Már amikor a Kerepesi úton teszteltem a rendszert megkérdeztem, hogy mi a teendő, ha bedöglik a kioszk? A válasz frappáns volt, szólni kell a kalauznak, az ír egy utasleadási lapot, majd azzal el kell menni a..... Vicces több mint két éve üzemel a rendszer, de még mindig nem tudták megoldani, hogy az ilyen eseteket rugalmasabban kezeljék: Amennyiben a kioszk bedöglik, utas megadja az adatait, az átvételi kódot, és az ügy el van intézve. De nem ezt bonyolítják és még a fizető utasnak kell rohangálnia, hogy bizonyítsa igazát. Ideje lenne, hogy az ártatlanság vélelme az utast is megillesse, ne feltételezzék róla egyből, hogy bliccel... Ja és 10 ezer forintért ne neki kelljen bizonygatni az igazát. Ja, ha leegyszerűsítenék ezeket a folyamatokat, akkor kevesebb irodista is elég lenne? Hja kéremszépen eztet híjják kapitalizmusnak, kezit csókolom....
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A tegnapi napon többedmagammal Szombathelyről a 15:00-kor induló (913-as) IC-vel utaztam Budapest Kelenföldre, jegyeinket az interneten elővételben vásároltam meg. Mivel Szombathelyen egyetlen jegykiadó kioszk sem működött utazásunk során jelentős kellemetlenségeink voltak. Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket számos problémára, amely a jelenlegi rendszerükben fennáll, és melyet pár szabály egyszerű átírásával, mind az utasok, mind maguk számára kényelmesebbé tehetnének.
- Megalázó, emberi méltóságomban sértő megoldásnak tartom azt, hogy a nem fizető utasokkal azonos módon kezeljen a kalauz, személyi adataimat elkérje, és engem bírság megfizetésére kötelezzen, még akkor is, ha ez ellen később fellebbezhetek
- Azért választottam az Internetes jegyvásárlást, mert önök azt állították, hogy gyorsabb és kényelmesebb. Ehhez képest aránytalan kényelmetlenségnek gondolom, hogy nekem személyesen kell postára/ügyfélszolgálatra mennem, hogy igényemet érvényesítsem. Mivel én például Kelenföldön szálltam le, tovább kellett utaznom a Keleti Pályaudvarba a legközelebbi ügyfélszolgálatukhoz, ahol ráadásul ügyintézőjük csak panaszomat tudta felvenni, a bírság azonnali érvénytelenítését nem tudta elvégezni
- Elfogadhatatlannak tartom, hogy egy közel 10.000 Ft-os úton, melyet én szabályosan kifizettem ilyen további problémákat okozzanak nekem.
- Számomra érthetetlen, miért kell az én személyes közreműködésem ahhoz, hogy az internetes rendelésemet utólag ellenőrizzékEzúton szeretnék megosztani önökkel pár banálisan egyszerű megoldást, mellyel a hasonló problémák száma, az utasok számára okozott kellemetlenség, illetve az önök oldalán jelentkező adminisztratív költség is jelentősen csökkenthető lenne:
- A jegykiadó kioszk üzemhibájáért az azt készítő, illetve üzemeltető céget terheli a felelősség. Azt javaslom, hogy hasonló esetekben érjék be azzal, hogy az utasok a kalauznak bemondják a jegyátvételi kódot (vagy akár csak a megrendeléshez használt email címet). Ez alapján az utazások az utasok ellenőrzése az utasok további közreműködése nélkül megtörténhet, az utazásra nem jogosult utasok költségeit a meghibásodás felelőse fizesse.
- Az internet és az email korát éljük. A kioszkok meghibásodása esetén az utazás megkezdése előtt pár perccel (legalább az IC vonatoknál) a kalauz megkaphatná az adott vonatra online rendelt és még nem átvett jegyek tételes listáját. Ez önöknek csupán pár perc munkát jelent, míg például az én vonatomon megspóroltak volna vele 50 embernek egy potya utat, a kalauzuknak 50 utasellátási lap kitöltését, és az ügyfélszolgálatuknak 50 egyedi ügyfélpanasz kezelését.
- Azt javaslom, hogy a hasonló esetekben _ne_ az utasokat terhelje az igazolás felelőssége. Legyen lehetőség az utasellátási lapon megadni a rendelési kódot, vagy a rendelési emailcímet, amely alapján az önök ügyfélszolgálata már automatiuksan érvényteleníteni tudja a bírságokat a mi közreműködésünk nélkül is.
- Tegyék lehetővé, hogy egy utasellátási lapon több utas költségeit is feltüntethessük egyetlen felelős megnevezése mellett. Mivel az összes jegyünket én vásároltam (és igazoltam utólag) teljesen értelmetlen volt utastársaim adatainak felvétele.
- Önök számos szabályzatukban hivatkoznak a jegyátvételi kód titkosságára. Ez a fenti esetekben mindig megőrizhető lenne ,ha például jegyátvételi kód helyett kérdéses esetekben az online rendelt jegyeket például a vásárlás időpontjával és a vásárló emailcímével azonosítanák.
- Tegyék lehetővé, a vásárlás egyszerű utólagos igazolását. Ha például a célállomáson már i tudom nyomtatni a jegyemet, akkor jegypénztárosaik (és ne csak az ügyfélszolgálati iroda!) helyben érvényteleníthessse a bírságot. Ily módon például Kelenföldön leszállva is helyben rendezhetőek lennének a hasonló problémák.
Ez úton szeretném kérni a fenti javaslatok megvizsgálását és megvalósításuk mérlegelését.
Köszönettel,
Csalódott utasuk