MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Máv pénztár átverés - körkérdés

2010. március 23. - georgejr

Körkérdés: történt már Veletek ilyesmi? Akár konkrétan a Keletiben, vagy máshol? Nem tudott visszaadni 5-10 forintot, meg sem próbálta a helyzetet megoldani stb?
Nyilván nem 5-10 forinton múlik a világ, de a lenti hozzáállás elég gusztustalan

Szia Georgejr!

Egy gyors kérdésem van:
Sokakkal előfordul az hogy a pénztárosok nem tudnak pontosan visszaadni?

Ma 5 forinttal megrövidített a Keleti p.u. egyik pénztárosa és nem ez az első eset.
Amikor kértem a pontos visszajárót csak annyit mondott nincs, meg sem probált váltani a mellette ülő pénztárással.
Amikor megkértem hogy akkor legyen már olyan szives felváltani pofákat vágott, majd megkérdezte a kollégáját, de semmi sem történt érdemben. Széttárta a kezét és ismételten unott flegma pofákat vágott.

Nyilván ez esetben nem a pénzről van szó, hanem az emberi hozzáállásról.

Ha nincs (elegendő) adatod a témáról akkor, szerintem érdemes lenne tartani egy szavazást az oldalon.


Üdvözlettel,
Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr331860818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.23. 08:10:19

Hm, hát igen, ez elég szomorú... Nem is az az 5 forint, hanem tényleg a hozzáállás, meg a pofavágás....

Velem MÁV-nál még nem történt meg, de más boltban igen. Ott ugyanez ment, csak még értetlenkedett is pluszban, hogy tényleg azon az 5 ft-on múlik??? Tehát országos jellegű...

petya.bacsi 2010.03.23. 08:51:50

Eljön még az idő, mikor kérsz egy jegyet, és közli, hogy kettő lehet, maradhat? (piacos poén átírva :D)

Adani 2010.03.23. 09:25:46

Ahol lehet bankkártyával szoktam fizetni boltokban is MÁV pénztárban is. Így nincs gond a visszajáróval, átverni sem tudnak, kényelmesebb is. Manapság már egyre kevesebb olyan helyet találok ,ahol értetlenül néznek a kártyára és azt se tudják mit csináljanak vele, régebben azért még előfordult idén még egyszer se. Tavaly is alig párszor fordult elő ,h nekem kellett segíteni a pénztárosnak ,h mit csináljon vele pl. adja ide a terminált ahol én majd zöld-pin-zöld kombóval fizetni tudok. :)

Ha pedig nem bénázik vele a pénztáros a többiek sem fognak mögöttem anyázni, mert nem lassabb kártyával fizetni mint pénzzel.

chachi 2010.03.23. 10:14:04

Nem tapasztaltam ilyet soha,csodálkozom is a pénztáros "bátorságán".Örülhet neki,hogy nem lett belőle utaspanasz,és valóban nem az öt ft.a lényeg,hanem a flegma hozzáállása.Inkább kis állomásokon lehet gond a visszaadással,de még itt Szolnokon is örülnek,amikor apróval fizetek.

Muszka (törölt) 2010.03.23. 10:32:43

Szolnokon a pénztárban van egy nénike, aki egyszer az előttem állóval kezdett reggel 8kor (amikor ugye tutttti, h nem járt még senki a pénztár környékén sem...:D) ordibálni egy nővel, h h merészel neki 10 ezressel fizetni, mert nincs visszajárója hozzá, és legközelebb először a szembeni újságosnál váltsa át, ne merjen neki ideállítani egy 10 ezressel. Amúgy nem Szajolba kérte, vagy 2000-3000 Ft-ba benne volt a jegy. Istenem, mi lett volna ha 20 ezressel fizet?
Ok, h nagy pénz, de nekem ne mondja, h a szolnoki állomáson, ahol néha tucatnyi ember veszi reggel egyszerre a jegyet minden pénztárnál, ekkora gond egy 10 ezres...de ha mégis, akkor sem kéne ezt a stílust.

