Olvasónk Berlinből utazott haza Budapestre akciós jeggyel, amiért elvileg egy szállodai szoba kényelmét is élvezhetné. Jó ki marketing fogás, csak éppen a szállodai szobát biztosító kocsit nem csatolták fel a szerelvényre, így utasaink vándor tábort játszottak a szerelvényen. A német kaller nem szólt nekik, hogy rossz kocsiba tévedtek kirándulásuk alatt, mert azt Bécsben lecsatolják, szerencsére a magyar kalauz időben szólt, és sikerült a "szállodai putrit" egy jurta szerű szutykos kabinra cserélni. A grátisz a szauna vs jégverem páros volt, ami azt jelentette, hogy fél óránként manuálisan (utasok keze által) be/ki kellet kapcsolni a vészfűtést az izzadság vagy jégcsapok függvényében. Summázva tényleg szállodai szoba kényelme elég nagy kamu duma....
Tisztelt Cím!
Ne haragudjanak, hogy idejüket levelemmel rablom el, de szeretnék egy kis történetet megosztani Önökkel.
Az alábbi felhívásra lettünk figyelmesek:
„Üzleti tárgyalás Frankfurtban? Kulturális rendezvény Berlinben? A drezdai múzeumok felfedezése? Az Oktoberfest nyüzsgése Münchenben? Egyetemi tanulmányok Heidelbergben vagy Tübingenben? A Németország kínálta élményeket és lehetőségeket a MÁV-START Zrt. minden eddiginél kedvezőbb áron kínálja Önöknek, hisz egy útra szóló, korlátozott számban váltható menetjegyeinkkel már 29 €-ért eljuthat Berlinbe, Drezdába és Münchenbe. Vonataink ezért az árért a Keleti pályaudvarról egyenesen a városközpontokba szállítják Önt, check-in és poggyászkorlátozások nélkül, kényelmes és légkondicionált kocsikban, amelyekben még egy étterem és egy szállodai szoba kényelmét is élvezheti!”
( Forrás: a MÁV-START Zrt. honlapja)
Elég régóta utazom a MÁV vonatain mind belföldön, mind külföldön egyaránt, hogy elmondhassam a tapasztalataimat és (úgy érzem) jogos felháborodásomat egy a már megtörtént utazásomról.
Történt pediglen 6 nappal ezelőtt, hogy Berlinből szerettem volna hazautazni 3 barátommal egyetemben, amikor is érdekes dolgoknak lehettünk átélői.
19.25-kor Berlinből szerettünk volna hazajönni a 477 METROPOL EN ( - Budapest-Keleti) vonattal, ahova (a jegy szerint) fülkés kocsiba szólt a négy jegyünk.
I.- A probléma ott kezdődött, hogy nem találtuk meg a vagonunkat. Hosszas utánajárás után sikerült kideríteni, hogy ilyen kocsi nem is lesz a vonaton, mivel (a berlini kalauz szerint) "A MÁV NEM KÜLDTE KI A VAGONT!" Így beparancsoltak minket egy magyar ülő kocsiba. Ez számunkra nem jelentett nagy problémát, mert úgy gondoltuk megesik az emberrel ilyen... Biztos véletlen történt az egész.
II.- Az viszont már kezdte felborzolni a kedélyeket, hogy megállónként kellett átcsomagolnunk egyik helyről a másik helyre, mert a felszállóknak a jegyük PONT mindig az aktuális helyünkre szólt.
III.- Zavaró tényező volt, hogy az elvileg kellemes, komfortos kocsiban DERMESZTŐ hideg volt, ami ugye elvileg NEM a MÁV hibája, mert ugye mi van, ha NINCS bekapcsolva a fűtés... DE be volt. Sőt a maximum hőfok volt beállítva. Sok gondolkozás után a német kalauz úrral és a magyar kalauz úrral (akinek a későbbi sok kedvességet köszönhettük) megtaláltunk egy VÉSZFŰTÉS gombot, amit félóránként kellett KI-BE kapcsolgatni, mert se a SZAUNA, se a JÉGVEREM nem épp kellemes. Bár ha a MÁV-nak ez az új WELLNESS szolgáltatása, akkor legyenek kedvesek tökéletesíteni rajta, mert még így is elég szerencsétlen és szánalmas.
IV.- Eme kisebb bosszúságok mellett telt el az utunk első 4 órája, mikor egy újabb problémával szembesültünk. Már írtam, hogy a dermesztő hideg miatt tennünk kellett valamit, megkerestem a magyar kalauzt, aki volt olyan kedves és segített. Ám ez az úr közölte velünk, hogy az a vagon, melyben akkor utaztunk nem Budapestre, hanem Bécsbe tart, tehát át kell majd szállnunk hajnali 4 óra táján. Ez egyrészt a német vasút hibája, mert nem hívta fel rá a figyelmünket, másrészt a MÁV hibája, hogy ezt nem jelezte a számunkra. Megtudtuk, hogy Breclav lesz az a hely, ahol össze – vissza csatolgatják a vonatokat és ott kellene átszállnunk.
V.- Breclavban megtörtént az átszállás, ahol azt hittük más meglepetés nem érhet már minket... Leányálom volt. Kaptunk egy nagyon-nagyon alsó kategóriájú vagont (szépen szólva), ami fülkés volt, de kezdjük ott, hogy fűtés nélküli, takarítatlan... Így Breclavtól - Budapestig nagykabátban, hálózsákban és minden ruhánkat magunkra véve sikerült befutni a Keletibe.
Összegzés következik kérdésekben!
1.- Ha az elejéről nézzük a pontokat, akkor ne számítsuk az I-t, mivel ez megeshet bármikor, véletlen bekövetkezik, de mi van akkor, ha nem gondolkodunk el azon, hogy HOVÁ is mehet a vagonunk? Akkor Bécsben lennénk a mai napig?
2.- Igaz, hogy akciós jegyek voltak a mieink, de hol írtunk alá olyan papírt, ahol engedélyt adunk a MÁV-nak, hogy mindent megtegyenek az utasaival?
3.- Miért van helybiztosítás, ha NINCS meg a hely, ahova szól a jegy?
4.- Miért beszélünk KOMFORTOS vonatokról, ha nincsenek tisztába a KOMFORT szó fogalmával?
5.-Miért átszállás nélküli a vonat, ha át kell szállni?