MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Biztosítás, jelzőőr nélküli beláthatalan vasúti átjáró

2010. március 11. - georgejr

A KRESZ szerint a vasúti átjárókat mindig fokozott óvatossággal kell megközelíteni. Ha nem figyelünk csúnyán végezhetjük, de mi a helyzet akkor, ha a kellő figyelem, óvatosság nem elég? Vannak olyan vasúti átjárók, ahol se sorompó, se fénysorompó nincs, és a pálya is beláthatatlan. Ilyen átjáróknál miért nem helyez el a MÁV egy működő fénysorompót? 

Olvasónk alábbi levele is egy ilyen balesetveszélyes átjáróról szól:

Tisztelt MÁV ZRt.

Mai napon (2010.03.09) reggel 8.10 körül érkeztünk menetrend szerinti autóbusszal a 63. sz főút és a 44. sz vasútvonal (régi, már nem használt Pusztaszabolcs-Szabadbatyán) kereszteződéséhez.

A kereszteződésnél a közút mindkét oldalon magasabban fut mint a vasútvonal, emiatt a kereszteződés egy "teknő"-ben van. A sinek ráadásul takarva vannak mindkét irányból, elsősorban azért, mert a sinek rézsűk közt futnak, másrészt rengeteg ott a bokor és fa. Beláthatalan. Csak akkor látható, hogy közlekedik a sínen jármű, ha már rámegyünk a sinekre. Az őrház használhatalan állapotban van, félig szétbontva. A sorompók(teljes karos) rozsdásak, évek óta használaton kívül.

Mostanában nagy ott a mozgolódás, ha jól tudom, felújítják a vonalat. Hetek óta munkálatok folynak a kereszteződés környékén. 

Tehát 2010.03.09.-én reggel 8.10 körül érkeztünk az átjáróhoz, a busz előtt egy személyautó, illetve egy kisteherautó közlekedett. Egyszercsak megjelent egy kétéltű markoló a síneken, egy kis pályafenntartó kocsit húzva. Át a kereszteződésen. Semmilyen biztosítás nem volt.

A sorompók fenn, fényjelző nincs. A sorompó valószínüleg el is törne, he megmoccana, olyan rozsdás. De hogy egy jelzőőr sem biztosította az átjárót, az felháborító. akármilyen lassan is közelednek az autók, nem látható be a vasúti pálya. Csak a szerencsén múlott, hogy nem történt baleset.

Kérdéseim a következők:

Hogy járhat át biztosítás nélkül bármilyen szerelvény a kereszteződésen?

Ha már hetek óta dolgoznak ott, nem lehetne egy közúti táblán figyelmeztetni az úton közlekedőket?

Megjegyzés: a levelet megkapja a http://megintallunkvazze.blog.hu/ internetes fórum is.


Tisztelettel:

M. Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr511830607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.11. 09:20:50

Naponta több száz vonat közlekedik olyan átjáróban, amiben az andráskereszten kívül más biztosítás nincsen. Nem csak Magyarországon, hanem tőlünk nyugatabbra is.
A világon nincsen, hogy az összes átjáró biztberrel biztosított, mégis közlekednek vonatok, és autók egyaránt.

Mit mond ilyen esetekre a Kresz? Tessék utánanézni... Bátran ki kell szállni a járműből, körbenézni, ha az áthaladást nem ítéli meg az autós biztonságosnak. (A kresz is ezt mondja...)

Amúgy fővonalon is rengeteg ilyen hely van, ahol nem alkalmanként, hanem rendszeresen, és neme gy markoló sebességével, hanem 100-120km/ó-val mennek vonatok...

gozos 2010.03.11. 09:28:39

Régóta hasonló kérdések járnak a fejemben. November körül egy szép ködös reggelen nem működő fénysorompónál körbenézett egy 30 körüli srác, majd ráhajtott autójával a sínekre. Győr környékén történt az eset. Pechére a soproni gyors 100-as tempóval ... hát trancsír. Ennyi lett belőle.

Kérdezem: nem lenne illendő a vasúti szemafort is bekötni az átjáró jelzőrendszerébe? Ha a jelzőrendszer nem megy, akkor az 1 percnyi távolságra levő szemafor a vonatnak is toljon lassújelet.

RENGETEG halálos baleset lenne így megelőzhető.

Esetünkben: sínen közúti biztosítás nélkül ... óvatosan megközelíti a kereszteződést, benézi és szépen áthajt.
Tudom, a vasúti jármű az erősebb, a személygépkocsi a "puhatestűbb". De akkor is! Felelős a MÁV is az ilyen jellegű balesetért.

Lásd még Pörböly, ahol busznyi gyerek közül haltak meg sokan. Szintén fénysorompó hibájából. A MÁV szerelvénye persze nem lassított.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.11. 09:51:02

@gozos:
Ne keverjünk dolgokat, ha lehet...

Pörböly egy egészen más történet volt, és más világot is éltünk.
A fénysorompó akkumulátorlopás miatt nem működött, hetekig. Akkor még a törvény nem írta elő kötelezően, hogy mennyi idő alatt kell pótolni, javítani a meghibásodott fénysorompókat....
Napjainkban erre már vannak normaidők.
Pörbölyt már csak azért sem szabad idekeverni, mert a mozdonyvezetőkapott írásbeli rendelkezést arról, hogy a fénysorompó hasznavehetetlen, Vmax=15km/ó, de nem fékezett. Az emberi mulasztást semmilyen jelző nem csökkentené.

A rábapatonai balesetnél pedig a srác nem lassított, nem is állt meg, szemtanúk szerint, így az "érzelgős" bevezetés megint hasztalan. Ha megáll, neadjiten ablakot letekerve kisasol érzékeli a vonat közeledtét. Aki valaha látott már 100 m-nél közelebbről vasútvonalat, neadjisten már gyalogolt is mellette, tudja, hogy a vonat már 15-20 mp-el előbb jól hallhatóan közeledik. Nagysebességnél a sín ciripelése is hallható. Tehát szumma, az illető magának köszönheti ami történt. Megint a kreszre tudok hivatkozni, mit ír elő olyan esetben, amikor a fényjelző nem működik, és nem is belátható, emellett a távolbalátás is korlátozott?? Azt, hogy semmi gáz, menjünk ész nélkül bele a kereszteződésbe?? Hát nem...

"Kérdezem: nem lenne illendő a vasúti szemafort is bekötni az átjáró jelzőrendszerébe?"

Léteznek ilyen berendezések, de ezeket nemzetközi szabályok szerint az emeltsebességű (Vmax=160km/ó) szakaszokra kell felszerelni. Alacsonyabb sebességnél nem.

Mindenki mellé nem lehet rendőrt állítani.
Volt Ebesnél tavaly októberben, fénysorompó vörösen villog, a sorompó ugyan nyitva, de ugyebár a villoggás megvolt. Csaj megáll!!! (több zemtanu és a mozdonyvezető is látta) körbenéz, majd elindul. A mozdony persze elkapta, ott halt meg. Az ilyere van magyarázat????? Látja a jelzőt, megáll, és bemegy a vonat elé...

Adani 2010.03.11. 10:57:17

@gozos: Na ja a sofőr meg megállás nélkül ment át mondván ismeri a menetrendet ilyenkor nem jön vonat. Nem működő fénysorompónál KRESZ előírás, h megállni körülnézni. Pörbölynél egyébként le is sittelték a mozdonyvezetőt, mert nem lassított le. Egyébként úgy tudom emelt sebességű (120 és felette) vasúti pályán a fénysorompók a függésben vannak a jelzőkkel. Beláthatatlan kereszteződések előtt dudálni is szokott a vonat. A balesetek nagy része egyébként nem az andráskeresztes hanem a biztosított átjárókban történik több mint 90%-uk működő jelzőberendezés mellett. Főleg abból ,h leszarják ,h pirosan villog az a mackósajt ott az út mellett, megkerülik a félsorompót, a gyalogosok meg átbújnak alatta se jobbra se a balra nézve.

Egyébként is sínek között csak a vonatnak van helye tartja egy régi mondás.

záporjózsi 2010.03.11. 11:00:58

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Itt nem csak az a fontos, hogy meg kell győződni az áthaladás veszélytelenségéről, hanem az is, hogy van csapórúd. Annak az üzemképtelenségéről semmilyen szabályos jelzés nincs. Kérdés az, hogy amennyiben az átjáróba telepített berendezés (jelen esetben bakteres sorompó) üzemképtelen, mi szabályozza a jelzőőr kiküldésének szükségességét, illetve kinek kell elrendelni, hogy az útátjáró előtt a vasúton közlekedő jármű Figyelj! jelzését kötelezően előíró jelző kerüljön ki.

gozos 2010.03.11. 11:44:04

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Akkor még a törvény nem írta elő kötelezően, hogy mennyi idő alatt kell pótolni, javítani a meghibásodott fénysorompókat...."

És a jelen postban ismertetett nem működő csapórudas sorompóra mennyi javítási időt hagy a törvény?

---

Egyébként tény, hogy a KRESZ alaposan előírja, hogyan közelítsünk meg egy vasúti átjárót. Az élet viszont hoz fura dolgokat.
Egy balesetnek közvetlen szemtanúja voltam, Balaton mellett 50 körüli külföldi házaspár ... voltak.

