MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Szállodai szoba kényelme MÁV-DB módra

2010. március 02. - georgejr
Olvasónk Berlinből utazott haza  Budapestre akciós jeggyel, amiért elvileg egy szállodai szoba kényelmét is élvezhetné. Jó ki marketing fogás, csak éppen a szállodai szobát biztosító kocsit nem csatolták fel a szerelvényre, így utasaink vándor tábort játszottak a szerelvényen. A német kaller nem szólt nekik, hogy rossz kocsiba tévedtek kirándulásuk alatt, mert azt Bécsben lecsatolják, szerencsére a magyar kalauz időben szólt, és sikerült a "szállodai putrit" egy jurta szerű szutykos kabinra cserélni. A grátisz a szauna vs jégverem páros volt, ami azt jelentette, hogy fél óránként manuálisan (utasok keze által) be/ki kellet kapcsolni a vészfűtést az izzadság vagy jégcsapok függvényében. Summázva tényleg szállodai szoba kényelme elég nagy kamu duma....
 
Tisztelt Cím!
 
Ne haragudjanak, hogy idejüket levelemmel rablom el, de szeretnék egy kis történetet megosztani Önökkel.
Az alábbi felhívásra lettünk figyelmesek:
 
„Üzleti tárgyalás Frankfurtban? Kulturális rendezvény Berlinben? A drezdai múzeumok felfedezése? Az Oktoberfest nyüzsgése Münchenben? Egyetemi tanulmányok Heidelbergben vagy Tübingenben?  A Németország kínálta élményeket és lehetőségeket a MÁV-START Zrt. minden eddiginél kedvezőbb áron kínálja Önöknek, hisz egy útra szóló, korlátozott számban váltható menetjegyeinkkel már 29 €-ért eljuthat Berlinbe, Drezdába és Münchenbe. Vonataink ezért az árért a Keleti pályaudvarról egyenesen a városközpontokba szállítják Önt, check-in és poggyászkorlátozások nélkül, kényelmes és légkondicionált kocsikban, amelyekben még egy étterem és egy szállodai szoba kényelmét is élvezheti!”
( Forrás: a MÁV-START Zrt. honlapja)
 
Elég régóta utazom a MÁV vonatain mind belföldön, mind külföldön egyaránt, hogy elmondhassam a tapasztalataimat és (úgy érzem) jogos felháborodásomat egy a már megtörtént utazásomról.
Történt pediglen 6 nappal ezelőtt, hogy Berlinből szerettem volna hazautazni 3 barátommal egyetemben, amikor is érdekes dolgoknak lehettünk átélői.
19.25-kor Berlinből szerettünk volna hazajönni a 477 METROPOL EN ( - Budapest-Keleti) vonattal, ahova (a jegy szerint) fülkés kocsiba szólt a négy jegyünk.
I.- A probléma ott kezdődött, hogy nem találtuk meg a vagonunkat. Hosszas utánajárás után sikerült kideríteni, hogy ilyen kocsi nem is lesz a vonaton, mivel (a berlini kalauz szerint) "A MÁV NEM KÜLDTE KI A VAGONT!" Így beparancsoltak minket egy magyar ülő kocsiba. Ez számunkra nem jelentett nagy problémát, mert úgy gondoltuk megesik az emberrel ilyen... Biztos véletlen történt az egész.
II.- Az viszont már kezdte felborzolni a kedélyeket, hogy megállónként kellett átcsomagolnunk egyik helyről a másik helyre, mert a felszállóknak a jegyük PONT mindig az aktuális helyünkre szólt.
III.- Zavaró tényező volt, hogy az elvileg kellemes, komfortos kocsiban DERMESZTŐ hideg volt, ami ugye elvileg NEM a MÁV hibája, mert ugye mi van, ha NINCS bekapcsolva a fűtés... DE be volt. Sőt a maximum hőfok volt beállítva. Sok gondolkozás után a német kalauz úrral és a magyar kalauz úrral (akinek a későbbi sok kedvességet köszönhettük) megtaláltunk egy VÉSZFŰTÉS gombot, amit félóránként kellett KI-BE kapcsolgatni, mert se a SZAUNA, se a JÉGVEREM nem épp kellemes. Bár ha a MÁV-nak ez az új WELLNESS szolgáltatása, akkor legyenek kedvesek tökéletesíteni rajta, mert még így is elég szerencsétlen és szánalmas.
IV.- Eme kisebb bosszúságok mellett telt el az utunk első 4 órája, mikor egy újabb problémával szembesültünk. Már írtam, hogy a dermesztő hideg miatt tennünk kellett valamit, megkerestem a magyar kalauzt, aki volt olyan kedves és segített. Ám ez az úr közölte velünk, hogy az a vagon, melyben akkor utaztunk nem Budapestre, hanem Bécsbe tart, tehát át kell majd szállnunk hajnali 4 óra táján. Ez egyrészt a német vasút hibája, mert nem hívta fel rá a figyelmünket, másrészt a MÁV hibája, hogy ezt nem jelezte a számunkra. Megtudtuk, hogy Breclav lesz az a hely, ahol össze – vissza csatolgatják a vonatokat és ott kellene átszállnunk.
V.- Breclavban megtörtént az átszállás, ahol azt hittük más meglepetés nem érhet már minket... Leányálom volt. Kaptunk egy nagyon-nagyon alsó kategóriájú vagont (szépen szólva), ami fülkés volt, de kezdjük ott, hogy fűtés nélküli, takarítatlan... Így Breclavtól - Budapestig nagykabátban, hálózsákban és minden ruhánkat magunkra véve sikerült befutni a Keletibe.
 
