MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

E-ticket gondok

2010. április 08. - georgejr

Már amikor a Kerepesi úton teszteltem a rendszert megkérdeztem, hogy mi a teendő, ha bedöglik a kioszk? A válasz frappáns volt, szólni kell a kalauznak, az ír egy utasleadási lapot, majd azzal el kell menni  a..... Vicces több mint két éve üzemel a rendszer, de még mindig nem tudták megoldani, hogy az ilyen eseteket rugalmasabban kezeljék: Amennyiben a kioszk bedöglik, utas megadja az adatait, az átvételi kódot, és az ügy el van intézve. De nem ezt bonyolítják és még a fizető utasnak kell rohangálnia, hogy bizonyítsa igazát. Ideje lenne, hogy az ártatlanság vélelme az utast is megillesse, ne feltételezzék róla egyből, hogy bliccel... Ja és 10 ezer forintért ne neki kelljen bizonygatni az igazát. Ja, ha leegyszerűsítenék ezeket a folyamatokat, akkor kevesebb irodista is elég lenne? Hja kéremszépen eztet híjják kapitalizmusnak, kezit csókolom....

 

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A tegnapi napon többedmagammal Szombathelyről a 15:00-kor induló (913-as) IC-vel utaztam Budapest Kelenföldre, jegyeinket az interneten elővételben vásároltam meg. Mivel Szombathelyen egyetlen jegykiadó kioszk sem működött utazásunk során jelentős kellemetlenségeink voltak. Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket számos problémára, amely a jelenlegi rendszerükben fennáll, és melyet pár szabály egyszerű átírásával, mind az utasok, mind maguk számára kényelmesebbé tehetnének.

 -          Megalázó, emberi méltóságomban sértő megoldásnak tartom azt, hogy a nem fizető utasokkal azonos módon kezeljen a kalauz, személyi adataimat elkérje, és engem bírság megfizetésére kötelezzen, még akkor is, ha ez ellen később fellebbezhetek

-          Azért választottam az Internetes jegyvásárlást, mert önök azt állították, hogy gyorsabb és kényelmesebb. Ehhez képest aránytalan kényelmetlenségnek gondolom, hogy nekem személyesen kell postára/ügyfélszolgálatra mennem, hogy igényemet érvényesítsem. Mivel én például Kelenföldön szálltam le, tovább kellett utaznom a Keleti Pályaudvarba a legközelebbi ügyfélszolgálatukhoz, ahol ráadásul ügyintézőjük csak panaszomat tudta felvenni, a bírság azonnali érvénytelenítését nem tudta elvégezni

-          Elfogadhatatlannak tartom, hogy egy közel 10.000 Ft-os úton, melyet én szabályosan kifizettem ilyen további problémákat okozzanak nekem.
-          Számomra érthetetlen, miért kell az én személyes közreműködésem ahhoz, hogy az internetes rendelésemet utólag ellenőrizzék 

Ezúton szeretnék megosztani önökkel pár banálisan egyszerű megoldást, mellyel a hasonló problémák száma, az utasok számára okozott kellemetlenség, illetve az önök oldalán jelentkező adminisztratív költség is jelentősen csökkenthető lenne: 

-          A jegykiadó kioszk üzemhibájáért az azt készítő, illetve üzemeltető céget terheli a felelősség. Azt javaslom, hogy hasonló esetekben érjék be azzal, hogy az utasok a kalauznak bemondják a jegyátvételi kódot (vagy akár csak a megrendeléshez használt email címet). Ez alapján az utazások az utasok ellenőrzése az utasok további közreműködése nélkül megtörténhet, az utazásra nem jogosult utasok költségeit a meghibásodás felelőse fizesse.

-          Az internet és az email korát éljük. A kioszkok meghibásodása esetén az utazás megkezdése előtt pár perccel (legalább az IC vonatoknál) a kalauz megkaphatná az adott vonatra online rendelt és még nem átvett jegyek tételes listáját. Ez önöknek csupán pár perc munkát jelent, míg például az én vonatomon megspóroltak volna vele 50 embernek egy potya utat, a kalauzuknak 50 utasellátási lap kitöltését, és az ügyfélszolgálatuknak 50 egyedi ügyfélpanasz kezelését.