Adani 2010.03.23. 10:40:15

@Muszka:

Ha velem csinálná ezt legközelebb 5ft-osokban vinném neki a jegyárat pontosan kiszámolva, esetleg Nokia dobozban ( bár azzal inkább az akácfában vagy BKV pénztárnál lehetne fellépni :)

Pláne ha reggel van és még senki sincs a környéken így nem fognak a felmenők sem sűrűn csuklani.

MagyarZizzi (törölt) 2010.03.23. 11:58:56

Készpénzzel még sosem próbáltak átvágni vasútállomáson, csak a munkahelyi büfében. :-) Egyszer esett meg velem a Keletiben, hogy kártyával fizettem, hibát jelzett ki a terminál, és háromszor egymás után húzta le a pénzemet. Az pénztáros tagadott, "Menjen innen, megkapta a jegyét, nem látja, hogy mások is várnak?!". El is mentem, egészen a panaszirodáig, ahol nagyon udvariasan bocsánatot kértek, aztán egy tisztviselő lekísért a pénztárhoz, és visszafizették a plusz két jegy árát. De ha nem lett volna mobilbankom, és nem kapom sms-ben azonnal, mi történik a számlámon, észre se vettem volna.

Adani 2010.03.23. 13:44:08

@MagyarZizzi:

Nekem is azonnal jön az SMS ha leveszik, hasznos dolog. Volt mikor a boltban még a nyugtát a gép nem nyomtatta ki ott vártunk rá percekig mikor jött az SMS,h levették megmutattam a pénztárosnak, h levette no problem és pár mp-el később már adta is ki a papírszalagot a gép a tranzakcióról.

rickyramirez 2010.03.23. 14:19:46

Igen, szóval alapvetően valóban nem helyes a pénztáros magatartása, hiszen meg kellett volna próbálnia kérni az utastól valamennyi összeget pluszban (pl. ha 65-re végződő összeget kellett fizetni, akkor mondjuk 15-öt, így már 50 lett volna a visszajáró, az pedig lehet, hogy volt neki), vagy megpróbálni szerezni. Ebben igaza van az utasnak. De azt is meg kellene értenie mindenkinek, hogy sajnos nehéz helyzetben vannak ők is, hiszen egy rakás fémpénzt osztanak ki egy nap, amelyből semmi nem "jön vissza", talán a 100-as és a 200-as még úgy-ahogy, de az is függ az adott naptól, és kiürül a készletük. Mindez pedig a bankkártya és az egyéb készpénzkímélő fizetési eszközök korában... Ráadásul egy olyan helyen, ahol lehetett bankkártyával fizetni! Szóval kedves utas, használja az internetet vagy ilyen helyeken a bakkártyáját, és mindenkinek könnyebb lesz az élete!

rickyramirez 2010.03.23. 14:27:04

@Muszka:
"mi lett volna ha 20 ezressel fizet?"
Hát mondjuk ordibálni azt tényleg nem kellett volna... De hogy a kérdésre válaszoljak: az lett volna, hogy szépen közlik vele, hogy nem tudnak belőle visszaadni (miért olyan hihetetlen ez, nem több millió forint készpénz egy pénztárban a váltópénz), aztán szépen fogja magát, és váltassa fel, ahogy tudja. Mert ez egy (kis) pénztár, nem pedig az MNB trezorja. Ha mondjuk 19600 forintért vesz jegyet, akkor jöhet a húszezres, nincs baj. De ha 200-ért, akkor már más a helyzet. Szóval: elő a bankkártyákkal (Szolnokon is lehet)!