 
Összegzés következik kérdésekben!
1.- Ha az elejéről nézzük a pontokat, akkor ne számítsuk az I-t, mivel ez megeshet bármikor, véletlen bekövetkezik, de mi van akkor, ha nem gondolkodunk el azon, hogy HOVÁ is mehet a vagonunk? Akkor Bécsben lennénk a mai napig?
2.- Igaz, hogy akciós jegyek voltak a mieink, de hol írtunk alá olyan papírt, ahol engedélyt adunk a MÁV-nak, hogy mindent megtegyenek az utasaival?
3.- Miért van helybiztosítás, ha NINCS meg a hely, ahova szól a jegy?
4.- Miért beszélünk KOMFORTOS vonatokról, ha nincsenek tisztába a KOMFORT szó fogalmával?
5.-Miért átszállás nélküli a vonat, ha át kell szállni?
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr941802061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2010.03.02. 10:02:50

Jaj. Hát, azért még mindig van hová fejlődni... a levélíró legalább egy kis kalandtúrán is részt vett. De összességében: szomorú. És a marketingblablának nem kell mindig bedőlni.

Egu 2010.03.02. 11:21:06

Hazajöttél nem? Legalább szép lassan szoktál hozzá a viszonyokhoz és nem a berlini pályaudvaron közölte veled egy részeg magyar kaller, hogy "kussolj baszki, mer' itthagyunk ám!". Vedd úgy, hogy ez a szíves magyar vendéglátás része volt!

Kheopsz · http://giza.eg 2010.03.02. 11:27:22

Hát... :)
Örülhetsz, hogy legalább a vonat ott volt... :)

movhu 2010.03.02. 11:36:27

Sikeres ember nem utazik MÁV-val.
Megnéztem a részletes árakat, az ülőkocsi valóban 30 EUR, de ha nem felelsz meg a speciális feltételeknek, vagy nem akarsz végig ülni, akkor rögtön 100 EUR-os árak vannak. Ezért repülővel is lehet menni, ha időben tudod mikor utazol, és nem 11 óra az út. És a repülő talán tisztább és kulturáltabb is.

tarajos sül 2010.03.02. 12:15:13

Én gyakran utazom Euronight vonatokkal, és legnagyobb meglepetésemre a MÁV vonatai mindig teljesen rendben voltak. Hálókocsiban szoktam utazni, 60 Euroért, ahol többször is előfordult, hogy teljesen egyedül voltam a kabinomban, mert senki más nem váltott hálókocsis jegyet. 12 óra az út, ennyi időt egy repülőúton is eltöltök. Tekintve, hogy vidéki vagyok, és az egyetlen repülőjárat reggel indul, amikor vonat még nem közlekedik, tehát az előző éjszakát már hotelben, vagy a reptéren kellene töltenem.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.02. 12:44:30

Különböző összegzések is idióta kérdések helyett a Kedves Utas olvassa el az Üzletszabályzat megfelelő pontjait, majd szpen írjon egy levelet és kérje a neki járó kártérítést, a helybiztosítás elmaradása miatt.