-          Azt javaslom, hogy a hasonló esetekben _ne_ az utasokat terhelje az igazolás felelőssége. Legyen lehetőség az utasellátási lapon megadni a rendelési kódot, vagy a rendelési emailcímet, amely alapján az önök ügyfélszolgálata már automatiuksan érvényteleníteni tudja a bírságokat a mi közreműködésünk nélkül is.

-          Tegyék lehetővé, hogy egy utasellátási lapon több utas költségeit is feltüntethessük egyetlen felelős megnevezése mellett. Mivel az összes jegyünket én vásároltam (és igazoltam utólag) teljesen értelmetlen volt utastársaim adatainak felvétele.

-          Önök számos szabályzatukban hivatkoznak a jegyátvételi kód titkosságára. Ez a fenti esetekben mindig megőrizhető lenne ,ha például jegyátvételi kód helyett kérdéses esetekben az online rendelt jegyeket például a vásárlás időpontjával és a vásárló emailcímével azonosítanák.

-          Tegyék lehetővé, a vásárlás egyszerű utólagos igazolását. Ha például a célállomáson már i tudom nyomtatni a jegyemet, akkor jegypénztárosaik (és ne csak az ügyfélszolgálati iroda!) helyben érvényteleníthessse a bírságot. Ily módon például Kelenföldön leszállva is helyben rendezhetőek lennének a hasonló problémák.

Ez úton szeretném kérni a fenti javaslatok megvizsgálását és megvalósításuk mérlegelését.

Köszönettel,

Csalódott utasuk 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr771903843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 11:24:18

"Amennyiben a kioszk bedöglik, utas megadja az adatait, az átvételi kódot, és az ügy el van intézve."

Igen, neked kb ennyivel el van intézve, azonban enél egy kicsit bonyolultabb a dolog.

Téged semmi nem kötelez arra, hogy egy rendelésben csak egyetlen utazásra szóló jegy lehessen. Azaz én egy rendelésen belül megvehetem a most vasárnapi, jövőhét vasárnapi és azután vasárnapi utazásom jegyeit is, egészen 60 nappal előre.
Ha te ehét vasárnap nem tudnád átvenni a jegyed kioszk hiba miatt, és megadnád a kódot a kalauznak vagy akárkinek, akkor a jegyvágó vagy épp egy utas aki hallja hogy bediktálod neki a kódot, nevetve átvehetné egy működő kioszkon a másik két, még előre érvényes jegyedet. Ezért is írja a GYIK, hogy a kódot bizalmasan kell kezelni, senkinek nem szabad kiadni, mert vissza lehet élni vele.
A jelen rendszerben ez nincs, ha nem tudtad átvenni valóban utasleadást írnak, de a másik két jegyed ki tudod venni és gond nélkül utazhatsz. (Kivétel, ha a kioszk épp nyomtatás vagy a kódok elfogadása után hal meg, de ennek kicsi az esélye, és ritkán is fordul elő.)

Persze nem mindenki vesz több utazásnyi jegyet, de ezesetben is felmerül az, hogy a fedélzeten nincsen semmilyen műszaki eszköz, amivel ellenőrizni lehetne a kód mögött rejlő jegyeket.
A cég szeretne ezen változtatnyi nyilván, de egy állami cégnél egy kicsit bonyolultabb... A pénztári és jegyvizsgálói rendszerek cseréje már régóta terv, de megvalósítás pénz kérdése... A tender győzteshirdetés után kb 2 év mire meglesz. De még tender sincs, mert pénz sincs rá...

Adani 2010.04.08. 11:31:31

A kallerek jegykiadó masináit fel lehetne pl .szerelni vonalkód olvasóval. Így akár otthon is kinyomtathatnád a jegyet amit ő ellenőrizni tudna helyben.