rickyramirez 2010.03.23. 14:41:45

@Adani:
Az a baj, hogy sokan, akik nem látják át ennek a dolognak a működését, úgy gondolkodnak, mint te, nevezetesen, hogy ha jött egy SMS, akkor biztosan megtörtént a terhelés. Csakhogy ez sajnos nem mindig van így! Pl. kommunikációs hiba is történhet (ez független az üzlettől vagy az azt kezelő dolgozótól, nem ő csinált rosszul valamit), és jön az SMS. Aztán általában utána jön egy másik, hogy érvénytelen az előző. De amíg ez a második meg nem érkezik, a kedves vevő ideges, és ragaszkodik a vélt igazához, hogy ő márpedig ezt kifizette. Vagy találkoztam olyannal is, hogy valaki két ilyen SMS-t kapott (itt most NEM arra gondolok, amikor pl. internetes jegyvásárlás esetén kettő jön, vélhetően a zárolás miatt) a számlavezető hitelintézetének a hibájából, holott a tranzakció rendben végbement, és telefonálgatni kellett, hogy mi van, mire kiderült a bank hibája. De addig ő a banknak hitt a két SMS miatt, holott ők hibáztak.
Ha pedig nem nyomtat a gép bizonylatot (mert pl. nincs benne papír), attól még a tranzakció lezajlott, ez nem kérdés. De annyit tennék hozzá: nem önmagában az SMS igazolja ezt. A megoldás igazából szerintem a PayPass elfogadóhelyek és kártyák elterjedése lehetne, ez aztán tényleg gyors és problémamentes fizetést tenne lehetővé. De a jelen helyzetben ilyenbe biztosan nem fog a magyar vasút beruházni, örülhetünk, hogy egyáltalán "hagyományos" módon lehet jó pár helyen bakkártyával fizetni. Elterjedésének további gátja továbbá a magyar lakosság hozzáállása, ugyanis a kétszáz forintos jegyét húszezressel fizető nénike bizonyosan nem fog ilyet kiváltani.

rickyramirez 2010.03.23. 14:50:02

@MagyarZizzi:
"háromszor egymás után húzta le a pénzemet"
Nos, akkor ez esetben a pénztáros hibázott, de nem a rendszerel van alapvetően a hiba. Ha a pénztárgép össze van kötve a bankkártyás elfogadóval, akkor még ha akarja sem tudja többször "lehúzni". Ha nincs (és a vasútnál azt hiszem, ez a helyzet), akkor elvileg igen, de akkor újra és újra meg kell adni a PIN-t, és ugyanazon kártya és ugyanazon összeg esetében a gép rá is kérdez, hogy egy ilyen tranzakció az előbb már megtörtént, biztosan kívánja újra? Ha ez történt, akkor a pénztáros felelőssége nem kérdés. Viszont ha önmagában a megkapott SMS-ek voltak ennek a vélekedésnek az okai (tehát hogy többször vonták le a pénzt), akkor ez nem biztos, hogy helytálló, hiszen pl. kommunikációs hiba esetén jelzi a hibát a gép, és géptől függően vagy újra meg kell adni a PIN-t, vagy nem, de ha igen, akkor sem azért, mert a banki terhelés megtörtént.

Adani 2010.03.23. 14:59:53

@rickyramirez:

"miért olyan hihetetlen ez, nem több millió forint készpénz egy pénztárban a váltópénz"

Miért kéne több millió? Elég kb. 30-40 ezer apróban tö9bb címletekben így máris tudnak visszaadni 20 ezresből és hát sokan egyszerre nem fizetnek majd azzal. Sokszor még egy egyszerű kisboltban is fel vannak erre készülve, h annyi legyen min. a kasszában, h ha 20 ezressel állít be egy vevő akár késő este is tudjanak visszaadni még ha csak két sört vesz is. Ők másképp gondolkodnak tudják ,h a vevő az jó mert belőlük élnek és jó nekik ha máskor is visszajön és vásárol.

rickyramirez 2010.03.23. 15:22:38

@Adani:
Nem értek egyet. Egyrészt 30-40 ezer bizony nem biztos, hogy elegendő, főleg akkor, ha annak egy része kisebb címlet. Itt már a második tízezres is gondot okoz, húszezresről meg ne is beszéljünk. Ha nem volt addig forgalma, és nem "gyűjtött" elég kisebb címletet, akkor gond van. Az autóbuszoknál is ki van írva, hogy a járművezető pénzváltásra nem kötelezhető, tessék megfelelő címlettel fizetni (ott a járművezető egyben a pénztáros is).
Másrészt miért kell mindjárt azt hajtogatni, hogy a MÁV már megint nem vevőközpontú, mert ilyen történik? Ez technikai probléma, amelynek a kialakulásában az utas is ludas, mert nem megfelelő címlettel fizetett, illetve nem vette igénybe az alternatív fizetési lehetőséget. Ez hozzáállás kérdése az utas részéről!

