utazni, így vagy előbb kell kiérkezni, vagy elővételben kell megváltani a jegyet (ha már nem a netet választja valaki). Aztán az is lehet, hogy ez csak egy fél óráig tartó feltorlódás volt, utána már nem voltak ennyien, az meg érthető, hogy a MÁV nem akar sokkal több pénztárat kinyitni, mint amennyit az átlagos jegyet vásárolni szándékozó utaslétszám indokol.
Mindenesetre ez az új rendszer arra is jó, hogy az olyan figurákat kiszűrje, akik bepofátlankodnak a sor elejére, mondván, hadd vegyenek jegyet, mert mindjárt megy a vonatuk. Azzal már nem foglalkoznak, hogy nemcsak a sorban első elé állnak be, hanem a mögötte álló húsz-huszonöt elé is, hiszen nekik is többet kell várniuk emiatt, és mivel mindig lesz valaki, aki előreengedi az ilyeneket, azok húzzák a rövidebbet, akik megfelelő időben kiérkeztek.

szavazzfasszal · http://szavazzfasszal.blog.hu 2010.04.22. 14:16:52

Erre én is mindig ideges voltam! Ilyenkor inkább nem utazom sehova, hanem megnézek egy jó kis Szomszédok részt:
szavazzfasszal.blog.hu/2010/04/22/szomszedok_valasztasi_epizod

pillantás · http://www.eloszto.hu/ 2010.04.22. 14:22:25

miért is számítottak volna rá?

Terézágyú 2010.04.22. 14:30:25

Nem egészen értem a posztolót:
- a hét pénztár tényleg sok, általában 3-4 szokott lenni.
- a sor hosszú, de valóban el kell osztani 7-tel :)
- régebben láttam ennél hosszabb sorokat is, a helyzet tehát javult.

"A jelek szerint nemigen számítottak rá, hogy húsvét előtt, nagypéntek délutánján jelentősebb mennyiségű ember szeretne vonatra szállni."

De ezek szerinte te sem számítottál rá, hogy nagypénteken délután/este rengetegen lesznek, különben előbb megvetted volna a jegyet.

Légnyomásos Gyuri 2010.04.22. 14:35:51

@rickyramirez: Való igaz a neten vásárlásé a jövő.De pl:unokahúgom rendszeresen megveszi neten,csak a éppen a kioszk szar.(Bp.Nyugati)A pénztáros és a kaller elhajtja a vérbe,mehet a sóhivatalba.Ez rendszeresen előfordul.Vajon mikor lesznek ellátva a kallerek olyan jegykiadó géppel,amivel a neten vásárolt bilétát is ki tudja nyomtatni?

Manyizga (törölt) 2010.04.22. 14:49:04

@Légnyomásos Gyuri: "Vajon mikor lesznek ellátva a kallerek olyan jegykiadó géppel,amivel a neten vásárolt bilétát is ki tudja nyomtatni? "

Jó kérdés. Szerintem soha. Mert visszaélésekre ad lehetőséget. (Ha nem jön a kalauz, akkor még az utazás napján a kiinduló állomáson valaki kiveszi a kioszkból a jegyet és visszaváltja, hogy mégsem tudott elutazni... pl.)

venszivar 2010.04.22. 14:54:11

Én utoljára katona koromba ültem vonaton s talán utoljára.Viszont gondolom,hogy míg a havi milliókat kereső vezetők ,mindennel elégedettek !!!! Azon a 3-4 esetleg túlórázó dolgozónak a megspórolt bérén ,biztos sok múlik !!!!A jó pár Milliárdos hiányt, NEHOGY még több hiány legyen a MÁV-nál !!!Spórolni tudni kell,Áldja őket a devla... PRÉMIUMOT !!!! NEKIK !!!!( De csak a góréknak !!!).

Silent Bob 2010.04.22. 14:56:38

@Manyizga: "Ha nem jön a kalauz"
Na itt a gond. Mi az, hogy nem jön a kalauz? Az a dolga, hogy jöjjön.

Terézágyú 2010.04.22. 15:02:33

@venszivar:
"Én utoljára katona koromba ültem vonaton s talán utoljára."

Akkor nagyon autentikus véleményed lehet a dologról.