Macisajt volt az átjáróban, félkar nem. A lenyugvó nap éppen szemből sütött, a macisajt jelzése csak utsó pillanatban volt észrevehető. Az ő történetük itt ért véget, 80-ról kb. 70-re lassíthatott a vonat a csattanáskor.

Azóta azt mondom, félkar. Aki megkerüli megérdemli. Macisajtot azonban nem engednék 2 számjegyű útra. Pontosabban a vonatra 30 km/h-s lassítást előírnék ez esetben. Aztán döntsön a vasútnál a pénzügy, hogy megéri-e lefékezni, vagy inkább félkarút felszerelni.

Ha pedig a félkar letörik vagy nem záródik, szemafor 15 km/h-ra. Vandalizmusról pedig: kameradoboz, némelyikben kamera is és jól megpicsázni a rajtakapott embert. Csak ugye a rend őrei utóbbi időkben más célokra vannak tartva, a jogász pedig kimossa a "szegény ártatlan gyerekszobahiányból fakadóan önmegvalósulni vágyót". Szomorú dolgok ezek.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.11. 11:49:05

@gozos:
"És a jelen postban ismertetett nem működő csapórudas sorompóra mennyi javítási időt hagy a törvény?"

Egy megszűntetett vonaon, üzemen kívül helyezett sorompóra mennyi időt írna elő szerinted? :-P

Te fizetsz súlyadót a forgalomból kivont, bontásra váró autód után? :P Ugye nem.

Adani 2010.03.11. 11:54:12

@gozos:

"A lenyugvó nap éppen szemből sütött, a macisajt jelzése csak utsó pillanatban volt észrevehető."

Ennek ellenére rámentek? Akkor Darwin díj. Ha nem látom akkor az nem azt jelenti ,h szabad hanem ,h nem működik és megállok és szétnézek. Ez olyan jó kifogás, h rásüt a nap és nem látom a pirosat. De hát az azt jelenti mintha nem működő lenne, hiszen te úgy látod arra meg ott a szabály. Megállni szétnézni ha nem jön vonat átmenni.

Adani 2010.03.11. 11:59:12

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

"Ha megáll, neadjiten ablakot letekerve kisasol érzékeli a vonat közeledtét. Aki valaha látott már 100 m-nél közelebbről vasútvonalat, neadjisten már gyalogolt is mellette, tudja, hogy a vonat már 15-20 mp-el előbb jól hallhatóan közeledik."

Alátámasztom, gyalogoltam is sínek mellett meg síneken és jártam is már többször vonatot fotózni vasúti átkelőktől 50-100 m-re is begyalogolva. Még vakító napsütésben nappal is a vonat fényeit már jóval hamarabb lehet látni. A fénysorompó még nem váltott át pirosra, de már látni a vonat fényét. A sín ciripelése is több mp-el előre jelzi ,h jön vmi, sőt a vonat zaja is hallatszik. Igaz én főleg mellékvonalon voltam kint fotózni a vonatokat, ott a sebesség is kevesebb, de fővonalon is 100 km/h körüli tempóval is legalább 10mp-e lelőbb hallani, h vonat jön. Azért fővonalon és se mernék a sínek mellett gyalogolni, vagy csak jóval távolabb tőle.

záporjózsi 2010.03.11. 12:01:29

@gozos: "Macisajtot azonban nem engednék 2 számjegyű útra."
Érdekes lenne az arcod, amikor ezután leírva látod a sorompórúd fenntartási költségeid pl. saját célú vágányon vagy kis forgalmú vasútvonalon.

"Pontosabban a vonatra 30 km/h-s lassítást előírnék ez esetben." Érdekes lenne, amikor mondjuk a pécsi vonalon közlekedő vonat 30-ra lassít...
A biztosítási módot a területileg illetékes NKH határozza meg. Hagyjuk meg neki a döntés jogát...

"Ha pedig a félkar letörik vagy nem záródik, szemafor 15 km/h-ra."
- nem biztos, hogy van függésben lévő jelző.
- nem biztos, hogy van jelző.
- ha függésben van és nem megy le a csapórúd vagy a pilácsok nem pilácsolnak, akkor vörösbe esik (az előjelző pedig megjött :P).

Sajnos az, amiket írtál nem messze, de azért elrugaszkodott a valóságtól. A 30 km/h és kapcsolt részeit megtekintheted a BHÉV vonalain. Értelme nincs, de sokat fogyaszt és növeli a közút zárási idejét, azaz indokolatlanul feltartja a forgalmat.

Adani 2010.03.11. 12:13:48

@záporjózsi:

A Gödöllőin van ilyen, valóban nem jó, és nem is kéne ilyet tenni. Miért kell a vasútnak fejet hajtani a közút előtt? Néhány mazsola miatt ne tartsunk már fel több 100 embert, akik a vonaton vannak.

JBWebster 2010.03.11. 12:30:33

A Máv nem fog addig foglalkozni az esettel, amíg nem vizsgáltatják ki.

Az ilyen helyeket a Közlekedésbiztonsági Szervezet ( www.kbsz.hu ) felé kell jelenteni. Általában ki szokták vizsgálni a megkereséseket, de tanácsos a lehető legtöbb és legpontosabb információval szolgálni.Pl. A és B állomások közötti pálya, és az 123 számú út kereszteződése. Esetleg az úton két irányban fellelhető elsőkélnt elérhető települések neve. A pálya jellege, esetleg ( villamosított-e, vagy sem ) Ha van mód rá, akkor a befoglaló kilóméterszámokat, és fotókat is célszerű készíteni/átpasszolni, kb. hatot. Kettőt a közút irányából, a kereszteződéstől kicsit távolabb, mindkét irányból. Kettőt a vasúti pálya egyik haladási irányába, a kereszteződés két oldalán. Kettőt pedig a másik irányban, ugyanilyen követelményekkel.

A bejelentés elvileg kötelező kivizsgálást jelent, a tények ismeretében egy biztonsági ajánlás simán születik belőle. A minimum, amit ilyenkor gyakorlatban megtesznek, az egy bozótvágás, de ha úgyis átépítik, fejlesztik, karbantartják a vonalat, akkor van esély rá, hogy beveszik a kereszteződést is az átalakításba. Persze ez nagyban függ attól, hogy az adott út mekkora forgalmat bonyolít le, vagy hogy van-e lehetőség a környezetalakításra ( magyarán, nem védett tájkörzetben fut az út )

Esetlegesen a névtelen bejelentéshez a link:

www.kbsz.hu/index.php/hu/component/jforms/5/62

Amúgy hasznos dolog olvasgatni a KBSZ honlapot, rengeteg érdekesség, és esettanulmány van fent. Aki nem bízik a vasút biztonságosságában, annak szinte kötelező.
Egy szemelvény, idénről:

" Miskolc - Tiszai pu. egyik tárolóvágányán a takarító személyzet az 5425 sz. vonat egyik kocsijában aknavető gránátot talált."'

JBWebster 2010.03.11. 12:34:08

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Láttunk már példát tényleges vasúti pálya nélküli útkereszteződés lelkes fenntartására, tehát van rá esély, nem is kicsi.... :D

záporjózsi 2010.03.11. 12:34:43

@Adani: Egyszer számold ki, hogy hány másodperccel többet van egy vonat miatt lezárva így a sorompó. Aztán hasonlítsd össze az ottani, periódusonkénti zöldidővel. Kit szivatnak ezzel? A közutat... De a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve...

záporjózsi 2010.03.11. 12:37:19

@JBWebster: Inkább nem megszüntetésre...

JBWebster 2010.03.11. 12:39:41

@záporjózsi: Hát, figyelj, gyakorlatilag ugyanarról beszélünk, nem?

záporjózsi 2010.03.11. 12:41:57

@JBWebster: De csak gyakorlatilag. Mert fenntartás max. papíron volt...

Adani 2010.03.11. 12:50:07

@záporjózsi:

Így igaz elég csak egy tanulmányi utat tenni a kerepesi úton. Rögtön ajánlanám is a Rákosfalva mh melletti átjárót, ahol úgy 10 percenként elmegy egy vonat és bizony, aki a Kerepesiről kanyarodna arrafelé az szív, mert mire végre zöldet kapna jön a HÉV így eltörli a fénysorompó azt a zöldét reménykedhet, h mire a következő zöld periódus jön nem jön újabb vonat. De ugyanez van Gödöllőn a Szabitérnél is az is egy elbaszott kereszteződés.

Nagyvasúton meg a 135-ös vonalon az Algyői hidat teszi tönkre az ,h a hídon fékeznek a vonatok a gáton lévő földútnál lévő átjáró miatt. Elvileg nem belátható, de van mindkét oldalt fénysorompó és a siófoki buszbaleset óta lassújel van ott, emiatt a hídon kell fékezni ami megviseli a szerkezetet. A mazsolák miatt, hiszen fénysorompó van, másrészt az egy alig használt földút nagyon kevés jármű jár arra. A siófoki buszbaleset után is volt ,aki azt mondta, h menjen lassabban a vonat átjárókban meg belterületen. Hülyeség, attól, h nincs körbekerítve a vasút egy zárt pálya és igen sínek között csak vonatnak van helye, mellesleg Siófoknál sem hibás a vasút semmiben a sofőr volt hülye, h a piros ellenére ráment a sínekre. Az más dolog ,h ugye aki hülye haljon meg elv létezik, de a hülyeségével megölt több embert is, akik nem tehettek semmiről.

záporjózsi 2010.03.11. 13:00:07

@Adani: Mármint irányonként és 7,5 perc a max. sűrűség. Csak hogy senki ne kössön beléd, hogy a következő zöldet milyen másik vonat verhetné el.