Adani 2010.03.23. 18:15:46

@rickyramirez:

Ügyfélközpontúság azért meglátszik. A MÁV-nál nem annyira érdekeltek ebben tudván, h mivel utaznia kell ezért kénytelen vonattal menni ha nincs autója és mással nem tud, ezért nem törik magukat annyira érte úgyis jön. A kisboltos meg töri, mert ha nem tud a 20 ezresével fizetni majd elmegy egy másik boltba és ott fizet vele, az meg neki nem jó.

A buszon tényleg nem lehet nagy címlettel fizetni a sofőrök már a 2000-esre is sokszor csúnyán néznek, pedig elvleg ugye a törvéy azt mondja, h köteles minden címletet elfogadni mert hivatalos fizetőeszköz mind, a buszvezető pl. ha nem tud visszaadni nyugtát kell adjon arról ,h átvett 20 ezer ft-ot ennyi és ennyi a jegy ára és azzal a nyugtával te egy Volán pénztárban elkérheted a visszajárót. De ezt se szeretik reklámozni ,mert papírmunka nekik. De ha éppen úgy gondolod akkor 5ft-osokban is fizethetsz nem mondhatja azt, h nem fogadom el, mert érvényes fizetőeszköz. Ha én a mondjuk 20 ezer ft-os számlát 4000 db 5 ft-ossal fizetem ki akkor úgy fizetem ki, el kell fogadnia.

Törzsgyökeres szentesi 2010.03.23. 19:49:22

@rickyramirez:

Utálom a bankártyát, nem szeretem pénzsóvár emberek zsebét tömni az átutalási jutalékkal. Nem szégyellnek akár 500 forintot elkérni a semmiért.

vanek ur 2010.03.23. 22:05:02

@Adani: @rickyramirez: Nekem is hasonló tapasztalataim vannak boltból: 40000 Ft nyitópénz volt, 5000-es a legnagyobb címlet (1 db). Ha az első 2 vevőnek 2-3000 Ft-ról kellett 10000-re felkerekíteni, akkor a harmadiknak már nem tudtam volna ezt megtenni, vagy csak úgy, hogy kapott volna egy-két rollni 100-ast :)
Tudomásul kell venni, hogy nem mindig tudnak visszaadni, viszont ezt a pénztáros közölje a megfelelő udvariassággal, akárhol is dolgozik.

vanek ur 2010.03.23. 22:09:22

@Törzsgyökeres szentesi: A bankkártyával kapcsolatban az egyetlen pluszköltséged a sima bankszámlához képest az éves kártyadíj. Ha vásárolsz, a jutalékot a kereskedő fizeti a hasznából. Csak a pénzfelvételért kell fizetni a szerződéstől függően. (De már itt is van olyan, hogy 1-2 felvétel ingyenes. Ekkor egyszerre felveszel annyi készpénzt, amennyi elengedhetetlen, és ahol csak lehet és ésszerű, ott kártyával fizetsz.)

Muszka (törölt) 2010.03.23. 22:15:03

@rickyramirez:

Persze, nem is arról van szó, h 200 forintos jegyért fizetek 20 ezressel...és tényleg, én úgy gondolom, ha lehet, próbálok nem sokkal többel fizetni, mint amennyit kértek, de nem kötelező. Mezőtúron ki van írva, h nagy címletből nem kötelesek visszaadni. De az egy kis állomás, Szolnok meg azért szerintem elég nagy. Az utas is hibás azért, ha nagyon nagy címletben fizet, ha tudja, h keveset fog, de az ordibálást meg az ősemberes hozzáállást szerintem semmi sem indokolta...