Kopi3.14 2010.04.22. 15:07:00

@Silent Bob: van, hogy annyira tele a vonat, hogy jobb, ha nem jön. utaztam egy idöben rendszeresen a keletiböl induló vonattal, amelyik már ott folyosót is megtöltött, nekem az ajtóban a lépcsön ülve jutott hely, avagy Békéscsabáról felfele már Csabán az addig töküres vonat lett folyosón dupla sorban állás- ekkro sozktam rá az elsö osztályra minimum felfele irányban.

Kopi3.14 2010.04.22. 15:08:13

OFF: a képek szétbaromlták az oldalt, kilógnak odlalra, alá a jobb hasábnak, ami így áttetszövé vált. Legalábbis opera alatt. Lehet neki ártani valamit?

venszivar 2010.04.22. 15:18:33

@Terézágyú: Nem látod a lényeget ??!!! Én nem csak akkor visítok,ha nekem fáj !!! Úgy könnyű.
Ne haragudj,ha nem autentikus,hanem a "gondok megoldására",még ha engem nem is érint,gondoltam.
Neked jó a seggedbe dugod az ágyúd s jegy sem kell hozzá......

Silent Bob 2010.04.22. 15:33:37

@Kopi3.14: Én ilyenkor nem fizetek felárat. Szépen beülök az első osztályra, ha van hely és közlöm a kalauzzal, hogy amint mutat nekem egy helyez a másodosztályon, átülök.

Adani 2010.04.22. 15:46:52

@Kopi3.14:

Megaztán ha csak pár megállót megy valaki, pl. Nyugati-Ferihegy akkor elmenekülhet a kaller elöl, nem lehet ott midig mindenhol.

Lehet játszani vele, h mi van ha nem jön a kaller, de ilyen visszaélések ma is vannak pl. ha olyan helyen száll fel az ember ahol nincs jegykiadás aztán ha jön a kaller akkor a legközelebbi már elhagyott helyet mondja be, ahol szintén nincs. Vasúton mondjuk ez ritka, de pl. HÉV-en simán működik pláne, h az állomások majdnem 100%-a jegykiadás nélküli és sok helyen közel is van.
De pl. a 2-es vasútvonal is ilyen a régi blogtulajdonos GeorgeJr is írt erről ,h sok utas is menekül a kaller elöl sőt maga a kaller is kéccázéjólesz elven intézi a dolgot sokszor.

jet set 2010.04.22. 15:48:42

Egy feleslegesen nyávogó hülye vagy, Rob! Miért nem vetted meg a jegyedet elővételben vagy neten? Félóra sorbanállás meg nem a világvége.

mildi 2010.04.22. 15:49:55

@Kopi3.14: off uff. ugyanezt akartam. donát! légyszíves!
on

Kopi3.14 2010.04.22. 17:04:18

@Silent Bob: mivel a jv a vonat elejéröl járt, ott volt az elsö osztály, így ott még nem lehetett tudni mi a szitu hátul. plusz diákkal oclsóbban kijöttem volan hátul, mert ott nem kezelt jegyet, magyarul a máv is jól járt velem.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.22. 17:45:45

@Manyizga:
Lesz nekik, a pénztári rendszerrel együtt lesz cserélve.
Sajnos közbeszerezni kell, az pedig évekbe telik... :-(

Természetesen a fedélzeti jegyátvétellel teljesen más rendszer lenne, nem a mostani. De ehhez történymódosítás is kell.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.22. 17:49:17

@Silent Bob:
Miért alap, hogy azért nem jön kalauz, mert egy fülkében veri a ..szát?
Arra nem gondoltál hogy mondjuk tele a vonat, és mivel nincsen pénztár rengeteg embernek ad jegyet...??

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.22. 17:50:14

@Silent Bob:
És mindezt mi alapján teszed?
"Faszagyerek vagyok nekem mindent lehet" elv?

Manyizga (törölt) 2010.04.23. 10:54:38

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ez jó hír. Lassan, de biztosan! :)

Reméljük, kártyaolvasójuk is lesz, hogy bankkártyával is lehessen náluk fizetni! :)

A Gyula 2010.04.23. 11:26:46

@Silent Bob: Nem unjátok még ezt a jön a kalauz, nem jön a kalauz dumát? Egyszer ki kellene próbálni azt a munkakört amiben dolgozunk lehet kissé más lenne a meglátásotok a dolgokat illetően. Ezerszer le lett már írva, hogy sok alkalommal van úgy, hogy 6-7-... X kocsis szerelvényre 1 jegyvizsgálót vezényelnek, így nem amiatt nem ér oda a jegyvizsgáló időben minden utashoz mert épp a faszát veri kifele, hanem azért mert talán dolgozik. Volt olyan, hogy 7 kocsis szerelvényre 2-en voltunk vezényelve mégis Keletitől Csornáig tudtuk egyszer megnézni. Én speciel akkor ezen belül Kelenföldtől Tatabányáig (~33 perc) 3/4-nyi kocsit tudtam ledolgozni, oka: 4 db utasleadási lap.