JBWebster 2010.03.11. 13:20:30

@záporjózsi: Külön post is született róla, igaz nem tudnám megmondani, hogy itt vagy az azóta szünetelő MÁV-figyelőn. A mellékelt képeken látni lehetett, hogy nulla vágány mellett karbantartják a reléládát, letörlik a fényjelző készüléket.

Adani 2010.03.11. 13:45:13

@záporjózsi:

Azon a környéken lakom, testközelből tudok beszámolni. Ráadásul minden megállónál úgy van ,h a két peron szemben van, vagyis zárja a sorompót a vonat, megáll a megállóban utasok fel és leszállnak majd átdöcög az átjárón és oldja a zárást. Jó esetben nem érkezik meg addig szemből egy másik. Van olyan, h piros-vonat el-fehér kör után nem telik el 10mp-nél több és ismét piros mert jön a másik irányból is vonat. Cinkotáig eléggé sűrű, mert mennek vonatok Csömörre, Cinkotára és Gödöllőre is és mindegyik ott megy el. Gödöllőig van 15 perces követés csúcsban, de megy közben Csömörre és Cinkotára is. A Kerepesi Szentmihályi kereszteződés pl. kriminális kocsival, az HÉV nélkül is lenne még gyalog is húzós átkelni, mert mire zöldet kapsz. Volt ,h be is állt piros volt mindenfelöl még a HÉV is és a gyalogosok nem kaptak zöldet vagy 20 mp-ig. Ordít egy aluljáróért az a kereszteződés, akkor is kéne ha nem lenne ott a HÉV, az csak fokozza a káoszt.

Adani 2010.03.11. 13:46:17

@JBWebster:

Csak nem a szellemvasút? Van ilyen. Bezzeg szünetelő forgalmú mellékvonalról le tudták szerelni a fénysorompókat és a jelzőket (pl .a 152-es vonalnál ahol teherforgalom még van, mégis sok fénysorompót leszereltek).

_Totty_ 2010.03.11. 16:38:01

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: anyukám unokatestvére volt aki az autoval ráhajtott a sínekre.szeretnélek megkérdzni hogy miböl gondoltad azt hogy az illetö nem lassított, nem állt meg és nem szállt ki a kocsibol. szeretném megkérdezni hogy ki volt az a szemtanu aki látta midnezt, mivel ha ő ezt láthatta, akkor a vonatot is láthatta volna az elhunyt személy.a csattanásra a közelen lévő örház lakoja lett figyelmes aki kijött szét nézett és nem láttott semmit, mert akkora köd volt.másrészt pedig igaz hogy hallhatod a ciripelését a sinnek ha jön a vonat, de kiszállsz az autobol jár a motor, ami elnyomja ezt a hangot. hidd el hogy én sajnálom a legjobban hogy igy történt...

JBWebster 2010.03.11. 16:59:44

@Adani: De-de! :D Az lesz az, nem tudnám megmondani, de valami gyártelepi iparvágány-maradvány átkelője, ha jól tudom. :)

Amúgy meg abból a szempontból érthető a jelzők felszedése, hogy nem akarják ellopatni. Inkább használják másutt, ahol szükség van rá, és ellenőrizni tudják a meglétét...
Ugyanakkor az üzemen kívüli vasúti átjárók közúti tábláin, külön erre a célra bevezetett kiegészítő táblával jelölni lenne célszerű, hogy " Üzemen kívül helyezett vasúti forgalom - szabad áthaladás", de akkor ugyebár tudjuk hogy a sínek tűnnének el. :P

Esetleg az is célravezető lenne, ha a vasúti táblák helyére egy áthúzott "vasúti kereszteződés" táblát fabrikálnának.

Adani 2010.03.11. 17:30:05

@JBWebster:

És mellékesen kibasznak azzal is, aki újra akarná indítani a forgalmat, a tavaly decemberben bezárt vonalaknál ( aminek nagy részét nem volt indokolt bezárni) pl utasítás volt rá, h jelzőket elbontani, szolgálatot megszüntetni, több vonalon teherforgalom is van jelzőbontás és állomások felszedése után az is lehetetlen lesz. Több ma is üzemelő vonalon szintén bontottak el kisállomásokat van ahol 27 km-es állomásköz lett, így előbb-utóbb nem lesz utas, mert így nem lehet jó menetrendet gyártani rá, mert nincs hol keresztezni, a felszedett állomáson se jegykiadás se váróterem. És persze teherforgalom sem, pl. Fábiánsebestyént múlt nyáron szedték fel teljesen közben a rakodón ott volt hegyekben a cukorrépa.

Békésen viszont a még 2007-ben bezárt vonalon ott a STOP táblás andráskereszt még mindig és a rendőrök szoktak is ott büntetni ha nem állsz meg.

JBWebster 2010.03.11. 18:18:26

@Adani: Hóóó ilyen viccet felénk is szoktak játszani a népek, Kecskeméten. Másik nagy kedvenc: Kecskemét, Halasi úti felüljáró, szokásos ötven. Ember kigurulná a lejtőt, de nem lehet, mert a szervek ott állnak a híd tövébe', és árgus szemekkel figyelik, hogy ki megy 55-nél gyorsabban. Másfél éve az úton a hídtól az első komolyabb forgalmi tényező ( kereszteződés ) is olyan messze volt, mint ide Jeruzsálem, mégis, még a bicósokra is rávillantottak... :)
Másfél éve ez a táv jócskán lecsökkent, tehát mostmár van értelme, de akkor is!... A biciklisekre?? :)
Meg ugyebár a szokásos, hogy nyílegyenes, altatós úton útfelújítás, kipakolják a 60-at, de mikor végeznek, nem szedik ám be... helyette beáll mögé a háromlábú, és sorban meszelik ki a népeket, amíg csak elférnek az útpatkán.. :)... mert ugyebár az autós sem hülye, a semmi közepén nem fog öt kilométert 60-nal végigurulni, hanem visszavesz a 100-ból úgy 75-80-ra ( merthát azért mégiscsak F*SIK ) ami ugyebár a hatvanhoz képest már akkor jócskán túl volt ama 10%os küszöbön...

Adani 2010.03.11. 18:28:54

@JBWebster:

A kedvencem az útfelújítás után kinthagyott 30-as tábla. Nyílegyenes jól belátható frissen felújított kátyúmentes út és 30-as tábla. Ki az a hülye, aki 30-al megy ott? Próbálj meg csak 60-al menni és ledudálnak meg löknek az útról. Ilyenkor szokott az jönni ,h egy bátrabb autós megáll és beborítja a táblát az árokba onnantól nincs gond.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.11. 18:39:03

@JBWebster:
És azt is tudod, hogy miért nem lettek ezek kikapcsolva/leszerelve? :-((((((
Nem azért mert a biztbereseknek nincs egyéb munkája :-(

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.11. 18:49:32

@_Totty_:
Mert mondjuk, ha kiszállt volna, akkor nem történik ami...
Elég sűrűn megfordulok a sínek mentén, tudom, hogy hülyeség ez az "autó zaja elnyomja" meg jajj nem látta...... "Pár alkalommal" megfordultam már mozdonyon, és meg is fordulok, látni ott egy s mást. Mi is mentünk már tejködben amikor az orrodig nem látsz, a szembejövő vonatot mégis 3-400 méterről nem mondom, hogy tisztán látod, de a fényszórója kirajzolódik... Ha megáll alaposan körbenéz, látnia kellett volna...
Arról már említést sem teszek, amikor a múltkor előttünk nem hazudok, 50 méterre kúszott át az autós megkerülve a sort, sorompót mindent. Szerencséje, hogy hívójelzésre jártunk ki, különben gazdagította volna a fekete listát...

Persze sajnálom, hogy személyesen érintett vagy, ezúton is részvétem, elhiszem, hogy enyhíti a fájdalmat, ha azzal nyugtatja magát egy hozzátartozó/ismerős, hogy biztosan szétnézett, kiszállt, és az a szemét GySEV a hibás az egészért, de ennek valymi kevés esélye van.
Az őrházból kijövő szemtanura, hát. Nem bántásképp, de egy 50 forintost sem bíznék rá, nemhogy egy halállal végződő ügy koronatanu szerepét.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.11. 18:53:52

@Adani:
") pl utasítás volt rá, h jelzőket elbontani, szolgálatot megszüntetni, több vonalon teherforgalom is van jelzőbontás és állomások felszedése után az is lehetetlen lesz."

Huvazz...

A szolgálatot ésszerűsíteni akarják, a jeézőberendezéseket pedig nem elbontani, hanem a mozdítható alkatrészeket leszerelni és őrzött helyre szállítani. Mielőtt a cigánybanda megelőzi a vasutat...
Teherszállítás minden további nélkül mehet nem biztosított vonalon is, maximum lassabban (40-nel...)