Egyébként ha csak a mailcímet adnám ki amivel használom a rendszert azzal nem tudna visszaélni mert a jelszót ne mondom meg

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 11:47:23

Ja és nem bántásképp Georgejr, de (ha jól tudom) informatikus vagy, ezért ennél egy kicsit komplexebb gondolkodást vártam tőled.
Vagy ha a fent idézett mondatot, csak azért írtad, hogy ismét el tudd sütni a remek kapitalizmusos, - szocialista nagyvállalatos - unásig ismételt poént, akkor megértem.

DE

És itt a lényeg:
A MÁV-Startnál sok olyan ember van megfelelő pozíciókban, akik igyekeznek tenni azért,hogy változzon a rendszer, és itt komplexen a személyszállítás minden területére gondolok, még ha ezt nehéz is elhinni.
Ez nem kerül bele a hírekbe, nincs róla post, nem is feltétlen tudsz róla.
Többek között az eTickettel is olyan emberek dolgoznak, akik a rendszer fejlesztésén dolgoznak, de emellett tisztában vannak a jelen korlátokkal. Jelen műszaki háttér mellett nem megoldott a fedélzeti ellenőrzés, mely kiválthatná ezt az egész utasleadásis mizériát.

Az említett emberek is olvassák a blogodat, többek között az említett nagyvállaaltos "mindenkiszarikbele" bevezetőidet.
Tehát ideje lenne levetkőzni ezt a nézetet és megérteni, sokan azon dolgoznak a cégnél, akik az előrehaladáson fáradoznak, még ha ezt nem is jegyzi meg az ember, sajnos :(

Próbáld ki egyszer, hogy nem fűzöd minden bevezetőhöz oda ezt a beidegződést, ami már beleégett a retinádba (szocialistanagyvállalatkapitalistamindennkiszarikbelehüjjjevasutasokblablablabla) és modnjuk 2 mondat legyen a bevezető. Csak egyszer, próbaképp. Hidd el, úgyis el fogják olvasni az olvasók, maximum nem bántasz meg vele pár embert.
Uff.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 11:49:15

@Adani:
Az otthon nyomtatást a jelen törvényi háttér nem teszi lehetővé.

Emellett egy vonalkódolvasó nem elég, online kapcsolat is kellene a jegyellenőrzéshez, erre a jelen készülékek nem alkalmasak.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 11:55:10

Emellett az email cím megadása sem elegendő, ugyanis sajnos sokan próbálnak visszaélni az eticket adta lehetőséggel.
Tehát nem vesz jegyet, és ha elegendő lenne egy email cím megadása, akkor minden további nélkül megúszná az utas fizetés nélkül.
Ha csak egy email címet adna meg, és megnéznék: jé, neki nem volt egyáltalán jegye, vagy mégrosszabb ez a bediktált mailcím nincs is a rendszerben, akkor hogyan hajtaná be a jogos menetdíjat a vasút az utason? Küldjön behajtót egy e-mail címre?

Adani 2010.04.08. 12:38:48

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ez mondjuk igaz. Szerencsére még sose jártam úgy, h rossz volt a kioszk ( + pont a MÁV-nak ezért), nekem a bank küld SMS-t a tranzakcióról valamint ha ilyen történne akkor csinálnék videót vagy fényképet a telefonommal a kioszkról és ezt meg tudnám mutatni a jegyvágónak ha esetleg nem akarná elhinni ahogy a baktól kapott SMS-t is, h ekkor és ekkor levett X ft-ot a MÁV-Start, na vajon mi lehetett az ha nem vonatjegy.

pete_r 2010.04.08. 12:42:04

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Igazad van, a cég védi magát a bliccelőktől. Jogos.
De... De. Hiányzik a szolgáltatói szemlélet ebből a megoldásból, azaz hiába az utasnak önhibáján kívül nem volt jegye, a MÁV ugyanúgy kezeli, mint a bliccelőket és meg sem próbálja helyrehozni, vagy akár enyhíteni az utast az ő hibájából ért kényelmetlenséget. Hiába fellebbezhet, hiába nem kell pótdíjat fizetnie, az utánjárás és kényelmetlenség (nem beszélve az esetleges plusz költségekről), mind őt terhelik.
Ez egyszerűen nem korrekt. Sajnos a legtöbb poszt mondanivalója is kb. ennyi.
Hiányzik a korrektség és a szolgáltatói szemlélet. És már bocs, de utasként a cég nehézségei nem érdekelnek. Ha én fizetek valamiért, elvárom érte a megfelelő szintű ellenszolgáltatást.