Rókarezisztens Kopasztyúk 2010.03.02. 12:53:15

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Amit bizonyára egy hozzád hasonló seggnyaló fog élből lepattintani.

NGA 2010.03.02. 12:57:20

Ez egy jó blog, én nem is tudtam eddig erről, de lehet kiugrom Berlinbe egy hétvégére a feleségemmel, ennyit megér. Autóval sem kényelmesebb szerintem.

Kentuckie 2010.03.02. 13:01:07

Micsoda kalandtúra lehetett! :D
Ha netán mennétek Frankfurtba üzleti útra vagy Drezdába a múzeumokat felfedezni, kérlek szóljatok nekem is :)
Együttérzek veletek kedves akciós jeggyel utazó barátaim! Nem kell sokat várni, és rendbeteszik ezt a lecsúszott,igénytelen szolgáltatást nyújtó vasutat :)
A kártérítési procedura pedig nem hiszem,hogy sikerrel járna...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.02. 13:14:05

@Rókarezisztens Kopasztyúk:
Nem fogja senki lepattintani, ugyanis az ÜSZ szerint a helybiztosítás elmaradása miatt jár a kártérítés.

Anyád is seggnyalózott téged gyerekkorodban? Akkor megértem ezt a válaszreakciót.

Rókarezisztens Kopasztyúk 2010.03.02. 13:57:22

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Az ÜSZ szerint igen sok minden jár(na), csak éppen arra (is) szarnak magaslesről. Jellemzően idióta sínhuszár-hozzáállás egyébként az első hsz-ed.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.02. 14:01:50

@Rókarezisztens Kopasztyúk:
Bátran soloj fel dolgokat, ami járNA de nem kaptad meg, kíváncsi vagyok rá.

Egyébként jellemzően idióta indexről betévedt seggarc hozzászólás a tied...

A Gyula 2010.03.02. 15:36:34

@Egu: "részeg magyar kaller", hogy "kussolj baszki, mer' itthagyunk ám!" -> miért kell mindig ilyen általánosító negatív jelzőkkel illetni a magyar jegyvizsgálókat?

A Gyula 2010.03.02. 15:41:18

@georgejr: Egu-t kihagytad a felsorolásból!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.02. 15:56:53

@A Gyula:
Az emberek ilyenek, általánosítanak.
Találkozhat 100 rendes jegyvágóval és egy taplóval, melyiket fogja megjegyezni szerinted?

A Gyula 2010.03.02. 16:03:40

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Találkozunk 100 rendes kommentelővel és egy (2) taplóval, melyiket fogjuk megjegyezni, szerinted? :D

gabor144 2010.03.02. 16:14:30

A meghirdetett közvetlen kocsi hiánya és a fűtéssel kapcsolatos problémákra teljesen jogos a kritika.

A vándorlással kapcsolatban azért megkérdezném, hogy biztos nem voltak cédulákkal megjelölve a foglalt helyek? A németeknél ez azért szokásos. Ha nem, akkor tényleg kellemetlen a vándorlás.

Kérdéseidre: "Akkor Bécsben lennénk a mai napig?" Biztos nem volt kiírva a kocsira, hogy az merre megy? A vasútüzemben, különösen az éjszakai járatokon teljesen szokásos, hogy a vonat egyes kocsijait útközben más vonatokhoz csatolják, azért illik megnézni az iránytáblát, ha volt.