JBWebster 2010.03.11. 19:42:24

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Jó, oké, ebben is van valami...
Mentő ötlet, ötösért: képeztessük át a bizber takarító személyzetet bizber szerelővé. Félig vicc, félig komoly.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.11. 22:56:22

Naigen. A budaörsi ISG iparvágányt a rendszerváltás előtt hasznátlák utoljára, tán már a síneket is ellopták a dzsuvából, de a fénysorompó rendíthetetlenül villog. Bár mostanában időnként ki van kapcsolva egy része, de egyszer már megjavult.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.11. 22:57:32

Nem értem, hogy azt a fénysorompót miért nem lehet áttelepíteni egy másik használatban lévő kereszteződéshez. Az említett helyen 8 fénysorompó van.

qdiace 2010.03.11. 23:34:51

@JBWebster: Egy kis OFF!

Mosonmagyaróvári vagyok, ott egyik utca hajdan végig 30-as tábla hatálya alatt állt, oszt ott egyszer megvágtak a yardok egy bicajost, amiért 33-mal ment.

Amúgy az útpaDka D-vel van. :)

A Gyula 2010.03.12. 07:04:10

Szerintem azt kellene megvizsgálni mi volt ott előbb, ha a vasút és a közút csak később keresztezte a vasútvonalat, akkor a közút feladata legyen a biztonságos közlekedés megteremtése (felüljáró, aluljáró építésével) és fordítva. Mindig vagy legtöbbször a vasútra hárítják az ilyen dolgokat, mintha csak a vasút feladatának kellene lenni a biztonságos közlekedés megteremtése.

Adani 2010.03.12. 08:14:20

@A Gyula:

Azért ha lassan is, de a szintbeli kereszteződések szűnnek meg. Újonnan épített úton már nem építenek szintbeni kereszteződést. Alul vagy felüljáróval oldják meg. Felújításoknál pedig ahol lehet kiváltják a szintbeni kereszteződéseket, lassú folyamat, de elkezdődött vmi. Vagy ha nem is bontják el teljesen akkor nagyon biztonságossá teszik. A 120-as felújításnál pl. Kétpónál figyeltem ezt meg meg Szajol-Mezőtúr közötti átjáróknál. Kétpónál 2004-ben egy sima aszfaltút volt oldalanként egy fénysorompóval még rendes peron se a megállón. Felújítás után, emelt viacoloros peron, váróterem, hangosbemondó, esőbeálló világítás. Külön gyalogjárda épült a az út mellé a peronokhoz, az aszfaltot is újra cserélték, mindkét oldalon sorompórúd, és fénysorompó a gyalogjárdán külön fény és félsorompó. Úgy villog mikor le van zárva mint egy karácsonyfa, oldalanként 3 fénysorompóval. Aki ezt is benézi az menjen szemészetre és ne vezessen semmilyen járművet.

De a felújítás után minden átjáróban került fény és félsorompó, még az alig használt földutasokba is, sőt előtte és mögötte is több m hosszan aszfaltoztak, jól néz ki egy átjárótól kb. 5 m-re nyúló aszfalt mindkét oldalon a földúton.

Adani 2010.03.12. 08:16:41

@qdiace:

Pedig a 33-at még ki lehet magyarázni, mondván a mérőműszer volt rossz, ennyi tévedés lehet benne. Általában 10%-os mérést ki lehet magyarázni. Meg tudtommal nem is a határon mérnek soha pl. 90-es korlátnál kb. 99-102 km/h-ra állítják és csak affölött kapcsol be, h elkerüljék a tévedéseket. 50-nél meg 55-60 körülire lövik be.

záporjózsi 2010.03.12. 08:29:53

@Peti817172M: 1 sorompó van 8 jelzővel. Konkrétan azt lehetetlen másutt használni szerkezeti okok miatt.

@A Gyula: Én egy sorompót sem adnék a közútkezelő kezelésébe... A történetiség pedig olyan dolog, hogy az NKH-t nem ez kell(ene) érdekelje, amikor határozatot hoz.

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: A 40 ott minél lassabb? ;)

@Adani: Nézz át az autózz!-ra, ott 3-4 verziót leírtam, hogy miért lehet ott a tábla...
A kis forgalmú vonalon a jegyet nem a megállóhelyen, hanem az egy szem tili-toli Bz-n kell automatából kiadni...

záporjózsi 2010.03.12. 08:33:21

@Adani: Az átjáró előtt és után kötelező a sarazó, hogy ne hordjanak fel a trakkerek minden dzsuvát. A pusztába kiáltott sorompó jó kérdés, szerintem kicsit túl van ez lihegve, meg nem is kellene azért olyan nagy műtárgy egy gyalogos vagy biciklis átvezetéshez, géperővel pedig könnyebb 1-2 km-t kerülni.

Adani 2010.03.12. 09:40:20

@záporjózsi:

Emelt sebességű pályán követelmény, h legyen sorompó és fénysorompó. Vagy megszüntetik az átjárót vagy megcsinálják. A megszüntetésnél meg majd lázadozik az a 2-3 ember, aki arra szokott járni traktorral ,h kerülnie kell.

Sztem azért is csinálják inkább meg, mert úgy több pénzt kell költeni és több pénzből többet lehet lenyúlni, egyébként valszeg leszarnák azt a pár embert, akinek emiatt kerülni kell, ahogy pl. a kecskeméti kisvasút bezárásánál is leszarták azt a 10-20 embert, aki a kisvasút nélkül nem tud utazni semerre. Azt is, h ha hó meg sár van a kisvasút az egyetlen, amivel lehet közlekedni.

A Gyula 2010.03.12. 10:28:55

@Adani: Ezeket miért a vasútnak kell minden esetben fizetni? Szálljon be a közút is, ha magának biztonságosabb közlekedési feltételeket szeretne megteremteni.

Adani 2010.03.12. 10:31:56

@A Gyula:

Ezzel egyetértek, a közútnak kéne fizetni az ilyesmiket. De lehet,h MÁV-nak is megéri ha pl. sorompókat szerel fel mert úgy kevesebben mennek a vonat elé ami nekik se jó mert órákig áll a forgalom mire befejezik a helyszínelést összeszedik ami a kocsiból és a sofőrből megmaradt, a vonat is megsérülhet és azt javítani kell stb.

Voltak ilyen újságcikkek, h miután vki a vonat elé hajtott kérték a MÁV-ot, h legyen sorompó, ilyenkor lehetne azt mondani, h ok lesz ha kifizetitek.

A Gyula 2010.03.12. 10:54:23

@Adani: Szerintem meg egy Stop tábla untig elég lenne. Sok eset bizonyítja, hogy sokszor a fénysorompó, félsorompó se megoldás semmire se.

"ilyenkor lehetne azt mondani, h ok lesz ha kifizetitek"

Lehetne, én még nem, te láttál már erre példát. Mindig a vasút a hibás, hogy nem követ el semmit se a biztonság érdekében.

Adani 2010.03.12. 11:10:33

@A Gyula:

Igen ezt már Moldova is leírta, h a biztosítás nélküli átjárókban kevesebb baleset történik. Teljesen hülyebiztos átkelőt meg nem lehet csinálni. Akkor is lenne vki aki még betonfalon is átmenne.

Hofi mondta még régen ,h a sorompónak nincs értelme. Ha nem jön vonat akkor minek ha meg jön a vonat úgyis elállja az utat.

A Gyula 2010.03.12. 11:21:25

@Adani: Moldova hagyjuk már azt az őskomcsit(elnézést Georgejr a félpolitizálásért), semmi köze nem volt a vasúthoz, csak a hülyeségeit szajkózta.

Hofi bizonyára jó humorista volt én magam nem sokra értékeltem, de a vasúthoz neki is annyi köze volt mint tyúknak az abc-hez.

Szkájvóker Lajos (törölt) 2010.03.12. 11:57:21

@gozos: "Kérdezem: nem lenne illendő a vasúti szemafort is bekötni az átjáró jelzőrendszerébe? Ha a jelzőrendszer nem megy, akkor az 1 percnyi távolságra levő szemafor a vonatnak is toljon lassújelet."

Térközölt pályán vagy állomási sorompónál így működik. Ha gond van a sorompóval, visszaesik a jelző/nem tudod szabadra állítani.

Az újabban átépített (nem térközölt) vonalaknál egyébként az a szisztéma, hogy az átjárókat vörös árbócos főjelzőkkel fedezik le, ha nem ment le a sorompó, akkor a jelzőre csak hívót tudsz kipakolni.

záporjózsi 2010.03.12. 12:25:09

@Adani: Hofi egy vicc 3. részét mondta el ezzel.
Moldova pedig nem súlyozott az átjárók forgalmával. Pedig érdekes lenne mondjuk a Kerepesi úton vagy a Kacsóhn lebonyolódó forgalmat egy db. STOP táblával szabályozni...
A sorompó elvileg olcsóbb, mint a különszint. Persze a különszintet is lehet jól csinálni, hogy a földúton olcsó legyen.

A Gyula 2010.03.12. 12:46:33

@_Totty_: Milyen rábapatonai őrház? Azt már évekkel ezelőtt elbontották.

Adani 2010.03.12. 12:58:15

@A Gyula:

Valóban őskomcsi meg Kádár imádó, de mostanában hülyült el egyébként nagyon jó könyveket írt, olvastam pár művét nem rosszak a vasútról pedig még 1975 körül írt.