Milyen okai lehetnek, ami miatt a jegyvizsgáló nem tudja megfelelő ütemben végezni a munkáját és egyértelműen utashibára vezethetőek vissza? Csak néhány a teljesség igénye nélkül:

- termes kocsiban menetjegyeket kérem kezelésre elhangzást követően a kocsi közepén, de még jól hallható távolságban is csak akkor kezdik előkapirgálni a jegyeket a táska aljából (oka: mindenki fülében benn van a fülhallgató, vagy épp alszik)

- kedvezményes menetjegyekhez mindig külön kérvényt kell benyújtani, hogy azt is illene a jeggyel együtt mutatni, újból keresgélés a táska aljában

- kedvezményes menetjegyéhez nincs vagy nem érvényes a kedvezményre jogosító igazolvány, elmagyarázni mik a következmények, mik a teendők (nekem cirka ~5 perc egy ilyen szitu).

gozos 2010.04.23. 16:36:24

Vajon miért nem látni nagy sort a német vasútállomások pénztárainál?

Ja és álló utast is csak reggeli csúcsforgalomban.

Légnyomásos Gyuri 2010.04.23. 18:22:47

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Április 2.-án és 9.-én biztos,hogy rosszak voltak,pont pénteken.Erről jegyzőkönyv is készült.Sőt átutazott Zuglóba,és ott se tudta kivenni,mert üzemen kívűl voltak.De örülök,hogy ilyen jól informált vagy miszerint biztos jó volt mind a 3 kioszk.

Adani 2010.04.23. 18:58:58

Szerencsére tényleg nem gyakori, h elromlanak, nekem eddig még sose volt vele bajom. De hát le van írva világosan mit kell tenni ha rossz. Felszállsz a vonatra és jelzed a kallernek ő erről ad utasleadásit, és te azt elküldöd mailben vagy a legközelebbi pénztárnál odaadod és majd kivizsgálják. Kvázi meg leszel büntetve ha jól sejtem, de mivel fizettél és a kioszk hiba miatt nem tudtad átvenni aj egyet el fogják engedni költségek nélkül.

Légnyomásos Gyuri 2010.04.23. 19:06:31

@Adani: Világos,de így pont a lényeg veszik el a netes vásárlásnál,a rugalmasság.Megfelelő háttér nélkül kár volt a kioszkok kiépítése.Tipikusan félmegoldás ez a rendszer,működik is meg nem is.

A Gyula 2010.04.23. 19:07:27

@Adani: Csak egyszer próbálnál meg szakszerű-közeli válaszokat adni. A pongyola fogalmazás helyett csak ennyit kellett volna ide bemásolnod:

jegyvasarlas.mav-start.hu/eTicketM/M/gyik.html

Nem működik a kioszk, ezért sem a jegyet, sem a számlát nem tudtam átvenni. Mi a teendő?

Először is kérjük, hogy jelezze a hibát a MÁVDIREKT 06 (40) 49 49 49-es telefonszámán. A 10 jegyű azonosító kódot ne adja meg senkinek, még a jegyvizsgálónak se! A vonatra ettől függetlenül felszállhat. A jegyvizsgálatnál kérjük, tájékoztassa a jegyvizsgálót a helyzetről, aki az esetről egy bizonylatot (utasleadási lapot) állít ki. Ezt a bizonylatot, valamint a vásárlás azonosító adatait (vevő neve, regisztráció során megadott e-mail címe, vásárlás pontos időpontja), valamint elérhetőségeit (cím, telefonszám) 15 napon belül juttassa el a a MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatára (1426 Budapest, Pf. 56.). A bejelentéseket természetesen e-mailen (eszrevetel@mav-start.hu) és faxon (06-1-511-2093) is fogadja Ügyfélszolgálatunk, de az adatokat és az utasleadási lapot leadhatja személyesen bármelyik Ügyfélszolgálati Ponton is. Az adatok alapján munkatársaink az esetet kivizsgálják, és döntésüket ez alapján hozzák meg.
A számla átvételének módjáról munkatársaink értesítést küldenek.