A bankkártyás fizetésről meg annyit, mikor 20an állnak mögöttem, sietne mindenki, nem fogok azzal fizetni. Pedig van kártyám és mégsem. Tovább tart, macerásabb meg kellemetlenséget okozok másoknak. Ha nincs más, akkor nincs más, de ha lehet választani, készpénz. Valahol meg nem is lehet, pl. Mezőtúron, pedig ott fősuli is van, meg minden, vadi új az egész állomás, mégsem.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.03.23. 22:34:54

Meg sem merem említeni azokat a svéd jegyautomatákat amik CSAK bankkártyát fogadnak el. :) Oké, hogy a 80 éves nénik nem programozó zsenik, de a legtöbb ember az elvirával azért megküzd. A fizetés meg úgyis kártyára jön (agy svarcban, zsebbe...)
Innentől adná magát a lehetőség, érintőképernyős jegyautomata az elvira kezelőfelületével, csak a netes jegyvásárlás gombját "Ide a jegyemmel most" gombra kell cserélni. :) (na jó, ez persze nem ilyen egyszerű) Ha készpénzt is elfogad az sem hátrány, de nem kell feltétlenül, azt úgyis csak üríteni kell. Lényeg, hogy a felülete mindent tudjon amit az elvira (minimum), mert ezek a pesti elővárosi-jegyautomaták kiakasztanak. Ha Hamburgig akarok EN hálókocsi jegyet venni, ahhoz miért is kell nekem pénztáros? Ott a menetrend, kinézem a vonatot, elolvasom a rendelkezésre álló kedvezményeket, kiválasztom ami kell, kifizetem, kész. :)

Adani 2010.03.23. 22:42:30

@vanek ur:

Ez igaz ezért nem szeretik ha kis tételt fizetsz kártyával ( pár 100 ft), mert az lehet, h nekik nem bolt, mert több a tranzakciós díj.

Pénzkivétet meg érdemes úgy megoldani ,h lehetőleg saját ATM-ből ( amelyik banknál van a kártyád) az mindig olcsóbb. Persze ha nincs kéznél olyan akkor nem tudod.

Ha a pénztáros nem ma kezdte és megtanulta mit kell a kártyával csinálni nem feltétlen hosszabb folyamat, kártya betesz kód beüt, és pár mp és már jön is vissza az igazolás. Ennyi és nem több. Ha nem pontosan adod a jegyárat akkor több idő mire megkapod a visszajárót.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.23. 23:32:23

@vanek ur: De egy Szolnok méretű állomáson reggel 8-ig akár többszázezer forintos bevétel is összejöhet, abból meg már elég sok 20000-est fel tud váltani.

VJV Man 2010.03.24. 09:11:51

Ha kiszámolnám, hogy hányszor adtam úgy vissza apró hiánya miatt, hogy a saját zsebből megy az ötös.

vanek ur 2010.03.24. 12:29:40

@Peti817172M: Ez igaz. Viszont a pénztárban levő váltópénz mennyisége függ attól, hogy
- mikor kezdett dolgozni az a pénztáros;
- milyen értékű vásárlások voltak, és azt mivel fizették;

Tapasztaltam már olyat, hogy nagy készpénzforgalmú helyen is olyan szerencsétlenül jöttek egymás után a fizetések, hogy egyszer csak gondot okozott a visszaadás. Egyszerűen kifogyott az 1000, 2000 és 5000 Ft-os címlet is.

A Gyula 2010.03.24. 20:58:12

Az az utas se normális, aki pár száz Ft-os jegyet akar a vonaton 20000-essel fizetni. Mit képzelnek magukról? Amikor elárulom az ilyeneknek mennyi váltópénzt kapok azt se értik miről van szó.

mildi 2010.03.25. 17:52:02

@vanek ur: nálunk 10e a váltó. jön az első utas, kér egy 50km-es jegyet és 10essel fizet....

A mostani jegyárak amúgy nagyon húzzák ki az aprót (5, 10, 20), és igen, soxor hamar elfogy. Ilyenkor szoktam mondani az utasok egyik részének, hogy szóljon, legközelebb megkapja (még senki nem szólt), másik részének meg "elengedem" az 5-10 ft-ot, hogy majd legközelebb megkapom (még sose kaptam meg) :D. hóvégére kb nullszaldóra szoktam kijönni.

A Gyula 2010.03.25. 18:36:03

Nekem már jegyezte meg utas miért nem ad a MÁV váltópénzt a jegyvizsgálóknak? Én meg elmagyaráztam, hogy adhat akár 20000 Ft-ot apróban váltópénznek, elég ha egy valaki fizet 20000-rel és szinte be is zárt a bazár...
süti beállítások módosítása