A 3. és 5. kérdésre: Nyilván nem tudják előre, hogy az a közvetlen kocsi, amibe a jegyed szól, aznap meg fog hibásodni. Feltéve, ha meghibásodott, de az a valószínű. Pesrze olyan állapotban kellene tartani, hog ilyen ne fordulhasson elő, és pótolni kellene, ha mégis előfordul, bár ez utóbbi elég nehéz, ha mondjuk pl. odafelé úton kellett kisorozni.

petya.bacsi 2010.03.02. 16:19:02

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Na, ez jó hír. :) Köszi.

Már csak a kosarat kéne valahogy átalakítani, hogy átláthatóbb legyen, és lehessen 1-1 jegyet is törölni :)

chachi 2010.03.02. 16:28:44

@gabor144: A DB mindig pótolja a menetközben,vagy a célállomáson kisorozott kocsit.Igaz,háló,vagy fekvőhelyes helyett mindig osztályos kocsival.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.03.02. 16:30:10

@gabor144: " Biztos nem volt kiírva a kocsira, hogy az merre megy? " Lehet ki volt írva, de saját tapasztalat, hogy az ajtokra ragasztjak ki cetlivel kivulre, amit menetkozben belulrol, este nehez elolvasni:)

A Gyula 2010.03.02. 16:34:47

@georgejr: Azt kívülről és felszállás előtt kellene elolvasni nem menet közben, nem gondolod?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.02. 20:25:56

A vándorláshoz csak annyit, hogy nekem az a kedvencem, mikor van kismillió hely a vonaton, de neki mindenáron az kell, ahová a jegye szól. Én, ha ülnek a helyemen, akkor leülök egy másik üres helyre, nem csinálok problémát belőle.

2010.03.02. 21:22:46

Á, baszki... Bírom az ilyen kálváriákat, hogy kedves mávunk úgy szopathatja utasait - még a Nyugat szívében is - kénye-kedve szerint, ahogy neki tetszik. "A MÁV nem küldte ki a vagont" - tipikus. És ez a szolgáltatás (még ha akciós jegyről van is szó)?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.03. 00:03:11

@Peti817172M:
Igen, ez te vagy.
Más normális ember (ez nem te vagy) azért fizet a helyjegyért, hogy az a hely biztosítva legyen számára, tuti legyen helye, és ne kelljen vándorolgatnia.
Ezért ül le egy normális ember (nem te) a saját helyére.
Ugyanis leülhet megint más helyére azonban akkor ő is vándorolni kényszerül.
Akkor pedig minek a helybiztosítás?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.03. 00:05:28

@Selkath:
Azt tegyük hozzá, hogy a partnervasút is lehetne egy cseppet rugalmasabb... Ugyanis ha a mávról valamiért nem megy kocsi, ki lehetne pótolni.
Nem egyszer volt, hogy a máv pótszerelvényt indított az ÖBB szaros railjete helyett, amikor 3-4 óra késéssel méltóztatott bejelenteni az ÖBB hogy a jeti mégsem jön...
Meg amikor a határon kipakolták az utasokat, mert az ÖBB olyan jetit küldött, amin nem volt még felszerelve a magyar vonatbefolyásoló rendszer...

A Gyula 2010.03.03. 04:42:36

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

movhu · hobelevanc.blog.hu 2010.03.02. 11:36:27
Sikeres ember nem utazik ÖBB-vel, jetivel...? :-o)

kentuckie 2010.03.03. 09:41:05

@A Gyula: Mivel utazik egy sikeres ember? Pláne, ha budapesti? :)

lurkó 2010.03.03. 14:02:12

Sikeres ember a köztársasági őrezred páncélozott Audijával utazik.
A többi meg fizeti.

lurkó 2010.03.03. 14:11:26

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Sokszor kell és lehet rugalmasan kezelni a helybiztosítást. Van pl. egy mentesitő vonat ahol a meghirdetettől eltérően mindenhova nemdohányzó helyjegyet adnak. Meg lett nézve a rendszer csak nemdohányzó jegyet ad pedig a menetrendben "dohányzás az arra kijelölt kocsiban illetve kocsirészben" van megjelölve.
Ilyenkor szoktam kijelölni egy hamutartóval rendelkező kocsirészt dohányzásra. akinek oda szól a helyjegye azt megkérem hogy fáradjon át másik részbe. Soha nem volt ebből probléma.