@záporjózsi:

A különszint a legjobb, de nem lehet minden kis földútra azt tenni. Egy földútra túl drága lenne alul meg felüljárót építeni nem is érné meg. Forgalmas útra viszont kéne ésá ltalában idővel szoktak is tenni, pl. az új elkerülőket is már különszintre építik, újonnan mostanában nem tudok róla ,h új út építésénél szintbeni kereszteződést csináltak. Még halállistán lévő Orosháza-Szentes vonal felé is felüljáró épült, mikor azt az utat átadták még halállistás volt erősen a vonal és tavaly is halállistán volt, de végül megmenekült. A meglévő átkelőket is igyekeznek felszámolni pláne forgalmas közutaknál. A 120-as felújításnál pl. már megvannak a tervek, h a 46-os és a 47-es úti kereszteződéseket különszintűvé teszik.

záporjózsi 2010.03.12. 13:05:52

@Adani: Egyes közutaknál hiába kis forgalmú a vasút, nem adnak engedélyt szintbenire.

A Gyula 2010.03.12. 13:13:24

@Adani: "Valóban őskomcsi meg Kádár imádó, de mostanában hülyült el egyébként nagyon jó könyveket írt, olvastam pár művét nem rosszak a vasútról pedig még 1975 körül írt."

Olvasnál inkább magyar szerzőktől szépirodalmi műveket vagy hogy ne csak szakbarbár kifejezéseket használj itt folyamatosan vasúti utasításokat, azzal többre mennél.

_Totty_ 2010.03.12. 15:33:46

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: én csak azon néztem fel hogy tényként állítod hogy nem állt meg nem szállt ki. nagyon örülök hogy ilyen jártas vagy mindenben, de biztos vagyok benne hogy megállt, mivel ismertem amugy meg ha nem müködik a lámpa azért is ő legyen a hibás? nem, hanem a gysev...senki nem fogja neked már tudni megmondani hogy kiszállt e vagy sem. Arra viszont nem válaszoltál hogy kik azok a szemtanuk akik látták hogy nem lassitott. Te magad irtad: "A rábapatonai balesetnél pedig a srác nem lassított, nem is állt meg, szemtanúk szerint." Szoval erre még várom a választ...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.12. 19:14:15

@_Totty_:

Nekem így mesélték a vasúttól, hivatalosabb forrásnak gondoltam, mint a TV híradót.
Ha nem látta szemtanu, akkor ok, visszavonom, bár mondom, illetékestől hallottam. De mindegy vegyük úgy nem hallottam erről, de a véleményem tovbbra is az hogy nem állt meg.
Ellenben viszont te váltig állítod, hogy megállt, körbenézett, mindezt arra alapozva, hogy "ismerted". Neharagudj, de mégis: ÉS?!

Ha megáll, kiszáll, körbenéz, akkor látta volna a vonatot... Szisztematikusan elkerülted viszont ezt amit írtam:

"Mi is mentünk már tejködben amikor az orrodig nem látsz, a szembejövő vonatot mégis 3-400 méterről nem mondom, hogy tisztán látod, de a fényszórója kirajzolódik... "

Ha megállt volna, látta volna. 400 méter megtételéhez kell azon a szakaszon nagyjából 14-16 mp. Látnia kellett volna, ha egyáltalán körbenéz.

Miért a GySEV a hibás már ne is haragudj?? Ha egy kereszteződésben nem működik a lámpa, sárgán villog, de Te nem adod meg az elsőbbséget, karambolozol egy szabályosan közlekedő autóssal, akkor a Közútkezelő a hibás, és nem Te?! Na ne már :-(((((((((((

A KRESZ egyértelműen szabályozza, mi a teendő mikor. Ismerősöd ismerőse nem aszerint cselekedett. Az emberi mulasztás ellen pedig semmilyen műszaki eszközzel nem lehet 100%-os védelmet elérni.

Tényleg nem szeretnék a lelkedbe gázolni, de szükségét éreztem a válaszadásnak.
Írtam már korábban, én megértem, hogy a fájdalmat enyhíti, ha mást hibáztatsz, ellenben a fórumot millió ember olvassa, akinek jobb, ha nem az jön le a tanulságként, hogy szemétláda GySEV.

Legyen a konklúzió: Aki nem tartja be a KRESZ utasításait, megjárhatja. Sajnos.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.12. 19:21:18

@A Gyula:
Nem Moldova védelmében, de nem is adja ki magát vasutasnak a művében.

Mindvégig riporterként tűnik fel, és aként is viselkedik (Riportokat csinál alanyaival interjút) és az ott tapasztaltakat, hallottakat írja meg.
Tehát állításoddal ellentétben nem viselkedik vasutasként, és külső olvasó számára sem utal erre.

A Gyula 2010.03.12. 19:41:32

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

"Nem Moldova védelmében, de nem is adja ki magát vasutasnak a művében"

Nem is írtam ilyet, inkább Made in Népszabadság vagy Made in Délvilág stílusú újságírónak (mint a mai ezüstnyilas cikk írója). Magyarul satnya az egész.

Törzsgyökeres szentesi 2010.03.12. 21:17:32

No az eset kapcsán három dolog jutott eszembe:
- A rálátási háromszög nincs biztosítva. Péefté feladta lenne ennek biztosítása.
- A csapórud nem volt leeresztve. A vonal felújítása során már nem lehetett üzemképes. Mivel viszont pályafenntartó markoló kelt át, így elvileg a vasútvonal átépítését végző cégnek kellett volna jelzőőrt kiállítania.
- Szerintem a felújítás során kapni fog az átjáró fénysorompót. A vonal több állomása most fog bontott D55 biztosítóberendezést kapni.

Törzsgyökeres szentesi 2010.03.12. 21:19:24

A szokásos auto vs. vonat vitának az a konkluziója, hogy hiába van mindkét félnek igaza, a vonatkozó KRESZ szabályok betartása kötelező, mert annak megszegése azzal járhat, hogy elbasz a vonat és be fogsz halni.

rcfan 2010.03.12. 21:26:04

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Ha megállt volna, látta volna. 400 méter megtételéhez kell azon a szakaszon nagyjából 14-16 mp. Látnia kellett volna, ha egyáltalán körbenéz."

Ha viszont - mivel nem fénycsóva-irányból nézi, hanem mellőle (például ív belső oldaláról) és tegyük fel, hogy csak 200 méterről látta a 100 km/h sebességű vonatot (30 m/s = 108 km/h), akkor 7 másodperce van. Ha álló helyzetből indulva átmegy az ember (főleg ha még egy feszült állapotbeli lefulladás és gyors indítást is beleszámolunk) egy ilyen kereszteződésen és nem vad gázzal, akkor mindent összevetve ennyi idő kell az áthaladáshoz.

Szóval szerintem nem sziklaszilárd tejfelködben az állításod, mely szerint tuti hogy átérsz.

Én úgy látom, ködben ha nem működik korrektül az autók felé a jelzőberendezés, igenis vissza kell lassíttatni a vonat sebességét - szemafor lassítójelzéssel.

Piacgazdasági érv: annál rövidebb ez a lassújel-periódus, minél gyorsabban (kisebb bürokratikus késleltetéssel) javít a MÁV/GYSEV szerelője.

Felelősséggel tartozunk egymásért. Még akkor is, ha a mi járművünk "acélosabb". Ezzen nem ildomos visszaélni.

KRESZ könyvről, ahogy egy vicc is fogalmaz: tudjátok mi a különbség az elmélet és a gyakorlat között? ELVILEG semmi.
Az más téma, hogy vannak hülyék, de az élet a szabályos közlekedés rajongóinak is hoz érdekes helyzeteket.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.12. 21:45:00

@záporjózsi: Hát, ha az egészet nem is, már avval is pénzt lehet spórolni, ha a fényjelzőket felhasználják egy új telepítéshez.

A Gyula 2010.03.12. 21:45:32

@Törzsgyökeres szentesi: Köszönjük, hogy ismét felfedezted a spanyol viaszt... :D

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.12. 23:04:43

@Peti817172M:
Nyugodj már le...
Egy szarrá rohadt jelző szerinted kinek kell?
Nem a jelzőoszlop kerül igazán pénzbe, hanem az egész létesítése, a több km vonalkábel, az érzékelők, visszjelentések, átalakítások...
Ehhez képest szted mekkora költség az a vascső oszlop???
A vonalfelújításokból kibontott jelzők is mennek a levesbe. Győrben is 3 éve ott rohad az összes, nem kell a kutyának sem...
Igazuk is van 30-40 év után kibontanak egy alkatrészt azt ne használják már újra, ha van belőle új... Talán akkor az új is kibír 40 évet nem kell az amúgy 40 éveset 10 év múlva kikukázni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.12. 23:10:29

@rcfan:
Nem tudom. Nem vagyok sziklaszilárdamn meggyőződve arról, hogy a 160 km/ó pályasebesség alatt kell a nylítvonali sorompónál jelzőfüggés, amikor a sokat emlegetett, példálózott nyugati vasutaknál sincsen és nem is kötelező 160 km/ó alatt. És lám, mégis élnek, virulnak, náluk is hibásodik meg biztber...

Szerintem egészen egyszerűen a fejekben kellene rendet tenni... És körülnézni. Tisztelni a vasutat...

Amúgy felesleges is ez a jelzőfüggés hiszen a nyíltvonali sorompóról visszajelentés van az állomásra, így elvileg kicsi az esélye, hogy értesítetlen vonat teljes sebességgel haladjon a hibás átjáróra. Ez akkor következik be, ha a vonat már elindult, és pont akkor fossa össze magát a nyíltvonali SR. De! Még akkor is megvan a lehetősége, hogy távkezeléssel lezárják. Nem feltétlen úgy hal meg a sorompó hogy elsötétül, se kép se hang. Elenyésző esetszámokról beszélünk.
Ezeknél az elenyésző eseteknél (is) bőségesen elegendő lenne a kresz maradéktalan betartása.