rickyramirez 2010.04.08. 13:15:34

Nekem sem volt még soha gondom a kioszkokkal, de tény, hogy ha valakivel ez történik, az kellemetlen. Azt azonban eléggé nagy túlzásnak tartom, hogy megalázó, emberi méltóságában sértő dolog az, ha valakinek utasleadási lapot adnak. Ebben a világban már minden hihetetlen, fantasztikus, óriási, elképesztő, stb, stb... A legkisebb dolgon is fennakadnak nagyon sokan. Azt kívánom az utasnak, hogy ez legyen az életében a legmegalázóbb dolog, ami történik vele, és akkor garantáltan boldog élete lesz!
Kioszkhiba nyilván viszonylag ritkán fordul elő, de ez esetben a vasút részéről érthető, hogy nem akarják, hogy egyesek e mögé bújva fizetés nélkül megússzák az utazást, de nem szabad ezt zaklatásnak vagy rugalmatlanságnak venni. Ha megadná az email-címét, azzal mit lehetne elérni? Semmit. Azt bárki ismerheti, bemondja, mert tudja, hogy az illető regisztrált az e-ticket-rendszerben, és akkor neki fog ebből kellemetlensége származni. Aztán első olvasatra nem is tűnt rossz ötletnek, hogy ha az érkezési állomáson ki tudja nyomtatni, akkor legyen lehetősége a pénztárban bemutatni, és az ügy le van zárva. Igen, de mi van akkor, ha az érkezési állomáson nincs kioszk, vagy az érkezési állomáson nincs (vagy nincs nyitva) pénztár? Továbbá ezzel vissza is lehet élni, hiszen a vonaton, utazás közben megveszi valaki a jegyet, érkezéskor kinyomtatja, azt pedig már nem fogják tudni ellenőrizni, hogy a jegyvásárlás konkrétan mikor történt, így megúszhatja az illető a pótdíjat.
Azzal viszont feltétlenül egyet lehet érteni, amit georgejr írt, nevezetesen hogy könnyítsenek az eljáráson, és ne az utasnak kelljen ide-oda rohangálva, levelezve bizonyítani, hogy márpedig ő fizetett.

Adani 2010.04.08. 13:50:31

Legalább annyit meg lehetne tenni ,h online is lehessen intézni, pl. E-mailben is. Az utasleadásin van vmi iktatószám vagy ilyesmi ami egyedi azonosító? Ha van sima ügy az utas leírja mailben ,h bocs kioszk nem működött utasleadási lap száma ennyi és ennyi itt a jegyvásárlásom azonosítója stb. Aztán majd elbírálják, máris könnyebb volna mert nem kéne ide-oda rohangálni hanem egyszer majd hazaér és otthonról intézni tudja. Akár a honlapon is lehetne bejelentő űrlap erre az esetre ott kitölt mindent az utas és kész.

Pretoryan 2010.04.08. 15:50:58

Van egy remek találmány, úgy hívják internet! Van egy másik 3G!
Tudok harmadikat is PDA (de 3G telefon is lehet)

Nnnnamost, ha ezt a 3 összemossa az ember, akkor relatív gyorsan meg lehetne tudni hogy 1-1 utas valóban rendelkezik-e érvényes interneten vásárolt menetjeggyel!...

Igaz ehhez a beruházáshoz pénz kéne...
Ezenkívül a kissebrendűségi komplexusban szenvedő kaller (JK tom, nekem kaller marad amíg a világ világ) nem tudja magát kiélni, ráadásul a 8 általánossal (4 első 4 második) ezt is meg kéne tanulni.

2010 hungarian realtiy

Van keddről egy "jó" kalleros sztorim lehet megírom georgejr-nek jól!

czinezine 2010.04.08. 18:13:14

majd vasárnap dönthet mindenki, a humanapressen elolvashatod, hogyan

rcfan 2010.04.08. 18:58:32

Azt hiszem, a kalauzt ildomos lenne felszerelni ilyen kódbepötyögővel. Azaz ha az állomási automata nem adja ki, akkor SMS-t bemutatva a kalauz gépe fogja kiadni a jegyedet.