2010.03.03. 19:43:16

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Pedig azt olvastam, hogy azért személykocsis (vonófejes) verzióban és nem Jacobs-forgóvázas változatban rendelte a Railjetet az ÖBB, hogy netán valami hiba lépne fel valamelyik kocsinál, vagy bővíteni kell az elegyet, akkor könnyedén be tudjanak avatkozni (kisorolás, hozzácsatolás, stb.). Hát igen a szomszédban sem ártana egy kis rugalmasság.
Engem a MÁV-nál a leszaromság a 3000-es sorozatú Szilikre és a halberstadti vezérlőkocsikra emlékeztet. Tényleg, látott már valaki vezérlőkocsival távvezérelt Halbi szerelvényt? Valamiért (leszaromság,) állandóan körbejárnak a 3000-es Szilik. Pedig direkt a Halbik miatt újították fel őket. Akkor miért nem úgy közlekednek (költői kérdés)?

2010.03.03. 19:48:14

@Selkath:
Hopp, bocs: kisoroZás!

lurkó 2010.03.03. 20:40:12

@Selkath: Felénk aránylag sürün járnak vezérlővel előre a halberstadti szerelvények. Egyébként néha meglepő okból jár körbe a mozdony. Ugyanis nagyon kevés mozdonyvezetőnek van típusvizsgája rá / 3000-es Szilire is. A műszaki megbízhatóság is hagy kívánnivalót.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.03. 21:59:34

@Selkath:
Nem a leszaromság miatt jártak körbe, hanem több ok miatt:
- Elsősorban az NKH folyamatosan kekeckedett, valami tuti nem volt jó... Extra lámpákat szereltettek fel, plusz millió szarságot.
- A vezérlők vezérlésre alkalmatlan állapotban érkeztek meg, és már volt készen 3000-s Szili, amikor még nem volt alkalmas vezérlő. Később pedig az NKH miatt húzódott a dolog...
- Az alkalmassá tett vezérlők sem mindig hajlandóak vezérelni...
- Sajnos hallottam olyat, hogy a vezérek is sokszor indokolatlanul körbejárnak, mert a vezérlőn nincs meg a kényelem. (Klíma pl.)
- Sajnos volt példa arra is, hogy szándékosan eltörték a vezérlő kulcsát, okot adva a körüljárásra. (Ez természetesen nem általános dolog, és okosan véletlen balesetnek volt álcázva...)
- Rengetegszer nincs a mozdony kulcssomóján vezérlőkulcs, kizárva a vezérlő használatát...

De ettől függetlenül is, rendszeresen járnak vezérelve a halbis vonatok is.

Ő pl. vezérelve megyen:
imgfrm.index.hu/imgfrm/3/7/6/1/IMG_0006733761.jpg

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.03. 22:03:49

@Selkath:
A railjet pedig a szerelvényben nem megbontható egységet alkot, kocsit közésorozni nem lehet.

A mozdony azonban kisorozható, átfordítható:
imgfrm.index.hu/imgfrm/9/2/8/6/IMG_0007029286.jpg

vagy opcionálisan Giganttal;
imgfrm.index.hu/imgfrm/3/9/2/3/IMG_0007163923.jpg

MÁV Taurussal;
imgfrm.index.hu/imgfrm/3/9/1/3/IMG_0007163913.jpg

vagy ÖBB Tauval pótolható:
imgfrm.index.hu/imgfrm/5/2/3/3/IMG_0007175233.jpg

Vagy bármi mással :D

2010.03.04. 03:37:43

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Pedig tényleg az lenne a logikus, hogy ha már "személykocsis" a RJ, akkor több lenne vele a variációs lehetőség... Egyébként megbontható, de csak a saját fajtájával vegyül (gondolom, ez nem újdonság), arra értettem a "rugalmasságát".
A Halbis válaszhoz meg (egyébként köszönöm!)... hát nem tudom. Végül is, ha már megvette a MÁV a vezérlőkocsikat, hát használja őket! De így... :(((
Ritkábban járok vonattal mostanában, mint 1 éve, de úgy láttam a pécsi VF nem nagyon kultiválja a vezérlőkocsis üzemet...