A Gyula 2010.03.12. 23:12:40

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Emlékezz mit írtál nekem ezzel kapcsolatban a múltkor... ezeknek magyarázhatsz, mind hiába, nagy az Isten állatkertje és sajnos alacsony a kerítés... :D

A Gyula 2010.03.12. 23:13:58

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Murphy törvényét és az emberi butaságot sosem lehet nullára redukálni, így valamennyi hibahatár mindig marad akármennyire küzdünk is ellene.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.13. 00:56:39

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Jogos. Viszont akkor az ISG vágány fénysorompója is mehetne a levesbe (már sínek sincsenek, az út szélétől néhány méterre véget érnek), elég vicces a fénysorompóval biztosított semmi :) És még költenek is rá...

rcfan 2010.03.13. 09:26:59

@Peti817172M: egyik fontos tényező, hogy feleslegesen költenek rá. A másik fontos azonban, hogy az ilyenek is komolytalanná teszik a vasúti átjárók fegyelmezett megközelítését.

Ahogy a 40 km/h-s mellékvonalon a vonat érkezése előtt 5 perccel leengedett sorompó szintén káros, hiszen 10 m/s esetén bőven elég 1 perccel a vonat érkezése előtt leengedni a sorompót. Ekkor tuti, hogy kevesebb HÜLYÉT irritálna arra, hogy "biztos sz@r a sorompó, menjünk át".

Adani 2010.03.13. 15:49:00

@rcfan:

Ez is jogos, de nem egyszerű dolog. Az automata fénysorompókat úgy szerelik fel, h az engedélyezett legnagyobb sebességgel számolnak, így kb. miután bepiroslik a mackósajt még 1 perccel utána ér oda a vonat ( ha van sorompó akkor ha jól tudom 12 mp-es késleltetéssel záródik). Egy 120-as pályán 120-al számolnak ,de mi van ha egy agyig pakolt tehervonat jön, ami csak épp 60-al vonszolja magát? 2x annyi ideig tartja zárva. Egyébként valóban egy átlagos zárvatartás max. 2-3 perc, sokszor még ennyi se. Egyébként 10 percen túl nem lehet egy átjárót sem zárva tartani ha ez nincs külön megjelölve. Ezt is lehetne jobban reklámozni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.13. 16:35:08

@rcfan:
"Ekkor tuti, hogy kevesebb HÜLYÉT irritálna arra, hogy "biztos sz@r a sorompó, menjünk át"."

Na ne már... Az ilyen hozzáállás mindig kiakaszt...
Ha állsz egy kereszteződésnél, pont előtted vált pirosra a lámpa, és mondjuk 3-4 percig nem ad szabadot (van ilyen!) akkor 3 percnél fogod magad és belemész a kereszteződésbe mondván biztosan szar a lámpa?! Na ne vicceljünk már. Aki ideges vegyen be nyugtatót adja le a jogsiját legalább nem veszélyeztet másokat. Az a rohadt lámpa azért van ott, hogy a tiltó jelzésére megállj. Ha 20 percig piros és már feltételezhető hogy valamilyen hibából maradt úgy AKKOR SEM MEHETSZ ÁT!!! Tilos! Kész. Tökmindegy meddig volt zárva. Aki ezt képtelenm felfogni, elvenni a jogsiját, aki átmegy helyben agyonlőni, nincs vita. Közveszélyes bűnöző az ilyen... Nem lehet úgy végigmenni vonattal, hogy egyszer legalább ne menjen át valaki közvetlenül előtted. Ez milyen dolog??

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2010.03.13. 16:59:16

Nem az a kérdés, hogy valaki hülye és nem néz körül!

Itt az a kérdés, hogy miért nem működött a sorompó?
Hisz van ott sorompó! Ha meg nem jó, mert évek óta szétette a rozsda, akkor igenis tessék odaállítani egy embert, tárcsával a kezében.

Itt van két videó, bocsi a minőségért, ennyit tud a telefon.
Látszik, hogy egy teknőben van a kereszteződés. Ha ott lenn megáll valaki körülnézni, simán beleszáll valaki hátulról, mert nem látszik ki az autó a gödörből.

www.youtube.com/watch?v=VhQaJ5AdpMc
www.youtube.com/watch?v=I-AjAcoHdeI

Látszik az is, hogy jobbra elnézve csak akkor látszana a közeledő szerelvény, ha már a kocsi eleje a sineken van. Balra is ugyanez a helyzet.

Ha tetszik, ha nem, a MÁV itt nagyott hibázott.

Adani 2010.03.13. 17:31:12

@Láttam - olvastam:

Tényleg nem vmi acélos a dolog ,de hát meg lehet állni ki lehet szállni és körül lehet nézni. Ha nem látod be kocsiból akár ki is szállhatsz és körülnézhetsz ha vonat jön azt látod ha meg nem jön akkor vissza a kocsiba és tűzés ha nem láttad nem odaérni addig ameddig visszaszállsz és átmész. Ha pedig újból lesz forgalom és nagy forgalom akkor majd biztosan megoldják, pl. tesznek oda fénysorompót.

rcfan 2010.03.13. 23:19:45

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Ha 20 percig piros és már feltételezhető hogy valamilyen hibából maradt úgy AKKOR SEM MEHETSZ ÁT!!! Tilos! Kész."

Hát? Mentem már át utasként menetrend szerinti busz járattal is, mert negyed óra után is a fénysorompó pirosként érezte jobban magát. Valami meghibásodott benne - valószínűleg. Mindez kisforgalmú, jól belátható mellékvonalon.

Tényleg, honnan feltételezhető, hogy valamilyen hibából vagy forgalmi okokból piros, ha például nem belátható a vasútvonal vagy sűrű köd van?

Adani 2010.03.14. 10:49:52

@rcfan:

Nem lehet 10 percnél továb zárva ha nincs külön jelölve, ha meg nem oldja vonat, akkor asszem 6 perc után elmegy zavarva azaz ha van sorompó akkor lassan felnyitja majd kikapcsol a fénysorompó. Ekkor körülnézés után át lehet menni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.14. 20:05:01

@rcfan: Szép csendben elhalálozott a fénysorompó. Most már nem villog.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.14. 20:05:34

Legalábbis a Budakeszi felé vezető részen.

Adani 2010.03.15. 11:30:56

Ezt nézzétek meg:
www.youtube.com/watch?v=7koCGjXiffk&NR=1

Mégis mit kéne feltenni, h ne menjenek át? Itt van sorompó és fénysorompó is mégis látható mennyi Taigetosz pozitív egyed kerüli meg.

Törzsgyökeres szentesi 2010.03.15. 21:15:32

@Adani: Elromlik ott gyakran a sorompó, és sokan megszokásból kerülték meg ezért. Csak egyszer ne vaklárma legyen a sorompó vörösen való villogása...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.15. 22:59:20

Nekünk is volt olyan, hogy Lakiteleknél zárva volt a sorompó, megálltunk, majd kb. 10 perc múlva átvánszorgott egy vonat, de utána se nyitották fel a sorompót. Aztán visszafordultunk és kerestünk másik utat. Egyébként ha már van GPS minden mozdonyban, miért nem lehet megoldani, hogy annak a sebesség és pozícióadatai alapján zárjon a sorompó. Így sebességtől függetlenül 1 perccel érkezés előtt zár a sorompó.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.15. 23:23:40

@Peti817172M:
Kicsit gondolkodj már, nem kerül pénzbe...

Alapból nem online az adattovábbítás, van olyan vonat ami 10-20 percekre eltűnik a térképről a gprs kapcsolat hiánya miatt. Ezekkel mit kezdenél? Menjenek át sorompólezárás nélkül?

Van olyan, ami rosszul küldi a pozicióadatait, velük mit tennél?

A GPS vételi értékei sűrű növényzet vagy árnyékolás esetén jelentősen lecsökken, megszűnik, pl alagutakban is. Velük mit csinálnál?

Jellemző probléma, hogy alagútból kijőve hosszú ideig sokszor fél órán keresztül nem talál gps jelet, velük mit tennél?

Az MFB nem életvédelmi berendezés, nincsen többszörösen túlbiztosítva, nem felel meg az EU biztosítóberendezésekre előírt szabályozásának, erre NKH engedélye sincsen, de nem is erre a célra készült.Ez egy felügyeleti rendszer, nem arra találták ki, hogy azzal biztosítóberendezéseket vezéreljenek.

Ne próbálj már meg olyanban okos lenni, amiről fingod sincsen, könyörgöm... :( :( :( :(

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.15. 23:25:06

@Törzsgyökeres szentesi:
Nem hiszem hogy annyira megérné... Szarrá rohadt, szar alkatrészekről van szó, nem váltókról pl... A váltók jók mellékvonalba, de szértrohadt jelzők minek? Hogy 2 év múlva megint kicseréljék???
Nomeg saját forrásból a vasút nem nagyon tud megoldani fényjelző telepítést, a pályázatokban pedig nem állja meg a helyét bontott anyagok beépítése.

gozos 2010.03.16. 08:06:01

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: GPS-es 1 perces predikcióról:

Nem kell annyira bonyolítani. Főként mert a GPS olyan, hogy megszoktuk hogy van, de nem feltétlen van mindig. USA bármikor lekapcsolhatja egy-egy régióra. A sínen az érzékelő jó helyen van. Csak kell 1...3 db.