Amíg pedig ilyen nincs, addig pedig a minimum az, hogy ha fel akarja venni adataidat, akkor azon túl, hogy ez az utad ki volt fizetve, egy ugyanilyen jeggyel kötelezni kell a MÁV-Startot a kárpótlásra.

Rend a lelke mindennek. Ha én fizettem és ők nem adják ki a jegyet, minimum jár nekem egy bónusz jegy.

vanek ur 2010.04.08. 19:57:46

Ismerve a MÁV bürokráciát, előbb rendeződik az ügy, ha ezt a bírságlapot érkezés után beszkennelem, és emailben elküldöm az ügyfélszolgálatnak, mint ha arra várnék, hogy a lap bejárja a maga hivatalos útját 4-5 adminisztrátoron, ellenőrön, meg ki tudja min.

Mik a lehetőségek?
1. Adja ki a pénztár is a jegyet a kód alapján: akkor minek az egész internetes móka, ugyanúgy sorba kell állni...
2. Adja ki a kalauz a jegyet: ehhez olyan megoldás kell, amivel akár az otthon nyomtatott jegyet is ellenőrizhetné
3. Adjanak listát a kalauznak az IC-ken (mert csat itt van vonatra szóló jegy): a lengyelek ezt csinálják, de 2 órával az indulás előtt már nem engedik a jegyváltást + a jegyvásárláskor meg kell adni a nevet és az igazolványszámot. A kalauznál ott a lista a nevekkel és az igazolványszámokkal. (Vajon mit szól ehhez az ombudszmanó?)
4. Vegyél jegyet a pénztárnál, majd reklamálj a dupla vásárlás miatt: na persze, és ha nincs már helyjegy arra az IC-re?

Szerintem az a megoldás, hogy feltételesen megbüntetnek, és ha beküldöd az adatokat, ellenőrzés után eltörlik a büntetést, talán a legjobb választás. Nem jut előnyhöz, aki bliccel, és nem éri kár azt, aki vett jegyet, csak nem jutott hozzá.

Az igazi megoldás persze az lenne, ha a kódot a kalauz tudná ellenőrizni, mert akkor még a kioszkokra se lenne szükség...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 20:34:10

@Pretoryan:
Irigykedsz a kallerra mert neked viszont csak 6 általánosod van? (6 elsőosztály...) ? :-(

petya.bacsi 2010.04.08. 20:51:15

Szerintem az lenne az igazi, ha a MÁV-nál is működne az, ami szinte mindenhol működik. Veszel jegyet - színházjegyet pl. -, otthon kinyomtatod, és bemehetsz azzal.

Tudom, hogy ez egy állami cégnél nem ilyen egyszerű, de haladni kellene a korral, bár, ahogy látom Isten malmai őrölnek, lassan, de őrölnek. Azt olvastam, hogy az SMS-ben történő kódelküldésen is dolgoznak, de ez már alapnak kellene, hogy legyen.

A kosár az még mindig használhatatlan - nem lehet belőle 1 db jegyet törölni, csak a teljes kosár tartalmát egyszerre.

Nem is tudom melyik ismerősöm mondta, hogy rendelt jegyet, kifizette, hibát jelzett a tranzakció során, de a pénzt levonta a bank, a jegy meg eltűnt az éterben. Így megvette még egyszer a jegyet.

Azért jó, hogy van ilyen, a számlaadási funkció meg plusz örömforrás. Tehát azért lassan fejlődik a rendszer.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 21:12:41

@petya.bacsi:
AZ otthoni nyomtatás a jelen törvényi háttér mellett nem lehetséges. A törvényben definiáltak a jegy méretei, formája, biztonsági elemei, emellett érvényessége, átruházhatósága, más vonaton történő felhazsnálhatósága. Ezek nem teljesülnének az otthon nyomtatott jegy esetében.
Emellett a fedélzeti ellenőrzéshez szükséges rendszer is várat magára...