Adani 2010.04.23. 19:12:26

@Légnyomásos Gyuri:

Sztem meg jó ötlet volt, sok felesleges sorbanállástól és fejfájástól kímélt már meg mióta használom.

rickyramirez 2010.04.24. 00:33:24

@A Gyula:
"nem amiatt nem ér oda a jegyvizsgáló időben minden utashoz mert épp a faszát veri kifele"
Akkor jó, pedig eddig azt hittem... Jogos a megállapítás, hogy milyenek az emberek: valóban semmi együttműködési készség nincs bennük, és igazad van, hogy bosszantó, hogy külön kérvényezni kell szinte mindenkinél, hogy az igazolványát vagy egyéb papírját is adja oda. Ezt elő kéne készíteni, és így könnyebb lenne mindenkinek az élete, de hát az elmúlt húsz évben nagyon megváltozott az emberek magatartása, embertelen, személytelen lett minden.
Azonban: azt azért nem értem, hogy mióta megállnak a railjet vonatok Mosonmagyaróváron is (a tavalyi menetrendváltás óta), azóta egyetlen egyszer nem ellenőrizték a jegyemet Győr és Mosonmagyaróvár között (bármelyik irányban), holott nagyon sokszor utaztam rj-tel a két állomás között. Pedig egyik helyen sem száll fel nagyon sok utas, és az nem igaz, hogy egyetlen egyszer sem ért oda a jv. Egyszerűen el sem indult! Persze tudom, hogy nem azért kell jegyet venni, mert ellenőrzik, de nyugodtan tudom ajánlani bárkinek, aki fizetés nélkül szeretne utazni ezen két állomás között: bármelyik rj-re nyugodtan szálljon fel jegy nélkül, ellenőrzés nem lesz. Viszont érdekes módon ha "sima" személyvonattal megy az ember, akkor mindig van ellenőrzés, pedig összességében több az utas, mint ahány új felszálló van ezen két állomás valamelyikén.

A Gyula 2010.04.24. 08:25:31

@rickyramirez: Nyugodtan szállj fel, bíztass erre mindenkit, de aztán ne csodálkozzon senki se, ha lelkiismeretesen dolgozó kolléga teljesít majd szolgálatot a vonaton.

"Persze tudom, hogy nem azért kell jegyet venni, mert ellenőrzik" - itt a lényeg, de ehhez is sokat kell még fejlődnie az itthoni civilizációnak.

Adani 2010.04.24. 13:45:51

@rickyramirez:

Azért tedd hozzá ,h felelősséget nem vállalok ha mégis lesz és megbüntetik.

Én is utaztam már Mezőberény-Budapest között többször is és volt mikor egészen Budapestig nem jött kaller. De volt mikor még Szolnok előtt jött.

Ha már bliccelésre akarsz buzdítani vkit inkább azt mond, h vegyen egy menettértit ha gyakran jár arra 30 napig érvényes és ha nem kezelik le akkor környezetvédő gondolkodással újra felhasználhatja.

Biztos mindig olyan kallert fogtál ki, aki nem szeret dolgozni, van ilyen, de ha egy motiváltabb dolgozó van éppen a vonaton akkor baj van. Lehet trükközni pl. rövidebb jeggyel meg egyebekkel, de fennáll a veszélye, h baj lesz mert mondjuk nem jön a kaller a jegyed lejártáig vagy később emlékszik rád, h hoppá, neked már le kellett volna szállni.

Az is lehet, h le kell szállnod ha el akarod kerülni a büntetést és órákig kell várnod a következő vonatra. Neked kell eldönteni megéri-e vagy nem. Lehet, h a büntit sem tudod elkerülni akkor meg nem volt jó üzlet, h spóroltál párszáz ft-ot de kifizettél 6000-t.

Kopi3.14 2010.04.24. 21:35:44

@Adani: megitn félinformáció: csak 100km felett igaz, az alatt azon a napon meg kell kezdeni az utazást, amikorra az érvényesség szól.

Amúgy jelezném, a képek IE7/8 alatt is szétestek, kilógnak a helyükröl.

Adani 2010.04.24. 21:53:15

@Kopi3.14:

Jogos, ezt elfelejtettem leírni bár természetesen tudom.