Nézzünk néhány számadatot:
36 km/h 300 méter 30 másodperc alatt
72 km/h 1200 méter 60 másodperc alatt
108 km/h 2700 méter 90 másodperc alatt

és sebességmérés okán 3000 méternél mégegy.

Semmi GPS nem kell ahhoz, hogy nagyságrendileg sebességet becsülj. Minden mérőpontnál van lehetőség mérni, gyorsított-e a vonat. Csak néhány mérőpont kell a sínre - nem a feltétlenül a fent megadott távolságokra.

A mérőpontok száma csökkenthető - hiszen ha ismert a sebesség, ismert az is, hogy a zónába való belépéskor hány másodperccel lehet még késleltetni a sorompó leengedését.

Inkább a szándék hiányzik. Az autós b*ssza meg, ő a kisebb!

Adani 2010.03.16. 09:13:06

@gozos:

Nem biztos, h megéri túlbonyolítani, bonyolultabb rendszer könnyebben elromlik több a hibalehetőség benne. Ide meg pofonegyszerű és jó rendszer kell ,h lehetőleg mindig működjön. A mostani meg valóban egyszerű. Ahogy én tudom annyi a trükk ,h meg van táplálva egy helyen a sín mindkét vége egy kisfrekvenciájú alacsony feszültségű árammal. A sínen meg van egy kis hézag, viszont ha a vonat kereke rámegy akkor zárja az áramkört. Ez indítja be a sorompót. A sorompórúd lezárásának késleltetése meg megoldható egy filléres tételű késleltető kapuval ( elektro gyakszin láttunk ilyet, bizonyos ideig késlelteti a jelet). Nem tudom hogy oldják meg a valóságban, de akár így is lehetne. Van tengelyszámlálós megoldás is, de azt már nem tudom hogy működik és hogyan számolja a tengelyeket.

Egyébként ha a vonat elment és továbbra is piros marad akkor lehet, h jönni fog még egy. Duplavágányú pályán ugye jöhet a másik vágányon is egy szemből. De egyvágányún is jöhet mögötte még egy, esetleg állomás van a közelben és áll már ott indulásra készen egy vonat, ami épp erre a vonatra várt.

Ha meg elromlott a technika akkor úgyis pár perc után elmegy zavarba felnyílik lassan a sorompórúd ha van és a mackósajt is kikapcsol.

A Gyula 2010.03.16. 12:14:53

@Adani: Miért vagy most ennyire rákattanva erre a mackósajtozásra? Először még talán vicces is lehetne, de sokadjára szerintem már fárasztó!

záporjózsi 2010.03.16. 12:21:23

@Peti817172M: ..és ezt Te elhiszed? Izzósat ha lehet, nem telepítenek. A régi LED-esek vackok. Van pár helyen valami új LED-es, az még nem égett szét, mint a régi. Az oszlopot viheted a kohóba. Van még valami a kábeltől a fényig?
AZ ISG-sben a betáptól a fényig nem sokkal több van, de ezt a fórumot ugye elég sokan olvassák...

@Láttam - olvastam:
A vasúti átjárók előtt olyan csíkos táblák szoktak lenni. Szerintem érdemes lassítani, ha közútilag sem belátható. Tudom, hogy az összetört autót valójában nem téríti meg a biztosító, de élsz és nem lehetsz abban a szituban hibás.

záporjózsi 2010.03.16. 12:24:02

@Adani: Ha beindítja. Ha létrejön a rövidzár...

"Nem tudom hogy oldják meg a valóságban, de akár így is lehetne."

Lehetne. Ezt hívják parkolónak. Ha rád csapódik, anyagi kár. Ha nem megy le vagy fel, esetleg anyagi kár. Ha a sorompó nem megy le, halál. Szerintem ha már elektromosságot is tanulsz, legalább olvasd el a sorompók követelményeit.

Adani 2010.03.16. 13:39:49

@záporjózsi:

Annyira nem érdekel a dolog, csak találgatok egy késleltető áramkört beépíteni nem nagy dolog és nem is túl drága. Leprogramozni sem egy nagy dolog delay() utasítás még a BASIC nyelvben is van.

Újabban pedig tényleg még a fénysorompókba ( A Gyula kedvéért nem macisajt:) is LED-es villogókat tesznek, ennél már arra sem lehet hivatkozni, h rásüt a nap és nem látni éjszaka meg több km távolságból is látszik, nagyon erős fénye van. Ezt már nem egyszerű benézni. Pláne ha van vagy 3 oldalanként és mint egy karácsonyfa úgy villog minden. Lezárt állapotban pedig ugye 2x annyi LED villog ( pirosból kettő van) sőt a sorompórúdon is szokott villogó lenni. Ezek a dupla félsorompós még a járdán is fény és félsorompós megoldás már tényleg hülyebiztos. Ennél csak a felcsapódó betonfal lenne hülyebiztosabb.

záporjózsi 2010.03.16. 16:19:53

@Adani: Látom, asztali/irodai számítógépet már láttál. Gondolom lefagyni is láttad. Na itt ilyen nem lehet. Bármi gáz van, azonnal egy megfelelő állapotba (piros villogós vagy sötét) kell kerülnie, ami nem egyszerű feladat.

Adani 2010.03.16. 17:22:32

@záporjózsi:

Igen hiszen a szakmám mérnök informatikus. :)

Ezért mondtam ,h egyszerűbb néha jobb és nem kell túlbonyolítani ahogy gozos mondta a bonyolultabb technika könnyebben elromolhat mint az egyszerűbb, a lényeg, h minél hibabiztosabb legyen. És igen teljesen jogos, h le vannak szarva az autósok ahogy Gozos mondta ők a gyengébbek vigyázzanak ők jobban egyébként is sínek között csak a vonatnak van helye.

A Gyula 2010.03.16. 17:39:38

@Adani:

"sínek között csak a vonatnak van helye."

Vonalbejáró? Ha a tárcsát kell levenni és a másik oldalon van? Fékpróba megtartására kötelezett dolgozó, ha át kell menni az űrszelvényen? :D

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.16. 18:13:35

@záporjózsi:
A számítógépvezérelt biztbereken is van lefagyás, akor a másik gép végzi el a biztonság felé tévedést.
Ha jól tudom kettő gép végez el mindne műveletet, és ha nem ugyanarra az eredményre jutott mindkettő akkor nem hajtja végre a parancsot.

chachi 2010.03.17. 13:31:39

Georgejr!Nem lehetne megoldani,hogy a Homárra küldött vasúttal kapcsolatos leveleket átpasszolják ide?Ők meg foglalkozzanak a fogyasztóvédelemmel,meg a Tesco lopásokkal.Beszélj már szilyvel erről,a ferihegyi esetről is 350 jött ide.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 14:27:35

@chachi:
Igazából tökmindegy az illető itt is ott is megtudja, hogy ő volt a hülye...
Jegy nélkül vonatra száll, utána meg csodálkozik, hogy pótdíjat kell fizetnie vagy Rákosrendezőn lepakolják a vonatról...

chachi 2010.03.17. 14:38:13

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem ez volt a kérdésem lényege,és nem is neked szántam.

chachi 2010.03.17. 14:50:37

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Egyébként pedig nagyon erőltetett volt a példád a 2 hónapos bérleteddel.Nem igazán életszerű,de oda pont passzolt.

A Gyula 2010.03.17. 15:10:02

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

"Jegy nélkül vonatra száll, utána meg csodálkozik, hogy pótdíjat kell fizetnie..."

Adani aranyköpései közül az egyik... :D

@chachi:

"Egyébként pedig nagyon erőltetett volt a példád a 2 hónapos bérleteddel.Nem igazán életszerű,de oda pont passzolt."

Miről van itt szó? :D

chachi 2010.03.17. 15:26:21

@A Gyula: Beszéljétek meg egymással!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 16:50:32

@chachi:
Rohadtul nem volt erőltetett, ez történt sajna figyelmetlen voltam, ez van... 1 hónap után már hiába próbálkoztam volna reklamálni... :(

Január végén még árváltozás előtt kértem egy bérletet, Jan 29-febr 28-ig, a következőt márc 5-ápr 4-ig, és a harmadikat ápr 7- máj 6-ig.
Ehelyett az utolsó kettőt egy hómappal előbbre adta:
febr 5-márc 4-ig, és márc 7 - ápr 6-ig...

Az egész csak az utas felelősségét szemlélette a jegykiadás tekintetében.
Egy hónappal később vettem észre amikor ki akartam cserélni... Az én hibám volt, egy hétig bosszankodtam is miatta, de nem tudok vele mit tenni.