Az SMS küldési funkci valóban folyamatban, azonban az erre kiírt tender eredménytelen lett... Sajnos ez hátráltatja a dolgot...

Az ismerősöd esetében a pénzt nem vonta le a bank, csak zárolta, amit a bank (banktól függő idő után) automatikusan felold. Ez a kétlépcsős fizetési rendszer, mely a webáruházaknál általánosságban használatos. Amikor a bakkártya adatait megadva az elküldésre kattintasz, először a banki rendszer megkérdezi a bakot, van-e elegendő pénz a számládon. Ha van, akkor a bankod lezárolja a jegyek árát. Visszajelzést küld arról az eTicketnek, hogy van elegendő pénzed, odaadhatja neked a "terméket" (azaz az átvételi kódot) (Eddig az első lépcső) majd az eTicket visszajelez a banknak, hogy a terméket megkaptad a zárolt összeget áthelyezheti a Start számlájára. (Ez volt a 2. lépcső)
Ha a folyamat valahol félúton a zárolás után elakad, akkor a pénz nem kerül át a starthoz, csak az ügyfél számláján zárolva marad, majd ahogy említettem feloldódik.

Amúgy ilyen esetben megjelenik frissítés után egy felirat, hogy az előző tranzakció félbemaradt, folytatod-e vagy törlöd-e.

Örülök, hogy hasznát veszed a számlázásnak :) És folyamatosan fejlődik a rendszer, csak sajnos itt állami cég lévén nem annyira gyors a dolog. Közbeszerzések tenderek, stb stb... :(

Adani 2010.04.08. 21:28:53

@petya.bacsi:

Való igaz, h lassan, de őrölnek, hiszen netes jegyvásárlás is van már, ezt is megértük csak kicsit sokáig tartott. Mikor bevezették mindenhol azt kommunikálták kifelé, h ez még kvázi béta állapot most elindult, de majd még dolgoznak rajta azért olyan amilyen. Azóta megoldották a számlaadást, az SMS-ben kiküldött kód még várat magára. Örüljünk, h legalább ez van tényleg jó dolog és sok sorbanállástól meg fejfájástól kímél meg, és nem parázol, h hosszú lesz a sor és nem tudsz jegyet venni és lekésed a vonatot. A pénztáros sem fogja elrontani a jegyedet. Még nyáron mikor a pénztárnál vettem a jegyet Gödöllőn volt ,h csak harmadik nekifutásra sikerült kiadnia egy olyan jegyet, amit kértem, közben meg majdnem lekéstem a vonatot, előbb nem tudtam megvenni, mert 14-ig dolgozok pénteken és 14:10-kor megy a vonat.

vanek ur 2010.04.08. 22:00:45

@petya.bacsi: "A kosár az még mindig használhatatlan - nem lehet belőle 1 db jegyet törölni, csak a teljes kosár tartalmát egyszerre."
Ez igaz, viszont van Undo. Amit legutoljára betettél a kosárba, azt kiveheted belőle.
Fejlődik ez, ha lassan is. Még talán azt is megérjük, hogy elég lesz bediktálni a kódot a kalauznak :)

GH 2010.04.08. 23:23:58

Ez a magyar eticket dolog egy kicsit nagyon túl van bonyolítva. Öt évvel ezelőtt, tehát informatikai szempontból régen, volt szerencsém a Trenitalia egyik IC-jén Rómából Nápolyba utazni Magyarországról vásárolt e-tickettel. Ott a kinyomtatott e-mailen lévő kódot bepötyögte a kaller a gépébe és ennyi volt. Ez miért nem megoldható Magyarországon? Persze költői kérdés. Sajnos az államigazgatás is ilyen, azt van szerencsém közelebbről is ismerni, az e-közigazgatás ott is csak álom. Lehet, hogy sok jó szándékú ember van a Startnál, de ezt a rendszert értelmesebben is megcsinálhatták volna. A törvényt meg nem nehéz átíratni, csak szólni kell a minisztériumnak, azok egy ilyen módosítást könnyen átnyomnának akármilyen parlamenten.

