A KRESZ szerint a vasúti átjárókat mindig fokozott óvatossággal kell megközelíteni. Ha nem figyelünk csúnyán végezhetjük, de mi a helyzet akkor, ha a kellő figyelem, óvatosság nem elég? Vannak olyan vasúti átjárók, ahol se sorompó, se fénysorompó nincs, és a pálya is beláthatatlan. Ilyen átjáróknál miért nem helyez el a MÁV egy működő fénysorompót?
Olvasónk alábbi levele is egy ilyen balesetveszélyes átjáróról szól:
Tisztelt MÁV ZRt.
Mai napon (2010.03.09) reggel 8.10 körül érkeztünk menetrend szerinti autóbusszal a 63. sz főút és a 44. sz vasútvonal (régi, már nem használt Pusztaszabolcs-Szabadbatyán) kereszteződéséhez.
A kereszteződésnél a közút mindkét oldalon magasabban fut mint a vasútvonal, emiatt a kereszteződés egy "teknő"-ben van. A sinek ráadásul takarva vannak mindkét irányból, elsősorban azért, mert a sinek rézsűk közt futnak, másrészt rengeteg ott a bokor és fa. Beláthatalan. Csak akkor látható, hogy közlekedik a sínen jármű, ha már rámegyünk a sinekre. Az őrház használhatalan állapotban van, félig szétbontva. A sorompók(teljes karos) rozsdásak, évek óta használaton kívül.
Mostanában nagy ott a mozgolódás, ha jól tudom, felújítják a vonalat. Hetek óta munkálatok folynak a kereszteződés környékén.
Tehát 2010.03.09.-én reggel 8.10 körül érkeztünk az átjáróhoz, a busz előtt egy személyautó, illetve egy kisteherautó közlekedett. Egyszercsak megjelent egy kétéltű markoló a síneken, egy kis pályafenntartó kocsit húzva. Át a kereszteződésen. Semmilyen biztosítás nem volt.
A sorompók fenn, fényjelző nincs. A sorompó valószínüleg el is törne, he megmoccana, olyan rozsdás. De hogy egy jelzőőr sem biztosította az átjárót, az felháborító. akármilyen lassan is közelednek az autók, nem látható be a vasúti pálya. Csak a szerencsén múlott, hogy nem történt baleset.
Kérdéseim a következők:
Hogy járhat át biztosítás nélkül bármilyen szerelvény a kereszteződésen?
Ha már hetek óta dolgoznak ott, nem lehetne egy közúti táblán figyelmeztetni az úton közlekedőket?
Megjegyzés: a levelet megkapja a http://megintallunkvazze.blog.hu/ internetes fórum is.
Tisztelettel:
M. Gábor
Az utolsó 100 komment: