Olvasónk mávos üzletszabályzatértelmezési anomáliába futott bele (hejjj de szépre sikerült). Felhívta Direktet, megkérdezte a nemzetközi pénztárban is, hogy kell-e átszállás esetén pótjegyet váltania, ha grazi kirándulójegye van és nem közvetlen járattal utazik. Mindkét esetben azt mondták, hogy nem kell. Majd jött a kaller és közölte, hogy bizony ez bünti. Egy utastárs segítségével elkerülte a büntetést Péter, de az incidensen felháborodva panaszt akart tenni a Keletiben, ott ahol megmondták neki a tutit, de hogy-hogy nem már ott is kalauznak adtak igazat, ahol pár nappal korábban az ellenkezőjét mondták. Komolyan ennyire nincs némely vasutas kolléga az üzletszabályzattal? Ideje lenne a gizikéknek meg a marikáknak egy kis fejtágítás...
Tisztelt Blogszerkesztő!
Az alábbi esetre szeretném felhívni a figyelmüket, mely velem esett meg tegnap délután.
Budapestről utaztam a hét elején Grazba, majd tegnap vissza. Amennyiben Szentgotthárdon keresztül, a legrövidebb távolságon utazik az ember, napi egyetlen közvetlen vonat jár, a Halászbástya InterCity, ami reggel 6-kor indul Graz-ból, és déli 12 órára ér a Keletibe - ám a menetrendtől eltérően sajnos étkezőkocsi nélkül közlekedik... Érthető módon így hát nem ezt választottam, hanem a napközbeni vonatokat, ahol is Szentgotthárdon és Szombathelyen át kell szállni.
Mielőtt elindultam Pestről a hét elején, felhívtam a MÁV ügyfélszolgálati vonalát, és rákérdeztem, hogy amennyiben a Graz-i kirándulójegy nevezetű, 4 napos, Graz-i tömegközlekedést magában foglaló jegytípussal utazom, szükséges-e IC-pótjegyet váltanom a belföldi átszállásos vonatokra. Az ügyintéző némi kutakodás után közölte, hogy a Vasúti Üzletszabályzat 2. kötetének 3. része értelmében amennyiben a menetjegy nemzetközi viszonylatra szól, NEM KELL mellé pótjegyet váltani, függetlenül attól, hogy belföldi IC-vel és személyvonattal, vagy pedig közvetlen nemzetközi IC-vel utazom.
Ezt a kérdést - a biztonság kedvéért - feltettem még egyszer a Keleti Pályaudvar nemzetközi pénztárában, miközben a jegyet vásároltam, s szintén hasonló választ kaptam.
Nyugodt szívvel keltem útra.... Grazból visszafelé azonban a kalauz elkezdett akadékoskodni, hogy miért nem váltottam pótjegyet. Mondtam, azért, mert másodszori rákérdezésre is, hivatalos MÁV-személyzettől olyan instrukciót kaptam, hogy NEM KELL megváltani pluszban... Mivel nem volt nálam forint (Graz-ban lakom), a 900 Ft-os helyszíni pótdíjat nem tudtam kifizetni, így 6000 (!) Ft-ra büntetett volna meg a kalauz.....
...ha nem lett volna egy figyelmes és jószívű utastársam, aki kifizette nekem a 900 Ft-ot.... Ezúton is örök hálával tartozom neki!!!
...Ugyanakkor feszült aggodalommal nézem, hogy a MÁV-nál hivatalos minőségében mindenki azt állít, amit akar, következmények nélkül.... A Keletibe megérkezésemkor ugyanis a nemzetközi pénztárban panaszt akartam tenni, mire a pénztáros közli velem, hogy DE IGEN, ha ezzel a jeggyel utazom belföldi IC-n, akkor meg kell vásárolnom a pótjegyet....
Na most akkor HOGY IS VAN EZ??? Első telefonálásomkor az ügyfélszolgálatosnak direkt bemondtam a vonat számát és az átszállásokat, hogy tudja, nem a közvetlen intercity-vel utazom, s ennek ellenére akkor azt válaszolta nekem, hogy NEM KELL PÓTJEGY...
Ki az a személy vagy testület a MÁV-on belül, aki ebben a kérdésben úgy állást tud foglalni ÍRÁSBAN, hogy azt az összes jegyvizsgáló és pénztáros elfogadja??? Nem akarok még egyszer önhibámon kívül 6000 Ft-ot ráfizetni a nemzetközi menetjegyemre....
U.i. Elhatároztam, hogy mostantól a MÁV teljes kiiktatásával fogok csak Graz-ból hazajárni.... Bécsig ÖBB, onnan pedig OrangeWays!
Üdv.
Péter