GH 2010.04.08. 23:28:52

Ez a közbeszerzés, tendereztetés is egy jó kis magyar mutyi találmány. (Más példa, de az IKEA-s zsúrkocsi (bolti áron 17 E Ft) a közbeszerzés végére 95 ezerbe fájt hivatalunknak... és ez egy zsúrkocsi volt:)) Miért kell az SMS modulra külön cég, külön befizetett kenőpénzekkel. Meg kellett volna venni egy működő rendszert és kész.

petya.bacsi 2010.04.09. 07:38:03

@GH: A közbeszerzés egy vicc, és felháborító. Máshol is van ilyen, vagy csak nálunk kerül - a példádnál maradva - egy 17 ezer Forintos zsúrkocsi 4x annyiba közbeszerezve, mintha elbattyognánk az IKEA-ba megvenni?

Adani 2010.04.09. 08:03:25

@GH:

Nálunk közbeszerzésen egy sima Core2-es Dell gép került 350 ezerbe. Hasonló gépet kb. 100 ezerből kihozok ha megveszem vagy megrendelem netről az alkatrészeket majd 2 szatyorban hazaviszem és és otthon max. 1 óra alatt összerakom. Ha bemegyek az első számtech boltba és leveszek a polcról egy hasonlót akkor is max. 120-130 ezer.

Ismeritek ugye a közbeszerzésről szóló viccet, aminek az a poénja ,h 100 ezer nekem 100 magának 70 ezerből meg megcsinálja Béla.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.09. 08:29:16

@GH:
"azok egy ilyen módosítást könnyen átnyomnának akármilyen parlamenten. "

Gondolod te... :-/
Mondjuk elismerem addig értelmetlen a tv változtatás amíg a fedélzeti ellenőrzésre alkalmas rendszer nincs meg.

8Gbit 2010.04.09. 09:55:29

Sziasztok!

Nekem az a meglátásom, a rendszer azért olyan,amilyen, mert "szakemberek" szakértik (100éves)ezt is. Érdemi fejlesztéshez kell egy jó fejlesztő csapat ( NEM KÜLSŐ CÉG! ) és egy olyan ember,aki képes végigverni,hogy igen is ez egy jó és használható rendszer és ezt utána mindenki belátja és elismeri.

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Sztem. először a törvényt kell módosítani, utána lehet a megnézni milyen működő rendszerek vannak a piacon és abba beruházni (esetleg saját informatika, mint feljebb írtam ).

Az adatkezeléshez: Aki utazik vállalja be,hogy a neve és egy MÁV rendszerben regisztrált egyedi kód szerepeljen a kinyomtatott jegyen. Ezzel a ombudsman is kiegyezne. A kalauz pedig az rendszerben kapott egyedi kód alapján és egy PIN kód alapján ( igen bankkártya működési elv )egyértelműen tudná azonosítani az illetőt és,hogy van-e jegye az adott számú járatra. A PIN kódot nyilván nem mondod meg, hanem egy kártyaolvasóhoz kötött PIN pad segítségével adod meg a kódot. Ezt még lehetne tovább ragozni is, mert ha már vannak a MÁV-nál is saját kártyák,akkor miért ne ez is kártyás megoldás, mert a chipkártya biztonságos és nagy mennyiségben jóval olcsóbb megoldás.

Szóval sztem. itt még mindig a lenyúlás lehetősége miatt nincs érdemi változás.

Az,hogy a kosárból nem lehet egy tételt törölni, az programozási kérdés és nem is értem,hogy ilyen alapvető dolog miért nincs benne? Ja,hogy akkor legközelebb milyen projektből nyúlnánk a lóvét....

Ezért lesz minden úgy ahogy és így is marad, esetleg döcög, mint a személyvonat 40-el a pályán...

8Gbit 2010.04.09. 09:57:02

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Mindenhol vannak becsületes és tisztességes emberek, akik a munkájukat jól végzik,de az általánosítás a többségre vonatkozik és ezt úgy kell érteni, hogy akinek nem inge nem veszi magára..