Amúgy miért lenne erőltetett? Mert nem a te bársonyos lelked írta?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 16:51:53

@A Gyula:

Ittvan leírtam.
Még árváltozás előtt akartam előre megvenni a bérleteimet, meg is vettem, csak a 3 közül 2-t egy hónappal előrébb adott a pénztáros.
Vettem még vagy 8 jegyet mellé, és átsiklottam felette... Csak akkor vettem észre amikor ki akartam cserélni...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 16:54:15

@chachi:
És kit érdekel kinek írtad?
Csezd meg ez egy fórum mindenki arra válaszol amire akar...
Ha nem tetszik, balra a második ajtó...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 17:28:44

@chachi: Most ezt irnám neked legszívesebben... Úgyhogy vedd is magadra bátran, szaporán...

chachi 2010.03.17. 17:35:13

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Egyébként meg inkább menj vissza a Homárra!Ott a helyed,de nem főjelzőként,hanem inkább ismétlőjelzőként./ugyanis van ilyen/

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 17:49:19

@chachi:
Köszönöm, teljesen jó helyen vagyok itt, imhol 2-3 éve.
Akinek általánosságban nem tetszik semmi és beleköt az élő fába is, nomeg A Gyulába aki szintén szakmai ember, az Te vagy, ne is haragudj.
Lehet neked kellene elgondolkodni 1-2 dolgon...

chachi 2010.03.17. 18:19:55

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Sajnálom,ha így látod.Soha nem állt szándékomban bárkibe is belekötni.Az,hogy a következetességet hiányoltam,miért baj?Az,hogy az általános hozzáállást bíráltam,miért baj?Az,hogy a vasutasok részéről sajnos nem jellemző az utascentrikus magatartás,az viszont nagyon nagy baj.De semmi gond addig,amíg mindezeket meg tudjuk beszélni.

A Gyula 2010.03.17. 18:41:04

@chachi:

"Az,hogy a következetességet hiányoltam,miért baj?"

Azért baj, mert soha semmilyen megoldás nem tetszik. Pl. ha pótdíjazunk az a baj, ha nem akkor az a baj.

"Az,hogy az általános hozzáállást bíráltam,miért baj?"

Azért baj, mert az általánosító hozzáállás nem vezet sehova se. Negatív színben próbálsz feltüntetni olyanokat is, akik meg se érdemlik.

"Az,hogy a vasutasok részéről sajnos nem jellemző az utascentrikus magatartás,az viszont nagyon nagy baj."

Ellentmondásba kerültél az első bekezdésbe bemásolt kérdéseddel. Az, hogy igyekeztem egyénileg mérlegelni korábban minden egyes utast, azzal igyekeztem utascentrikus megoldások irányába törekedni. Pl. egy jegynélküli utas is kétféle, aki szalad a vonatához és nem volt ideje jegyet venni, de meg akarja ezt tenni a vonaton és így is meg kell pótdíjaznod 2000 Ft-ra, nem ugyanaz, mint amikor a WC-ben találod meg a delikvenst és alkalmaznod kell a 2000 Ft-os pótdíjat (bár itt már 4000 Ft szabályzat szerint a pótdíj, mert a jegyvizsgálatot szándékosan akarta kikerülni).

"meg tudjuk beszélni"

Mi leírjuk, valaki megérti ennek a munkának a sokszínűségét, valaki nem.

A Gyula 2010.03.17. 18:47:30

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Amíg szakmai vagy gyakorlati szempontból nem tud érdemi hozzászólást produkálni, addig csak puffogás részéről az egész.

chachi 2010.03.17. 18:58:31

@A Gyula: Csak ismételni tudom magam:Amíg mérlegelhetsz,addig nem lesz rend.Ezek a kommentek nem segítenek pozitív irányba vinni a munkáltatódról kialakult képet.Ha mindezt személyeskedésnek véled,egyszerűen ne reagálj rá.Én ki fogom bírni.

A Gyula 2010.03.17. 19:18:14

@chachi: Nem ezen beírásaim viszik negatív irányba a MÁV megítélését. A személyeskedés az a te reszortod, a szakmai része meg az enyém.

A Gyula 2010.03.17. 19:58:03

@chachi: Ismétlés a tudás anyja. :D

Adani 2010.03.17. 21:39:24

@A Gyula:

Még mindig van, aki beveti ezt az elavult bebújok a retyóba trükköt? Végül is ehhez a legtöbb vonaton igen erős gyomor kell. 5-6 évvel ezelőtt is ócska trükk volt, sokan hitték azt akkoriban, h vmi ravasz dolgot találtak ki. A kaller ki tudja nyitni a bezárt ajtót is, egyszer én is jártam úgy, h pisálás közben rámnyitott a kaller, aztán rögtön érdeklődött, h maga mit csinál itt? :)

Viszont az árnyékra vetődés sem kellemes egy neten publikált sztoriban egy hasonló ránytás úgy végződött, h nemcsak rányitott ki is rángatta a ruhájánál fogva mondván itt te nem lógsz basszameg. Ott állt a peronon kezében a "sorsával" csak az erőviszonyok voltak kicsit eltolódva a kallernyanya volt vagy 50 kiló vasággyal az áldozata meg 2x akkora és 2x izmosabb pár mp lefagyás után eltette a rudit majd kiosztott egy igazi parasztlengős pofont ettől a kaller hanyatt esett és felnyalta a padlót még rárepült egy összegyűrt vonatjegy. :)

A Gyula 2010.03.17. 21:46:23

@Adani: A második bekezdés végére minek a szmájli, te bunkó paraszt!?

A Gyula 2010.03.17. 22:06:25

@A Gyula: Elnézést Georgejr a stílusért, de nevetős szmájlit rakni egy olyan mondandó végére, amiben nőt ütnek meg szerintem az illetőt minősíti.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 22:33:16

@Adani:

Adani agyonismételt és már kurvára unalmas urban legendjeit hallották.

Adani 2010.03.17. 22:51:27

@A Gyula:

Miért szted nem szolgált rá? Az is igaz, h nőt nem verünk, de azért ilyen bukón se viselkedjen. Has velem csinálná ezt valszeg meg nem csapnám, de pár keresetlen szavam tuti lenne hozzá.

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ha nem tetszik ne olvasd, ilyen egyszerű.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.17. 23:12:10

@Adani:
Bazdmeg gondolkodj már...
Te írod, hogy 50 kilós nő vasággyal, a pasi meg 2x akkora és 2x olyan nehéz.
Szerinted egy 50 kilós nő kirángat a wc-ből egy 100 kg feletti izomagyat???
Ennyire idióta nem lehetsz már... (De, mégis...)

Nyiss csezdmeg egy urban legend blogot, azt írogasd oda a faszságaidat... Mi már nagyon unjuk...

A Gyula 2010.03.18. 07:25:07

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Egyezik. Viheti a mackósajtjait is, bár ezt se tudja jól, mert a mackósajt, ha jól rémlik négyszögletes alakú (tehát egyáltalán nem hasonlít egy fénysorompóra), a macisajt a háromszög (bár azon soha nem láttam se villogó fehéret, se felváltva villogó 2 pirosat, lehet zavarba ment és elsötétült) mint adani... :D

A Gyula 2010.03.18. 07:30:20

@Adani:

"Miért szted nem szolgált rá?"

Szerintem nem (az erőszak mint tudjuk semmire sem megoldás), csak a munkáját végezte (volna) és mivel ezt is csak úgy hallottad azt se tudhatod mi történt valójában a helyszínen, mert ott se voltál.

Adani 2010.03.18. 08:45:13

@A Gyula:

Örülnék ha megmutatnád nekem hol van a kaller munkaköri leírásában, h a WC-ben a dolgát végző utast ki kell rángatni a WC-ből és trágárságokat kell ordítozni közben.

chachi 2010.03.18. 15:07:45

@A Gyula: Most az egyszer személyeskedni fogok,előre jelzem.Csak neked szól!Hánynom kell az okoskodásodtól,a saját magad fényezésétől,a másokról alkotott véleményedtől.Moldovát hoztad fel,aki soha nem volt vasutas.Egy ötvenvalahány kötetes íróról ne beszélj ebben a stílusban,inkább olvasd a műveit!Ezáltal bővül a szókincsed,és tudsz majd szép,összetett mondatokban fogalmazni.Az adott témához való érdemi(?)hozzászólásodról pedig annyit,hogy "elég lenne egy STOP tábla",látszik,hogy keveset autózol.Egyetértünk,a vonat lesz mindig az erősebb.De így megközelíteni ezt a témát...A vonali fénysorompó egyébként 10 perc után esik zavarba,magyarul sötétbe,de a te fejed sajnos ennél sokkal sűrűbben.Amúgy kedvellek.Üdv!

A Gyula 2010.03.18. 20:08:45

Néhány kivételtől eltekintve nekem is hányingerem van az ideírogatóktól, úgyhogy befejeztem az okoskodásaimat. További minden rosszat az ideírogatóknak. Cső.
----------------------------------------------

záporjózsi 2010.03.22. 13:42:04

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Persze, hogy lehet. De ugye legyen "eccerű"! Akkor, ha a 2 vagy 3 számítógép úgy dönt, hogy baj van, akkor zavarba ejtik a sorompót. De a zavar állapot egy jól definiált helyzet, csörömpöl a forgalmiban is, ha meg jelzővel fedezett/ellenőrzött, akkor ott a vonat felé is nyújt tájékoztatást. Ha fehér villogtatóba fagyna bele a rendszer (mert egyszerű), az igen problémás tudna lenni. Bonyolultnak látszik, de a lehető legegyszerűbb.
Amúgy az elektronikus sorompóknál is vannak mindenféle megoldások, a lényeg az, hogy bármilyen kérdéses szitu esetében valami (és ez nem feltétlenül a számítógépek egyike) vigye zavarba a rendszert.

Az tény, hogy az ISG sorompója igen egyszerű. Viszont ott vonat sem nagyon jár. ;)
süti beállítások módosítása