A Gyula 2010.04.24. 22:49:53

@Adani: "h spóroltál párszáz ft-ot de kifizettél 6000-t" - Milyen esetben alkalmazható a 6000 Ft-os pótdíj sorold már el légyszíves. Szerintem jobb lenne, ha szakmai kérdésekben nem nagyon írogatnál, mert nagyon pongyolán és félretájékoztatóan fogalmazol.

A Gyula 2010.04.25. 10:05:53

Személyszállítási Üzletszabályzat III. Rész

Vasúti menetdíjtáblázatok I. kötet (Belföld)

C. Fejezet PÓTDÍJAK, DÍJAK ÁFA mentes

1./ A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 500 Ft pótdíjat (34.0.0.000) fizet a vonaton az, aki
a) menetjegy-kiegészítés, illetve kocsiosztály-különbözet fizetésére köteles, kivéve, ha olyan helyen szállt fel, ahol a menetjegy megváltására nem volt lehetőség,
b) a belföldi forgalomban pótjegyköteles vonaton érvényes pótjegy nélkül utazik,
c) a helyjegyköteles vonatra érvényes helyjegy nélkül száll fel,
d) a belföldi forgalomban a pót- és helyjegyköteles vonaton érvényes pót- és helyjeggyel nem rendelkezik.

2./ A megállapított menetdíj (viteldíj) vagy pótjegy díján felül 2000 Ft pótdíjat (34.1.0.000) fizet a vonaton az, aki
a) menetjegy nélkül vagy érvénytelen menetjeggyel a vonatra felszáll, kivéve, ha
olyan helyen szállt fel, ahol a menetjegy megváltására nem volt lehetőség és az
érvényes menetjegy hiányát az első jegyvizsgálat alkalmával jelzi,
b) jogosulatlanul foglal le ülőhelyet és felszólításra az ülőhelyet nem engedi
át utastársának (minden jogosulatlanul elfoglalt ülőhelyért),
c) az úti-, illetőleg a kézipoggyász (élő állat, kerékpár) továbbítására vonatkozó előírásokat nem tartja meg,
d) a belföldi utazásra igénybe nem vehető vonatra, kocsiba belföldi menetjeggyel
felszáll,
e) a csak forgalmi okból álló vonatra felszáll,
f) a kocsiajtót (kocsiszakasz ajtót) akár kulccsal, akár más eszközzel jogellenesen lezárja, vagy aki a lezárt kocsiajtót önhatalmúlag felnyitja.

3./ A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 4000 Ft pótdíjat (34.2.0.000) fizet a vonaton az, aki
a) az utazási feltételeket a jelen fejezetben külön nem szabályozott módon megsérti, különösen olyan tárgyat vagy élő állatot visz be a járműbe, amely kézipoggyászként nem szállítható,
b) a járművet poggyászával, ruházatával vagy más módon beszennyezi.

4./ A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 6000 Ft pótdíjat (34.3.0.000) fizet a vonaton az, aki
a)
b) érvénytelen jeggyel, bérlettel vagy érvénytelen utazási igazolvánnyal kísérli meg az utazást, illetve érvénytelen (pl. lejárt érvényességű) kedvezményre jogosító igazolvánnyal, igazolással veszi igénybe a kedvezményt,
c) a menetdíjat, viteldíjat, pótdíjat a vonaton nem fizeti meg,
d) a menetjegyet vagy az egyéb utazásra jogosító igazolványt meghamisítva használja fel,
e) a névre szóló menetjegyét, bérletét vagy más, utazásra, illetve kedvezmény igénybevételére jogosító igazolványát, igazolását arra jogosulatlan részére felhasználásra átadja, vagy a más nevére szóló ilyen okmányokat felhasználja,
f) a jegyvizsgálat megakadályozása, illetve a jegyvizsgálathoz szükséges személyes adatainak eltitkolása miatt hatósági eljárás igénybevételét teszi szükségessé,
g) az utazási kedvezményt jogosulatlanul veszi igénybe, illetve jogosultságát az előírt módon igazolni nem tudja,
h) aki a vasúton a kéziféket, a vészféket vagy vészfékjelzőt kényszerítő ok nélkül működésbe hozza, vagy rendellenes magatartásával annak működésbe hozatalára vagy a vonat megállítására okot szolgáltat.

5./ A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 9000 Ft pótdíjat (34.5.0.000) fizet az, aki az 1./ - 4./ bekezdésben meghatározott fizetési kötelezettségének 30 napon belül nem tesz eleget.