Íjb :) 2010.04.09. 10:28:12

Hali.
Jótanács e-Tickethez:
1. zárolta a pénzedet az OTP:
a.)írj az ügyfélszolgálatnak levelet (eszrevetel@mav-start.hu) add meg a regelt email címed, a sikertelen vásárlás időpontját (elég a nap is) az összeget. Ez alapján továbbítódik az OTP-nek. Sajna nekik 30 napos a feloldási határidejük, tehát a pfúúúúj rohadék máv ménem adja vissza a pénzem kérdés nem jogos.
b.)hívd fel a mávdirektet: add meg az ügyintéző által kért adatokat, a továbbiakban ez is ugyan úgy működik, mint a levélben elküldöttnél.
2.)rossz a kioszk:
a.)nem tudtad átvenni a jegyet, esetleg megkérdezed, hogy mi a teendő, és azt javasolják, hogy jegyvizsgálónál jelezd, kapsz büntit. Megoldás: írj az eszrevetel@mav-start.hu-ra egy emailt, hogy ezen a napon ez a kioszk nem működött, félbevágta a jegyemet, stb. Néhány adat megadása szükséges, nem elsődleges a kód, de az emailcím igen hasznos. Természetesen az útlap számát is add meg, mert hála az égnek a vásárlásod ellenőrzése után törlik a büntit a nevedről. És nem kell utánajárogatni az ügyfélszolgálatra. Intézési ideje: max 10 perc.
b.)vettél egy újabb jegyet: írj az eszrevetel@mav-start.hu-ra. Ezen a napon, ez a kioszk nem műdökött, regelt e-mail cím, vásárlás időpontja. ÉÉÉÉS: az újonnan vásárolt jegyek szkennelt másolata. Ellenőrzik a vásárlást, és a fölös jegy árát visszakapod! Intézési idő: max 15.
A nem gyakorlott pénztáros és jegyvizsgáló tuti nem ezt mondja, de tapasztalat alapján írom ezeket. Remélem mindenki megfogadja :)
Kedves Utastársak....hajrá e-Ticket, hajrá utazás a jó kis vonatokon :)

Adani 2010.04.09. 10:38:17

@Íjb :):

Ha ez így működik az nagyon jó, tegnap én is azt írtam, h ezt kéne bevezetni ,h ne az utasnak kelljen rohangálnia, hanem intézhesse otthon online a dolgot ,hiszen önhibáján kívül került ebbe a helyzetbe. Ha nyitott kapukat döngettem és már így van az nagyon jó.

Hálistennek nekem még nem volt bajom a neten vett jegyekkel ( kopp,kopp) ma is vettem át, 3 darabban egy utazásra jegyet semmi probléma, működött.

Íjb :) 2010.04.09. 11:39:22

@Adani: Igen Adani ez így működik. Tehát tényleg lehet így ügyintézni.
Annyit még az egész zárolásos storyhoz, hogy abban az esetben az utas valóban nagyon pórul jár, mivel zárolt a bank neki "x" összeget....de "x" összegért kell még egy jegyet venni.

Egy korábbi kommentre válasz:
A kosár tartalmának törlése: technikai okok miatt nem lehet csak egy elemet törölni.

petya.bacsi 2010.04.09. 12:42:16

@Íjb :): Na, technikai ok elhárítása után a to-do lista elejére tessenek tenni ezt :)

Mikor a családnak vásárolok jegyeket, és a végén már nem tudom, hogy mit vettem, kinek, honnantól, milyen kedvezménnyel, akkor asztalcsapkodás mellett kezdem elölről az egész műveletet.

Lehet jobb volna, ha nem csak a jobb oszlopba lenne bezsúfolva a kosár, hanem - mint a legtöbb online boltnál - teljes képernyő széles legyen, részletekkel, választógombokkal, meg ilyenekkel. :)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.09. 13:26:26

@Íjb :):
"b.)vettél egy újabb jegyet:"
Ezt a megoldást lehetőség szerint hanyagolni kell, mert értelme semmi viszont az ügyintézést bonyolítja. (Nyilván egyszerűbb házon belül a bűntetést törölni mint még utánajárni és visszaszerezni a pénzt.)
süti beállítások módosítása