6./ A pótdíj helyett 1000 Ft utólagos bemutatási díjat (34.9.0.000) köteles
fizetni, aki az utazásakor már korábban megváltott, az adott utazásra jogosító
menetjeggyel, nevére szóló bérlettel, félhavi bérlettel, más érvényes utazási igazolvánnyal, illetve a kedvezményre jogosító, előírt igazolvánnyal, igazolással stb. rendelkezik, de azt az utazás alkalmával az ellenőrzéskor
felmutatni nem tudja, feltéve, ha azt utólag, az utazás napjától számított 15 napon belül a szolgáltató által előírt módon bemutatja. Bemutatási díj fizetése esetén is meg kell fizetni a még meg nem fizetett menetdíjat, illetve a szolgáltató visszatéríti a megfizetett menetdíj illetve pótdíj és a helyes menetdíj, illetve a bemutatási díj különbözetét.

Ashi Valkoinen 2010.04.25. 13:03:21

A képek miatt bocsánat, még múlt héten élesítettem a posztokat, nem voltam itthon, viszont nem akartam bejegyzés nélkül hagyni a blogot.

Adani 2010.04.25. 20:01:14

@A Gyula:

Sorry, elírtam, közben a BKV Figyelőre is írtam és ott 6000 ft a pótdíj és ez kavart meg. A Vasúton 2000 ft, sorry máskor jobban figyelek.

Ashi Valkoinen 2010.04.25. 21:07:59

@szavazzfasszal: Az lehet, hogy a hosszú sorok idegesítenek Téged is, de attól még nem kell külön reklámozni a blogod, ott van már egyszer a neved mellett is.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.25. 21:38:28

@Ashi Valkoinen:
Bocsi, de én a helyedben nem nyaliznék az ilyeneknek, hanem kitörölném a francba. Csak nézd meg a többi kommentjét.
Mindenhová ír valamit ami amolyan indokként kapcsolódik a posthoz majd belinkeli a buzi blogját...

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.04.27. 00:10:59

Lehet, hogy az én készülékemben van a hiba, de ha vonattal utazom és nem ellenőrzi senki a jegyemet, akkor se megyek visszaváltani, mert azt a jegyet már "leutaztam", megy a kukába. HÉV-en pedig onnantól kérem ahol felszálltam, illetve ha látom, hogy hol a jv, és még hely is van abban a kocsiban, akkor felszállok hozzá, megveszem a jegyem majd utána ülök le. Bár attól tartok mire az utazóközönség jelentős része ide eljut addig lefolyik még egy kis víz a Dunán... A másik dolog ez a jegy előkészítősdi amit nem értek. Egyik haverommal mentünk múltkor vonaton, felszállás után leültünk, majd egymástól tök függetlenül mindketten kivágtuk a diákigazolványt meg a jegyet a kisasztalra, hogy csak mutatni kelljen. Ha zenét hallgatok akkor is elfér mellettem, de ha mondjuk alszom, és nem rakom ki, akkor is pénztárcámban van a jegy meg az igazolvány, előveszem, kiveszem belőle, megmutatom, 5 másodperc. Sosem értettem, hogy a pénztár és vonat között hogy lehet olyan mélyre ásni a jegyet, hogy a szerencsétlen kalauznak 2 percig ott kelljen ácsorognia mire előkaparják. Ha menettérti, akkor is azért lehet rá számítani, hogy el fogják kérni.

SiKom 2010.04.28. 13:46:17

@rickyramirez:
"Egyszerűen az emberek gondolkodásában kell keresni a megoldást. Hiába van lassan két éve ez a lehetőség, az - általam is várt - felfutás nem történt meg, szánalmasan kevesen vesznek így jegyet azok közül is, akiknek pedig lenne erre lehetőségük."

Pedig egyszerű lenne a megoldás: netes jegy esetén mondjuk 50 Ft kedvezmény.

Magyarországon, ahol az emberek 5 Forintért is megsznák az anyjukat, ez tuti bejönne!

Adani 2010.04.28. 13:50:39

@Sir Kommentor:

50 ft-ért azért még nem hiszen ha nincs fizetésre alkalmas kártyája akkor azért nem fog külön csináltatni. De mondjuk 5 vagy 10% engedmény már megtenné a hatását. Ha külön azért nem is csináltatna mindenki, akinek már van az használná. Esetleg pl. netes vásárlás esetén az Intercity vonatokra ingyen pótjegy, esetleg néha olyan engedmény, h első osztályos jegy másodosztályos árakon.
süti beállítások módosítása